Lilla Paris

Brunnsgränd 2-4, 111 30 Stockholm — Visa karta

Lilla Paris är en fransk restaurang belägen i Dianahuset i Gamla stan. Här hittar du mat och dryck i en mysig och charmig atmosfär som påminner om en liten stökig fransk bistro.

Kom förbi, drick en pastis som aperitif och kolla in vår rika meny. Vi erbjuder allt från steak frites till ostron, vitlöksgratinerade sniglar och ratatouille. En crème brûlée till efterrätt, ett bra rödvin vid sidan av och vi lovar att restaurangbesöket kommer att kännas som en kort resa till Frankrike. Varmt välkommen att boka bord!
Öppet just nu
Mån: Stängt
Tis-Lör: 17:00-00:00
Sön: Stängt

Läs vad 51 kunder tycker om Lilla Paris

• Andrew  B
    Andrew B skrev om Lilla Paris
    Helt ok, ganska bra faktist. (Texten är för kort, den måste vara åtminstone 30 tecken) Läs mer
  • Carina W
    Carina W skrev om Lilla Paris
    Trevlig miljö. Otrolig drinkmeny. Mycket trevlig vinprovning. God service. Läs mer
  • Stefan W
    Stefan W skrev om Lilla Paris
    Kanon !
    Supertrevlig och kunnig personal. Väldigt bra genomförd vinprovning. Drinkar i världsklass ! Läs mer
  • Sofia B
    Sofia B skrev om Lilla Paris
    Mycket god mat och service! Mysig miljö med lite mer barhäng. Stolarna borde vara högre och notan Blev fel men helhetsupplevelsen överväger detta! Isak servade oss på bästa sätt! Läs mer
  • Yvonne R
    Yvonne R skrev om Lilla Paris
    Mycket trevlig personal, väldigt god mat och fantastiska drinkar.
    Kommer att gå dit igen nästa gång jag är i Stockholm. Läs mer
  • Åsa E
    Åsa E skrev om Lilla Paris
    Vilken kväll! Fantastiska drinkar, god mat och servise i toppklass Läs mer
  • Johan E
    Johan E skrev om Lilla Paris
    Härlig kväll med perfekt service, god mat och underbara drinkar. Jag kommer helt klart gå dit igen. Läs mer
  • Joakim S skrev om Lilla Paris
    Maten var god men inredningen, personalen och klientelet låg inte i linje med förväntningarna Läs mer
  • Sofia E skrev om Lilla Paris
    Kanonmysigt ställe, litet och intimt. Bra service och jättegod mat. Läs mer
  • Henrik R skrev om Lilla Paris
    Trevligt, lagom prisnivå. Bra bemötande.
    Fruns hummer och calamares var jättebra. Min steak minute var alldeles för pepparstark men köttet var fint stekt och karamellsåsen till creme carmelen rätt besk. Läs mer
  • Helena S skrev om Lilla Paris
    Trevlig personal, mysig lokal och all mat vi fick var jättegod. Verkligen nöjda med kvällen. Tack! Läs mer
  • Vicky L skrev om Lilla Paris
    Lugn gata i Gamla Stan, sval och skön terrass.
    Cocktail, förrätt och varmrätt.
    Trevlig personal, avspänd atmosfär.
    God mat och super goda cocktails!
    Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Marie L skrev om Lilla Paris
    Jag blev tyvärr magsjuk antingen av sniglarna eller rödingfilen Läs mer
  • Josefina
    Extremt dålig mat! Gick helt enkelt inte att äta. Gå någon annanstans! Läs mer
    2018-07-23 Bockholmengruppen svarar Andreas L
    Hej Andreas,

Tack för din feedback.

Låter onekligen inte som att vi levt upp till dina förväntningar, supertrist tycker vi såklart.

Vi skulle gärna vilja veta mer om ditt besök, kontakta oss på Patrik@bockholmengruppen.com så kanske vi kan ta det vidare därifrån.

//Lilla Paris
  • Rikard B
    Rikard B skrev om Lilla Paris
    Mysigt och gott med väl tilltagna portioner. Läs mer
  • 2018-07-02

