Alla kategorier Inkasso Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Kreditor Europe AB

Kreditor Europe AB

Sankt Eriksgatan 117, 113 43 Stockholm — Visa karta

Läs vad 25 kunder tycker om Kreditor Europe AB

• Elina E
    Elina E skrev om Kreditor Europe AB
    Jag är jättenöjd med den tjänsten Klarna (fd kreditor) tillhandahåller. Perfekt med ett bankgironummer till alla företag jag handlar hos. Jag har aldrig haft några som helst problem med Klarna som företag och handlar med glädje i fortsättningen hos Klarna.
  • A
    A skrev om Kreditor Europe AB
  • Peter H
    Peter H skrev om Kreditor Europe AB
  • Peter H
    Peter H skrev om Kreditor Europe AB
    Ja skulle rekommerndera alla som inte gillar kreditor att inte beställa från företag som använder sig av kreditor som finanspartner... dvs. CDON, Ginza,webhallen mm.

Skriv ett mail och be att få avsluta era konton direkt...
  • Gordon B
    Gordon B skrev om Kreditor Europe AB
    Kan kommentera ur ett företagsekonomiskt perspektiv snarare än konsumentmässigt, men även det kan kanske ge en hint om hur detta bolag sköter sina affärer. Under 2008-2009 har jag haft en viss insyn i detta företag som satsar stenhårt på att anställa folk till närmast minimilön. Givetvis får man vad man som arbetsgivare är beredd att betala för - vilket till stor del kan förklara kommentarerna här. Inkompetent folk som varken motiveras av 14 papp brutto i månaden eller organisationens övriga ledarskap. Kortsiktigt tänk där Handels-killarna har tappat fokus. Bästa tidpunkten för en exit är dessutom passé - det finns en uppsjö med bolag som har bättre factoring-produkter - som dessutom är billigare för slutkonsumenten plus att ryktet har redan fått sig en å annan törn. De som är villiga att jobba för Kreditors slavlöner har noll koll och bryr sig i samma utsträckning. Men några mille har de gjort under sin resa och det borde de få cred för. Handels-killarna dvs.
  • N
    N skrev om Kreditor Europe AB
    Pissföretag. Slarvade bort mitt avtal 2 gånger. Har nu skrivit ett 3:e som jag hoppas ska vara sista.

Kommer aldrig mer handla av företag som använder sig av dem.
  • Pke e
    Pke e skrev om Kreditor Europe AB
    bedrövligt,mmmmmmmmmmmmm,,,nnn,,,nbbvhjjffgiuiv h.gu
  • robin o
    robin o skrev om Kreditor Europe AB
    vad är de här för jävla företag, fick 5 jävla påminnelser idag på nått jag inte har köpt, de står inte va de är och de ska ha drygt 1000 kr, jag har ett maestro kort som ja inte ens kan handla på nätet med så vafan är de där?
  • Klas M
    Klas M skrev om Kreditor Europe AB
    Otrevliga att ha att göra med. De har tydligen skrämt bort så många kunder att de måste byta namn!
  • Stefan H
    Stefan H skrev om Kreditor Europe AB
    Sanlösa! Skickade påminnelse och hotade med inkasso innan jag ens fått en första faktura att betala mot!
  • rikard s
    rikard s skrev om Kreditor Europe AB
    Jobbiga säljare som inte hör på vad man säger.. Har ett beställnings nummer som dom ringer och ska sälja på deras tjänster och har sagt att dom ska maila infon gång på gång.
  • Karin
    Karin skrev om Kreditor Europe AB
    Hej,

Som kundtjänstchef på Kreditor vill jag tacka alla som skriver omdömen på sajter som denna.
    Tack vare Era inlägg hjälper ni oss att bli bättre och påvisat brister som vi kan åtgärda och därmed minska risken att även andra under ska hamna i samma situation. Detta är något jag är mycket tacksam för och vill därför att ni kontaktar mig direkt på telefonnummer 076-526 00 18 eller via mail karin.burgaz@kreditor.se så att vi tillsammans kan titta närmre på Ditt förslag eller ärende.

Jag hoppas att vi på Kreditor kan återfå Ert förtroende!

Med vänlig hälsning
    Karin
    Elina E, A gillar detta
  • Misan A
    Misan A skrev om Kreditor Europe AB
    Uselt! De är så trevliga så trevliga när man talar med en säljare därifrån första gången. MEN när det blir ett problem av något slag så skiter de fullständigt i en. Både som kund till Kreditor, och som Konsument (dvs mina kunder). Jag bytte istället till SVEA som i varje fall hanterar mina kunder väl. Det är det viktigaste för mig och min webshop. Det är ju för jösse namn MINA kunder de är snorkiga mot och som de hanterar som skräp. Rena rama maffia fasonerna! Nä, FY!
  • Bumbi M
    Bumbi M skrev om Kreditor Europe AB
    Riktigt skit företag!!!!

