KungSängen Södermalm

KungSängen Södermalm

4.4

Här på Kungsängen mitt på Södermalm i Stockholm kan du få hjälp av vår kunniga personal att välja ut en modell för dig, eller att specialbeställa en helt egen säng. Butiken är charmigt belägen vid Bysistorget och erbjuder personlig service och hemleveranser. Vi på KungSängen tror på handgjorda sängar av bra kvalitet. Därför...

54 omdömen om KungSängen Södermalm

Christer B
Skrev om KungSängen Södermalm

Köpte en säng. Vi är väldigt nöjda med sängen och den hjälp vi fick med att välja en säng som passar oss.

Hannele V
Skrev om KungSängen Södermalm

Köpte en säng! Fick dock vänta en extra vecka. Bra butiks och leveranspersonal. Hoppas att sängen håller som den ska!

Gill L
Skrev om KungSängen Södermalm

Köpte sängar Trevligt bemötande Bra information om olika sängar Gick därifrån nöjd och såg fram emot leverans av sängarna

Johan W
Skrev om KungSängen Södermalm

trevlig och hjälpsam personal som hjälpte mig i att göra ett bra val.

Kristina P
Skrev om KungSängen Södermalm

Jag köpte er ramsäng som fått bäst i test och jag blev mycket bra bemött. Jag uppskattar också att ni tillhandahåller plast till den gamla sängen som skulle ta med. Däremot blev jag förvånad över att jag skulle behöva skruva på sängbenen själv och även ta hand om emballaget. Det hade jag missat när jag skrev på hos er. Att debitera över 600 kr för ett jobb som görs på fem minuter tycker jag är hutlöst. Har visserligen inte fått någon faktura än, så ni kanske har kommit på bättre tankar vad gäller det.

Mats D
Skrev om KungSängen Södermalm

Helt ok säng och service tycker jag.

ÅSA B
Skrev om KungSängen Södermalm

Köpte ny säng och tillbehör. Fick bra service och allt löpte på bra. Skön säng!

Frida Z
Skrev om KungSängen Södermalm

Provade ut och köpte säng i butiken på bysistorget. Vi fick provligga olika hårdheter på sängar och förklarat för oss hur vi skulle välja utifrån kroppsvikt. Jag som vill ligga hårt pga ryggproblem skulle ha en medelfast säng och köpte resonemanget om varför på plats. Efter att ha sovit i sängen några veckor kan jag konstatera att den är för mjuk för mig. Såhär i efterhand känner jag att säljaren kanske inte lyssnade så mkt på mina individuella behov och nog inte hade så mkt kunskap om ryggskador utan körde på sitt vanliga...

Camilla F
Skrev om KungSängen Södermalm

Det har varit bra.Fick en toppen säng. Och trotts,att jag var vid beställnings tillfället boendes i Norrbotten lyckades vi lösa det. En super säng o kan rekommendera till folk som har ont i kroppen mår bra när jag vaknar osv.Tackar

Inger B
Skrev om KungSängen Södermalm

Vänligt och proffsigt bemötande. Superbra och skön säng! Jag är jättenöjd.

Fredrik J
Skrev om KungSängen Södermalm

Vi köpte ställbara sängar och är supernöjda. Vi fick mycket bra service i butiken.

Lena B
Skrev om KungSängen Södermalm

Hej! Jag köpte ställbara sängar, jag blev mycket väl bemött och det fungerade utmärkt med leverans och montering. Madrasskydden saknades men ordnades snabbt av den trevliga tjejen i butiken.

Bengt H
Skrev om KungSängen Södermalm

Första besöken upplevdes som lite ansträngt då vi kom vid kvart i sex och det kändes som om man ville stänga prick sex och gå hem. Andra besöket var bättre, för då anlände vi halv sex!

Fredrik M
Skrev om KungSängen Södermalm

Bra bemötande, kunnig personal, och en fantastisk säng!

Sten K
Skrev om KungSängen Södermalm

Utmärkt service & rådgivning, jag är helt nöjd med sängen & leveransen.

Emma H
Skrev om KungSängen Södermalm

Mycket bra bemötande och en personal som tog sig tid

Lina C
Skrev om KungSängen Södermalm

Mycket bra! Fick bra hjälp att välja säng och planera in leverans.

