Alla kategorier Webshop Kalmar Västervik La Villa Vandringar

en del av La Villa

Box 12205, 102 25 Stockholm — Visa karta

4.4 / 5 i betyg — 36 rekommendationer
Vi på La Villa kan även erbjuda aktivitetsresor för dig som gillar att njuta av livets goda, och det gör man ju bäst i Italien! Här finns otroliga landskap, en historia som erbjuder en mängd sevärdheter och en av världens mest fantastiska smakupplevelser. Vi kan skräddarsy resor åt dig men vi har även färdiga resor att välja mellan. Med oss kan du cykla runt på egen hand i Toscana eller vandra längs kusten i Cinque Terre. Nu kan du dessutom kombinera segling i medelhavet med vandring. Välkommen!

Läs vad 36 användare tycker om Vandringar

• Rose-Marie B
    Rose-Marie B skrev om Vandringar en del av La Villa
    Arrangemanget kring konserten med Andrea Bocelli inklusive boendepaket var en mycket positiv upplevelse. Alla delar fungerade perfekt.
  • Ann-Sofi I
    Ann-Sofi I skrev om Vandringar en del av La Villa
    Vi hade fantastiska vandrings dagar och var mycket nöjda med La Villas upplägg och bemötande. Super nöjda med hela konceptet!!
  • Lena H
    Lena H skrev om Vandringar en del av La Villa
    Vi har alltid varit nöjda när vi bokat vandringar genom La Villa. Tjejresan i september (ingen direkt vandringsresa) var mycket välorganiserad och vi fick ett mycket bra bemötande, allt fungerade suveränt.
  • Synnöve J
    Synnöve J skrev om Vandringar en del av La Villa
    Overnattinggstedene var veldig bra, men de aggressive hundene ødela dessverre veldig mye av turopplevelsene. Jeg ble angrepet av hotelleierens hund og møtte på løse hunder, og 2 ganger gikk løypa gjennom gårder med løse hunder! Holdt på å snu begge gangene, men til slutt kom eieren ut og sa det ikke var noen fare. Kartene var ikke bra, løypene burde vært tegnet inn.
  • Anna S
    Anna S skrev om Vandringar en del av La Villa
    Bra bemötande som väl svarade upp mot mina förväntningar.
  • Inga L
    Inga L skrev om Vandringar en del av La Villa
    Här kommer mina reflektioner kring Tjejresan 28 augusti. Resan var mycket välplanerad med smidiga transporter och ett varierat program. Guiden - Annika Loi - var som klippt och skuren för den här resan; en i gänget utan att bli alltför personlig och med superkoll på läget. Hotellet var bra. Poolen var dock en missräkning med lågt vatten och smutsig kant. Hotellmaten var okej men vi åt mycket bättre på utflykterna både vid regelrätta måltider och aptitretare vid vandring och vinprovning. Hotellets läge med terrass och olivträdgård vägde dock upp detta! Guiderna vid utflykterna var utmärkta. Några av deltagarna upplevde nog en del aktiviteter som alltför ansträngande. Loi såg dock till att de som behövde hjälp med transport och liknande fick det. Jag rekommenderar denna resa å det varmaste! Inga Larsson
  • Glenn M
    Glenn M skrev om Vandringar en del av La Villa
    Har inte varit med på någon vandring
  • Eva W
    Eva W skrev om Vandringar en del av La Villa
    Allt kring bokningen har fungerat mycket bra. Arrangemanget på plats var också mycket bra från boende till transporter. Vistelsen på vingården får 10 stjärnor.
    Vi har dock synpunkter på själva vandringen. Vi saknade kartor, det var inte helt lätt att veta alla gånger vart vi skulle ta vägen, och beskrivningarna var inte fullständiga. Vandringarna var också längre än aviserat och mycket svårare än vad vi väntat. För vår del (vi var ett stort sällskap med olika konditions- och ambitionsnivåer) hade det varit bra med alternativa leder.
    För att summera så har allt det praktiska fungerat bra men nivån på vandringarna har varit för hög/svår för oss som grupp så vi kommer inte att vända oss till La Villa i fortsättningen.
    2016-12-22 La Villa svarar Eva W
    Hej Eva och tack för dina synpunkter
    När det gäller vandringen erbjuder vi att man laddar ner gps-kartan i sin mobil. Vi är medvetna om att alla inte hanterar detta och ska se till att det alltid finns en papperskarta att erhålla på plats. Inför 2017 har vi blivit lovade detta från regionen i Italien och ska också se över informationen för att undvika eventuella otydligheter.
    Det är alltid en utmaning att arrangera en resa för ett större sällskap med olika önskemål och förutsättningar. Ni berättade att ni hade olika erfarenheter och vi erbjöd oss att ta fram alternativa vandringsprogram åt er för de som inte orkade vandra lika mycket.
    Vi är glada över att ni på det hela taget hade en så positiv upplevelse.
  • Elsie H
    Elsie H skrev om Vandringar en del av La Villa
    Vi fick ett gott bemötande
    Dock var ibland översättningen till engelska lite otydlig ,det saknades parantestecken som gjorde att vi gick fel etc
    Alltså behöver beskrivningarna ses över
    Men i stort sett mycket bra !
    Turupplägget toppen bra !!!!
    Vi hade en supervecka !
    Återkommer gärna som kund
    dessutom hade vi velat ha kartorna hemskickade och inte få dem först när vi anlände till Aosta
  • Michael P
    Michael P skrev om Vandringar en del av La Villa
    Bra på många sätt. Bla enkelt att "rådda" för ett sällskap.
    Men lunchpaketen och vandringsbeskrivning bör vara bättre. matigare lunchpaket samt att beskrivning var rörig.
  • Eva J
    Eva J skrev om Vandringar en del av La Villa
    Jag har rest två gånger på Tjejresa med La Villa vilket har varit helt perfekt med olika inslag, cykeltur vandring matlagning vinprovning .Mycket bra och välorganiserat med fantastiska Annika som reseledare.
    Eva Johansson
  • Rose-Marie H
    Rose-Marie H skrev om Vandringar en del av La Villa
    En suverän resa med mycket bra sammansättning av människor. Fantastisk reseledare
  • Göran J
    Göran J skrev om Vandringar en del av La Villa
    Allting fungerade bra. Fina hotell och bra mat och bemötande. Men, vandringen var mycket mer krävande än man kunde utläsa ur La Villa´s beskrivning. Beskrivningarna vi fick på plats stämde bättre med "vandringsverkligheten".
  • Elisabeth F
    Elisabeth F skrev om Vandringar en del av La Villa
    Hej! Har inte deltagit i någon resa med La Villa med enbart vandringar. Däremot var jag med på tjejresan i somras och där ingick i och för sig en vandring med guide upp i bergen en fm. Mycket trevligt och bra guide.
  • Stefan F
    Stefan F skrev om Vandringar en del av La Villa
    Bra och enkelt att få information om resan och att boka. Vingården med mycket god mat fantastiska viner och Francesca som värd var fantastiskt. Själva vandringen var i det hela ganska bra men vissa partier var mycket dåliga och motsvarade inte förväntningarna.
  • Åsa H
    Åsa H skrev om Vandringar en del av La Villa
    10 poäng av 10 möjliga!!!
    Från
  • Christina S
    Christina S skrev om Vandringar en del av La Villa
    jag har inte varit på vandring med La Villa utan det var ett boendepaket med konsert, Andrea Bochelli. Den gemensamma middagen innan konserten låg nära o bra men var annars inget vidare. Boendet hade ett väldigt fint poolområde, matsalen inget mysig alls, för stor och riktigt trist mat för att vara i Italien.
    2016-12-20 La Villa svarar Christina S
    Hej Christina.