Synd att alla små företag andv. sig utav dom!!! Nu blir de inge mer shoppande på nätet för min del, för hos nån som har dom vägrar jag!!! Synd att dom flesta ställen som jag och min familj har handlat på bla. coolstuff, bubbleroom osv. utnytjar dom.
    Maria gillar detta
  • Francisco P
    Francisco P skrev om Kreditor Europe AB
    Det är ett riktigt dåligt företag..........det hände mig samma sak.....man blir bara arg......hoppas att PLUS PROGRAM tar itu med det här............tack!!
  • Tobias P
    Tobias P skrev om Kreditor Europe AB
    Dom verkar bra i början och allt funkar bra. Men när det kommer till återbetalning så ligger dom efter ett ganska stort steg.
  • Maria
    Maria skrev om Kreditor Europe AB
    ahhhh...shit jag e så jä..a arg på detta företag. Det är andra gången nu jag gav dem en till chans men nu är det färdigt med det. Som privatperson vill man gärna ha en räkning till lönen och INTE med förfallodatum innan (men det är väl här kreditor tjänar sina pengar på folk som inte har betalt i tid) Inte konstigt att bemötandet i kundtj.är så otrevligt om de bara jobbar där för att inkassera pengar, de behöver inte bry sig om kunderna. Men då får kreditor inte glömma bort att de står för olika företag (innehar en viss representation) så i och med att blir man dåligt behandlad av kreditor handlar man inte gärna av ngt företag i framtiden som har med kreditor att göra, och då blir även, som i detta fall helenas underkläder drabbad. Tyvärr, skitfina underkläder, men kreditor vill jag inte ha ngt mer att göra med mer. Tjänar pengar på avgifter när folk inte betalar i tid så snabbt som de skickar ut påminnelser, hutlöst dåligt. Juridiskt sett har de rätt att ta betalt redan dagen efter förfallodatum sa tjejen i k.tjänst.jag menar seriöst, alla vet ju att man som privatperson, när det gäller räkningar, så vill man kunna ha den säkerheten att om det händer ngt oväntat i livet så ligger det inte en sketen påminnelse från kreditor på 50 kr påminnelse och samlar skuldpengar hos ngt inkassoföretag. Kreditor har x antal dagar uppskov säger de, men det går för fort och det har de räknat ut galant att de tjänar pengar på förstås. Min poäng är att har jag redan betalt så skiter jag i om det tar fast hundra år för banken att skicka ut cashen till dem, kreditor ska fanimej kunna dra tillbaka påminnelsen om en kund ringer och klagar speciellt då det bara gick 4 dar från att jag faktiskt betalade och 6 dar tills de drogs från kontot. Olika faktorer kan spela in om folk har missat räkningen, blivit sjuka, åkt utomlands. Och att kreditor dessutom FÅR skicka vidare en påminnelse till inkasso på BARA 50 kr det låter ju inte rätt?! Jag betalade 4 dar efteråt pengarna drogs 6 dar efteråt, de får pengarna flera andra dar efteråt, och jag får en påminnelse dan EFTER att jag betalat och måste betala påminnelsen ändå...helt fel anser jag? det kan ta 1-4 bankdar sa hon i k.tjänst innan de får pengar, men jag har aldrig varit med om det förr med andra företag, de hade tagit bort påminnelseavg om man redan betalt in. tänk om vi hade varit på semester nu i semestertider och hemma hade sedan en fet räkning från inkasso väntat? det här e andra gången och inte alls trevliga på kundtjänst, tjejen jag pratade med höjde tom rösten, det är inte ok! Anmäl till plus!