Robin T
Skrev om KungSängen Södermalm

Vi fick ett mycket trevligt bemötande i butik och betalning och leverans skedde problemfritt. Vi är mycket nöjda med vår säng och sover fantastiskt gott i den. Jag skulle utan problem kunna rekommendera KungsSängen både som sängfabrikat och som butik.

Elisabet B
Skrev om KungSängen Södermalm

Jag köpte säng,bäddmadrass och madrasskydd. Bemötandet berodde väldigt mycket på vem som arbetade i butiken. Jag besökte Kung-Sängen-Södermalm minst ett 10-tal ggr för att provligga sängen-medium eller fast. Så jag träffade fler säljare och bemötandet och sakkunskapen varierade väldigt.

Christina N
Skrev om KungSängen Södermalm

Köpt ny resårmadrass till befintlig säng. Toppenservice, hjälpsamma och gav bra råd.

Ida K
Skrev om KungSängen Södermalm

Bra service i butik och i samband med hemleverans. Sängen helt enligt förväntan!

Björn B
Skrev om KungSängen Södermalm

Trevligt vid de tillfällen jag besökte butiken. Fick relevant information

Rima Byggentrepenad A

Hej! Mycket bra bemötande. Kan varmt rekommendera

Helena W
Skrev om KungSängen Södermalm

Bra, köpte tre hela sängar + en madrass

Svar från KungSängen Södermalm

Hej Helena! Tack för den fina recensionen :) Vi önskar er en god sömn i många år framöver! Med vänlig hälsning Markus.A KungSängen Södermalm

Karl Erik D
Skrev om KungSängen Södermalm

Köpte en säng i somras av Kungsängen. Att välja rätt säng är svårt och var en ganska stor utgift för mig. Personalen var kunnig, trevlig och hjälpte till med att föreslå alternativ efter mina krav och önskemål. Så här i efterhand, sex månader senare, är jag helt nöjd med köpet

Svar från KungSängen Södermalm

Hej Karl Erik! Stort tack för er fina Reco :) Vad glada vi blir att höra att ni är nöjd och trivs bra med sängen. Vi önskar er en god sömn i många år framöver i er nya säng från KungSängen! Med vänlig hälsning Markus.A

Katarina B
Skrev om KungSängen Södermalm

Allt var jättebra. Hjälpen, bemötandet och ändring av leverans. Minus för leverans endast en dag i veckan.

Svar från KungSängen Södermalm

Hej Katarina! Vad glada vi blir att ni är nöjda :) Vi hoppas att ni får sova gott i många år framöver i er nya säng från KungSängen Tack för en fina reco! Med vänlig hälsning Markus.A

Claes-göran G
Skrev om KungSängen Södermalm

Bra bemötande hela tiden. Vi har köpt 2 st reglerbara sängar med hemkörning och montering. MB Lyckås 90 med trådlös handkontroll IPSe Okin. När vi började att använda sängarna kunde vi konstatera ett par problem som inte borde finnas. 1. Madrassen åker ner vid höjning av ryggstödet. Dålig konstruktion. 2. Andra dagen efter leverans ramlade RF-receivern och sladdar ner i golvet på båda sängarna. Dålig uppfästning vid leverans.

Svar från KungSängen Södermalm

Hej Claes-Göran! Vad glada vi blir att ni är nöjda med bemötandet :) Jättetråkigt att ni fått problem med era ställbara sängar. Då vi här i butiken inte ser mer information än ert namn via en reco så kan jag inte söka i vårat system om dessa fel har blivit åtgärdade, men jag hoppas att vi har åtgärdat problemen som ni upplever. Om det är något som ni mot förmodan inte är helt nöjda med, kontakta gärna oss i butiken så hjälper vi er :) Tel: 08-668 32 32 epost: hornsgatan@kungsangen.com Med vänlig hälsning Markus.A

Marianne T
Skrev om KungSängen Södermalm

Jag hade svårt att få en riktig uppfattning om vilken säng som skulle passa mina önskemål. Var på flera olika butiker och provade sängarna innan jag bestämde mig. Kan därför inte säga enskilt någonting om den butiken som jag slutligen köpte sängen i.

