Kungsbacka Begravningsbyrå AB

Kungsbacka Begravningsbyrå AB

Välkommen till Kungsbacka Begravningsbyrå!

Vi är en auktoriserad begravningsbyrå vilket betyder att vi jobbar enligt Sveriges Begravningsbyråers Förbunds krav på kvalitet. I och med vår långa erfarenhet inom begravningsbranschen har vi mött många människor i sorg.

Vi kan hjälpa dig med att planera begravning, bouppteckning, arvskifte, testamente, kistor och urnor, blommor till begravning och mycket mer.

Vi arbetar under tystnadsplikt, etik och produktkvalitet för att värna om din trygghet. Varmt välkommen att kontakta oss om du har några frågor!

Läs vad 116 kunder tycker om Kungsbacka Begravningsbyrå AB 2

2022-05-21 Verifierad kund
    Mycket bra och hemtrevligt. Välkomnande och lugnt.
    2022-05-10 Verifierad kund
    Vi är vääldigt nöjda med all hjälp vid fått med anledning av en begravning.
    Vi har blivit väl mottagna både vid besök, konversationer, utförande och val av präst, solist, organist mm.
    Allting vid begravningen var helt perfekt och trevligt.
    Vi kan verkligen rekommendera denna begravningsbyrå.
    2022-05-09 Verifierad kund
    Trevligt och professionellt bemötande både vid inledande möte och vid begravningsakten.
    Smidig hantering med e-post av förslag och godkännande av annonser och programblad, mm.
    Vi blev väldigt nöjda med rekommendationen av präst och kantor.
    Proffsig och respektfullt avslut
    2022-05-09 Verifierad kund
    Har fått mycket bra och hjälp och stöd med allt som vi behövde hjälp med i samband med en begravning.
    2022-05-08 Verifierad kund
    Mycket väl omhändertagen och proffsig service!
    2022-05-08 Verifierad kund
    Professionellt bemötande från början till slut.
    2022-05-07 Verifierad kund
    Upplevde hela bemötande som mycket positivt. Kände stort förtroende för dom oavsett vad vi hade för önskemål.
    2022-05-07 Verifierad kund
    Fantastiskt bemötande och jätte proffsig personal
    2022-05-07 Verifierad kund
    Kungsbacka begravningsbyrå lever på alla sätt upp till de förväntningar man kan ha. Värdigt, proffesionellt och även personligt när så krävs.
    2022-05-07 Verifierad kund
    Magnus mötte oss med respekt och lyssnade på alla våra tankar och önskemål.
    Han såg till att jag var ständigt uppdaterad och kontaktade mig för alla nya uppdateringar.
    2022-05-02 Verifierad kund
    Vi är nöjda med bemötandet vi fått och tillväga gångs sättet.
    Hade nog som förväntning att man skulle ha samma kontakt person under hela processen, vilket det inte blev.
    2022-05-01 Verifierad kund
    Fantastiskt rätt igenom. Tina är suverän likaså hennes team runtomkring. Finns inget att anmärka på. Köpte helt begravningspaket. Var 4 de gången Tina anlitades. Alltid lika bra. Kan starkt rekommenderas. Högsta betyg.
    2022-05-01 Verifierad kund
    Utmärkt bra Mycket nöjda.

