Lanolia Städ & Service AB

Lanolia Städ & Service AB

lanolia.se
  • BadgeNineYears
4.4

Lanolia grundades 2007 och är ett komplett städföretag och vi arbetar mot så väl privatpersoner som företag. Vi erbjuder helhetslösningar med fokus på kvalitet, kundens önskemål, miljö och personalvård. Hos oss erbjuds flyttstädning, hushållsnära tjänster, byggstädning, fönsterputs och mycket mer. Tjänsterna fungerar antingen...

422 omdömen om Lanolia Städ & Service AB

Marie L
Skrev om Lanolia Städ & Service AB

Har haft veckostäd i ett par år och det fungerar fantastiskt bra. Dom är superduktiga och det är jätteskönt att komma hem till ett städat hem. Jag rekommenderar dom gärna vidare till fler.

Svar från Lanolia Städ & Service AB

Tack Marie för härlig feedback. Vi blir alla så glada när våra kunder känner såhär 🌸 Vänligen Katja Järvelä, VD

Boel C
Skrev om Lanolia Städ & Service AB

Städningen är oftast väldigt bra, det gäller både den vanliga 4 veckors städningen och stor städningen som var mycket bra vår ugn har aldrig varit så ren och fin. Det enda som jag vill anmärka på att de ibland har svårt att hålla utlovad tid. Vi vet att städningen före kan dra ut på tiden men städarna eller kontoret måste då höra av sig. Vi har ofta andra tider att passa, även om vi är pensionärer är vi ofta upptagna. Det är ofta svårt att prata med tjejerna efter som de inte kan varken svenska eller engelska! lite språkstudier...

Svar från Lanolia Städ & Service AB

Tack Boel för fint omdöme. Vi tar till oss gällande tid och förstår vikten av det för er som kund. Vi ska absolut se till att bli bättre på att informera om personal är sen. Vi har marginal om +/- 30 minuter och utöver det på utlovad tid ska alltid meddelas 🌸 Vänlige Katja Järvelä, VD

Anita P
Skrev om Lanolia Städ & Service AB

Hej! I stora drag är jag nöjd, men… De anlände 1timma tidigare än överenskommet. Det funkade ändå eftersom vi var hemma. Några av de önskemål vi hade enligt korrespondens var inte utförda. Kanske berodde på bristande kommunikation, trots att jag tyckte att jag var tydlig. En liten olycka; en tvålkopp i porslin gick sönder. Absolut ingen katastrof, men blir ledsen över att de inte berättade det. Soliga vårhälsningar ☀️

Svar från Lanolia Städ & Service AB

Tack Anita för ditt omdöme. Bristerna som upplevdes tar vi till oss så vi kan förbättra oss och kommer återkoppla till dig enskilt. 🌸 Vänligen Katja Järvelä, VD

Krister L
Skrev om Lanolia Städ & Service AB

Snabb och bra service,har tagit er tidigare och rekommenderat er till andra som blivit nöjda.har själv haft städfirma förrut så jag vet hur man städar hade kunnat gjort själv men är för sjuk för att göra det sen gillar jag små firmor vill alltid hjälpa dom.

Svar från Lanolia Städ & Service AB

Tack Krister för härligt omdöme ⭐️ När kund är nöjd är vi på Lanolia alltid nöjd 🌸 Vänligen Katja Järvelä, VD

Arne Roland E
Skrev om Lanolia Städ & Service AB

Städningen är bra utfört kommer punktlig

Tack Arne för fint omdöme 🌸 Vänligen Katja Järvelä, VD

Ingrid L
Skrev om Lanolia Städ & Service AB

Trevlig personal. Snabb service och ett fint rent och snygg arbete utfört. Mycket nöjda.

Svar från Lanolia Städ & Service AB

Helt magsikt vilket omdöme Inger. Att kunna leverera full pott på allt är vår vision och vi blir så otroligt glada när detta sker. Tusen tack för att vi och alla andra får ta del av er upplevelse 🌷 Vänligen Katja Järvelä, VD

Hans-Christer K
Skrev om Lanolia Städ & Service AB

Beställde flyttstädning och allt fungerade toppen, rent, fint och mycket bra kommunikation!. Tusen tack!

