KungSängen Jönköping

KungSängen Jönköping

4.5

About company

Välkommen till KungSängen! Med en säng från oss får du en god natts sömn, varje natt. Alla våra sängar är handgjorda av våra sängspecialister, och de vet verkligen hur en skön säng byggs. Här i butiken i Solås Center bygger vi till och med vissa sängar på plats och du kan köpa en säng som är unikt anpassad efter dig och dina...

85 omdömen om KungSängen Jönköping

Margareta N
Wrote about KungSängen Jönköping

Jag köpte en ny motor till min säng. Jag fick den nya monterad och den gamla borttagen. Ett stort plus för att de tog hänsyn till mitt önskemål om för mig lämplig tid. Nu fungerar sängen som den ska!!

Svar från KungSängen Jönköping

Så kul att sängen fungerar igen och att du känner att de tog hänsyn till dina önskemål! Visst är det härlig med bra service! =) Välkommen åter!

Anders J
Wrote about KungSängen Jönköping

Beställdevia mobilen och det har fungerat bra med de köp jag gjorde

Svar från KungSängen Jönköping

Hej Anders! Det är ganska smidigt att kunna beställa sin säng på springade fot via mobilen! =) Gott att allting har fungerat bra! Känn dig fri att höra av dig till butiken om du har några frågor.

Yvonne B
Wrote about KungSängen Jönköping

Vi köpte 2 st. ”Motorsäng”, ”Edsberg”. Vi blev mycket väl bemötta, då vi beställde sängarna. Vi fick hjälp att byta yt den ena madrassen, då den var för mjuk. Nu sover vi gott!

Svar från KungSängen Jönköping

Hej Yvonne! Vad kul att ni känner er väl bemötta och att ni sover så gott i sängarna! Ha nu en riktigt härlig höst i era nya sköna sängar =)

Maria E
Wrote about KungSängen Jönköping

Vi köpte en säng. Fick ett väldigt trevligt bemötande.

Svar från KungSängen Jönköping

Hej Maria! Det gillar vi! =) Tack för din Reco!

Peter J
Wrote about KungSängen Jönköping

allt var bra, bemötande till slutprodukt

Svar från KungSängen Jönköping

Hej Peter! Tack för att du ville dela med dig utav din upplevelse hos oss. Välkommen tillbaka!

Dagny E
Wrote about KungSängen Jönköping

Jag köpte ramsäng och bäddmadrass. Trevlig och kunnig säljare. Hemlveransen fungerade jättebra. Är mycket nöjd med köpet!

Svar från KungSängen Jönköping

Hej Dagny! Tusen tack för att du tog dig tid att skriva en RECO om oss. Du är så välkommen tillbaka, när det finns någonting mer vi kan göra för dig. =)

Madeleine L
Wrote about KungSängen Jönköping

Jättebra bemötande och sängen passar oss båda perfekt.

Svar från KungSängen Jönköping

Hej Madeleine! Det gläder oss att du har fått en härlig upplevelse från början till...många år framöver. =) Må så gott!

Markus D
Wrote about KungSängen Jönköping

Köpte en Continental säng. Bemötandet var bra. Förväntningarna vart höga i och med priset på sängen, leveransen gick bra, fattades ett skydd som skyddar golvet. Sängen når inte upp till mina förväntningar men det är ingen dålig säng.

Svar från KungSängen Jönköping

Hej Markus! Vad härligt att du känner att du blev bemött bra i butiken och att leveransen gick så smidigt! Om det finns någonting vi kan hjälpa till med så hör gärna av dig till butiken på 036-12 16 46. Välkommen tillbaka =)

Veronica S
Wrote about KungSängen Jönköping

Vi köpte en kontinentalsäng Var ute efter en ny bäddmadrass, men kom ut med en helt ny säng och det ångrar jag inte...det var det värt, istället för bara köpa en ny bäddmadrass till den nästan 14 år gammla sängen. Bra bemötande vid leverans och kom vid utlovad tidpunkt. Trevliga killar som lev sängen. Sängen var lika bra dom den vi provsde och vi sovet som kung och drottning i den. Mkt nöjd kund!

