Kungälv Bilcenter (KBC)

Kungälv Bilcenter (KBC)

www.kungalv-bilcenter.se
  • BadgeThreeYears

Kungälv Bilcenter AB Kvalitet, Trygghet & Glädje till RÄTT pris! Vårt företag har utmärkt sig som ett tillväxtföretag i norden enligt UC. Välkommen till en bilhandlare som utgår ifrån dig som kund. Vi erbjuder dig att köpa en riktigt bra bil som är noga testad och genomgången. Dessutom får du köpa bilen till ett mycket konkurrenskraftigt...

142 omdömen om Kungälv Bilcenter (KBC)

Sedan starten hos Reco 2021

Eva jessica D
Skrev om Kungälv Bilcenter (KBC)

Professionellt bemötande vid vårt bilköp!

Christian M
Skrev om Kungälv Bilcenter (KBC)

Bra service från första kontakten! Trevliga killar med trevliga bilar. Det blev affär av detta. Rekommenderas.

Linna S
Skrev om Kungälv Bilcenter (KBC)

Jag köpte en hyfsat ny bil hos dem och efter en dag började motorolampan lysa. Efter mycket om och men betalade de tillslut för skadan (genom garantibolaget). Garantibolaget kunde tyvärr inte betala för alla fel, och eftersom kungälvs bilcenter slutade svara och endast gav spydiga svar tillbaka när de svarade, fick jag ta den till en annan verkstad för att få bilen körbar utan risk. Ärendet ligger nu hos ARN. Det enda de här bilhandlarna kan göra är att snacka, kungälvs bilcenter tar absolut inget ansvar eller följer...

Nina S
Skrev om Kungälv Bilcenter (KBC)

Duktig personal. Bra utbud av bilar i alla prisklasser. De har en policy att man bara får provköra en bil om dagen, så välj med omsorg.

Jan Evert L
Skrev om Kungälv Bilcenter (KBC)

Mycket bra. Som väntat bra. Istort sätt blev jag väldigt nöjd, hoppas det blir så i fortsättningen också. Mvh Janne

Svar från Kungälv Bilcenter (KBC)

Hej, Tack så hemskt mycket för dina stjärnor! Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag och du är varmt Välkommen åter. Mvh Kungälv bilcenter AB

Jan-Åke D
Skrev om Kungälv Bilcenter (KBC)

Bra bemötande inget att klaga på!

Said M
Skrev om Kungälv Bilcenter (KBC)

Helt ok bemötande från säljaren. Köpte en passat årsmodell 13 som skulle fungera bra men med en risk för hög oljeförbrukning. Några dagar efter köpet började motorlampa att blinka och detta meddelades till säljaren muntligt. Detta var såklart inget de kände igen. Efter en kontroll på auktoriserad verkstad visade det sig att cylindrarna i motorn hade en kompression på 5 bar och är därmed defekt, vilket innebär att motorn behöver bytas ut. Vid kontakt med företaget så får jag till svar att de avsäger sig allt ansvar då bilen...

Svar från Kungälv Bilcenter (KBC)

Hej, Vi nämnde gällande den höga oljeförbrukningen till dig och förklarade att det kan hända att motorn inte orkar med länge till. Trots den muntliga samt den skriftliga informationen som våran säljare gav dig så hjälpte vi dig med 90% av kostnaden. Vi upplever att din recention är felaktig då vi hjälpte dig med reparationen. Mvh Kungälv Bilcenter AB

Basel M
Skrev om Kungälv Bilcenter (KBC)

Tack så mycket för steven för en smidig och grym affär, du är grym. Rekomenderar starkt

Radoje V
Skrev om Kungälv Bilcenter (KBC)

Tack så mycket steven för en snabb och smidig affär!

Hamse M
Skrev om Kungälv Bilcenter (KBC)

Till er alla som vill köpa en bil så rekommenderar jag Kungälv bilcenter jag fick den bästa bemötte av Steven han är verkligen professionell säljare som vet hur men välkomnar och bemöta sina kunder tusen tack för all hjälp jag fick av dig

Ruben Oscar G
Skrev om Kungälv Bilcenter (KBC)

Trevligt bemötande och snabb servis

Juha T
Skrev om Kungälv Bilcenter (KBC)

Köpt bil på Kungälv bilcenter och det var okej.

Maan A
Skrev om Kungälv Bilcenter (KBC)

Dom är jätte bra och personal är duktig. Tack

Bengt Tommy M
Skrev om Kungälv Bilcenter (KBC)

Trevligt och professionellt bemötande. Fokus på mig som kund. Rekommenderas.

Mats J
Skrev om Kungälv Bilcenter (KBC)

Trevligt bemötande och smidig affär Kan absolut rekommendera killarna på KBC.

