KungSängen Lund

KungSängen Lund

4.5

Mänskliga händer bygger bättre och mer bekväma sängar än maskiner. Det tror i alla fall vi på KungSängen! Hos oss är varje säng byggd för hand av våra egna hantverkare och du kan även specialbeställa en säng efter dina unika önskemål. I vår butik i Novalund kan du prova våra sängar, inspireras av nytänkande inredningsdetaljer...

168 omdömen om KungSängen Lund

Gustaf E
Skrev om KungSängen Lund

Jag fick förstklassig hjälp av Seppe i båda Malmö och i Lund. Han visade sig jobba i båda buitkerna. Otroligt professionell och kunnig. Han välkomnade mig mycket trevligt och hjälpte mig att välja ut en säng som passade mig perfekt. Jag gick även till Sova och Atlantis men Seppes expertis var utöver det vanliga. Rekommenderar honom varmt!

Svar från KungSängen Lund

Hej Gustaf, Stort tack för att du delade med dig till oss. Alltid roligt att höra att det var en bra upplevelse och dina ord gjorde Seppes dag. Alltid välkommen tillbaka! Catharina butikschef

Eva-karin O
Skrev om KungSängen Lund

Köpte en säng och fick all hjälp jag behövde 👍

Lydia H
Skrev om KungSängen Lund

Köpte ny säng; blev kunnigt och professionellt bemött avseende utrustning, lämplig fasthet/fjädring osv. Hade besökt flera butiker som sålde sängar, men Kungsängen ingav definitivt störst förtroende. Även de som levererade sängen agerade proffsigt och hjälpsamt.

Sara J
Skrev om KungSängen Lund

+ Snabb och bra service. Bra leverans. - osäker på om sängen står på rätt håll, ingen bra förklaring.

Svar från KungSängen Lund

Hej Sara, Vad skönt att du är nöjd med vår snabba service. Vad gäller sängen så kan du kolla undertill på resårbotten. Där finns en etikett där det står Huvud för att man ska veta den står på rätt håll. Har du några frågor så hör av dig! Vänligen, Kungsängen Lund

Joakim R
Skrev om KungSängen Lund

Vi köpte 1st kontinentalsäng lindenäs hos Kungsängen i Lund. Den lever upp till våra förväntningar är med andra ord helt underbar. Vi blev vänligt bemöta av deras kunniga personal. När vi fick sängen levererad så hade det uppstått ett missförstånd mellan butiken och transportören men det löste Linda som jobbar i lundabutiken väldigt snabbt så en stor ⭐️till Linda och leveransprdonalen 👍🏻

Svar från KungSängen Lund

Hej Joakim, Vad härligt att sängen lever upp till era förväntningar! Vi tackar för er eloge och era fina ord. Välkomna åter.

Sofia H
Skrev om KungSängen Lund

Jättetrevlig och kunnig personal. Smidig leverans och skön säng!

Svar från KungSängen Lund

Hej Sofia, Tack så mycket för ditt fina omdöme. Vad glada vi blir att ni tycker sängen är skön. Varmt välkomna!

Ulf H
Skrev om KungSängen Lund

Vi köpte en Lindenäs dubbelsäng med en Lina latex madrass. Efter två nätters finfin sömn är vi hittills mycket nöjda. Underbart trevlig och bra säljare som heter Louise. Hon hjälpte oss på ett utmärkt sätt, sängen kom sedan när den skulle levererad av två trevliga grabbar. Detta är vår tredje och nog skönaste säng från Kungsängen. Lundbutiken är klart trevligast tack vare framförallt Louise.

Svar från KungSängen Lund

Hej Ulf, Vilken fantastisk rekommendation. Tack så jättemycket! Är glad att det blev så bra för er. Ha en underbar vecka! Vänligen, Louise

Kerstin H
Skrev om KungSängen Lund

Sängen Ängelholm Mycket bra bemött i Lund Mkt bra säng men den luktar mycket starkt iförsta månaden och även nu efter två månader. Jag är astmatiker så det borde jag blivit upplyst om när jag frågade.

Svar från KungSängen Lund

Hej Kerstin, Vad skönt att höra du är nöjd med vårt bemötande! Vi har tyvärr hört att vissa sängar har haft en väldigt skarp doft i början så vi har meddelat det vidare. Ber så hemskt mycket om ursäkt för du har råkat ut för detta. Har doften inte gett med sig så hör av dig till oss i butiken, 046-146430. Du är varmt välkommen!