Svar från KungSängen Jönköping

Hej Veronica! Vad kul att du känner dig bra bemött och att det funkar så bra med den nya sängen. Önskar dig en härlig höst i din nya säng! =)

Johan A
Wrote about KungSängen Jönköping

Bra och kompetent personal. Produkten känns stadig och robust. Jag köpte en säng som jag är väldigt nöjd med. Det kändes som om säljaren var mån om att jag skulle komma hem med en produkt som jag skulle trivas med.

Svar från KungSängen Jönköping

Hej Johan A! Tack för din RECO om oss. Du har så rätt så! =) För oss är det viktigt att våra kunder får Rätt Säng och känner sig 100% Nöjda med sitt köp. Kul att du känner så! Varmt välkommen tillbaka till oss!

Claes-henric A
Wrote about KungSängen Jönköping

Köpte en säng på bomässan på Elmia i Jönköping. Mycket engagerad och kunnig säljare. Leverans sköttes bra av smidiga personer. Hela processen kändes "service-minded"

Svar från KungSängen Jönköping

Hej Claes-Henrik A! Va härligt att du hittade upp på bomässan. Det fanns otroligt mycket fint där. Kul att du fastnade för en utav våra sköna sängar. Jag är övertygad om att du sover som en Kung nu. =) Du är välkommen att höra av dig, när det finns någonting mer vi kan göra för dig! =)

Fredrik F
Wrote about KungSängen Jönköping

Vi köpte en höj och sänkbar dubbelsäng. Vi blev väldigt bra bemötta av trevlig personal. Vi hade höga förväntningar på företaget som levde upp till dessa. Sängen levererades på lovat datum och sattes ihop av leverantörerna. Vi rekommenderar KungSängen i Jönköping!

Svar från KungSängen Jönköping

Hej Fredrik F! Stort TACK för dina värmande ord om oss. Vi passar på att önska Er en trevlig sommar, med många härliga sovmornar. =) Varmt välkomna tillbaka!

Åke F
Wrote about KungSängen Jönköping

Hej! Vi har köpt 2 ställbara sängar från butiken i Linköping av en trevlig och kunnig tjej. Igår, på den dag som utlovats, levererades sängarna av 2 mycket trevliga och hjälpsamma killar från Jönköping! De tog hänsyn till våra önskemål om leveranstid och monterade sängarna rekordsnabbt! Så stort TACK KungSängen!

Svar från KungSängen Jönköping

Hej Åke F! Stort TACK för DIN rekordsnabba RECO om oss och butiken i Linköping. =) Det gläder oss! =) Vi önskar Er många härliga nätter framöver och passar även på att önska er en riktigt skön sommar!

Bengt-göran J
Wrote about KungSängen Jönköping

vi köpte ett par nya sängar av en trevlig dam. anledningen var att vi sett ett erbjudande på bomässan som gick av stapeln i Jkpg. leveransen kom i avtalad tid och allt fungerade som tänkt, inga problem har uppstått ännu.

Svar från KungSängen Jönköping

Vad gott att ni känner att ni fått ett trevligt bemötande! Ja, alla erbjudanden på bomässan var riktigt bra! Tack så mycket för din Reco om oss :)

Karsten D
Wrote about KungSängen Jönköping

Vi beställde en Lindenäs Lyx kontinentalsäng hos KungSängen i Jönköping. Försäljaren var snäll och kompetent. Sängen hämtade vi i Växjö-Butiken till den avtalade tidpunkt. Allt gick jättebra. Viktigast: Vi sover perfekt!

Svar från KungSängen Jönköping

Hej Karsten D! Stort TACK för att du tog dig tid att skriva en RECO om oss. Visst är det smidigt att kunna beställa sin säng i en butik och hämta ut den i en annan, utan krussiduller eller leveransförseningar!? =) Men viktigaste av allt.. Ni sover PERFEKT! Det gläder oss! Njut av många, härliga sovmornar framöver och Trevlig Sommar!

