KungSängen Göteborg City

KungSängen Göteborg City

4.5

Vi på KungSängen är övertygade om att mänskliga händer bygger skönare och bättre sängar än någon maskin kan, och därför är varje säng vi säljer tillverkad för hand av vår egna personal. Ett stenkast från Avenyn, innanför vallgraven och i hörnet Södra Larmgatan / Västra Hamngatan hittar du KungSängen butiken i Göteborg City....

82 omdömen om KungSängen Göteborg City

Filippa O
Skrev om KungSängen Göteborg City

Vi fick en fantastisk service, ett proffsigt bemötande & mycket goda råd av Ida Granlund i Göteborg City butiken! Så nöjda!

Jonas P
Skrev om KungSängen Göteborg City

Bra service, bra leverans, inga konstigheter.

Agneta G
Skrev om KungSängen Göteborg City

blev bemött på ett trevligt sätt och mina förväntningar blev uppfyllda

Inger A
Skrev om KungSängen Göteborg City

Köpte säng och sängbord. Hanna w. hjälpte mig på ett föredömligt sätt, var kunnig, hjälpsam, föreslog olika lösningar. Emil och hans kompis som levererade var också mycket trevliga och hjälpsamma. På det hela taget en lyckad affär och upplevelse. Hälsningar Inger

Hanna F
Skrev om KungSängen Göteborg City

Jättebra! Otrolig bra service!

Anita T
Skrev om KungSängen Göteborg City

Mycket kompetent och trevlig personal. Köpte en säng för ett par år sedan, var mycket nöjd den gången också, därför blev det ett retur besök för inköp av ytterligare en säng , har även köpt en extra madrass. Kan verkligen rekommendera butiken.

Britt H
Skrev om KungSängen Göteborg City

Bäddmaddras m 50%.Mkt nöjd-sover som en princessa! Kontakt m försäljare m bra. Blev ngt strul m att min betalning inte blev reg.-men det löste sig.Hade kvitto.

Svar från KungSängen Göteborg City

Hej Britt! Vad härligt att höra att du sover som en prinsessa :) Tack för det fina betyget, det värmer gott. Varma hälsningar KungSängen Gbg City

Saied A
Skrev om KungSängen Göteborg City

Jag har köpt en kontinental säng Nirvarna och sist fick jag köpa en ny bäddmadrass och skydd. Hon som hjälpte mig var väldigt trevligt att tala med och hjälpte mig välja varor efter mitt behov. Efter köpet blev jag kvar där några minuter och pratade om allmänna vardagliga upplevelser och erfarenheter med henne. Jag är mycket nöjd. Nirvarna har varit den bästa sängen jag och min fru någonsin har ägt.

Svar från KungSängen Göteborg City

Hej Saied! Vad härligt att höra att ni är nöjda och sover gott om nätterna, det är precis så vi vill ha det :) Om vi kan hjälpa er med något mer är ni mer än välkomna att höra av er eller titta förbi. Tack för det fina betyget! Varma hälsningar KungSängen Gbg City

Per-olof Ö
Skrev om KungSängen Göteborg City

Köpte en kontinentalsäng Fick exeptionellt bra hjälp Det var på grund av det vi valde er

Svar från KungSängen Göteborg City

Hej Per-Olof! Vad glada vi blir att höra detta, det värmer gott! Tack för det fina omdömet! Vi hoppas att ni är lika nöjda med sängen :) Varma hälsningar KungSängen Gbg City

Angelica A
Skrev om KungSängen Göteborg City

Blev bemött på ett väldigt trevligt och kompetent sätt som ledde till att jag köpte rätt säng för min onda rygg. Har i princip ingen smärta alls i kroppen tack vare den kunniga personalen.

Svar från KungSängen Göteborg City

Hej Angelica! Vad glada vi blir att få höra detta! Tack så mycket för det fina betyget! Vi hoppas att du kommer må lika gott i många många år framöver! Varma hälsningar KungSängen Gbg City

Karin J
Skrev om KungSängen Göteborg City

Butiken Kungsängen är en mycket trevlig sådan med likaledes trevlig personal. Sängarna jag köpte har dock vandrande madrasser, vilket jag aldrig tidigare råkat ut för. Varje dag måste jag ta tag i madrassen ich lyfta upp den till huvudändan och även lyfta in den mot mitten. Mycket störande!!!! Modell Marielund.

