KungSängen Länna

KungSängen Länna

4.5

KungSängen Länna är en av våra största och luftigaste butiker och ligger i Länna Market (Länna Handelsplats), c.a. 10 minuters bilfärd längs Nynäsvägen från Globen. Precis utanför entrén finns ett tusental fria parkeringsplatser och vill man hellre åka kommunalt så stannar buss 709, 835, 831 vid köpcentrumet. Vi tillverkar...

293 omdömen om KungSängen Länna

FATIMA F
Skrev om KungSängen Länna

Lisa, tack för all hjälp. Vilket bra värdskap och service. Kuddarna du rekommenderade, talalay är så bra. Sängen levererades idag och vi är mer än nöjda.

Folkhemmet
4.2/5 i betyg av 366 omdömen 4.2 av 366 omdömen

Snabb leverans. Trevlig och smidig service. När jag beställde sommarens solsängar framgick det att varan skulle inkomma ungefär två månade

Sebastian Åkerman L
Skrev om KungSängen Länna

Köpte en dubbelsäng 210x200 Den är suverän! Bra bemötande och kunnig personal. Kommer garanterat köpa fler sängartiklar och dylikt hos dem.

Svar från KungSängen Länna

Tack för ert fina omdöme. Vi är väldigt glada över att ni är nöjd med upplevelsen ni fick här i butiken. Vänligen Lisa KungSängen Länna

Charlotte E
Skrev om KungSängen Länna

————————————-//—-____________\\\\_____________\_\_____________\\\\____________\\\\_______________________

Tunby Fritid
4.7/5 i betyg av 323 omdömen 4.7 av 323 omdömen

Jan L
Skrev om KungSängen Länna

Jag köpte en säng Blev vänligt o proffsigt bemött Det motsvarade mina förväntningar. Allt fungerade väldigt bra

Svar från KungSängen Länna

Hej Jan, Tack för ert fina omdöme. Vi är väldigt glada över att ni är nöjd med upplevelsen ni fick här i butiken. Vänligen Christian KungSängen Länna

Marie A
Skrev om KungSängen Länna

Bra hjälp i butiken och väldigt skön säng.

Svar från KungSängen Länna

Hej Marie, Tack för ert fina omdöme. Vi är glada över att ni är nöjd med både bemötande och säng! Vi önskar er nu många goda nätters sömn! Vänligen Christian KungSängen Länna

Jonas W
Skrev om KungSängen Länna

Mycket bra service och hjälpsam personal !

Svar från KungSängen Länna

Hej Jonas, Tack för ert fina omdöme. Vi är glada över att ni är nöjd med bemötandet ni fick hos oss. Vi önskar er nu många goda nätters sömn! Vänligen Christian KungSängen Länna

Staffan S
Skrev om KungSängen Länna

Köpt kontinentalsäng. Trevlig personal. Bra leverans På det hela jättenöjd.

Svar från KungSängen Länna

Hej Staffan, Tack för ert fina omdöme. Vi är glada över att ni är nöjd med upplevelsen i butik samt i samband med leverans. Vi önskar er nu många goda nätters sömn! Vänligen Christian KungSängen Länna

Maria Z
Skrev om KungSängen Länna

Hej Vi köpte sängar i Länna. Var där två gånger och fick bra hjälp av två olika säljare. Beställde hem leverans. Datum och tid stämnde och leveransen var kortekt. Helt nöjda

Svar från KungSängen Länna

Hej Maria, Tack för ert fina omdöme. Vi är glada över att ni är nöjda med upplevelsen i butik samt i samband med leverans. Vi önskar er nu många goda nätters sömn! Vänligen Christian KungSängen Länna

Jill A
Skrev om KungSängen Länna

Sänggavel. Blev mycket bra bemött .Allt blev som jag ville. Mycket trevlig säljare mvh Jill

Svar från KungSängen Länna

Hej Jill, Tack för ert fina omdöme! Vi är glada över att ni är nöjd med sänggaveln samt bemötandet! Vänligen Christian KungSängen Länna

Felicia R
Skrev om KungSängen Länna

Vi köpte sängen Engelfors och är nöjda med helhetsupplevelsen, från köp till produkt.