Omdömet har granskats och är verifierat

Claes T skrev om Lilla Paris
    Vart tvungen att ställa in!
    Avbokat Läs mer
  • Ulrika B skrev om Lilla Paris
    Vi var två tjejkompisar som åt middag tillsammans påLilla Paris och blev väldigt bra bemötta. Trevlig personal som gav personlig service! Vi åt den grullade tonfisksalladen och halloumiburgaren. Bådefick klart gofkänt. Dock lite besviken på att meny inte hade en något starkare prägel av Frankrike. Läs mer
  • Anna S skrev om Lilla Paris
    Härlig miljö. Vi bytte dock plats eftersom en av fåtöljerna vi d vårt bord var alldeles för lågt för att sitta och äta i.
    Jag tycker heller inte att musiken passade in i den miljön. Visserligen var det fransk rap, men det hade passat bättre med chanson-sånger. Typ. Läs mer
  • Ann-Margret J skrev om Lilla Paris
    1.Varmrätt, efterrätt och vin.
    2. Mycket trevligt och serviceinriktad personal.
    3. Hade inga förväntningar förutom bra och god mat.
    Det föll väl ut och var prisvärd dessutom. Prisvärd var det mest
    positiva förutom den goda maten.
    4. En liten negativ detalj - såsen till en av rätterna fanns inte med vid leveransen utan det fick vi fråga efter och då kom den. Borde varit med innan vi började äta. Just den rätten som 1 i sällskapet
    beställde blev maten lite torr och då hittades inte såsen.
    Men när såsen kom blev den rätten bra också.
    5. Trevligt och mysigt, bra service och god mat.
    Fortsätt med denna Lilla Paris - behövs i allt utbud. Läs mer
  • Ankie Ö skrev om Lilla Paris
    Mysigt, trevlig personal, bra service. Maten höll medelklass så något besviken. En i sällskapet fick alldeles för stark och salt mat. Läs mer
  • Åse B skrev om Lilla Paris
    Väldigt trevlig och proffsig service i en mkt fransk miljö med fransk bakgrundsmusik.Blev först serverade små urgoda minibröd i en påse de mörka var suveräna de fick vi fler av. Vi drack cider Galipette som kyparen rekommenderade, lagom torr. Frasiga potatiskroketter fyllda med anklever & en syrlig sås var en spännande förrätt, tyvärr var någon halvfärdig...Perfekt tillagad kalventrecote & krispiga steakfrites.Bouillabaisse med röding en helsida ångkokt jätte smaskig och fräsch rätt med god sås & rotsaker. Sen mätta & nöjda och förvånade av de schyssta priserna och tänker återvända och & då testa olika ostron. Läs mer
  • Angelica H skrev om Lilla Paris
    God mat och trevlig personal men vi fick vänta ganska länge på maten och dessutom kom de ut med fel varmrätt - detta drabbade inte bara oss utan också de vid bordet bredvid, som även de fick vänta länge och sedan fick fel mat. Läs mer
  • Emelie K skrev om Lilla Paris
    Åt vegetariskt från menyn och var mycket nöjd med maten och besöket! Läs mer
  • Victor B
    Victor B skrev om Lilla Paris
    Hade bord kl 20 en fredag innan löning (halvtomt), kanske 5-6 personer mer i resturangen, fick förätten efter 40 minuter, huvudrätten vid 21.40, då kan man tillägga att man inte kan boka bordet mer än 2h. Vad kan ha tagit sån tid?
    När vi väl får in huvudrätten är min kompis kalventrecote varm, min är kall, så får skicka tillbaka den. Så får väl tillslut min mat vid 22 då. Vrålhungrig.

fick 15% billigare på notan som plåster på såret, Lol.

