Kundkraft.se

Västra Järnvägsgatan 21, 105 18 Stockholm — Visa karta

Vi är starkare tillsammans. Därför samlar vi på Kundkraft Sveriges elkonsumenter och sätter press på elmarknaden!

Det elbolag som kan erbjuda grön el till lägst pris får leverera el till våra medlemmar, och vi omförhandlar genom en ny auktion innan ditt gamla avtal går ut. Elbolagen tävlar på lika villkor och efter att ha genomfört fler än 1000 upphandlingar och 1,8 miljoner leverantörsbyten kan vi säga att vi vet vad vi gör. Med priser ca 20% under marknadens snittpris visar vi att Kundkraft fungerar.

Bli medlem gratis du också och märk skillnaden på elräkningen!

Vi nås på telefon 0770-175 400 eller medlemsservice@kundkraft.se
Mån-Tor: 09:00-12:00
13:00-15:00
Fre: 09:00-12:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 1779 kunder tycker om Kundkraft.se

• 2020-10-21

Jan T skrev om Kundkraft.se
    Tryggt och bra för konsumenten. Läs mer

Rune G skrev om Kundkraft.se
    Mycket bra. Behöver inre göra något , ni sköter det. MVH Rune. Läs mer

Anders N skrev om Kundkraft.se
    El. Enkelt. Effektivt. Sen fortsätter jag så här tills ni har era 30 tecken... Läs mer

Kjell W skrev om Kundkraft.se
    Vi har köpt kundkrafts erbjudande om el avtal som upp handlas varje år.Det fungerar bra och jag inbillar mig att det är det bästa sättet att få ett bra el avtal, även om olika elbolag ringer och försöker överbevisa mig om att jag blir lurad. Alla vill väl tjäna pengar och binda upp oss i stugan på något sätt.
    Tack för nu.
    Kjell W Läs mer
  • 2020-10-14

Jahn-Olov L skrev om Kundkraft.se
    De sköter förhandlingarna o jag behöver inte oroa mig att betala för mycket Läs mer
  • 2020-10-14

Lars-åke S skrev om Kundkraft.se
    Jag vill ha lägsta pris och blev uppringd av en trevlig person som erbjöd detta, jag har inte utvärderat hur mycket jag tjänat men känner förtroende för Kundkraft. Läs mer
  • 2020-03-02

DENNIS Ö skrev om Kundkraft.se
    Ett företag som visar en fasad utåt, men, gör något helt annat.

2020 "vann" Varberg Energimarknad AB. Priset per kw/h: 63.60öre

Låt oss gå till Elskling.se och se hur bra Kundkraft pressat priset för bindningstid 1 år:

1. 34,97öre/kWh
    2. 35,18öre/kWh
    80. 60,47ör/kWH
    81. SISTA PLATS: 63,60öre/kWh

Du hade inte ens fått ett sämre avtal om du bundit upp dig hos VALFRI leverantör i 60mån (59,51kWh).

Hade du istället valt RÖRLIGT PRIS, 12 mån så hade du just nu legat på 17,51öre/kWh, på en elräkning á 2000kWh nu i vinter hade du fått betala 1270 via Kundkraft eller 350kr via en av de bolag i top 10, en prisskillnad på 72%.

Det är inte försvarbart att förhandla sig till SVERIGES I DAGSLÄGET DYRASTE ELPRIS.

Kundkrafts styrka är alltså att upphandla så billigt som möjligt från el-bolag, lägga på så mycket det bara går och ta den vinsten själva. 40 miljoner i omsättning per år, med en 18%-ig vinstmarginal för ett företag som inte producerar något själva. Läs mer
    2020-03-02 Johan på Kundkraft.se svarar DENNIS Ö
    Hej Dennis. Tack för ditt omdöme. Jag tror dock att ni fått lite information om bakfoten. Elmarknaden ändras för varje dag och månad. Att jämföra ett pris från över ett år sedan med hur marknaden ser ut idag blir väldigt felaktigt. Priset som du hänvisar till, 63,6 öre/kWh, upphandlades i januari månad 2019. För att se våra aktuella priser, som framförhandlades i senaste upphandling, vänligen se https://www.kundkraft.se/elpriser.
  • PERNILLA N