Margareta Bodin.
    2022-04-29 Verifierad kund
    Vi tycker att vi har blivit väldigt bra bemötta av företaget. Jonas har varit väldigt behjälplig, och serviceminded hela tiden.
    Alla de förväntningar och förhoppningar vi hade har tillgodosetts.
    Vi fick hjälp med dödsannons, begravning, minnesstund och tackannons.
    2022-04-19 Verifierad kund
    Bemötandet är proffsigt ,har koll på det mesta och lyssnade på alla som var där äv på länk .
    Inget var omöjligt att fixa .
    Alla 6var mycket nöjda med Magnus Gunnarsson på Kungsbacka begravnings byrå .
    2022-04-18 Verifierad kund
    Företagets bemötande var bra.
    Det blev en "enkel" begravning med strödd aska i minneslund.
    Allt har hittills gått perfekt.
    2022-04-17 Verifierad kund
    Hade tidigare haft kontakt begravningsbyrån . Det var ett självklart val .Vänlig och proffsig personal .
    2022-04-16 Verifierad kund
    Ett varmt tack till Kungsbacka Begravningsbyrå för all hjälp och vägledning vid min makes dödsfall och begravning. Ett särskilt tack till Magnus Gunnarsson som på ett ödmjukt och lyhört sätt bidrog till att allt blev till ett ljust och vackert minne.
    Stort Tack!
    Britt Carlson
    2022-04-07 Verifierad kund
    I en jobbig tid blev vi bemötta med lugn, förståelse och erfarenhet som hjälpte oss att ta beslut.
    Allt blev precis så som vi önskat.
    Att lokalerna dessutom är fantastiskt vackra var bara ett plus i kanten.
    2022-04-05 Verifierad kund
    Fint bemötande vid besök på byrån och ordning och reda när det gäller mammas begravning. Bra uppföljning
    2022-04-05 Verifierad kund
    Trevligt och kunnigt, omhändertagande.
    Begravningsofficianten mycket bra. Fint minnestal på begravningen.

Detta var första borgerliga begravningen för min del så fick bra info hur det gick till jämfört med kyrklig.
    Mycket bra och snabb återkoppling vid ev frågor/förtydligande, programblad mm

Borgerlig begravning , kremering
    Hej!
    Vi blev så väl bemötta på alla sätt, ni levde upp till alla förväntningar. Ni var förstående, vänliga, upplysande och tålmodiga och vi fick gott om tid hos er.
    Begravningen blev så vacker i Kungsbacka kyrka med alla vackert placerade blommor i en halvcirkel runt kistan. Jonas, du var en så trevlig och behaglig person.Tack

