en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Vasastan

Upplandsgatan 51, 113 28 Stockholm — Visa karta

4.5 / 5 i betyg — 38 rekommendationer

Läs vad 38 användare tycker om Christopher Maurie

• Eric N
    Eric N skrev om Christopher Maurie en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Vasastan
    Christopher Maurie har ett professionellt bemötande och levererar över förväntan. Kan varmt rekommendera honom.
    2016-11-23 Christopher M svarar Eric N
    Hej Eric! Tack snälla för rekommendationen, det är alltid härligt med riktigt bra försäljningar! Tack för förtroendet och uppdraget. Hälsa Jasmine. Med vänlig hälsning Christopher
  • Ziad F
    Ziad F skrev om Christopher Maurie en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Vasastan
    Cristopher Maurie och Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Vasastan är mycket tydliga, effektiva och hjälpsamma.
    2016-11-04 Christopher M svarar Ziad F
    Tack Ziad för dessa ord och trevligt att träffa dig! Grattis till jättefin lägenhet. Vi ses vidare. Med vänlig hälsning Christopher
  • Per L
    Per L skrev om Christopher Maurie en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Vasastan
    Jag upplever Christopher som en kunnig och proffsig mäklare.

Jag jobbar mycket vilket gör att jag inte har så mycket tid att springa på visningar, det gör att jag värdesätter enkelhet, snabbhet och effektivitet.

Alla dessa egenskaper tycker jag att Christopher visade från visning av lägenheten till kontraktskrivning
    2016-10-04 Christopher M svarar Per L
    Hej Pelle! tack så mycket för dina ord och kul att du är nöjd med mig som mäklare samt att du upplevde processen så som du beskriver den! Vi ses, Med vänlig hälsning Christopher Maurie
  • Alec A
    Alec A skrev om Christopher Maurie en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Vasastan
    Vi köpt vår lägenhet genom Christopher. Det kändes väldigt tryggt och han kände pålitlig. En erfaren mäklare med många års erfarenhet och väldigt bra att ha att göra med. Träffat många mäklare och han är en av de få som är bra.
    2016-09-19 Christopher M svarar Alec A
    Hej Alec och Hanna, tack så mycket för era ord! Det var trevligt att träffa er. Lägenhet som ni köpte är verkligen riktigt schysst! Vi håller kontakten framöver. Med vänlig hälsning Christopher
  • Rickard H
    Rickard H skrev om Christopher Maurie en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Vasastan
    Christopher var väldigt professionell och skötte sitt arbete problemfritt. Han är lätt att få tag på, följde upp kontinuerligt med oss som säljare efter alla delar i processen och väldigt rak och tydligt in hans kommunikation. Väldigt smidig att jobba med helt enkelt.
    2016-09-12 Christopher M svarar Rickard H
    Hej Rickard, tack så mycket för dina ord och rekommendation. Det var roligt att samarbeta med er, hälsa Ida och mycket lycka till er tre i nya villan. Med vänlig hälsning Christopher Maurie
  • Tommy J
    Tommy J skrev om Christopher Maurie en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Vasastan
    Mycket trevligt och proffsigt bemötande.
    2016-05-16 Christopher M svarar Tommy J
    Hej Åsa, Tommy och lisa, Tack för dessa ord, trevligt att träffa er alla! Jättefin lägenhet som ni köpte. Vi ses vidare. Med vänlig hälsning Christopher
  • Sara E
    Sara E skrev om Christopher Maurie en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Vasastan
    Vi är mycket nöjda med Christopher som mäklare. Han är tillgänglig, lyhörd och professionell. Vi upplevde att han genom hela processen var tillmötesgående och lätt att samarbeta med. Slutresultatet var till belåtenhet och vi vill gärna lämna våra bästa rekommendationer.
    2016-05-12 Christopher M svarar Sara E
    Hej Sara och Kristian, tack snälla för er rekommendation! Det var mycket trevligt att få samarbeta med er och extra roligt med så bra slutresultat. Åter, tack för uppdraget och trevlig sommar till er. Med vänlig hälsning Christopher
  • Albin K
    Albin K skrev om Christopher Maurie en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Vasastan
    Christopher är skärpt, ärlig och bygger ett gott förtroende hos sin kund. Kan varmt rekommendera.
    2016-05-09 Christopher M svarar Albin K
    Hej Ablin, tack för dina ord! Jag vill även tacka för ett gott ett samarbete och extra roligt med rekordförsäljning!! Vi hörs och ses framöver. Med vänlig hälsning Christopher
  • Henrik A
    Henrik A skrev om Christopher Maurie en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Vasastan
    Var besviken på det mesta tyvärr.