Svar från KungSängen Länna

Hej Felicia, Vi är väldigt glada över att ni är nöjda med helhetsupplevelsen. Vi önskar er många goda nätters sömn! Vänligen Christian KungSängen Länna

Charlotta B
Skrev om KungSängen Länna

Jag fick köpa en skräddarsydd bäddmadrass via nätet med hemleverans! Utmärkt service.

Svar från KungSängen Länna

Hej Charlotta, Vi är väldigt glada över att ni är nöjd med vår service, tack för ert omdöme! Vänligen Christian KungSängen Länna

Pia M
Skrev om KungSängen Länna

Bra bemötande och hantering i affären. Dock svårt med leveransen då denna endast sker 1 dag i veckan mellan 9-16... Ingen möjlighet till mer specifik tid... Varför tror alla att man bara kan vara hemma... Kvällstider önskas!

Hej Pia, Tack för ert omdöme samt feedback. Vänligen Christian KungSängen Länna

Monica W
Skrev om KungSängen Länna

Bra. Trevlig och kunnig personal.

Svar från KungSängen Länna

Hej Monica, Tack för omdömet. Varmt välkommen tillbaka! Vänligen Christian KungSängen Länna

Adam L
Skrev om KungSängen Länna

Trevligt bemötande. Köpte en säng.

Hej Adam, Tack för det fina omdömet! Vänligen Christian KungSängen Länna

Inga J
Skrev om KungSängen Länna

Vi möttes av en ointresserad säljare, bad oss se på sängarna själva. Jag fick ytterligare fråga om råd. Vi köpte ändå en säng, blev lovade stt den skulle köras kostnadsfritt till rätt adress. Sedan Efter någon vecka gick jag info om att det inte finns hemkörning fraktfritt till aktuell adress utan skulle få betala för frakten? Allt löste sig till slut, med försenad lev. Jag fick kompensation på fina underlakan i butiken vilket var ändå positivt.

Svar från KungSängen Länna

Hej Inga, Tack för er feedback. Vi jobbar ständigt med att bli bättre i vårt arbete och tar till oss detta. Vi hoppas detta till trots att ni är nöjd med sängen och lakanen. Vänligen Christian KungSängen

Lena L
Skrev om KungSängen Länna

Väldigt bra bemötande, tog sig tid och gav bra feedback. Köpte säng + säng gavel, sängben o div sängkläder. Lev enligt tidsplan

Svar från KungSängen Länna

Hej Lena, Tack för ert fina omdöme! Vi är glada över att ni är nöjd med upplevelsen i samband med köp och leverans. Vi hoppas att ni sover gott i er nya säng! Christian KungSängen Länna

Jenny D
Skrev om KungSängen Länna

Bra bemötande och service vid köp av ny säng! (Blev i samma veva lovad av chefen att komma in och byta mina sängben som var spruckna på den gamla sängen som jag skulle behålla. Vid återbesök med benen var annan personal på plats. Mycket arrogant bemötande. Lämnade ut sängben som var olika längd på. Extra jobb att åka tillbaka för personal som inte gjort sitt jobb.) Bra bemötande vid leverans av nya sängen och bra service att ringa innan!

Svar från KungSängen Länna

Hej Jenny, Vi är glada för att du är nöjd med vårt bemötande och service i samband med orderläggande och leverans. Vi beklagar att du fick fel längd på benen och fick åka tillbaka till oss. Vi hoppas detta till trots att du är nöjd med sängen och sover gott! Christian KungSängen Länna

Nils-erik H
Skrev om KungSängen Länna

Trevlig personal med bra kunskap och ett proffsigt bemötande. Vi är mkt nöjda med vårt köp av sängar.

