KungSängen Västerås

KungSängen Västerås

4.4

About company

Butiken i Västerås ligger i Erikslunds gamla del. Här har vi stolt tillverkat sängar och hjälpt våra kunder att sova gott i mer än 15 år. KungSängens koncept är alltid handgjorda sängar av bra kvalitet till rimliga priser. Vi erbjuder alltid personlig service, hemleverans och vill du specialbeställa går det självklart bra. ...

75 omdömen om KungSängen Västerås

Anette E
Wrote about KungSängen Västerås

Beställde min säng i juni med leverans 15 augusti. Dagen innan leverans får jag ett samtal att bäddmadrassen är restnoterad i 2 veckor. Då de vägrar leverera på andra dagar än torsdagar får jag själv hämta i Sicklaaffären. Tyckte detta var dåligt o mailar Västerås affären där jag köpte sängen men får inget svar, mailar då huvudkontoret men inget svar därifrån heller. Skickar meddelande till er fb-sida där jag får svar att ni ska kolla upp o återkomma, det har ni ännu inte gjort. Fattar inte att det ska vara så svårt att...

Folkhemmet
4.2/5 i betyg av 371 omdömen 4.2 av 371 omdömen

Fick bra service av personalen i butik! Leveransen kom fortare än tänkt.

Erik L
Wrote about KungSängen Västerås

Vill börja med att poängtera att omdömet gäller en erfarenhet online, jag har alltså INTE besökt varuhuset i Västerås, så jag har ingen erfarenhet av säljarna där. Anledningen till att jag väljer Västerås är att det verkar som att min leverans går från deras lager. Jag beställde en ny säng i Juni efter att ha frågat om det gick att senarelägga leveransen till augusti då jag skulle flytta. Detta skulle inte vara ett problem utan jag skulle bara behöva skicka ett mail med ordernummer och önskemål efter lagd order. Sagt...

Sofie T
Wrote about KungSängen Västerås

Bra service, tydligt, påläst. Utan att på något vis vara påträngande. Och sängen är den bästa vi haft.

Tunby Fritid
4.7/5 i betyg av 323 omdömen 4.7 av 323 omdömen

Hage A
Wrote about KungSängen Västerås

Jag har köpt en säng och fick ett proffsigt bemötande i butiken. Även hemtransporten fungerade bra.👍

Songer R
Wrote about KungSängen Västerås

Köpt sängen inVästerås. Trvligt bemötande. Punktlig leverans. Nöjd.

Magdalena L
Wrote about KungSängen Västerås

Vi fick fantastisk hjälp när vi skulle köpa säng så himla härlig personal som var engagerade och mycket hjälpsamma

Päivi E
Wrote about KungSängen Västerås

Toppen bemötande och bra med hemleverans. Får alltid bra service hos Kungsängen i Västerås.

Marielouise J
Wrote about KungSängen Västerås

Toppen bemötande i butiken vid köp. Köpt en säng som jag fått hemlevererad. Kan inte va mer nöjd bara massa +++++ Mycket bra kampanjpris vid köp tillfälle. Sover så skönt och gott.

Mikael C
Wrote about KungSängen Västerås

Bra bemötande, trevlig/hjälpsam personal. Helt nöjd.

Lotta K
Wrote about KungSängen Västerås

Bra och kunnig säljare. Smidig leverans

Camilla K
Wrote about KungSängen Västerås

Trevligt bemötande och mycket bra kvalitet på våra resårsängar som vi köpt där varje fjäder skyddas av tyg vilket gör att de inte fastnar i varandra när man rör sig i sängen.

Arkemar L
Wrote about KungSängen Västerås

Toppen. Jag handlade en säng via datorn, det fungerade utmärkt.

Lovisa W
Wrote about KungSängen Västerås

Köpte en säng som behövde måttbeställas och fick otroligt bra hjälp. Både med vilken säng som skulle passa mig bäst och val av madrass. Är i efterhand väldigt nöjd med sängen och sover fantastiskt bra varje natt.