Svar från KungSängen Göteborg City

Hej Karin Tack för dina ord om vår personal! Vi skulle bli jätteglad om du kunde mail eller ringa oss, så ska vi se om vi kan hjälpa dig med madrassbekymret gbg-city@kungsangen.com 031-13 51 14 Varma hälsningar KungSängen Gbg City

Henning K
Skrev om KungSängen Göteborg City

Mycket nöjd med bemötande och service. Efter sex månader är vi fortsatt mycket nöjda med produkten!

Svar från KungSängen Göteborg City

Hej Henning! Tack för ditt/ert fina betyg, det värmer gott! Vi hoppas att ni ska vara lika nöjda i många år framöver! Varma hälsningar KungSängen Gbg City

Olle W

Lugnt och trevligt! Ja, finemang. Inte alls dumt. Roligt

Svar från KungSängen Göteborg City

Hej Olle! Vad härligt! Hoppas du har det lika lugnt och gott när du sover också :) Tack för det fina betyget! Varma hälsningar KungSängen Gbg City

Lotta L
Skrev om KungSängen Göteborg City

Tydliga trevliga och omsorgsfulla. Jag köpte senast en 160 säng hos företaget och är väldigt nöjd med allt utom att själva madrassens dragkedja gått sönder. Har inte hunnit reklamera detta pga livet, dock.

Svar från KungSängen Göteborg City

Hej Lotta! Tack för dina fina ord och betyget! Hör gärna av dig till oss så ska vi se vad vi kan göra åt dragkedjan :) Varma hälsningar KungSängen Gbg City

Cathrin W
Skrev om KungSängen Göteborg City

Trevligt bemötande och bra sängar!! Helt nöjd!!!

Svar från KungSängen Göteborg City

Hej Cathrin! Vad härligt att höra, precis så vi vill ha det! Tack för dina fina ord och betyget :) Varma hälsningar KungSängen Gbg City

Jan H
Skrev om KungSängen Göteborg City

Trevlig service och sängen jag köpte är mycket bra.

Svar från KungSängen Göteborg City

Hej Jan! Vad hörligt att höra, vi hoppas att du ska sova gott i många år framöver! Tack för det fina betyget! Varma hälsningar KungSängen Gbg City

Ingela K
Skrev om KungSängen Göteborg City

Vi hängde på låset tidigt en söndag morgon. Fick snabb hjälp av en trevlig ung man. Vi visste vad vi ville ha - trodde vi. Efter lite provliggande i olika sängar blev det något helt annat ☺. Beställde och betalade på en gång och ca en månad senare kom sängen right on time. Uppburen och installerad 4 våningar upp utan hiss. Och det var wn service. Smidigt. Och nu sover vi gott varje natt ☺

Svar från KungSängen Göteborg City

Hej Ingela! Så det kan bli ibland :) Vad härligt att höra att ni blev fint bemötta och är nöjda med era sängar. Vi hoppas att ni ska sova gott i era sängar i många år framöver! Tack för dina/era fina ord och för det fina betyget :) Varma hälsningar KungSängen Gbg City

Douglas G
Skrev om KungSängen Göteborg City

extremt dålig leveransservice. Var lovad att få sängen mellan 12-16 men istället kom den kl 21 - och då saknades hälften av benen. Nästa dag skulle dessa komma innan kl 12 men de kom kl 19. Annars nöjd.

Svar från KungSängen Göteborg City

Hej Douglas! Vad tråkigt att leveransen blev så försenad, vi ber så mycket om ursäkt. Vi hoppas att du får sova gott i din säng i alla fall. Varma hälsningar KungSängen Gbg City

Ulrika B
Skrev om KungSängen Göteborg City

När jag första gången var inne för att titta på säng var jag angelägen om att säga att jag inte skulle köpa just nu. Ändå fick jag en grundlig genomgång av de olika sängar och alternativ som finns. Fyra månader senare var det dags att köpa och då gick allt fort och smidigt. Jag gick det jag behövde och allt i utsagd tid.

