Likana Bygg & Platt AB

Likana Bygg & Platt AB

likana-bygg.se
  • Badge2022

Vi på Likana Bygg & Platt har sedan 2010 utfört stora och små byggprojekt av hög kvalitet, till rimliga priser. Vårt mål är att varje renovering ska gå snabbt och smidigt, men ordentligt och med kvalitet. Innan vi påbörjar ett arbete träffar du arbetsledaren och går igenom i detalj vad som ska göras. Vi ställer hellre en fråga...

65 omdömen om Likana Bygg & Platt AB

Sedan starten hos Reco 2017

Victor S
Skrev om Likana Bygg & Platt AB

Otroligt nöjd med Micke på Likana, hjälpte mig med vår badrumsrenovering ute i Täby. Kan varmt rekommendera!

Anders L
Skrev om Likana Bygg & Platt AB

Mycket bra företag - proffsiga hela vägen genom projektet! Vi anlitade Likana för totalrenovering av badrummet i källaren. Micke var mycket lyhörd för våra frågor och önskemål vilket ledde fram till en bra och tydlig offert. Platsansvarig Vadim rapporterade löpande om arbetet och var alltid mån om att vi skulle vara nöjda. De olika hantverkarna pratade inte alltid svenska, men var väldigt bra - noggranna och utförde jobbet löpande i tid. Vill speciellt hylla snickaren som verkligen levererade mer än utlovat. Trots att jag...

Tomas Å
Skrev om Likana Bygg & Platt AB

Utmärkt företag! Likana hjälpte oss med plattsättningen i 2st badrum, kök och en tvättstuga med ett fantastiskt resultat. Jättenöjda hela vägen från start till mål. Mycket bra dialog med både plattsättarna och arbetsledare. Utförandet var proffsigt och gjorde det lilla extra så man kände sig trygg.

Mona A
Skrev om Likana Bygg & Platt AB

Undvik. Hade satt minus om jag kunde. Jag håller med Ebba B, 2023-05-29. Anlita dem inte. Två badrum hos oss dömdes ut och vi var tvungna att riva dem och börja om. Först och främst, till er som är nöjda och tycker att ytskikten ser bra ut: har ni intyg och certifikat på behörighet från alla som jobbat hos er? Likanas eventuella certifikat (hos BKR, Säker vatteninstallation etc.) täcker inte underleverantörer. De ska ha egen behörighet, annars gäller inte dokumenten som försäkringsunderlag vid skada. Har de lämnat Kvalitetsdokument...

Svar från Likana Bygg & Platt AB

Hej Mona ! Det är tråkigt att du känner som du gör. Jag kan förstå att man kan känna en besvikelse i en renovering när man valt att redan tidigare sätta en renovering i ett system mot företag. Våran Renovering gjordes hos er 2020 och inte i närtid. Ni har inte haft som med tidigare företag ( Som vi vet om ) velat renovera och redan innan bygget startat varit beslutsamma med att inte betala och hitta sedan brister som skall styrka något. Vi på Likana beklagar om vi har ställt till någonting för er men önskar att ni i fortsättningen...

Ebba B
Skrev om Likana Bygg & Platt AB

Om jag kunde gå tillbaka i tiden skulle jag aldrig anlita Likana till min badrumsrenovering! Varför? - Kakelplattorna är så taggade att se ser ut som bladet på en brödkniv i kanterna. - Väggen (totalt 200cm) är så sned att det skiljer 1cm på 30cm. - Måtten och håltagningen för placering av badrumsskåp och tvättmaskin diffar på mer än 10cm från ritningarna. - Jag fick betalar 5 000kr extra för att taket skulle spacklas 2 istället för 1 gång (3kvm tak), trots att jag vid genomgång och offert tydligt visat vilken typ av spotlights...

Mona A gillar detta
Svar från Likana Bygg & Platt AB

Vad tråkigt att läsa Ebba ! Vi efter ett flertal olika ritningar ifrån dig försökt att göra det du önskar. Som vi även påtalat dig flertal gånger så kan man inte göra om ritningar och önska att det ska gå att utföra när redan vissa moment är färdiga. Det ska inte behövas gå in i detaljer om allting du ändrade. Blir en väldigt lång text. Att du skulle ha betala någonting extra för arbete stämmer inte. Det är även bra att du påminner om ordet pengar. Vi saknar fortfarande en stor del av er som ni inte betalade. Vi tog inget...

