Christopher Maurie

Christopher Maurie

Varför ska man välja dig när man ska göra en bostadsaffär?
Jag vill att kunderna ska få en hög servicenivå och känna sig riktigt nöjda! Läser man mina rekommendationer från både säljare och köpare så är dessa ord återkommande: bra på återkoppling, tillgänglig, kunnig, proffsig, trovärdig, trevlig, engagerad i processen. Om man uppskattar denna typ av egenskaper så ska man definitivt träffa mig.

Vad vet vi inte om dig?
Bland annat är jag stolt morbror till fem syskonbarn och givetvis superstolt över min egna fantastiska dotter. Genomförde mitt sjunde Vasalopp 2018 och har även gjort en "albatross" på 17:e hålet på Fågelbro.
    Försäljningar

116 omdömen om Christopher Maurie

• Christopher var lugn och trygg i sin roll vilket smittade av sig i en period jag själv upplevde som tämligen stressfylld. Allt gick smidigt och enkelt med realistiska förväntningar. I övrigt, personlig, trevlig och lättillgänglig. Jag kan varmt rekommendera honom. /Niklas
    2020-09-21
    Hej Niklas, Superroligt att du är nöjd med mig och försäljningsprocessen! Tack för uppdraget och förtroendet, det har varit roligt att samarbeta med dig, extra kul att vi fick bra betalt! Mvh Christopher

Christopher M

• Vi har just sålt en bostadsrätt. Mäklaren var kunnig och trevlig, och hade ett stort lager av potentiella köpare för det aktuella området. Lägenheten såldes snabbt efter första visningen till ett pris som vi är mycket nöjda med. Pappersarbetet sköttes professionellt, och under hela processen fick vi alltid snabba svar från mäklaren på de frågor vi hade. Sammanfattningsvis är vi mycket nöjda med mäklarens insats.
    2020-09-11
    Tack för dessa rader och rekommendation! Det gläder mig att ni är mycket nöjda med min insats! Mycket roligt att genomföra en sådan lyckad försäljning. Tack för förtroendet och uppdraget. Mvh Christopher

Christopher M

• Riktigt smidig process, kändes tryggt genom hela försäljningen. Smidig kommunikation vilket jag värderar högt. Köpt och sålt samma lägenhet av Christopher och har fått bra service bägge gånger.
    2020-09-02
    Hej, Tack för mycket gott samarbete! Vad roligt att höra att ni är nöjda med både köp- och säljprocessen. Hög service till både köpare och säljare är viktigt. Extra roligt att vi sålde till rekordpris! Mvh Christopher

Christopher M

• Christopher är en mycket empatisk, bra på av läsa av oss och med stort tålamod. Vi kontaktade Christopher under våren (2020, mitt under Coronapandemin) och sålde till slut i Augusti. Med tanke på vår osäkerhet till att sälja under ett år som detta, visade Christopher sin fingertoppskänsla för lyhördhet och tålamod att inte stressa oss säljare. Han förstår verkligen oss säljare och värderar ens åsikter och synpunkter. Vi upplevde honom också som tillgänglig att svara på frågor och funderingar och slutligen, för oss hade han bra precision om var ett slutpris kunde landa. Jag och Maria kan varmt rekommendera Christopher Maurie som Mäklare när du säljer i Bromma.
    2020-08-19
    Hej, wow, tack snälla för dessa rader, jag blir verkligen glad över att läsa detta. Hög service och lyhördhet är A-O för en lyckad process! Tack för uppdraget och ert förtoende, det har varit roligt att samarbeta med er. Lycka till med det nya. Mvh Christopher

Christopher M

• Har fått hjälp av Christopher för att sälja min lgh som är en 2:a på 46kvm. Trevlig mäklare som är lätt att tycka om då han är trygg i sin roll, håller en uppdaterad och ger tips och synpunkter men låter en bestämma utan stress. Är lätt att nå. Uppskattar att han har tålamod även i en situation då man kanske behöver ta snabba beslut. Rekommenderar honom starkt!
    2020-08-14
    Hej Olof, Tack för dina rader och fint att höra att du rekommenderar mig starkt till andra!! Det var roligt att vi fick riktigt bra betalt för din lägenhet. Lycka till med letandet efter ert nästa hem:) Mvh Christopher

Christopher M

• Christopher hjälpte oss att sälja vår 3:a på 78 kvm i Abrahamsberg under sommaren, och dessutom mitt under pågående pandemi. Trots det rådande läget kunde Christopher både ge realistiska förväntningar kring värdet på lägenheten, och dessutom locka oerhört många spekulanter. Under hela processen har Christopher varit mycket transparent och snabb med återkoppling. Att ha Christoper som mäklare har känts väldigt tryggt, och vi är mycket nöjda med hur hela försäljningen gick till, både vad gäller slutpris, och att köparna älskar lägenheten lika mycket som vi gjort!
    2020-07-14
    Hej! Superkul läsning och att ni är jättenöjda med mig och mitt arbete! Tillsammans så genomförde vi riktigt lyckad försäljning! Tack för den fina rekommendationen! Mvh Christopher

Christopher M

• Vi sålde vår två i Bromma med hjälp av Christopher. Christopher hjälpte oss, trots en ganska sval marknad mitt i sommaren, att sälja vår lägenhet för det pris vi hade riktat in oss på. Han var till stor hjälp i slutförhandlingarna med köparna, vilket vad avgörande för att vi skulle få det pris vi ville.
    2020-07-10
    Tack Daniel för din rekommendation! Det har varit mycket trevligt att få samarbeta med dig/er från början till slut och att få hjälp till med försäljningen av er fina lägenhet! Superkul att allt blev så bra och att förhandlingen hjälpte till att nå slutresultatet! Mvh Christopher

Christopher M

• Vi är nöjda med Christopher som mäklare. Han fick vår lägenhet såld i svåra och osäkra tider. Trevlig, professionell och gav en tydlig förväntansbild. Lättillgänglig, flexibel och svarade snabbt på våra frågor. Rekommender andra varmt att anlita Christopher som mäklare 🙂
    2020-07-08
    Hej Maria och Adam, Stort tack för er rekommendation och tack för ett mycket gott samarbetet! Grattis till en lyckad försäljning på en orolig marknad. Ha en fin sommar! Mvh Christopher

Christopher M

• Väldigt bra och professionellt bemötande utav denna mäklare när vi skulle sälja vår 3a. Vi sålde under corona krisen då bostadsmarknaden svajade, men vår mäklare lyckades sälja 3an för en lite högre summa än den vi gav vid vårat köp. Kan inget annat än att vara nöjd. Snabb, bra och trevlig kontakt under hela försäljningen.
    2020-05-15
    Hej, superkul att vi levererade en sån fin försäljning och ett kanonslutpris. Det har var trevligt att samarbeta med er och jag är mycket tacksam för era rader/omdöme om mig! Mvh Christopher

Christopher M

• Christopher hjälpte oss att sälja vår lägenhet om tre rum i Bromma. Vi skrev avtal med Christopher redan ett-två år innan vi sålde lägenheten då han värderade vår lägenhet och gav ett bra intryck. Vi föll på hans driv och engagemang vilket han uprätthöll genom processen. Med tanke på den osäkerhet som finns på marknaden blev vi nöjda med att uppnå ett acceptpris efter en längre process på sex veckor.
    2020-05-11
    Hej Daniel och Julia, tack för omdömet. Ja, i dessa tider gäller det att ha tålamod och jobba med en mäklare som är bra på att förhandla. Härligt att höra att ni föll på mitt driv och engagemang och att ni upplever att jag upprätthöll det genom hela processen. Mvh Christopher