Le Rouge

Le Rouge

Ring 08-518 040 00 www.lerouge.se
3 220
4.0

Bonjour! Och välkommen till Le Rouge! Från handelsplats för Stockholms fiskare och skärgårdsbor, hemvist för potatis och vin, till legendariska fester. Här har det serverats mat och hållits kalas i flera hundra år och vi inser vilket historiskt ansvar vi tagit på oss, men vi har också ett stort ansvar att fortsätta utvecklas...

3 220 omdömen om Le Rouge

Sara S
Skrev om Le Rouge

Jag vill dela med mig en väldigt negativ händelse som beträffar Le Rouge. När jag var i 8’e månaden i min graviditet bokade jag 3/12 ett bord hos er den 23/12 klockan 19:00, jag fick både sms-bekräftelse och mail-bekräftelse på bokningen och fick även ett sms om att bekräfta bokningen/tiden dagen innan besöket vilket jag självfallet gjorde. Restaurangbesöket skulle vara en julklapp till min fästman då jag visste hur gärna han velat besöka Le Rouge då han hört mycket gott om er restaurang. Vi begav oss ut kvällen den 23/12,...

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7914 omdömen 4.3 av 7914 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Mona B
Skrev om Le Rouge

Jätte trevlig personal och super god mat!

Kenneth H
Skrev om Le Rouge

Alltid vart fantastiskt mat , dock ända restaurang i Stockholm med avboknings avgift

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4119 omdömen 4.0 av 4119 omdömen

Isabelle R Isabelle R
Fredrik K
Skrev om Le Rouge

Romantisk atmosfär, Vällagad mat, och utmärkt personal.

Elin N
Skrev om Le Rouge

Bra mat och bra dryck, grym lokal. Dessvärre så är det inte samma upplevelse som man förväntat sig, standarden på serveringen och i lokalen kändes mer som ett olearys än en lite finare restaurang. Synd för det finns potential. Skulle nog inte rekommendera.

Paraden
4.2/5 i betyg av 4699 omdömen 4.2 av 4699 omdömen

Penelope S Penelope S
Ola T
Skrev om Le Rouge

Helt ok men hade förväntat mig mer. Maten var god men inte mer än så. Klagar inte men kommer inte tillbaka.

Sara A
Skrev om Le Rouge

Jättecoolt ställe, men halvbra service och köttet vi fick var lite segt.

Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8051 omdömen 4.3 av 8051 omdömen

Cinthya A
Skrev om Le Rouge

Maten var helt OK, mindre portioner än förväntat. Frågade efter bröd till maten, fick svar om att eftersom det är en fransk restaurang så har de normalt inte det, väldigt märkligt. Fick även till svar att de inte hade pommes frites, vilket jag inte alls hade frågat efter.. ! Trots detta fick vi ändå bröd och olivolja till maten, så servitören var ändå tillmötesgående även om märklig kommentar om pommesen.. Har varit på väldigt bra restauranger som L’aventura och Sturehof.. Portionerna var mycket större. Inredningen är dock väldigt trevlig och mysig.

Hilda R
Skrev om Le Rouge

Fick ett dåligt bord pga att det var ”så fullt” men under hela tiden vi var där så var de bra borden tomma. Servitrisen umgicks högljutt med kompisar och vi hade lite svårt att få uppmärksamhet. Men maten var god.

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
Jonas L
Skrev om Le Rouge

Bra service, mysig miljö och bra avstånd mellan borden nu i pandemitider.

Therese N
Skrev om Le Rouge

God mat. Fin omgivning och härlig och bra personal

Robert E
Skrev om Le Rouge

Den var bra fint bemötande och fin lokal. Maten var fantastisk. Men drinkarna med is i var 90 % is. Och 10 % drink. Nästan så det blev komiskt..

Massod F
Skrev om Le Rouge

Vi fick vänta en och en halvtimme bara för att få förrätten. Sen fick vi inga kompensationer eller rabblat för att våran mat kom så sent. Allt kom väldigt sent

Johan E
Skrev om Le Rouge

Fint nyårsfirande. Kändes lite underbemannat i personalen dock. Men det var mycket trevligt. Rekommenderas.

Tony S
Skrev om Le Rouge

Helt otrolig kväll hos Le Rouge. Proffsigt beteende, god mat och överraskande bra komplettering med vin och underhållning. 5/5 stjärnor och det blev en helt magisk nyårsafton

Andreas S
Skrev om Le Rouge

Maten och våra servitris var fatastisk. Upplever att juh närmre tolvslaget vi kom så blev det svårt att sitta vid bordet och kommunicera pga för hög volym. Bra kabarets och burlesk shower.

