KungSängen Sundsvall

KungSängen Sundsvall

About company

Butiken ligger i den östra delen av handelsområdet Birsta. Här får du råd och tips från vår kunniga personal, som även kan bygga din säng på plats i butiken. Det är det som är KungSängens melodi - handtillverkade sängar till bra priser. Vi tycker det ska vara prisvärt att sova gott. Vill du så levererar vi sängen direkt till...

133 omdömen om KungSängen Sundsvall

Ville R
Escribió sobre KungSängen Sundsvall

Jag köpte en Lindenäs ramsäng hos KungSängen. Otroligt bra kundbemötande och exceptionellt skön säng. Sover som en Kung!

Julia O
Escribió sobre KungSängen Sundsvall

Vi köpte en säng, bra och trevligt bemötande, information om olika sängar osv. Hade väl inte riktigt några förväntningar utan tog det mest som det kom, väldigt nöjd både med personal, leverans och sängen.

Svennerholm K

Mycket positiv upplevelse. Tärnö sän

Cornelia S

Fantastisk service. Tajmat och i tid. Sover väldigt skönt i sängen 🙏

Ann-christin N
Escribió sobre KungSängen Sundsvall

Köpte en säng, bra bemötande och kunnig personal

Magnus B
Escribió sobre KungSängen Sundsvall

Köpte en säng ! Hade funderat på att köpa en ny o gick in till Kungsängen o vart så omhändertagen på ett vänligt lugnt o proffsigt sätt så man bara ville handla just av den ” killen” . Sedan visade de sig att resårmadrassen hade ett litet hål och de bytte man direkt inge snack ! Toppen allt o kommer rekommenderas till alls mins bekanta.

Henrik N
Escribió sobre KungSängen Sundsvall

Köpte säng! Blev mycket bra bemött o fick sängen efter ett tag! Köpte även sängkläder o kommer troligen återkomma när mer ska inhandlas!

Emil N
Escribió sobre KungSängen Sundsvall

Superbra bemötande och toppenhjälp! Säljaren var mycket trevlig och överträffade verkligen våra förväntningar. Kan verkligen rekommendera KungSängen till mina bekanta.

Svar från KungSängen Sundsvall

Hej Emil! Superskoj att få höra att ni hade det bra i butiken. Tack för en fin Reco! Med vänlig hälsning Kungsängen Sundsvall

Åke O
Escribió sobre KungSängen Sundsvall

Missade en rabatt från villaägarna och fick handla varor i stället för att få tillbaka kontanter. En kompromiss som är lite si o så. Varit bättre med lägre pris. Sängarna är sköna men kanske lita i högsta laget. Det är vi själva som valt höjd på benen. Sover gott. Möjligen känns kvalliten lite enkel med rader av synliga häftor. Annars rätt nöjda.

Svar från KungSängen Sundsvall

Hej Åke! Tack för din Reco. Hoppas kompromissen ändå var er tillfreds. Välkommen åter! Med vänlig hälsning Kungsängen Sundsvall

Gudrun V
Escribió sobre KungSängen Sundsvall

Hejsan jag hade i uppdrag av Gudrun att inhandla en säng till henne .Jag valde att köpa den oss er för jag vet ni har bra kvalitet och det är en fröjd att handla hos er man blir bemött på ett trevligt sätt och mycket kunnig personal.

Svar från KungSängen Sundsvall

Tusen tack för din Reco! Vi hoppas att Gudrun får många fina nätter i sin KungSängen säng! :) Hälsningar KungSängen Sundsvall

Birgitta C
Escribió sobre KungSängen Sundsvall

vi köpte en säng som vi är jättenöjda med. Personalen hade god kunskap och lyssnade på våra behov. så högsta poäng på säng och personalen, Birsta Sundsvall

Svar från KungSängen Sundsvall

Hej Birgitta, vad roligt att ni ville ge oss högsta poäng! Vi hoppas ni får sova gott i er fina säng många år framöver. Med vänlig hälsning Kungsängen Sundsvall

