Alla kategorier Webshop Stockholms län Stockholm Norrmalm La Villa Stora hus och gårdar

Stora hus och gårdar
en del av La Villa

Vi hyr ut större hus och gårdar. Perfekta att samla vänner och/eller familj för att till exempel fira en födelsedag eller någon annan högtid.
Birger Jarlsgatan 2
114 34 Stockholm — Visa karta

Läs vad 90 kunder tycker om Stora hus och gårdar

• Jochen K skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Bra rekommendatione och service. Vi var nöjda med båda lägenheter som vi bokade. Läs mer
  • Camilla M skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Bra service. Allt som var bokat i förväg fungerade perfekt! Läs mer
  • Karin M skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Mysigt boende och bra service från la villa. Motsvarade förväntningarna med råge. Läs mer
  • Anna-Marta S skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Bra! Först initiala oklarheter kring gällande pris, efter dialog bra kundfokus och väl hanterat av La Villa. Sedan allt till belåtenhet, tydlig info och allt välfungerande både före och under vistelsen. Läs mer
  • Anders H skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Efter rekommendationer från goda vänner kontaktade jag La Villa. Vår kontaktperson Annika Loi på La Villa infriade alla våra förväntningar och "sydde ihop" en mycket trevlig grupp- och paketresa för 15 personer till vingården Al Rocol. Hon var engagerad och hade alltid (snabba) svar på våra frågor. Kan varmt rekommenderas om ni vill göra en trevlig resa till Italien. Läs mer
  • Kristina T skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Vi blev vänligt bemötta trots att vi fick besvära husvärden sent på kvällen för att kunna hitta fram. Färdbeskrivning borde göras om.
    Huset var rymligt och ändå mysigt, passade bra för oss. Enda bekymret var varmvatten eller snarare brist på den. Läs mer
  • Inger W
    Inger W skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Dom är toppenbra, service hela tiden och inget är omöjligt! Annika Loi är superbra guide och ordnar med det mesta som man behöver. Läs mer
  • Brita T skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Informationen var tydlig och utförlig. Resmålet var väl beskrivet och levde upp till våra förväntningar.
    Det var lite svårt med språket eftersom de generationerna som tog emot oss talade väldigt begränsad italienska men det var hjärtligt. Påföljande dag kunde vi få svar på alla frågor. Mycket hjälpsamt värdfolk
    La Poderina hade 5 dubbelrum och ett enkelrum men i er information kunde man vara 8 personer att hyra - varför? Läs mer
    2017-08-09 La Villa svarar Brita T
    Hej Brita och tack för din utvärdering. Jag hoppas ni lyckades njuta av ett varmt termalbad i Bagno Vignones källor också under er vistelse. Jag vet inte varifrån du hittar information om att huset endast kan hyras för 8 personer. I all vår information beskriver vi huset för 11 personer samt ytterligare möjlighet till 2 extraplatser. Om du har några ytterligare frågor är du välkommen att höra av dig till mig.
    Hälsningar, Johan
  • Daniel B skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Jättebra.

Allt mötte våra förväntningar. Om jag ska komma med en kommentar, så är köket något under standard. Det var svårt med utrymme givet att huset rymmer 9 bäddar / personer. Läs mer
  • Lena H skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Mycket snabbt och professionellt bemötande, bra kontakt och service helt nöjd och återkommer gärna! Läs mer
  • Marie S skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Huset var jättefint och fungerade utmärkt för 7 personer. Lyxigt med eget badrum till varje sovrum. Rent och snyggt såväl inne som ute. Ägarparet var hjälpsamma och vi hade fri tillgång till grönsaker och frukt i husets trädgård. Förutom de vackra vinfälten kring huset kändes omgivningarna rätt o-charmiga, det var rätt skräpigt och det fanns inga trevliga promenadvägar. Vi upplevde inte heller staden (5 km bort) som mysig eller charmig men det fanns flera bra restauranger och supermarkets.

Jag hade inte så mycket kontakt med La Villa uthyrningstjänst men den kontakt jag hade fungerade klanderfritt. Läs mer
  • Helena W skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Mitt svar som jag skickat till La Villa.

Hej
    Jag lovade att återkomma till dig med lite synpunkter efter veckan i huset Macetona.
    Först vill jag säga att vi alla tre familjerna var jättenöjda med vår vistelse. Varmt, bra pool,vackert och ett väldigt trevligt hus.
    Vi anmälde oss på det lilla kontoret i Celle su Rigo och fick information,betalade det som skulle betalas och hon som tog emot oss kunde bra engelska och var jättetrevlig. Vi tog oss den lilla vägen från byn till huset och nycklarna satt i dörrarna så det var bara att flytta in.
    Var förstås rätt trötta.Att få ut bilar i Rom är ju inte nåt som går snabbt.

