Alla kategorier Hälsovård Stockholms län Huddinge Laila Dahl - Terapistudion & ParterapiStockholm

Laila Dahl - Terapistudion & ParterapiStockholm

Skrakvägen 12, 141 71 Segeltorp — Visa karta

Varmt välkommen till Terapistudion & ParterapiStockholm!

Att gå i terapi/parterapi är inte detsamma som att "älta" känslor i det oändliga, eller fastna i det som varit. Det handlar snarare om att acceptera och göra sig medveten om vad man känner, för att sedan utifrån det kunna välja ett mer konstruktivt och hållbart förhållningssätt.

Laila Dahl/Terapistudion har sedan 15 år hjälpt individer och par att bejaka sin historia (individuellt/tillsammans), utveckla sina relationer och sin kommunikation och stärkta kunna leva vidare i nuet.

Förutom samtalsterapi och parterapi, erbjuder Terapistudion även coaching och föreläsningar

Läs gärna vad tidigare kunder skriver här, och tveka inte att ta kontakt om du har några frågor.

Läs vad 37 kunder tycker om Laila Dahl - Terapistudion & ParterapiStockholm

• Jennie S skrev om Parterapi en del av Laila Dahl - Terapistudion & ParterapiStockholm
    Duktig och mycket kompetent.
    Bidrar till att man får många nya insikter som hjälper en att utvecklas. Läs mer
    2018-11-02 Laila D svarar Jennie S
    Tack Jennie och allt gott! /Laila
  • EmmaLill H skrev om Samtalsterapi en del av Laila Dahl - Terapistudion & ParterapiStockholm
    Mycket kompetent vägledning och respektfullt bemötande. Läs mer
  • Mirjam D skrev om Telefoncoachning en del av Laila Dahl - Terapistudion & ParterapiStockholm
    Jag fick ett fint bemötande och upplevde att jag blev lyssnad på, på ett sätt jag inte varit med om tidigare, vilket hjälpte mig på flera sätt. Läs mer
  • Anette S
    Anette S skrev om Samtalsterapi en del av Laila Dahl - Terapistudion & ParterapiStockholm
    Ett varmt mottagande och mycket seriöst och proffsigt samarbete . Ovärdeligt för min utveckling. Läs mer
  • Monika K
    Monika K skrev om Samtalsterapi en del av Laila Dahl - Terapistudion & ParterapiStockholm
    Ett mycket lugnt o förtroendeingivande bemötande. Förväntningar väluppfyllda o tacksam för att Laila någonstans hade erfarenhet av min erfarenhet ... helt enkelt en nöjd kund som mår bättre idag. Läs mer
  • Mats J skrev om Föreläsning en del av Laila Dahl - Terapistudion & ParterapiStockholm
    Gott bemötande och Laila uppfyllde de förväntningar vi hade - med råge!
    Mycket god respons från många lyssnare. Läs mer
  • Ingela L skrev om Samtalsterapi en del av Laila Dahl - Terapistudion & ParterapiStockholm
    Varmt bemötande. Flexibilitet. Läs mer
  • Ulrika A skrev om Föreläsning en del av Laila Dahl - Terapistudion & ParterapiStockholm
    Jag var väldigt nöjd med kontakten innan och själva kvällen med Laila blev väldigt bra och uppskattat av många. Läs mer
    2018-04-09 Laila D svarar Ulrika A
    Tack Ulrika A - det var fint att komma till er!
  • Anna-lena G skrev om Föreläsning en del av Laila Dahl - Terapistudion & ParterapiStockholm
    Laila är kunnig och engagerad och föreläsningen erbjuder en fin mix av berättelse och sång.

Samarbetet fungerade fint och det var lätt att komma i kontakt med er.

Ett litet minus var att vi fick påminnelse på den faktura som vi redan betalt. Men det löste sig. Läs mer
    2018-04-09 Laila D svarar Anna-lena G
    Tack Anna-Lena! Det var ju knas att ni fick en faktura på det ni redan betalt - ber om ursäkt för misstaget!/Laila
  • Malin K skrev om Parterapi en del av Laila Dahl - Terapistudion & ParterapiStockholm
    Väldigt professionell! Kan varmt rekommendera Laila till parterapi ❤️ Läs mer
    2018-04-09 Laila D svarar Malin K
    Tack Malin! Allt gott till er båda!/Laila
  • Anna B skrev om Föreläsning en del av Laila Dahl - Terapistudion & ParterapiStockholm
    Det var en mycket bra och personlig föreläsning som inte trillade ner i diket och blev privat. En inte så lätt balansgång som Laila lyckades bra med.