Annica L
Escribió sobre KungSängen Sundsvall

Köpte en Kontinentalsäng Blev mkt bra bemött av trevlig personal Inga förväntningar när vi gick in En bra upplevelse och bra o kunnig personal som fick oss att välja säng o fatta snabbt beslut

Svar från KungSängen Sundsvall

Hej hopp Annica! Vad roligt att höra att du känner dig nöjd med både säng och bemötande! Välkommen åter! Med vänliga hälsningar KungSängen Sundsvall

Fredrik L
Escribió sobre KungSängen Sundsvall

Det blev fel leverans av madrasser men så snart man upptäckte felet var man oerhört hjälpsamma och gav mig dessutom ett presentkort som plåster på såren. Mycket hjälpsamma och kunniga.

Svar från KungSängen Sundsvall

Hej Fredrik! Vilken tur att det kunde fixas till på ett bra sätt för er! Vi hoppas ni får sova gott i många år framöver. Har du några funderingar så är det bara att höra av sig på mejl eller telefon. Med vänliga hälsningar KungSängen Sundsvall

Elisabeth N
Escribió sobre KungSängen Sundsvall

En dubbelsäng med kuddar täcken lakan och sängöverkast Mkt bra bemött av personalen Uppfyllde alla mina förhoppningar vid sängköpet Mkt nöjd med både sängen och bemötandet

Svar från KungSängen Sundsvall

Hej Elisabeth! Tack för din Reco! Vad kul att höra att du känner dig nöjd med både säng och bemötande! Välkommen åter! Med vänliga hälsningar KungSängen Sundsvall

Kenneth P
Escribió sobre KungSängen Sundsvall

Vi köpte en motorsåg, fick mycket bra hjälp av personalen. Bemötandet i butiken var perfekt och ingav förtroende. Även med efter arbete (montera sladdlösa kontroller) och med lite andra efter besök i butiken. Förväntningarna vi hade var att personalen skulle hjälpa oss fram till rätt beslut i frågan om valet av säng, dyna och bäddmadrass. Och det måste vi säga att Dom verkligen gjorde.Vi är helnöjda! Bra varor, bra och hjälpsam personal har gett oss god vila och nattsömn!

Svar från KungSängen Sundsvall

Hej Kenneth! Tack för din fina Reco! Vad skönt att allt verkar ha gott rätt till både vid köp och leverans. Vi önskar er flera goda nätters sömn och välkommen åter! Med vänliga hälsningar KungSängen Sundsvall

Robert S
Escribió sobre KungSängen Sundsvall

Helt enastående service. Allt från hjälp med att välja rätt säng till hela processen tills att den stod monterad i mitt hem. Många företag skulle behöva gå på kurs hos gänget i Sundsvall i hur man behandlar dina kunder på ett episkt bra sätt. Vansinnigt nöjd.

Svar från KungSängen Sundsvall

Hej Robert! Så kul att höra! Vi sträcker på oss lite extra och tackar för förtroendet! Välkommen åter! Med vänliga hälsningar KungSängen Sundsvall

Benjamin N
Escribió sobre KungSängen Sundsvall

Köpte stor kontinentalsäng. Blev väl bemött och fick den service jag önskade.

Svar från KungSängen Sundsvall

Hej Benjamin! Vad kul att du blev väl bemött! Vi hoppas du får sova i din stora kontinentalsäng i många år framöver! Med vänliga hälsningar Kungsängen Sundsvall

Tomas R
Escribió sobre KungSängen Sundsvall

Det började bra med en jättetrevlig säljare. Själva leveransen gick också bra men vid montage förfarandet saknades det info. Vad är upp och ner, mjukt o hårt så att säga. Hade också vart addon ifall KungSängen hört av sig mail/tel ledes efteråt bara för att stämma av. Men icke. Trots allt en säng för 25tkr ish.