2020-02-03

PERNILLA N skrev om Kundkraft.se
    Rena rama skiten! Lurendrejeri minst sagt, finns många andra elbolag som har billigare pris än vad jag fick nu i Januari. 66,38 öre per kWh ska jag betala nu :-(
    Inte klokt alltså, detta ska spridas ut i sociala medier så fler slipper bli lurade. Jag har tipsat några syskon och många vänner om Kundkraft, nu kommer jag meddela dom alla med att jag TYVÄRR tipsade dom om bolaget.
    Som sjukpensionär har jag knappt råd med mat månaden ut, än mindre att betala överpriser på elen! SKÄMS PÅ ER!!! Läs mer
    2020-02-03 Johan på Kundkraft.se svarar PERNILLA N
    Hej Pernilla.
    Priset ni hänvisar till var resultatet ifrån vår upphandling i november månad. Vid tidpunkten då ert avtal upphandlades var priset jättebra, och stod sig väldigt bra även med kampanjavtal inräknat. Med tanke på det milda vintervädret såhär långt så har de senaste har priserna på elmarknaden sjunkit och de priserna ni ser på vår hemsida nu avser vår senaste upphandling.

Det är väldigt missvisande att jämföra ett pris som upphandlades för tre månader sedan mot ett aktuellt pris.

Återkom gärna till vår medlemsservice om ni har fler frågor eller funderingar!

/ Johan på Kundkraft
  • 2020-01-03

HANS ÖRJAN L skrev om Kundkraft.se
    Enligt Kundkraft så ligger deras elpris på idag i område 3, 63.06 öre/kWh fast 1 år.
    Men ser att på elskling.se är lägsta pris 53.63 öre/kWh fast 1 år.
    Förstår inte varför man skall gå med i Kundkraft, går att hitta billigare själv....?
    Nä, folk blir lurade av deras hårda marknadsföring och reklam

/Örjan Läs mer
    2020-01-03 Johan på Kundkraft.se svarar HANS ÖRJAN L
    Hej Örjan. Elpriset som ni refererar till upphandlades i vår senaste elauktion som ägde rum 2019-12-04. Elmarknaden förändras och priser uppdateras dagligen. Läget på marknaden nu är helt annorlunda gentemot tidigare i december.

Dessutom så är troligtvis priset ni hittat på Elskling.se ett såkallat "kampanjavtal" där leverantören i fråga säljer elen till förlustaffär för att lägga om kunden på ett ordinarie avtal när kampanj-tiden löpt ut. Tanken med Kundkraft är du ska kunna få ett tryggt och pressat elpris årligen utan att behöva engagera er på egen hand. Våra villkor är sjysta och vi förhandlar alltid bort tillkommande avgifter på elhandelsavtalet. Och visst, så är det ofta på dessa kampanj-avtal också....första året.

Med Vänliga Hälsningar
    Johan
    2020-01-03 HANS ÖRJAN L svarar Johan på Kundkraft.se
    Hej, om jag binder mig på det ettåriga avtal på elskling.se med pris 53.63 öre/kWh fast 1 år så är ju det bara att säga upp det i god tid och leta efter annat bra avtal, vad är problemet med det ? Vad tjänar ni pengar på, jo folks lathet, ni har en hel kostnad var tar ni dom pengarna ifrån ? ni jobbar väl inte gratis....!

/Örjan
    2020-01-07 Johan på Kundkraft.se svarar HANS ÖRJAN L
    Hej Hans Örjan. Det är verkligen inget problem med att göra såsom ni föreslår. Men det är väldigt många konsumenter som inte gör detta och därför hamnar på ett högt pris efter att kampanjtiden tagit slut. Ni kan läsa mer om detta i Energimarknadsinspektions granskning om detta ifrån 2016, https://www.ei.se/Documents/Publikationer/rapporter_och_pm/Rapporter%202016/Ei_R2016_04.pdf.

Att förnya elavtalet är något som lätt kan falla i glömska och jag tror våra medlemmar är mycket nöjda med att överlåta detta till oss. Ni kan läsa mer om vår affärsmodell här, https://www.kundkraft.se/elguiden/vanliga-fragor.

Nu är elpriset för vår senaste elauktion 41,65 öre/kWh (52,06 öre inkl. moms) för elområde 3.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • John E

2019-10-07

John E skrev om Kundkraft.se
    Har varit med i kundkrafts el-upphandlingar i 15 år. Det lät ju riktigt bra "förhandla tillsammans med stora volymer"
    När jag väl förra året första gången kollade själv hur mycket jag fått betala om jag själv förhandlat(elskling.se) samma dag som auktionen och samma förutsättningar, till och med samma elleverantör, så var kundkraft 17% dyrare. Vilseledande marknadsföring! Läs mer
    HANS ÖRJAN L gillar detta
  • 2019-09-04

Kitty R skrev om Kundkraft.se
    nöjd mycket pålitliga kan varmt stötta deras arbete tack för service Läs mer
  • 2019-08-20