Johan E
Skrev om Likana Bygg & Platt AB

Jag fick tips av Kakel design om ett bra företag som kan bygga om ett badrum och riva det gamla. Företaget kändes seriöst redan från början och lyssnade på mina idéer som jag hade. Jag har aldrig sett någon som var så duktig på att sätta kakel. Då min svärfar var murare och kakel sättare så slår det här allt jag är grymt nöjd även med det andra snickare rörmokare och dom som rev ut det gamla badrummet. Stort tack till Likana bygg & platt

Anders W
Skrev om Likana Bygg & Platt AB

Helheten var ok men bristen på personal som man kan kommunicera med på svenska eller engelska var undermålig

Patrik K
Skrev om Likana Bygg & Platt AB

Bra bemötande och kunniga hantverkare. Överlag snabba hantverkare med bra finish och noggrant utförande. Lösningsorienterade och flexibla i sitt arbetssätt. Utvecklingspotential finns i framförhållning när det gäller materialbeställningar och att säkerställa startläge innan start. Företaget rekommenderas

Tomas Å
Skrev om Likana Bygg & Platt AB

Plattsättning i badrum och stora golvytor. Väl utfört, prisvärda, bra kommunikation, lyhörda.

Alexander E
Skrev om Likana Bygg & Platt AB

Duktiga professionella hantverkare som kan branschreglerna och utför kvalitativa jobb. Hälsningar Alexander

Bulent Y
Skrev om Likana Bygg & Platt AB

Likana bygg är ett pålitligt företag och har engagerade hantverkare 👍🏼

Roger K
Skrev om Likana Bygg & Platt AB

Mycket bra bemötande o kunnig personal

Johan L
Skrev om Likana Bygg & Platt AB

Punktliga och väl utfört arbete helt enligt offerten. Nöjd med arbetsledare och plattsättare. Tack för ett trevligt samarbete! Mvh/Johan Liljedahl

Svar från Likana Bygg & Platt AB

Stort Tack Johan, det var trevligt att jobba hos er!

Maria S
Skrev om Likana Bygg & Platt AB

Trevligt bemötande. Det blev som vi hade tänkt. Lätt att få kontakt. Ordning och reda och klart i tid. Toppen helt enkelt!

Svar från Likana Bygg & Platt AB

Tack Maria ! Trevligt att ni lämnat fina komentarer till oss här. Ni har varit jätte trevliga kunder och väldigt enkla att prata med. Nu får ni njuta av erat nya fina badrum :)

Abbe B
Skrev om Likana Bygg & Platt AB

Likana Bygg och Platt AB har dem bästa plattsättarna i stan. kan med nöjde även skriva upp ett namn som verkligen leverera fina ytor. Farouk. Har haft honom i 2 utav mina projekt och kommer att fortsätta på de viset. Super nöjd kund!

Svar från Likana Bygg & Platt AB

Tack så Mycket Abbe för dina fina ord ! Vi trivs jättebra att arbeta med Serneke och deras fina Nyproduktioner samt Stambyten här i Stockholm.Vi har även flera andra duktiga Plattsättare inte bara en :)

Caroline S
Skrev om Likana Bygg & Platt AB

Likana Bygg & Platt får de varmaste rekommendationer av mig. Med framförhållning, noggrannhet, ödmjukhet och lång erfarenhet levererade de proffessionalitet och service ut i fingerspetsarna. Om ni funderar på att renovera er lägenhet: anlita dem! Ni kommer inte att bli besvikna.

Svar från Likana Bygg & Platt AB

Bästa Caroline ! Vi har aldrig haft en så rolig kund som du. Mycket skratt och mycket positivt arbete hos dig. Vi hoppas att du är nöjd med din Totalrenovering + allt extra utöver avtalat kontrakt som vi hjälpt dig med ! :)

Pengyu Z
Skrev om Likana Bygg & Platt AB

All good! Mikael is a responsible project leader. I recommend this company.

Svar från Likana Bygg & Platt AB

Thank you Pengyu ! Yes Mikael is our best Arbetsledare on the company. I will tell him about your comment !

Rebecka M
Skrev om Likana Bygg & Platt AB

Anlitade denna firma och fick ett fint och trevligt beömtande, från början till slutet av renoveringen. Renoverade mitt badrum och hade höga förväntningar på slutresulutatet. Förväntningarna nådde en hög standard. Skulle jag renovera igen skulle jag anlita denna firma.

Svar från Likana Bygg & Platt AB

Tusen Tack Rebecka ! Använd Badrummet väl och lycka till med Försäljningen.