Svar från Lanolia Städ & Service AB

Fantastiskt Hans-Christer! Tack för omdömet, helt magiskt 🌸 Vänligen Katja Järvela, VD

Kjell E
Skrev om Lanolia Städ & Service AB

Trevligt bemötande Ville ha engrundlig städning och Lanolia gjorde verkligen det Tillochmed besiktningsmannen tyckte att det var en bra städning Hade begärt flyttstäd och efter koll av Lanolia kom vi överens om grovstädning och finstäd. Verkligen nöjd med städningen

Svar från Lanolia Städ & Service AB

Tusen tack för fint omdöme Kjell. På pricken som vi önskar att det ska vara hela vägen ⭐️ Vänligen Katja Järvelä, VD

Anja F
Skrev om Lanolia Städ & Service AB

Bra bemött Trevliga tjejer Bra jobbat Jag är nöjd med det de utförde Jag hade hemstäd ❤️ tack / Anja

Svar från Lanolia Städ & Service AB

Tusen tack Anja för underbara ord om oss. Önskar er allt gott 🌸 Vänligen Katja Järvelä, VD

Birgita N
Skrev om Lanolia Städ & Service AB

Mycket bra återkoppling från första förfrågan om flyttstädning till utfört arbete som även det var utmärkt. Har även tidigare mycket bra erfarenhet av dem för flyttstädning.

Svar från Lanolia Städ & Service AB

Tack Birgita för att du tog dig tid att skriva ett omdöme. Härligt att få läsa detta och ta det vidare till berörd personal som uppskattar feedbacken otroligt mycket. Tack! Vänligen Katja Järvelä, VD

Gabriella S
Skrev om Lanolia Städ & Service AB

Otroligt bra bemötande, både i person och i text. Proffsiga, vänliga och tillmötesgående. Svarar snabbt och tydligt! Jag har varit mer än nöjd.

Svar från Lanolia Städ & Service AB

Tack Gabriella för fantastiskt omdöme. Helt som vi önskar att det ska vara! Vänligen Katja Järvelä, VD

Torgny W
Skrev om Lanolia Städ & Service AB

Under åren har jag påtalat brister hos personalen och deras städning. Trots det har nivån på städningen successivt blivit sämre. Vi har inte heller kunnat få en fast städtid. Utan på bestämd dag kunde personalen komma klockan 09 eller kl 15 utan någon förhandsinformation. Vi har avtalat om 1 timma med två städare. Men det har under hösten blivit vanligt att de går innan timmen som vi betalar för har gått ut.

Svar från Lanolia Städ & Service AB

Tack för din feedback Torgny. Vi kommer se över dessa brister och följ upp dem. Cirka tid alltid ska kunna ges och alternativ som sms dagen innan och om tid ändras ska vi informera om detta. Tacksam för att du tagit dig tid och skriva. Utan feedback kan vi inte förändra och det är bra för oss att ta del av detta. Tack för den tid ni varit med oss och önskar er allt gott och lycka till. Vänligen Katja Järvelä, VD

Ingela P
Skrev om Lanolia Städ & Service AB

Trevliga att ha kontakt med och jobbet blev bra utfört. Köpte en storstädning inför jul. Till och med lite bättre än jag hade förväntat mig.

Svar från Lanolia Städ & Service AB

Stort leende med värme i hjärtat. Bästa känslan som finns med vårt arbete när vi lyckas leverera och våra kunder är nöjda. Förträffligt omdöme, tack Ingela. Vänligen Katja Järvelä, VD

Carina E
Skrev om Lanolia Städ & Service AB

Trevligt och proffsigt bemötande, från första kontakt, offert och beställning (via Bank-id), till städning med efterföljande städbesiktning. Noggrant städat i minsta detalj. Mycket nöjda!

Svar från Lanolia Städ & Service AB

Carina, helt otroligt fint omdöme och vi är så glada för att vi levererat till er på toppnivå och att ni är nöjda med oss. Tack för att vi fick förtroendet att hjälpa er. Vänligen Katja Järvelä, VD

David W
Skrev om Lanolia Städ & Service AB

Väldigt trevligt och professionellt från början till slut. Det kändes tryggt att de kunde ta hand om slutbesiktningen med snabba åtgärder tillsammans med en för krävande hyresvärd.