Malin J
Skrev om KungSängen Lund

Köpte en kontinentalsäng 210 bred i december 2017 med nya sängkläder och med sov gottgaranti. Fantastiskt skön säng men den ena delen var för mjuk. Har nu beställt en fastare del med leverans om 14 dagar. Fungerar leveransen och bytet lika bra som vid sängleveransen är vi väldigt nöjda. Tjejen som hjälpte oss hitta rätt säng efter 3 besök hos Kungsängen på Nova Lund och ett antal besök hos flera andra företag var otroligt hjälpsam och väldigt kunnig. Louise tror jag hon heter. Lika hjälpsam och trevlig nu när vi kom åter...

Svar från KungSängen Lund

Hej Malin, Stort tack för dina värmande ord. Jag hoppas att din nya fasthet passar bättre och att leveransen gick bra i onsdags. Ni är varmt välkomna!

Fredrik P
Skrev om KungSängen Lund

Jättefint bemötande och trevlig personal som förstod att vi ville prova oss fram i lugn och ro och som guidade oss superbra bland sängar. Slutade med att vi slog till samma dag då det kändes tryggt och säkert!

Svar från KungSängen Lund

Hej Fredrik! Skönt att höra att du är nöjd med oss. Vi vill att våra kunder ska känna sig trygga med sitt köp och sova gott. Ni är välkomna igen!

Annika P
Skrev om KungSängen Lund

Otroligt hjälpsam o kunnig personal. Rekommendera andra att köpa säng där

Svar från KungSängen Lund

Tack Annika för din rekommendation! Hoppas att du sover gott i din nya säng. Välkommen in igen!

Marie-louise E
Skrev om KungSängen Lund

Köpte en säng i Lund (höj & sänkbar) av en fantastisk tjej som var mycket kunnig och serviceminded. Mycket nöjd med både säng o bemötande. Leveransen kom exakt som avtalat. Dessa två killar som kom med sängen var supertrevliga o snabba. Rekommenderar gärna Kungsängen i Lund

Svar från KungSängen Lund

Hej Marie-Louise, Vi tackar så mycket för dina värmande ord. Vilken fantastisk rekommendation. Önskar er en underbar vecka!

Anna R
Skrev om KungSängen Lund

Vi köpte en ställbar säng och täcken. Jätte nöjda och jätte bra service. Väldigt hjälpsamma.

Svar från KungSängen Lund

Hej Anna, Vad skönt att höra ni är nöjda med både säng och vår service. Hjärtligt välkomna tillbaka.

Per-olof P
Skrev om KungSängen Lund

Dubbelsäng (2 ggr 90 cm). Mycket bra service i butiken, trevlig och inte alltför påträngande säljare. Vi fick bra och relevant information. Leverans helt enligt överenskommelse.

Svar från KungSängen Lund

Tack för dina fina ord. Vi önskar er många härliga nätter i er nya säng! Välkomna in.

Astrid M
Skrev om KungSängen Lund

2 st ställbara sängar. Blev så vänligt bemött. Fick prova flera olika alternativ. Såg verkligen till så att vi låg bra, fick prova olika madrasser och hårdhetsgrad. Har aldrig handlat innan på Kungssängen. Blev positivt över- raskas. Så bra garantier och service. Perfekt leverans, trevliga och kunniga montörer. Allt bara positivt. Rekommenderar gärna vidare till mina vänner.

Svar från KungSängen Lund

Vad glada vi blir över din fina rekommendation. Det är precis så det ska kännas när man köpt en säng. Ni är varmt välkomna!

Rolf P
Skrev om KungSängen Lund

Skickar ni sånt här en gång i veckan? Börjar likna SPAM!

Svar från KungSängen Lund

Hej Rolf, Det verkar ha blivit något fel. Vi ber om ursäkt för detta. Ha en härlig dag i solen!

Eva S
Skrev om KungSängen Lund

Fin service både i butik och vid leverans. Köpte en säng.

Svar från KungSängen Lund

Hej Eva, Vad härligt att höra du är nöjd med vår service. Vi hoppas du sover gott i din nya säng!

Kåre L
Skrev om KungSängen Lund

Sängar köptes, bra och intresserad service av personal, leverans utfördes enligt ök, fint!

Svar från KungSängen Lund

Tack för din respons! Roligt att gått bra, ni är välkomna igen!