Svar från KungSängen Länna

Hej Nils-Erik, Tack för ert fina omdöme. Vi önskar er många goda nätters sömn! Christian KungSängen Länna

Pernilla W
Skrev om KungSängen Länna

Har köpt våran 2:a säng från er. Alltså har vi varit nöjdares den första. Allt sköttes mycket professionellt från Lisa i butiken i Länna. När sängen levererades hade ett hål i plasten uppstått och en lerfläck hade uppstått på madrassen. Detta åtgärdades snabbt med ett samtal+ bilder till Lisa i butiken. När vårat nya överdrag skulle bytas efter 3v väntan dyker det upp en mycket otrevlig och nonchalant person från Kungsängen. Då han levererat sängen visste han var den fanns. Klev rakt in i min hall och sovrum utan att ta...

Svar från KungSängen Länna

Hej Pernilla, Tack för ert fina omdöme och er feedback. Vi har talats vid med berörda parter så att händelser som dessa kan undvikas i framtiden. Vi ber återigen om ursäkt för det inträffade och önskar er många goda nätters sömn! Christian KungSängen Länna

Mikael E

Trevligt och proffsigt. Förtroendeingivande

Svar från KungSängen Länna

Tack för det fina omdömet Mikael! Vi hoppas ni sover gott i er nya säng! Vänligen, Christian KungSängen Länna

Erik H
Skrev om KungSängen Länna

Bra bemötande. Bra hjälp. Kunde rekommendera det som var bra för oss.

Svar från KungSängen Länna

Tack för omdömet Erik! Vi hoppas ni sover gott i er nya säng! Vänligen, Christian KungSängen Länna

PER D
Skrev om KungSängen Länna

Vi har köpt sängar till barnen tidigare så vi visste att man får mycket för pengarna, det var det som avgjorde.

Svar från KungSängen Länna

Tack för omdömet Per! Vad kul att ni är nöjda sedan tidigare och valde oss igen! Vänligen, Christian KungSängen Länna

Carina W
Skrev om KungSängen Länna

Otroligt kundvänlig kille dom ser till att jag som kund känner mig sedd o omhändertagen. Köpte min säng lite sådär spontant för ca 6 månader sen. Jag glömde då att köpa till madrasskydd. Det fixade han lätt o la till på min beställning. Sen när min säng hade kommit så var sänggaveln trasig. Han erbjöd mig et annat datum men jag ville ha sängen levererad den dagen ändå. När då gaveln kom så frågade han när jag ville ha den leverad. Jag valde att hämta den själv. Jag fick ett fint doftljus för det besvär jag haft. Det gör att jag återkommer som kund

Svar från KungSängen Länna

Tack för det fina omdömet Carina! Det var trevligt att ha dig här i butiken och hjälpa dig att hitta rätt säng. Du är mer välkommen tillbaka! Christian KungSängen Länna

Anne-marie N
Skrev om KungSängen Länna

Trevligt bemötande. Bra info om olika sängval. Vi är nöjda med köpet o sover nu som prinsessor på ärten.

Svar från KungSängen Länna

Tack för omdömet Anne-Marie! Vad kul att ni är nöjda med bemötandet och sängen, vi önskar er många goda nätters sömn! Vänligen, Christian KungSängen Länna

Stefan F
Skrev om KungSängen Länna

Superbra service och stabila leveranser. Jag är jättenöjd och sover väldigt gott på nätterna!

Svar från KungSängen Länna

Tack för det fina omdömet Stefan. Vad kul att du är nöjd med upplevelsen hos oss samt med sängen! Det var trevligt att hjälpa dig här i butiken! Christian KungSängen Länna

Maria O Lennart Z
Skrev om KungSängen Länna

Trots liggunderlagen så flyttar sig madrasserna, så varje morgon måste vi rätta till dessa. Men sover gott gör vi.