Jelena C
Skrev om Le Rouge

The food was late, understaffed, entertainment below average. The show was on swedish even though there we’re à lot of foreign people. Music was so terrible. Manager wasnt even there on such animportant night. Ambient wasn’t even decorated, you expect a little bit more when it comes to New Year. Furniture was dirty and dusty. The whole thing ruined our New Year completly and we definately won’t be coming again. On the other hand, french Fries we’re delicious.

Oscar M
Skrev om Le Rouge

Vi beställde nyårsmiddahen med 6 rätters, vi fick bara fyra rätter dock…..

Sofia N
Skrev om Le Rouge

Härlig miljö och god mat. Servicen var tyvärr lite ojämn. Uppträdanden godkända.

Peter A
Skrev om Le Rouge

Mycket trevligt och väldigt bra service och bemötande

Hugo W
Skrev om Le Rouge

Trevlig och mysig restaurang men för få personal på antal gäster. Tog lång tid innan man blev serverad de olika rätterna. God mat och trevlig personal. Bra julshow med sång och dansnummer.

Anna-karin L

Härlig julstämning och jättegod mat.

Anna G
Skrev om Le Rouge

Är tyvärr inte särskilt nöjd med upplevelsen. Hade hört mycket om julbordet men tyckte verken att underhållningen eller maten levde upp till förväntningarna. Det rostade brödet till löjrommen var kallt, skaldjuren mjöliga (förutom räkorna) och efterrätten alldeles för torr. Hade också trott att det skulle byggas upp en festlig stämning med DJ och dans på slutet men det kändes bara lojt så vi gick hem tidtagare än tänkt. Kommer inte gå tillbaka

Frida S
Skrev om Le Rouge

Fantastiskt bra resturang, först möts vi av en jättetrevlig tjej i garderoben som tar våra kläder och senare till våran fantastiska servitör som var så trevlig om smidig när det kommer till allas olika specialkoster mm. Underhållningen/uppträdanden var 5/5. Rekommenderar starkt denna resturang.

Alexander G
Skrev om Le Rouge

Fantastisk service och god mat.

Linn J
Skrev om Le Rouge

Fantastisk personal, show och maten var supergod. Möjligtvis kunde efterrätten vara något roligare - annars en top notch upplevelse!

Fredrik K
Skrev om Le Rouge

Trevligt bemötande och underhållning. Maten är inte bra.

Charlie M
Skrev om Le Rouge

Vi hade en bra upplevelse med med personal och mat men det var nog uppträdandet som vi lockades mest av och där blev vi lite besvikna. Tekniken var under all kritik för en dinner club med uppträdande, ljud som bara kommer från ett håll långt bort i lokalen så att när sångaren kommer bort till andra änden av rummet så hör man bar hennes röst och sen musiken lite eftersläpande långt bort ifrån. Skaffa ett riktigt högtalarsystem eller ett par extra högtalare att sätta upp längst med rummet så det blir en bekväm och bra...

Patricio A
Skrev om Le Rouge

Le rouge noll betyg. Maten var under all kritik dålig, service bedrövlig. Tog för lång tid mellan maträtterna. Ljudet var ej okej. Mycket synd

Karl johan andreas S

Super härlig lokal och trevlig personal. Showen var super kul men synd att den avslutades redan kl 21:00. Maten var under all kritik. 4 rätters Le Rouge var bättre än 4 rätters vegetaria rätten men fortfarande under all kritik. Flera av rätterna var totalt smaklösa i båda rätterna. Det är helt oacceptabelt så kommer tyvärr inte att komma tillbaka. Mvh Andreas Sundqvist

Cerstin B
Skrev om Le Rouge

Fantastiskt bra bemötande från vi kom tills vi gick. Vilken personal! Maten var riktigt hög klass på Burlesk showen var riktigt hög klass på. Vacker att se på och lagomt flörtigt. Samt så enormt duktiga dom var på att sjunga. Hit går jag igen.

Svante Matteus L

Fantastisk restaurang som är en visuell- och smakupplevelse. Underhållning i form av burlesk dans! Tog fyrrätters menyn, mycket fin.

Annette S
Skrev om Le Rouge

Personalen var trevliga och god mat och mysig miljö

Per Ove Roland G

Bra bemötande. Maten var över förväntningarna. Musiken var för oss. Patchwork Jazz Band.