Svar från Lanolia Städ & Service AB

Tack David för ditt omdöme. Ett kvitto på att vi utför det vi lovar och vill stå för en god kvalité trots krävande hyresvärd. Blir så glad när våra kunder är nöjda 😃 Vänligen Katja Järvelä, VD

Nina A
Skrev om Lanolia Städ & Service AB

Vilket toppenföretag!! Proffsigt & trevligt bemötande både i telefonkontakt & utav tjejerna som utförde flyttstädningen utav vår gamla lgh Förväntningarna var höga då vi bara hade hört gott om Lanolia … Slutresultatet vart grymt bra & vi är så nöjda Tusen Tack för ett Mycket väl utfört jobb!! :)

Svar från Lanolia Städ & Service AB

Underbart omdöme! Tusen tack Nina för att du delar med dig och ett omdöme som detta motiverar alla i företaget att alltid vara sitt allra bästa ⭐️ Tack! Vänligen Katja Järvelä, VD

Kenneth B
Skrev om Lanolia Städ & Service AB

Alltid ett trevligt bemötande av alla som jobbar på Lanolia. Mycket noggranna och proffsiga i sitt städarbete.Kontaktar dem gärna igen och kan varmt rekommendera dem.

Svar från Lanolia Städ & Service AB

Värmer gott att läsa detta Kenneth. Tack för att du tagit dig tiden att dela med dig och tack för fint omdöme. Du är varmt välkommen att anlita oss igen. Vänligen Katja Järvelä, VD

Bo E
Skrev om Lanolia Städ & Service AB

Bra bemötande och snabbt igång startat återkommer om städning när renovering en är klar

Svar från Lanolia Städ & Service AB

Så underbart att kunna få ta del att ett så fint omdöme Bo. Du är varmt välkommen att boka när renovering är klar. Vänligen Katja Järvelä, VD

Ingermar W
Skrev om Lanolia Städ & Service AB

Fick ett mycket trevligt bemötande vid bokning av storstädning . Allt har fungerat smidigt och jag är mer än nöjd med resultatet! Både med kvaliteten på arbetet och prismässigt.

Svar från Lanolia Städ & Service AB

Förträffligt omdöme! Tack Ingemar för att du tog dig tid att skriva. Oslagbar känsla med såhär nöjd kund. Vänligen Katja Järvelä, VD

Kenneth B
Skrev om Lanolia Städ & Service AB

Flyttstädning när vi sålt vårat hus. Vi var väldigt nöjda även våra köpare som ville anlita dem. Allting var perfekt städat även bakom spisen och kylen, alla fönster både invändigt och utvändigt samt toaletter och golv, det luktade verkligen rent när nya ägarna fick överta huset.

Svar från Lanolia Städ & Service AB

Fantastiskt omdöme. Tack Kenneth för att du delar med dig och glädjer mig att få ta del av detta. Glad sommar! Vänligen Katja Järvelä, VD

Helen J
Skrev om Lanolia Städ & Service AB

Mycket bra, fint och rent efter städningen.

Svar från Lanolia Städ & Service AB

Tack Helen, härligt att få ta del av detta och att det fungerar bra. Vänligen Katja Järvelä, VD

Margaretha P
Skrev om Lanolia Städ & Service AB

Tänker på kunden, vill mycket. Lite lite kontroll på hur arbetet utförs. Dock mycket nöjd som kund. Rekommenderar gärna.

Svar från Lanolia Städ & Service AB

Tack Margaretha för omdömet. Härligt att du är nöjd med det mesta. Självklart ska vi försöka förbättra även kontrollen över arbetet med personalen. Checklistorna uppdateras denna vecka och till årsskiftet hoppas vi kunna lansera digital checklista och kundkort och genom detta kunna följa upp bättre och att även personalen har mer koll på hur arbetet kan planeras hos kund. Vänligen Katja Järvelä, VD

Ingalill H
Skrev om Lanolia Städ & Service AB

För min del fungerar Lanolia bra, trevliga städare och bra bemötande

Svar från Lanolia Städ & Service AB

Underbart Ingalill att allt fungerar bra hos dig. Tack för omdömet. Vänligen Katja Järvelä, VD

Nils-Erik B
Skrev om Lanolia Städ & Service AB

Städning varannan vecka fungerar bra. Synd att personalen inte är svenktalande.och "hackiga" på engelska. Tyvärr inget socialt utbyte, men å andra sidan blir ju städinsatserna dessdå effektivare.

