Kungsportshuset, sid 2

Östra Larmgatan 18, 411 07 Göteborg — Visa karta

Kungsportshuset är Göteborgs självklara mötesplats. Hos oss hittar du både den stora mångsidiga eventarenan och den härligt gemytliga restaurangen Matbaren.
Huset är fullt utav liv och varesig du tar en mysig AW en fredag eller går på en sprakande julshow lämnas du inte oberörd.

Letar du lokal för festen, galan, kick-offen eller frukostmötet hjälper vi dig. Möjligheterna är oändliga och vi finns med från start till mål.

Vi finns för dig, oavsett privatperson eller företag & stora grupper - Välkommen!

Läs vad 455 kunder tycker om Kungsportshuset

• 2019-05-20

Marina N skrev om Kungsportshuset
    Charing and dining med underhållning Läs mer
  • 2019-05-20

Helen O skrev om Kungsportshuset
    tyckte det va fantastik mat, vi blev väl omhändertagna, men ljudet va onödigt högt, hela tiden, så det blev faktiskt lite jobbigt. sedan va ju menyerna svarta, svårt att läsa eftersom det va väldigt mörkt hela tiden. showen va jätte bra, lagom av det. Läs mer

Glenn O skrev om Kungsportshuset
    Var på Concept för fösta gången. Kvällen innehöll en fantastisk meny med många rätter och goda drycker. Showen med sång, akrobatik, trollkarl och draggueen var makalöst bra. Då borden stod nära scenen var upplevelsen mycket stark. Bemötandet var personligt och man kände sig riktigt välkommen. En fantastisk kväll som med råge uppfyllde våra förväntningar. Läs mer

Erika E skrev om Kungsportshuset
    16 personer middag ballkong.
    Snabbt e-postnemötande.
    Missförstånd i antal platser som löste sig bra till slut.
    Förväntningar osäker. En kul kväll.
    Härlig atmosfär. Trevliga människor. Oerhört serviceinriktad personal.
    Det serverades dock fisk till en fiskallergiker vilket han pesonen i fråga obehaglig kväll/natt.
    En väktare uppträdde väldigt otrevligt och punktmarkerade alldeles för fysiskt nära. Läs mer
  • Susanna Viktoria A

2019-05-19

Susanna Viktoria A skrev om Kungsportshuset
    Vi beställde trerätters inkl. show och vi satt på balkongen. Det var väldigt bra sikt och trevligt att sitta där. Maten kom i god tid, men huvudrätten var inte så smakrik.

Personalen var toppen, förutom att vi blev bortglömda i samband med att vi skulle bli hänvisade vårt bord. Vi letade upp personal och det löste sig såklart.

I övrigt en annorlunda och härlig upplevelse! Läs mer

Nina Elin Maria A skrev om Kungsportshuset
    Maten var supergod och underhållningen var mestadels jättebra - man fick verkligen mycket för pengarna! Läs mer

√ösa Christina H skrev om Kungsportshuset
    Helkvällsupplevelse, lite naughty och mycket härligt! Fantastisk mat, uppmärksamma servitriser och underbara primadonnan Gretchen Läs mer

Marie J skrev om Kungsportshuset
    Mycket häftigt ställe. Mycket folk men det tog ändå kort tid att beställa i baren. Gillar att ha en personlig kypare. En mycket positiv upplevelse. Har rekommenderat er till flera av mina vänner. Läs mer

Maria K skrev om Kungsportshuset
    Över förväntan på alla plan. Fantastisk mat tillsammans med bra passande viner till varje rätt (dryckespaketet). Rolig, proffsig och överraskande underhållning. Servitörerna var fantastiskt duktiga och kunniga. Läs mer
  • Lotta E

2019-05-17

Lotta E skrev om Kungsportshuset
    Alla rätter som ingick ( 7 )
    Mycket ovanligt började det redan i entrén, trevlig glad utsmyckad person som tog emot oss. Toppen.
    Detta var tredje gången vi var där med familjen, varje gång har Concept levt upp till våra förväntningar
    Vi kommer att komma tillbaka till hösten med nya vänner Läs mer

Aleka K skrev om Kungsportshuset
    Genomarbetat koncept! Proffsigt, bra bemötande😀 Läs mer