- Prospektet - USELT , dels tyckte jag det var tråkigt att foldern innehöll mer reklam om LF än information/fokus på mitt objekt som skulle säljas. och använde konstiga bilder på utsidan av foldern. (på min tråkiga toalett? frågan är varför?)
    Jag fick även korrigera alla texter själv. Kändes som det var 'copy / paste'-at från ett annat objekt. Inget stämde!

- Oengagerad (bokade bara upp en visning på en måndag) fick jobba för att få en till visning på en "Visnings-söndag" från en av hans kollegor. (på söndagen kom det 8 personer och på måndagen kom det INGEN). Kommentaren man fick efter var "Det var väntat att det inte skulle komma någon på en Måndag." (varför bokar man upp det då?)

- Budgivningen: Kass!
    Ringde o frågade Mig om jag kunde komma o skriva kontrakt så fort jag fått ett bud. i en budgivning låter man väl personer lägga bud tills någon inte vill lägga mer (i mitt fall var det bara 2 personer som budade)? Det ska väl inte JAG som kund behöva berätta för en mäklare?

Jag har tyvärr ingen bra upplevelse av min försäljning!
    2016-04-27 Christopher M svarar Henrik A
    Hej Henrik, usch vilken tråkig upplevelse du hade! Jag förstår att du inte känner dig nöjd när du beskriver som du gör.
    Gällande din syn på prospektet, tråkigt att du tyckte att det var dåligt, feedbacken från andra kunder har varit av annan åsikt. Sedan denna försäljning ägde rum, så har prospekten dock fått ny layout och är nu riktigt bra.

Oengagerad. Jag har alltid söndag och måndagsvisning, så jag känner inte igen mig i det du säger.

Budgivning. Jag och övriga mäklare i landet kan aldrig garantera en budgivning och än mindre hur många som deltar. Vissa lägenheter tenderar att dra mer folk på visningen och andra inte.
  • Jan M
    Jan M skrev om Christopher Maurie en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Vasastan
    Affären utfördes formellt korrekt och på ett tillmötegående sätt när budgivningen var klar.

Som köpare anser jag dock inte att mäklaren höll det som avtalats. Bud som jag dragit tillbaka presenterades för en annan köpare i syfte att driva prisbilden uppåt. Jag upplever att mäklaren presenterade halvsanningar och undanhöll information under budgivningen i rent vinstsyfte, vilket inte kan anses förenligt med god mäklarsed. Detta kan tyvärr formellt inte kan bevisas men som jag betraktar handlandet som högst bedrägligt och oärligt.
  • Johan N
    Johan N skrev om Christopher Maurie en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Vasastan
    C.M sålde vår lägenhet för 1.5år sedan i vasastan.
    2016-04-13 Christopher M svarar Johan N
    Hej Johan, tack för din rekommendation! Hälsa Shena från mig och hoppas att allt är bra. Med vänlig hälsning Christopher
  • Charlotte W
    Charlotte W skrev om Christopher Maurie en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Vasastan
    Är mer än nöjd med Christopher som mäklare. Har sålt en hel del bostäder genom åren så jag vet vad jag pratar om. Ödmjuk och framförallt så besitter han ett lugn som gör att man känner sig mycket trygg hela vägen. Mycket hjälpsam med alla frågor jag ställde, svarade alltid när jag sökte honom.Är grymt nöjd med slutresultatet och kan varmt rekommendera honom vidare till andra som tröttnat på mäklare som hetsar och enbart tänker på sin provision. Har även fått hjälp med min deklaration efter försäljningen. Bästa betyg från mig och stort tack till Christopher Maurie.
    2016-04-13 Christopher M svarar Charlotte W
    Hej Charlotte! Tack snälla för din vänlig ord, de uppskattas mycket. Tack för ett fantastiskt samarbete till att slutresultatet blev så bra, det är alltid kul med rekordförsäljningar. Vi hörs och ses framöver. Med vänlig hälsning Christopher
  • Sara H
    Sara H skrev om Christopher Maurie en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Vasastan
    Trevlig, bra. Ärlig och lätt att jobba med.
    2016-04-08 Christopher M svarar Sara H
    Tack Sara för ett bra samarbete, och tack för dina ord och rekommendation! Ha det så bra. Med vänlig hälsning Christopher
  • Emelie E
    Emelie E skrev om Christopher Maurie en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Vasastan
    Jag har blivit trevligt bemött och fått den service jag efterfrågat. Jag känner att Christopher har levererat det jag har förväntat mig.
    2016-04-07 Christopher M svarar Emelie E
    Hej Emelie,
    Tack snälla för din rekommendation och tack för att jag fick uppdraget att sälja er bostad. Med vänlig hälsning Christopher
  • Bodil T
    Bodil T skrev om Christopher Maurie en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Vasastan
    Proffsigt bemötande och hanterande av hela försäljningen, från start till mål!
    2016-04-07 Christopher M svarar Bodil T
    Hej Bodil, Tack för uppdraget att få genomföra din försäljning. Alltid kul med rekordförsäljning! Hoppas du trivs lika bra i ditt nya boende. Ha det så bra. Med vänlig hälsning Christopher
  • Therése M
    Therése M skrev om Christopher Maurie en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Vasastan
    Jag är nöjd. Kan varmt rekomendera denna mäklare och kontor.
    2016-04-07 Christopher M svarar Therése M
    Hej Therése, tusen tack för din rekommendation, det uppskattas och tack för uppdraget! Allt gott till dig. Med vänlig hälsning Christopher
  • Daniel W
    Daniel W skrev om Christopher Maurie en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Vasastan
    Jag ger Christopher högsta betyg för hans hjälp med att sälja vår lägenhet och kan varmt rekommendera honom och kontoret. Han var erfaren och kunde på ett begripligt sätt förklara transaktionens olika delar och steg. Genomförandet av fotografering och visning gick mycket smidigt till och så även budgivningen. Slutpriset blev bättre än väntat. Slutligen så genomfördes all administration med dokument och bankkontakt på ett korrekt och hjälpsamt sätt.
    2016-04-07 Christopher M svarar Daniel W
    Wow, vad glad jag blir att läsa dessa rader! Tack för uppdraget att få förmedla er fina bostad och all lycka i ert nya hem. Allt gott till er. Med vänlig hälsning Christopher
  • Magnus H
    Magnus H skrev om Christopher Maurie en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Vasastan
    Jag fick ett otroligt bra intryck av Christopher.

