Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice

Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice

Ring 08-765 62 10 lidingokyl.se
4.2

Välkommen till Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice! Vi hjälper dig med alla de problem du kan tänkas ha med dina vitvaror, hushålls- eller fastighetsmaskiner i kök eller tvättstuga. Med över 40 år i branschen kan vi i princip alla varumärken och maskiner, även de som ofta finns i stora tvättstugor eller restaurangkök. Att...

55 omdömen om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice

Peter G
Skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice

Skulle starkt avråda att anlita den här firman. Hade vattenläckage och dom lovade att komma efter lunch. Dom ringer vid 15.00 och säger att dom inte kan komma.... en fredag. När jag beskriver att jag har ett akut läge avslutas samtalet från teknikern med "nu vill jag inte prata mer med dig".

Alexandra M
Skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice

Boka inte dom här! Reparatören dök aldrig upp för att laga vårt kylskåp. Jag har försökt nå dom på både telefon och mail i flera omgångar, men får inget svar. Uruselt! Välj en annan!

Hanna V
Skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice

Vi kontaktade Lidingö kyl och frys för att reparera vår torktumlare, märke Miele. Efter sex veckor har den fortfarande inte reparerats men däremot så har man köpt nytt kretskort och en annan del för totalt 2500 kr som dom vill att vi fortfarande ska betala plus deras avgift trots att maskinen inte funkar. Dom sa aldrig att det är en möjlighet att maskinen inte funkar efter denna reparation utan dom sa att det här skulle fixa problemet. Deras förslag nu är att vi ska köpa ett till kretskort för 3500 kr som kan ”eller kanske...

Lars O
Skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice

Snabb första kontakt för att hitta felet, efter ett par dagar när reservdelarna kommit blev felet direkt åtgärdat. Mycket bra att jag själv kunde boka in tid som passade mig och förträffligt med fast pris och rotavdrag. Vi var mycket nöjda!

Thomas A

Inte proffesionella,Inte proffesionella,Inte proffesionella

Cecilia J
Skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice

Slangen till min diskmaskin gick sönder och en ny fick beställas från Tyskland, vilket gjorde att det tog lång tid att laga maskinen. Bortsett från det var jag mycket nöjd med bemötandet och utförandet av reparationen.

Anders

Lagade torktumlaren utan problem

Gerd F
Skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice

Jag är mycket nöjd med Lidingö Kyl-:s service. Snabbt och effektivt!

Iris T

Mycket bra service! Trevlig bemötante

Pia H
Skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice

Bra och relativt snabb. Vid första kontakten fick jag intrycket att dom skulle komma snabbare, men det dröjde lite längre tid till slut. Jobbet fixades och vår tvättmaskin har nu en ny gummibälg.

Pauline R
Skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice

Ett proffsigt bemötande och snabb service!

Jonas W
Skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice

Rapp, bra, tydligt - kanske inte jättebilligt :-)

Sanna S
Skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice

Bra och snabb service. De har reparerat både tvättmaskin och diskmaskin

Lola N
Skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice

Fick hjälp med en diskmaskin! Mycket trevligt bemötande av hantverkarna! Tog lite tid innan delen till maskinen levererades till firman. Tycker det är lite besvärligt att få kontakt med företaget eftersom det endast går via hemsidan . Hade dock ett mobilnummer sen tidigare och blev då snabbt uppringd av firman,bra! Om ytterligare fel på någon vitvara uppstår kommer jag absolut att anlita företaget igen!

Catharina N
Skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice

Det funkade jättebra, trevligt bemötande och ffa felet fixat!

Hans A

Löste problemet professionellt.

Lena S
Skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice

Trevlig och snabb hjälp. Bra sortiment.

Thomas B
Skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice

Ett företag som alltid ställer upp och är pålitlga. Utför alltid ett utmärkt arbete.

Jörgen L
Skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice

Jag är absolut nöjd med tvättmaskinen - hittills.Den underlättar livet.

Magnus L
Skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice

Problemet gällde nedisning frysdelem av kombinerad kyl/frys som ej skall behöva avfrostas. Nedisningen avlägsnas, dock utan att anledningen kunde förklaras.

Ida H
Skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice

En slang hade lossnat under tvättmaskinen. Jag blev väldigt trevligt bemött då jag ringde och fick hjälp samma dag. Proffsigt!

Johan M
Skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice

Fantastiskt bra service. Trevlig personal.

Göran N
Skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice

Bra och trevlig service. Konstigt dock att er standarddebitering utgår från två timmar även när arbetet tar mindre än en timme.

Charina B
Skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice

Snabb återkoppling och en bra kontakt. Minus att inte ha med sig reservdelar...

Björn E
Skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice

Trevligt bemötande när jag ringde och talade med dem. Jag fick en tid för ett besök redan dagen efter. Det var en ganska ung man som kom ut men han verkade veta vad han höll på med, dessutom kom han i tid vilket inte alltid varit fallet när jag har behövt hantverkare i andra ärenden, i övrigt generellt trevligt intryck och enkel att ha att göra med. Min tvättmaskin lagade han utan krångel och till överenskommet pris. Rekommenderas således.

Per Erik H
Skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice

Bra bemötande och en trevlig service kille

Björn U
Skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice

Rutavdraget verkar ha medfört att företaget fördubblar sin debitering i förhoppning att kunden ska tyckaatt hens kostnad ändå ska framstå som rimlig. Oetiskt och korttänkt!