Tommy Å
Skrev om Likana Bygg & Platt AB

100% proffs från början till slut!

Svar från Likana Bygg & Platt AB

Tack Tommy för ett trevligt bemötande från familjen

Marcus L
Skrev om Likana Bygg & Platt AB

Andra gången vi anlitar Likana, duktiga hantverkare som jobbar hårt och noggrant. Vi gjorde en helrenovering, målning, el, badrum, wc, kök, ny planlösning. Kommer anlita Likana igen om nya projekt dyker upp. Tack för hjälpen!

Svar från Likana Bygg & Platt AB

Tack Marcus för ditt starka förtroende från oss. Vi har alltid varit bra bemött ifrån er.

Mikael R
Skrev om Likana Bygg & Platt AB

Fick hjälp av Likana Bygg för min köksrenovering i Älta. Dom var punktliga och väldigt bemötande. Renoveringen var bestämd att ta 2 veckor. När dom ringde mig torsdagen och sa att allt var klart så hade dom även bjudit på en fin städning.

Fredrik W
Skrev om Likana Bygg & Platt AB

Vi är ett förvaltningsbolag som har använt Likana på flera projekt i både kommersiella fastigheter och bostadsrättsföreningar och de har alltid varit bra att ha kontakt med och levererat det som beställts. Bra företagsledning som tar ansvar för arbetet hela vägen från start till mål!

Svar från Likana Bygg & Platt AB

Tack så mycket Fredrik ! Ta hand om familjen och den söta hunden.

Suleyman M
Skrev om Likana Bygg & Platt AB

Trevlig och punktlig personal. Hjälpte mig med badrummet hela vägen från start till slut av Arbetsledaren Mikael. Resultatet vart väldigt fint. Mycket nöjda i helheten med Likana Bygg

Svar från Likana Bygg & Platt AB

Tack Suleyman ! Hoppas ni kan hinna att njuta av badrummet nu innan det var dags att sälja.

Gunnar S
Skrev om Likana Bygg & Platt AB

Mycket nöjd med Likana Bygg. Anlitade företaget för en totalrenovering av min lägenhet i stan. Arbetsledningen var bra. Dom föreslogs även WhatsApp för kommunikation under och även utanför arbetstid vilket gjorde det enkelt för oss med frågor och funderingar när vi var på arbetet.

Svar från Likana Bygg & Platt AB

Tiden var inte lätt att klara av Gunnar. Men med bra stöd och leveranser i tid från er så klarade vi av allting enligt tidsplan. Nu får ni njuta av att laga god mat i ert nya Kök :)

Sandra W
Skrev om Likana Bygg & Platt AB

Anlitade Likana Bygg & Platt via undersökning här på Reco. Vi beställde en 3 stegs besiktning i samband med renoveringen vilket vart ett fint resultat. Rekommenderar starkt detta företag och kommer att använda mig av dom i kommande renoveringar.

Svar från Likana Bygg & Platt AB

Sandra ! Tusen tack för ditt fina omdöme till oss och njut av ert fina badrum.

Jamil M
Skrev om Likana Bygg & Platt AB

Fantastiskt bolag med hög kundfokus. Ställer alltid kundens önskemål i första hand och kämpar för att leverera en produkt med bra kvalité och i tid. Rekommenderar Likana Bygg & Platt!

Svar från Likana Bygg & Platt AB

Tack för den fina omdöme, alltid trevligt att vara med i dina projekt

Klas E
Skrev om Likana Bygg & Platt AB

Vi anlitade Likana för renovering av badrum/tvättstuga. De gjorde ett mycket bra jobb. Punktligt, nogrannt och professionellt. Rekommenderar dem för att göra renoveringar! - Klas

Madeleine K
Skrev om Likana Bygg & Platt AB

Vi anlitade Likana Bygg och Platt AB för att bygga ett nytt badrum i vår villa. Vi hade en bra kommunikation, trots några mindre missförstånd. De hade duktiga hantverkare som var noggranna. Projektledaren gick in och gav råd om lösningar som vi själva inte tänkt på. Vi kan verkligen rekommendera Likana.

Margareta N
Skrev om Likana Bygg & Platt AB

Jag vill börja med att säga att badrummet blev jättefint och vi är väldigt nöjda med det arbete som gjordes. Riktigt proffsigt! Hantverkarna var ur bra och trevliga. Däremot var kommunikationen med cheferna som höll i projektet dålig. Cheferna var usla på att kommunicera till oss när det skulle vara hantverkare på plats. Avtalet vad gällde tiden det skulle ta att färdigställas hölls inte, vi fick meddelande om när hantverkare skulle vara på plats men det stämde sällan, hantverkare kom sent på kvällar, oanmält söndagsmorgon...

