Kung Carls Bakficka

Kung Carls Bakficka

Ring 08-463 50 80 www.kungcarlsbakficka.se
3.6

Mitt på Östermalm och Stureplan finner ni Kung Carls Bakficka. Med stora härliga fönster ut mot Stockholms pulserande innerstad finns flera rum att äta och umgås i - nästan som att vara i ett riktigt hem. Vi flirtar flitigt med det tidiga 1900-talet, både i inredningen och i maten. Menyn är framtagen av personliga tolkningar...

283 omdömen om Kung Carls Bakficka

Eva H
Skrev om Kung Carls Bakficka

Mycket bra mat och service. Jättemysigt ställe med en härlig atmosfär. Dit går vi gärna igen. Kan rekommenderas.

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4104 omdömen 4.0 av 4104 omdömen

Jessica I Jessica I
Louise V
Skrev om Kung Carls Bakficka

Otroligt bra service, fantastiska drinkar, bra mat och hjälpsam och trevlig personal!

Ingvar H
Skrev om Kung Carls Bakficka

oväntat bra service både i bar och matdelen.

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7915 omdömen 4.3 av 7915 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Lena G
Skrev om Kung Carls Bakficka

Väldigt trevlig och service minded personal på alla sätt och vis. Läget är fantastiskt, centralt ochnära till de vi hade tänkt vi skulle öra.

Sari L
Skrev om Kung Carls Bakficka

Mysigt ställe med en härlig takterrass , trevlig, professionell personal, god mat och dryck, rekommendera detta ställe varmt kommer gärna dit fler gånger

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
Åsa-Helene B
Skrev om Kung Carls Bakficka

Fick en julklapp från jobbet där vi välde att äta brunch hos Kung Carl för. Allt var toppen. Alla bord borde få en kanna kranvatten automatiskt. En liten men värdefull detalj. Glas var redan framdukade.

Inger A
Skrev om Kung Carls Bakficka

Trevlig miljö, god mat, fräscha toaletter

Paraden
4.2/5 i betyg av 4702 omdömen 4.2 av 4702 omdömen

Penelope S Penelope S
Ulrika H
Skrev om Kung Carls Bakficka

Supernöjd! Fantasktiska coctails och underbar mat, toppen efter jobbet häng med perfekt location vid Stureplan!

Marian H
Skrev om Kung Carls Bakficka

Jag var på visning för att se hotellrum och konferenslokaler. Jag fick ett mkt bra intryck av personal och service. Rummen är mycket charmiga m superfina badrum. Konferensavdelningen var fin o personlig och särskilt bra man vill hyra hela sviten för en och samma kund. Baren och restaurangen mkt charmiga.

Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8056 omdömen 4.3 av 8056 omdömen

Lillemor H
Skrev om Kung Carls Bakficka

Bra och prisvärd mat, men tyvärr mycket dålig service.

Rolf N
Skrev om Kung Carls Bakficka

Vi tyckte att allt var bra förutom att det egna kolsyrade vattnet borde ingått.Det drar ner betyget.

Elisabeth Q
Skrev om Kung Carls Bakficka

Mycket trevligt bemötande och god mat, definitivt värt ett besök.

Elin L
Skrev om Kung Carls Bakficka

Inte alls i min smak tyvärr. Smaklöst, ex ribsen, kycklingklubborna och äggröran. Varma smörgåsarna kunde man lika bra göra hemma, inget speciellt. Våfflorna, sega - ej frasiga. Grädden var vispad till smör så den kunde man ej ta. Ingen bra service - vi hade fått presentkort brunch med bubbel - jag fick leta upp en servitris för att få vårt bubbel och för att få beställa dryck. I helhet ingen bra upplevelse.

Jasmine S
Skrev om Kung Carls Bakficka

Väldigt trevlig och vacker miljö hos Kung Carls Bakficka! Väldigt proffsigt bemötande av både reception och restaurangpersonal.

Soile F
Skrev om Kung Carls Bakficka

God mat. Känslan är att det var mindre att välja på nu än tidigare

Karin H
Skrev om Kung Carls Bakficka

Lite småtråkig buffé utan några överraskningar

Annette J
Skrev om Kung Carls Bakficka

Mycket trevligt bemötande & god brunch

Pia U
Skrev om Kung Carls Bakficka

Väldigt trevlig personal och uppriktigt genuin de såg gästen på ett personligt och väldigt behagligt sätt. Mkt. god hamburgare & en häftigt och god drink. Väldigt bra takteras och trevliga konferensrum det jag fick se. Personalen får 5++++ i betyg! Kommer absolut kunna sälja in detta till kunder.