Svar från KungSängen Göteborg City

Hej Ulrika! Vi är alltid måna om att det ska bli bra för våra kunder, och nu fick du ju ett försprång när det väl var dags - vilken tur! :) Vi hoppas att du sover gott i din säng och att du får göra det i många år framöver, tack för ditt fina betyg! Varma hälsningar KungSängen Gbg City

Anna O
Skrev om KungSängen Göteborg City

Glad och trevlig försäljare. Lite stelt när jag ville göraett byte av ben.... Gick inte för då skulle sängen komma flera veckor senare på grund av något dator system som skulle sätta sängen i fel status....... Sängen är hel fantastisk att sova i. Jag är nöjd!

Svar från KungSängen Göteborg City

Hej Anna! Ja tänk vad lite teknik kan ställa till med, vi hoppas att du är nöjd i övrigt och att du får sova gott om nätterna. Hör gärna av dig om vi kan hjälpa dig med något i efterhand. Tack för ditt fina betyg! Varma hälsningar KungSängen Gbg City

Dalia B
Skrev om KungSängen Göteborg City

Jag köpte en säng från Kungssängen i slutet på 2017 och var supernöjd med hela köpet, från bemötandet och hjälpen i affären till leveransen och montaget av sängen. Rekommenderas varmt.

Svar från KungSängen Göteborg City

Hej Dalia! Vad roligt att höra att du är nöjd med den hjälp du fått :) Vi hoppas att du ska få sova gott i din säng i många år framöver! Tack för det fina betyget! Varma hälsningar KungSängen Gbg City

Fredrik A
Skrev om KungSängen Göteborg City

Fick ett bra och hjälpsamt bemötande. Vi är väldigt nöjda med vårt val av sängar.

Svar från KungSängen Göteborg City

Hej Fredrik! Tack för det fina betyget, vi hoppas att ni kommer sova gott många år framöver! Varma hälsningar KungSängen Gbg City

Camilla B
Skrev om KungSängen Göteborg City

Bra service i butik. Kändes som en duktig försäljare som visste vad hon talade om. Vi är supernöjda med sängen som blev skräddarsydd till oss.

Svar från KungSängen Göteborg City

Hej Camilla! Tack för ditt/ert jättefina omdöme, vi hoppas att sängen ska göra er nöjda i många år framöver! Varma hälsningar KungSängen Gbg City

Ingrid L
Skrev om KungSängen Göteborg City

Bra bemötande av alla försäljare trots att jag hade svårt att välja säng. Köpte till flera produkter och provar nu för fullt. Tycker att sängen inte är riktigt ytmjuk trots tjock madrass.

Svar från KungSängen Göteborg City

Hej Ingrid Det var roligt att höra att du är nöjd med bemötandet i butiken. Kom förbi någon dag så ska vi se om vi kan hjälpa dig med fastheten om den inte känns rätt. Vi på Kungsängen City strävar efter att hela tiden bli ännu bättre och er åsikt är viktig för oss. Välkommen tillbaka till oss på Kungsängen City och vi önskar dig en riktig skön sommardag. Tack för att ni väljer KungSängen Victor, Anders, Mikael, Linda, Helena

Niclas M
Skrev om KungSängen Göteborg City

Bra service, god kunskap och ett gott pris

Svar från KungSängen Göteborg City

Hej Niclas Roligt att höra att du är nöjd med vår service, kunskap och vår prisbild. Kom gärna förbi någon dag framöver och berätta hur du upplever din nya säng. Vi på Kungsängen City strävar efter att hela tiden bli ännu bättre och din åsikt är viktig för oss. Välkommen tillbaka till oss på Kungsängen City nästa gång det är dags för inköp. Tack för att ni väljer KungSängen Anders, Mikael, Helena, Victor, Linda

Julia D

Superduperhyperbra absolut bäst!

