Lilla Paris

Lilla Paris

Llama 08-518 040 00 lillaparisbistro.se
3.8

About company

Lilla Paris är en fransk restaurang belägen i Dianahuset i Gamla stan. Här hittar du mat och dryck i en mysig och charmig atmosfär som påminner om en liten stökig fransk bistro. Kom förbi, drick en pastis som aperitif och kolla in vår rika meny. Vi erbjuder allt från steak frites till ostron, vitlöksgratinerade sniglar och...

55 omdömen om Lilla Paris

Åsa K
Escribió sobre Lilla Paris

När vi kom till restaurangen fanns inte bokningen, restaurangen var reserverad för ett företags julmiddag. Kanske gav det bättre ekonomi är att behålla vår bokning.

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7915 omdömen 4.3 av 7915 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Thomas J
Escribió sobre Lilla Paris

Grymt bra köttbit som serverades. Däremot lite för hög musik plus att det blir lite mycket spring vid entrén. Mycket bra servitör.

Carola F
Escribió sobre Lilla Paris

År middag med vin, kaffe och efterrätt. Mycket gott. Stor eloge till personalen - försökte verkligen göra vad de kunde- när I kom var musiken i bistron väldigt hög, vi ville byta till en trappa. Er osv men där ar fullt, de sänkte xolymen och. Ar trevliga så det räddade vår kväll

Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8056 omdömen 4.3 av 8056 omdömen

Kjell L
Escribió sobre Lilla Paris

Åt en tvårätters med espresso efter. Mycket trevligt bemötande, god mat och rikliga portioner. Brödpåsen är en trevlig inledning. Enda plumparna i protokollet var kanske röda pinot noir vinet som var väl tunt. Vattnet var heller inte så kallt och espresson var väl syrligt.

Andrew  B
Escribió sobre Lilla Paris

Helt ok, ganska bra faktist. (Texten är för kort, den måste vara åtminstone 30 tecken)

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4121 omdömen 4.0 av 4121 omdömen

Isabelle R Isabelle R
Carina W
Escribió sobre Lilla Paris

Trevlig miljö. Otrolig drinkmeny. Mycket trevlig vinprovning. God service.

Stefan W
Escribió sobre Lilla Paris

Kanon ! Supertrevlig och kunnig personal. Väldigt bra genomförd vinprovning. Drinkar i världsklass !

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4104 omdömen 4.0 av 4104 omdömen

Jessica I Jessica I
Sofia B
Escribió sobre Lilla Paris

Mycket god mat och service! Mysig miljö med lite mer barhäng. Stolarna borde vara högre och notan Blev fel men helhetsupplevelsen överväger detta! Isak servade oss på bästa sätt!

Yvonne R
Escribió sobre Lilla Paris

Mycket trevlig personal, väldigt god mat och fantastiska drinkar. Kommer att gå dit igen nästa gång jag är i Stockholm.

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
Åsa E
Escribió sobre Lilla Paris

Vilken kväll! Fantastiska drinkar, god mat och servise i toppklass

Johan E
Escribió sobre Lilla Paris

Härlig kväll med perfekt service, god mat och underbara drinkar. Jag kommer helt klart gå dit igen.

Paraden
4.2/5 i betyg av 4702 omdömen 4.2 av 4702 omdömen

Penelope S Penelope S
Joakim S
Escribió sobre Lilla Paris

Maten var god men inredningen, personalen och klientelet låg inte i linje med förväntningarna

Sofia E
Escribió sobre Lilla Paris

Kanonmysigt ställe, litet och intimt. Bra service och jättegod mat.

Henrik R
Escribió sobre Lilla Paris

Trevligt, lagom prisnivå. Bra bemötande. Fruns hummer och calamares var jättebra. Min steak minute var alldeles för pepparstark men köttet var fint stekt och karamellsåsen till creme carmelen rätt besk.

Helena S
Escribió sobre Lilla Paris

Trevlig personal, mysig lokal och all mat vi fick var jättegod. Verkligen nöjda med kvällen. Tack!

Vicky L
Escribió sobre Lilla Paris

Lugn gata i Gamla Stan, sval och skön terrass. Cocktail, förrätt och varmrätt. Trevlig personal, avspänd atmosfär. God mat och super goda cocktails! Rekommenderas varmt.

Marie L
Escribió sobre Lilla Paris

Jag blev tyvärr magsjuk antingen av sniglarna eller rödingfilen

Josefina

Mysigt! Trevlig och kunnig personal. Fantastiska drinkar 👌

Andreas L
Escribió sobre Lilla Paris

Extremt dålig mat! Gick helt enkelt inte att äta. Gå någon annanstans!

