Kungsportshuset, sid 2

Östra Larmgatan 18, 411 07 Göteborg — Visa karta

Kungsportshuset är Göteborgs självklara mötesplats. Hos oss hittar du både den stora mångsidiga eventarenan och den härligt gemytliga restaurangen Matbaren.
Huset är fullt utav liv och varesig du tar en mysig AW en fredag eller går på en sprakande julshow lämnas du inte oberörd.

Letar du lokal för festen, galan, kick-offen eller frukostmötet hjälper vi dig. Möjligheterna är oändliga och vi finns med från start till mål.

Vi finns för dig, oavsett privatperson eller företag & stora grupper - Välkommen!

Christmas By Wallmans
Tisdag – Lördag 18:00-24:00
Mån: Stängt
Tis-Lör: 18:00-00:00
Sön: Stängt

Läs vad 556 kunder tycker om Kungsportshuset

Göran K skrev om Kungsportshuset
    Fin show och god mat.
    Dock trångt mellan borden gick inte att ta sig fram/bli serverad. Tog alldeles för lång tid att få betala notan på dryck.
    Knepig logistik med extrautskick om att observera tiden och kom i tid vilket medförde en gigantisk lång kö.. Läs mer

Anette H skrev om Kungsportshuset
    VAr där på invigningen av Concept. Häftigt. Men konceptet funkade tyvärr inte i lilla Göteborg...
    Såg Julshowen. Hög klass. Maten var bra. Personalen o alla jag var kontakt med när jag bokade var väl tillmötesgående.
    Tycker att priset på var väl högt. Det högsta i Gbg tror jag.....
    Men ändå fullt! Läs mer

Johan J skrev om Kungsportshuset
    Wallmansshow, het ok. Lite trångt mellan borden. Man hade antagligen satt in extra bord för att få in flera gäster. Ledde dock till trängsel, satt som packade sillar! Läs mer

Eva H skrev om Kungsportshuset
    LJudet var för högt när man uppträdde med sång. I övrigt ok ljudnivå. . Läs mer
  • 2019-11-26

Magdalena H skrev om Kungsportshuset
    Julshow väldigt proffsigt och trevligt. God mat o mysiga lokal Läs mer
  • 2019-11-26

Anders K skrev om Kungsportshuset
    Litet mycket rött i färgsättningen. Läs mer

Sverre G skrev om Kungsportshuset
    Tre rätters meny - utmärkt
    Bra service
    Förväntningarna innan stora, upplevelsen ännu bättre
    Sammantaget en mycket trevlig kväll - utmärkt show Läs mer

Staffan J skrev om Kungsportshuset
    KÖANDET IN SATTE NER HELHETSINTRYCKET! Läs mer

Görel A skrev om Kungsportshuset
    Som aktieägare fick vi ett bra pris på middag o underhållning. Det var trevligt, gott och mycket underhållande. Läs mer

Hans P skrev om Kungsportshuset
    Mycket trevlig personal, god mat och hög klass på underhållningen. Väl värd ett besök, bra valuta för pengarna. Läs mer

Anna B skrev om Kungsportshuset
    Wallmans. Väldigt bra bemötande. Fantastisk upplevelse men ej så festligt. Uppskattade att artister serverade så man fick bra kontakt med dem. Läs mer

Gitte H skrev om Kungsportshuset
    Maten var över förväntan. Väldigt gott. Och suverän underhållning. Personalen var personliga och gjorde sitt yttersta för att få oss nöjda.
    kort sagt en härlig kväll. Läs mer

Per K skrev om Kungsportshuset
    Härlig fartylld upplevelse!
    Kvalité i alla framföranden.
    Trevlig service och utökt mat. Läs mer

Tore V skrev om Kungsportshuset
    bra miljö, trevlig personal, god underhållning Läs mer

Lars G skrev om Kungsportshuset
    Julshow m Wallmans.
    Utmärkt bemött
    VÄntade en proffsig show och god mat och festlig stämning - allt inträffade! Läs mer

Tage Å skrev om Kungsportshuset
    Det var fantastisk trevligt och god mat,
    Mycket duktiga artistet Läs mer