Dag B skrev om Kundkraft.se
    Det märkliga är att ingen tycks ha förmågan att se bakom den glitterfasad som K-kraft målar upp. Vem tror ni betalar den massiva reklamkampanj som man just nu kör i media och på TV. Vem betalar alla de anställdas löner och tror ni att K-kraft bedriver någon slags välgörenhet ? Den bistra sanningen är detta får alla K-krafts kunder betala. Den påkostade reklamen skulle räcka till en sanslös mängd kWh för alla kunder. Hur realistiskt är det att en vanlig hyresgäst/ bostadsrättsinnehavare/ radhus-/villaägare skulle tjäna de fantasibelopp som K-kraft utmålar i sin reklam. Även med ett obundet och rörligt avtal måste man nära på ha "industrikonsumtion" för att erhålla denna vinstmarginal.
    Jag var tidigare kund hos K-kraft, men märkte efter att kollat litet att de priser man flaggade upp för att locka in mig som kund inte infriades när det sedan väl kom till avslut i "auktionen" - det blev alltid dyrare. Så mycket dyrare att jag utan större ansträngning kunde få bättre villkor om jag ringde direkt till flera av elbolagen, vilket jag gjort sen dess.
    Symtomatiskt hur K-kraft tar kritik har visat sig vid flera tillfällen när jag kritiserat dem på FB. Där har man helt sonika aktivt raderat alla inläggen inom mycket kort tid, för verksamheten tycks vara så ljusskygg att man inte tål öppen kritik.
    Ska bli intressant hur länge detta kommer finnas kvar innan man övertygat Reco om att radera. Till dess - glöm Kundkraft och lägg litet tid på att ringa elbolagen själv. Det är varken jobbigt eller särskilt tidsödande och ger dessutom lite insikt i hur elmarknaden fungerar. När och hur man bör byta avtal och nöjet av att stoppa K-krafts (Schibsteds, norskt bolag) förtjänst i din egen ficka. Läs mer
    HANS ÖRJAN L gillar detta
  • 2019-08-10

Eva A skrev om Kundkraft.se
    Köper el via Kundkraft. Kortfattad, saklig info om upphandlingen och resultatet. Föredömligt! Läs mer
    2019-08-16 Johan på Kundkraft.se svarar Eva A
    Hej Eva. Tack för er fina rekommendation!
  • 2019-08-08

Anneli T skrev om Kundkraft.se
    Kundkraft sköter mitt elavtal och har gjort det i flera. Är väldigt nöjd med företaget. Läs mer
    2019-08-16 Johan på Kundkraft.se svarar Anneli T
    Hej Anneli. Tack för er rekommendation!
  • 2019-08-08

Mikaela T skrev om Kundkraft.se
    Super trevlig kundtjänst men lite struligt när man inte kan ha automatgirering genom kundkraft för de alternativ som upphandlats. det hade varit smidigt om det bara löpte på... Läs mer
    2019-08-16 Johan på Kundkraft.se svarar Mikaela T
    Hej Mikaela. Tack för er rekommendation!
  • Inger G

2019-08-07

Inger G skrev om Kundkraft.se
    Kundkraft fungerar bra. Elpriserna är ganska bra men ibland får man bättre avtal med andra.
    Jag har alltid fått ett bra bemötande vid kontakter med Kundkraft.
    Stig Läs mer
    2019-08-16 Johan på Kundkraft.se svarar Inger G
    Hej Stig. Tack för ert omdöme. Tanken med vår tjänst är att ni ska ha ett konkurrenskraftigt och bra elavtal utan att på egen hand behöva sitta och jämföra olika bolag och villkor.
  • Jan B

Jan B skrev om Kundkraft.se
    El leveranser
    Kundkraft beskriver produkten och utfallet professionellt
    Kundkraft gör ett förträffligt arbete för kunden mot el-karteller
    KUNDKRAFT BIDRAR TILL ATT INTE ÖKA ENERGISKATTER Läs mer
    2019-08-16 Johan på Kundkraft.se svarar Jan B
    Hej Jan. Tack för er rekommendation!

Sven Ingvar S skrev om Kundkraft.se
    Jag har bara elleveranser via er o är mycket nöjd Läs mer
    2019-08-16 Johan på Kundkraft.se svarar Sven Ingvar S
    Hej Sven Ingvar! Tack för er rekommendation!

