Alla kategorier Elbolag Stockholms län Stockholm Norrmalm Kundkraft.se

Kundkraft.se

Västra Järnvägsgatan 21, 105 18 Stockholm — Visa karta

Vi är starkare tillsammans. Därför samlar vi på Kundkraft Sveriges elkonsumenter och sätter press på elmarknaden!

Det elbolag som kan erbjuda grön el till lägst pris får leverera el till våra medlemmar, och vi omförhandlar genom en ny auktion innan ditt gamla avtal går ut. Elbolagen tävlar på lika villkor och efter att ha genomfört fler än 1000 upphandlingar och 1,8 miljoner leverantörsbyten kan vi säga att vi vet vad vi gör. Med priser ca 20% under marknadens snittpris visar vi att Kundkraft fungerar.

Bli medlem gratis du också och märk skillnaden på elräkningen!

Vi nås på telefon 0770-175 400 eller medlemsservice@kundkraft.se

Läs vad 1622 kunder tycker om Kundkraft.se

• Kent Nygren

2019-03-06

Kent Nygren skrev om Kundkraft.se
    Fick idag förslag om nytt elavtal bundet 1år från Kundkraft.
    Auktion idag , utfall Mölndal Energi med pris per kwh på 72,49 öre inkl allt o moms.
    När jag själv går in på Elskling, så kan jag får samma avtal med pris per kWh på 60,03 öre inkl allt o moms.
    Hur kan Kundkraft tro att jag tänker nyttja deras förslag!
    Jag förlorar över 5 500:- på 1 år om jag nyttjar deras förslag.
    Jag har inte sagt att jag vill ha 100% grön energi. Utan det är priset som är avgörande. Läs mer
  • Agne G

2019-03-03

Agne G skrev om Kundkraft.se
    Ska byta elavtal om nå´n månad eller så. Kollade på elskling.se och jämförde med Kundkraft som ju gör rätt mycket reklam för sina förträffliga priser. Man tar sig för pannan! Hur i hela friden kan Kundkraft ha en endaste medlem? Redovisade priser visar att Kundkraft blir minst 500 pix dyrare för mig per år...Finns väl ingen anledning att skänka dem ung. 3 fina flaskor rödtjut varje år? Nä, själv är nog fortfarande bäste dräng..... Läs mer
  • Lena T

2019-02-28

Lena T skrev om Kundkraft.se
    Har varit medlem i Kundkraft och varit nöjd. Nu i år blev det företaget Frendi som blev utvalt bolag. Frendi skickade nu fakturor den 25 februari som skulle vara betalda den 28 februari - 3 dagars betalningstid. När jag vänder mig till Kundkraft får jag illa stavade svarsbrev som besvarar ett helt annat klagomål - att det skulle ha stått påminnelse på fakturorna. Jag förklarar i flera mail att jag tycker att affärsmetoderna är snudd på bedrägeri då det verkar som om fler har fått sena fakturor vilket leder till betalningspåminnelser osv. Ännu har jag inte lyckats få ett vettigt svar på hur Kundkraft kan välja ett företag som Frendi. Det är ledsamt att när man vill stödja miljön med grön elkraft skall man råka ut för den här typen av oseriösa företag och bemötande. Kundkraft borde ta ansvar och reda ut situationen. Åtminstone kunna besvara rätt fråga och framför allt - se till att företagen är seriösa. Läs mer
    Agne G gillar detta
  • 2019-02-09

Klas Lund skrev om Kundkraft.se
    I flera år var jag medlem i Kundkraft, men det var först efter det jag kunde spara pengar genom att förhandla själv och då sparade jag rejält med pengar. Jag blir bara så förbannad när jag ser deras reklam över deras värdelösa skit. Läs mer
  • Mikael N

2019-01-03

Mikael N skrev om Kundkraft.se
    Sparade inget alls på att byta till kundkraft. Dessutom var dom så ful att när do sa upp mitt avtal gick det 2månader över på anvisningsavtal innan mitt avtal med kundkraft började gälla. Hade jag själv valt ett avtal via elskling hade jag sparat ca 1500:- på ett år med 10000kvh. Dessutom får alla kunder avtal med mölndal energi. Så att det är ngn upphandling som du som kund tjänar massor på är en bluff. Tänk på vad dom skriver. "Det gör att en kundkraftsmedlem i genomsnitt (15000 kWh i årsförbrukning) sparat mer än 3600 kr senaste året jämfört med om de varit inaktiva och fått ett ANVISNINGSAVTAL" Så gör ett eget aktivt val och spara betydligt mer! Läs mer
  • Jonas K

