Lenson AB

Läs vad 10 kunder tycker om Lenson AB

• Emilia F

2019-05-17

Emilia F skrev om Lenson AB
    Riktigt dåligt! Skulle inte ens ge en stjärna om de gick..
    Efter att ha använt samma linser i nästan två år fick jag två linser i ett paket som var suddiga och obekväma.. jag reklamerar dom och var tvungen att gå till min optiker o be om ett linsrecept för att dom ska se styrkan.
    Inte ens det dög då min optiker hade rekommenderat ett annat par linser som jag inte tyckte passade mig och det var alltså nästan två år sen. Fick inte reklamera ! Läs mer
  • Jens E

2015-04-04

Jens E skrev om Lenson AB
    Detta företag säljer kuponger via Groupon, vilket ser ut att vara ett bra erbjudande. Däremot är det mycket otydligt skrivet på sidan att det endast gäller nya kunder och att kupongen har en mycket kort giltighetstid.

Lenson gör ingen kontroll över de som köper kupongerna, och därmed själv kan se om den som köpt kuponger varit kund tidigare, och därmed inte acceptera köpet. De har de ingen möjlighet att gör enligt mailsvar.

Däremot kan Lenson behålla pengar de erhållit för att ha sålt dessa kuponger utan att de kan nyttjas av en tidigare kund eller när giltighetstiden gått ut.

Denna affär via Groupon är mycket populär och ger därför mycket bra inkomst till detta företag.

Köp inga kuponger, och var vaksam när du handlar hos Lenson. Det finns andra företag att handla hos.

Köp inga fler kuponger. De lurar dig! Läs mer
  • 2013-10-11

Amanda skrev om Lenson AB
    Lagercheferna är verkligen inget att ha! Riktigt usla båda två av sig.

Jobbade bara extra. Jag fick mest sitta o inte göra något alls för vi var alltid för många än vad som behövdes. Slutade med att vi alla satt o kastade boll med varandra medan dom ifrån Limbo hängde på också. Kändes väldigt oseriöst. Läs mer
  • 2012-07-25

Katarina V skrev om Lenson AB
    Lenson är ett av många företag som säljer kontaktlinser online, men de kommer oftare och med bättre erbjudanden än många av konkurrenterna. Håll utkik efter dem i "försättsbladet" som kommer med snigelposten (heter Plus eller något liknande), där de dyker upp då och då med riktiga kanonerbjudanden. Läs mer
  • E T

2012-05-03

E T skrev om Lenson AB
    Positiva erfarenheter av lenson.com. Snabb leverans (en-två dagar) direkt i brevlådan. Kundtjänst ärlig svar. Läs mer
  • Tobias S

2011-10-25

Tobias S skrev om Lenson AB
    Snabb leverans och tydligen hemsida när man fyller i styrka osv.

Mailade deras kundservice då jag missat att ändra min adress efter flytt och dom svarade inom 12h och ändrade på adressen.

Jag beställde söndag kväll och fick levererar till dörren idag tisdag innan kl 11. Det tycker jag är snabbt jobbat! Läs mer
  • Andreas  E

2011-08-24

Andreas E skrev om Lenson AB
    Se upp! Dom trixar med priserna. Om man tex förnyar en tidigare beställning eller har deras abonnemangstjänst får man ett annat pris än det som finns här på prisjakt. I mitt fall försökte de sälja Acuvue 2 för 188kr asken istället för priset på prisjakt som är 155kr. Gå ALLTID via prisjakt, inte via den länk du får i deras bekräftelse email. Se upp med automatisk tjänst "abonnemang" där priserna höjs. MYCKET DÅLIGT! Jag HATAR när företag försöker luras - hellre ärliga men lite högre priser.... Läs mer
    Robin L, Fredrik E gillar detta
  • 2009-08-13

Makan A skrev om Lenson AB
    De erkänner att "påminnelsen måste ha kommit bort på posten" när jag ringer och frågar varför jag fått inkassokrav innan påminnelsen.

Ändå vägrar de ta bort inkassoavgiften. Till detta skall tilläggas att jag beställt hos Lenson minst 7-8 gånger tidigare och har fläckfri betalningshistorik sen innan. Läs mer
  • 2009-07-31

Marcus G skrev om Lenson AB
    Jag har bara positiva erfarenheter av lenson.com. Snabb leverans (en dag!) direkt i brevlådan. Bra information på en välfungerande webbplats. Bra betalningsmöjligheter. Har aldrig behövt använda kundtjänst så inga åsikter om den. Läs mer
  • Anya L

2008-02-15

Anya L skrev om Lenson AB
    Jag beställde mina grejer från Lenson.se och det tog ett bra tag innan jag fick mina grejer, trots att det stod "Leverans 1-4 dagar". Kundtjänsten var iofs snabb men de skickade fel produkter. Fel styrka och dessutom två par extra linser som jag inte ens beställt - tyvärr i fel styrka. Fick skicka tillbaka det och fick nya utan problem men jag tänker nog inte handla här igen. Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte