Alla kategorier Webshop Stockholms län Stockholm Norrmalm La Villa Aktiviteter

Aktiviteter
en del av La Villa

Våra vandringar, cykelturer med mera är numera skräddarsydda för att passa som en aktivitet under en konferens
eller som en utflykt under olika former av gruppresor.
Birger Jarlsgatan 2
114 34 Stockholm — Visa karta

Läs vad 58 kunder tycker om Aktiviteter

• Sofia F skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Jag var på tjejresa med träning och yoga i april 2018. Programmet, personalen, aktiviteterna, maten, vinerna och inte minst stället var helt fantastiskt! Trodde resan skulle bli bra men detta var över alla förväntningar! Kan verkligen rekommendera att åka dit. Läs mer
  • Karin I skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Tjejresan, bästa bemötandet , god mat o dryck Läs mer
  • Helene S skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Tjejresa Toscana april 2018
    Utmärkt bemött. Skönt att ha ett färdigplanerat schema, därför åkte jag på denna resa och för blandningen av aktiviteter. Förväntningarna levdes upp mer än väl. Kul att träffa nya bekanta. Läs mer
  • Lars H skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Vi köpte en skidresa där man åkte från hotell till hotell i olika dalarna i norra Italien. Det var mycket bra ordnat och allt fungerade perfekt. Läs mer
  • Niklas H skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Jag är mycket nöjd med La Villa, stort engagemang och snabba svarstider.

