Alla kategorier Fler kategorier Övrigt Stockholms län Huddinge Laila Dahl Höglund - Terapistudion & Parterapistockholm

Laila Dahl Höglund - Terapistudion & Parterapistockholm

Skrakvägen 12, 141 71 Segeltorp

Utbildad och dipl. samtalsterapeut vid Huma Nova-3 års psykologistudier. Dipl. coach - Empowering Coaching (utifrån ICF:s kriterier för coaching). Utbildad i KBT, kognitiv beteendeterapi, med inriktning livsstilsförändring. Förutom samtalsterapi arbetar Laila sedan många år med musik och som efterfrågad föreläsare med hela Sverige som arbetsfält. Laila har gett ut två böcker; "Vad heter din längtan?"(2005) och den av media mycket uppmärksammade "Att gå sönder och bli hel igen-finns det läkning efter otroheten?"(2015) (Norska utgåvan samt den svenska Pocketversionen med titeln "Det är en sak jag måste berätta...") Laila driver Terapistudion (sedan -04) och Parterapistockholm.
NYBROKAJEN 7, 11148, STOCKHOLM
Bygg & BadrumsPartner
Olof O:
Mån-Tis: 09:00-16:00
Ons-Tor: 16:00-21:30
Fre: 09:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 16 kunder tycker om Laila Dahl Höglund - Terapistudion & Parterapistockholm

• Lena J
    Lena J skrev om Laila Dahl Höglund - Terapistudion & Parterapistockholm
    Jag och min man kom till Laila när min tillit till honom hade fått sig en rejäl smäll. Detta är nu över ett år sedan och vi går fortfarande kvar, både tillsammans och jag ensam ibland. Om det inte hade varit för Laila så hade jag och min man inte umgåtts idag, det är både han och jag 100% säkra på. Hon är en fantastisk terapeut och en underbar människa. Inte den sorten som lägger huvudet på sned och tittar medlidande på en utan hon får en att tänka på mer än ett sätt. Hon har hjälpt mig att se saker från flera håll, att rannsaka mig själv och fått mig att förstå mer vad jag egentligen känner och vill. Hon gör så att det "händer något nytt" i hjärnan så man inte fastnar ett sätt att tänka, även om hon naturligtvis inte kan lösa våra problem åt oss. Hon är dessutom en person som inte dömer människor utifrån deras handlingar. Oavsett hur eländig jag har känt mig på väg till henne så jag har ALLTID mått så mycket bättre när jag går därifrån. Vi/jag kommer fortsätta ett tag till och vi vill väldigt gärna rekommendera Laila till alla som behöver hjälp i sin relation eller med sig själv!
  • Linda N
    Linda N skrev om Laila Dahl Höglund - Terapistudion & Parterapistockholm
    Genom sitt professionella och vänliga sätt har Laila hjälpt mig och min partner att se livet och vår relation på ett nytt sätt. Idag kan vi på riktigt prata med varandra och varje gång vi ska besöka terapistudion vet vi att vi går därifrån med en mängd ny kunskap om varandra och hur en relation kan förändras genom vägledning och verktyg för att kunna aktivt själv arbeta fram nya sätt. Vi är mycket nöjda!
    2014-03-01 Representant för Laila Dahl Högl svarar Linda N
    Tack och välkomna tillbaka!
  • Maria H
    Maria H skrev om Laila Dahl Höglund - Terapistudion & Parterapistockholm
    En mycket kompetent terapeut. Jag kan verkligen rekommendera henne. Maria
    2014-02-28 Representant för Laila Dahl Högl svarar Maria H
    Tack Maria och välkommen tillbaka!
  • Yasmine
    Yasmine skrev om Laila Dahl Höglund - Terapistudion & Parterapistockholm
    Stort tack till Laila som fick mig och min sambo att förstå hur viktigt det är med kommunikation och fick oss att minnas även de bra sidorna i vår relation . En terapeut som är hängiven och god lyssnare. :)
  • Eva Å
    Eva Å skrev om Laila Dahl Höglund - Terapistudion & Parterapistockholm
    Laila är en helt underbar och varm person. En bra lyssnare och har många bra tips. Är så tacksam att jag fått lära känna henne. Man ser fram emot att träffa henne och går därifrån med ett leende. Är så tacksam för att jag har fått möjlighet att komma till henne och älta mina problem.Det går sakta men säkert framåt. Tack Laila, du är en klippa! :)
  • Anna
    Anna skrev om Laila Dahl Höglund - Terapistudion & Parterapistockholm
    Jag kom till Laila när jag precis hade fått mitt andra barn. Jag kände mig nedstämd, trots denna tid när man förväntar sig vara som lyckligast. Det var verkligen skönt att få komma och prata av sig och att få stöd. Jag såg fram emot varje möte. Laila är verkligen lyhörd och klarsynt. Förutom att lyssna och ge stöd så har hon har även hjälpt mig genom att ge konkreta råd och metoder. Jag använder mig nu av Lailas kloka råd dagligen. Ett varmt tack Laila för att du har varit med och hjälpt mig hitta glädjen igen!
    2011-12-20 Representant för Laila Dahl Högl svarar Anna
    Tack, Anna! Kan väl knappast få finare julklapp så här inför julen! Vi ses efter helgerna! Mvh
    Nenne gillar detta
  • Peninna R
    Peninna R skrev om Laila Dahl Höglund - Terapistudion & Parterapistockholm
    Genom Lailas insikt och ömsinta vägledning vågade jag ta itu med mina rädslor. Även de rädslor som jag inte visste om och som jag inte hade vågat uttala. Hos dig Laila är jag inte rädd, vågar även prata om det svåra. Det har gjort mig till en friskare och friare människa, min rädsla krymper och krymper, det är så roligt att våga :)
  • Charlotte W
    Charlotte W skrev om Laila Dahl Höglund - Terapistudion & Parterapistockholm
    Professionell, vänlig och förtroendeingivande. Med medmänsklig värme och mycket vishet förmedlar Laila värdefulla insikter till lyssnaren. Med visuella exempel och dessutom egna tänkvärda texter i sång och musik gör att man bär med sig Lailas föreläsning länge efteråt. Jag kommer gärna igen.
  • Johan L
    Johan L skrev om Laila Dahl Höglund - Terapistudion & Parterapistockholm
    För ett lyckat samtal med konstruktiv feedback om ens beteende krävs det att jag som kund ger av min tid så att min terapeut får möjlighet att lära känna mig och mina problem. Om du ger dig själv den tiden så kommer Laila Dahl Höglund hitta svar på de frågor du har om dig själv och om din omgivning. Hon har på ett personligt och ärligt sätt tydliggjort för mig vilka brister och behov som finns hos mig och i relationen mellan mig och min flickvän. Min flickvän är mitt allt, min största kärlek, och det har aldrig känts konstigt att blotta mina största svagheter och svagheter som pojkvän inför Laila Dahl Höglund. Hon lyssnar in men gör inga värderingar om ens beteende. Allt känns naturligt och jag känner mig alltid välkommen att stiga in i Terapistudion.
    2011-12-08 Representant för Laila Dahl Högl svarar Johan L
    Tack, Johan! Det är du som gör jobbet - och jag är så priviligerad som får ta del av din/er resa och utveckling! Mvh
  • Kristina H
    Kristina H skrev om Laila Dahl Höglund - Terapistudion & Parterapistockholm
    Proffsig,lugn, empatisk och tankeväckande.
    2011-12-07 Representant för Laila Dahl Högl svarar Kristina H
    Tack, Kristina! Välkommen tillbaka när det känns läge! Mvh Laila
  • Vicki M
    Vicki M skrev om Laila Dahl Höglund - Terapistudion & Parterapistockholm
    En föreläsare som använder sig av drama, sång, högläsning och kloka tankar sprugna ur erfarenhet, egen och andras, är alltid lätt att lyssna på. Laila Dahl Höglund är just en sådan föredragare. Att sedan alla texter hon använder är hennes egna gör att ämnet "Att omfamna din otillräcklighet" kommer nära och berör.