Carina E
Skrev om Kungälv Bilcenter (KBC)

Positiv upplevelse, allt kändes tryggt o bra!

Fredrik L
Skrev om Kungälv Bilcenter (KBC)

Köpte en bil som efter 4 dagar gick sönder och dom hjälpte inte till med någonting. Kostade 9000kr att laga och dom tyckte ju att bilen var ju hel när du åkte härifrån och avsa sig allt ansvar som en bilfirma har. Min rekommendation är att KÖP INTE BIL HOS KUNGÄLVS BILCENTER!!!

Svar från Kungälv Bilcenter (KBC)

Hej, Du köpte en bil som var mer än 15 år gammal och vid försäljningstillfället så meddelade vi dig om att denna bil säljs utan garanti. Du provkörde bilen och godkände bilens funktioner. Mvh Kungälv bilcenter AB

Shihan E

Mycket bra! Rekommenderar starkt

Ramiz V
Skrev om Kungälv Bilcenter (KBC)

Daniel var väldigt hjälpsam, bra service och gav jättebra information och vägledning genom hela köpet

Sulayman G
Skrev om Kungälv Bilcenter (KBC)

Jag rekommenderar KBC Bilcenter för att försäljaren är mycket trevlig och hjälpsam. De var tydlig i sinna förklaring när det gäller om bilköp.

Mussie A
Skrev om Kungälv Bilcenter (KBC)

Jag köpte en volvo v60 från Kbc Alex var jätte hjälpsam försöker göra kunden nöjd på alla möjliga sätt bra service bra bilar fick ett bra upplevelse och är säker att jag kommer handla mer bilar i framtiden från de tack fina människor 😇🙏

Perarne M
Skrev om Kungälv Bilcenter (KBC)

Trevligt bemötande av personal i en mycket fräsch bilhall !

Stig L

Mycket trevlig försäljare Daniel👍

Per S
Skrev om Kungälv Bilcenter (KBC)

Hej Vi vill få sagt att vi som köpare och kind är nöjda och känner oss trygga med information och bemötande. Speciellt nöjda med Steven son försäljare. Professionellt bemötta och trevligt behandlade. Köpare Per Svensson

Gösta O
Skrev om Kungälv Bilcenter (KBC)

Så enkelt och tryckt. Bra med valmöjligheter angående finansiering, försäkring och garanti

Gert S

Trevligt bemötande Snabb expediering

Susann E
Skrev om Kungälv Bilcenter (KBC)

Ett företag som sätt nöjd kund först super proffesionellt bemötande. Jag återkommer

Stefan H
Skrev om Kungälv Bilcenter (KBC)

Kanon på alla sätt, trevlig personal 👍🏻

Enes K
Skrev om Kungälv Bilcenter (KBC)

Stort tack till steven för en fin affär,rekommenderar strakt att ni köper en bil från kungälv bilcenter.

Anders O
Skrev om Kungälv Bilcenter (KBC)

Fick superbra hjälp och support för att finna våran bil. Steven hjälpte oss på ett professionellt och bra sätt. Trevligt kundbemötande och professionalism, fem plus.

Thomas O
Skrev om Kungälv Bilcenter (KBC)

Mycket trevligt bemött av säljaren Alex och väldigt smidig genomförd affär

Reza M
Skrev om Kungälv Bilcenter (KBC)

Det är väldigt bra bemötande och professionellt personal! Tack för en bra affär!

Leif C
Skrev om Kungälv Bilcenter (KBC)

Trevlig säljare och seriöst bemötande. När detta skrivs har jag inte provkört bilen, men litar på säljaren.🤠🕵️‍♂️

Niall C
Skrev om Kungälv Bilcenter (KBC)

Great to deal with. The staff were very helpful, and matched a car exactly to what I needed. Great selection in their centrally located showroom. Would recommend them to all

Anders H
Skrev om Kungälv Bilcenter (KBC)

Jätte...jätte fina bilar... & dom hadde en till oss.... Fick en provkörning.. Å vi var fast. En fin vw-Beetle -13 "Gör ett besök i Kungälv" A+I

Eva M
Skrev om Kungälv Bilcenter (KBC)

Mycket trevligt bemötande och fin service.

Joakim J
Skrev om Kungälv Bilcenter (KBC)

Bra service, köpte en jättefin Volvo V60 och den funkar kanon! Hade synpunkter att ratten drog lite åt höger och då bokade dom in mig på en hjulinställning utan problem! Rekommenderas

Simon Ferdinand S
Skrev om Kungälv Bilcenter (KBC)

Köpte ny bil. Trevligt bemötande.