senare, min tredje räkning!
    hej! Jag vill säga att jag anser att bara för att ni har bytt namn så förändrar det tydligen ingenting gällande er som dåligt företag. Jag har haft med er att göra tre ggr nu, ovetandes om att det är ni som ska \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"collecta\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\" in cashen. Och jag kan ju säga så mycket att ni har oförskämda, och kort tålamod tjejer i telefonerna när man ringer, inte speciellt förtroendeingivande mot kunderna. Och ni får minus för att ni är så snabba på att skicka ut påminnelseavgift utan att skicka ut en vanlig påminnelse utan avgift först. Och ni får minus för att ni har en telefonsvarare som man ska snacka med alldeles för länge när man ringer och aldrig nästan kommer fram till en handläggare. Minus för att det står i brev att det går till inkass o när era telefontjejer säger att det inte gör det förrens om 5 dar upp till en hel månad (för visa kunder tydligen). Falsk info i brev. Att man ej kan begära betalningsanstånd hos er. Att det atr tre bankdagar inan ni ser pengarna och att ingen av op.säger det när man ringer, utan sa bara \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\" Vi skickar inte ut ngn inkasso direkt utan det tar flera dagar, minst 5 dar\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\". Nämner inget om att inom dessa fem dagar är tre bankdagar... Inget KLARNAR av att ha med er att göra så det \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"hårda\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\" namnet kreditor passade er och era fula affärer mycket bättre. Skitsnacka attera vd mf vill att ehandeln ska bli tryggare och att det var därför de startade detta företag, de ville bara tjäna penagr på folk som ej betalar i tid. Feleet med er är att ni gör det så genomskinligt och fult med uppkäftigt folk på tele och en nästan onåbar telefonservice överhuvudtaget. irriterande att ni skickar ut avgifter direkt. Ni är de enda som är snabba på att skicka ut extraavgifter som ni kan ta betalt för./ Ta med detta i ert utbildningssyfte!!
    Bumbi M gillar detta
  • Eric S
    Eric S skrev om Kreditor Europe AB
    Riktig dålig kundtjänst. Det finns bättre tjänster från andra företag.
  • Gustav Å
    Gustav Å skrev om Kreditor Europe AB
    Mycket flexibla och bra kundtjänst. Det var lite bättre förr då företaget fortfarande var ganska litet. Man märker att de har lite växtvärk. Överlag så är mitt omdöme dock mycket gott. Ett företag som jag gladligen kan rekommendera till alla som driver e-butik.
  • Monika
    Monika skrev om Kreditor Europe AB
    Håller fullständig med mia j. Jag kommer aldrig mer att handla i en butik som ha någonting med Kreditor att göra. Det är säkert i alla fall. "Kreditor ABs hantering av min faktura är under all kritik. Jag har aldrig varit med om ett kreditföretag som så fort påför extra kostnader trots att fakturan är betald."
    Precis så tycker jag också och hoppas att deras girighet kommer att vara deras "spik till kistan".
  • Sanna F
    Sanna F skrev om Kreditor Europe AB
    Hej

Jag heter Sanna Fransson och arbetar som kundtjänstchef på Kreditor.

Klagomål eller missnöje i alla dess former är en högst prioriterad sak för oss och något vi tar allvarligt på. Kreditor har med sitt varumärke ”Fakturera mig” som ambition att fungera som en kvalitetsstämpel, med en försäkran om bra bemötande såsom en riktig, snabb och trevlig hantering av frågor och ärenden.

Jag har läst igenom nedanstående inlägg och konstaterat att dessa ärenden förmodligen inte hanterats på ett sådant sätt som vi anser är i linje med vår högt ställda ambition.

När det kommer till återbetalningar har vi i dagsläget en hanteringstid på ca 2 veckor. Vi arbetar just nu med att optimera detta och kommer på sikt få ner denna hanteringstid avsevärt.

Kreditors målsättning är alltid att göra alla kunder nöjda. Finns det något jag kan göra för Er för att återvinna Ert förtroende eller kompensera Er så ber jag Er därför att kontakta mig direkt på nummer 08 120 120 32 eller via sanna.fransson@kreditor.se.

Vänligen Sanna Fransson
    Elina E gillar detta
  • mia j
    mia j skrev om Kreditor Europe AB
    Aldig mer med Kreditor Europe AB. Riktigt dåligt på att behandla sina kunder!!! De e så snabba på att kräva pengar från sina kunder samtidigt är fruktänsvärt dåliga på att återbetala! Jag nu undviker å handla på butiker som har med Kreditor att göra... tyvärr. FY FAN! ALDRIG MER med KREDITOR! HEL--TE HELLER!
    Bumbi M gillar detta
  • Kristin R
    Kristin R skrev om Kreditor Europe AB
    Skrämmande brist på kontroll och ordning - en återbetalning tog mellan två och tre månader mot utlovade två veckor därför att företagets medarbetare inte kunde hantera den information de bett om. Jag blev åtskilliga gånger anklagad för att ha lämnat fel uppgifter när det hela tiden var företagets medarbetare som slarvade. Riktigt uselt!
  • s
    s skrev om Kreditor Europe AB
    Jag har handlat en hel del mot faktura och jag har alltid betalat för mig, förvisso ibland försent och ibland mot någon extra avgift. Det är smällar man får ta och som jag accepterar. Jag kommer att fortsätta att handla mot faktura, men jag kommer noggrannt att sålla bort de företag som använder Kreditor Europe AB. Kreditor ABs hantering av min faktura är under all kritik. Jag har aldrig varit med om ett kreditföretag som så fort påför extra kostnader trots att fakturan är betald. Samtidigt har jag heller aldrig varit med om ett tjänsteföretag som dröjer så länge med att svara på frågor, inte svarar i telefon och gör sig i största allmänhet otillgänglig. Bristen på smidighet, samarbetsvilja och konsumentservice är fullständigt total.
    Representant för Kreditor Europe, hans w gillar detta
  • Stina
    Stina skrev om Kreditor Europe AB
    Grymt missnöjd med detta företag. Hade en fråga om en faktura jag hade fått och kundtjänsttjejen var så otrevlig och snorkig så jag var rent sagt var förbannad när vi la på.

Sankt Eriksgatan 117, 113 43 Stockholm