Laila var ganska bunden vid sitt manus hon förklarade dock varför hon var det (för att inte säga mer än det hon arbetat igenom och bli alltför känslosam, privat eller tappa fokus) och det var bra.

Bra uppdelning med prat och sång. Läs mer
    2018-04-09 Laila D svarar Anna B
    Tack Anna och allt gott till er!/Laila
  • Louise Z
    Louise Z skrev om Föreläsning en del av Laila Dahl - Terapistudion & ParterapiStockholm
    Hon hanterade ett tufft och känsligt ämne med stor värme, humor och respekt för alla inblandade. Hon gav tips och råd, gav en helthetsbild över situationen så man fick mer kunskap kring ämnet. Hennes sånger berörde starkt. Läs mer
    2018-04-09 Laila D svarar Louise Z
    Tack Louise för ett varmt mottagande! Allt gott!/Laila
  • Ann-Charlotte S skrev om Föreläsning en del av Laila Dahl - Terapistudion & ParterapiStockholm
    Det var en tid sedan men min minnesbild är bara positiv. En personlig och informativ föreläsning utan pekpinnar men med handfasta råd. Varvat med sång blev det hela lätta ta till sig. Inga mastiga pass. En självupplevd berättelse med allmängiltig information. Läs mer
    2018-04-09 Laila D svarar Ann-Charlotte S
    Tack Ann-Charlotte, för de orden. Sol till dig!/Laila
  • Andreas L skrev om Föreläsning en del av Laila Dahl - Terapistudion & ParterapiStockholm
    Laila är mycket lätt att samarbeta med som föreläsare. Hon fångar åhörarna genom att vara samtidigt personlig och ha kunskap i ämnet. Läs mer
    2018-04-09 Laila D svarar Andreas L
    Tack Andreas, det var fint att komma till er! /Laila
  • Tomas J skrev om Föreläsning en del av Laila Dahl - Terapistudion & ParterapiStockholm
    Proffsig, ärlig, klok och vacker föreläsning. Uppskattar särskilt sång- och musikinslagen. Läs mer
    2018-04-09 Laila D svarar Tomas J
    Tack Tomas - uppskattar de orden. Ha det gott!/Laila
  • Ewa B skrev om Föreläsning en del av Laila Dahl - Terapistudion & ParterapiStockholm
    En fantastisk föreläsning som jag varmt rekommenderar.
    Laila har en förmåga att beröra och är ytterst professionell.
    Har du möjlighet så lyssna på Laila,. Läs mer
    2018-04-09 Laila D svarar Ewa B
    Tack för dina fina ord - allt gott till dig!/Laila
  • Anette H skrev om Parterapi en del av Laila Dahl - Terapistudion & ParterapiStockholm
    Laila är mycket proffsig och jag /vi tycker att vi fick mycket fin hjälp. Läs mer
    2018-04-09 Laila D svarar Anette H
    Tack Anette - allt gott till er! Det är ni som gör jobbet! /Laila
  • Elina W
    Elina W skrev om Parterapi en del av Laila Dahl - Terapistudion & ParterapiStockholm
    Vi gick i parterapi hos Laila Dahl. Vi hade provat en del terapeuter innan. När vi började hos Laila kände vi att vi hade hittat rätt. Hon har lärt oss mycket nytt om oss själva, hon har hjälpt oss att kommunicera. I samtalet är hon väldigt medmänsklig, varm och empatisk. Rekommenderar varmt Terapistudion och Laila Dahl. Läs mer
    2018-04-05 Laila D svarar Elina W
    Tack Elina! Ni är så fina, allt gott till er! Och glöm inte att det är ni som gjort jobbet!/Laila
  • Erika B
    Erika B skrev om Samtalsterapi en del av Laila Dahl - Terapistudion & ParterapiStockholm
    Samtalsterapi som var mycket givande. Företaget levde upp till mina förväntningar och jag är mycket nöjd. Läs mer
    2018-04-04 Laila D svarar Erika B
    Fint att höra. Allt gott till dig Erika B!/Laila
  • Katarina S skrev om Samtalsterapi en del av Laila Dahl - Terapistudion & ParterapiStockholm
    Laila är väldigt lyhörd och hade mycket värdefull input Läs mer
    2018-04-04 Laila D svarar Katarina S
    Tack Katarina S! Allt gott till dig!/Laila
  • Julia J skrev om Samtalsterapi en del av Laila Dahl - Terapistudion & ParterapiStockholm
    Laila är en mycket inkännande och kunnig parterapeut. Vi fick mycket bra stöd av henne och skulle absolut rekommendera! Läs mer
    2018-04-04 Laila D svarar Julia J
    Tack Julia J! Önskar er allt gott nu och för framtiden!
  • Lena J skrev om Parterapi en del av Laila Dahl - Terapistudion & ParterapiStockholm
    Jag och min man kom till Laila när min tillit till honom hade fått sig en rejäl smäll. Detta är nu över ett år sedan och vi går fortfarande kvar, både tillsammans och jag ensam ibland. Om det inte hade varit för Laila så hade jag och min man inte umgåtts idag, det är både han och jag 100% säkra på. Hon är en fantastisk terapeut och en underbar människa. Inte den sorten som lägger huvudet på sned och tittar medlidande på en utan hon får en att tänka på mer än ett sätt. Hon har hjälpt mig att se saker från flera håll, att rannsaka mig själv och fått mig att förstå mer vad jag egentligen känner och vill. Hon gör så att det "händer något nytt" i hjärnan så man inte fastnar ett sätt att tänka, även om hon naturligtvis inte kan lösa våra problem åt oss. Hon är dessutom en person som inte dömer människor utifrån deras handlingar. Oavsett hur eländig jag har känt mig på väg till henne så jag har ALLTID mått så mycket bättre när jag går därifrån. Vi/jag kommer fortsätta ett tag till och vi vill väldigt gärna rekommendera Laila till alla som behöver hjälp i sin relation eller med sig själv! Läs mer