Torsten J
Skrev om Kungälv Bilcenter (KBC)

Blev bra bemött. Kunde provköra o kollabilen själv. Bra försäkring för framtida fel på bilen. Nöjd med hela köpet.

Sören G
Skrev om Kungälv Bilcenter (KBC)

Mycket trevligt och vänligt bemötande. Personalens engagemang överträffade förväntningarna. De var mycket lyhörda och tillmötesgående på ett respektfullt sätt. De gav också ett proffesionellt intryck på ett personligt sätt. Bilen som jag köpte är till stor belåtenhet och jag tvekar inte att anlita dem om det skulle vara något jag undrar över.

Mohammed H
Skrev om Kungälv Bilcenter (KBC)

Jätte bra göra affärer med duktiga killar och hjälper dig med allt. Jag är mycket nöjd med bilen jag köpte från den. 👍🙏🙏🙏

Wudase A
Skrev om Kungälv Bilcenter (KBC)

Jag och min familj blev bemöta med respekt och vänlighet . Och vi fick svar på alla frågor och funderingar vi hade . Vi är väldigt nöjda med servicen vi fick i kungälvsbilcenter . Mvh Wudase

Hussein S
Skrev om Kungälv Bilcenter (KBC)

Fantastisk service o förklarar allt tydligt

Peter Anders P
Skrev om Kungälv Bilcenter (KBC)

Superbra service utav Daniel som hade svar på alla mina frågor 👍

Mariana N
Skrev om Kungälv Bilcenter (KBC)

Mycket bra upplevelse, blev bemött av trevliga säljare! En snabb och smidig affär, köpte en jeep grand cherokee! Upptäckte ett litet fel, återkom och fick genast hjälp! Strålande service!

Angelo A
Skrev om Kungälv Bilcenter (KBC)

Väldigt bra bemötande från Företaget. Extremt nöjd med bilköpet. Säljarna var transparenta och trevliga. Det slutade med att jag köpte en BMW 118i från 2007. Riktigt bra bil som kört väldigt lite och var väldigt fräsch.

Tommi O
Skrev om Kungälv Bilcenter (KBC)

Bra service och hjälpsam personal, bara gott att säga om dem.

Fabrizzio L
Skrev om Kungälv Bilcenter (KBC)

Enkel och snabb bil affär. Bra bilar

ANNA H
Skrev om Kungälv Bilcenter (KBC)

Välj en annan bilfirma, Det började med att några repor skulle åtgärdas innan jag fick bilen, fick tillbaka bilen som då var spraymålad i mattsvart på en metallic bil, dessutom var den kromade detaljerna nedskvätta. Lämnade in bilen igen och skulle få tillbaka den inom 3 dagar, jag ringde efter 2 dagar och frågade om jag kunde hämta den dagen efter men han kunde inte svara på när. Efter ha väntat i 4 dagar åker jag till bilfirman för att se vad som pågår, då står bilen där och dom kan inte svara på varför jag inte blivit...

Svar från Kungälv Bilcenter (KBC)

Hej Anna, Det är tråkigt att du fick uppleva detta. Dessa repor som du påpekar är då åtgärdat när du köpte bilen från oss, Du var ganska känslig och tyckte inte om den gjorda jobbet på bilen, detta kunde vi förstå och därför tog vi tillbaka till lackering center och dem lackerade om den för att få dig och bli nöjd med dit köp. det finns turordning och man kan inte bara tvinga in en bil i lackering centrets schema så själv klart tar detta sin tid och bilen var klar hos dem så fick vi bilen och kontaktade er, men fick inget...

David G
Skrev om Kungälv Bilcenter (KBC)

En ärlig köpupplevelse! Jag köpte en -08 Jaguar xkr på lör den 9/4. Bemötandet var okej och säljaren trevlig men han hade ingen direkt kunskap om fordonet men garanterade att den var i mycket fint skick, testad och genomgången. Bilen såg riktigt snygg ut och jag fick provköra bilen i ca 5-10min med säljaren som passagerare. Sedan följde standard säljarsnack om att priset på bilen kommer höjas nästa vecka, även att det finns andra som är intresserade etc etc. BS enligt mig men men… Den var slöare en min tidigare Lexus...

Svar från Kungälv Bilcenter (KBC)

Hej, Tråkigt att du har fått uppleva detta men det hela handlar om att du har haft några dagar på dig att bestämma dig över denna bilköpet, med tanke på att du hade en bil i inbyte (Lexus is F) som vi erbjöd lägre än va du hade förväntat dig i och med att Lexusen var hård körd och inte i det skicket som vi förväntade oss, då valde du att köpa Jaguaren rent och sälja lexusen på egen hand. Du fick provköra bilen och du bestämde att inte provköra bilen längre även om säljaren meddelade dig att du kan provköra bilen längre...