2018-12-29

Jonas K skrev om Kundkraft.se
    Hade möjligen vara en smidig tjänst för den som inte känner att den klarar av att välja elleverantör själv.
    Enkelheten försvinner dock eftersom man varje år behöver klura ut hur man ska betala fakturorna då det vanligen är en ny elleverantör man ska betala till. Vanligen är det också någon liten elleverantör som inte har någon vettig hemsida där man kan se sina fakturor, se om de är betalada eller ladda ner dem på nytt om de försvunnit i mailen eller för den delen se sin förbrukning.

Man behöver INTE förhandla med någon elleverantör för att få motsvarande pris. Kundkraft förhandlar möjligen med elleverantörerna men eftersom elleverantören måste betala 7,5% till kundkraft så behöver tar de givetvis med det i beräkningarna och i slutändan är det oftast dyrare att välja kundkraft än att välja rörligt avtal med vilken seriös elleverantör som helst.

Kundkraft marknadsförsig med att deras kunder i snitt tjänar 3600kr/år men det är inget riktigt summa utan det är en summa de kommer fram till genom att utgå ifrån att ingen av deras kunder tecknat avtal alls utan har ett extra dyrt anvisningavtal. Läs mer
  • 2018-12-18

Anders skrev om Kundkraft.se
    Avråder starkt detta företag, precis som andra skriver du kan själv förhandla fram ett bättre pris. När man sedan vill gå ur så hävdar dom att man är bunden ytterligare 1år som man får betala sig ur med ytterligare kostnader. Läs mer
  • P-o A

2018-12-12

P-o A skrev om Kundkraft.se
    Verkar super och bekvämt......?
    Men inte blev det billigare på sista raden !
    Och "gud" förbjude utifall du vill kliva ur avtalet och påkallar alla fel de gjort enligt nya avtalslagen, då jädrans får du kriga. Riktigt lågt av såkallat etalerat bolag.

På köpet så saftar de bolaget som mister mig som kund sin enda faktura 😱

Kan absolut inte rekomendera detta! Var aktiv själv ustället och spar pengar på riktigt! Läs mer
  • Nils L

2018-12-06

Nils L skrev om Kundkraft.se
    Skulle inget kosta att vara med i kundkraft, men elleverantören tar betalt och ger till kundkraft. Jag fick hoppa av tack vare att jag ställt frågor som kundkrafts försäljare hade ljugit för mig. Jag förhandlade själv fram ett elavtal som var mycket billigare. VILL VARNA!!! Läs mer
  • Jakob

2018-11-06

Jakob skrev om Kundkraft.se
    Dyrare än vad man själv kan förhandla fram Läs mer
    Agne G, Kent S, P-o A gillar detta
  • 2018-07-20

Berth W skrev om Kundkraft.se
    Enkelt elhandelsavtal med bästa pris utan krångel! Läs mer
  • 2018-07-11

Arne J skrev om Kundkraft.se
    Ställde en fråga om hur "han med motorcykeln" i Tv-reklamen kan spara 4500kr/år. Fick inget svar på frågan, däremot om jag skickade in mitt postnummer och årsförbrukning skulle jag få min kostnad per år med Kundkraft. Det visade att jag skulle betala c:a 500 kr mer på år med Kundkraft.Och jag har inget kampanjpris med min elleverantör. Inte så mycket pengar men Kundkraft är dyra.
    Gå in på lämplig söksajt, och välj, det blir billigare.
    Kundkraft är ett bluffföretag. Läs mer
    Agne G, Kent S, P-o A gillar detta
  • 2018-06-07

Jan K skrev om Kundkraft.se
    el

fungerar bra utan att man behöver lägga sig i. Läs mer
    2018-06-19 Jorge på Kundkraft svarar Jan K
    Hej Jan!