Yvonne P
Skrev om KungSängen Lund

Vänligt mottagen och god service, nöjd.

Svar från KungSängen Lund

Skönt att du är nöjd! Hoppas att du sover gott!

Tina S
Skrev om KungSängen Lund

Garderober Trevligt bemötande men komplicerat att beställa Nöjd med slutresultat men lite stressande att det tog så lång tid att kunna beställa Som sagt, nöjd med garderoberna och fick ett trevligt bemötande hela vägen från besök till leverans.

Svar från KungSängen Lund

Hej Tina! Vi kan säkert förbättra oss vid garderobsbeställning och bra att du ger feedback. Hoppas att du trivs med garderoben. Välkommen in igen!

Ronny Å
Skrev om KungSängen Lund

Vi blev varmt mottagna av en bra försäljare Därför köpte vi våra sängar hos KungSängen Lund 😊

Svar från KungSängen Lund

Hej Ronny, Vad härligt att höra att vår kunskap och service ledde till ert val av säng här hos oss. Vi hoppas ni är nöjda!

Barbro S
Skrev om KungSängen Lund

Fantastiskt bemötande hos Kungsängen i Lund! Här är servicen i topp och kunden sätts i första hand. Proffsig personal som vet vad de talar om! Catharina är helt fantastisk att tala med. Hon kan verkligen allt om era sängar och tillbehör! Hon är alltid lika sprudlande glad, vilket smittar av sig på kunderna. Man förstår varför ni är lönsamma och era konkurrenter i butikerna intill är olönsamma.

Svar från KungSängen Lund

Hej Barbro, Wow, vilken fantastisk rekommendation! Underbart att höra du är så nöjd med vår service. Stort tack för dina värmande ord!

Lena A
Skrev om KungSängen Lund

Jag är mycket nöjd med mitt köp. Sängen lever upp till mina förväntningar. Den levererades i tid och vi fick bra hjälp med att välja säng i butiken. Trevligt bemötande.

Svar från KungSängen Lund

Vad glada vi blir över att höra om din fina upplevelse här i butiken. Önskar dig många goda nätter framöver!

Olle O
Skrev om KungSängen Lund

Fick hjälp av Catharina med val av säng som blev en Engelholm 80 A.Khaki. Madrass Vändex-Z20 och bäddmadrass BM Sofia 160 Vit. Vi fick ett vänligt bemötande och hjälp med transport. Vi har för en liten tid sedan också kompletterat med en gavel.

Svar från KungSängen Lund

Vad härligt att allt gått bra och att ni är nöjda med bemötandet. Vi hoppas det blev bra med gaveln till. Välkomna in!

Sofia D
Skrev om KungSängen Lund

Jag fick ett väldigt trevligt bemötande från början till slut. Jag skulle köpa en gästsäng och det slutade med att vi köpte både täcken, kuddar och nattduksbord också. Det var smidigt att lösa med hemleverans och jag kände mig aldrig påtvingad någon vara.

Svar från KungSängen Lund

Hej Sofia, Tack för din rekommendation. Hoppas ni är nöjda med era val här i butiken. Varmt välkomna igen!

Kerstin V
Skrev om KungSängen Lund

Kunnig och engagerad säljare. Mycket trevligt sätt mot kund. Köpte två sängar och leverans och dylikt sköttes helt OK. Vi var mycket nöjda.

Svar från KungSängen Lund

Hej Kerstin, Vi är glada du är nöjd med både säljare och leverans. Sov nu så gott i era nya sängar!

Visnja S
Skrev om KungSängen Lund

Jag har köpt en säng och har fått bra råd och hjälp med att välja rätt. Bemötandet har varit professionellt och positivt

Svar från KungSängen Lund

Hej Visnja, Tack för dina fina ord. Vad härligt att höra du är nöjd. Ha en fin vecka!

Elias J
Skrev om KungSängen Lund

Köpte en säng och fick den hemlevererad. Fick den hjälp jag behövde och är nöjd med servicen.

Svar från KungSängen Lund

Är du nöjd, är vi nöjda. Vi hoppas du får många härliga nätter i din nya säng!

Eva K
Skrev om KungSängen Lund

Trevligt och seriöst! Sängen är utmärkt. Mao en mycket nöjd kund

Svar från KungSängen Lund

Hej Eva, Vad härligt att höra du är så nöjd. Du är varmt välkommen in!