JONAS J
Skrev om Likana Bygg & Platt AB

Grym projektledare med bra idéer. Utländska arbetare som kan sitt jobb, dem håller tiden. Lite svårt med språket EMELLANÅT MEN det vägs upp av den bra servicen samt professionalismen. Mycket nöjd med med mitt badrum samt omtrådning av el i hela huset. Rekommenderas!!

TOBIAS J
Skrev om Likana Bygg & Platt AB

Renovering av tvättstuga + Trevliga hantverkare + Bra pris + Fina snickeriarbeten + Godkånt resultat efter besiktning trots några mindre felaktigheter som bubblor på målade våtrumsväggar + Fick rabatt på slutpriset efter våra klagomål - Tog tio veckor istället för fem veckor som vi kommit överens om - Kommunikationsproblem mellan företagsledning och oss som kund där bland annat den första arbetsledaren försvann spårlöst och slutade svara. Hantverkare på plats gjorde dock sitt bästa trots språkförbristningar...

Petar O
Skrev om Likana Bygg & Platt AB

Ett företag som vet vad dom gör. Ett bra och proffsigt bemötande med kunden i centrum, från första kontakten till en färdig produkt! Rekommenderar starkt !!!

Sara F
Skrev om Likana Bygg & Platt AB

Vi renoverade vårt kök och vårt badrum med Likana. Själva slutprodukten blev OK och Likana höll priset men följande saker har inträffat. 1. Likana bilade genom badrumsgolvet ned till grannen under oss trots att vi flera gånger tydligt påtalat att bjälklaget var ovanligt tunt. 2. Grannarna försökte flera gånger få ersättning av Likana men fick av bolaget inget svar. I stället valde grannarna att skicka ett kravbrev till oss. Grannsämjan är väl så där efter det. 3. Jobbet blev aldrig slutfört. När lejonparten av arbetet...

Svar från Likana Bygg & Platt AB

Hej Sara. 1. Ja, de stämmer vi kunde ha utfört den delen lite bättre, men dem rören/golvbrunn låg 1 cm ovanför grannens tak, då kan sånt tyvärr inträffa, men vi åtgärdade deras tak, samt spacklade och målade om + vi bjöd på en storstädning av hela deras lgh som plåster på såret. 2. Vi har inte lovat någon ersättning till dem, Däremot så ordnade vi lite hörsel skydd till hela grannskapet, men dem fick lite dyrare hörsel kåpor för dem hade de värst med bildnings ljudet. Så de stämmer inte. 3. Jobbet blev absolut...

ANNA H
Skrev om Likana Bygg & Platt AB

Vi använde Likana efter tips från grannar i huset. Vi gjorde om planlösningen och platsbyggde två garderober. Vi öppnade upp en stor del av en vägg mellan vardagsrum och matsal. Vi uppdaterades under projektet och tidplanen höll som utlovat. Vadim är lätt att kommunicera med, mån om att ha nöjda kunder och de gjorde ett bra jobb till ett bra pris.

Lars L

Nytt badrum Projektledaren Vadim var positiv och lättanträffbar

Erik D
Skrev om Likana Bygg & Platt AB

Likana genomförde renoveringen av vår lägenhet som bl.a omfattade ändring av planlösning, nytt kök, golvläggning och diverse elarbeten. Dialogen med Likana har varit exemplarisk från start till mål. De har varit snabba med bra idéer till lösningar av svåra frågor, och hela tiden varit allmänt engagerade. Vår erfarenhet med Likana efter detta projekt är kort sagt på topp - finns inget att anmärka på!

Federico P
Skrev om Likana Bygg & Platt AB

We asked Vadim and his team at Likana to renovate our bathroom and bedroom, to build a new room out of a walk-in closet, and to build a water-tight washer-dryer closet in our entrance. The work was complicated by the fact that we did not live in Stockholm yet, so communication was a challenge. Despite these difficulties, the team delivered an excellent result. What was most appreciated was their professionalism in dealing with contingencies. Vadim always accepted to redo things that we weren't ok with. The final price...