Svar från KungSängen Södermalm

Hej Marianne, tack för din rekommendation. Vi är glada för att du valde oss på KungSängen när du köpte en ny säng. Vänligen Personalen på Södermalm

Bengt K
Skrev om KungSängen Södermalm

Fantastiskt trevligt och omtänksamt bemötande, som gör att man gärna återkommer. Köpte två sängar och sängkläder och jag fick verkligen tillfälle att komponera efter mina önskemål. Tack för allt tålamod!

Svar från KungSängen Södermalm

Hej Bengt! Tack för er fina rekommendation :) Och tack själv! Det värmer att läsa, varmt välkomna tillbaka :) Med vänlig hälsning Markus.A

Nina Å
Skrev om KungSängen Södermalm

Vill absolut rekommendera KungSängen. Köpte min Rosendal i december 2015 i butiken på Hornsgatan. Killen (minns inte namnet) var trevlig, gav bra service, och visade mig runt i butiken. Köpet gick enkelt, fick klart besked om leverans, villkor och matnyttig information. Speciellt om olika bäddmadrasser och vilka ben som skulle passa till min säng. Idag har jag haft sängen i två månader, är supernöjd, sängen är jätteskön och jag sover galet gott om nätterna. Tack // Nina

Svar från KungSängen Södermalm

Hej Nina! Tack så mycket för er fina rekommendation! Vad glada vi blir när vi får läsa hur nöjd ni är med sängen, servicen och bemötandet :) Hoppas ni får många fler sköna drömmar i nya sängen! Med vänlig hälsning Markus.A

Anna G
Skrev om KungSängen Södermalm

Bra bemötande och inga problem när beställning skulle ändras.

Svar från KungSängen Södermalm

Hej Anna! Tack så mycket för er fina rekommendation! Hoppas ni får sova gott i nya sängen :) Med vänlig hälsning Markus.A

Pelle A
Skrev om KungSängen Södermalm

Bästa tänkbara! Hade krångliga mått för att placera dubbelsäng men i butiken verkade allt vara möjligt! Jättebra! Rabatten lockade åxå men framförallt närheten till bostaden. Skulle aldrig handla i storbutik ett köpcentrum.

Svar från KungSängen Södermalm

Hej Pelle! Stort tack för er fina rekommendation :) Det mesta blir möjligt med egen tillverkning. Vi hoppas att ni ska trivas med sängen i många år framöver. Sov gott! :) Med vänlig hälsning Markus.A

Nils E
Skrev om KungSängen Södermalm

Hej VID FÖRSTA BESÖKET SOM TOG LÅNG TID BEROENDE PÅ ENDAST 1ST PERSONAL SOM FANNS I BUTIKEN NÄR DET VAR MÅNGA INNE KUNDE VARIT BÄTTRE MED FLER ANSTÄLDA PÅ PLATS ANNARS BRA INORMATION KRING SÄNGEN. NÄSTA GÅNG VID BOKNING AV SÄNGEN VAR DET VÄL OK

Svar från KungSängen Södermalm

Hej Nils! Vi beklagar att ni fick vänta vid ert besök. Ibland kan det uppstå situationer när det är många kunder inne samtidigt som under en kampanj till exempel. Vi gör allt vi kan för att hjälpa alla på bästa sätt, men vid vissa tillfällen kan det vara svårt att få tag på extra personal på kort varsel. Vi hoppas att sängen är skön och att ni sover bra! Med vänlig hälsning Markus.A

Sven G
Skrev om KungSängen Södermalm

Vi är nöjda med bemötandet i butiken. Vi är också nöjda med våra nya sängar. Madrasskydden vi var tvungna att inhandla, upplevde vi dock försämrade komforten i bädden. Bättre utan. Bra också med hemtransporten inkluderad i priset.

Svar från KungSängen Södermalm

Hej Sven, tack för din fina rekommendation. Vi hoppas att ni får många sköna nätter i eran nya säng. Varmt välkomna åter. MVH Personalen i butiken på Södermalm

Eve M
Skrev om KungSängen Södermalm

Bra och proffsigt bemötande i en rörig affär som höll på att byggas om...

Svar från KungSängen Södermalm

Hej Eve, tack för din fina rekommendation. Vi hoppas att du besöker oss på nytt när vi åter öppnar dörrarna. Varmt välkommen. Personalen i butiken på Södermalm

Åsa B
Skrev om KungSängen Södermalm

Vi är mycket nöjda med vår säng, tog någon vecka att vänja sig! Men efter det sover vi skönt och vaknar utvilad!!!

