Alla kategorier Byggföretag Stockholms län Stockholm Södermalm Legio Bygg & Badrum AB

Legio Bygg & Badrum AB

Birkagatan 3, 113 36 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Legio Bygg & Bad!

Vi erbjuder helhetslösningar inom byggtjänster, skräddarsydda efter dig som kund. Vårt främsta mål är alltid att ge den bästa servicen. Därför har varje medarbetare hos oss ett kvalitetsansvar och är handplockade.

Vi är specialister på helrenovering, kök, badrum, ombyggnad och tillbyggnad. Vi följer noggrant alla riktlinjer från Byggkeramiksrådets branschregler och har deras utfärdade behörighet. Kontakta oss så berättar vi mer om våra tjänster eller ger dig en kostnadsfri offert!

Läs vad 7 kunder tycker om Legio Bygg & Badrum AB

• Jessica F
    Jessica F skrev om Legio Bygg & Badrum AB
    Mycket professionellt bemötande och utförande av arbetet. Trevliga medarbetare. Denna gång fick vi hjälp med köksrenovering. Tidigare har vi anlitat Legio Bygg & Badrum AB för större ombyggnad av nedervåningen inklusive byte av del av stammarna, totalrenovering av badrum, tvättstuga mm. Vi anlitar dem gärna nästa gång vi behöver hjälp.

//Jessica Läs mer
  • Karin H
    Karin H skrev om Legio Bygg & Badrum AB
    Jag kan tyvärr inte rekommendera denna firma. Vårat projekt var en total badrumsrenovering på 4 kvm under perioden början av året 2018. Allt började bra och dom är riktigt duktiga på att sälja in sina tjänster samt får en att känna sig speciell och förtroendet mellan oss fanns där i början. Efter att arbetet satt igång byttes vår kontaktperson med företaget 4 gånger (Oliver, Daniel, Ilias och Salle) . Kontakten funkade bra tills problem började dyka upp och vi tog in egen besiktningsman. Då kan man tyvärr räkna med att inte få svar på dina frågor under en längre tid och man undrar om de verkligen exicterar. Projektet blev inte klart i tid och åtgärdelser av de sista punkterna tog lång tid.

Vi blev mycket nöjda med plattsättaren som faktiskt är det enda som gjort att vi är nöjda med denna renovering. Men det kräver att man ligger på för kommunikationen och ändringar under projektets gång gick endast muntligt genom legio till de icke svenskspråkiga hantverkarna. Skulle jag använda dem igen skulle jag kräva att kommunikationen vidare till utförandet blev exakt så som vi kom överens om och i så fall skriftligt. Tyvärr många brister gjorde att vi tappat förtroendet för Legio som företag därför kan vi inte rekommendera dem. Dock önskar jag att dom tog till sig och lär sig av projekten som dom gjort sämre ifrån sig på så att i framtiden kan dom bli bra igen. Anlita dem om du vill känna dig unik och speciell i början men inte om du riskerar att hamna osams då läggs all skuld på dig som beställare. Vi är nöjda med badrummet trots att det inte uppfyllde min dröm. Läs mer
  • Catharina G
    Catharina G skrev om Legio Bygg & Badrum AB
    Ett av de värsta företagen jag varit i kontakt med. Fruktansvärt dålig projektledning och slutresultatet är under all kritik. Vid närmare granskning så är det så vansinnigt många fel och brister. De kan tyvärr inte något om den typ av renovering de åtog sig. Om jag själv inte hade läst på kring hur en dränering ska utföras och hur fönsterbleck ska monteras så hade det varit ännu mer katastrofalt slutresultat än vad det är idag. (Dräneringen fick de för övrigt göra om helt då det var felaktigt utfört).

Jag var tvungen att pausa bygget de dagar jag var borta, pga att kag inte vågade låta dem jobba på mitt hus om inte jag var närvarande.

De tog även in en UE, utan att tala om det, och denna UE var om möjligt ännu mer okunnig än Legio Bygg. De jobbar efter att hitta snabba lösningar, dock inte fackmannamässigt utförda.

Kvar står vi med ett hus som på långt håll ser bra ut, men med så många anmärkningar att man blir mörkrädd. Det är bland annat glipor på 1 runt fönsterna, där regn/snö och annat kan åka rakt in bakom panelen.

När du frågar dem, så är de nöjda med arbetet och tycker det är bra utfört. Ordet yrkesstolthet verkar inte existera i deras vokabulär, för om detta är något de är nöjda med kommer bolaget inte överleva länge till.

Efter tre chanser att åtgärda allt har bolaget slutat svara på mina samtal och mail. Efter min recension på offerta ringde de upp mig och försökte göra en överenskommelse för att ta bort recensionen. Kanske fler kunder som fått en deal för att inte skriva negativt?

Jag skulle inte rekommendera någon att anlita Legio Bygg. Ett bolag som detta är anledningen till att vi har TV-program som fuskbyggarna. Läs mer
  • Charlie F
    Charlie F skrev om Legio Bygg & Badrum AB
    Jag är väldigt nöjd med den service och bemötande jag fick av Legio Bygg. Det var alltid snabb och glad återkoppling på olika frågor. Stämningen under projektet var mycket trevligt och det kändes verkligen som vi jobbade gemensamt mot samma mål.
    Ett badrum är den största investeringen man gör i sin lägenhet och jag upplevde att jag verkligen gjorde ett bra val att anlita Daniel och hans team.

Jag rekommenderar Legio Bygg & Badrum AB Läs mer
  • Kenneth  H
    Kenneth H skrev om Legio Bygg & Badrum AB
    Legio Bygg har gjort badrumsrenovering och vi är mer än nöjda. Alla har varit hjälpsamma och trevliga. Badrummet blev klart före utsatt tid. Rekommenderar varmt. Läs mer
  • Johan  D
    Johan D skrev om Legio Bygg & Badrum AB
    Legio Bygg gjorde en totalrenovering av vårt badrum under sommaren och höll i projektet från start till mål på ett imponerande sätt med minsta möjliga strul för oss som kund. Deras samarbete med Konradssons (som också var imponerande proffsiga) vad gäller material funkade perfekt. Efter att alla val var gjorda på Kakelspecialisten i Årsta från vår sida så fixade Legio Bygg och Kakelspecialisten resten tillsammans. Legio Bygg arbetade mycket strukturerat och kommunicerade tydligt under projektets gång. Det uppkom ett par oväntade saker som de dock löste galant efter att ha tydligt förankrat med mig vilka extrakostnader det skulle medföra. De viktiga råd jag fick både i början och sedan löpande var ur ett kundperspektiv, vilket också kändes tryggt. Badrummet blev mycket snyggt och helt enligt det vi kommit överens om både prismässigt och utförande.

Rekommenderar Legio Bygg

// Johan Läs mer
  • Emelie H
    Emelie H skrev om Legio Bygg & Badrum AB
    Utförandet av snickarna var jättebra. Däremot var kontakt med säljare/projektledare inte alls bra. Dålig återkoppling. Men slutresultatet är vi mkt nöjda med. Läs mer

Birkagatan 3, 113 36 Stockholm