Lilla Paris

Brunnsgränd 2-4, 111 30 Stockholm — Visa karta

Lilla Paris är en fransk restaurang belägen i Dianahuset i Gamla stan. Här hittar du mat och dryck i en mysig och charmig atmosfär som påminner om en liten stökig fransk bistro.

Kom förbi, drick en pastis som aperitif och kolla in vår rika meny. Vi erbjuder allt från steak frites till ostron, vitlöksgratinerade sniglar och ratatouille. En crème brûlée till efterrätt, ett bra rödvin vid sidan av och vi lovar att restaurangbesöket kommer att kännas som en kort resa till Frankrike. Varmt välkommen att boka bord!
Mån: Stängt
Tis-Lör: 17:00-00:00
Sön: Stängt

Läs vad 28 kunder tycker om Lilla Paris

• Emelie K
    Emelie K skrev om Lilla Paris
    Åt vegetariskt från menyn och var mycket nöjd med maten och besöket! Läs mer
  • Victor B
    Victor B skrev om Lilla Paris
    Hade bord kl 20 en fredag innan löning (halvtomt), kanske 5-6 personer mer i resturangen, fick förätten efter 40 minuter, huvudrätten vid 21.40, då kan man tillägga att man inte kan boka bordet mer än 2h. Vad kan ha tagit sån tid?
    När vi väl får in huvudrätten är min kompis kalventrecote varm, min är kall, så får skicka tillbaka den. Så får väl tillslut min mat vid 22 då. Vrålhungrig.

fick 15% billigare på notan som plåster på såret, Lol.