Göran L
Skrev om Likana Bygg & Platt AB

Likana (Li) byggde om och renoverade vår gamla tvättstuga till ett kombinerat hund-SPA och tvättstuga. Vi blev mycket bra bemötta av Li som lyssnade och snabbt avhjälpte de mindre olägenheter som uppstod under renoveringen. Vi hade fått tips om Li, som en bra entreprenör, med skickliga medarbetare, vilket också stämde. Sammanfattningsvis höll de tidplanen, och slutresultatet uppfyllde också våra förväntningar. Mindre bra var när jag frågade om det skulle ske någon slutbesiktning, och fick då som svar från Li att det inte...

Emilie H
Skrev om Likana Bygg & Platt AB

Mycket nöjd med mitt nya badrum. Arbetet gjordes med största noggrannhet. Hantverkarna var mycket lyhörda, trevliga och satte mina önskemål i fokus. Bra kontakt även med arbetsledaren. Rekommenderar varmt! - Emilie

Gunilla G
Skrev om Likana Bygg & Platt AB

Jag är så otroligt nöjd med och glad för mitt nya badrum. Allt har fungerat planenligt. Kände mig mycket trygg med att lämna ifrån mig nyckeln och åka till skärgården ett par veckor under renoveringen. Proffsigt bemötande och arbete. Svarar på sms och mejl med vändande post. Kan varmt rekommendera Likana Bygg & Platt AB. // Gunilla Gullstrand

Johan A
Skrev om Likana Bygg & Platt AB

Likana byggde ett helt nytt badrum åt mig. Blev väldigt bra. Gick snabbt. Väldigt prisvärda. Halva priset jämfört med flera andra företag jag kollade med. Tillgängliga på telefon hela tiden ifall jag hade frågor. Kan inte komma på något negativt.

Sofie S
Skrev om Likana Bygg & Platt AB

Snabba och lätta att kommunicera med. De gjorde ett bra jobb inom utsatt tid!

Leif H
Skrev om Likana Bygg & Platt AB

Vi anlitade Likana Bygg för renovering av våra två dusch/badrum. De har varit professionella och trevliga att ha att göra med, och utförde ett snyggt arbete på utsatt tid.

Erika A
Skrev om Likana Bygg & Platt AB

Vi blev väldigt nöjda med arbetet Likana gjorde med vårt badrum och vår lilla gästtoalett! Byggjobbarna var effektiva och punktliga! Byggledaren var lätt att ha och göra med och var lyhörd på våra önskemål.

Eric W
Skrev om Likana Bygg & Platt AB

Har tiotal renoverat en gästtoalett till ett helt nytt duschrum. Nya vatten och avloppsrör. Höll tipsplaneringen från början till slutet. Inga överraskningar gällande kostnaden Är idag mycket nöjd med resultatet. Eric

Göran N
Skrev om Likana Bygg & Platt AB

Badrumsrenovering Utmärkt bemötande, har sällan upplevt ett så lyhört kundbemötande! Företaget levde till 100 % upp till våra förväntningar Jag har redan rekommenderat företaget till 3 olika personer och kommer att fortsätta med det.

Jens E
Skrev om Likana Bygg & Platt AB

Vadim och hans gäng var trevliga, proffsiga och tillmötesgående från början till slut. Fint resultat för ett väldigt bra pris.

Marcus L
Skrev om Likana Bygg & Platt AB

Vi gjorde en omfattande renovering av vår lägenhet och valet föll på Likana, efter en sondering av marknaden. Vi fick ett bra första intryck och priset var rimligt. Vi renoverade samtliga ytskikt, flyttade kök, renoverade badrum, flyttade väggar, drog om el och bytte en stam. Vi är främst imponerade över att man höll tiden och hela renoveringen tog ca 6-7 veckor som utlovat. Man löste även komplikationer som kan uppstå under ett sådant stort projekt utan att bråka om priset, vilket vi uppskattar. Projektledaren var alltid...

Anna H
Skrev om Likana Bygg & Platt AB

Vi anlitade Likana för renovering av vårt badrum. Vid första mötet fick vi genast förtroende för projektledaren Vadim och priset var bra. Projektet fortlöpte bra; de var klara på utsatt tid (20 arbetsdagar) och vi är nöjda med slutresultatet. Alla som arbetade med vårt badrum var noggranna, vänliga och hänsynsfulla. Vid slutbesiktningen hade vi några mindre justeringar som vi ville göra – det var inga problem och löstes snabbt. En sak som verkligen överträffade våra förväntningar var byggstädningen – vårt hem har aldrig varit så rent!

Gösta E
Skrev om Likana Bygg & Platt AB

Badrumsrenovering till ett bra pris utförd av proffsig och kunnig personal. Tidsmarginalen höll exakt på dagen.