Kaos. Läs mer
  • Julia G skrev om Lilla Paris
    Toppenbra service, bra mat och trevlig stämning Läs mer
  • Alexandra S skrev om Lilla Paris
    Mysig miljö, bra service och trevlig personal. Dock faller betyget helt på maten. Trist! Läs mer
  • Kristina L
    Kristina L skrev om Lilla Paris
    Supertrevligt! Kunnig, prestigelös och uppmärksam servitör. God mat och dryck Läs mer
  • Patrik A skrev om Lilla Paris
    Svingod mat, grymma cocktails och en nästan ogripligt trevlig kypare(?) som vi pratade med under hela kvällen. Satt mysigt och trevligt på ett sätt som gjorde att det var skönt att sitta kvar länge efter för att smälta maten och bara ta in. Bra musik också! Läs mer
  • Ida E skrev om Lilla Paris
    Supertrevligt! Underbar atmosfär, jättetrevlig personal och härlig meny. Kan varmt rekommenderas! Läs mer
  • Susanna H skrev om Lilla Paris
    En del av Restaurang Rouge som inte alls levde upp till det vi förväntade oss. Några få bord i en dragig och mycket kall entré precis där alla restaurangens gäster anländer och springer fram och tillbaka till toaletten. På hemsidan ser mer ut som det ska vara en fransk bistro och man får inte uppfattningen om att man ska sitta i en kall dragig entre. Servitören var övertrevlig och kändes mer som att han störde och avbröt oss än var serviceminded. Vi fick uppfattningen att de skapat Lilla Paris för att maxa bordsserveringen på stället. Kommer inte gå tillbaka Läs mer
  • Johanna S skrev om Lilla Paris
    Otroligt låga fåtöljer (har någon provsuttit?) och för litet bord (eller för stora tallrikar?). Dragit från dörren. Maten (omeletten) mycket god!!! Bra service. Läs mer
  • Pischa S
    Pischa S skrev om Lilla Paris
    Underbar service och god mat! Läs mer
  • Elin F skrev om Lilla Paris
    Ok kvalité på maten (dock den absolut tunnaste entrecote jag någonsin fått på en krog) men servicen är den lägsta av alla de 20 krogar jag brukar besöka i Stockholms innerstad. Exempel:
    - Vi fick INTE nya bestick mellan för- och huvudrätt (detta är bara absolut inte OK)
    - Servitören kunde inte svara på frågor gällande menyn och visste inte skillnad mellan en liten och en stor råbiff (detta är i min mening extremt basala kunskaper)
    - Vi fick förra veckans meny, även flera gäster efter oss (denna ska givetvis kastas om den inte längre gäller)
    - Placeringen mitt i en hall fungerar bara inte, man vill inte sitta där gäster är på väg ned till den andra restaurangen
    - Delar av vår mat glömdes bort och vi fick påminna
    - Servitören känner inte till den enda champagnen som serveras på glas som dessutom är av ett väldigt känt märke Läs mer
  • Christian S skrev om Lilla Paris
    Dette var ikke bra:
    - Vi hadde bookat bord, men ble tilbudt bordet nærmest døren der folk går ut og inn, selv om det var mange ledige bord (vi fikk byttet).
    - Maten var ikke varm da den ble servert. Personalen sa det ikke var tomat med 'steak frites'. Vi måtte vise dem menyen. Deretter kom - forsinket - tomat.
    - Personalen argumenterte med at bordeaux ikke var bra til 'steak frites'. Og deretter ble vi fortalt at huset ikke hadde bordeaux i glas. Det må være den eneste franske restaurant i verden som ikke har bordeaux i glas!
    -Jeg får som norsk ambassadør i Stockholm mange frågor om restauranter på stan. Jeg vil omtale for mine kontakter spesifikt at Lilla Paris ikke kan anbefales.
    Med hilsen Christian Syse Läs mer
  • Staffan S skrev om Lilla Paris
    Maten var ok, miljön sådär men servitören Björn fantastisk! Läs mer
  • Katarina G
    Katarina G skrev om Lilla Paris
    Mysig och snygg restaurang. Jättetrevlig personal och mycket god mat! En verklig toppenupplevelse på alla sätt! Läs mer
  • Karin F skrev om Lilla Paris
    Bemötandet mycket bra.
    Lokalen varm och mysig.
    Brödet smarrigt.
    Min råbiff sådär Läs mer
  • Elin E skrev om Lilla Paris
    Trevlig personal, goda drinkar och god mat! Väldigt mysigt och intimt ställe. Läs mer
  • Ulrika G skrev om Lilla Paris
    God mat, fin service och härligt miljö! Läs mer
  • Cecilia E skrev om Lilla Paris
    Vi fick ett jätte trevligt bemötande redan i dörren. Jätte bra och uppmärksam servitör. Maten var jätte god samt övriga drycker. Jag skulle verkligen rekommendera detta ställe. För mig kommer det bli ett återbesök. Läs mer
  • Emelie G skrev om Lilla Paris
    Jättemysigt och trevligt ställe! Servitören var härlig och hjälpsam. Mycket god mat, alla var nöjda. Läs mer
  • Eva-lotta B skrev om Lilla Paris
    Mysigt, jättegod mat! Kanske hade önskat lite mer påpasslig personal men ingen större fara. En riktigt bra kväll! Läs mer
  • Anja M skrev om Lilla Paris
    Fantastisk mat och mysig lokal men lite konstig placering. Läs mer
  • Åsa U skrev om Lilla Paris
    Otydligt koncept och hade behövts någon som brann för det. Inte bra service då vi fick vänta mycket och hög prislapp för den mat och lilla service som var. Jättegoda ostron ett pluss men en hummer som var torr och dränkt i sallad utan specifik dressing. Kommer inte rekommendera vidare. Servitören som tog hand om oss poängterade att han inte jobbade där vanligtvis utan bara hjälpte till den kvällen-ger inte bra känsla! Läs mer
  • Lotta N skrev om Lilla Paris
    Trevligt bemötande i dörren, därefter en ganska dryg servitör som tex inte ville ge oss vinlistan eftersom den var så lång...
    Snorkigt bemötande!
    Sammanfattningsvis - god mat, dålig service Läs mer
  • Marie H skrev om Lilla Paris
    Det blev en mycket trevlig och bra kväll. Personalen gav bra service och var mycket flexibla när det gäller att tillgodose kundens önskemål även om de inte fanns med på menyn.
    Hela sällskapet var mycket nöjda. Läs mer
  • Nina S skrev om Lilla Paris
    Hejsan,

Vi var mycket nöjda med bemötandet och mat och dryck.
    Miljön är ju dessutom fantastisk.

/Nina Läs mer
  • Karolina J skrev om Lilla Paris
    Supermysigt och riktigt bra service! Läs mer
  • Anna-Lena W skrev om Lilla Paris
    En trevlig liten krog med lagom hög musik och en personal som bryr sig.
    God fransk mat och dryck. Läs mer

Brunnsgränd 2-4, 111 30 Stockholm