Svar från Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice

Hej Björn, Vi erbjuder ett fast pris mot privatpersoner på 795 kr efter RUT-avdrag. I detta pris ingår 2 timmars reparation samt framkörning, även framkörning vid eventuell montering av beställd reservdel. I dag är vi billigast i Stockholm för motsvarande erbjudande. Vi tycker det är ett bra sätt att arbeta, det blir inga oklarheter och det är tryggt för dig som kund. Nuvarande pris är faktisk en sänkning med någon tia mot vad vi debiterade för 2 timmars arbete och framkörning före årsskiftet. Mvh Fredrik (Det...

Leif L
Skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice

Har haft kontakten i många år och Rune har servicen och repetitionen av våra maskiner i våra fastigheter Lidingö/ Östermalm och det fungerar alldeles utmärkt aldrig några problem , vi är absolut nöjda med vårt sammarabete

David B
Skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice

Flexibla och hjälpte mig med problem som andra serviceföretag sa var olösligt. Stort tack!

Torbjörn J
Skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice

Utmärkt upplevelse. Kylskåpkonstruktionen gjorde reparationen besvärlig men allt gick bra.

Mikael L
Skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice

Jättebra service och snabbt, bra jobbat,!!

Erik L
Skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice

Fakturan har två gånger skickats till mig trots att det inte är jag som ska betala den. Diskmaskinen är inte min, utan går på min hyra. Det är hyresvärden Sommarlasset som ska betala. Fakturan överlämnad till fastighetsskötaren som påstår sig ha förklarat detta för Lidingö Kyl.

Svar från Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice

Hej Erik! Tråkigt att fakturan har skickats till dig istället för din hyresvärd. Din faktura krediterades förra veckan och skickades sen till din hyresvärd. Hoppas detta inte har varit till för allt stort besvär till dig och vi beklagar att detta inträffat. Ha en fortsatt fin dag. Mvh Fredrik

Hanna P
Skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice

Trevliga, snabba och löste problemet!

Daniel W
Skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice

Väldigt trevligt och professionellt bemötande. Hade problem med en tvättmaskin som det inte gick att öppna upp rensventilen till. Fick en bokad tid dagen efter och det kom en trevlig herre som löste problemet i ett nafs.

Per B

Bra utfört jobb kommer att anlita dom igen. Hälsningar Pelle

Christina W

Trevligt bemötande, snabb service

Christian Ö
Skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice

Mycket bra bemötande och proffsigt utförande.

Mikael W
Skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice

Den enda servicefirman som svarade på frågan om de kunde hjälpa till när tvättmaskinen gick sönder. Kontakten med företaget funkade och de kom i tid på mötet som vi hade bestämt.

Anders D
Skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice

Bra - snabba och hjälpsamma samt nämnde garanti åtagande vid behov

Camilla H
Skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice

Trevlig personal gjorde sitt bästa men kylen la av ändå senare

Torun Z
Skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice

Bemötanden var bra och felet snabbt åtgärdat

Ulf H
Skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice

Nöjd med både arbetet de utförde och bemötandet.

Eva R
Skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice

Trevligt bemötande dock inte fått ordning på maskinen. En yngre man kom på fredagen och drog ut min diskmaskin. Kunde inte hitta felet och gav sig därför iväg. Åter på måndag morgon med äldre kollega. Inget byte av reservdelar kollade att maskinen tömde och fyllde vatten. Provkörde dock inte. Har haft problem sedan dess. Vissa program stannar maskinen mitt i och står och blinkar ljudlöst. Innan " reparationen" fungerade ljudsignalen om maskinens program stannade mitt i och när programmet var klart - nu blinkar den bara ljudlöst?

Filippa E
Skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice

Jättebra! Snabba och trevliga!

Kent B
Skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice

Fick tips om företaget, som gjorde ett bra jobb med reparation av diskmaskin, som krävde 3 besök.

Solveig A
Skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice

En ny mangelduk sattes in i Brf Gåshaga Pirar 5:s mangel. Åtgärden skedde snabbt och var till full belåtenhet för föreningen.

Lisa J
Skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice

Behövde iallafall köpa ny diskmaskin en vecka senare. Alltså 750 kr i onödan.

Svar från Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice

Hej Lisa! Synd att du behövde köpa en ny maskin, ibland går det tyvärr inte att laga eller att reparationen skulle bli för dyr. Vi erbjuder dock 3 månaders garanti på våra jobb så vi hade gärna kommit förbi och kikat igen om det inte var så att vi tvingades döma ut maskinen första besöket. Allt gott! Fredrik

Johan A
Skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice

Mycket nöjd över det professionella arbetet dom lade ner på min diskmaskin som nu går som en klocka igen.

Herman S
Skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice

Jag har fått hjälp med reparation av tvättmaskinen vars avloppssystem korkat igen p.g.a. en badrumsmatta som "löst upp sig". En besvärlig reparation som genomfördes på ett imponerande bra sätt. Reparation 2 var utbyte av en termostat i kylskåpet. Den reparationen genomfördes på ett bra sätt.

Sunsanne H
Skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice

Hej, jag tycker att de var serviceinriktade från start till slut. De kom snabbt, trots att det var helger och mellandagar. Trevliga och proffsiga.