Anna H skrev om Kungsportshuset
    Bra mat och prisvärda drinkar och vin. Väl bemötta av personalen och vi hade höga förväntningar som inbefriades. Rolig och intressant underhållning, De 2 som höll på med linorna var superbra precis som de övriga. Läs mer
  • 2019-05-13

Elsa W skrev om Kungsportshuset
    Det var riktigt bra underhållning och maten var väldigt gott.
    Varmt rekommenderat! Läs mer
  • Josefine E

2019-05-10

Josefine E skrev om Kungsportshuset
    Vi köpte en 3 rätters middag på balkongen men blev uppgraderade till 6 rätters därnere utan extra kostnad.
    Vi blev väl bemötta av arrangörerna. Vi hade inga större förväntningar men blev glatt överraskade.
    God mat, trevligt bemötande och underhållande show 👍🏼 Läs mer

Anika Nora N skrev om Kungsportshuset
    Vi missade middagen pga tågstrul, men är ändå imponerad av deras kundservice som hörde av sig när vi inte dök upp. Bra och omtänksamt bemötande. Läs mer

Erik Wilhelm B skrev om Kungsportshuset
    Bra ställe, go mat, bra viner!
    Roligt med bra folk och härlig atmosfär. Läs mer

Susanne L skrev om Kungsportshuset
    Maten var god, men ingen wowupplevelse. Artisterna var grymma, men jag hade även önskat nåt större shownummer med ensemble. Läs mer
  • 2019-05-09

Nadja O skrev om Kungsportshuset
    Vi var en stor gruppe på over 70 personer som hadde middag med show. Spennende mat, morsom og god underholdning. Burde fått bedre informasjon hva gjelder tiden etter middagen, da bordene er booket til nye gjester. Läs mer
  • Ida Emily Diana N

2019-05-09

Ida Emily Diana N skrev om Kungsportshuset
    Har varit där två gånger och tycker det är ett bra och underhållande sätt att förgylla kvällen med. Antingen som en strart på en helkväll eller sitta och njuta med en vän eller två. DOCK är jag superbesviken på att upplägget var en karbon kopia på föesta gången jag var där vilket gjorde att jag bara sätt och suckade och visste vad som skulle komma. Det gör att jag inte kommer gå dit igen, det behövs en del för att jag ska känna att det är värt att investera i dem igen. Tyvärr. Jag rekommender personer som aldrig varit där men trodde att detta var någ9t man skulle kunna ha i bakfickan när kreativiteten tryter och man vill hitta på något kul. Läs mer
  • Nanna P

2019-05-09

Nanna P skrev om Kungsportshuset
    Ett väldigt bra koncept. Underbar mat och fantastisk show och härlig miljö.. Kom åka dit igen! Värd varje krona! Läs mer
  • Thomas Z

Thomas Z skrev om Kungsportshuset
    En middagsupplevelse som var helt magisk! Överträffade förväntningarna som var höga. Läs mer
  • Jörgen J

Jörgen J skrev om Kungsportshuset
    Förvänta dig det oväntade, men förvänta dig att bli uppskattad och sedd. Läs mer
  • 2019-05-08

Malin N skrev om Kungsportshuset
    Mycket bra och trevlig show. Trevlig och serviceinriktad personal och god mat. Läs mer
  • Anders M

Anders M skrev om Kungsportshuset
    7-rätters middag med ovanligt bra smaker presenteras under 4 timmar tillsammans med underhållning. Mycket trevlig personal, man känner sig välkommen. Inredningen går i syndigt rött vilket passar utmärkt till de olika musikinslagen. Men det som stack ut var alltså maten. En stark 4! Läs mer
  • 2019-05-08

Hanna Marita L skrev om Kungsportshuset
    Hade köpt balkongplats och trerätters, på plats fick vi veta att vi blivit uppgraderade till platser vid scenen och sjurätters, vilket var super! Maten var god (jag åt veg och min partner kött). Showen var också bra. Mycket nöjd med kvällen! Läs mer
  • Birgitta C

2019-05-07

Birgitta C skrev om Kungsportshuset
    En fantastisk överraskningskväll med jättefint bemötande i trappan och resten av kvällen också förstås. Väldigt bra Concept på underhållningen. Det var precis vad man ville ha och lite till.Maten 6-rätters var också till stor belåtenhet. Vi åkte från Växjö och blev väldigt positivt överraskade... Har inte varit med om ett sånt fint o spännande bemötande nånstans. Full pott + lite till👍 Tack för en härlig kväll🥰 Läs mer
  • 2019-05-07