Kicki T skrev om Kungsportshuset
    Jag har köpt mat och dryck. Allt var av bästa kvalitet och mkt god. Även varit på Wallmans julshow på KPH, mkt bra.Har alltid fått bra mat och dryck och bra bemötande av mkt trevlig personal. MVH Kicki Toll Läs mer
  • 2019-11-23

Madelene T skrev om Kungsportshuset
    Wallmans julshow var helt grym, proffsiga artister, bra service och bra mat! Perfekt koncept för the concept! Läs mer

Claes J skrev om Kungsportshuset
    Lite för hög musik, de utmärkta artisterna hördes knappt,
    Bra logistik på serveringen
    Glada och uppmärksamma artister - sångare

Bra. Service Läs mer

Birgitta B skrev om Kungsportshuset
    Wallmans jättebra
    Men tyvärr lite trångt så besökarna fick skicka maten längs långbordet jag försökte ta under tallriken för att inte fingra i andras mat 😳
    maten var jättegod och underhållningen super Läs mer

Anita C skrev om Kungsportshuset
    Köpte biljett till Wallmans, bra men kunde ha varit mer show och mindre med pausar utan underhållning Läs mer

Arne Y skrev om Kungsportshuset
    Wallmans by Christmas. Härlig underhållning och mycket god mat, bar tillagning. Läs mer

Elin Ö skrev om Kungsportshuset
    Bra variation i showen. Tyckte inte om transan som smiskade en gäst.
    God mat och mycket bra servis. Läs mer

Elin M skrev om Kungsportshuset
    Jag var på julshow (Christmas by Wallmans) och det var en fantastisk upplevelse, god mat, trevlig personal och en riktigt härlig atmosfär. Kan verkligen rekommendera detta!

Har även varit på After Work och där var vi inte lika nöjda, framförallt med servicen och det var lite otydligt vad det fanns för utbud. Men det var ett ganska nytt koncept då så kan tänka mig att ge det en chans till. Läs mer

Gunnar S skrev om Kungsportshuset
    Trevligt koncept med duktiga artister och mycket god mat. Läs mer

Mona L skrev om Kungsportshuset
    Vi blev jättebra bemötta.
    Fantastisk kväll med bra uppträdande. Läs mer

Anneli E skrev om Kungsportshuset
    Julshow på Wallmans. Maten överträffade förväntningarna med råge. Personal och bemötande höll också väldigt hög nivå, vi i publiken var med, vi var inte bara åskådare. Läs mer

Malin H skrev om Kungsportshuset
    Väldigt positivt bemötande. God mat och fantastisk show.
    Jag skulle dock gärna se mer marknadsföring av lokalen och showen. Det har under flera år (The Concept) varit en väldigt dold och undangömd lokal - vilket varit synd. Det är en fantastisk lokal som borde marknadsföras mycket mer i stan. Väldigt trevligt med levande musik och ljusshow på utsidan som man lockas att gå in. Läs mer

Anna F skrev om Kungsportshuset
    jag blev inbjuden till premiär för julshow. Jättebra bemötande. Duktiga artister. för mycket mat. fantastisk lokal. showen håller på lite för länge. det var väldigt trångt mellan borden.
    Runda bord är trevligare än långbord men förstår att fler får plats....kul med tomtetjejerna adderade julkänsla och glädje. Läs mer

Martin E skrev om Kungsportshuset
    Riktigt bra, enda minuset var att vårt sällskap var törstiga. Och det tog 1 timma från vi ställde oss i kön tills vi fick vår första öl. Läs mer

Oscar S skrev om Kungsportshuset
    Tycker att maten var jättebra. Trollerisnubben hade ungefär samma uppträdande som förra året, mindre bra.
    Lokalerna är bra. Service bra Läs mer

Jenny G skrev om Kungsportshuset
    Helt fantastik kväll! Proffsiga artister som med underbara röster och humor gjorde den till en häftig och oförglömlig upplevelse. Den perfekta presenten att he bort! Läs mer

Angela J skrev om Kungsportshuset
    Trevlig personal, bra show och mkt god mat! Hade inte mkt förväntningar och blev glatt överraskad. Läs mer

Malin A skrev om Kungsportshuset
    Mycket bra service, mat och allt i unika lokaler med bästa läget i stan! Läs mer