Eva-lotta O
Skrev om Kung Carls Bakficka

Mycket trevligt, superfina rum och konferenslokaler, väldigt gott och trevligt på alla sätt. Ni har en pärla i Linda Forsmark, var rädda om henne!

Patrik H
Skrev om Kung Carls Bakficka

Åt en fantastiskt burgar trio Men det kändes som personalen inte riktigt han med!

Peter H
Skrev om Kung Carls Bakficka

Vi åt brunch på Kung Carls bakficka. Det var väldigt trevlig miljö och trevlig personal. Kul att man kunde göra egna grillade smörgåsar och våfflor. Jättegoda kycklingklubbor, saknade dock bacon och helst någon god omelett. En stor besvikelse: pizzan var jättetrist! Torr och smaklös, verkligen riktigt dålig.

Jill L
Skrev om Kung Carls Bakficka

Personalen var inte så bra: Maten fylldes inte på i tillräckligt snabb takt, många tomma fat. När de fyllde på kändes de irriterade för att man stod ivägen. Maten var sådär: Inte så fräsch eller jättegod, och ibte många olika sorter. Saknade bacon t ex. Tog bara mat en gång och efterrätt en gång. Så det blev inte prisvärt. Marängsvischen hade ingen glass och väldigt lite chokladsås. Ingenting kändes "wow". Lokalen, också sådär. Vi satt orecis där alla ska låmna sitt bagage om de checkar ut tidigt. Så vi blev störda hela tiden av hotellgäster och deras väskor.

Erik S
Skrev om Kung Carls Bakficka

Vi var besvikna. Först och främst fick vi aldrig beställa någon dricka. En ur personalen frågade om vi hade fått hjälp. När vi svarade nej gick hon till nästa bord och kom aldrig tillbaka till oss. Så vi fick nöja oss med vatten. Maten smakade förvisso bra men det var bara två varma rätter, kycklingklubbor och revben. Resten var kalla rätter eller potatis och scramble eggs. Det var väl snålt för det pris man ändå betalar, 285 kr. Det blir inget återbesök, då finns det betydligt bättre brunchställen i stan.

Emma Å
Skrev om Kung Carls Bakficka

Min upplevelse var bra! Brunchade med en nära vän och vi båda är nöjda. Bra service och trevlig personal, samt jättemysigt ställe! Det enda att påpeka är brunch-menyn. Det var god mat och en del valmöjligheter, men kanske inte riktigt vad vi hade önskat. Rekommenderar till de som vill ha en mysig och trevlig förmiddag på ett supermysigt ställe!

Maria H
Skrev om Kung Carls Bakficka

Bra bemötande när vi kom, men sen var de tyvärr dåliga på service, tex. att plocka av vårat bord, fråga om dryck osv. Så det va en besvikelse. Men afterworken va mycket god! Dock lite lång kö till våfflorna..! Som tog lång tid.

Onat A
Skrev om Kung Carls Bakficka

Vi förväntade oss på en bättre bemötande av hovmästaren utan det blev helt tvärtom när vi frågade om vi kunde byta bord. Det var otroligt mycket salt i maten både på förrätt och huvudrätt. Servitrisen var mycket trevligt, dock. Troligen rekommenderar vi inte till våra vänner...

Lars W
Skrev om Kung Carls Bakficka

Bollinger-event. Vi är mkt nöjda med kvällen. Maten fantastisk. Champagnen som väntat lika fantastisk. Lokalen bra men kanske inte helt ändamålsenlig för verbal information av Bollinger-representanten. Svårt att höra. Detta förtog dock inte helhetsupplevelsen. Superbt !!!!!!

rut g
Skrev om Kung Carls Bakficka

Trevligt bemöttande. God mat. Bra personal. Onödigt att dörren var öppen innan 11:30 skulle gå på Söndags brunchen. Många som gick in och ut eftersom man inte fick gå in, men ändå så var dörren öppen. Synd att man inte kunde gå in i baren och ta en drink innan.

Ari V
Skrev om Kung Carls Bakficka

Vi åt brunch på Kung Carls bakficka. Lätt att boka bord, trevlig personal men maten höll tyvärr inte riktigt måttet. Inte katastrof men flera konkurrenter har betydligt godare mat. Kommer inte att boka brunch där igen och kan tyvärr inte rekommendera det till någon annan.

Naofal O
Skrev om Kung Carls Bakficka

Mycket trevlig personal, grymt gott utbud och trevliga lokaler centralt.