Hyra av hus samt konsert-arrangemang av högsta klass. Allt har löpt på fin fint. Läs mer
  • Camilla S skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    La Villa levde upp till alla min förväntningar. Läs mer
  • Carina F
    Carina F skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Väldigt nöjda med allt, över förväntan. Läs mer
  • Gunnel O skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Bokningsprocessen och information om den kommande aktiviteten har varit bra.
    pga tranferproblem var vi sena till den lättare måltid vi skulle få innan konsert, och då fanns inte mycket kvar att äta och dricka. Vi hade då önskat möjlighet till telefonkontakt med den guide som kom med våra biljetter och mer information kring tidsramarna. Vi var på plats på arenan och fick sitta och vänta i 2 timmar innan konserten började, tid som vi kunde ha använt för att äta i lugn och ro. Läs mer
    2017-09-15 La Villa svarar Gunnel O
    Hej Gunnel!
    I informationen som gick ut från oss hittar du numret till vår guide. Då konserten är på en otillgänglig plats och området besöks av mer än 10 000 personer just vid det här tillfället har vi valt att fokusera på att kunna erbjuda parkering så nära som möjligt. Det innebär i det här fallet enkel middag på restaurangen vars parkering vi kan använda. Då byn är avstängd under den här dagen, går det inte att komma in om man arrangerar egen transfer. Vi råder tyvärr inte över när konserten startar, vår information är att den ska börja 20.15.
    Vänliga hälsningar
    Johan
  • Gunilla E skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    En toppen resa! Jag är mycket nöjd med allt och resan uppfyllde mina förväntningar. Läs mer
  • Ulla M skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Bra konsept. Vandrigen växlande , kartan var lite diffus på några sträckor. Blev någon extra mil för det. Vingården var mycket bra,trevlig personal, god mat o dryck. Riktigt nöjd.😊 Läs mer
  • Birgitta R
    Birgitta R skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Jag och en väninna var och i Toscana och lyssnade på Andrea Bocelli. Vi var oerhört nöjda med föreställningen och nöjda med hotellet, Belvedere. Läs mer
  • Annica L skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Bra bemötande! Hotellet över förväntan och fantastisk konsertkväll. Läs mer
  • Helen N skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Hotellet hade ingen bra restaurang dvs mat, meny i övrigt var anläggningen fin men dålig bar även vid poolen rummet var inte i toppklass Nej jag hade väntat mig lite bättre I övrigt var arrsngemanget bra lite för långt mellan hotellet och konserten Men det kan naturligtvis vara svårt Vi hade en fin upplevelse Tack Läs mer
  • Mårten B skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Uppehållet fungerade bra och Fattoria Belvedere hade enkla, men bra rum, bra poolområde. MEN maten i restaurangen var under all kritik. Knappt skolbespisningsnivå. Förstår att det är ett enklare ställe, men detta var det mest fantasilösa vi serverats. De flesta åt på andra ställen bortsett från första middagen. Sedan borde man ha ordnat med buss från hotellet till konserten. Det var massor av bussar där och det flöt på hyfsat (vi var trots allt i Italien). Blev lite strul och hotellet fick ta ansvar för bussarna. De hade La Villa lika bra kunnat ordna. Konserten var förstås en fantastisk upplevelse. Vi hamnade sista kvällen på en restaurant Ozium som var fantastisk och räddade matupplevelsen. Läs mer
    2017-09-15 La Villa svarar Mårten B
    Hej Mårten!
    Då konserten är på en otillgänglig plats och området besöks av mer än 10 000 personer just vid det här tillfället har vi valt att fokusera på att kunna erbjuda ett enkelt prisvärt boende så nära som möjligt och parkering så nära som möjligt på konsertdagen. Det innebär middag konsertdagen på restaurangen vars parkering vi då kan använda. Det är unikt att kunna parkera så nära. Alternativet hade varit att parkera i La Sterza (eftersom byn är avstängd) där tar man sedan en buss till arenan. Vi har medvetet valt att inte arrangera transfer eftersom det skulle innebära en större kostnad då man behöver olika tillstånd för att komma in med buss och i värsta fall vara beredd på flera timmar att ta sig där ifrån. De bussar som parkerar närmast konsertplatsen parkerar flera timmar innan konsertens start.
    Vänliga hälsningar
    Johan
  • Morgan L skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    På plats i italien var det inget större aktivitet och ordnade från er sida. Hade förväntat mig lite mer. Det blev bra ändå till slut Läs mer
  • Josefine D skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Väldigt bra bemötande och allt blev efter mina förväntningar. Läs mer
  • Anders G skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Mycket bra service och snabba svar vid frågor. Läs mer
  • Sven-Åke B skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Allt fungerade programenligt. Som vanligt bra.. Läs mer
  • Camilla F skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Det var ett jättebra upplägg med flera olika längd och nivåer på turerna. Vacker och varierad natur och mycket trevligt bemötande på samtliga boenden. Den enda kritiken är frukosten och lunchpaketen. Om man ska ut på en lång vandring behöver man en stadig frukost kankse med ägg, gröt, yogurt. Men italienarnas vanor innehåller inget av det utan består av marmelad och chokladtårta. Likaså lunchpaketen. Det gjorde att vi var hungriga stora delar av dagen. Läs mer
  • Mia H skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Ok, även om informationen inte komma förrän jag kontaktade dem. Betalningssytemet var smidigt. Läs mer
  • Agneta L skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Fint upplagda vandringar, mycket bra boenden.
    Bra bemötande, snabbt svar på frågor. Läs mer
  • Lena E skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Det var fantastiskt! Allt funkade klockrent - från bemötande till transfer och boende samt vandringen och informationen om dessa. Läs mer
  • Rose-Marie B skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Arrangemanget kring konserten med Andrea Bocelli inklusive boendepaket var en mycket positiv upplevelse. Alla delar fungerade perfekt. Läs mer