Huset som sagt jättebra och mysigt. Vi var dock tvungna att plocka koppar ,glas och lite annat från lägenheterna ner till det större köket för att det skulle räcka till alla. Vore nog bra med lite förstärkning på sånt.Kanske även större kaffemuggar. Vi hittade bara espressokoppar,men det använder man ju där.
    Det fanns extra handdukar som vi kunde ta till poolen. Det var bra.
    Poolen var toppen och välskött. Skulle stänga kl 19.00 men vi fick tillstånd att använda den så mycket vi ville eftersom vi ju bara var en familj där.
    Stark sol kräver fler skuggplatser,vore nog en bra investering.

Laura kom och lagade mat. Här hade det nog inte framgått klart att en familj var vegeterianer så menyn som jag fått av dig stämde inte.
    Jättegoda friterade succiniblommor och bröd med olja och vitlök.
    Två såser som skulle vara vegetariska. En var köttfärssås.
    Kyckling och potatis sallad var med men inte den vegetariska paj vi förväntat oss.Så för den familjen blev det lite potatis och sallad.
    Bröd i ugnen heter numera Lauramackor!!
    Laura var jättetrevlig och noggrann och gjorde fint efter sig.

Båda vägarna till huset är ganska dåliga och bör väl kanske grusas eller nåt.

Utsikten var fantastisk och det du förmedlat i alla våra mail stämde jättebra.

Fråga gärna om du undrar över nåt mer. Tror att vi återkommer någon gång. Så kände alla!!

