KungSängen Kungens Kurva

KungSängen Kungens Kurva

4.3

Välkommen till KungSängen i Kungens Kurva! Här möts du av kunnig och engagerad personal som gärna guidar dig bland alla sängar och sovrumstillbehör för att du ska hitta rätt produkter för just dig och ditt sovrum. Varje KungSäng byggs för hand i Sverige och säljs i våra egna butiker. Dessutom levererar och monterar vi själva...

123 omdömen om KungSängen Kungens Kurva

Agneta D
Skrev om KungSängen Kungens Kurva

Köp av sängen MB Tärnö 90 A. Nougat. Bemötandet objektivt informativt. Jag hade tittat och jämfört ett tag och fastnat för KungSängen. Bemötandet var trevligt och informativt och ej tvingande, valet var mitt. Jag sover nu gott i min Tärnö, vilket var välbehövlig efter en omvälvande livsförändring.

Folkhemmet
4.2/5 i betyg av 366 omdömen 4.2 av 366 omdömen

Snabb leverans. Trevlig och smidig service. När jag beställde sommarens solsängar framgick det att varan skulle inkomma ungefär två månade

Kerstin Z J
Skrev om KungSängen Kungens Kurva

Jag köpte säng och fick mycket bra hjälp att välja en som passar mig, fick leverans på en dag som passar mig. Dock kunde de ej montera benen på huvudgaveln pga nåt fabrikationsfel Sover nu gott om nätterna

Marie S
Skrev om KungSängen Kungens Kurva

Bemötandet i butik var mycket bra med kunnig personal, bra råd och tips. Inför leverans fanns inte riktigt den flexibilitet som utlovats vid köpet, trots flertal kontakter per telefon. Detta orsakade onödigt lång frånvaro från våra arbeten. Dock var killarna som monterade sängarna mkt trevliga och effektiva.

Elkontakten Sverige AB
4.8/5 i betyg av 361 omdömen 4.8 av 361 omdömen

Kan varmt rekommendera detta bolag. Jag ger dom 🌞🌞🌞🌞🌞 Angelito

Angelito Z Angelito Z
Håkan B
Skrev om KungSängen Kungens Kurva

kunnig-trevlig personal, enkel leverans, snabb montering utmärkt service skön säng ! sover mycket bra!

Jan R
Skrev om KungSängen Kungens Kurva

Väldigt trevligt bemötande och bra service. Vi fick bra valuta för pengarna men, Kungsängen skulle må bra om att sanera sina rabatter och erbjudanden. Det är ett rabblande av procentsatser så intrycket blir att det inte finns ett ordinarie pris. Det draget känns oseriöst. Annars inget fel på produkter och service

Christer C
Skrev om KungSängen Kungens Kurva

Jag köpte en säng Jag blev bra bemött Mina förväntningar var att få en bra säng och det fick jag.

Emma S
Skrev om KungSängen Kungens Kurva

Jag köpte en dubbelsäng och fick bra hjälp vid utprovningen och genom köpet. Kände verkligen att jag förstod allt jag behövde ta hänsyn till för att välja rätt produkt för mig. Tyvärr luktade madrassen illa när vi fick den levererad men fick hjälp av kundservice och butiken att felsöka och reda ut problemet.

Jesper O
Skrev om KungSängen Kungens Kurva

Köpte säng + sänggavel + sängben och bäddmadrass. Fick mycket hjälp i butiken och även ett bra pris.

Torunn A
Skrev om KungSängen Kungens Kurva

Trevligt bemötande av kunnig personal, som tog sig tid med varje enskild kund. Jag blev bemött på bästa sätt och sover nu gott i min andra säng från Kungsängen!

Annmari N
Skrev om KungSängen Kungens Kurva

Ramsäng 160x200 trevligt bemött i butiken fick tips och råd som var bra Bra leverans

Kjell J
Skrev om KungSängen Kungens Kurva

Vi köpte sängar. Bra sortiment och kunnig personal. Vi kan rekommendera den affären Kjell o Nilla

Willard S
Skrev om KungSängen Kungens Kurva

Motorsängar Toppenpersonal Kunnig och trevligt bemötande Rekommenderar gärna till flera

Owe J
Skrev om KungSängen Kungens Kurva

Sängar. Väl mött av trevlig personal. Inga förväntningar men jag/vi är oerhört positiva till köpet och personalens bemötande och kompetens.