Svar från KungSängen Göteborg City

Hej Julia Härligt att höra och kom gärna förbi någon dag och berätta mer om din upplevelse av din nya säng. Din åsikt är viktig för oss på Kungsängen City i vår strävan att hela tiden bli bättre. Välkommen tillbaka till oss på Kungsängen City när det dags för nya inköp. Tack för att ni väljer KungSängen Anders, Linda, Victor, Helena, Mikael

Solbritt E
Skrev om KungSängen Göteborg City

Kanske svårt att jämföra, men jag sover gott om natten så även min man! Ät nöjd med bemötandet vid köpet!

Svar från KungSängen Göteborg City

Hej Solbritt Det var roligt att höra att du och din man sover gott om natten. Det kan vara svårt att hitta rätt säng, det är därför vi på Kungsängen finns. Bra att ni även är nöjda med bemötandet och er synpunkt är viktigt för oss på Kungsängen City så att vi hela tiden kan bli ännu bättre. Önskar er många goda nätter framöver i era nya sängar. Välkommen tillbaka till oss på Kungsängen City. Tack för att ni väljer KungSängen City Anders, Mikael, Helena, Victor, Linda

Bernt T
Skrev om KungSängen Göteborg City

Köpet bestod av två ställbara sängar med diverse tillbehör såsom kuddar, lakan mm. Mycket bra och kunnigt bemötande. Bra leverans med tydliga besked.

Svar från KungSängen Göteborg City

Hej Bernt Det var roligt att höra att ni är nöjde med bemötande, kunnande och leverans. Ert omdöme är viktigt för att vi på Kungsängen City skall kunna nå vårt mål att hela tiden bli ännu bättre. Kom gärna förbi framöver och berätta vad ni tycker om era sängar och era sängtillbehör. Välkommen tillbaka till oss på Kungsängen City. Tack för att ni väljer KungSängen City Anders, Linda, Victor, Helena, Mikael

Urban K
Skrev om KungSängen Göteborg City

Som helhet bra bemötande (från första gången vi gick in i affären till och med leverans).

Svar från KungSängen Göteborg City

Hej Urban Roligt att höra att ni är nöjda med er sängaffär från första besöket till leveransen. Vi på Kungsängen city har ambitionen att hela tiden bli ännu bättre och ert omdöme är viktigt för att kunna uppnå detta. Välkommen tillbaka till oss på Kungsängen City. Tack för att ni väljer KungSängen Anders, Mikael, Helena, Victor, Linda

Annika J
Skrev om KungSängen Göteborg City

Köp av säng och blev väldigt bra bemött av personal

Svar från KungSängen Göteborg City

Hej Annika Det glädjer oss på Kungsängen City att du gillade bemötandet du fick. Kom gärna förbi och berätta också vad du tycker om din nya säng. Ditt omdöme hjälper oss på Kungsängen att hela tiden bli ännu bättre. Välkommen tillbaka till oss på Kungsängen City. Tack för att ni väljer KungSängen Anders, Helena, Mikael, Linda, Victor

Håkan L
Skrev om KungSängen Göteborg City

Hade tittat omkring under några veckor hos ett flertal möbelbutiker i Göteborg efter ny säng.Hamnade till slut hos Kungsängen och fick ett mycket proffsigt och trevligt bemötande att det till slut blev köp.En säng är ett mycket svårt val eftersom man endast i efterhand vet om det blev bra.Nu har det gått några månader och det blev helt rätt.Säljaren var som sagt trevlig och kunnig.

Svar från KungSängen Göteborg City

Hej Håkan Vad roligt att du blev nöjd med din nya säng och att vi kunde leverera ett bemötande och kunskap i din smak. Vi på Kungsängen vill hela tiden bli ännu bättre och dina synpunkter hjälper oss till detta. Önskar dig många goda nätters sömn framöver och välkommen tillbaka till oss på Kungsängen City. Tack för att ni väljer KungSängen Anders, Linda, Helena, Victor, Mikael

Johan W
Skrev om KungSängen Göteborg City

Trevligt bemötande med personlig touch. Köpte en säng och bäddmadrass. Återkommer gärna.