Mikael S
Skrev om KungSängen Lund

Har fungerat bra! Mycket nöjd med min säng och min sänggavel. Tillmötesgående personal.

Svar från KungSängen Lund

Tack för dina fina ord. Vad glada vi blir över att du är så nöjd. Trevlig helg!

Therese D
Skrev om KungSängen Lund

Jag var i behov av en ny säng och tänkte kolla runt mellan olika leverantörer. Första stoppen blev Kungsängen i Lund. Där blev jag bemött av en tjej som verkade väldigt kunnig och som respekterade mina önskemål (pris, storlek etc). Provade många sängar fram och tillbaka och landade till slut i en säng som var superskön. Expediten var väldigt hjälpsam, jag var inne en vardag innan stängning och hon jobbade själv, andra kunder kom in och ville ha hjälp med småsaker och hon ursäktade sig när hon behövde gå till kassan eller...

Svar från KungSängen Lund

Hej Therese! Härligt att allt gick så bra. Hoppas att du sover gott i din säng i ditt nya boende! Välkommen in igen!

Ing-britt N
Skrev om KungSängen Lund

Är mycket nöjd med min säng, som jag haft stor nytta av . Bra bemötande trevlig personal vid kontakt . Kan varmt rekommendera dem.

Svar från KungSängen Lund

Hej Ing-Britt, Stort tack för din rekommendation. Fantastiskt att höra du är så nöjd med din säng. Vi önskar dig många härliga nätter med god sömn.

Barbro K
Skrev om KungSängen Lund

Mycket bra bemötande både vid köp, leverans och montering.

Svar från KungSängen Lund

Hej Barbro. Tack så mycket. Vad glada vi blir. Det är precis det som är vårt mål. På återseende!

Anette S
Skrev om KungSängen Lund

Mycket hjälpsamma och kunniga från början til slut när jag köpte min säng

Svar från KungSängen Lund

Hej Anette, Vad skönt att höra du är nöjd med vår service och kunskap. Vi hoppas du sover riktigt gott i din nya säng!

John F
Skrev om KungSängen Lund

mycket bra mottagande ingen påtryckning från säljaren mycket hjälpsam och väldigt proffsig och kunnig även med hjälp av sängar i det lägra pris klass .De två ställbara sängar vi köpt passa oss perfekt och har en bra garanti.De levererades precis som avtalat till vår sovrum på andra våning och monterades perfekt.Mycket bra service från början till slut .Sov gott.

Svar från KungSängen Lund

Det viktiga för oss är att vi hittar den rätta sängen för just er, oavsett pris. Vi bugar och bockar för ditt fina omdöme. Härligt att höra du är så nöjd med allt, från början till slut!

Klara B
Skrev om KungSängen Lund

Jag köpte en säng och blev mycket väl bemött av säljaren. Då jag aldrig köpt en säng förut var säljaren väldigt förstående och ville att jag skulle få den bästa sängen för mig och vi testade många. Sängen jag har idag är jag mycket nöjd med och jag sover väldigt gott i den.

Svar från KungSängen Lund

Hej Klara, Vad härligt att höra du är så nöjd med vårt bemötande. Att välja säng är inte lätt men med vår kunskap och din känsla är vi glada vi lyckades hitta rätt. Vi önskar dig många goda nätter framöver. Varmt välkommen!

Maria L
Skrev om KungSängen Lund

Vi köpte en kontinentalsäng och var väldigt nöjda med den hjälp och service vi fick med utprovningen. Professionellt bemötande från säljaren som informerade och tipsade om flera saker vi själva inte tänkt på både angående sängen och leveransen. Sammantaget väldigt nöjda med både köp och säng!

Svar från KungSängen Lund

Hej Maria, Vad glada vi blir att höra ni är så nöjda med både köp och säng. Tack för era fina ord. Ha en härlig vecka!

Mats W
Skrev om KungSängen Lund

Vänligt bra personal.Vi köpte dubbelsäng, och vi fick bytt madrass en gång . Bra service.

Svar från KungSängen Lund

Härligt att det blev bra efter vi bytte madrass till er. Nu hoppas vi att ni sover gott i er dubbelsäng. Välkomna tillbaka!

Christoffer W
Skrev om KungSängen Lund

Kunnig personal och bra bemötande.

Svar från KungSängen Lund

Tack för det. Skönt att ni är nöjda!