Svar från KungSängen Länna

Hej Maria och Lennart, Att bäddmadrasserna rör på sig är väldigt vanligt när det kommer till just ställbara sängar och det är en utmaning för oss inom sängbranschen att ta fram en produkt där man helt slipper detta. Vi är hursomhelst glada över att ni sover gott i era sängar! Christian, KungSängen Länna

Jenny B
Skrev om KungSängen Länna

Killen som sålde vår första Kungsängen hette Philip men jobbar inte kvar längre-han var toppenbra därför köpte jag en till säng av hans kollega, som kan ha hetat Christoffer också superbra-smidig, inga problem och "allt går att lösa"-inställning, fick mkt bra intryck! Däremot samtalen jag ringt där jag pratat med en tjej fick jag inte lika bra intryck då jag upplevde henne som ovillig att hjälpa mig, nonchalant och inte intresserad...samma bemötande fick jag av henne i butik.

Svar från KungSängen Länna

Tack för Feedback Jenny. Det var trevligt att hjälpa dig! Det var dock tråkigt att höra att du fick det bemötandet av min kollega, jag ska framföra detta. Vi hoppas detta till trots att du är nöjd med sängen och väljer att handla här hos oss igen. Christian KungSängen Länna

Lars F
Skrev om KungSängen Länna

Proffsigt med bra attityd och djupa kunskaper När jag köpte min nya säng.

Svar från KungSängen Länna

Tack för omdömet Lars! Vad kul att du är nöjd med bemötandet, vi önskar dig många goda nätters sömn! Vänligen, Christian KungSängen Länna

Michael H
Skrev om KungSängen Länna

Köpte ny säng. Och blev mycket bra bemött. Kommer rekommendera er till alla jag känner. Tack

Svar från KungSängen Länna

Tack för omdömet Michael! Det var trevligt att ha er i butiken och vi garanterar att ge dina vänner samma bemötande. Vi önskar er många goda nätters sömn! Vänligen, Christian KungSängen Länna

Monika G
Skrev om KungSängen Länna

Jag fick jättebra hjälp av personalen i butiken med alla olika modeller av sängar och alla val som sen skulle göras.

Svar från KungSängen Länna

Tack för omdömet Monika! Vi är glada över att ni är nöjd med köpet! Vänligen, Christian KungSängen Länna

Gunnar T
Skrev om KungSängen Länna

Engagerad och kunnig personal, som tar sig tid med kunden för att kunna välja lämplig säng och bäddmadrass. Leverans av nya sängar och bortforsling av gamla sängar snabbt och smidigt. Helt nöjd!

Svar från KungSängen Länna

Tack för omdömet Gunnar, vi är glada över att ni är nöjd med ert köp och upplevelsen ni fick i butik samt i samband med leverans. Önskar er många goda nätters sömn! Vänligen, Christian KungSängen Länna

Anders Ö
Skrev om KungSängen Länna

Köpte säng och passande lakan till. Lakanen var slut just då men säljaren skulle ringa när dom fått in dom igen. Ingen hörde av sig och sängen hann levereras efter en månad. Vi hade betalat allt vid köpet i förväg så vi åkte dit för att få våra lakan. Fick ett otrevligt bemötande som att vi försöker att lura till oss lakanen?! Som vi redan betalat för men inte fått?! Vi fick lakanen till slut med en lam kommentar om att hon får väl lita på oss! Uruselt!! Två olika säljare men båda gjorde fel. Och det värsta är att dom...

Svar från KungSängen Länna

Hej Anders & Natasha, Vad tråkigt att ni valde att ge oss detta omdöme efter vårt trevliga möte i butiken. Jag hade missat att meddela er samt min kollega att lakanen åter hade kommit in i butik, vilket jag ber om ursäkt för. Garanti har ni på sängen oavsett om ni köpt madrasskydd eller inte. Väljer man att köpa till ett madrasskydd så får man möjligheten att byta fasthet på sin säng inom 180 dagar. Detta var något vi gick igenom i butik och som står på baksidan på garantibeviset ni fick i samband med orderläggande. Priset...

Rolf Ö
Skrev om KungSängen Länna

Fick ett bra bemötande och den typ av hjälp jag behövde.