Rubriken blev missvisande då frågan från oss gäller både vandringar, cykelresor och andra aktiviteter som vi förmedlar.

Middagen som är inkluderad i priset är ett sett för oss att kunna dela ut biljetterna samt att ge deltagarna möjlighet att parkera bilen så nära arenan som möjligt. Det är en enklare middag eftersom det inte finns tid innan det är dags att vandra vidare till konserten.

Vi noteter informationen om hotellet och ska se över valet inför framtiden. Tack för att du tog dig tid att besvara frågan från Reco.
  • Gunilla B
    Gunilla B skrev om Vandringar en del av La Villa
    Tyvärr har jag aldrig deltagit i någon vandring arrangerad av La villa. Däremot en konsert
  • Ann-katrin A
    Ann-katrin A skrev om Vandringar en del av La Villa
    Det var en mycket bra ordnad resa. Bagaget var i tid till varje boende på efter middagarna. Goda 3-4 rätters middagar varje kväll samt mycket trevlig personal.
    Ett plus att efter det hade snöat en natt blev vi kontaktade att ta bussen till nästa plats pga halkrisk eftersom det var den högsta och smalaste stigningen.
    Hälsningar från 3 nöjda vandrare.
  • Elisabeth E
    Elisabeth E skrev om Vandringar en del av La Villa
    Stort sett mycket bra övernattningsställen. och bra mat.

Ett övernattningsställe Munt de Volt var dock inte så bra. Det var kallt /småfuktigt på rummet, middagsmaten var enkel, och det var väldigt smutsigt på en toalett vid matsalen. Munt de Volt

Kartorna kunde varit bättre - Angiven tidsbruk var mindre än vår och också för andra vi mötte på vår vandring.