Jan A
Wrote about KungSängen Västerås

Mycket kompetent personal och bra service. Trevligt bemötande första gången vilket gjort att vi fortsatt besökt affären

Storhed A
Wrote about KungSängen Västerås

Sängen i sig var toppen, snygg, och mycket skön. Dock fanns det två problem jag kan komma på så här på rak arm: Förutom att kuddarna jag köpte var för låga, mitt val, så var kvaliteten på dem rätt så.. tråkiga, ingen skit men inte alls samma kvalitet som själva sängen och det fanns inte direkt några val inom kuddar förutom hur höga/tjocka de var. De kommer ersättas med lyxigare kuddar inom sin tid. Det senare var madrass skyddet, för 1100 kronor fick man en sov gott garanti, najs då en sådan säng är rätt så dyr men...

Louise L
Wrote about KungSängen Västerås

Gott bemötande från början till till leverans av vara. Hjälp med val av sängens hårdhetsgrad.

David K
Wrote about KungSängen Västerås

Vi har köpt säng, kudde, täcken och skjutdörrar och är jätte nöjda med allt. Personalen är väldigt trevlig och hjälpsam.

Stefan N
Wrote about KungSängen Västerås

Senast kompletterande köp av sänggavel till befintlig säng

Juhlen E
Wrote about KungSängen Västerås

Väldigt bra säng! Är oerhört nöjd med sängen och servicen!

Guy B
Wrote about KungSängen Västerås

Jag köpte en säng hos er för fem, sex år sedan, kan inte påminna mig att det var några problem då eller efter detta.

Fröberg S

Kunniga. Tjänstvilliga. Bra bemötande. Enkel affär

Mats E
Wrote about KungSängen Västerås

Mycket fint och kunnigt bemötande. Lyhördhet för våra önskemål. Köpte två motorsängar.

Birgit H
Wrote about KungSängen Västerås

Bemötande i butik bra, jag fick svar på alla frågor direkt, pris, leverans etc. Blev även lovad att få sängen levererad till den plats i huset där den skulle stå (på övervåningen). Fick besked dag innan leverans och bestämde tid för leverans. När sängen sedan levererades fanns där varken tid eller vilja att hjälpa till att bära sängen på plats envåningsbyggnad upp. Den dumpades i hallen på nedervåningen sedan var det tack och adjö. Detta gav en dålig eftersmak till ett i övrigt trevligt bemötande. Detta gör tyvärr så att...

Johan E
Wrote about KungSängen Västerås

Mycket bra service...en liten miss vid leveransen bara som drar ner betyget lite

Andrea D
Wrote about KungSängen Västerås

Trevligt bemötande och bra pris.

Mirja H
Wrote about KungSängen Västerås

KungSängen i Västerås har levererat alla våra sängar på Skultuna Brukshotell. Vi är mycket nöjda med både servicen och produkterna och har även fått skräddarsytt våningssängar och sänggavlar. Vi får mycket beröm från våra gäster och för oss som driver hotell är det enormt viktigt att gästerna har fått en god natts sömn. Flera gäster frågar vilka sängar vi har och det går inte en dag utan att vi hör att vi har speciellt goda sängar här på hotellet. Ett gott val med andra ord!

KungSängen Länna gillar detta
Birgitta B
Wrote about KungSängen Västerås

Blir alltid väl bemött,mina behov går i första hand!

Anna J
Wrote about KungSängen Västerås

Bra och trevlig hjälp. Snabb leverans.

Eva B
Wrote about KungSängen Västerås

Trevligt bemötande. Leverans av sängar vid avtalad tid. Tyvärr var tyget på sidorna färgade av lim men KungSängen levererade nya vid två tillfällen eftersom även de andra som kom var färgade men den tredje gångenmar de ok.

