Christopher Maurie
Registrerad mäklare sedan 2008
Aktiv på Reco.se sedan 2016
?
Varför ska man välja dig när man ska göra en bostadsaffär?
Jag vill att kunderna ska få en hög servicenivå och känna sig riktigt nöjda! Läser man mina rekommendationer från både säljare och köpare så är dessa ord återkommande: bra på återkoppling, tillgänglig, kunnig, proffsig, trovärdig, trevlig, engagerad i processen. Om man uppskattar denna typ av egenskaper så ska man definitivt träffa mig.

Vad vet vi inte om dig?
Bland annat är jag stolt morbror till fem syskonbarn och givetvis superstolt över min egna fantastiska dotter. Genomförde mitt sjunde Vasalopp 2018 och har även gjort en "albatross" på 17:e hålet på Fågelbro. Läs mer

Läs vad 83 Läs vad Christopher Maurie

• Katarina A
    Katarina A skrev om Christopher Maurie en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Bromma

2019-05-23

Mäklaren Christopher Maurie hos Länsförsäkringar Fastighet skötte försäljningen av vår 2,5 rums-lägenhet om 64 m2 i Alvik, Bromma.

Christopher är erfaren, "proffsig" och har ett personligt förhållningssätt till sina kunder. Vi uppskattade särskilt hans snabba återkoppling efter möten, visningar och bud och hans idoga arbete i alla delar av processen. Tillsammans nådde vi ett mycket gott resultat i försäljningen av vår lägenhet.

Mäklaren Christopher Maurie rekommenderas varmt! Läs mer
    2019-05-23 Christopher M svarar Katarina A
    Hej Katarina och René!
    Verkligen tusen tack för era rader.
    Så roligt att läsa hur ni uppfatta mig som person och mäklare och att det var en proffsig process!
    Instämmer med dig, "Tillsammans nådde vi ett mycket gott resultat i försäljningen av vår lägenhet"!!

tack! //Christopher
  • Martin T skrev om Christopher Maurie en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Bromma

2019-05-21

Jag är mycket nöjd med Christopher. Hela försäljningen gick smidigt och proffsigt. Läs mer
    2019-05-22 Christopher M svarar Martin T
    Hej Martin, underbart att höra hur du upplevt mig och processen!
    Grattis till försäljning och grattis till ert nya hem som ni ska flytta till.
    Vi hörs och ses.
    Mvh Christopher
  • Anna T skrev om Christopher Maurie en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Bromma

2019-05-01

Det var första gången vi sålde en bostad, och vi har gjort rätt val med Christopher. En tvåa på 47 m2. Han hjälpte oss med värdering och gav oss mycket information i förväg så att vi kände oss trygga under hela processen. Han var snabb och tydlig i kommunikationen och lyhörd för våra önskemål, alltid trevlig, lugn och tålmodig när vi hade frågor. Vi vill rekommendera Christopher till alla som kanske säljer för första gången, är lika noggranna som vi och vill känna sig välinformerade. Samt till alla andra också såklart! Läs mer
    2019-05-02 Christopher M svarar Anna T
    Hej Anna och Omid, tusen tack för dessa fina ord. Jag blir otroligt glad när jag läser om er upplevelse om mig och processen. Det är viktigt att kommunikationen är tydlig då ni ska ta era beslut på detta. Det var extra kul att se hur fint ni iordningställt er bostad inför visning och fotografering! Tack för rekommendationerna. Mvh Christopher
  • Nihad E skrev om Christopher Maurie en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Bromma

2019-01-30

Jag köpte en lägenhet vid S:t Eriksplan för vilken Christopher var ansvarig mäklare.

Christopher har varit väldigt tillmötesgående och engagerad både före och efter själva försäljningen, vilket lämnat ett väldigt gott intryck hos mig.

Som förstagångsköpare hjälpte Christophers lugn, erfarenhet och lyhördhet mig att snabbt komma till ett beslut som jag kände mig trygg i. Jag uppskattar att han var inlyssnande och att hans fokus låg i att jag skulle känna mig nöjd med mitt beslut, snarare än att bara försöka hålla processen så kort som möjligt.

Extra bonuspoäng för flexibilitet (visning inom 15 min efter första samtalet) och personligt engagemang i mitt ärende även efter försäljningen, där Christopher med tips och inspiration visar att han verkligen är mån om att jag ska känna mig nöjd med mitt köp.