Andreas L skrev om Kungsportshuset
    Fantastiskt trevlig upplevelse, rekommenderas varmt. Toppen på alla plan, mat underhållning, miljö osv Läs mer
  • 2019-05-06

Lina T skrev om Kungsportshuset
    Det var bra besök. Lagom mycket mat. Bra bemötande när jag ville omboka biljetterna. Konferencieren var aningen överdriven när det gällde sexuella anspelningar i övrigt var kvällen underhållande. Läs mer
  • 2019-05-05

Sara A skrev om Kungsportshuset
    Vi köpte 6 rätters middag och vinpaket. Personalen var väldigt bemötande och trevliga. Vi hade inga förväntningar eller idéer om hur det skulle vara. Det var en unik och fantastik upplevelse, mycket god mat och härlig underhållning! Vi blev väldigt nöjda med kvällen! Läs mer

Ingela E skrev om Kungsportshuset
    Superbra mat och fantastiskt vinpaket. Annorlunda och bra underhållning, en bra helkväll! Läs mer

Tove A skrev om Kungsportshuset
    Kul show och trevlig personal. Läs mer

Barbro E skrev om Kungsportshuset
    Vi blev uppgraderade! Lyx! Väldigt fin inredning och vacker dukning och annorlunda presentation av maten. Nytt och spännande! Bra underhållning. Hög klass! En riktig helkväll och festligt. Jag ger högsta betyg till alla som jobbade där! Läs mer

Mikael R skrev om Kungsportshuset
    6 rätters meny med underhållning. Jättebra kontakt innan via mail! Mycket god mat med passande vinpaket och show med oväntade nummer under hela kvällen. En härlig kväll helt enkelt! Läs mer

Vuokko A skrev om Kungsportshuset
    - Köpte barpaket och blev uppgraderad till Premium, vilket var uppskattat av oss.
    - Personalen var verkligen bemötande och mycket trevlig.
    - Sammanfattningsvis var vi mycket nöjda med kvällen.
    - Våra förväntningar blev över förväntan. Läs mer

Martina G skrev om Kungsportshuset
    Bra överlag. Lite segt att vänta lång tid mellan serveringarna eftersom vi bara hade 3-rätters. Väldigt trevlig servitör. Läs mer

Carl C skrev om Kungsportshuset
    Middag- och dryckespaket. Satt bra, åt och drack gott. Blev väl bemött och omhändertagen. Mina förväntningar infriades och jag hade en väldigt bra kväll genomtaget. Läs mer
  • 2019-04-29

Sofie A skrev om Kungsportshuset
    Jättebra show, hade dock önskat fler nummer.
    Bra service av personalen. God mat som tilltalar den stora massan. Läs mer
  • 2019-04-29

Peter Johannes D skrev om Kungsportshuset
    Bra mat
    Bra underhållning med Gaston och glimten i ögat med
    mkt humor som gav det där extra
    och muskler...
    någon annan med en fantastisk sångröst skulle platsat
    PERFEKT!
    Fick det mesta av mina förväntningar uppfyllda ..
    Ett bra concept med bra och humoristisk sida som ger det där extra, dessutom en viss interaktion som ger pluspoäng. Läs mer
  • Emilia H

2019-04-27

Emilia H skrev om Kungsportshuset
    Det var så himla roligt! Så annorlunda, roligt koncept! Spännande med hemlig meny, rolig show och bra blandning av olika uppträdanden. Däremot borde ni kanske ändra lite oftare, har bekanta som var där för ett halvår sen och det verkar inte som så mkt har ändrats sen dess. Skulle vara roligare om man kan gå en gång i halvåret och det är ny meny och lite annorlunda show då. Läs mer

Björn G skrev om Kungsportshuset
    Mycket bra genomgående, trevlig och snabbfotad personal, proffsiga artister, riktigt god mat med tanke på all logistik som krävs. Måste tillbaka igen! Läs mer

André E skrev om Kungsportshuset
    Middag med show.
    Allt va toppen. Mat, drinkar, öl, vin och show Läs mer
  • Kerstin Katarina K

2019-04-25

Kerstin Katarina K skrev om Kungsportshuset
    6-7 rätters med underhållning.