Han visade ett strukturerat och professionellt bemötande, och upplevdes som en mycket erfaren och kunnig mäklare.

En positiv person som alltid är lättillgänglig för att besvara frågor eller annat du som kund undrar över.

Jag kan varmt rekommendera Christopher som mäklare!
    2016-04-07 Christopher M svarar Magnus H
    Hej Magnus, tack detsamma!
    Tack för din rekommendation och grattis till din fina lägenhet. Den är verkligen superfin och den blev än bättre efter din renovering! Vi hörs och ses i kvarteren
  • Sven A
    Sven A skrev om Christopher Maurie en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Vasastan
    En mycket bra person som passar för sitt jobb
    2016-04-07 Christopher M svarar Sven A
    Hej Sven, tack för din ord. Tack för uppdraget! Det har varit kul att haft kontakt med dig genom åren, samt att jag sedan fick sälja din bostad. All lycka i ert nya boende. Med vänlig hälsning Christopher
  • Inga-may L
    Inga-may L skrev om Christopher Maurie en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Vasastan
    Detta var första gången jag sålde en lägenhet och jag visste inte riktigt vad jag kunde förvänta mig av en Mäklare. Christopher Maurie var artig och trevlig.
    Och dessutom "lyssnande". Och kom sedan med egna tips och råd. Och han
    höll mig hela tiden underrättad om vad som hände i "försäljningsärendet".

