KungSängen Enköping

KungSängen Enköping

3.9

About company

Mycket charm på liten yta, det är vår KungSängen butik i Enköping. Här har vi både huvudkontor och sängfabrik vägg-i-vägg, så det är minst sagt full fart. Är du riktigt nyfiken på hur din säng tillverkas kan du få ta en titt i fabriken där våra hantverkare skapar varje säng för hand. Vår personal ger dig gärna råd och inspiration...

18 omdömen om KungSängen Enköping

MARCUS K
Wrote about KungSängen Enköping

HÅLL ER BORTA - TOG SÖNDER VÅRAT HEM!!! 2 killar från Enköping som levererade sängen hem förstörde vår dörrpost genom att pressa in de breda paketen utan att vinkla. Dem rapporterade aldrig detta och när jag skickade mejl om detta så sa dem som gjorde hemleveransen att dem inte minns detta och förstår inte hur det kan bli så. Skrev i flertalet mejl med chefen i Enköping och han säger att hans personal alltid rapporterar och ljuger aldrig så jag har hittat på allt, trots bevis & bilder på dörrposten skickade med mejlen!...

KERSTIN MARIA H
Wrote about KungSängen Enköping

säljaren på butiken i Enköping gav fel information gällande bortförsel av bäddsoffa och debiterade för tjänsten som inte fanns. Underlät dessutom att debitera för montering " det bjuder vi på". Det ledde till en långdragen och besvärlig situation både för mig som kund och för leveransavdelningen. Det framkom att säljaren kan ha en pågående konflikt med leveransavdelningen. Nu sover jag iallafall gott i Lyckås motorsäng.

Christer H
Wrote about KungSängen Enköping

Vi köpte en säng som vid leveransen visade sig vara slarvigt o fult producerad. Dessutom var det stor färgskillnad mellan sängar (botten) och vändexmadrassen. Vi reklamerade detta och fick efter ett par veckor en ny säng där tillverkningen av sängdelarna var ok. Däremot var färgskillnaderna nu ännu tydligare än på den första leveransen. Vi kontaktade Kungsängen som kom, representerade av kvalitetsansvarig plus ytterligare en person. De hann knappt innanför dörren innan de påstod att det inte var någon färgskillnad mellan...

Stefan W
Wrote about KungSängen Enköping

Trevlig och kunnig personal som vill kundens bästa även om det innebär försäljning av en billigare modell.

Svar från KungSängen Enköping

Tack för ditt fina omdöme. Det viktigaste är att sälja rätt säng till kunden oavsett om den är dyr eller billig. Trevligt å höra att du uppskattar det, för det är det viktigaste för oss. Sov Gott och välkommen åter om vi kan hjälpa till med något annat. /Rickard

Eva N
Wrote about KungSängen Enköping

En säng modell Engelholm med bredd 160 cm. Mycket bra bemötande, upplevde att personalen var kunnig och hjälpsam. När vi sedan upptäckte att vi köpt en sängbotten för mycket reklamerade vi den och beloppet vi betalt för den sattes in på vårat konto. Vi är mycket nöjda på alla sätt både med sängen och personalens bemötande.

Svar från KungSängen Enköping

Hej och tack för ditt fina omdöme. Väldigt trevligt att få höra. Hoppas att ni sover gott framöver och är det något annat så är ni alltid välkomna tillbaka. Ha en fortsatt trevlig dag /Rickard

Lennart B
Wrote about KungSängen Enköping

Mycket bra service vid leverans och mycket bra servis vid garanti lagning ( fick en helt ny säng väldigt nöjd som kund )

Svar från KungSängen Enköping

Jättebra nu kan du sova gott igen.

Susanne Elisabeth T
Wrote about KungSängen Enköping

Bra service trevligt bemötande. Beställningen funkade exakt

Svar från KungSängen Enköping

Va kul, då blir jag glad. Hoppas att Du kommer trivas med den nya sängen.

Gunilla B
Wrote about KungSängen Enköping

Bemötandet var vänligt och trevligt. Jag köpte två stycken enkelsängar att sättas tillsammans som en dubbelsäng. Tyvärr har inte sängen levt upp till mina eller min mans förväntningar. Han har inte legat i den mer än 5 nätter på 7mån och jag har fått riktiga problem med min rygg så sängen måste bortoch annan införskaffas. min 50års present åt skogen!