Vänligen
    Helena Läs mer
  • Viveka A skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Vi blev vänligt och korrekt bemötta och gavs ett antal alternativ som motsvarande våra önskemål. Bostaden motsvarande väl den beskrivning vi fått och vi är mycket nöjda med vår vistelse. Läs mer
  • Fredrik Y skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Trevlig och professionell personal. Snabb återkoppling kring vår frågor och funderingar. Kan varmt rekommendera La Villa! Läs mer
  • Lena W skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Vi fick ett mycket fint och varmt mottagande. Värdarna månade om barnen. Vi fick en kaka på morgonen efter ankomst och en flaska naturvän och olivolja. Huset var så perfekt och likaså det välutrustade utomhusköket med matplats var magiskt. Fotbollsspelet vid bordsändan var uppfriskande och häftigt. Poolen var ren och härlig med leksaker för barnen. Det var så praktiskt med duschrum och toaletter tvärs över poolen. Lånehanddukar fanns till poolen!
    Tväätmaskin! Middagen vi fick ordnad för oss var så välsmakande och generös. Vi mådde så bra i den vackra miljön och vill ge Kristina, hennes syster och mor högsta betyg. Vistelsen var över förväntan! Läs mer
  • Per R skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Det finns absolut inget att klaga på, det har varit superservice från början till att vi lämnade Sicilien. Vi har rekommenderat La Villa till alla vi känner. Ett fantastiskt hus villa Cipressi överträffade bilderna med råge. Läs mer
  • Annika F skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Lätt och bra bemötande vid bokning. Fick svar fort på funderingar. Personligt och flexibla samt att det kändes tryggt med kontakt och att få hjälp om det skulle behövas. Vi är jättenöjda och har inget att klaga på. Hälsningar Annika med familj:-) Läs mer
  • Lena M skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Allt har fungerat jättebra...toppen bra........ Läs mer
  • Roy B skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Det var drömmen att få hjälp med någon som har stenkoll och som förstod precis vad vi var ute efter och som också kan ge svar på alla "småfrågor" så som avstånd, helgdagar(påsk) osv.
    Vi är så nöjda! Läs mer
  • Jenny V skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Gården var sliten. Det fanns ingen tillverkning och/eller vin eller mat provning som det marknadsfördes om. Värden var trevlig ända till sista dagen då var han sur som en ättika och varför vet vi inte men det var ett riktigt tråkigt avslut så summa är ett sådär betyg. Hundarna som bodde på gården borde ha informerats om då värden inte bor på plats var det upp till gästerna att säga ifrån till hundarna. Inte ok då en av hundarna var i storlek som en mindre häst. Snäll men vi som kom med små barn var rädda till och från. Border collin bet vår minsta i armen då hon vaktade en brödbit, även det är långt ifrån ok. Då ska det uttryckligen stå att små barn inte ska bo på gården. Läs mer
    2017-03-16 La Villa svarar Jenny V
    Hej Jenny och tack för din information.
    Vi har blivit mycket tydligare om att informera om det finns hundar eller andra djur på de ställen vi hyr ut. Tyvärr får vi inte alltid veta om så är fallet. Dessutom kan många störas av hundar som skäller på nätterna och de kan många gånger komma från andra hus och gårdar i omgivningarna. Det är inte alltid "lugnt och fridfullt" på den Italienska landsbygden och när vi besökt de platser vi förmedlar är det nästan alltid på dagtid och tystnad råder.
    Vi har aldrig marknadsfört gården ni bodde på som att det fanns vintillverkning där. Däremot odlar man frukt och oliver och tidigare arrangerade ägaren tillfällen då man fick smaka detta. Under tidigare år var den mycket populär hos barnfamiljer då gården låg avskilt men ändå relativt nära ner till kusten och de fina sandstränderna i Toscana.
    Vi har fått en förklaring av ägaren till hans humör sista dagen och även han är en människa som försöker sitt bästa för att tillgodose alla gästers önskemål och behov. Vi har noterat att gården trotts att den är relativt ny har snabbt blivit sliten och har valt att plocka bort den från vårt utbud inför 2017.
    Hälsningar, Johan Ekmark
  • Jennie A skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Super bra service vid både mail och telefon kommunikation. Allt fungerade toppen och jag kommer använda er igen Läs mer
  • Bodil W skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Bra och personligt. Nöjd.xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Läs mer
  • Magdalena J
    Magdalena J skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Bästa resan någonsin i fantastisk miljö! Utan Annika på Lavilla hade den inte blivit så upplevelsrik och fylld av skönhet och glädje och det genuint italienska. Jag reser gärna med Lavilla igen. Läs mer
  • Christer H skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Väldigt bra och proffsigt mottagande. Kan verkligen rekommendera för större sällskap. Läs mer
  • Kaj Å skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Många objekt att välja mellan, även när man är ett stort sällskap. Hög kvalitet på objekten. Trevligt mottagande och god service på plats. Läs mer
  • Lina B skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    fint och trevligt hus. tyvärr har inte la villa återkopplat eller åtgärdat en reklamation som vi anmälde efter hemkomst. Läs mer
  • Eva B skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Vi fick mycket bra hjälp med att beställa taxi till Flygplatsen . I övrigt allt bra Läs mer
  • Leif D skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Vi är väldigt nöjda med att vi anlitade La Villa för vår semester i Italien.
    Proffsigt bemötande och otroligt snabba svar på alla våra frågor.
    Enkelt att beställa, betala och följa hela processen från deras hemsida.
    Hyresobjekten stämde väl och uppfyllde väl våra krav.
    Även i Italien funkade det väldigt bra med kontaktpersonerna.
    Kommer att rekommendera La Villa till mina vänner som tänker sig att semestra i Italien. Läs mer
  • Carina S skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Vi kommer inte att anvanda oss av LaVilla igen eller rekommendera dem vidare. Läs mer