Eftersom det var mycket annat som hände i mitt liv just då kan jag inte nog
    "prisa" Christopher, som lyfte en tung börda från mina axlar. Och dessutom hanterade min försäljning med stor finess.
    (Har förstått av vänner och bekanta att detta inte är självklara egenskaper hos
    en Mäklare.)
    2016-04-05 Christopher M svarar Inga-may L
    Hej Inga-May, ååhh tack snälla för din ord, det värmer verkligen att läsa!! Det var verkligen kul att sälja din lägenhet och att samarbete med dig! Jag är så glad för din skull att du även är nöjd med ditt nya boende och att du trivs bra där!
    Åter tack för förtroendet och uppdraget att sälja din lägenhet. Hoppas vi ses igen!
  • Johan M
    Johan M skrev om Christopher Maurie en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Vasastan
    Kunnig. Trevligt bemötande. Seriös.
    2016-04-05 Christopher M svarar Johan M
    Hej Johan, tack för förtroendet att sälja din lägenhet och ett gott samarbete! Med vänlig hälsning Christopher
  • Markus O
    Markus O skrev om Christopher Maurie en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Vasastan
    Christopher var trevlig att ha att göra med. Han var lätt att få kontakt med och gav ett ärligt intryck.
    Vi var nöjda med hans bemötande.
    2016-04-05 Christopher M svarar Markus O
    Hej Markus, tack för din ord, det gläder mig att läsa! Vilken fin lägenhet ni köpte, riktigt trevlig är den! Hälsa Hanna, så hörs och ses vi framöver. Med vänlig hälsning Christopher
  • Claes-göran J
    Helt ok. Motsvarade förväntningar och var tydlig
    2016-04-05 Christopher M svarar Claes-göran J
    Hej Claes-Göran! Tack för dina ord, hoppas att ni trivs i ert nya hem. Med vänlig hälsning Christopher
  • Pierre R
    Pierre R skrev om Christopher Maurie en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Vasastan
    Han gav ett ganska dåligt bemötande, inte särskilt intresserad av våra tankar och funderingar utan mest sugen på ett avslut. Framför allt var han inte särskilt hjälpsam efter att budgivningen var klar och det skulle skrivas kontrakt. Inte öppen för att diskutera innehållet i avtalet.

Under hela processen var han oväntat svår att få tag i (för att vara mäklare), utan att vara direkt dålig eller ignorant.
    2016-04-05 Christopher M svarar Pierre R
    Tack Pierre för dina rader.
    Tråkigt att du upplevde mig och förmedlingen såsom du beskriver den. Det är din personliga uppfattning om situationen och den respekterar jag fullt ut.
    Jag tänker såhär, jag hoppas att nästa gång vi ses att du får en annan uppfattning av mig och att du skall känna som majoriteten av mina köpare och säljare, dvs seriös, professionell och trevlig som person.
    Jag hoppas att ni trivs i er fina bostad som ni köpte via mig. Med vänlig hälsning Christopher
  • Leonard K
    Leonard K skrev om Christopher Maurie en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Vasastan
    Påläst, professionell och pålitlig. Rekommenderar honom varmt.
    2016-04-05 Christopher M svarar Leonard K
    Hej Leo, alltid härligt att ha med dig att göra. Hälsa Linnea så gott! Tack för din rekommendation, dina ord uppskattas! Vi hörs och ses
  • Mikael L
    Mikael L skrev om Christopher Maurie en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Vasastan
    Vi fick det pris vi ville ha. Mycket proffsig
    2016-04-05 Christopher M svarar Mikael L
    Tack snälla för dessa ord Mikael! Hoppas att ni trivs i ert nya hem. Hälsningar Christopher
  • Max R
    Max R skrev om Christopher Maurie en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Vasastan
    Christopher gjorde en värdering på vår bostad efter en renovering 2011, efter denna höll han regelbunden kontakt med oss månads-/kvartalsvis trots byte av mäklarbolag fram till vi sålde med hjälp av honom 2014. Han skötte även försäljningen på ett bra sätt med ett par extra visningar som krävdes då sommaren drog ned på antalet besökare under de ordinarie visningstillfällena. Vi fick ut vad vi önskade av bostaden och rekommenderar absolut Christoper Maurie!
    2016-04-04 Christopher M svarar Max R
    Hej Max, jag minns er försäljning väl och kul att slutresultatet blev så bra! Tack för uppdraget och ett gott samarbete från början till slut. Hoppas att ni trivs i ert nya hem. Ha det så bra. Med vänlig hälsning Christopher
  • Jesper S
    Jesper S skrev om Christopher Maurie en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Vasastan
    Seriös, pålitlig, engagerad. Vi är mycket nöjda!
    2016-04-04 Christopher M svarar Jesper S
    Hej Jesper, tack för de fina orden! det var ett nöje att samarbeta med dig och Alexandra och att få förtroendet att sälja er bostad. Alltid kul med rekordförsäljning. Med vänlig hälsning Christopher
  • Donna M
    Donna M skrev om Christopher Maurie en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Vasastan
    En mycket bra mäklare som är tydlig, professionell och tillgänglig. Jag är mycket nöjd med Christophers insatser.
    2016-04-04 Christopher M svarar Donna M
    Hej Donna, stort tack för ditt förtroende och de fina orden! Det var ett nöje att samarbeta med dig både när du köpte via mig och något år senare även vid försäljning! Vi hörs vidare
  • Johan V
    Johan V skrev om Christopher Maurie en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Vasastan
    Jag sålde min lägenhet genom Christopher och är mer än nöjd. Snabb, effektiv och affärsmässig. Rekommenderas starkt!
    2016-04-04 Christopher M svarar Johan V
    Hej Johan, tack snälla för din ord och kul att höra att du var nöjd med min insats gällande din försäljning! Det var kul att få samarbeta med dig! Med vänlig hälsning Christopher
  • Sofie C
    Sofie C skrev om Christopher Maurie en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Vasastan
    Jag är nöjd med helheten, men tyvärr försvann CM och en annan mäklare fullföljde affären, därför får han endast 3/5.
    2016-04-04 Christopher M svarar Sofie C
    Hej Sofie, kul att höra att du är nöjd med helheten och grattis till din fina lägenhet och hoppas att du trivs bra! Det stämmer, jag kunde tyvärr inte vara med på tillträdesdagen. Ha det så bra!
  • Torsten R
    Torsten R skrev om Christopher Maurie en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Vasastan
    En positiv,mäklarkunnig och tillmötesgående person som hjälpt oss vid två lägenhetsaffärer.
    Vi hade inga samarbetssvårigheter och han lyssnade på våra önskemål i samband med våra affärer.
    Ställde alltid upp för att ge oss goda råd och stöttade oss hela tiden under försäljningsprocessen.
    2016-04-08 Christopher M svarar Torsten R
    Hej Totte och Martha!
    Tack snälla för era ord! Och tack för att jag fått förtroendet att hjälpa er att sälja era bostäder vid två tillfällen. Hoppas ni trivs i ert nya hem och ha det bra så hoppas jag att vi stöter på varandra framöver. Med vänlig hälsning Christopher
  • Anastasiya K
    Christopher is excellent broker. Very helpfull and engaged, responcive and always doing his best.
    2016-04-04 Christopher M svarar Anastasiya K
    Hi Anastasiya,

