Alla kategorier Webshop Kalmar Västervik La Villa Vandringar

en del av La Villa

Box 12205, 102 25 Stockholm — Visa karta

4.7 / 5 i betyg — 18 rekommendationer
Vi på La Villa kan även erbjuda aktivitetsresor för dig som gillar att njuta av livets goda, och det gör man ju bäst i Italien! Här finns otroliga landskap, en historia som erbjuder en mängd sevärdheter och en av världens mest fantastiska smakupplevelser. Vi kan skräddarsy resor åt dig men vi har även färdiga resor att välja mellan. Med oss kan du cykla runt på egen hand i Toscana eller vandra längs kusten i Cinque Terre. Nu kan du dessutom kombinera segling i medelhavet med vandring. Välkommen!

Läs vad 18 användare tycker om Vandringar

• Ann-katrin A
    Ann-katrin A skrev om Vandringar en del av La Villa
    Det var en mycket bra ordnad resa. Bagaget var i tid till varje boende på efter middagarna. Goda 3-4 rätters middagar varje kväll samt mycket trevlig personal.
    Ett plus att efter det hade snöat en natt blev vi kontaktade att ta bussen till nästa plats pga halkrisk eftersom det var den högsta och smalaste stigningen.
    Hälsningar från 3 nöjda vandrare.
  • Elisabeth E
    Elisabeth E skrev om Vandringar en del av La Villa
    Stort sett mycket bra övernattningsställen. och bra mat.

Ett övernattningsställe Munt de Volt var dock inte så bra. Det var kallt /småfuktigt på rummet, middagsmaten var enkel, och det var väldigt smutsigt på en toalett vid matsalen. Munt de Volt

Kartorna kunde varit bättre - Angiven tidsbruk var mindre än vår och också för andra vi mötte på vår vandring.

Eftersom förbindelsen Bellagio - Lecco, och Lecco - Bergamo är mycket bättre och enklare än förbindelsen Bellagio - Como, Como- Bergamo borde det varit upplyst som ett alternativ .
    2016-09-25 Johan E svarar Elisabeth E
    Hej Elisabeth och tack för din information. Vi ska se över både de olika övernattningsställen, kartor men framför allt just informationen om returresan som vi faktiskt inte varit uppmärksamma på. Hälsningar, Johan Ekmark
  • Anneli G
    Anneli G skrev om Vandringar en del av La Villa
    Bra bemötande vid bokning och vid frågor inför resan.
    Påtalade vad jag upplevde som brister efter resan och fick ok respons på det.
  • Ann-charlotte L
    Ann-charlotte L skrev om Vandringar en del av La Villa
    Att som var bokat stämde mycket väl, såväl upplevelser som transfers. Mycket nöjda med resan som helhet. Bra bemötande vid bokning.
  • Mia E
    Mia E skrev om Vandringar en del av La Villa
    Vi i mitt gäng var glada och nöjda med allt från bokning och info till ort och hotell.
  • Lisbet E
    Lisbet E skrev om Vandringar en del av La Villa
    Har aldrig gjort några vandringar med La Villa.
    Däremot en spännande resa i juni till norra Italien för att bese Christos The Floating Piers. Betyget nedan gäller denna resa!
  • Janneke W
    Janneke W skrev om Vandringar en del av La Villa
    Mkt bra service och trevligt mötande. Fantastisk mat och vacker vingård med ursökta viner förstås. Det regnade tyvärr en del när vi var där men gick ändå okej att vandra, skippade dock den långa rundan andra dagen och promenerade mer runt i långa byn. Det var för regningt helt enkelt. Superbra ordnat överlag. Regn är ju inte La Villas fel :)
    2016-09-25 Johan E svarar Janneke W
    Hej Janneke och tack för din utvärdering.
    Och tyvärr - vädret är inte något vi har makt över att styra. Jag är ändå glad att du fick en härligt stund även i den charmiga byn.
    Hälsningar, Johan Ekmark
  • Bitte I
    Bitte I skrev om Vandringar en del av La Villa
    Hej!
    Jag hade en fantastisk 60 årsdag under vandringen o Barolo Pie Monte. Hittade på lunchen uppe i bergen helt oförutsett en resturang som fått utmärkelse som en av Italiens bästa. Det oväntade kan hända och det hände rätt dag 🍀 Ett minne att le åt! La Villa har haft ett fantastiskt bra bemötande. Mycket personligt och vänligt!
    Jag återvänder gärna för nya resor!
    Med vänlig hälsning,
    Bitte
  • Ann-kristin Ö
    Ann-kristin Ö skrev om Vandringar en del av La Villa
    Trevligt bemötande. ock reste jag ensam och hade nog önskat lite mer gruppkkänsla guidning än vad som gavs.
    2016-09-25 Johan E svarar Ann-kristin Ö
    Hej Ann-Kristine och tack för ditt svar.
    Vår grund har varit att erbjuda vandrings, cykel och skidsafari på egen hand. Men vi har tagit till oss att flera har önskat gruppresor med oss och vi planerar för detta i framtiden.
    Hälsningar, Johan Ekmark
  • Siv O
    Siv O skrev om Vandringar en del av La Villa
    Bra bemötande från La Villa med hög servicegrad och flexibilitet för att möta våra önskemål.
    Bra hotell.
    Bra kartor och beskrivningar.
  • Monica N
    Monica N skrev om Vandringar en del av La Villa
    Allt fungerade bra från första kontakt, till ankomst, vistelsen och hemresan. Dock kunde underlaget som beskrev vandringen vara något tydligare på ett par ställen.
  • Harald J
    Harald J skrev om Vandringar en del av La Villa
    Bra respons och snabba svar på våra frågor. Vi har gjort två resor. Den första fick vi hjälp med att hyra våning och hotell på Sicilien förutom själva vandringen. Bra hjälp. Andra gången köpte vi ett standardpaket rakt av och det funkade bra det med.
  • Helene J
    Helene J skrev om Vandringar en del av La Villa
    Jag är nöjd med det bemötande jag fick. Resan vi gjorde i maj uppfyllde absolut våra förväntningar.
  • Per L
    Per L skrev om Vandringar en del av La Villa
    Bra bemötande. Bra service. Stor flexibilitet i att möta upp våra önskemål. Bra stöd även på plats i Italien med tips och ideer. Generellt sett mycket bra upplevelse som jag gärna gör om.
  • Peter A
    Peter A skrev om Vandringar en del av La Villa
    Bra planerat och genomfört på alla sätt. Tänker boka fler vandringar med LaVilla.
  • Per F
    Per F skrev om Vandringar en del av La Villa
    Hej,
    vi gjorde en cykelresa strax norr om Rom och bodde på ett B&B, som La Villa anordnade. troligen var vi de första som var där.
    vi har tidigare get verksamheten mycket beröm osv.
    så vi är väldigt nöjda med detta upplägg.
  • Hans F
    Hans F skrev om Vandringar en del av La Villa
    La Villa svarade snabbt, var hjälpsamma och resmålet, boendet och aktiviteterna var bättre än förväntat.
  • Björn L
    Björn L skrev om Vandringar en del av La Villa
    La Villa är kunniga, engagerade och erbjuder unika reseupplägg. De har känsla för vad som är autentiskt. Kombinationen vandring och det goda livet gör vi gärna om igen. Och vi rekommenderar La Villa varmt!
Uthyrning
Bröllop/Fest