Minna S
Wrote about KungSängen Jönköping

En specialbeställd säng, bemötandet var väldigt trevligt och proffsigt. Nöjd kund!

Svar från KungSängen Jönköping

Vad härligt att du känner dig proffsigt och vänligt bemött! Att kunna göra en specialbeställning är en utav fördelarna med att göra sina egna sängar :) Tack så mycket för din fina Reco om oss och välkommen åter!

Karl S
Wrote about KungSängen Jönköping

Köpte en säng på en mässa, fantastiskt kundbemötande och bra produkt

Svar från KungSängen Jönköping

Vad kul att du känner dig väl bemött i vår monter och att du är nöjd med sängen! Tack för din Reco om oss, välkommen tillbaka!

Caroline S
Wrote about KungSängen Jönköping

Vi köpte en dubbelsäng, blev bemött av proffsig personal och de levde upp till de förväntningar vi hade.

Svar från KungSängen Jönköping

Vad härligt att ni känner att ni blev väl bemötta och att allt levde upp till era förväntningar! :)

Owe A
Wrote about KungSängen Jönköping

Efter flera besök och provliggningar köpte vi en Lindenäs lyx continental. vVi blev väldigt bra bemötta av en kunnig och trevlig personal. Vi har lite ryggproblem så vi har höga krav på sängen, vi fick bra och sakkunniga råd innan vi bestämde oss. Leveransen gick bra, och vi är jätte nöjda med våran säng.

Svar från KungSängen Jönköping

Hej Owe! Ja men vad kul att du känner dig väl bemött och att sängen fungerar bra! Då är det bara för oss att önska er en glad sommar med många goa sovmornar! :) Du vet vart vi finns om det är något du undrar över!

Elin W
Wrote about KungSängen Jönköping

Köpte säng och fick ett mkt professionellt bemötande, smidig leverens och en fantastisk sovupplevelse!! Tack!

Svar från KungSängen Jönköping

Hej Elin W! Tack Själv! Och TACK för att du ville dela med dig utav din upplevelse hos oss. Vi önskar dig många härliga sovmornar framöver. =)

Anna L
Wrote about KungSängen Jönköping

Mycket bra hjälp av trevlig personal.

Svar från KungSängen Jönköping

Hej Anna L! TACK för din feedback och för att du ville dela med dig utav din upplevelse hos oss. Välkommen tillbaka! =)

Göran K
Wrote about KungSängen Jönköping

Köpte kontinentalsäng. Än så länge tycker jag vi behandlades korrekt. Den första kontakten med ev deras säljare var dock mest positiv.

Svar från KungSängen Jönköping

Hej Göran K! Va härligt att Ni känner Er väl bemötta i butiken. Hoppas Ni sover lika gott i Er nya säng! =) Du kan ALLTID känna dig välkommen till Oss! Vi ses! =)

Emma F
Wrote about KungSängen Jönköping

Mycket nöjd! Jag och min sambo behövde köpa oss en ny säng. Var inne på både Sova och Sängjätten innan vi valde Kungsängen. När vi gick in på Kungsängen kändes det rätt från första stund. Trevlig säljare, smidig leverans och bra säng.

Svar från KungSängen Jönköping

Hej Emma F! TACK för trevlig läsning. Vi är glada att Ni känner Er mycket nöjda med Ert köp och bemötandet i butik. Vi önskar Er många härliga sovmornar framöver och välkommen tillbaka! =)

Mats B
Wrote about KungSängen Jönköping

Uppskattade ett bra och inte överarbetande sälj i butiken. Sakligt, informativt och inta alls pushigt. Leveransen gjordes på utsatt tid av två killar som agerade i samma anda som bemötandet i butiken. Öppna, positiva och empatiska. Stort tack!