Vänliga hälsningar.
    Lillemor, Annelie och Björn Utter
    2022-04-03 Verifierad kund
    Bra bemötande. Ordning och reda. Levde upp till förväntningarna.
    2022-04-02 Verifierad kund
    Trevligt och proffsigt bemötande i samband med begravning.
    Fick hjälp med allt vi önskade.
    Gjorde begravningstillfället till ett fint minne.
    2022-04-02 Verifierad kund
    Trevlig o kunnig personal. Bra bemötande o var alltid tillgänglig på telefon.
    2022-04-02 Verifierad kund
    Fantastiska! På ett värdigt, trevligt men ändå sakligt sätt hjälpt oss att få en fin begravning och ordning på allt juridiskt!
    2022-04-02 Verifierad kund
    Jag blev mycket varmt och vänligt mottagen . Mina förväntningar uppfylldes och mer därtill. Jag kände trygg med ALLT !
    2022-04-01 Verifierad kund
    Mycket behjälpliga med allting mycket bra bemötande
    2022-03-31 Verifierad kund
    Vi är väldigt nöjda med allt som Kungsbacka begravningsbyrå, då särskilt Jonas.J.som hjälpt oss stöttat och kommit med förslag på hur vi kunde få en fin minnesstund o begravning . Jonas gjorde att allt blev ljust o personligt och höll även ett fint tal . /Lisbeth o Annica med familj .
    2022-03-20 Verifierad kund
    Trevlig bemötande o personal
    Fin o varm miljö
    Rekommenderar denna begravningsbyron till andra om frågar
    2022-03-18 Verifierad kund
    Fantastiskt bemötande och vi kände oss trygga med beslut och med den hjälp vi fick. Fick snabba svar på frågor och det underlättade i vår tunga stund. TACK!!
    2022-03-17 Verifierad kund
    Är så nöjda med Kungsbacka begravningsbyrå och framför allt Sebastian som tog hand om oss och hjälpte och stöttade när vår pappa gick bort. Så himla fint och värdigt bemötande och gjorde det lättare för oss i vår sorg. Jag och mina syskon tackar er av hela våra hjärtan för all hjälp och den fina begravningen. TACK 🌸
    2022-03-11 Verifierad kund
    Fungerade bra, flöt på fint arrangemang i Skogskapellet. Vi är nöjda det är väl det jag har att säga.
    2022-03-10 Verifierad kund
    Vi är jättenöjda med allt, från första kontakt till begravningen. Vi rekommenderar gärna företaget till andra.
    2022-03-10 Verifierad kund
    Familjen upplever att vi har fått ett varmt, värdigt och proffesionellt mottagande. Vi har fått rekommenadtioner om företaget och det kändes bra att anlita dem. Vi tycker att de har levt upp mycket bra mot våra förväntninngar
    De gjorde i ordning pappa på äldreboendet, vi tog ett sista farväl under en fin stund innan de for iväg. De tog hand om detta på ett värdigt sätt kom kändes bra
    Vi har blivit lotsade och omhändertagna på ett bra sätt hela vägen vilket gör att det sammantaget är en fin känsla
    2022-03-10 Verifierad kund
    Mycket väl bemött. Begravningen och allt runt den blev jättefint.
    Min upplevelse är bara mycket positiv och extra varmt tack till Magnus Lundström som är vår begravningsentreprenör.
    2022-03-10 Verifierad kund
    Vi är väldigt nöjda med allt. Personalen mycket vänliga kunniga, fick all hjälp vi behövde med begravningen vid vår mammas bortgång.
    2022-03-09 Verifierad kund
    Mycket medkännande och trevligt bemötande. Fick sitta i lugn och ro och prata. Begravningen blev ljus och fin, det kändes väldigt skönt mitt i allt det sorgliga. Vi upplevde att företaget helt levde upp till våra förväntningar.
    Jag köpte en begravning, annons och förtäring efteråt samt urna.
    2022-03-09 Verifierad kund
    Det var väldigt proffsigt genomfört i minsta detalj...med personligt arrangemang. Högsta betyg.
    2022-02-27 Verifierad kund
    Proffsigt bemötande, vet hur man behandlar människor i sorg.
    2022-02-26 Verifierad kund
    Vänligt bemötande.
    Mycket hjälpsamma.
    Rutinerade och proffsiga.
    Lyhörda för önskemål.
    Skapade trygghet och vacker inramning under begravningsakten med urna som avslutades med gravsättning.
    Fin hyllning till den avlidne på alldeles lagom nivå.
    Begravningsbyrån var ett stort stöd från första samtalet till avslutande minnesstund.
    2022-02-25 Verifierad kund
    Blev bemött på ett fint sätt, men visste det redan från början då jag har haft kontakt med dom innan
    2022-02-25 Verifierad kund
    Bra, men mycket info på en gång, lite omtumlande när man inte
    är helt ok
    2022-02-24 Verifierad kund
    Vänligt, lugnt, proffsigt och engagerat bemötande.
    2022-02-22 Verifierad kund
    Bra bemötande och service.
    Mycket hjälpsamma
    Engagerade
    Kunniga
    Omhändertagande
    2022-02-18 Verifierad kund
    Ett väldigt trevligt, lugnt, proffsigt och omtänksamt bemötande.
    Vi syskon kände och känner oss trygga och omhändertagna av alla på byrån.
    2022-02-18 Verifierad kund
    Fantastisk service, goda människor lätta att samarbeta med. Hade inga förväntningar Är mycket glad att jag har fått möjligheten att få köpa tjänsterna från just kba Begravningsbyrå.
    2022-02-18 Verifierad kund
    Jättebra vi hade en borgerlig begravning där vi även fick hjälp med minnestal av begravningsofficianten jättebra
    Om jag skall säga en liten detalj så hade det varit bra om kunde vara fler officianter då det upplevdes lite stressande att hen fick springa fram och tillbaka för att spela musik och hålla högtidsstund hade underlättat med två begravningsofficianter under ceremonin.