    2016-12-22 Johan E svarar Carina S
    Hej Carina
    Vi vet att allt inte blev helt rätt i början med din bokning då ägaren ändrade alla våra förutsättningar. Vi upplevde dock att ni var nöjda med den kompensation i pris som vi gav er. Vi besvarade också på alla era frågor tog fram förslag till besök på vingårdar, middagar i huset med menyer som översattes. Att ni inte skulle rekommendera oss alls tycker vi självklart är tråkigt men tar lärdom av händelsen och hoppas att ni ändå hade en trevlig vistelse i det fantastiska hus ni hyrde.
    /Johan Ekmark
  • Sofie B skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Fick gott bemötande och snabbt svar. Kanske var väl positiva när de beskrev området som inte var så mysigt som vi hade trott. Läs mer
  • Märit B skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Jag är väldigt nöjd med både bemötande och den service vi fick i samband med vår Italienresa Läs mer
  • Kristina R skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Första gången vi hyr hus utomlands och även första gången i Italien.
    Toppen med någon i Sverige att ställa alla frågor till och få tips om landet
    Fått svar direkt på telefon och alla betalningar fungerade perfekt.
    Mycket nöjda med lägenheten! Läs mer
  • Anette L skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Jag har hyrt semesterbostäder via LaVilla ett par gånger och det har fungerat mycket bra. Bostäderna har hållit vad La Villa lovat, men utbudet i mindre vanliga (italienska) regioner är så pass klent att jag inte kommer göra det igen. Service och bemötande får dock högsta betyg. Läs mer
  • Birgitta T skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Vi fick mycket god hjälp av La Villa i Stockholm, som tog fram flera bra alternativ för vårt stora resesällskap. Allt fungerade utmärkt vad gäller kontakten. Huset vi hyrde överträffade våra förväntningar och vi är jättenöjda med vår semestervecka i Umbrien! Läs mer
  • Kristofer K skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Mycket professionella och serviceminded. Läs mer
  • Hanna L skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Vi har hyrt via La Villa två gånger och varit nöjda båda gångerna.
    Prisvärt, bekvämt och familjevänligt har varit våra kriterier och så har det varit. Läs mer
  • Monica I skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Hej
    Vi hyrde för tredje ggn lgh hos Enrico på Agriturismo Cavallegeri. Vi stortrivs där.
    Det är lugnt och trivsamt hos Enrico. Jättefin pool och så kan vi handla / alt. själv gå ut och skära ett salladshuvud till middagen och använda hans egen olivolja till. Och så dricker vi naturligtvis Enricos vin till.
    Vi tycker mycket om att leva nära det vardagliga liv som Enrico och hans familj lever.
    Vi tycker det är tryggt att resa med La Villa, där vi vet att kan få hjälp om det uppstår problem.
    (Som när vi fick påminnelse om en redan betald trafikböter)
    Däremot är Enrico lite besviken på samarbetet med er, berättade han. Kanske något som kan bli bättre?!
    Vi kommer säkerligen att återvända till Agriturismo Cavallegeri fler ggr. Det känns som hemma för oss.
    Monica Ivarsson Läs mer
    La Villa gillar detta
  • Anders T skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Kontakten med La Villa var utmärkt. Kunnig personal avseende de objekt som de hyr ut. Läs mer
    La Villa gillar detta
  • Pavel S skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Mycket nöjd kund!
    Har anlitat La Villa vid ett flertal tillfällen utan någon anmärkning. Läs mer
  • Brf Hornblåsaren 5 - Margareta L skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Min man och jag blev mycket väl bemötta när vi bokade via La Villa i våras, på samma sätt som vi blivit de övriga ca 10 gångerna vi har bokat vistelse i Italien via dem. Deras utbud av boenden är stort och passar de flesta och de är väldigt hjälpsamma. Läs mer
  • Agneta E skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Jag har inga klagomål. Snabba förslag på lägenheter efter mina önskemål. God service från kontoret på plats bl.a. bilhyrning.
    Alltså full pott. Läs mer
  • Lillemor B skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Ett mycket gott bemötande har vi fått de gånger vi har anlitat La Villa. En gång var vi inte nöjda med en lägenhet i Toscana, pga av en mycket högljudd kyrka alldeles i närheten. Då fick vi hjälp att hitta ett annat boende, vilket räddade vår semester ( och nattsömn ). Detta var sommaren 2015. Läs mer
  • Niklas F skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Det fungerade jättebra. Bra bemötande och bra boende. Läs mer
  • Gunnar S skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Får alltid bra bemötande. Mångårig kontakt med enbart goda erfarenheter. Läs mer
  • Lina W skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Bra och proffsigt! Tydlig kommunikation och information. Läs mer
  • Elisabeth K skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Minns stället, men det är alldeles för länge sedan vi var där för att kunna säga något vettigt nu. Läs mer
  • Martina R skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Vi bodde på en fantastisk gård Santa Laura i Toscana. Platsen och människorna var fantastiska. Vi hyr varje år av La Villa och de är kunniga och duktiga och väldigt serviceinriktade. Känns väldigt tryggt att hyra via dem Läs mer
  • Maria V
    Maria V skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Otroligt bra service och personligt bemötande, både av kontaktpersonen på La Villa men också de som jobbade i anslutning till huset vi hyrde. Vi är alla eniga om att vi fick uppleva "drömmen om Toscana", precis som vi efterfrågade när jag kontaktade La Villa.
    Vi var väldigt nöjda och rekommenderar gärna La Villa. Läs mer
  • Anders B skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Hej, vi har valt La villa 3 år på raken, vi är mycket nöjda med husen vi hyrt. Läs mer
  • Anna D skrev om Stora hus och gårdar en del av La Villa
    Vi fick mycket proffsigt bemötande med stort engagemang och serviceanda.
    De uppfyllde våra önskningar och lyssnade på vilka behov vi hade. Läs mer
Stora hus och gårdar
Bröllop och fest