Svar från KungSängen Sundsvall

Tjenare Tomas och tack för er recension av butiken! Vad roligt att du blivit väl bemött och att leveransen gått bra, men ang informationen om sängen skulle dom som levererade ut sängen informera dig om, vilket dom måste glömt. Skulle det vara några frågetecken nu eller framöver är ni alltid välkommen att ringa till butiken på 060 – 53 60 30 eller mejla oss på sundsvall@kungsangen.com . Med vänlig hälsning Kungsängen Birsta

Anna J
Escribió sobre KungSängen Sundsvall

Köpte en säng av Kungssängen, den dyraste investeringen jag gjort i mitt liv hitills. Vi gick runt på alla sängåterförsäljare och fick hjälp av samtliga, men det var bemötandet av säljaren på Kungssängen som gjorde att vi köpte vår säng där. Han var trovärdig, på vår nivå i sitt sätt att prata och ärlig i sina svar. Hans kunnande om produkten gjorde oss överraskade. Vi hade ingen aning om att Kungssängen byggde sängarna själva bakom kulisserna. Nu rekommenderar vi dem till alla som ska köpa säng.

Svar från KungSängen Sundsvall

Hej Anna och tack för en fin recension av butiken :) Vi hoppas ni kommer att få sova gott i många år framöver! Med vänlig hälsning Kungsängen Birsta

Cecilia S
Escribió sobre KungSängen Sundsvall

Otroligt bra bemött, både i butiken och vid hemleverans. Hade fått en skada på tyget men både hämtning och lämning av sängen gick smidigt.

Svar från KungSängen Sundsvall

Hej Cecilia! Tack för din Reco! Vad bra att det löste sig med tyget. Vi hoppas du får sova gott länge framöver! Med vänlig hälsning KungSängen Sundsvall

Elise K
Escribió sobre KungSängen Sundsvall

Trevlig på telefon. Besviken på bemötandet i butik.

Svar från KungSängen Sundsvall

Hej Elise! Har du lust att utveckla detta med ett mejl till oss så vi kan bli bättre? Tack för din reco! Med vänlig hälsning KungSängen Sundsvall sundsvall@kungsangen.com

Annika S
Escribió sobre KungSängen Sundsvall

Lättsamma men seriösa. Tycke också att de verkade sakkunniga. Mycket tillmötesgående och serviceminded.

Hej Annika! Tack för din fina reco! Med vänlig hälsning KungSängen Sundsvall

Johan L
Escribió sobre KungSängen Sundsvall

Bra säljare i butik, tråkigt att leveransen inte gick att styra mer flexibelt från det att den leveras från fabrik. Tråkigt att transportörerna inte är serviceminded

Svar från KungSängen Sundsvall

Hej Johan! Tack för din reco! Ibland har vi tyvärr inte möjligheten att styra leveranserna efter allas önskemål. Skulle du vilja mejla till oss med dina synpunkter, så vi kan bli bättre? Med vänliga hälsningar Kungsängen Sundsvall sundsvall@kungsangen.com

Peter K
Escribió sobre KungSängen Sundsvall

Måttbeställt en säng med extra höga ben. Mycket trevligt bemötande och kundvänligt.

Hej Peter! Tusen tack för din fina Reco! Hälsningar Kungsängen Sundsvall

Gunilla M
Escribió sobre KungSängen Sundsvall

Jag är nöjd, så här långt. jag trivs med min säng

Svar från KungSängen Sundsvall

Hej Gunilla! Tack för din reco! Vi hoppas du får trivas i din nya säng i många år framöver! Hälsningar Kungsängen Sundsvall

Anneli S
Escribió sobre KungSängen Sundsvall

Ett helt suveränt fantastiskt bemötande både av personal i butiken vid köpet samt av de som levererade och satte ihop sängen på plats hemma hos mig. En av sängarna hade trasigt tyg vilket resulterade i att samma trevliga och glada personal kom hem med en helt ny sängdel och bytte ut den några veckor senare. Har bara mycket gott att säga om Kungsängen. En butik med sängar jag helt klart kan tänka mig att handla hos igen och rekommendera till mina vänner. Tack för service i världsklass!