Isabelle L
Skrev om Le Rouge

Överprisat, dålig matkonst, konstig ljudanläggning - ljud kommer inte från det rummet man sitter i.

Mats C
Skrev om Le Rouge

Skön och avslappnad stämning. servicen var bra. Lite frånvarande ibland, då vi fick vänta på dryck. Men sammantaget så var allt till belåtenhet!

Julia V
Skrev om Le Rouge

Den barnförbjudna julfesten bjöd på ok mat, men dålig service. ”Vår” servitris var ganska otrevlig och ouppmärksam, men andra som servade oss var betydligt bättre och trevligare (men de fick ju rycka in när vi redan väntat alltför lönge på service). Mat som stod på menyn var slut och vi fick inget alternativ, utan en rätt var bara borta. Det var sista kvällen för julfesten, kanske var personalen less? Det kändes så.

HILMA W
Skrev om Le Rouge

Maten var medioker. Specialkost var förbeställt men vår kypare hade ingen koll. Han kunde inte heller säga vad som var i maten. Kyparen från Kroatien var olämplig. Förolämpande mot vegetarianer och nykterister vid bordet. Fick vänta länge mellan rätterna och ingen meddelade oss om att efterrätt var uppdukat i ett annat rum. Flera rätter på menyn serverades inte.

Moa N
Skrev om Le Rouge

Usel service där kyparn mycket märkligt gav sig in i en diskussion om att han var för barnaga!!! Han glömde bort flera av rätterna och det var jävligt otydligt vem som fick vilken maträtt Vilket gjorde att 2 av gästerna inte fick någon mat och vi fick ge dom mat från våra tallrikar Det var svårt att få in mer vin och slarvigt hanterat överhuvudtaget Vid slutet av kvällen fick vi tillkalla personal för att en person från ett annat bord var full och hängde över vårt bord och försökte sätta sig i knät på en av oss. Personalen...

Per H
Skrev om Le Rouge

Stämning , party och härlig atmosfär

Olivia S
Skrev om Le Rouge

Lite märklig service men fin lokal och god mat

Marie W
Skrev om Le Rouge

Lite för mycket finlandsfärja för min smak och rätt smaklöst med den ”franska” mannens ständiga kommentarer om sex.

Damon V
Skrev om Le Rouge

Vi var ett stort sällskap som var på "den barnförbjudna julfesten". Kvällen räddades av god mat och bra underhållning. Ett stort minus var att man inte hade koll på kostpreferenserna trots föranmälan och påminnelse på plats. Att personerna med kostpreferenser inte heller fick lika många ersättningsrätter som de gick miste är inte OK. Framför allt när de tar betalt fullt pris för dessa personer, vilket är aningen fräckt.

Patrik P gillar detta
Sanna K
Skrev om Le Rouge

Lite tråkig mat, rörigt med servering. Allt delas och jag hade kanske hungriga kollegor men fick inget kött. Nytt kött skulle tas fram, så skedde ej.

Anna B

Fantastiskt mat och service! Mysig/trevlig miljö. Så nöjda🌟

Johnny L
Skrev om Le Rouge

Det va en riktigt rolig kväll fullt ös hela kvällen passade vårat sällskap riktigt bra men om man är ute efter ett tråkigt traditionellt julbord ska du hoppa detta. Men det var helt klart värt det. Och stort tack 🙏🏻 till alla i servisen att dom pallade med denna stökiga kväll 😂

Felicia G
Skrev om Le Rouge

Vi hade bokat Barnförbjudet Julbord med sen sittning. När vi kom hade showpersonalen gått hem, fiskdammen stängt och hot shots serverades inte från någon sån "vagn", så det blev mer som en helt vanlig middag för vår del, vilket var lite av en besvikelse med tanke på hur kvällen marknadsförts. Ingen info om detta vid bokning. Maten var ok, men rätt överprissatt med tanke på att vi missade hela konceptet med showen. Trevlig personal dock.

Zoey F
Skrev om Le Rouge

Den barnförbjudna julfesten! Underbart koncept! Utomordentlig service, fantastisk mat och underhållning på topp! Hit går vi igen!

Josefine E
Skrev om Le Rouge

Härligt ställe med helt ok mat. Men servicen var under all kritik och personalen hade inte koll på matens innehåll vilket gjorde det mycket problematisk för de allergiska i sällskapet. Med tanke på att vi meddelat allergierna i förväg hade vi förväntat oss bättre koll.

Martin C
Skrev om Le Rouge

Super trevlig personal och bra mat