Svar från Lanolia Städ & Service AB

Tack Nils-Erik för omdömet och fint att få ta del utav att detta. Härligt att något mindre bra ändå kan ses som något positivt :) Vänligen Katja Järvelä, VD

LARS OVE F
Skrev om Lanolia Städ & Service AB

Tog hjälp av Lanolia Städ när vi skulle ha visning av vårt hus som skulle säljas samt vid flyttstädning. Väldigt bra bemötande och proffsig service och vi vart 100% nöjda och kommer anlita dem igen nästa gång det behövs.

Svar från Lanolia Städ & Service AB

Underbart Lars Ove vad glad jag blir av att läsa detta. Tack för att du delar med dig, så härligt när kund är nöjd. Vänligen Katja Järvelä, VD

Emelie W
Skrev om Lanolia Städ & Service AB

Lanolia städar bra trots att de inte schemalagt så mycket tid hos oss, dvs det är billigt, men städningen blir ändå bra och de städar på alla viktiga ställen. Det enda vi in anmärka på är att de ofta städar samma punkter på listan som de inte gör varje gång. Tex har de satsat mikron extremt många gånger men ugnen en gång på 1,5 år. Vi kan såklart säga till om detta och det gör vi ibland med kan tycka att de borde vara bättre på att gå igenom all punkter.

Svar från Lanolia Städ & Service AB

Tack Emelie för din tid och ditt omdöme. Vi uppskattar ärlighet från kund och genom det kan förbättring ske. Rotationen av extrapunkterna är något vi bör arbeta med bättre och få personal att förstå att om vi utför olika delar så underhålls städuppdraget bättre. Förhoppningsvis lanseras digital checklista till årsskiftet och genom detta kommer bättre uppföljning kunna ske. Vi stävar alltid efter att bli bättre! Vänligen Katja Järvelä, VD

Annica M
Skrev om Lanolia Städ & Service AB

Lika nöjda varje gång. Har städ var 14 dag. Nogranna och trevlig personal.

Svar från Lanolia Städ & Service AB

Underbart att ta del av detta. Tack Annica för härliga ord om vår personal. Vänligen Katja Järvelä, VD

Hans T

Duktiga på att städa. Trevliga Förbättringspotential: Svenska språket,

Svar från Lanolia Städ & Service AB

Tack Hans för omdöme. Underbart att städ fungerar och att personal är trevliga. Vi jobbar på språket med egna ledord och SFI. Vi hoppas kunna se en språkförbättring under kommande år. Vänligen Katja Järvelä, VD

Kerstin J

Vi är jättenöjda med Lanolia Städ &Service AB. Snabba, noggranna och pålitliga

Svar från Lanolia Städ & Service AB

Tack Kerstin, fint att få ta del av detta omdöme. Glädjer mig att Ni är nöjda. Vänligen Katja Järvelä, VD

Mattias Å
Skrev om Lanolia Städ & Service AB

Snabb återkoppling, god service och välstädat!

Svar från Lanolia Städ & Service AB

Tack Mattias för fint omdöme. Underbart när kund är nöjd! Vänligen Katja Järvelä, VD

Karin H
Skrev om Lanolia Städ & Service AB

Alltid trevligt bemött mn ofta ganska snurriga personer. Hade varit fint med en och samma person. Ganska nöjd men inte helt. Tycker att städ kvalitén varit så där.