Karl H
Skrev om KungSängen Kungens Kurva

Vi köpte en ny säng för att komplitera existerande i vårt hem Försäljaren hjälpte oss med allt på ett smidigt och trevligt sätt Leveransen genomfördes som överenskommet Mycket nöjd med hela vårat köp

Kristina E
Skrev om KungSängen Kungens Kurva

Vi köpte 2 st eriklunds ställbara sängar.Vi blev inte upplysta om att madrasserna inte låg stilla så att man måste spänna resårbandet dagligen. Vid 70 plus kryper man ej gärna under sängarna på morgonbäddningen för att spänna bandet. Förväntningarna var att det var våra sista sängar som skulle fungera bra .

Svar från KungSängen Kungens Kurva

Hej Kristina! Jättetråkigt att ni har det bekymret med sängarna. Om ni har vägarna förbi nån dag så kan vi visa er hur man spänner åt bandet på bästa sätt. Med vänlig hälsning Suzan

Gina B
Skrev om KungSängen Kungens Kurva

Trevlig kunnig säljare när jag köpte dyr säng 33.000:-. Bokade montering eftersom jag själv är sjuk och inte kan göra nåt. Skulle få sms dagen innan leverans men fick inte det. Ringde butiken där de sa att om jag inte fått kl 17 kunde jag ringa igen vilket jag gjorde. Då sa de att det var för sent för den som har hand om lev slutar 15. Morgonen efter kom leveransen och jag fick be annan ta emot då jag själv var på sjukhus. Visade sig att den viktiga mellanmadrassen inte var med men det hade ingen kontaktat mig om heller....

Tomas C
Skrev om KungSängen Kungens Kurva

Ett nytt sängpaket. Sängar, bäddmadrass och huvudgavel. Mycket nöjd med mitt köp.

Svar från KungSängen Kungens Kurva

Hej Tomas! Kul att höra att du är nöjd med ditt köpupplevelse! Hoppas du får sova gott i din nya säng! Du är välkommen tillbaka Med vänlig hälsning Suzan H

Marianne H
Skrev om KungSängen Kungens Kurva

Bra service. Köpte 2 resårsängar.

Svar från KungSängen Kungens Kurva

Hej Marianne! Tack för ditt fina omdöme, vi hoppas du kommer sova bra i din nya säng! Du är jätte välkommen tillbaka! Med vänlig hälsning Rosanna

Irene B
Skrev om KungSängen Kungens Kurva

Jag köpte en säng.Jag blev väldigt bra omhändertagen.Ja företaget levde upp till dom.

Svar från KungSängen Kungens Kurva

Hej Irene! Tack för ditt fina omdöme! Du är välkommen tillbaka! Med vänlig hälsning Suzan

Per-åke E
Skrev om KungSängen Kungens Kurva

Säng MB Tärnö 105 A.Petrol, med motor. Vändex-Z20 105 FA A, BM Lina Latex !05 samt ben 12 cm, handkontroll trådlös och ficka till den samt montering av det hela. I butiken har jag blivit bra bemött av dem jag träffat så det är Ok. Sängen är lite av en besvikelse, den är för mjuk och kommer att bytas mot en fastare, Bäddmadrassen ligger inte still mot underlaget och känns dessutom för mjuk trots att det skall vara en av de bättre, i varje fall sett till priset. Helheten hitintills är en besvikelse, men jag har träffat...

Britt S
Skrev om KungSängen Kungens Kurva

köpte 2 sängar med motor,sängram och lakan.Jaf fick mycket bra bemötande av personalen i affären och är nöjd med mitt köp

Annika S
Skrev om KungSängen Kungens Kurva

Bra bemötande och hjälpsamma, kunniga.

Mikaela N
Skrev om KungSängen Kungens Kurva

Köpte en säng i storlek 160x200 (kommer ej ihåg namnet) Jätte bra service, säljare var inte för på, vilket alltid är skönt. Vi fick tid att tänka och provligga själva. Tydliga förklaringar om hur man ska tänka vid säng köp. Super!