  • Linda N skrev om Parterapi en del av Laila Dahl - Terapistudion & ParterapiStockholm
    Genom sitt professionella och vänliga sätt har Laila hjälpt mig och min partner att se livet och vår relation på ett nytt sätt. Idag kan vi på riktigt prata med varandra och varje gång vi ska besöka terapistudion vet vi att vi går därifrån med en mängd ny kunskap om varandra och hur en relation kan förändras genom vägledning och verktyg för att kunna aktivt själv arbeta fram nya sätt. Vi är mycket nöjda! Läs mer
  • Maria H skrev om Samtalsterapi en del av Laila Dahl - Terapistudion & ParterapiStockholm
    En mycket kompetent terapeut. Jag kan verkligen rekommendera henne. Maria Läs mer
  • Yasmine skrev om Parterapi en del av Laila Dahl - Terapistudion & ParterapiStockholm
    Stort tack till Laila som fick mig och min sambo att förstå hur viktigt det är med kommunikation och fick oss att minnas även de bra sidorna i vår relation . En terapeut som är hängiven och god lyssnare. :) Läs mer
  • Eva Å skrev om Samtalsterapi en del av Laila Dahl - Terapistudion & ParterapiStockholm
    Laila är en helt underbar och varm person. En bra lyssnare och har många bra tips. Är så tacksam att jag fått lära känna henne. Man ser fram emot att träffa henne och går därifrån med ett leende. Är så tacksam för att jag har fått möjlighet att komma till henne och älta mina problem.Det går sakta men säkert framåt. Tack Laila, du är en klippa! :) Läs mer
  • Anna skrev om Samtalsterapi en del av Laila Dahl - Terapistudion & ParterapiStockholm
    Jag kom till Laila när jag precis hade fått mitt andra barn. Jag kände mig nedstämd, trots denna tid när man förväntar sig vara som lyckligast. Det var verkligen skönt att få komma och prata av sig och att få stöd. Jag såg fram emot varje möte. Laila är verkligen lyhörd och klarsynt. Förutom att lyssna och ge stöd så har hon har även hjälpt mig genom att ge konkreta råd och metoder. Jag använder mig nu av Lailas kloka råd dagligen. Ett varmt tack Laila för att du har varit med och hjälpt mig hitta glädjen igen! Läs mer
    Nenne gillar detta
  • Peninna R skrev om Laila Dahl - Terapistudion & ParterapiStockholm
    Genom Lailas insikt och ömsinta vägledning vågade jag ta itu med mina rädslor. Även de rädslor som jag inte visste om och som jag inte hade vågat uttala. Hos dig Laila är jag inte rädd, vågar även prata om det svåra. Det har gjort mig till en friskare och friare människa, min rädsla krymper och krymper, det är så roligt att våga :) Läs mer
  • Charlotte W
    Charlotte W skrev om Föreläsning en del av Laila Dahl - Terapistudion & ParterapiStockholm
    Professionell, vänlig och förtroendeingivande. Med medmänsklig värme och mycket vishet förmedlar Laila värdefulla insikter till lyssnaren. Med visuella exempel och dessutom egna tänkvärda texter i sång och musik gör att man bär med sig Lailas föreläsning länge efteråt. Jag kommer gärna igen. Läs mer
  • Johan L skrev om Samtalsterapi en del av Laila Dahl - Terapistudion & ParterapiStockholm
    För ett lyckat samtal med konstruktiv feedback om ens beteende krävs det att jag som kund ger av min tid så att min terapeut får möjlighet att lära känna mig och mina problem. Om du ger dig själv den tiden så kommer Laila Dahl Höglund hitta svar på de frågor du har om dig själv och om din omgivning. Hon har på ett personligt och ärligt sätt tydliggjort för mig vilka brister och behov som finns hos mig och i relationen mellan mig och min flickvän. Min flickvän är mitt allt, min största kärlek, och det har aldrig känts konstigt att blotta mina största svagheter och svagheter som pojkvän inför Laila Dahl Höglund. Hon lyssnar in men gör inga värderingar om ens beteende. Allt känns naturligt och jag känner mig alltid välkommen att stiga in i Terapistudion. Läs mer
  • Kristina H skrev om Samtalsterapi en del av Laila Dahl - Terapistudion & ParterapiStockholm
    Proffsig,lugn, empatisk och tankeväckande. Läs mer
  • Vicki M skrev om Föreläsning en del av Laila Dahl - Terapistudion & ParterapiStockholm
    En föreläsare som använder sig av drama, sång, högläsning och kloka tankar sprugna ur erfarenhet, egen och andras, är alltid lätt att lyssna på. Laila Dahl Höglund är just en sådan föredragare. Att sedan alla texter hon använder är hennes egna gör att ämnet "Att omfamna din otillräcklighet" kommer nära och berör.