Svar från Lanolia Städ & Service AB

Tack för din feedback Karin. Återkom gärna till mig på katja@lanolia.se så jag kan följa upp detta och se till så förbättring sker där vi brister och ordna så ni som vår kund blir nöjd och får såsom ni önskar. Vänligen Katja Järvelä, VD

Åsa H
Skrev om Lanolia Städ & Service AB

Hej! Det jag skickade igår gick inte att få iväg. Men jag vill berätta att vi är jättenöjda - både med personalen som var tillmötesgående och proffsig och med flyttstädningen som var så bra! Vi kände nästan för att flytta in igen! Vi kommer att rekommendera Lanolia med glädje. Hälsningar Åsa Hult

Svar från Lanolia Städ & Service AB

Hej Åsa, Tack för fin rekommendation och helt underbart att få ta del av hur er känsla var av vår flyttstädning. Vänliga Hälsningar Katja Järvelä, VD

Banburi W
Skrev om Lanolia Städ & Service AB

Trevlig bemötande när jag ringade och bokade flyttstädningen. Väldigt professionell städning och snabbt tack.MVH Banburri

Svar från Lanolia Städ & Service AB

Hej Banburi, Tack för din tid och fint omdöme. Underbart att allt varit till belåtenhet. Bästa Hälsningar Katja Järvelä, VD

Ann-Cathrin L
Skrev om Lanolia Städ & Service AB

Effektiva och bra, men en nackdel att personalen inte talar svenska. Bra att de har med sig all städutrustning. Torkar lite för blött. Spillde ut en hink vatten och meddelade inte detta själva, fast det läckte ner till källarvåningen, utan jag fick själv "upptäcka" det. Frågar för lite, överhuvudtaget för lite kommunikation. Jag undrar också hur man torkar överskåp och liknande utan stege?

Svar från Lanolia Städ & Service AB

Hej Ann-Cathrin, Tack för feedback. Bra för mig att få till mig v ad som behövs i påminnelse på våra APT möten. Vi på Lanolia tror på att människor integreras bättre i samhället när människor från andra länder har arbete och läser SFI samtidigt. Dock är språkinlärningen olika och tar mer tid för vissa. Vi försöker alltid ha en som kan göra sig förstådd på svenska annars engelska. Som kund hos oss får man gärna ring in och vi tar kommunikationen samt önskemålen. Personal på plats kan alltid ringa sin arbetsledare som hjälper...

Brf Parken S
Skrev om Lanolia Städ & Service AB

Bra service, trevlig personal, alltid gott bemötta vid möten i trapphuset. Det syns och känns när ni vart hos oss och städat. Stor skillnad på före och efter ni vart hos oss.

Svar från Lanolia Städ & Service AB

Hej och tack BRF Parken för fint omdöme. Härligt att få ta del utav att ni är nöjda med oss. Bästa Hälsningar Katja Järvelä, VD

Linda W
Skrev om Lanolia Städ & Service AB

Anlitade Lanolia för flyttstäd. Supersnabb och professionell service. Är jättenöjd!

Svar från Lanolia Städ & Service AB

Hej Linda, Tack för omdömet. Fantastiskt, detta är exakt som vi önskar att det ska vara för er som kund. Bästa Hälsningar Katja Järvelä, VD

Benny V
Skrev om Lanolia Städ & Service AB

Trevligt bemötande och bra utfört arbete

Svar från Lanolia Städ & Service AB

Hej Benny, Tackar vänligt för omdömet och värmer gott om hjärtat att veta ni blev nöjda med vår service. Bästa Hälsningar Katja Järvelä, VD

Danielle O
Skrev om Lanolia Städ & Service AB

Dem gjorde ett toppen jobb med vår flyttstädning! Kundservicen var på topp och kommunikationen lika så. Rekommenderar detta företag! Väl värt pengarna!

Svar från Lanolia Städ & Service AB

Hej Danielle, Tusen tack för värmande omdöme och glädjer mig innerligt att allt var till belåtenhet. Bästa Hälsningar Katja Järvelä, VD

Mug Förvaltning A
Skrev om Lanolia Städ & Service AB

Alla är alltid glada och trevliga. Städar bra och gör fint. Den som planerar arbetena, bör vara noggrannare med att besökstiderna är mer exakta och alltid sker på samma klockslag för oss som arbetar från hemmet.