Svar från KungSängen Göteborg City

Hej Johan Det glädjer oss på Kungsängen City att du är nöjd med både service och säng/bäddmadrass. Varmt välkommen tillbaka till oss på Kungsängen City vid nästa inköp. Med vänlig hälsning Anders, Helena, Mikael, Victor, Oliver

Elsy H
Skrev om KungSängen Göteborg City

Jag har köpt sängar som jag är mycket nöjd med. Jag fick ett bra bemötande av kunnig personal. Säljaren lyssnade på mina önskemål och försökte inte packa på mig något jag inte frågat efter. Det är sådant jag uppskattar och som gör att jag återkommer som kund. Även transporten hem fungerade utmärkt.

Svar från KungSängen Göteborg City

Hej Elsy Det glädjer oss stort på Kungsängen City att du är nöjd med val av säng, bemötande, leverans och att vi uppfyllt dina önskemål som kund. Varmt välkommen till oss på Kungsängen City vid nästa inköp. Med vänlig hälsning Helena, Anders, Oliver, Victor, Helena

Ulla C
Skrev om KungSängen Göteborg City

2 sängar Jag tyckte allt gick bra.

Svar från KungSängen Göteborg City

Hej Ulla Det glädjer oss på Kungsängen City att du tycker allt gick bra med sänginköpet. Varmt välkommen till oss på Kungsängen City vid nästa inköp. Med vänlig hälsning Helena, Victor, Anders, Oliver, Mikael

Charlotta W
Skrev om KungSängen Göteborg City

Vi fick snabb hjälp i butiken. Leveranstiden var rimlig. Sängen kom det datum som var sagt. Den lyftes in, monterades o de tog med sig skräpet. Jag är helnöjd!

Svar från KungSängen Göteborg City

Hej Charlotta Det glädjer oss på Kungsängen City att du är nöjd med service och leverans. Varmt välkommen till oss på Kungsängen City vid nästa inköp. Med vänlig hälsning Mikael, Helena, Anders, Victor, Oliver

Inga-lill A
Skrev om KungSängen Göteborg City

Köpet av sång och leverans var helt OK

Svar från KungSängen Göteborg City

Hej Inga-Lill Det glädjer oss på Kungsängen City att du är nöjd med säng och leverans. Varmt välkommen tillbaka till oss på Kungsängen City vid nästa inköp. Med vänlig hälsning Victor, Mikael, Helena, Anders

Axel M
Skrev om KungSängen Göteborg City

Bra säng. Sover gott. Köpt tidigare så det motsvarade mina förväntningar sängen Gustav med dyrare övermadrass.

Svar från KungSängen Göteborg City

Hej Axel Det glädjer oss på Kungsängen City att sängen du valt motsvarar dina förväntningar och inte mist att du sover gott. Varmt välkommen tillbaka till oss på Kungsängen City vid nästa inköp. Med vänlig hälsning Anders, Helena, Mikael, Victor

Sandra H
Skrev om KungSängen Göteborg City

De är mycket skickliga och serviceminded

Svar från KungSängen Göteborg City

Hej Sandra Roligt att höra att du nöjd med vår service och kunskap. Varmt välkommen tillbaka till Kungsängen City vid nästa inköp. Med vänlig hälsning Mikael, Anders, Helena, Victor

Minna L
Skrev om KungSängen Göteborg City

bra säljare, informativ, trygg, kunnig

Svar från KungSängen Göteborg City

Hej Minna ! Roligt att höra att ni är nöjda hoppas nu att ni sover gott. Ni är alltid välkomna tillbaka om ni behöver några tillbehör ur vårat sortiment! Anders

Barbro A
Skrev om KungSängen Göteborg City

Allt fungerade väldigt bra! Från affär till leverans!

Svar från KungSängen Göteborg City

Hej Barbro! Härligt att höra att allt fungerade bra. Du är välkommen tillbaka till oss om du behöver något mer ! Anders.H

Gunno G
Skrev om KungSängen Göteborg City

Trevlig personal. Gott bemötande. Vi köpte en avancerad säng enligt deras rekommendation. Den motsvarade i stort våra förväntningar.

Svar från KungSängen Göteborg City

Hej Gunno, Det gläder oss på KungSängen City att ni är nöjda med både bemötande och val av säng. Varmt välkommen igen! Med vänlig hälsning Mikael, Anders, Helena, Oliver

Gert G
Skrev om KungSängen Göteborg City

Jag och min sambo köpte en dubbelsäng. Vi är mycket nöjda med både bemötandet i butiken och med sängen.