För mig vad detta en upplevelse utöver det vanliga. Trevlig personal, trevligt bemötande och mycket god mat. Bra placering och kul med okända runt bordet. Placeringen och personalen bjöd in till samtal med alla berörda. Riktigt bra koncept. Kommer helt klart att rekommendera detta och självklart kommer jag tillbaka. Mysig inredning. Läs mer

Sara Elisabet J skrev om Kungsportshuset
    Jag visste inte riktigt vad det innebar, kan bli tydligare för att dra fler dit i reklamen.

Kul koncept, jättegod mat, bra med sharing, gott vin och bra show, speciellt gymnasterna och gaston!

Marknadsför er tydligare, ni har ett riktigt vinnande koncept! Varit på liknande i Las vegas, är gammal elitgymnast och vet hur svårt det är att göra det som killarna gjorde i showen??

Med vänlig hälsning,
    Sara Läs mer

Knut L skrev om Kungsportshuset
    Jag och min sambo fick uppleva en mycket trevligt kväll. Vi hade höga förväntningar eftersom vi besökt The Concept en gång tidigare och vi blev verkligen inte besvikna. Mycket god mat, underhållande artister och framför allt mycket trevlig personal. Alla gjorde allt för att vi skulle trivas.

Knut Läs mer

Nils Rickard H skrev om Kungsportshuset
    Maten var bra. Showen en fullkomlig katastrof. Riktigt besviken. Läs mer
    2019-05-09 Wallmans Group svarar Nils Rickard H
    Hej Nils!
    Tack för att du tagit dig tid att ge oss din feedback.
    Vi beklagar att vi inte levt upp till dina förväntningar vad gäller underhållningen.
    Vi vill ju såklart att alla våra gäster ska lämna oss glada och nöjda.
    Vi tar din input med oss och önskar dig välkommen åter för en ny chans att imponera på dig. Allt gott!
  • Jens Erik Ola S

2019-04-23

Jens Erik Ola S skrev om Kungsportshuset
    Väldigt trevligt ställe med ett genomlysnade consept och trevlig underhållning.
    Välkommnandet var väldigt trevligt med alla personer som var i sin karaktär samt sångarna på balkongen när man kom.
    När det gäller maten så var den väldigt god. Tyvärr så var det dålig belysning över bardisken när man satt på balkong, vilket gjorde att man knapt såg vad det var man åt. Detta vat synd när maten smakade bra.
    Underhållningen var bra i sin helt het men gymnaster var överlägset bäst!
    Dock kunde det varit lite kortare pauser mellan numrena alt haft fler "serveringsnummer" likt dom som servitriserna gjorde
    Kan varmt rekomendera det till grupper, känns som det blir ännu bättre att sitta på dom stora borden kring scenen Läs mer
  • 2019-04-21

Petra Maria H skrev om Kungsportshuset
    Vi köpte de dyra biljetter och skulle sitta bra, men såg mest rygg av alla uppträdanden. Sedan så var det ett plastregn som nästan bara kom över vårt bord, förstörde våra drinkar och efterrättsvinet som kom efter efterrätten. Dåligt! Läs mer
  • 2019-04-20

Jonas N skrev om Kungsportshuset
    Bra och överraskande underhållning.
    Fantastiskt god mat Läs mer
  • 2019-04-19

Annelie S skrev om Kungsportshuset
    Var 8 personer bokade för en tid sen. I dörren var bara två av oss anmälda. Vi blev naturligtvis arga och besvikna eftersom det inte gick att fixa fram mat och plats till resterande som ej var anmälda. Hade som tur var tagit med bevis på att vi betalt för 8 pers. Killen i dörren ordnade då snabbt så att vi fick gå in på restaurangen bredvid och äta och dricka gratis. Maten och servicen var jättebra. Vi gick väldigt nöjda därifrån. Bokades om för ny show och var där förra helgen. Proffsig show och god mat hela kvällen. Trevligt bemötande av all personal. Kan helt klart rekommendera The Concept till alla! Läs mer
  • 2019-04-19

Rose-marie F skrev om Kungsportshuset
    En riktig helkväll av högsta klass. Häftig inredning, fantastisk mat o dryck, mycket trevlig o kunnig personal och ett fantastiskt bemötande. En magisk underhållning. Läs mer

Östra Larmgatan 18, 411 07 Göteborg