Thomas Å
Skrev om Kung Carls Bakficka

Vi var 8st och fick ett runt bord! Helt perfekt! Vår servitör var oerhört trevlig, duktig och kunnig. Maten var bra, utan att vara en himlastormande upplevelse.

Leif C
Skrev om Kung Carls Bakficka

En medioker brunch. Dåligt utbud och dålig service

Jeanette L
Skrev om Kung Carls Bakficka

God mat, men lite trångt. Trevligt bemötande

Elin F
Skrev om Kung Carls Bakficka

Gott, fanns många vegetariska alternativ.

Linda S
Skrev om Kung Carls Bakficka

Underbar mat och fantastisk service!

Joacim N
Skrev om Kung Carls Bakficka

Det var okej. Bra personal och fantastiskt efterrättsbord. Men totalt 4 varma saker (pan pizzan räknar jag inte ens) var för lite och revbensspjällen levde inte alls upp till förväntningarna och var rätt torra. Hade även högre förväntningar på charken. Mysigt ställe och inte speciellt stökigt men hade hoppats på högre kvalité.

Annika N

Jättemysigt, god mat och trevlig service! Mvh Annika

Mikael S
Skrev om Kung Carls Bakficka

Hej vi tycker att brunchen var väldigt god framförallt de väldigt goda revbenspjällen. Men vi tycker att servitrisen var väldigt stressig när vår tid var slut kl.16.00.Hon tyckte att vi skulle gå prick 16.00 för att de skulle börja duka till middagen .Vi han inte dricka upp vår sista dricka.Det var bara vårt sällskap på övervåningen Vi hade kunnat få sitta 10 min till.Det drog tyvärr ner upplevelsen lite.

Conny L
Skrev om Kung Carls Bakficka

Bra mat men få veganska rätter. Trångt och bullrigt. Trevlig personal och gott bemötande.

Alison C
Skrev om Kung Carls Bakficka

Trevligt ställe, bra service och maten var god.

HANS N
Skrev om Kung Carls Bakficka

Bra bemötande mkt bra mat kompensation för en miss i beställningen liiite för lång väntan på beställd mat

madelaine k
Skrev om Kung Carls Bakficka

Bra i det stora hela förutom att personalen tig mitt nästan odruckna vinglas och sa att vi vår tid va ute för klockan va 16.00 😳

Anki S
Skrev om Kung Carls Bakficka

Bra men det behövs mera folk som har kontroll på att fylla på när det tar slut. Igår fick man säga till om mycket. Knivar var slut. Våffelsmeten var slut. Sylten Slut och lite annat. Annars bra och trevlig rätter. PS. Ordna lite bättre våffeljärn dessa tog alldeles för lång tid. Lång kö.

Berit E
Skrev om Kung Carls Bakficka

Väldigt trevlig retroinspirerad restaurang. Bra service och god mat!

Louise.molin@e-quality.se M
Skrev om Kung Carls Bakficka

Bra bemötande av personal. Rätterna var dock för mycket purjolök i(små rätter)) och ostronen saknade citron.

Ulf G
Skrev om Kung Carls Bakficka

Ytterligare ett brunchbesöket på Kung Carls och jag blev överraskad hur uselt det var. Vid tidigare besök har alla varit väldigt nöjda, även om det var en tid sedan. Vi blev anvisade ett bort inne i anslutning till baren. Efter att vi suttit i mer än tio minuter så får vi be personal om att få beställa dricka. Trots att vi bara var fem personer i sällskapet så missades en person i sällskapet. Jag kan ha en viss förståelse för långa ledtider om det är fullt och stressigt men var det bara halv-fullt och personal vankade...

Lena E
Skrev om Kung Carls Bakficka

Mycket god Brunsch. Det finns mer att önska av personalens bemötande i restaurangen, då bemötandet var lite slött och signalerade ett ointresse om oss som kunder.

Anne W
Skrev om Kung Carls Bakficka

Jag tycker om interiören och personalen gav trevligt bemötande. God mat

Annika S
Skrev om Kung Carls Bakficka

Mycket trevlig personal. God mat och fina lokaler. enda negativa var att det var dålig akustik så mycket sorl och svårt att höra vad bordgranne sa.

Camilla R
Skrev om Kung Carls Bakficka

Fin miljö, goda kalla rätter & sallader. Tyvärr tråkigt bemötande från personal, inga kaffeampuller till Nespressomaskinen då vi skulle äta dessert. Vi gav upp att vänta på att de hittade fler då vi redan var på väg att avsluta & gå.