  • Ann-Sofi I skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Vi hade fantastiska vandrings dagar och var mycket nöjda med La Villas upplägg och bemötande. Super nöjda med hela konceptet!! Läs mer
  • Lena H skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Vi har alltid varit nöjda när vi bokat vandringar genom La Villa. Tjejresan i september (ingen direkt vandringsresa) var mycket välorganiserad och vi fick ett mycket bra bemötande, allt fungerade suveränt. Läs mer
  • Synnöve J skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Overnattinggstedene var veldig bra, men de aggressive hundene ødela dessverre veldig mye av turopplevelsene. Jeg ble angrepet av hotelleierens hund og møtte på løse hunder, og 2 ganger gikk løypa gjennom gårder med løse hunder! Holdt på å snu begge gangene, men til slutt kom eieren ut og sa det ikke var noen fare. Kartene var ikke bra, løypene burde vært tegnet inn. Läs mer
  • Anna S skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Bra bemötande som väl svarade upp mot mina förväntningar. Läs mer
  • Inga L skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Här kommer mina reflektioner kring Tjejresan 28 augusti. Resan var mycket välplanerad med smidiga transporter och ett varierat program. Guiden - Annika Loi - var som klippt och skuren för den här resan; en i gänget utan att bli alltför personlig och med superkoll på läget. Hotellet var bra. Poolen var dock en missräkning med lågt vatten och smutsig kant. Hotellmaten var okej men vi åt mycket bättre på utflykterna både vid regelrätta måltider och aptitretare vid vandring och vinprovning. Hotellets läge med terrass och olivträdgård vägde dock upp detta! Guiderna vid utflykterna var utmärkta. Några av deltagarna upplevde nog en del aktiviteter som alltför ansträngande. Loi såg dock till att de som behövde hjälp med transport och liknande fick det. Jag rekommenderar denna resa å det varmaste! Inga Larsson Läs mer
  • Glenn M skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Har inte varit med på någon vandring Läs mer
  • Eva W skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Allt kring bokningen har fungerat mycket bra. Arrangemanget på plats var också mycket bra från boende till transporter. Vistelsen på vingården får 10 stjärnor.
    Vi har dock synpunkter på själva vandringen. Vi saknade kartor, det var inte helt lätt att veta alla gånger vart vi skulle ta vägen, och beskrivningarna var inte fullständiga. Vandringarna var också längre än aviserat och mycket svårare än vad vi väntat. För vår del (vi var ett stort sällskap med olika konditions- och ambitionsnivåer) hade det varit bra med alternativa leder.
    För att summera så har allt det praktiska fungerat bra men nivån på vandringarna har varit för hög/svår för oss som grupp så vi kommer inte att vända oss till La Villa i fortsättningen. Läs mer
    2016-12-22 La Villa svarar Eva W
    Hej Eva och tack för dina synpunkter
    När det gäller vandringen erbjuder vi att man laddar ner gps-kartan i sin mobil. Vi är medvetna om att alla inte hanterar detta och ska se till att det alltid finns en papperskarta att erhålla på plats. Inför 2017 har vi blivit lovade detta från regionen i Italien och ska också se över informationen för att undvika eventuella otydligheter.
    Det är alltid en utmaning att arrangera en resa för ett större sällskap med olika önskemål och förutsättningar. Ni berättade att ni hade olika erfarenheter och vi erbjöd oss att ta fram alternativa vandringsprogram åt er för de som inte orkade vandra lika mycket.
    Vi är glada över att ni på det hela taget hade en så positiv upplevelse.
  • Elsie H
    Elsie H skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Vi fick ett gott bemötande
    Dock var ibland översättningen till engelska lite otydlig ,det saknades parantestecken som gjorde att vi gick fel etc
    Alltså behöver beskrivningarna ses över
    Men i stort sett mycket bra !
    Turupplägget toppen bra !!!!
    Vi hade en supervecka !
    Återkommer gärna som kund
    dessutom hade vi velat ha kartorna hemskickade och inte få dem först när vi anlände till Aosta Läs mer
  • Michael P skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Bra på många sätt. Bla enkelt att "rådda" för ett sällskap.
    Men lunchpaketen och vandringsbeskrivning bör vara bättre. matigare lunchpaket samt att beskrivning var rörig. Läs mer
  • Eva J skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Jag har rest två gånger på Tjejresa med La Villa vilket har varit helt perfekt med olika inslag, cykeltur vandring matlagning vinprovning .Mycket bra och välorganiserat med fantastiska Annika som reseledare.
    Eva Johansson Läs mer
  • Rose-Marie H skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    En suverän resa med mycket bra sammansättning av människor. Fantastisk reseledare Läs mer
  • Göran J skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Allting fungerade bra. Fina hotell och bra mat och bemötande. Men, vandringen var mycket mer krävande än man kunde utläsa ur La Villa´s beskrivning. Beskrivningarna vi fick på plats stämde bättre med "vandringsverkligheten". Läs mer
  • Elisabeth F
    Elisabeth F skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Hej! Har inte deltagit i någon resa med La Villa med enbart vandringar. Däremot var jag med på tjejresan i somras och där ingick i och för sig en vandring med guide upp i bergen en fm. Mycket trevligt och bra guide. Läs mer
  • Stefan F
    Stefan F skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Bra och enkelt att få information om resan och att boka. Vingården med mycket god mat fantastiska viner och Francesca som värd var fantastiskt. Själva vandringen var i det hela ganska bra men vissa partier var mycket dåliga och motsvarade inte förväntningarna. Läs mer
  • Åsa H
    Åsa H skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    10 poäng av 10 möjliga!!!
    Från Läs mer
  • Christina S skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    jag har inte varit på vandring med La Villa utan det var ett boendepaket med konsert, Andrea Bochelli. Den gemensamma middagen innan konserten låg nära o bra men var annars inget vidare. Boendet hade ett väldigt fint poolområde, matsalen inget mysig alls, för stor och riktigt trist mat för att vara i Italien. Läs mer
    2016-12-20 La Villa svarar Christina S
    Hej Christina.