Monica T skrev om Kundkraft.se
    elupphandling.
    ok bemötande, men inget som sticker ut. Läs mer
    Jorge på Kundkraft gillar detta

Jacob J skrev om Kundkraft.se
    Är väldig långtid om att svara. Läs mer
    Jorge på Kundkraft gillar detta

Bernt J skrev om Kundkraft.se
    Företaget Kundkraft har verkligen uppfyllt mina förväntningar! Läs mer
    2018-06-19 Jorge på Kundkraft svarar Bernt J
    Hej Bernt!
  • 2018-06-05

Peter H skrev om Kundkraft.se
    Jag är elkund och är mycket nöjd med Kundkrafts upphandlingar. Det bästa är att man inte behöver fundera på elpriset utan det sköter Kundkraft åt mig👍 Läs mer
    2018-06-05 Jorge på Kundkraft svarar Peter H
    Hej Peter!
  • 2018-06-04

Charlott O skrev om Kundkraft.se
    Usel service, de tar inte bra hand om sina kunder
    De står inte för när de missat eller gjort något fel Läs mer
    2018-06-04 Jorge på Kundkraft svarar Charlott O
    Hej Charlott!
    Vi beklagar att ni känner så, vi försöker självklart lösa de problem som kan uppstå för våra medlemmar och vi beklagar att ni inte är nöjd.
    P-o A gillar detta
  • 2018-06-01

Lisbeth T skrev om Kundkraft.se
    Jag/ min familj har varit el-kund hos Kundkraft i rätt många år (fritidsfastighet). Vi är helt nöjda och bedömer Kundkraft som ett trovärdigt företag. (= hetäckande svar ...) Läs mer
    2018-06-04 Jorge på Kundkraft svarar Lisbeth T
    Hej Lisbeth!
  • Sune S

2018-05-28

Sune S skrev om Kundkraft.se
    köpte först el och sedan telefon Läs mer
    2018-05-29 Jorge på Kundkraft svarar Sune S
    Hej Sune!
  • 2018-05-28

Malin P skrev om Kundkraft.se
    Jag gick med i Kundkraft för att sänka min elräkning. Jag har nu lägre kostnader och jag har inte upplevt några som helst problem! Supernöjd! Läs mer
    2018-05-29 Jorge på Kundkraft svarar Malin P
    Hej Malin!
  • Gunilla S

2018-05-28

Gunilla S skrev om Kundkraft.se
    Jag är nöjd med Kundkrafts förmåga att fixa bra elavtal. Läs mer
    2018-05-29 Jorge på Kundkraft svarar Gunilla S
    Hej Gunilla!
  • 2018-05-28

Henric W skrev om Kundkraft.se
    Enkel och bra hantering av upphandling för elavtal utifrån våra behov. Läs mer
    2018-05-29 Jorge på Kundkraft svarar Henric W
    Hej Henric!
  • 2018-05-23

Rune W skrev om Kundkraft.se
    El.
    Rullat på i många år utan kontakt.
    Auto förlängning.
    Fungerat u.a. Läs mer
    2018-05-25 Jorge på Kundkraft svarar Rune W
    Hej Rune!
  • Daniel K

2018-05-23

Daniel K skrev om Kundkraft.se
    Idag fick jag ett brev från inkasso gällande elräkning från Stockholms elbolag AB. Jag har inte fått någon räkning från Sth elb tidigare. Förfallodatum var 180426. Jag betalade en räkning från Nordic green energi med förfallodatum 180430. Varför har jag 2 elräkningar från 2 elbolag med nästan samma förfallodatum? Läs mer
  • 2018-05-23

Lena L skrev om Kundkraft.se
    Elavtal. Blev bra bemött, hjälpsamma vid frågor. Uppfyller förväntningarna Läs mer
    2018-05-25 Jorge på Kundkraft svarar Lena L
    Hej Lena!
  • 2018-05-22

Karl K skrev om Kundkraft.se
    Allt fungerar bra förutom vid bye av elbolag då det kommer pappersfaktura tills man fått ordning på e-faktura. Läs mer
    2018-05-23 Jorge på Kundkraft svarar Karl K
    Hej Karl!
    Tack för feedback, vi ska självklart arbeta på detta så att det blir smidigare för våra medlemmar.
  • Fredrik S