Eftersom förbindelsen Bellagio - Lecco, och Lecco - Bergamo är mycket bättre och enklare än förbindelsen Bellagio - Como, Como- Bergamo borde det varit upplyst som ett alternativ .
    2016-09-25 Johan E svarar Elisabeth E
    Hej Elisabeth och tack för din information. Vi ska se över både de olika övernattningsställen, kartor men framför allt just informationen om returresan som vi faktiskt inte varit uppmärksamma på. Hälsningar, Johan Ekmark
  • Anneli G
    Anneli G skrev om Vandringar en del av La Villa
    Bra bemötande vid bokning och vid frågor inför resan.
    Påtalade vad jag upplevde som brister efter resan och fick ok respons på det.
  • Ann-charlotte L
    Ann-charlotte L skrev om Vandringar en del av La Villa
    Att som var bokat stämde mycket väl, såväl upplevelser som transfers. Mycket nöjda med resan som helhet. Bra bemötande vid bokning.
  • Mia E
    Mia E skrev om Vandringar en del av La Villa
    Vi i mitt gäng var glada och nöjda med allt från bokning och info till ort och hotell.
  • Lisbet E
    Lisbet E skrev om Vandringar en del av La Villa
    Har aldrig gjort några vandringar med La Villa.
    Däremot en spännande resa i juni till norra Italien för att bese Christos The Floating Piers. Betyget nedan gäller denna resa!
  • Janneke W
    Janneke W skrev om Vandringar en del av La Villa
    Mkt bra service och trevligt mötande. Fantastisk mat och vacker vingård med ursökta viner förstås. Det regnade tyvärr en del när vi var där men gick ändå okej att vandra, skippade dock den långa rundan andra dagen och promenerade mer runt i långa byn. Det var för regningt helt enkelt. Superbra ordnat överlag. Regn är ju inte La Villas fel :)
    2016-09-25 Johan E svarar Janneke W
    Hej Janneke och tack för din utvärdering.
    Och tyvärr - vädret är inte något vi har makt över att styra. Jag är ändå glad att du fick en härligt stund även i den charmiga byn.
  • Bitte I
    Bitte I skrev om Vandringar en del av La Villa
    Hej!
    Jag hade en fantastisk 60 årsdag under vandringen o Barolo Pie Monte. Hittade på lunchen uppe i bergen helt oförutsett en resturang som fått utmärkelse som en av Italiens bästa. Det oväntade kan hända och det hände rätt dag 🍀 Ett minne att le åt! La Villa har haft ett fantastiskt bra bemötande. Mycket personligt och vänligt!
    Jag återvänder gärna för nya resor!
    Med vänlig hälsning,
    Bitte
  • Ann-kristin Ö
    Ann-kristin Ö skrev om Vandringar en del av La Villa
    Trevligt bemötande. ock reste jag ensam och hade nog önskat lite mer gruppkkänsla guidning än vad som gavs.
    2016-09-25 Johan E svarar Ann-kristin Ö
    Hej Ann-Kristine och tack för ditt svar.
    Vår grund har varit att erbjuda vandrings, cykel och skidsafari på egen hand. Men vi har tagit till oss att flera har önskat gruppresor med oss och vi planerar för detta i framtiden.
  • Siv O
    Siv O skrev om Vandringar en del av La Villa
    Bra bemötande från La Villa med hög servicegrad och flexibilitet för att möta våra önskemål.
    Bra hotell.
    Bra kartor och beskrivningar.
  • Monica N
    Monica N skrev om Vandringar en del av La Villa
    Allt fungerade bra från första kontakt, till ankomst, vistelsen och hemresan. Dock kunde underlaget som beskrev vandringen vara något tydligare på ett par ställen.
  • Harald J
    Harald J skrev om Vandringar en del av La Villa
    Bra respons och snabba svar på våra frågor. Vi har gjort två resor. Den första fick vi hjälp med att hyra våning och hotell på Sicilien förutom själva vandringen. Bra hjälp. Andra gången köpte vi ett standardpaket rakt av och det funkade bra det med.
  • Helene J
    Helene J skrev om Vandringar en del av La Villa
    Jag är nöjd med det bemötande jag fick. Resan vi gjorde i maj uppfyllde absolut våra förväntningar.
  • Per L
    Per L skrev om Vandringar en del av La Villa
    Bra bemötande. Bra service. Stor flexibilitet i att möta upp våra önskemål. Bra stöd även på plats i Italien med tips och ideer. Generellt sett mycket bra upplevelse som jag gärna gör om.
  • Peter A
    Peter A skrev om Vandringar en del av La Villa
    Bra planerat och genomfört på alla sätt. Tänker boka fler vandringar med LaVilla.
  • Per F
    Per F skrev om Vandringar en del av La Villa
    Hej,
    vi gjorde en cykelresa strax norr om Rom och bodde på ett B&B, som La Villa anordnade. troligen var vi de första som var där.
    vi har tidigare get verksamheten mycket beröm osv.
    så vi är väldigt nöjda med detta upplägg.
  • Hans F
    Hans F skrev om Vandringar en del av La Villa
    La Villa svarade snabbt, var hjälpsamma och resmålet, boendet och aktiviteterna var bättre än förväntat.
  • Björn L
    Björn L skrev om Vandringar en del av La Villa
    La Villa är kunniga, engagerade och erbjuder unika reseupplägg. De har känsla för vad som är autentiskt. Kombinationen vandring och det goda livet gör vi gärna om igen. Och vi rekommenderar La Villa varmt!
Uthyrning
Bröllop/Fest