Mats O skrev om Kundkraft.se
    Köpt elavtal. Ok bemötande. Blev besviken efter sista avtalet, då jag kunde hitta billigare alternativ själv. Kommer förmodligen att lämna Kundkraft till våren 2020. Läs mer
    2019-08-16 Johan på Kundkraft.se svarar Mats O
    Hej Mats. Tack för ert omdöme. Våra avtal har alltid 14 dagars ångerrätt och vi kan dessvärre inte utlova att vi alltid kommer kunna erbjuda det absolut bästa priset på marknaden, då elpriserna förändras varje dag. Tanken med vår tjänst är dock att ni på ett enkelt sätt ska kunna ha ett konkurrenskraftigt och bra elavtal utan att behöva sitta och jämföra på egen hand. Den tiden kan ni lägga på annat!
  • Mats K

Mats K skrev om Kundkraft.se
    Har fungerat sedan jag gick med tror det var 1998, har inte haft ett enda problem, Få företag som lyckas 100% i över 20 år att hålla sina kunder nöjda. Läs mer
    2019-08-16 Johan på Kundkraft.se svarar Mats K
    Hej Mats. Fantastiskt roligt att ni varit hos oss så länge!
  • Mehmed M

Mehmed M skrev om Kundkraft.se
    El, välfungerande avtal bra bemötande av personalen Läs mer
    2019-08-16 Johan på Kundkraft.se svarar Mehmed M
    Hej Mehmed. Tack för er rekommendation!

Gunila B skrev om Kundkraft.se
    Elleverans till fritidshus.
    Företaget har bemött mig mycket bra och de lever upp till mina förväntningar. Läs mer
    2019-08-16 Johan på Kundkraft.se svarar Gunila B
    Hej Gunilla. Tack för er rekommendation!

Hans Per Ola K skrev om Kundkraft.se
    Skönt att slippa elbolagen. Varför ska jag skriva mer än jag behöver ????????? Läs mer
    2019-08-16 Johan på Kundkraft.se svarar Hans Per Ola K
    Hej! Tack för er rekommendation!
  • Owe H

2019-08-01

Owe H skrev om Kundkraft.se
    Elbolag väljs för mig, förhoppningsvis på ett förmånligt vis. Har alltid blivit bra bemött och ni uppfyller mina förväntningar.
    Med vänlig hälsning : Owe Hyding. Läs mer
    2019-08-16 Johan på Kundkraft.se svarar Owe H
    Hej Owe. Tack för er rekommendation!

Lena A skrev om Kundkraft.se
    Tycker det känns bekvämt och tryggt med att kundkraft sluter det bästa avtalet för mig och många andra. Läs mer
    2019-08-16 Johan på Kundkraft.se svarar Lena A
    Hej Lena. Tack för er rekommendation!

Robert S skrev om Kundkraft.se
    Mycket bra med el-upphandling.för att få bra pris. Läs mer
    2019-08-16 Johan på Kundkraft.se svarar Robert S
    Hej Robert. Tack för ert omdöme!
  • 2019-07-30

Tord S skrev om Kundkraft.se
    Enklare sätt att spara pengar på finns nog inte. Läs mer
    2019-08-16 Johan på Kundkraft.se svarar Tord S
    Tack för er rekommendation Tord!
  • Maria G

2019-07-30

Maria G skrev om Kundkraft.se
    Har varit kund i 20 år och har hittills inte blivit besviken. Tjänsten behövs för att hålla priset nere samt att slippa hålla på att leta! Läs mer
    2019-08-16 Johan på Kundkraft.se svarar Maria G
    Hej Maria. Tack för ert omdöme! Va roligt att ni är så nöjd med vår tjänst.
  • 2019-07-30

Roger K skrev om Kundkraft.se
    Enkelt o bra,nu slipper jag själv att leta efter bra elpris,o det här fungerar klockrent! Läs mer
    2019-08-16 Johan på Kundkraft.se svarar Roger K
    Tack för er rekommendation Roger!
  • 2019-07-25

Lars Olof W skrev om Kundkraft.se
    Helt perfekt bra förhandlare bara gott att säga Läs mer
    2019-08-16 Johan på Kundkraft.se svarar Lars Olof W
    Hej Lars Olof. Tack för ert omdöme!
  • Gisela L

2019-07-25

Gisela L skrev om Kundkraft.se
    Toppen att Kundkraft samlar många och förhandlar avtal! Läs mer
    2019-08-16 Johan på Kundkraft.se svarar Gisela L
    Hej Gisela. Tack för ert omdöme!
  • 2019-07-23

Ulrika F skrev om Kundkraft.se
    Enkelt och tryggt med elupphandlingen. Läs mer
    2019-08-16 Johan på Kundkraft.se svarar Ulrika F
    Hej Ulrika. Tack för ert omdöme!
  • 2019-07-18