Anders W skrev om Kungsportshuset
    Besökte Julshowen. Fantastisk upplevelse, utmärkt arrangerat och riktigt bra mat! Läs mer

Eva L skrev om Kungsportshuset
    Allt var bra utom att ljudet på showen var för högt Läs mer

Margareta H skrev om Kungsportshuset
    Vi fick en flerrättersmeny med julshow, julgodis och uppträdande. Ser nu i inbjudan att det var sing-a-long, men det tror jag inte vi förstod, vi var nog dåliga på att sjunga med - men vi applåderade mycket.
    Vi blev väldigt väl mötta när vi kom med sång från balkongen (väldigt stämningsfullt), hyss i registreringen (kul att något händer när man väntar) och visade till bords.
    Förväntningar - jag var inte förberedd på att det var så mycket gayshow. Lite är pikant men mycket blir lite tråkigt om man inte är specialintresserad.
    Totalt; blandning på uppträdandena; trollkarlen var överraskande bra, sångarna lite ojämna men charmiga. Maten var också ojämn men över lag bra. Det är svårt för servitörerna att hinna med, mer personal behövs. Lokalen är häpnadsväckande men svår, vi satt under balkongen och såg inte alltid vad som hände (kändes lite som på undantag). Men lokalen ger också stämning med sin karaktär, så det är både ock, men det vet ni ju redan.
    All in all, en underhållande kväll och upplevelsen är väldigt bra att ha i kartoteket när tillfället för representation på jobbet dyker upp.
    Tack till er som bjöd in!! Läs mer

Pierre H skrev om Kungsportshuset
    Wallmansjulshow var helt fantastiskt. Läs mer

Emma H skrev om Kungsportshuset
    Besökte Kungsportshuset med anledning av Wallmans julshow. Är mycket imponerad och nöjd med mottagandet från start till slut.
    Jag hade höga förväntningar då jag har hört mycket gott om stället och framför allt Wallmans som underhållare och dessa infriades verkligen.
    Jag är supernöjd med helheten och kan absolut tänka mig ytterligare besök. Läs mer

Ted N skrev om Kungsportshuset
    KPH Matbar är ett varmt ställe med riktigt bra mat och trevlig personal.
    En guldklimp som är värd att besöka Läs mer

Martin D skrev om Kungsportshuset
    Wallmans julshow. mkt trevligt och bra bemöttande och bra show Läs mer

Rolf B skrev om Kungsportshuset
    Jättegod mat och suverän underhållning. Läs mer

Negin H skrev om Kungsportshuset
    Varit på Christmas by Wallmans, allt var toppen från början till slut. Serveringspersonalen och artisterna var helt amazing. Läs mer

Gitta H skrev om Kungsportshuset
    Premiär av Wallmans Christmas - fantastisk underhållning och riktigt god mat! Läs mer

Eric P skrev om Kungsportshuset
    Enastående arrangemang, mat och värdskap. Läs mer

Tobias D skrev om Kungsportshuset
    Julshow med mat
    Bra bemötanmde, trevliga
    Som förväntat allting nästan
    Lite svårt för Gretchen Läs mer
  • 2019-11-17

Birgitta B skrev om Kungsportshuset
    Christmas by Wallmans.
    Strålande show, god mat och perfekt bemötande. Läs mer
  • 2019-11-17

Benny K skrev om Kungsportshuset
    Mkt bra sångprestationer, förrätten mycket god. Härlig välkomnande atmosfär Läs mer
  • 2019-11-15

Matilda F skrev om Kungsportshuset
    Artisterna va extremt proffsiga!
    Blev glatt överraskad av allt. Bra jobbat! 💃🏽🙌🏼 Läs mer
  • 2019-11-15

Karin D skrev om Kungsportshuset
    Jag var på julshowen och det var fantastiskt! Alla lokaler jag var i va superfina! Älskar toaletterna som var spännande och snygga! Det hela kändes uppbyggt på drama och att vad som helst kan hända, det älskar jag! Maten var supergo med å sångarna och de andra artisterna var fantastiska allihopa. Så... full pott helt enkelt 😃👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Läs mer

Östra Larmgatan 18, 411 07 Göteborg