Rubriken blev missvisande då frågan från oss gäller både vandringar, cykelresor och andra aktiviteter som vi förmedlar.

Middagen som är inkluderad i priset är ett sett för oss att kunna dela ut biljetterna samt att ge deltagarna möjlighet att parkera bilen så nära arenan som möjligt. Det är en enklare middag eftersom det inte finns tid innan det är dags att vandra vidare till konserten.

Vi noteter informationen om hotellet och ska se över valet inför framtiden. Tack för att du tog dig tid att besvara frågan från Reco.
  • Gunilla B
    Gunilla B skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Tyvärr har jag aldrig deltagit i någon vandring arrangerad av La villa. Däremot en konsert Läs mer
  • Ann-katrin A skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Det var en mycket bra ordnad resa. Bagaget var i tid till varje boende på efter middagarna. Goda 3-4 rätters middagar varje kväll samt mycket trevlig personal.
    Ett plus att efter det hade snöat en natt blev vi kontaktade att ta bussen till nästa plats pga halkrisk eftersom det var den högsta och smalaste stigningen.
    Hälsningar från 3 nöjda vandrare. Läs mer
  • Elisabeth E skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Stort sett mycket bra övernattningsställen. och bra mat.

Ett övernattningsställe Munt de Volt var dock inte så bra. Det var kallt /småfuktigt på rummet, middagsmaten var enkel, och det var väldigt smutsigt på en toalett vid matsalen. Munt de Volt

Kartorna kunde varit bättre - Angiven tidsbruk var mindre än vår och också för andra vi mötte på vår vandring.

Eftersom förbindelsen Bellagio - Lecco, och Lecco - Bergamo är mycket bättre och enklare än förbindelsen Bellagio - Como, Como- Bergamo borde det varit upplyst som ett alternativ . Läs mer
    2016-09-25 Johan E svarar Elisabeth E
    Hej Elisabeth och tack för din information. Vi ska se över både de olika övernattningsställen, kartor men framför allt just informationen om returresan som vi faktiskt inte varit uppmärksamma på. Hälsningar, Johan Ekmark
  • Anneli G skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Bra bemötande vid bokning och vid frågor inför resan.
    Påtalade vad jag upplevde som brister efter resan och fick ok respons på det. Läs mer
  • Ann-charlotte L skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Att som var bokat stämde mycket väl, såväl upplevelser som transfers. Mycket nöjda med resan som helhet. Bra bemötande vid bokning. Läs mer
  • Mia E skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Vi i mitt gäng var glada och nöjda med allt från bokning och info till ort och hotell. Läs mer
  • Lisbet E
    Lisbet E skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Har aldrig gjort några vandringar med La Villa.
    Däremot en spännande resa i juni till norra Italien för att bese Christos The Floating Piers. Betyget nedan gäller denna resa! Läs mer
  • Janneke W skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Mkt bra service och trevligt mötande. Fantastisk mat och vacker vingård med ursökta viner förstås. Det regnade tyvärr en del när vi var där men gick ändå okej att vandra, skippade dock den långa rundan andra dagen och promenerade mer runt i långa byn. Det var för regningt helt enkelt. Superbra ordnat överlag. Regn är ju inte La Villas fel :) Läs mer
    2016-09-25 Johan E svarar Janneke W
    Hej Janneke och tack för din utvärdering.
    Och tyvärr - vädret är inte något vi har makt över att styra. Jag är ändå glad att du fick en härligt stund även i den charmiga byn.
  • Bitte I skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Hej!
    Jag hade en fantastisk 60 årsdag under vandringen o Barolo Pie Monte. Hittade på lunchen uppe i bergen helt oförutsett en resturang som fått utmärkelse som en av Italiens bästa. Det oväntade kan hända och det hände rätt dag 🍀 Ett minne att le åt! La Villa har haft ett fantastiskt bra bemötande. Mycket personligt och vänligt!
    Jag återvänder gärna för nya resor!
    Med vänlig hälsning,
    Bitte Läs mer
  • Ann-kristin Ö skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Trevligt bemötande. ock reste jag ensam och hade nog önskat lite mer gruppkkänsla guidning än vad som gavs. Läs mer
    2016-09-25 Johan E svarar Ann-kristin Ö
    Hej Ann-Kristine och tack för ditt svar.
    Vår grund har varit att erbjuda vandrings, cykel och skidsafari på egen hand. Men vi har tagit till oss att flera har önskat gruppresor med oss och vi planerar för detta i framtiden.
  • Siv O skrev om Aktiviteter en del av La Villa
    Bra bemötande från La Villa med hög servicegrad och flexibilitet för att möta våra önskemål.
    Bra hotell.
    Bra kartor och beskrivningar. Läs mer
Stora hus och gårdar
Bröllop och fest