Svar från KungSängen Kungens Kurva

Hej Mikaela! Tack för ditt fina omdöme! Hoppas du får sova skönt i din nya säng! Du är varmt välkommen tillbaka :) Med vänlig hälsning Suzan H

Niolas Ö
Skrev om KungSängen Kungens Kurva

Det tillkom Extra kostnader utan förvarning . Löften som luftslott när det gäller att styra när under dagen leveransen skulle ske. Fortfarande inte fått mina produkter . Så ska det sägas att det är över två månader sedan jag beställde varorna.

Ann B
Skrev om KungSängen Kungens Kurva

Två ramsängar och en bäddmadrass Trevligt bemötande båda gångerna när vi kom till butiken Jag förväntade mig kunnig personal, vilket jag upplevde att det var.

Svar från KungSängen Kungens Kurva

Hej Ann! Vad kul att du är nöjd med din köp upplevelse hos oss:) Hoppas du får sova gott i din nya säng! Välkommen tillbaka MVH/ Susan & Rosanna

Ulrika V
Skrev om KungSängen Kungens Kurva

Hej! Vi köpte en säng. Ena madrassen är mjuk och den andra medium fast. Jag har sovit i båda sängarna och vaknar flera gånger per natt för att jag blivt stel i svanken. Vi var till er butik i Kungens Kurva för att fråga vad vi skulle göra och fick svaret att vi skulle ge det mer tid än en månad. Det kanske är ett korrekt svar men jag tycker det är märkligt att jag efter byte av säng till en fin kvalitetssäng börjat få ont i ryggen.

Svar från KungSängen Kungens Kurva

Hej Ulrika, Vi rekommenderar kunderna att prova sängen ca 2-3 månader, då det Tar lite tid att vänja sig vid en ny säng. Kvarstår problemet kontaktar du åter butiken så hjälper vi dig. MVH/ Rosanna

Andreas K
Skrev om KungSängen Kungens Kurva

Vi köpte en säng. Försäljaren var trevlig och leveransen gick bra. Sedan är vi tyvärr inte helt nöjda med sängen. Den rör mycket på sig med madrasserna vilket gör att det blir glipor och varje morgon måste man dra och trycka för att rätta till.

Svar från KungSängen Kungens Kurva

Hej Andreas! Vad tråkigt att ni inte är helt nöjda med sängen. Kontakta gärna oss i butiken så kan vi försöka hjälpa dig på bästa sätt. Med vänliga hälsningar Suzan

Hilkka H
Skrev om KungSängen Kungens Kurva

Köpte en säng av samma modell som vi har tidigare och är mycket nöjda med Snabb och bra betjäning i butiken när vi beställde den nya sängen Leveranstiden hölls och smidig leverans till bostaden

Poul D
Skrev om KungSängen Kungens Kurva

Jag köpte två motor drivna sängar. Bra bemötande och kunniga och TREVLIG personal MVH. Poul Dencker

Svar från KungSängen Kungens Kurva

Hej Poul! Kul att höra att du är nöjd med din köpupplevelse här hos oss. hoppas du sover gott i din säng :) Du är välkommen tillbaka Med vänlig hälsning Susan Kungens Kurva

Marika Y
Skrev om KungSängen Kungens Kurva

Köpte vid vid första tillfället en säng och vid andra täcken o kuddar. Utmärkt bemötande och serviceintriktning, fick absolut den den hjälp vi behövde vid våra köp.

Michelle O
Skrev om KungSängen Kungens Kurva

Säng. Bra bemötande. Tycker tyvärr att sängen är för hård så skulle önskat bättre guidning av väl av hårdhet.

Svar från KungSängen Kungens Kurva

Hej Michelle! Tråkigt att du inte är helt nöjd med ditt sängköp. Vi rekommenderar att man provar sängen i 2-3 månader då sängen kommer att mjukna lite och det tar lite tid för kroppen att vänja sig vid en ny säng. Skulle problemet kvarstå, hör av dig till oss så hjälper vi dig på bästa sätt. Med vänlig hälsning Suzan

Yvonne P
Skrev om KungSängen Kungens Kurva

Köpt säng och mycket nöjd. Trevligt bemött både i affären och vid leverans. Blev ett misstag gällande notering men löstes fint efter ett telefonsamtal.

Anders A
Skrev om KungSängen Kungens Kurva

Skulle köpa en säng. Fick vänta länge på hjälp från personal, men sen var servicen desto bättre! Alltså: bra butik men för lite personal. Jag var nära att gå därifrån i avsaknad av hjälp.

