Kalle Ahlberk
Aktiv på Reco.se sedan 2014

Läs vad 11 kunder tycker om Kalle Ahlberk

• Länsförsäkringar Fastighetsförmedling var mäklare när jag köpte en tomt i skärgården. Fick ett väldigt bra och proffsigt bemötande. Kände mig trygg och fick bra information genom hela processen. Sammanfattningsvis en mycket nöjd kund! Läs mer
  • Kalle visade stort engagemang när vi kontaktade honom för att sälja vår bostadsrättslägenhet. Han ställde upp på de tider som passade oss enär min fru ännu är yrkesarbetande. Han kontaktade oss meddetsamma intresserad köpare bjöd på och höll kontakten ifall vi ville pressa upp priset.
    Han ordnade med fotografering inför annonsering och det gjordes en mycket fin broschyr med alla uppgifter - som dock inte behövdes då lägenheten såldes ganska så omgående - det behövdes inte heller någon allmän visning. Läs mer
  • Mycket hjälpsamma och trevliga. Läs mer
  • Vi sålde vår bostadsrätt för ett år sedan med hjälp av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling och var väldigt nöjda med vår mäklare Kalle. Försäljningen gick snabbt precis som vi önskade, han var alltid tillgänglig för svar på frågor etc. Vi skulle absolut rekommendera Kalle och Länsförsäkringar och använder oss gärna utav dem igen i framtiden. Läs mer
  • Kalle, som representant för Länsförsäkringar Fastighetsförmedling, skötte försäljningen av min mors bostadsrättslägenhet i Vaxholm i våras. Han tog mycket väl hand om annonsering, visning, budgivning, kontraktsskrivning, framtagande av deklarationsbilaga samt erforderliga kontakter och sammanställningar till överförmyndarmyndigheten. Kalle skötte det hela mycket professionellt. Han informerade hela tiden vad som hände och vad han gjorde. Jag har absolut inget att klaga på. Jag skulle anlita honom om det skulle bli aktuellt med någon mer medlaruppdrag.

Han skötte även en annan försäljning, som jag delvis var involverad i. Det gällde en skärgårdstomt som en stiftelse skulle sälja. Då jag sitter i dess styrelser rekommenderade jag Kalle som mäklare. Han ledde försäljning till det högsta priset på en tomt på aktuell ö. Läs mer
  • Mycket bra och engagerad mäklare som hela tiden höll oss uppdaterade och som noga gick igenom alla avtal som upprättades kändes mycket seriöst. Vi är mycket nöjda med allt. Läs mer
  • Jag fick ett trevligt bemötande av Kalle.
    Vi hade en tomt som skulle säljas. Kalle hade just avslutat en tomtförsäljning på ön och trodde sig ha några intresserade spekulanter kvar. Vi är flera som bestämde i valet av mäklare. Vi hade kontakt med en annan mäklare som övriga representanter ville anlita. Denna mäklare ansåg att det inte kunde finnas något intresse att köpa en fritidstomt på sen höst. Kalle var övertygad om att det skulle gå.
    Försäljningen gick alldeles utmärkt och slutpriset var mycket positivt.
    Alla var mycket nöjda med resultatet. Läs mer
  • Jag kan varmt rekommendera Kalle Ahlberk. Han är nogran, professionell och erfaren. Mvh Elin Läs mer
  • Köpte en tomt som såldes av Kalle under senhösten 2013. Kalle är väldigt mån om att man som köpare ska ha all tillgänglig information om både objektet och vad som gäller under bud/köpprocessen. Uppdateringar om budgivningen gavs både via SMS, email och vid vissa tillfällen även över telefon.

Kontraktsskrivningen och tillträde gick väldigt smidigt där Kalle gjorde sitt yttersta för att säkerställa att samtliga parter höll takten och rodde affären i hamn.

Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Väldigt gott bemötande och proffsigt skött. Sålt lägenhet. Läs mer