2018-05-21

Fredrik S skrev om Kundkraft.se
    Uruselt, skriver 1 års bindande avtal som kostar pengar att ta sig ur. Transparensen i upphandlingen är också undermålig. Genom jämförelsesajter kan man förhandla bättre själv. Så min rek blir avstå kundkraft Läs mer
    2018-05-25 Jorge på Kundkraft svarar Fredrik S
    Hej Fredrik!
    Vi beklagar att ni inte nöjd med det pris ni fått via oss.
    P-o A gillar detta

Rickard O skrev om Kundkraft.se
    Köpt el, rörligt.
    Detta året har vi stockholms elbolag AB och är jag väldigt missnöjd med deras fakturor som går via Invoice finance AB. Fakturorna ska vara betalda väldigt nära (eller på samma dag) som lönen kommer in. Missar man en en dag kommer det direkt en påminnelse. Dessutom hamnade deras första mailfaktura i skräpposten och så blev det påminnelse på det. Nada förståelse för oss kunder.
    Kommer prova ett år till, är det på samma vis då kommer jag gå ur kundkraft.
    //Rickard Läs mer
    2018-05-23 Jorge på Kundkraft svarar Rickard O
    Hej Rickard!
    Vi beklagar att det blivit så fel, vi kommer självklart att se till att våra leverantörer sköter sig. Skulle något sådant ske så ber vi er kontakta vår medlemsservice som hjälper er.

Lennart E skrev om Kundkraft.se
    Elavtal. Men jag har fått höra att Kundkraft inte har med alla elleverantörer, skulle kunna få bättre avtal om de lät fler lägga bud; inte bra!
    Kanske jag gör eget avtal till nästa omgång Läs mer
    2018-05-23 Jorge på Kundkraft svarar Lennart E
    Hej Lennart!
    Vi bjuder in alla Sveriges leverantörer så det ni har fått höra stämmer tyvärr inte, har ni funderingar så kan vår medlemsservice hjälpa er och besvara alla era frågor gällande Kundkraft.

Christer E skrev om Kundkraft.se
    kanske lite bättre info när något ändras annars fungerar det ok Läs mer
    2018-05-23 Jorge på Kundkraft svarar Christer E
    Hej Christer!

Thor K skrev om Kundkraft.se
    Har i några år varit med om upphandling av elavtal. Det har fungerat bra. Läs mer
    2018-05-23 Jorge på Kundkraft svarar Thor K

2018-05-23 Jorge på Kundkraft svarar Ulf J
    Hej Ulf!
  • 2018-05-16

Sam A skrev om Kundkraft.se
    Litar på att dom gör ett ärligt jobb. Bra att skänka pengarna till denna organisation mvh/sam Läs mer
    2018-05-23 Jorge på Kundkraft svarar Sam A
    Hej Sam!
  • 2018-05-15

Jukka K skrev om Kundkraft.se
    Enkelt och smidigt, ett mycket lätt sätt att spara pengar företaget är vad det heter, ger sina kunder en fördel utan att det kostar något. Läs mer
    2018-05-15 Jorge på Kundkraft svarar Jukka K
    Hej Jukka!
  • 2018-05-14

Martina C skrev om Kundkraft.se
    Jag har el och försäkringar via kundkraft.
    Tycker det löper smidigt och har inte haft så mycket kontakt. Läs mer
    2018-05-15 Jorge på Kundkraft svarar Martina C
    Hej Martin!
  • 2018-05-14

Magnus E skrev om Kundkraft.se
    Snabbt svar, trevligt bemötande. Även om min fråga inte riktigt helt besvarades. Läs mer
    2018-05-15 Jorge på Kundkraft svarar Magnus E
    Hej Magnus!

Janne W skrev om Kundkraft.se
    jag har rörligt elpris 1 år.
    Nöjd: särskild bra är att man inte har fast avgift.
    Inte nöjd: slarvig personal när jag skulle flytta: fel svar, felaktig ny adress, försenad svar, etc... Det gick bra till slut, men tog för lång tid. Läs mer
    2018-05-15 Jorge på Kundkraft svarar Janne W
    Hej Janne!
    Vi beklagar detta, vi ska självklart se varför det tog sån tid och återigen beklagar att det inte gick så snabbt. Vi tar det som feedback och försöker förbättra oss!