Svar från KungSängen Sundsvall

Hej Anneli! Tack för din fina Reco! Vad kul att du känner så trots att det blev lite hinder på vägen. Vi tackar så mycket för förtroendet och välkomnar er åter igen! Hälsningar KungSängen Sundsvall

Pär K
Escribió sobre KungSängen Sundsvall

En mycket bra upplevelse. Trevlig och kunnig säljare som hjälpte oss med våra funderingar. Helt ok lev.tid på ca: 3 veckor. Grstis utkörning och sängen bars in. Bra info vid leverans som inte lämnade några frågetecken. Och sängen? Sover grymt skönt i den!

Svar från KungSängen Sundsvall

Hej Pär! Tack för din Reco! Vad härligt att du sover gott och att ni verkar fått en kanonbra upplevelse av oss. Välkommen åter! Hälsningar KungSängen Sundsvall

Elisabeth B
Escribió sobre KungSängen Sundsvall

Trevlig personal i butik och vid leverans. Fick bra råd vid valet av säng. Sover kanonbra i nya sängen. Extra plus för gratis hemleverans ca 14 mil från butiken.

Svar från KungSängen Sundsvall

Hej Elisabeth! Vad kul för oss att höra att allt verka ha gått bra vid val av säng. Fortsätt att sova gott och länge! Välkommen åter! Hälsningar KungSängen Sundsvall

Leif N
Escribió sobre KungSängen Sundsvall

Vi fick ett mycket bra bemötande vid besöket då vi köpte sängen och vi är fortfarande väldigt nöjd med den

Svar från KungSängen Sundsvall

Hej Leif! Vad kul att ni känner er nöjda med ert köp av säng hos oss! Vi hoppas ni får sova många sköna nätter framöver! Hälsningar KungSängen Sundsvall

Ulf N
Escribió sobre KungSängen Sundsvall

Trevligt och välkomnande. Bra visning av alternativ och vad vi var intresserade av. Hemkörning enligt överenskommelse. Vi trivs och sover bra med våra nya sängar.

Svar från KungSängen Sundsvall

Hej Ulf! Tack för din fina Reco! Vad bra att ni verkar ha fått en bra upplevelse hos oss och att leveransen fungerade som den skulle! Vi hoppas ni får sova gott i många år framöver! Hälsningar KungSängen Sundsvall

Hans A
Escribió sobre KungSängen Sundsvall

Bra service och bra och rätt säng lyckades vi hitta till slut tack vare er duktiga kille i butiken. Nu några månader senare så sover vi som aldrig förr.....

Svar från KungSängen Sundsvall

Hej Hans! Vad härligt att ni till slut hittade rätt säng! Vi hoppas ni får sova många härliga nätter i många år framöver. Välkommen åter! Hälsningar KungSängen Sundsvall

Eva V
Escribió sobre KungSängen Sundsvall

Fantastiskt bemötande utan att vara "påfluget". Fick en mycket bra känsla inne i butiken. Chosefri och proffsig säljare som vi kände oss bekväma med. Sen levererade samma säljare sängen till vår bostad. Mycket bekvämt. Å dessutom är vi väldigt nöjda med sängen och sover riktigt skönt i den - det vet man ju aldrig i förväg.......Men det förstås, ni har ju 3-månadersgarantin......

Svar från KungSängen Sundsvall

Hej Eva! Tack för din fina Reco! Kul att du fått en bra upplevelse av oss och härligt att leveransen klaffade också! Vi hoppas ni får sova många sköna nätter i er KungSängen säng! Välkommen åter. Hälsningar KungSängen Sundsvall

Magnus P
Escribió sobre KungSängen Sundsvall

Bra, sängen jag köpte var helt ok.

Svar från KungSängen Sundsvall

Hej Magnus! Tack för din Reco och välkommen åter! Hälsningar KungSängen Sundsvall

Annica A
Escribió sobre KungSängen Sundsvall

Bra och trevligt bemötande. Vi är nöjda.