Svar från KungSängen Länna

Hej Rolf. Vad roligt att du vart nöjd och att vi kunde hjälpa dig på bästa möjliga sätt. Tack för det fina omdömet. Med vänlig hälsning Lisa KungSängen i Länna.

Jasmina B
Skrev om KungSängen Länna

Jag köpte en garderob. Trots att expediten inte kunde så mycket angående modulen som jag skulle köpa gav hon sig tid och såg till att beställningen genomfördes. Jag är mycket nöjd och måste säga att ni har en fantastisk personal som är mån om sina kunder. Jag upplever att Kungsängen alltid levererar oavsett jag handlar i en butik eller på nätet.

Svar från KungSängen Länna

Hej Jasmina. Tack snälla för det fina omdömet, det betyder mycket. Om jag inte minns helt fel så var det nog jag som hjälpte er mer eran garderobslösning. Tillsammans såg vi till att ni fick det ni ville ha. Jag hoppas ni är nöjda med eran garderobslösning och att det blev som ni önskade. Med vänlig hälsning Lisa KungSängen i Länna

Agneta E
Skrev om KungSängen Länna

Redan vid mitt första besök blev jag vänligt bemött och fick hjälp att prova utvilken ramsäng som passade mig resp min man.Vi behövde byta, men inga problem , det blev en väldigt bra lösning. Fortfarande vänligt bemötta och hjälpsamma.

Svar från KungSängen Länna

Tack Agneta för det fina omdömet. Vi önskar er många goda nätters sömn! MVH Lisa, KungSängen Länna

Jonas L
Skrev om KungSängen Länna

Grymt bra och hjälpsam personal som inte försöker kränga på fel typ av säng.

Svar från KungSängen Länna

Tack för omdömet Jonas, det var trevligt att hjälpa er. Önskar er många goda nätters sömn! Vänligen, Christian KungSängen Länna

Representant för Junibacken AB

Jag upplevde personalen mycket kunnig och serviceminded. Han talade visserligen väldigt fort och sluddrigt men gav i övrigt ett gott intryck och gav oss bra erbjudande. Jag är mycket nöjd med köpet.

Svar från KungSängen Länna

Tack för omdömet Nancy! Vi är glada över att du är nöjd med köpet! Vänligen, Christian KungSängen Länna

Rikard S
Skrev om KungSängen Länna

Mycket trevlig personal och bra service. Handlar gärna där igen.

Svar från KungSängen Länna

Tack för det fina omdömet Rikard! Du är mer än välkommen tillbaka! Vänligen Christian KungSängen Länna

Andreas L
Skrev om KungSängen Länna

Bra och vänligt bemött när jag kom in i butiken. Kunning försäljare som hjälpte mig att välja rätt säng för mig och inte nödvändigtvis den dyraste. Fick tom hjälp med att bära madrasser till bilen.

Svar från KungSängen Länna

Tack för det fina omdömet och kul att du är nöjd med oss! Vänligen Christian KungSängen Länna

Sarah L
Skrev om KungSängen Länna

Trevligt och genuint bemötande. Glad och kunnig personal som på ett mycket enkelt sätt tydliggjorde djungeln av kontinentalsängar. Säljaren gjorde oss delaktiga i köpet, där vi diskuterade sängen, gavel, bäddmadrass mm. Vi valde också att köpa nya täcken och kuddar och nytt lakan då han valde att de oss en förhandlingsmöjlighet. Det kändes som han var där för oss och inte tvärtom. Och det bästa av allt var att sängen levererades i rätt tid, i exakt det utförandet vi valt, inget krångel, inga problem! Så toppbetyg från oss!