Svar från KungSängen Jönköping

Hej Mats B! Stort TACK till DIG! =) Va glada vi blir av din härliga beskrivning om oss. Du vet vart vi finns... =)

Ronnie N
Wrote about KungSängen Jönköping

Inte charmigt men professionellt.

Svar från KungSängen Jönköping

Hej Ronnie N! Vi hoppas och tror att du sover gott i din nya säng. Det viktigaste för oss, är att du känner dig riktigt nöjd med ditt köp och vårt bemötande. Så vi tackar dig för din RECO om oss! Välkommen åter! =)

Ulrich S
Wrote about KungSängen Jönköping

Trevligt och bra bemötande av säljare trots att han var ensam och hade det stressigt. Det blev affär! Tack

Svar från KungSängen Jönköping

Hej Ulrich S! Tack själv =)..och för att du tog dig tid att skriva en RECO om oss. Du är varmt välkommen tillbaka!

Malin S
Wrote about KungSängen Jönköping

Trevlig säljare med bra kunskaper. Smidigt med både hemleverans och montering. Monteringskillarna var både jättetrevliga och otroligt snabba. Perfekt! 👌🏻

Malin S gillar detta
Svar från KungSängen Jönköping

Hej Malin! Vad kul att du känner att hela processen har gått smidigt från början till slut! =) Du vet var du hittar oss om det finns något som vi kan göra för er!

Staffan A
Wrote about KungSängen Jönköping

Vi köpte en säng hos er, senare även en sänggavel och kuddar. Vi fick väldigt bra bemötande från början och de vi fick hjälp av var väldigt kunniga. De visste exakt vad alla sängar innehöll och vad de kunde rekommendera— de höll sig även inom prisklassen vi önskade efter förfrågan. Väldigt trevlig och pratglad personal. Vi är nöjda med sängen och har inget negativt att säga om upplevelsen hos er.

Svar från KungSängen Jönköping

Hej Staffan! Vad kul att du kände dig väl bemött! Tack så hemskt mycket för de varma orden! =) Önskar er en trevlig fortsättning i er nya säng! =)

Tanja O
Wrote about KungSängen Jönköping

Hej! En stor besvikelse över deras inköp och otrevlig och orespektfull behandling av mig som kund! Produkter var urdålig! Kommer INTE rekommendera någon! Mvh

Svar från KungSängen Jönköping

Hej Tanja O! Det va mycket tråkigt att höra, då vår ambition är att ALLA kunder som besöker oss ska känna sig väl bemötta och nöjda. Jag hoppas att vi ses igen, så vi kan gottgöra dig.

Inger D
Wrote about KungSängen Jönköping

Ett bra bemötande när vi köpte sängar trevlig personal och hjälpsam, trevlig personal som levererade sängarna och vi fick de när det var bestämt😀

Svar från KungSängen Jönköping

Hej Inger D! Det tackar vi för. =) Jag hoppas vi ses snart igen!

Barbro L
Wrote about KungSängen Jönköping

Mycket trevlig ochvhjälpsam personal. Allt flöt smidigt vid beställning.

Svar från KungSängen Jönköping

Hej Barbro L! Tack för trevlig läsning och för att du tog dig tid att skriva en RECO om oss. =) Ha en fin kväll!

Anders N
Wrote about KungSängen Jönköping

Mycket trevlig och kunnig personal Professionell , bra service Kommer att rekommendera butiken Till fler

Svar från KungSängen Jönköping

Hej Anders N! Åh, va roligt att läsa! Stort TACK för din RECO! Du vet vart vi finns, när du behöver oss! =)

Therese A
Wrote about KungSängen Jönköping

Bra service och trevligt bemötande. Har köpt en säng.

Svar från KungSängen Jönköping

Hej Therese A! Tack för dina värmande ord. Det gläder oss. Önskar dig många härliga sovmornar i din nya Kungsängen-säng. =)

Åsa K
Wrote about KungSängen Jönköping

Mycket bra bemötande och hjälp från butikssäljare att välja sängar (madrass, bäddmadrass, sänggavel och ben) åt mina barn. Bra och snabb leverans ända upp i lägenheten. Bekväma och snygga sängar, barnen nöjda.