Missa inte Laila om hon föreläser någonstans nära dig!

Tack, Vicki Läs mer
  • Anders W skrev om Samtalsterapi en del av Laila Dahl - Terapistudion & ParterapiStockholm
    Laila är en kompetent och insiktfull samtalspartner med ett förtroendeingivande och professionellt bemötande. Hennes förståelse för min situation och därav förmåga att ge mig rätt verktyg har inneburit en avgörande helomvändning mot ett livsbejakande leverne.

Hon är värd varenda spänn - Plus dricks! Läs mer
  • Ulrika

2011-11-22

Omdömet har granskats och är verifierat

Ulrika skrev om Samtalsterapi en del av Laila Dahl - Terapistudion & ParterapiStockholm
    Laila är en oerhört varm och jordnära människa som man genast känner sig välkommen hos. Tack vare Laila har många av mina tidigare inprogrammerade sanningar eliminerats och jag är idag en trygg person som är sann mot mig själv. Resan har inte på något sätt varit lätt, men det har verkligen varit värt det!!! Läs mer
  • Anette skrev om Samtalsterapi en del av Laila Dahl - Terapistudion & ParterapiStockholm
    Genom Lailas professionella samtal har jag fått hjälp att växa som människa. Idag står jag på egna ben, tycker om mig själv och vågar leva livet fullt ut. TACK Laila! Läs mer
  • Lena M skrev om Föreläsning en del av Laila Dahl - Terapistudion & ParterapiStockholm
    Laila är en fantastiskt bra och varm föreläsare,hon kombinerar med fantastiskt fina låtar, en duktig sångerska.Gå och lyssna på henne.
    Jag tycker att terapi studion är ett bra ställe för samtal. Laila har en värme och ett engagemang som gör att du känner dig väl omhändertage. Läs mer
  • Jenny W skrev om Samtalsterapi en del av Laila Dahl - Terapistudion & ParterapiStockholm
    Mycket bra, Laila är en så fin och varm person och en mycket bra terapeut. Det är bra tillgänglighet, flexibilitet vad gäller tider etc. Alltid vänligt och bra bemötande. Vacker och rogivande miljö. Läs mer

Skrakvägen 12, 141 71 Segeltorp