Annlouise M

Mycket bra bemötande Bra information God kvalitet på produkten

Kristin A

Jätte bra service och snabb leverans ! Riktigt nöjd

Lena N
Wrote about KungSängen Västerås

Har köpt sängar vid två tillfällen och vid båda tillfällena blivit både professionellt och personligt bemött. Önskar nu ev byta senast inköpta säng vad gäller hårdheten och även i s m detta blivit vänligt bemött.

Maria L
Wrote about KungSängen Västerås

Värdigt bra och kunnig personal.

Johnny H

Bra med allt.Är väldigt nöjd med sängen1

Ewa. L
Wrote about KungSängen Västerås

Mitt behov av sängen kom lätt i skymundan för försäljningsnack. Tråkigt, men med en trevlig försäljare är det svårt att hålla fokus på det jag vill ha och det jag inte vill ha!!

Åsa L
Wrote about KungSängen Västerås

Bra kundbemötande å hjälp samma också

Anna E
Wrote about KungSängen Västerås

Sängen är skön, bra personal på erisklund, Nöjd kund här!

Stefan L
Wrote about KungSängen Västerås

Bra hjälp vid val av säng. Dock känns inte prissättningen av varorna seriös. Utan att ens fråga så var det närmare 30-40% rabatt

Kristiina K
Wrote about KungSängen Västerås

Bra bemötande vid både beställning och leverans. Mycket nöjd med köpet.

Gunnar E
Wrote about KungSängen Västerås

Vi är nöjda med sängleveransen och har nu sovit 1 natt nästan lika sköna som våra carpediemsängar som vi har hämma

Anna-Karin W
Wrote about KungSängen Västerås

Trevligt och kunnig personal. Är nöjd och belåten med sängen.

Anna G
Wrote about KungSängen Västerås

Kunnig personal med ett bra bemötande! Hela familjen sover numera som kungar!

Marianne K
Wrote about KungSängen Västerås

Lugnt och sakligt. Bara positivt.

Eva F
Wrote about KungSängen Västerås

Jaghar i år köpt en sänggavel som jag är mycket nöjd med. Är även nöjd med mottagandet och hjälpen vid köptillfället.

Alberto M
Wrote about KungSängen Västerås

Bemötandet var jättefint från början till slut. Vi köpte en säng vid namn Haga (om jag minns rätt). Den är fantastisk. Vi visste redan från början vart vi skulle köpa sängen då vi tidigare fått samma fantastiska bemötande.

Leif L
Wrote about KungSängen Västerås

Vi beställde en säng via email den 5 feb för leverans v.9 (1 mars), eftersom vi flyttade in i en ny lägenhet den dagen. Ordern hanterades av Simon Lennartsson på butiken i Länna. Simon förklarade att det egentligen var för kort leveranstid, men kontaktade fabriken och fick dom att göra ett undantag för oss. När ordern var lagd "gav han bort" den till butiken i Västeras då den skulle byggas i deras fabrik. Sängen levererades på utlovad dag. Simon skötte kontakten på ett utomordentligt sätt, med snabba svar och kontakt. Vi kände att att han brydde sig på det sätt man önskar som kund.

KungSängen Länna gillar detta
Marie E
Wrote about KungSängen Västerås

Jag tycker det var ett bra bemötande i butiken och jag fick den information som behövdes för mitt val av säng. Det var bra service och sängen fanns för avhämtning inom två veckor.

Christer O
Wrote about KungSängen Västerås

Vi är överförtjusta i vårat nya sängköp och supernöjda med allt från köpet till leveransen.

Birgitta V
Wrote about KungSängen Västerås

Hej! Jag köpte en extra säng 140 cm med bäddmadrass och två nya bäddmadrasser till vår gamla dubbelsäng. Underbart sköna . Vi är mycket nöjda med bemötandet. Trevliga säljare i affären och en lika trevlig person som körde ut sängen och hjälpte till att bära in den. Absolut inget att klaga på.

Folke L
Wrote about KungSängen Västerås

Mycket nöjd med personalen och deras kunnighet. Köpet blev bra.