Svar från KungSängen Göteborg City

Det glädjer oss på KungSängen City att ni är mycket nöjda med både bemötandet och er nya säng. Varmt välkommen igen! Med vänlig hälsning Mikael, Anders, Helena

Apilou D
Skrev om KungSängen Göteborg City

Bästa kundservice och bemötande jag stött på! Trots att jag varit en "jobbig kund" som kommit tillbaka flera gånger har jag alltid blivit bemött på ett professionellt sätt med leende på läpparna. Rekommenderar till 100%. Valuta för pengarna :)

Svar från KungSängen Göteborg City

Tack så mycket för ett sådant fint omdöme, det gör oss väldigt glada och pushar oss till att bli ännu bättre! Du är alltid välkommen att besöka oss igen:) Med vänliga hälsningar Helena

Barbara P
Skrev om KungSängen Göteborg City

Jättetrevlig kille som hjälpte mig att köpa en ny säng. Mycket nöjd med sängen.

Svar från KungSängen Göteborg City

Hej Barbara! Vad kul att höra, det värmer. Härligt att du gillar sängen, hoppas nu att du får många goda nätter. Är det något du behöver så är du hjärtligt välkommen in till butiken. Sweet Dreams /Victor

Jan K
Skrev om KungSängen Göteborg City

Det var lätt att beställa, snabb leverans utav en mjuk och god säng.

Svar från KungSängen Göteborg City

Hej Jan, Härligt att du är nöjd med din nya säng! Du är jättevälkommen tillbaka till oss på KungSängen. //Oliver.

Anneli S
Skrev om KungSängen Göteborg City

Superbra när jag fick offert😀 När jag köpte så var det extra personal, fick ej rätt instruktioner glömde papper som sa hur montering skulle gå till😒 Var inne och fick de papper som han glömt! Böt hårdhetsgrad och är i dag nöjd.

Svar från KungSängen Göteborg City

Hej Anneli! Ibland kan även den bäste glömma, och det var verkligen tråkigt att höra att du blev drabbad! Jag är glad att det löste sig och att du nu är nöjd. Hör gärna av dig om det är något annat du funderar på, du är alltid välkommen tillbaka till oss på Västra Hamngatan!

Annika L
Skrev om KungSängen Göteborg City

Hej Fick fantastisk hjälp av Anders inne i Göteborg city. Tack till dig Anders. Jag fullkomligt älskar min nya säng, har aldrig legat i en så skön säng i hela mitt liv. Mvh Annika Larsson

Svar från KungSängen Göteborg City

Hej Annika! Jätteroligt att höra! Det gläder mig att höra att du är så glad i din nya säng. Är det något mer du vill ha hjälp med, så kom bara in i butiken. Med vänliga hälsningar, Anders

Jonas A
Skrev om KungSängen Göteborg City

Fånigt att ordinare pris inte avspeglar det faktiska priset, att kunna få 40% rakt av känns fel.

Svar från KungSängen Göteborg City

Hej Jonas! Vi arbetar med olika kampajer på KungSängen och paketveckor. Genom detta har vi möjlighet att sänka vissa utvalda produkter vid olika tillfällen.

Philip H

BRA BEMÖTANDE, HJÄLPSAM PERSONAL

Svar från KungSängen Göteborg City

Hej Philip! Tack för din feedback! Trevlig sommar, och välkommen tillbaka till oss!

Anne H
Skrev om KungSängen Göteborg City

Jag hade en liten annorlunda situation vid köptillfället. Vi behövde köpa en likadan säng som vi köpte 2010,men leverensen skulle gå till Frankrike där vi är bosatta. Det visades att man gjort en del förändringar med färg och ben,men jag blev på ett mycket trevligt och professionellt guidad av Helena.

Svar från KungSängen Göteborg City

Hej Anne! Tack för din fina kommentar! Det var ett nöje att hjälpa er, och det känns väldigt kul att höra att allt fungerade så bra, från att så ett frö till att sängarna kommit hem till er i Frankrike! Ha en riktigt skön sommar! Med vänliga hälsningar, Helena