Helena K
Skrev om KungSängen Kungens Kurva

Kontinentalsäng! Mycket trevligt bemötande och framförallt kunnig personal. Hade inte förväntat mig så kunnig personal vilket gjorde upplevelsen ännu bättre. Jag är för övrigt väldigt nöjd med valet av säng som helt berodde på personalens förmåga att sälja in rätt produkt till mig.

Elvira L
Skrev om KungSängen Kungens Kurva

Köpte ställbar säng som är toppen skön. Bemötandet var helt ok. Helt korrekt men utan det där lilla extra, glimten i ögat och helt utan charm hos expiditen.

Maria Christina I
Skrev om KungSängen Kungens Kurva

Köpte säng med anledning av fysiska problem. Mkt bra säljare som tog sig tid och ställde mkt bra frågor kring våra behov och önskemål och kom med förslag. vi hade som mål att bara åka och kolla men eftersom säljaren lyckades med att få oss att köpa säng så kändes det mkt bra. Vi valde er butik/företag med anledning av specialitet kring sängar

Dagmar E
Skrev om KungSängen Kungens Kurva

Ett bra bemötande och trevlig personal . Sängarna kom på utsatt tid. Montörerna snabba.😁

Ylva L
Skrev om KungSängen Kungens Kurva

Bra bemötande vid köp av en motorsäng. Fantastisk hemleverans med sängen på plats i sovrummet. Stort tack !

Kjell G
Skrev om KungSängen Kungens Kurva

Jag fick professionell hjälp i butiken och uppfattade personalen som hjälpsam och kunnig. Som vanlig konsument är mina kunskaper om en bra säng ganska begränsade. Fick bra hjälp att gå igenom olika alternativ, då jag själv blir ganska varm under natten. Hemleveransen fungerade perfekt - de kom och bar in sängen vid överenskommen tidpunkt. Kan varmt rekommendera butiken KungSängen, Kungens Kurva som ett självklart alternativ nästa gång du letar ny säng!

Eva H
Skrev om KungSängen Kungens Kurva

Mötet o köpet i affären var bra. Transporten var dålig! Man hade ner en tavla som gick sönder o sa inte ens förlåt o ingen antydan att hjälpa till att laga den. Jag var nyopererad o hade ingen fungerande högerarm. Försökte ringa affären 2 ggr men inget svar o orkade inte ta tag i det mer.

Anders R
Skrev om KungSängen Kungens Kurva

Jag köpte säng med alla tillbehör som kuddar och täcken. Säljaren var väldigt duktig på alla sätt.

Charlotta E
Skrev om KungSängen Kungens Kurva

Bra hjälp o förklaring vid inköp. Bra leverans. Skön säng!

Siv O
Skrev om KungSängen Kungens Kurva

Mycket nöjd med bemötande, service och produkten.

Catrine W
Skrev om KungSängen Kungens Kurva

Köpt en säng. Mkt bra service och bemötande. God information om leverans, flera samtal för att bekräfta leveransen och tiden

Ingrid P
Skrev om KungSängen Kungens Kurva

Mycket bra bemötande. En ny försäljare som genast tog kontakt med en rutinerad kollega för att ge bra svar på våra frågor. Trevlig och ansvarstagande gav ett mycket seriöst intryck. Supernöjd!

Rosita P
Skrev om KungSängen Kungens Kurva

Trevlig personal, bra service & info, bra pris.Sängen är jätteskön.

Ulla L
Skrev om KungSängen Kungens Kurva

Köpte två ramsängar och blev väl bemött av personalen

Magnus B
Skrev om KungSängen Kungens Kurva

Underbar säng och man sover som en gud.

Susanne K
Skrev om KungSängen Kungens Kurva

Jag hade bestämt mig för att köpa en höj och sänkbar säng. När jag kom till kungsvägen fick jag bra service och hjälp till en skön och bekväm säng, till ett bra pris!

Emma V
Skrev om KungSängen Kungens Kurva

Jag fick bra bemötande och köpte en säng. Tjejen som gav information var bra och saklig. Sängen har hittills varit bra. Sover dessvärre inte varje dag i den. Jag är nöjd med sängen och bemötandet.