Kaos. Läs mer
  • Julia G
    Julia G skrev om Lilla Paris
    Toppenbra service, bra mat och trevlig stämning Läs mer
  • Alexandra S
    Alexandra S skrev om Lilla Paris
    Mysig miljö, bra service och trevlig personal. Dock faller betyget helt på maten. Trist! Läs mer
  • Kristina L
    Kristina L skrev om Lilla Paris
    Supertrevligt! Kunnig, prestigelös och uppmärksam servitör. God mat och dryck Läs mer
  • Patrik A
    Patrik A skrev om Lilla Paris
    Svingod mat, grymma cocktails och en nästan ogripligt trevlig kypare(?) som vi pratade med under hela kvällen. Satt mysigt och trevligt på ett sätt som gjorde att det var skönt att sitta kvar länge efter för att smälta maten och bara ta in. Bra musik också! Läs mer
  • Ida E
    Ida E skrev om Lilla Paris
    Supertrevligt! Underbar atmosfär, jättetrevlig personal och härlig meny. Kan varmt rekommenderas! Läs mer
  • Susanna H
    Susanna H skrev om Lilla Paris
    En del av Restaurang Rouge som inte alls levde upp till det vi förväntade oss. Några få bord i en dragig och mycket kall entré precis där alla restaurangens gäster anländer och springer fram och tillbaka till toaletten. På hemsidan ser mer ut som det ska vara en fransk bistro och man får inte uppfattningen om att man ska sitta i en kall dragig entre. Servitören var övertrevlig och kändes mer som att han störde och avbröt oss än var serviceminded. Vi fick uppfattningen att de skapat Lilla Paris för att maxa bordsserveringen på stället. Kommer inte gå tillbaka Läs mer
  • Johanna S
    Johanna S skrev om Lilla Paris
    Otroligt låga fåtöljer (har någon provsuttit?) och för litet bord (eller för stora tallrikar?). Dragit från dörren. Maten (omeletten) mycket god!!! Bra service. Läs mer
  • Pischa S
    Pischa S skrev om Lilla Paris
    Underbar service och god mat! Läs mer
  • Elin F
    Elin F skrev om Lilla Paris
    Ok kvalité på maten (dock den absolut tunnaste entrecote jag någonsin fått på en krog) men servicen är den lägsta av alla de 20 krogar jag brukar besöka i Stockholms innerstad. Exempel:
    - Vi fick INTE nya bestick mellan för- och huvudrätt (detta är bara absolut inte OK)
    - Servitören kunde inte svara på frågor gällande menyn och visste inte skillnad mellan en liten och en stor råbiff (detta är i min mening extremt basala kunskaper)
    - Vi fick förra veckans meny, även flera gäster efter oss (denna ska givetvis kastas om den inte längre gäller)
    - Placeringen mitt i en hall fungerar bara inte, man vill inte sitta där gäster är på väg ned till den andra restaurangen
    - Delar av vår mat glömdes bort och vi fick påminna
    - Servitören känner inte till den enda champagnen som serveras på glas som dessutom är av ett väldigt känt märke Läs mer
  • Christian S
    Christian S skrev om Lilla Paris
    Dette var ikke bra:
    - Vi hadde bookat bord, men ble tilbudt bordet nærmest døren der folk går ut og inn, selv om det var mange ledige bord (vi fikk byttet).
    - Maten var ikke varm da den ble servert. Personalen sa det ikke var tomat med 'steak frites'. Vi måtte vise dem menyen. Deretter kom - forsinket - tomat.
    - Personalen argumenterte med at bordeaux ikke var bra til 'steak frites'. Og deretter ble vi fortalt at huset ikke hadde bordeaux i glas. Det må være den eneste franske restaurant i verden som ikke har bordeaux i glas!
    -Jeg får som norsk ambassadør i Stockholm mange frågor om restauranter på stan. Jeg vil omtale for mine kontakter spesifikt at Lilla Paris ikke kan anbefales.
    Med hilsen Christian Syse Läs mer
  • Staffan S
    Staffan S skrev om Lilla Paris
    Maten var ok, miljön sådär men servitören Björn fantastisk! Läs mer
  • Katarina G
    Katarina G skrev om Lilla Paris
    Mysig och snygg restaurang. Jättetrevlig personal och mycket god mat! En verklig toppenupplevelse på alla sätt! Läs mer
  • Karin F
    Karin F skrev om Lilla Paris
    Bemötandet mycket bra.
    Lokalen varm och mysig.
    Brödet smarrigt.
    Min råbiff sådär Läs mer
  • Elin E
    Elin E skrev om Lilla Paris
    Trevlig personal, goda drinkar och god mat! Väldigt mysigt och intimt ställe. Läs mer
  • Ulrika G
    Ulrika G skrev om Lilla Paris
    God mat, fin service och härligt miljö! Läs mer
  • Cecilia E
    Cecilia E skrev om Lilla Paris
    Vi fick ett jätte trevligt bemötande redan i dörren. Jätte bra och uppmärksam servitör. Maten var jätte god samt övriga drycker. Jag skulle verkligen rekommendera detta ställe. För mig kommer det bli ett återbesök. Läs mer
  • Emelie G
    Emelie G skrev om Lilla Paris
    Jättemysigt och trevligt ställe! Servitören var härlig och hjälpsam. Mycket god mat, alla var nöjda. Läs mer
  • Eva-lotta B
    Eva-lotta B skrev om Lilla Paris
    Mysigt, jättegod mat! Kanske hade önskat lite mer påpasslig personal men ingen större fara. En riktigt bra kväll! Läs mer
  • Anja M
    Anja M skrev om Lilla Paris
    Fantastisk mat och mysig lokal men lite konstig placering. Läs mer
  • Åsa U
    Åsa U skrev om Lilla Paris
    Otydligt koncept och hade behövts någon som brann för det. Inte bra service då vi fick vänta mycket och hög prislapp för den mat och lilla service som var. Jättegoda ostron ett pluss men en hummer som var torr och dränkt i sallad utan specifik dressing. Kommer inte rekommendera vidare. Servitören som tog hand om oss poängterade att han inte jobbade där vanligtvis utan bara hjälpte till den kvällen-ger inte bra känsla! Läs mer
  • Lotta N
    Lotta N skrev om Lilla Paris
    Trevligt bemötande i dörren, därefter en ganska dryg servitör som tex inte ville ge oss vinlistan eftersom den var så lång...
    Snorkigt bemötande!
    Sammanfattningsvis - god mat, dålig service Läs mer
  • Marie H
    Marie H skrev om Lilla Paris
    Det blev en mycket trevlig och bra kväll. Personalen gav bra service och var mycket flexibla när det gäller att tillgodose kundens önskemål även om de inte fanns med på menyn.
    Hela sällskapet var mycket nöjda. Läs mer
  • Nina S
    Nina S skrev om Lilla Paris
    Hejsan,

Vi var mycket nöjda med bemötandet och mat och dryck.
    Miljön är ju dessutom fantastisk.

/Nina Läs mer
  • Karolina J
    Karolina J skrev om Lilla Paris
    Supermysigt och riktigt bra service! Läs mer
  • Anna-Lena W
    Anna-Lena W skrev om Lilla Paris
    En trevlig liten krog med lagom hög musik och en personal som bryr sig.
    God fransk mat och dryck. Läs mer
  • Petra J
    Petra J skrev om Lilla Paris
    Trevlig och kunnig personal, de var noga med att komma förbi bordet för att försäkra att allt smakade bra och om det önskades något mer. Skönt med ett ställe som inte stressar runt för mycket, utan ser sina kunder. Jag kommer att gå dit igen! Läs mer

Brunnsgränd 2-4, 111 30 Stockholm