Alla kategorier Kulturskola Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Layali Orientaliska Dansakademi

Layali Orientaliska Dansakademi

Dalagatan 64, 113 24 Stockholm — Visa karta

Läs vad 1 kund tycker om Layali Orientaliska Dansakademi

• A
    A skrev om Layali Orientaliska Dansakademi
    Jag är så otroligt ledsen och besviken på Layali.

När jag började på Layali för flera år sedan verkade det vara en bra och seriös skola. Dock visade sig en annan, mycket skrämmande sida under ytan när man kommit upp på högre nivå.

Det är bara vissa, i förväg utvalda personer, som får vara med på Layali. Dessa personer får varken vara för duktiga eller för ambitiösa, det verkar som att ledarna på skolan blir obekväma då.

De duktiga dansarna väljs systematiskt bort och ledningen har inga problem med att komma med absurda osanningar om varför man "måste träna mer".

Alla har redan fattat att den "audition" som hölls för showgruppen var fejk och att det var bestämt i förväg vilka som skulle "komma med". Hela situationen blir bisarr i och med att de som "kom med" var dessa utvalda personer som inte kan dansa men som av någon oförklarlig anledning är väldigt bra kompisar med ledarna på skolan.

Detta beteende på Layali är inte bara pinsamt utan även fruktansvärt oetiskt och oacceptabelt.

Jag tycker att det hela är så beklagligt, just eftersom Layali hade potentialen att vara en riktigt bra skola. Det finns ett bra undervisningsupplägg och flera duktiga lärare, i synnerhet Agnes som verkligen utmärker sig med sin unika talang och är en fantastisk och rättvis pedagog.

Tyvärr är de andra på skolan infekterade vilket genomsyrar hela verksamheten. Så oerhört synd. Läs mer