Svar från KungSängen Sundsvall

Hej Annica! Tack för din Reco! Vi hoppas ni får sova gott i er säng i många år framöver! Hälsningar KungSängen Sundsvall

Hanna E
Escribió sobre KungSängen Sundsvall

Köpte en ny säng. Fick superbra hjälp av Stina. Kollade runt på flera ställen som säljer sängar och det var faktiskt bara hos er vi fick den hjälp vi behövde. Hon förklarade skillnaden mellan sängarna, vad vi skulle tänka på och vad hon tyckte passade oss i hårdhet. Kanon! Är supernöjd. Sover som en prinsessa.

Svar från KungSängen Sundsvall

Hej Hanna! Vad kul att höra att du sover som en prinsessa! :) Vi tackar för förtroendet. Välkommen åter! Hälsningar KungSängen Sundsvall

Anna S
Escribió sobre KungSängen Sundsvall

Allting gick bra vid köpet och leveransen gick ypperligt! Telefonkontakt gjorde att jag ej behövde vara hemma och vänta in sängen utan kunde åka hem för att ta emot sängen och sedan snabbt vara tillbaka på jobbet igen!

Svar från KungSängen Sundsvall

Hej Anna! Vad kul att höra att vår leverans fungerat bra! Vi hoppas att ni får sova gott i er nya säng i många år framöver. Tack för din Reco! Välkommen åter! Hälsningar KungSängen Sundsvall

Ulla W
Escribió sobre KungSängen Sundsvall

Mycket bra trevliga försäljare och bra leverans god kunskap av de som installerade sängarna inget att klaga på

Svar från KungSängen Sundsvall

Hej Ulla! Vad kul att du verkar nöjd med ditt köp av säng! Tack för din Reco! Välkommen åter! Hälsningar KungSängen Sundsvall

Margaretha B
Escribió sobre KungSängen Sundsvall

Bra service och bemötande, hög kunskap om sängar och behovet hos kunden. Är supernöjd av sängen. Både jag och min man sover äntligen väldigt bra. Tack Sofie på Kungsängen Sundsvall

Svar från KungSängen Sundsvall

Hej Margaretha! Vad härligt att ni verkar fått en bra upplevelse hos oss! Kunskap om produkten och att lyssna på kunden är en grundpelare i god service tycker vi. Vi tackar för förtroendet och hälsar er varmt välkomna tillbaka! Hälsningar KungSängen Sundsvall

Gösta P

Bra kundbemötande, trevlig personal

Svar från KungSängen Sundsvall

Hej Gösta! Tack för din fina Reco och vad härligt att höra att du verkar fått en fin upplevelse hos oss! Välkommen åter! Hälsningar KungSängen Sundsvall

Maria P
Escribió sobre KungSängen Sundsvall

Utomordentligt god service. Mycket nöjd.

Svar från KungSängen Sundsvall

Hej Maria! Tack för din Reco. Det värmer vår personal att få så fina omdömen. Välkommen åter! Vänliga hälsningar KungSängen Sundsvall

Bella L
Escribió sobre KungSängen Sundsvall

Tittade in till butiken för att se om det fanns någon säng till bra pris som vi ville ha. Blev då bemött av en väldigt kunnig och glad tjej. Vi fick verkligen den informationen och hjälp som man behövde. Köpte sängen och fick den levererad in till hemmet. Rekommenderar dom verkligen till bekanta. Så bra service.

Svar från KungSängen Sundsvall

Hej Bella! Vad kul att du verkar fått en kanonbra upplevelse hos oss! Bra service är något som betyder väldigt mycket för oss. Fortsätt att sova gott och välkommen åter. Vänliga hälsningar KungSängen Sundsvall

Henrik J
Escribió sobre KungSängen Sundsvall

Bra hjälp och bemötande. Köpt säng och bäddmadrasser. Leveransen enl ök

Svar från KungSängen Sundsvall

Hej Henrik! Tack för din Reco! Vad härligt att du fått bra hjälp hela vägen vi val av säng. Välkommen åter! Hälsningar KungSängen Sundsvall

Petri T
Escribió sobre KungSängen Sundsvall

Bemötandet har varit strålande från första stund. Vi fick hjälp med att testa ut en komplett säng. Vi var till en konkurrent efter första besöket för att kunna jämföra, men vi kände direkt att vi skall tillbaks till KungSängen för att köpa våran nya säng. Leverans på utsatt datum och vi har inget att anmärka på. Personalen är helt fantastisk! Vi är hur nöjda som helst.