Missa inte Laila om hon föreläser någonstans nära dig!

Tack, Vicki
    2011-11-30 Representant för Laila Dahl Högl svarar Vicki M
    Tack, Vicki - det värmer! Då kan jag fortsätta boka in 2012!
  • Anders W
    Anders W skrev om Laila Dahl Höglund - Terapistudion & Parterapistockholm
    Laila är en kompetent och insiktfull samtalspartner med ett förtroendeingivande och professionellt bemötande. Hennes förståelse för min situation och därav förmåga att ge mig rätt verktyg har inneburit en avgörande helomvändning mot ett livsbejakande leverne.

Hon är värd varenda spänn - Plus dricks!
    2011-11-22 Representant för Laila Dahl Högl svarar Anders W
    Tack för det! :) Det är ett förtroende och ynnest varje gång, att få ta del av en annans medmänniskas resa. Du är på väg!
  • Ullis
    Ullis skrev om Laila Dahl Höglund - Terapistudion & Parterapistockholm
    Laila är en oerhört varm och jordnära människa som man genast känner sig välkommen hos. Tack vare Laila har många av mina tidigare inprogrammerade sanningar eliminerats och jag är idag en trygg person som är sann mot mig själv. Resan har inte på något sätt varit lätt, men det har verkligen varit värt det!!!
    2011-11-22 Representant för Laila Dahl Högl svarar Ullis
    Tack för de orden, Ullis! Ja, vilken resa du gjort. Hedra dig själv! Mvh Laila
  • Anette
    Anette skrev om Laila Dahl Höglund - Terapistudion & Parterapistockholm
    Genom Lailas professionella samtal har jag fått hjälp att växa som människa. Idag står jag på egna ben, tycker om mig själv och vågar leva livet fullt ut. TACK Laila!
    2011-11-22 Representant för Laila Dahl Högl svarar Anette
    Tack, Anette! Det har varit/är fantastiskt att följa dig. Du har verkligen gått från klarhet till klarhet! Mvh Laila
  • Lena M
    Lena M skrev om Laila Dahl Höglund - Terapistudion & Parterapistockholm
    Laila är en fantastiskt bra och varm föreläsare,hon kombinerar med fantastiskt fina låtar, en duktig sångerska.Gå och lyssna på henne.
    Jag tycker att terapi studion är ett bra ställe för samtal. Laila har en värme och ett engagemang som gör att du känner dig väl omhändertage.
    2011-11-22 Representant för Laila Dahl Högl svarar Lena M
    Tack Lena, för det! Jag har ett fantastiskt jobb, då är det inte svårt att vara engagerad:) Mvh Laila
  • Jenny W
    Jenny W skrev om Laila Dahl Höglund - Terapistudion & Parterapistockholm
    Mycket bra, Laila är en så fin och varm person och en mycket bra terapeut. Det är bra tillgänglighet, flexibilitet vad gäller tider etc. Alltid vänligt och bra bemötande. Vacker och rogivande miljö.
    2011-11-22 Representant för Laila Dahl Högl svarar Jenny W
    Tackar för värmande ord! Skönt att höra att du trivs -det är ju liksom en del av förutsättningen för goda terapeutiska resultat.
    Mvh Laila