Rekommenderar Christopher varmt! Läs mer
    2019-01-30 Christopher M svarar Nihad E
    Wow Nihad! tack för att du tog dig tid och beskriva din upplevelse så väl. Service är a-o och jag försöker alltid att göra mitt bästa för att både köpare och säljare ska känna sig riktigt nöjda med processen och sin bostadsaffär.
    Tusen tack för din rekommendation.
    Mvh Christopher
  • Cathrin C skrev om Christopher Maurie en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Bromma

2019-01-29

Utifrån förutsättningarna - att sälja i en svår bostadsmarknad är jag som helhet mycket nöjd med Christophers insats! Läs mer
    2019-01-30 Christopher M svarar Cathrin C
    Hej Cathrin, tack så mycket för dina rader och rekommendation. Det glädjer mig att du är nöjd med mig och min arbetsinsats, visst blev det en kanonförsäljning i dagens marknad!
    Mvh Christopher
  • Johan S skrev om Christopher Maurie en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Bromma

2019-01-27

En utmärkt mäklare som vill både säljaren och köparens bästa. Social och tillmötesgående. Lätt att ha att göra med. Köpte lägenhet i traneberg av honom. Läs mer
    2019-01-28 Christopher M svarar Johan S
    Tack Johan för att du ser på mig med de ögonen!
    Varmt välkommen till Traneberg, jag är övertygad om att du kommer att trivas i din nya lägenhet.
    Mvh Christopher
  • David B skrev om Christopher Maurie en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Bromma

2019-01-25

Anlitade Christopher till att sälja min 2:a i Traneberg. Även om priset slutade under min förhoppning och även lite under Christophers egen förväntan kan jag inte lägga skulden på honom för det, utan det var så marknaden såg ut. Jag är trots det nöjd med Christoffers insats under hela resan. Han har varit inlyssnande, lätt att få tag i, återkopplat löpande, ställt upp med flera extravisningar och varit lagom proffsig och personlig. Jag kan varmt rekommendera Christopher som mäklare till andra. Läs mer
    2019-01-25 Christopher M svarar David B
    Hej David,
    Tack för uppdraget att förmedla din lägenhet! Javisst fick vi till det riktigt bra med tanke på hur bostadsmarknaden är!
    Tack för dina ord, det uppskattas att du beskriv min insats på detta sätt, i dagens marknad säljs inget av sig självt.
    Mycket lycka till dig i framtiden! Mvh Christopher
  • Amanda T skrev om Christopher Maurie en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Bromma

2019-01-22

Superbra mäklare som verkligen har stenkoll på marknaden! Rekommenderas varmt 🙂 Läs mer
    2019-01-22 Christopher M svarar Amanda T
    Hej Amanda och Mattias, tusen tack för dessa rader och åter tack för uppdraget och förtroendet att få hjälpa er med er försäljning. Verkligen en superfin lägenhet med öppen spis och balkong.
    Jag önskar er all lycka i ert nya hem och framtid på Gotland!
    Mvh Christopher
  • Tor A skrev om Christopher Maurie en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Bromma

2018-12-01

Christopher är en skicklig och respektfull mäklare med stort tålamod. Han lyckades i ett ogynnsamt marknadsläge sälja vår bostadsrätt till ett förvånansvärt bra pris. Läs mer
    2018-12-03 Christopher M svarar Tor A
    Hej Thor, Tusen tack för dina ord, det värmer att läsa dessa rader. Jag minns när jag träffade er första gången 2013 och det har varit trevligt att hållit kontakten med er under dessa år. Mycket glädjande att det blev ett så bra slutpris också! Allt gott och hälsa Monica. Mvh Christopher
  • Arvin Y skrev om Christopher Maurie en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Bromma

2018-11-29

Christopher hjälpte mig att sälja min etta i Birkastan på 34 kvm. Jag är supernöjd med helheten av C’s kunskap och service.

C var tydlig med sin syn på försäljningen och jag kände att mina förväntningar kunde mötas på ett objektivt plan. Jag kände också att mina åsikter och funderingar möttes upp och värderades på ett bra sätt. Vidare hade C hög service med tillgänglighet och flexibilitet.

Jag rekommenderar verkligen er att anlita C om ni vill ha en trygg och bra försäljning. Läs mer
    2018-11-29 Christopher M svarar Arvin Y
    Hej Arvin, verkligen tusen tack för dessa rader om försäljningen samt om mig som mäklare och person!
    Tack så mycket för rekommendationen!
    Jag tackar även ödmjukast att jag fick uppdraget och förtroendet att förmedla din bostad. Nu ska vi hitta en ny bostad till er!

Vi hörs och ses. Mvh Christopher

Andra mäklare hos Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Bromma