Thomas C
Skrev om KungSängen Lund

Vi köpte en studentsäng till vår tonåring. Han är nöjd. Personalen var hjälpsam.

Svar från KungSängen Lund

Vad härligt att höra ni är nöjda med sängen. Varmt välkomna tillbaka!

Gunnar T
Skrev om KungSängen Lund

Säng med madrass m.m Vänligt bemötande Professionell, kompetent personal Kan varmt rekommenderas affären i Lund

Svar från KungSängen Lund

Tack för din rekommendation! Vi är glada att ni är nöjda med oss. Hoppas att ni sover gott i sängen!

Fredrik O
Skrev om KungSängen Lund

Jag köpte en dubbelsäng tillsammans med min sambo. Personalen var väldigt tillmötesgående och hade god kunskap inom området, vilket underlättade att hitta en bra säng.

Svar från KungSängen Lund

Hej Fredrik. Tack för era fina ord! Vi hoppas ni sover gott i er säng.

Johnny O
Skrev om KungSängen Lund

Mycket bra bemötande trots att vi var omständiga

Svar från KungSängen Lund

Hej, Vad skönt att höra ni är nöjda med bemötandet. Välkomna tillbaka!

Ewa L
Skrev om KungSängen Lund

Jag köpte en ställbar 90 cm säng med säng-gavel. Tyvärr blev det strul med leveranstiden och jag fick den flera veckor senare. Det var mycket tråkigt för min dotter väntade på den säng jag hade sedan tidigare. Plötsligt ringde fraktfirman och sa att de skulle vara på min adress om en timme, men jag var inte hemma ( i Stockholm på föreläsning) så det blev panik hemma. Men fick till slut löfte om leverans en vecka senare... Annars kunnig personal i butiken( Lund) Fick bara 250:- i presentkort från Kungsängen vilket jag...

Svar från KungSängen Lund

Hej Ewa, Vi ber om ursäkt för missförståndet angående när sängen skulle levereras. Skönt att vi hittade en lösning med påslakanset så du blev nöjd. Vi hoppas att du sover gott i din ställbara säng! Glad Påsk.

Cecilia J
Skrev om KungSängen Lund

Bemötandet i butiken var jättebra. Vi beställde säng och vid leverans så börja det.... Dem som lämna var lite styva i korken. Dem lämna sen börja jag titta på Gavleån. Den var inte samma färg som resten. Jag ringde och blev sedan uppringd av annan butik. Dem beställde ny gavel och sa att var det inte heller rätt så fick jag nog gilla läget!!! Dem kom med och den var ju inte heller rätt. Då tog den ena av dem 2 ton. Typ att jag borde första att tyget är lagt på ett annat håll därav färgskiftningarna..... Jag gav upp! Dem...

Svar från KungSängen Lund

Hej Cecilia, Vi uppskattar din feedback. Väldigt tråkigt att du fått en så dålig upplevelse här hos oss. Är du inte nöjd med sängen så hör av dig till oss (046-146430). Vi kan byta fasthet om du inte är nöjd med den. Vänligen Louise, KungSängen Lund

Hans L
Skrev om KungSängen Lund

Köpte säng, fick bra hjälp att välja en som passade. Nöjd

Svar från KungSängen Lund

Vad roligt att höra du är nöjd med ditt köp. Vi tackar för dina fina ord och önskar dig fortsatt god sömn.

Beatrix H
Skrev om KungSängen Lund

Mycket trevlig och kunnig tjej i butiken.

Svar från KungSängen Lund

Tack för er fina feedback. Hoppas ni sover gott i era nya sängar.

Hanna M

Bra service Trevlig personal Fina sängar

Eva H
Skrev om KungSängen Lund

Jag kände stort tillmötesgående från början. Sedan uppstod visserligen en del krångligheter. Den förste säljaren jag mötte var nästan överdrivet omsorgsfull, när han informerade om hur allt skulle gå till. Trots detta eller kanske just på grund av detta omständiga förklarande missade jag något väsentligt och mitt sängbygge kom inte igång såsom det var planerat. Det rättade dock till sig med hjälp av alla i butiken, sängen levererades och jag fick t o m hjälp att få den placerad där den skulle vara, några gångsteg från hallen.

Anders P
Skrev om KungSängen Lund

Bra och mycket trevligt bemötande från försäljning till leverans. Sängen är den bästa vi haft så ett stort tack för det.