Svar från KungSängen Södermalm

Hej Åsa, vad härligt att höra. Vi hoppas ni får många sköna nätter i er nya säng. MVH Personalen i KungSängens butik på Södermalm

Jessica E
Skrev om KungSängen Södermalm

Jag har varit inne i butiken flera gånger - ibland får jag bra service och ibland inte. När det är andra kunder i butiken får jag inte ens en blick eller nick. Så då går jag ut igen och kommer tillbaka en annan dag. Jag köpte till slut en säng till min son och sedan en säng till mig.

Jan B
Skrev om KungSängen Södermalm

Vi gick först till KungSängens butik på Kungsgatan och fick där ett mycket proffsigt och vänligt bemötande. Vi fick också lära oss en hel del om vad man skall tänka på när man väljer säng. Dagen efter gick vi till Butiken på Hornsgatan eftersom den ligger närmare vår bostad. Det paket som vi tänkte på efter Kungsgatan ändrade säljaren på Hornsgatan lite med avsikt att det skulle bli ännu bättre. Sammanfattningsvis är vi mycket nöjda med den behandling vi fick.

Svar från KungSängen Södermalm

Hej Jan! Vad trevligt att ni är nöjda med vår service :) Vi hoppas att ni ska trivas med sängen i många år framöver! Och stort tack för det fina betyget :) Med vänlig hälsning Markus.A

Lars Å
Skrev om KungSängen Södermalm

Säng från Kungsängen. Gott bemötande.

Mikaela N
Skrev om KungSängen Södermalm

Mycket bra och proffsigt bemötande! Vi är supernöjda med allt från försäljare till leverans och, sist men inte minst, sängen!

Svar från KungSängen Södermalm

Hej Mikaela! Vad glada vi blir när vi hör att ni är nöjda :) Vi på KungSängen hoppas att ni ska sova gott i många, många år framöver! Med vänlig hälsning Markus.A

Anna I
Skrev om KungSängen Södermalm

Sjukt skön säng!! Vaknar för första gången utan ont i ryggen.

Hej Anna! Vad trevligt att höra att du är nöjd :) Med vänlig hälsning Markus.A

Elina S
Skrev om KungSängen Södermalm

Köpte en säng samt madrass och lakan. Fick bra bemötande på rätt nivå. Fick egen betänketid och när jag behövde det fick jag säljarens uppmärksamhet. Har ännu inte fått sängen levererad, kommer inom några dagar som planerat.

stort tack för att ni valde Södermalm (;

Isabelle L
Skrev om KungSängen Södermalm

Bra hjälp. Trevliga. Vi fick ett bra pris. Bra läge, visste inte att det fanns så nära oss. Vi åkte till kungens kurva först, trots att vi bor på söder.

Svar från KungSängen Södermalm

stort tack för att ni valde södermalm

Mattias K

Utmärkt, professionellt och vänligt

Catharina N
Skrev om KungSängen Södermalm

Jag köpte en säng och fick ett mycket trevligt bemötande och proffessionell hjälp i butiken på Hornsgatan. Sängens funktion är till full belåtenhet och den är mycket skön att sova i. Min enda kritik är estetisk: kanten mellan rambotten och resårmadrassen är mer synlig än önskvärt och madrasstyget blir skrynkligt. Sammanfattning: Mycket bra service, leverans på utsatt datum, skön säng.

Anders J
Skrev om KungSängen Södermalm

Vi h ar vid ett flertal tillfällen varit i butiken på Hornsgatan och alltid blivit bra bemötta. Våra nya sängar lever upp till våra förväntningar.

Kattarina E
Skrev om KungSängen Södermalm

Bra service, vänligt bemötande Och mycket tålamod. Vi är nöjda kunder!

Ellinor J
Skrev om KungSängen Södermalm

Trevligt bemötande och bra service

Johan B
Skrev om KungSängen Södermalm

Trevligt bemötande av kunnig personal. Sköna sängar till överkomliga priser. Snabba leveranser hela vägen hem :-)

Elisabet S
Skrev om KungSängen Södermalm

Mycket trevligt. Ingav förtroende.