Svar från KungSängen Enköping

Det var tråkigt att höra. köpte ni sängar utifrån säljarens förslag eller hade Ni valt säng innan Ni kom till butiken?

Veronika A
Wrote about KungSängen Enköping

Allt positivt med den här affären. Förutom att leveranstiden var alldeles för lång. Bättre sängar finns inte. Vi är Supernöjda.

Svar från KungSängen Enköping

Jättekul att Ni är Supernöjda. Leveranstiden är alltid för lång när man väntar på något riktigt bra :-)

Fjalar H
Wrote about KungSängen Enköping

Tack för ett vänligt bemötande! Allt fungerade bra utom, att det var inventering och det bidrog till lite senare leverans. Det var ingen nackdel för våra gamla sängar fanns kvar. Killen som säljare var ej från trakten och kanske inte hade all info om leveranstider, trots att han ringde till er logistiker. Allt fungerade bra med lite försening. Tack!

Svar från KungSängen Enköping

Hej, vi tackar och önskar dig en riktigt skön sömn i nya sängen.

Lars Ö
Wrote about KungSängen Enköping

Vi köpte en bäddmadrass och det gick bra. Killen som sålde madrassen var trevlig. Efter ca 2 månader ringde dom och vi hämtade den men det var fel mått men han beställde en ny och det var frid och fröjd. Inga problem.

Svar från KungSängen Enköping

Kul att Du är nöjd med din bäddmadrass

Mattias D
Wrote about KungSängen Enköping

Väldigt nöjd med sängen från KungSängen. Fantastiskt skön sovkomfort.

Va bra Mattias, hoppas ni sover gott i Er nya säng. Pär F

Mariette L
Wrote about KungSängen Enköping

Svårt att beställa på nätet eftersom man krävde E-leg. Svårt att komma i kontakt med KungSängen via telefon och mail. Tog en vecka innan jag fick kontakt via telefon men sedan flöt allt på helt ok och bemötandet var mycket bra. Köpte dubbelsängar.

Svar från KungSängen Enköping

Tack och hoppas ni kommer sova gott i många år i Er nya säng. M.v.h Pär F KungSängen AB

Per-åke S
Wrote about KungSängen Enköping

Trevlig personal som ger ett konkret förslag till lämplig säng vid aktuellt ryggbesvär. Utlovad leverans punktlig o väl utförd.

Tack. Hoppas ni kommer sova gott i många år. M.v.h Pär F KungSängen i Enköping

Sofie G
Wrote about KungSängen Enköping

Superskön säng, väldigt nöjd , aldrig sovit bättre

Tack, hoppas ni kommer sova gott i många år. M.v.h Pär F KungSängen i Enköping

Stuart M
Wrote about KungSängen Enköping

Jag är jätte nöjd med sängen, täcken, och bäddset som jag köpte av Kungsängen. Det känns bra att köp en säng av ett svenskt företag, alla personnel att jag träffade var trevlig och hjälpsam. Jag kände mig trygg och sakert genom hela processen.

Kungsängen enköping och Kungsängen jönköping gillar detta

Tack och hoppas ni kommer sova gott´i många år. M.v.h Pär F KungSängen Enköping

David B
Wrote about KungSängen Enköping

Vi hade provat och tittat runt länge innan vi till sist kom till KungSängens butik i Enköping där vi hitta rätt säng för oss och till ett bra pris. Jag och min sambo är mycket nöjda med våra sängar. Allting från köp i butik till leverans var toppen. Jag kan varm rekommendera KungSängen.

Svar från KungSängen Enköping

Tack och hoppas ni ska sova gott i Er nya säng i många år.

Ulf E
Wrote about KungSängen Enköping

Vi fick ett bra personligt bemötande när vi kom till butiken för att titta på sängar. Vår avsikt var att bara kolla vad som fanns men efter att ha fått hjälp o råd av trevlig personal i lugn miljö så bestämde vi oss direkt.

Svar från KungSängen Enköping

Hej och tack! Hoppas ni ska sova gott i Er nya säng i många år.