Svar från KungSängen Länna

Tack för det fina omdömet! Vi är väldigt glada över att ni är nöjda med upplevelsen ni fick här hos oss. Vi önskar er nu många goda nätters sömn! Vänligen Christian KungSängen Länna

Gunilla H
Skrev om KungSängen Länna

Utmärk service och proffsigt bemötande

Tack för det fina omdömet! Vänligen Christian KungSängen Länna

Kjell H

Mycket bra å trevligt. Proffsiga

Tack för det fina omdömet! Vänligen Christian KungSängen Länna

Maritta E
Skrev om KungSängen Länna

Vi kommer in i butiken och maken får en hostattack! "Vill ni ha ett glas vatten?" Då är det Simon som jobbar och frågar detta. Det kallar jag för service och omtänksamhet från personalen. Vi ska titta på en ny säng. Simon frågar om vad det är för typ vi vill ha och visar oss olika möjligheter för att få det bästa som skulle passa för våra behov. Vi får all information som hör till om köpet, leverans, tiden och betalningen. Det blir inget köp samma dag för vi ville kolla med andra butiker också. Men känslan av bemötandet...

Svar från KungSängen Länna

Tack för det fina omdömet! Vi är väldigt glada över att ni är nöjda med upplevelsen ni fick hos oss samt att ni sover gott i era nya sängar! Vänligen, Christian KungSängen Länna

Eva O
Skrev om KungSängen Länna

Trevligt och kunnigt bemötande som tog sig god tid. Stort beslut och stor investering att köpa nya sängar. Proffsigt.

Svar från KungSängen Länna

Tack för det fina omdömet! Vi önskar er många goda nätters sömn! Vänligen, Christian KungSängen Länna

Kent Göran S
Skrev om KungSängen Länna

Bra service med trevlig personal inte påträngande som närliggande konkurrenter, och nu efter haft min nya säng i 3 månader och är jättenöjd med mitt köp så är det dags att köpa nya sängar till barnen. Valet blev lätt var nya sängarna kommer köpas.

Svar från KungSängen Länna

Tack för det fina omdömet! Kul att ni trivs i era sängar från oss, välkommen in igen så ordnar vi lika sköna sängar till barnen! Vänligen, Christian KungSängen Länna

Gunnar B
Skrev om KungSängen Länna

Fantastiskt bemötande i butik där jag upplevde säljaren som både trevlig och kunnig. Istället för att försöka sälja mig den dyraste sängen så rekommenderade han en billigare variant som han trodde skulle passa mig bättre. Jag hade initialt bara tänkt att prova sängar men det slutade med att jag köpte en säng direkt den dagen till ett bättre pris än jag förväntat mig. Leveransen gick relativt fort, jag blev notifierad i god tid och lastbilen var framme till och med tidigare än beräknat. Snabbt och enkelt var mina nya...

Svar från KungSängen Länna

Tack för det fina omdömet! Vi är mycket glada över att ni är nöjd med er säng och upplevelsen ni fick här hos oss i butik samt i samband med leverans! Vi önskar er många goda nätters sömn! Vänligen, Christian KungSängen Länna

Ingrid G
Skrev om KungSängen Länna

Toppenpersonal som är synnerligen serviceinriktade och kunniga. Vi köpte två kontinentalsängar med elhissar. Affärspersonalen får högsta betyg, leveransen var smidig och sängarna håller högsta standard. Vi är MYCKET nöjda!!!!

Svar från KungSängen Länna

Tack för det fina omdömet, kul att ni är nöjda med oss! Vi önskar er många goda nätters sömn! Vänligen Christian KungSängen Länna

Robin B
Skrev om KungSängen Länna

KungSängen Länna vart helt klart en favorit och detta endast pga säljaren Christian (om han hette så) Ung var han och alltid på plats. Suverän hjälp och sjukt nöjda med val av säng. Rekommenderar stark att handla genom honom!

Svar från KungSängen Länna

Tack för det fina omdömet, det var kul att ha er här i butiken och hjälpa er att hitta rätt säng! Vänligen, Christian KungSängen Länna

Eva S
Skrev om KungSängen Länna

Tack, Sofia; för ett mycket proffsigt och vänligt bemötande!

Ewa L
Skrev om KungSängen Länna

En underbar säljare som heter Simon.l i länna. Som hjälpte mej att köpa säng oss er 👍