Thank you so much for your kind words. What a nice apartment you bought. I hope you're happy with it. See you around in the neighbourhood!
    // Christopher
  • Oscar S
    Oscar S skrev om Christopher Maurie en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Vasastan
    Christopher är proffsig och noggrann som många mäklare saknar idag.
    2016-04-04 Christopher M svarar Oscar S
    Hej Oscar, Tack för de fina orden och för ett mycket bra samarbete! Hoppas du trivs bra i din nya bostad. Vi hörs och ses!
  • Martina H
    Martina H skrev om Christopher Maurie en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Vasastan
    Mycket nöjd; alltid proffsigt och trevligt bemötande.
    2016-04-04 Christopher M svarar Martina H
    Tack själv Martina för ett bra samarbete, och tack för dina ord! Vi hörs framöver
  • Erik K
    Erik K skrev om Christopher Maurie en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Vasastan
    Mycket nöjd med hela förfarandet från första möte till tillträdesdagen. Christopher gav ett seriöst intryck och därför jag valde honom. Han drar inte ut på tiden med onödiga sälj pitchar utan håller sig till ämnet och lyssnar på vad kunden är intresserad av. Använt mig av Christopher i 3 försäljningar hittills och skulle absolut rekommendera honom till andra!
    2016-04-04 Christopher M svarar Erik K
    Hej Erik, Jag tackar ödmjukast att vid tre tillfällen fått förtroendet att sälja dina lägenheter! Det är alltid kul att samarbeta med dig och tack snälla för din rekommendation. Hoppas ni skall trivas i er nya. Vi hörs och ses!
  • Niklas S
    Niklas S skrev om Christopher Maurie en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Vasastan
    Riktig toppmäklare! Hjälpsam och tillmötesgående, visade lägenheten när det passade mig och hade många nöjda spekulanter redan efter första visningen. Affären genomfördes på ett proffsigt och smärtfritt sätt samtidigt som det var väldigt roligt att jobba med Christopher! Stor eloge 👍🏻
    2016-04-04 Christopher M svarar Niklas S
    Tjena Niklas, tack snälla för dina ord! Det gläder mig att höra att du är nöjd på alla sätt och vis med förmedlingen av din bostad. Det var ett nöje att få samarbete med dig, alltid kul med rekordförsäljning! Med vänlig hälsning Christopher
  • Alfred Å
    Alfred Å skrev om Christopher Maurie en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Vasastan
    Serviceminded och professionell i sitt utförande.
    2016-04-04 Christopher M svarar Alfred Å
    Hej Alfred, tack för dessa ord och det är kul att höra att du och Hanna trivs så bra i lägenheten som ni köpte! Vi hörs vidare. Med vänlig hälsning Christopher
Andreas Winqvist

Upplandsgatan 51, 113 28 Stockholm