Peter E skrev om Kundkraft.se
    Elenergi.
    Har inte pratat med någon på kundkraft. Allt har fungerat bra utom inloggning. Föreslår att man lägger till mobilt bankid som alternativ.
    Jag upplever att jag har ungefär samma elpris som mina vänner utan omaket att behöva ringa runt till olika elbolag. Läs mer
  • Stefan P

2019-07-16

Stefan P skrev om Kundkraft.se
    Mycket enkel tjänst. Inga besvär alls. Läs mer
  • 2019-07-16

Laila L skrev om Kundkraft.se
    Det fungerar mycket bra! Tack! Det är en sammanfattning av vad jag tycker. Läs mer
  • Marie M

2019-07-15

Marie M skrev om Kundkraft.se
    Nu i senaste upphandlingen tror jag att jag inte fick någon information om byte av leverantör från er.
    Men kan också vara min miss.
    Annars klockrent.
    Tack för mycket gott samarbete.
    Mvh Arne Läs mer
  • 2019-07-13

Maria A skrev om Kundkraft.se
    Kundkrets funkar enkelt o smidigt, sköter allt inom elavtal åt mig.
    Toppen! Läs mer
  • 2019-07-12

Kenneth A skrev om Kundkraft.se
    Jag har varit med sen begynnelsen och har aldrig upplevt annat än att det har varit väldigt trevligt och vänligt bemötande Läs mer
  • 2019-07-11

Gösta M skrev om Kundkraft.se
    Har under många år handlat el via Kundkraft. Numera också försäkringar.
    Alla jämförelser jag gjort visar på att det varit kostnadseffektivt. Läs mer
  • 2019-07-11

Signe Linnéa S skrev om Kundkraft.se
    Företaget lever väl upptill mina förväntningar. Läs mer
  • Håkan S

2019-07-11

Håkan S skrev om Kundkraft.se
    Köper el via kundkraft. De förhandlar fram bästa avtalet mellan de största leverantörerna. Läs mer
  • Mona B

2019-07-09

Mona B skrev om Kundkraft.se
    Kundkraft söker upp det bästa elavtalet, förhandlar och ordnar bästa pris åt dig. Skönt att slippa leta och ändra elleverantör själv, en jättebra tjänst/service. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2019-07-09

Else A skrev om Kundkraft.se
    Har bara kontakten rörande el leverans och det är jag nöjd med! Läs mer
  • 2019-07-05

Klas Å skrev om Kundkraft.se
    Jag låter Kundkraft handla upp el för mig och är mycket nöjd med dem Läs mer
  • 2019-07-05

Jan-owe E skrev om Kundkraft.se
    Jag tycker att det har fungerat utmärkt, info i tid, om ev förändringar, fel tryck av mig på cirklarna😄, skall vara rekommenderas Läs mer

Magnus H skrev om Kundkraft.se
    Köpt elavtal sen flera år tillbaka, alltid varit nöjd Läs mer
    2019-08-16 Johan på Kundkraft.se svarar Magnus H
    Hej Magnus. Tack för er rekommendation!

Mikael U skrev om Kundkraft.se
    köper el hos kundkraft ,funkar bra Läs mer
    2019-08-16 Johan på Kundkraft.se svarar Mikael U
    Hej Mikael. Tack för er rekommendation!

Sören D skrev om Kundkraft.se
    Skönt att slippa förhandla själv, och ändå vara säker på att få ett förmånligt elpris.
    Motsvarade definitivt mina högt ställda förväntningar.
    Inga påfrestande samtal för merförsäljning.
    Mkt proffesionella Läs mer
    2019-08-16 Johan på Kundkraft.se svarar Sören D
    Tack för er rekommendation Sören!
  • 2019-07-03

Bo R skrev om Kundkraft.se
    Bra tjänst som sköter upphandlingen av mina elavtal Läs mer
    2019-08-16 Johan på Kundkraft.se svarar Bo R
    Hej Bo. Tack för ert omdöme! Vad roligt att ni är nöjd med vår tjänst.
  • 2019-07-02

Birgitta Å skrev om Kundkraft.se
    Min tvätt blev ren och kaffet korkat, maten fixad på fina spisen ,dammsugaren funkar och strykjärnet med utan el nej nej jag är jättenöjd Tack Läs mer
    2019-08-16 Johan på Kundkraft.se svarar Birgitta Å
    Hej Birgitta! Haha, tack för ert omdöme!

Västra Järnvägsgatan 21, 105 18 Stockholm