Svar från KungSängen Jönköping

Hej Åsa K! Härligt & höra att dina barn är nöjda med sina sängar. Tack för att du ville dela med dig utav Er upplevelse hos oss. Välkommen tillbaka när det finns något mer vi kan göra för Er! =)

Oskar F
Wrote about KungSängen Jönköping

Helt perfekt super trevligt och proffsigt

Svar från KungSängen Jönköping

Hej Oskar F! Stort tack för din RECO om oss. Välkommen tillbaka! =)

Annica B
Wrote about KungSängen Jönköping

Köpt säng samt kudde men vid olika tillfällen.

Svar från KungSängen Jönköping

Hej Annica B! Stort Tack för din RECO om oss. Önskar dig en fortsatt härlig dag!

Hugo S
Wrote about KungSängen Jönköping

Det var ett bra bemötande. Köpte en ny säng och de kom med bra förslag och rekommendationer. Man fick den hjälp man behövde för att kunna göra ett bra beslut om vad för slags säng man skulle köpa.

Svar från KungSängen Jönköping

Hej Hugo S! Tack för din RECO! Det låter som du är riktigt nöjd med din säng. Det gläder oss! =) Välkommen tillbaka när det finns något mer vi kan hjälpa dig med.

Fredrik A
Wrote about KungSängen Jönköping

Kompletta resårmadrasser och bäddmadrass Fick ingen vidare förståelse för mina frågor om produkten efter köp och leverans Förväntade mig mer än det levde upp till. Dåligt kunskap om produkterna hos personalen kommer inte rekommendera till andra

Svar från KungSängen Jönköping

Hej Fredrik A! Tack för att du tog dig tid att dela med dig av din upplevelse hos oss. Så vill vi naturligtvis inte att du ska känna. Du ska vara riktigt NÖJD! Jag skulle önska att du kontaktar butiken igen så vi kan knyta upp frågorna/funderingarna du har. Trevlig Påsk!

Jörgen N
Wrote about KungSängen Jönköping

Köpte ny säng av en kunnig och kompetent säljare som kunde förklara skillnader mellan olika modeller och fördelar och nackdelar. Mycket trevligt bemötande i butiken. Enda lilla smolket i glädjebägaren var att leveransen blev 2 veckor försenad. Men nu är sängen hemma och vi sover hur gott som helst.

Svar från KungSängen Jönköping

Hej Jörgen N! Tack för dina värmande ord. Är glad att du ville dela med dig av dom. =) Det är mycket sällan det sker förseningar, så det va otur att du blev drabbad. Men den som väntar på något gott, väntar alltid för länge, säger dom. =) Men nu sover du gott i många år framöver. =) Trevlig kväll!

Jan H
Wrote about KungSängen Jönköping

Vi var inne och skulle titta på en säng. När vi tittade på olika modellerna så slog vi till. Vi hade en mycket trevlig och kunnig person som hjälpte oss. Allt var toppen från försäljning till leverans.

Svar från KungSängen Jönköping

Hej Jan H! Stort tack för att du ville dela med dig av din upplevelse hos oss. Du är när som helst varmt välkommen tillbaka.

Jenny F
Wrote about KungSängen Jönköping

Köp av ny säng. Bra bemötande. Toppen!

Kungsängen jönköping gillar detta
Stefan H
Wrote about KungSängen Jönköping

Bra personligt bemötande. Inget "sälj snack" utan nya råd. Sängen levererades på rätt tid. Ödet var fel madrass levererad men den utbyttes dagen efter. Alltså bra betyg.

Svar från KungSängen Jönköping

Hej Stefan H! Tack för att du tog dig tid att skriva några rader om oss. Rackans vilken otur. Så fel det kan bli. Men snabba som vi är, så löste det sig kvickt. =) Vi bugar och bockar för ditt betyg om oss och önskar dig måååånga härliga nätter framöver. Välkommen tillbaka!