Svar från KungSängen Sundsvall

Hej Petri! Tack för din fina Reco och vad roligt att du fick en bra upplevelse hos oss! Vi tackar för förtroendet och hoppas ni får sova gott i många år framöver! Välkommen åter! Hälsningar KungSängen Sundsvall

Alexandra V
Escribió sobre KungSängen Sundsvall

Kunnig personal, fin lokal. Försäljaren sålde väldigt bra, nästan lite för bra. Han höll inte undan information men han informerade inte om allt heller förrän det var "för sent" att ändra sig.

Svar från KungSängen Sundsvall

Hej Alexandra, Vad kul att det verkar som att du fått en positiv upplevelse av oss. Vi hoppas du får sova gott i din nya säng i många år framöver! Har du några funderingar så är det bara att höra av sig. Hälsningar KungSängen Sundsvall

Lars B
Escribió sobre KungSängen Sundsvall

Toppen bemötande när vi köpte våra elsängar från början till leverans

Svar från KungSängen Sundsvall

Hej Lars! Tack för din reco. Vad roligt att du varit nöjd med oss hela vägen. Välkommen åter. Hälsningar KungSängen

Anthony F
Escribió sobre KungSängen Sundsvall

Mycket bra, trevlig personal och professionellt bemötande från ax till limpa så att säga. Tack STINA <3

Svar från KungSängen Sundsvall

Hej Anthony! Tack för att ni valde att handla hos oss och vad roligt att ni är nöjda :) Stina hälsar och tackar tillbaka! Hälsningar KungSängen Sundsvall

Lena L
Escribió sobre KungSängen Sundsvall

Jag fick hjälp med goda råd att köpa säng , mycket trevligt bemötande av personalen av hemleverans , montering av sängen....jag är jättenöjd :)

Svar från KungSängen Sundsvall

Hej Lena! Vad härligt att du fått bra hjälp hela vägen :) Välkommen åter! Hälsningar KungSängen Sundsvall

Mats H
Escribió sobre KungSängen Sundsvall

Så bra bemötande hela vägen! Vi bor i Stockholm men valde att beställa våra sängar från Sundsvall!! Fantastisk hjälp och snabba trevliga dessutom personliga svar via mail! Alla rätt!!! Rekomenderar varmtteam sundsvall!!

Svar från KungSängen Sundsvall

Hej Mats! Tack för din otroligt fina reco. Vi blir alldeles varma i hjärtat. Ni är varmt välkomna åter till oss i Sundsvall :) Hälsningar KungSängen Sundsvall

Therese H
Escribió sobre KungSängen Sundsvall

Mycket bra. Fick bra hjälp av personalen att välja ut de madrasser jag ville ha. Personlig och professionell service. Trivs väldigt bra i min nya säng.

Svar från KungSängen Sundsvall

Hej Therese! Vad kul att du trivs i din nya säng! Vi tackar för förtroendet och hälsar dig välkommen åter. KungSängen Sundsvall

Diana F
Escribió sobre KungSängen Sundsvall

Mycket bra bemötande och kunnig personal. De respekterar ens budget och håller sig till den. I mitt fall som låg bra i två olika fastheter pratade vi mycket livsstil, träning och framtida viktmål mm för att sängen ska passa mig i alla år. Och många bra tips får man också utan att säljaren är för på. Mycket proffsigt. Rekommenderas starkt.

Svar från KungSängen Sundsvall

Hej Diana! Tack för din fina Reco, vad roligt att du fick en bra upplevelse hos oss. Välkommen åter! Hälsningar KungSängen Sundsvall