Ari K skrev om Kundkraft.se
    Allt har fungerat bra, är väldigt nöjd. Läs mer
    2018-05-15 Jorge på Kundkraft svarar Ari K
    Hej Ari!

Peter L skrev om Kundkraft.se
    Bra ! tack för elavtalen under dessa år Läs mer
    2018-05-15 Jorge på Kundkraft svarar Peter L
    Hej Peter!

Thorwald K skrev om Kundkraft.se
    Upphandling varje år verkar vara ett bra sätt att få rätt pris och kvalitet. Läs mer
    2018-05-15 Jorge på Kundkraft svarar Thorwald K
    Hej Thorwald!

Bo O skrev om Kundkraft.se
    Skönt att själv slippa tänka på att byta elleverantör och välja till det med bäst pris. Jag har inte kollat att jag fått det bästa alternativet men litar på Kundkraft att de valt bäst. Läs mer
    2018-05-15 Jorge på Kundkraft svarar Bo O
    Hej Bo!

Rolf K skrev om Kundkraft.se
    Jag tycker det är perfeckt med den sevicen ni håller. Läs mer
    2018-05-15 Jorge på Kundkraft svarar Rolf K
    Hej Rolf!
  • 2018-05-07

Thomas N skrev om Kundkraft.se
    Har ingått i kundgrupp för vilken Kundkraft.se har upphandlat elleverantör. Läs mer
    2018-05-15 Jorge på Kundkraft svarar Thomas N
    Hej!
  • 2018-05-07

Martin O skrev om Kundkraft.se
    Jag har köpt elavtal genom kundkraft under ett par års tid nu. Man kan välja om man vill ha miljöavtal t.ex. Det är bra och allt har i stort fungerat ganska bra.

Det negativa är att man inte har bättre filter för vilka bolag man gör upp avtal med. Att man har autogiro bör vara ett krav t.ex. Stockholms Elbolag är helt hopplösa att ha att göra med. Funderade på att gå ur för att slippa dem. Läs mer
    2018-05-15 Jorge på Kundkraft svarar Martin O
    Hej Martin!
    Tack för feedback och rekommendation, vi tar självklart med oss detta och ser om det går att åtgärda!
  • Tommy E

2018-05-07

Tommy E skrev om Kundkraft.se
    Mycket bra bemött vid en fråga angående mitt abonnemang Läs mer
    2018-05-15 Jorge på Kundkraft svarar Tommy E
    Hej Tommy!
  • Ulla L

2018-05-03

Ulla L skrev om Kundkraft.se
    Kundkraft förhandlar billigaste elleverantör åt mig varje år. Jag behöver inte göra något. Det blir nya elleverantörer varje år men det löper smidigt med fakturor från dem. Aldrig haft problem. Läs mer
    2018-05-15 Jorge på Kundkraft svarar Ulla L
    Hej Ulla!
  • 2018-05-03

Roland Z skrev om Kundkraft.se
    Kundkraft kollar akuella elpriser och offerter
    varje år,vilket jag gillar och utnyttjar,rekommenderas!
    Bemötandet bra.
    Med vänlig hälsning
    Roland Läs mer
    2018-05-15 Jorge på Kundkraft svarar Roland Z
    Hej Roland!
  • 2018-05-03

Gert B skrev om Kundkraft.se
    Vi blev tipsade om Kundkraft av vår son och allt har fungerat kanon! Läs mer
    2018-05-15 Jorge på Kundkraft svarar Gert B
    Hej Gert!
  • 2018-05-02

Helena S skrev om Kundkraft.se
    Trevlig kundservice! Och mer har jag inte lust att skriva. Hur kan man vara så korkad att försöka tvinga någon som svarar på era frågor frivilligt att uttrycka sig mer/längre än man vill? Läs mer
    2018-05-15 Jorge på Kundkraft svarar Helena S
    Hej Helena!
    Vi förstår er men vi tackar er för den fina rekommendationen!

Västra Järnvägsgatan 21, 105 18 Stockholm