Anita Å
Wrote about KungSängen Jönköping

Bra bemötande både i affär samt vid leverans.Mycket nöjd.

Svar från KungSängen Jönköping

Hej Anita Å! Det va härligt att höra. Vi önskar dig många härliga sovmornar i din nya Kungsängen-säng. =)

Anders E
Wrote about KungSängen Jönköping

Till en början fick jag ont i ryggen av den nya sängen. Men nu har det gått ca 2 mån och nu tycker jag den är mycket skön att ligga i

Svar från KungSängen Jönköping

Hej Anders E! Det va roligt att höra. & TACK för att du tog dig tid att skriva en RECO om oss. =) Visst kan det vara så till en början. Det tar ca.60 dagar innan kroppen har vant sig vid en ny säng och innan resårerna har satt sig ordentligt. Som att gå in ett par nya skor, kan man säga. =) KUL att du är så nöjd nu. =) Vi önskar dig många härliga sovmornar framöver och välkommen tillbaka till oss!

Roger C
Wrote about KungSängen Jönköping

Köpte säng väldigt bra bemötande trevlig personal o jälpsama

Svar från KungSängen Jönköping

Hej Roger C! Tack för att du delar med dig av din upplevelse hos oss. Välkommen tillbaka, när det finns något mer vi kan göra för dig. =)

Erika H
Wrote about KungSängen Jönköping

Skulle komplettera vår kontinentalsäng med nya madrasser, både mellanmadrassen och bäddmadrass. Detta kunde ordnas utan problem, vilket var mycket svårt vid förfrågan hos annan sängbutik. Har nu en ny fräsch säng som vi sover gott i:) Fick god service och hjälp vid beställningen. /Erika

Svar från KungSängen Jönköping

Hej Erika H! Tack för att du tog dig tid att skriva några rader om oss. Vad glad jag blir av Ert resultat. Nu får ni vakna härligt utvilade varje morgon och möta våren med ett stort leende. Det gläder mig. =) Välkommen tillbaka!

Göran B
Wrote about KungSängen Jönköping

Hej, Vi fick ett mycket bra bemötande och bra korrekt information när vi besökte KungsSängen. Vi är mycket nöjda med personalen och med köpet av sängar och tillbehör. Bästa hälsningar Göran Bragd

Svar från KungSängen Jönköping

Hej Göran B! Tack för trevlig läsning. Det värmer! =) Äntligen har den efterlängtade Våren anlänt. Visst är det härligt! =)

René A
Wrote about KungSängen Jönköping

Köpte en kontinentalsäng som jag är väldigt nöjd med.Tjejen som hjälpte mej var väldigt duktig hjälpsam och ett härligt bemötande.Så totalt är jag väldigt nöjd👍

Svar från KungSängen Jönköping

Hej René A! Stort tack för din varma RECO om oss. SÅ kul att höra! Önskar dig många härliga sovmornar i din nya Kungsängen-säng. =) Välkommen tillbaka till Oss!

Johnny S
Wrote about KungSängen Jönköping

Bemötande och info om sängarna var mkt proffsigt utfört. Sängen är bra, passar oss...

Svar från KungSängen Jönköping

Hej Johnny S! Tack för din reco! Visst är det härligt att vakna pigg och utvilad varje morgon! =) Varmt välkommen tillbaka till oss! =)

Christer J
Wrote about KungSängen Jönköping

Inköp av skjutdörrar. Mkt trevlig personal, dock ganska okunnig om produkterna, it-stöd och köp-process, vilket gjorde att det var omständigt.

Svar från KungSängen Jönköping

Hej Christer J! Tack för att du tog dig tid att skriva en reco om oss. Vi hoppas att personalens noggrannhet tillsammans med dig, gav ett fint resultat. =) Välkommen tillbaka till oss!