Svar från Lanolia Städ & Service AB

Detta är inga problem alls. Vi återkopplar till dig så för vi in det i kundkortet så ska tiderna vara samma framöver och ni blir nöjda fullt ut. Bästa Hälsningar Katja Järvelä, VD

DANIEL A
Skrev om Lanolia Städ & Service AB

Anlitade Lanolia för en flyttstädning. De var snabba med svar på offertförfrågan, och kunde komma redan dagen därpå. Städarna kom på bestämd tid. Städningen var utmärkt, och lägenheten var nog renare än när jag flyttade in i den. Och då hade delar av den stått ett tag och grott igen lite extra. Mycket nöjd med dem.

Svar från Lanolia Städ & Service AB

Hej Daniel, tack för mycket fint omdöme. Glädjer mig att du är nöjd med oss och att du tog dig tid att skriva. Bästa Hälsningar Katja Järvelä, VD

Anna S
Skrev om Lanolia Städ & Service AB

Alltid ett professionellt bemötande och snabb återkoppling vid ev frågor. Städningen är noga utförd och vi är nöjda varje gång. Kan starkt rekommendera Lanolia.

Svar från Lanolia Städ & Service AB

Hej Anna, se otroligt tacksam för ert fina omdöme om oss. Tack! Bästa Hälsningar Katja Järvelä, VD

Margareta G
Skrev om Lanolia Städ & Service AB

Bra bemötande och lätt att få kontakt. Nöjd med städningen och trevliga flickor Kan rekommenderas.

Svar från Lanolia Städ & Service AB

Hej Margareta, tackar och bugar för fint skrivet omdöme. Bästa Hälsningar Katja Järvelä, VD

Mats G
Skrev om Lanolia Städ & Service AB

Alltid bra bemötande av all personal. Hittills alltid bra utfört arbete. Sammanfattningsvis är jag nöjd och belåten med Lanolia.

Hej Mats, tack för fint omdöme och läsning. Bästa Hälsningar Katja Järvelä, VD

Ethel A

Trevligt bemötande Proffsigt utförande Städning en gång I månaden Mycket nöjd

Svar från Lanolia Städ & Service AB

Hej Ethel, fantastiskt läsande. Tack för ditt omdöme. Bästa Hälsningar Katja Järvelä, VD

Linda F
Skrev om Lanolia Städ & Service AB

Vi är så nöjda med allt från kontaktperson, att de alltid är flexibla och det är alltid utomordentligt städat. Vi har ingenting att klaga på!

Svar från Lanolia Städ & Service AB

Hej Linda, tack för helt enastående omdöme. Underbart, glädjer oss verkligen att ni är så nöjda! Bästa Hälsningar Katja Järvelä, VD

Per F
Skrev om Lanolia Städ & Service AB

Ordning och reda samtidigt som de är lyhörda och lösningsfokusersde.

Patrycja W och 2 andra gillar detta
Svar från Lanolia Städ & Service AB

Hej Per, tackar gladeligen för mycket fint omdöme. Bästa Hälsningar Katja Järvelä, VD

Maire H
Skrev om Lanolia Städ & Service AB

Köpte städtjänster. Bra bemötande på kontoret. Trevliga städerskor.

Patrycja W och 2 andra gillar detta
Svar från Lanolia Städ & Service AB

Hej Maire, tack för ett otroligt fint omdöme. Bästa Hälsningar Katja Järvelä, VD

Sigrid W
Skrev om Lanolia Städ & Service AB

Väldigt trevligt bemötande. Vi förväntade oss att det alltid ska vara åtminstone 1 återkommande person som städar varje gång, och det har ni uppfyllt.

Anette S

Alltid glada i trevliga Uppfyller förväntningarna Städservice är mycket nöjd

Svar från Lanolia Städ & Service AB

Hej Anette, tack för fint omdöme. Glädjer mig att ta del av detta. Bästa Hälsningar Katja Järvelä,VD

Jeannette W
Skrev om Lanolia Städ & Service AB

Jag har bara blivit trevligt bemött.

Svar från Lanolia Städ & Service AB

Hej Jeannette, tack för ditt omdöme och fint att ta del av att vårt bemötande alltid är trevligt. Precis vad vi eftersträvar. Bästa Hälsningar Katja Järvelä, VD