Svar från Lilla Paris

Hej Andreas, Tack för din feedback. Låter onekligen inte som att vi levt upp till dina förväntningar, supertrist tycker vi såklart. Vi skulle gärna vilja veta mer om ditt besök, kontakta oss på Patrik@bockholmengruppen.com så kanske vi kan ta det vidare därifrån. //Lilla Paris

Rikard B
Escribió sobre Lilla Paris

Mysigt och gott med väl tilltagna portioner.

Claes T
Escribió sobre Lilla Paris

Vart tvungen att ställa in! Avbokat

Ulrika B
Escribió sobre Lilla Paris

Vi var två tjejkompisar som åt middag tillsammans påLilla Paris och blev väldigt bra bemötta. Trevlig personal som gav personlig service! Vi åt den grullade tonfisksalladen och halloumiburgaren. Bådefick klart gofkänt. Dock lite besviken på att meny inte hade en något starkare prägel av Frankrike.

Anna S
Escribió sobre Lilla Paris

Härlig miljö. Vi bytte dock plats eftersom en av fåtöljerna vi d vårt bord var alldeles för lågt för att sitta och äta i. Jag tycker heller inte att musiken passade in i den miljön. Visserligen var det fransk rap, men det hade passat bättre med chanson-sånger. Typ.

Ann-Margret J
Escribió sobre Lilla Paris

1.Varmrätt, efterrätt och vin. 2. Mycket trevligt och serviceinriktad personal. 3. Hade inga förväntningar förutom bra och god mat. Det föll väl ut och var prisvärd dessutom. Prisvärd var det mest positiva förutom den goda maten. 4. En liten negativ detalj - såsen till en av rätterna fanns inte med vid leveransen utan det fick vi fråga efter och då kom den. Borde varit med innan vi började äta. Just den rätten som 1 i sällskapet beställde blev maten lite torr och då hittades inte såsen. Men när såsen kom blev den...

Ankie Ö
Escribió sobre Lilla Paris

Mysigt, trevlig personal, bra service. Maten höll medelklass så något besviken. En i sällskapet fick alldeles för stark och salt mat.

Åse B
Escribió sobre Lilla Paris

Väldigt trevlig och proffsig service i en mkt fransk miljö med fransk bakgrundsmusik.Blev först serverade små urgoda minibröd i en påse de mörka var suveräna de fick vi fler av. Vi drack cider Galipette som kyparen rekommenderade, lagom torr. Frasiga potatiskroketter fyllda med anklever & en syrlig sås var en spännande förrätt, tyvärr var någon halvfärdig...Perfekt tillagad kalventrecote & krispiga steakfrites.Bouillabaisse med röding en helsida ångkokt jätte smaskig och fräsch rätt med god sås & rotsaker. Sen mätta & nöjda...

Angelica H
Escribió sobre Lilla Paris

God mat och trevlig personal men vi fick vänta ganska länge på maten och dessutom kom de ut med fel varmrätt - detta drabbade inte bara oss utan också de vid bordet bredvid, som även de fick vänta länge och sedan fick fel mat.

Emelie K
Escribió sobre Lilla Paris

Åt vegetariskt från menyn och var mycket nöjd med maten och besöket!

Victor B
Escribió sobre Lilla Paris

Hade bord kl 20 en fredag innan löning (halvtomt), kanske 5-6 personer mer i resturangen, fick förätten efter 40 minuter, huvudrätten vid 21.40, då kan man tillägga att man inte kan boka bordet mer än 2h. Vad kan ha tagit sån tid? När vi väl får in huvudrätten är min kompis kalventrecote varm, min är kall, så får skicka tillbaka den. Så får väl tillslut min mat vid 22 då. Vrålhungrig. fick 15% billigare på notan som plåster på såret, Lol. Kaos.

Julia G
Escribió sobre Lilla Paris

Toppenbra service, bra mat och trevlig stämning

Alexandra S
Escribió sobre Lilla Paris

Mysig miljö, bra service och trevlig personal. Dock faller betyget helt på maten. Trist!

Kristina L

Supertrevligt! Kunnig, prestigelös och uppmärksam servitör. God mat och dryck

Patrik A
Escribió sobre Lilla Paris

Svingod mat, grymma cocktails och en nästan ogripligt trevlig kypare(?) som vi pratade med under hela kvällen. Satt mysigt och trevligt på ett sätt som gjorde att det var skönt att sitta kvar länge efter för att smälta maten och bara ta in. Bra musik också!

Ida E
Escribió sobre Lilla Paris

Supertrevligt! Underbar atmosfär, jättetrevlig personal och härlig meny. Kan varmt rekommenderas!

Susanna H
Escribió sobre Lilla Paris

En del av Restaurang Rouge som inte alls levde upp till det vi förväntade oss. Några få bord i en dragig och mycket kall entré precis där alla restaurangens gäster anländer och springer fram och tillbaka till toaletten. På hemsidan ser mer ut som det ska vara en fransk bistro och man får inte uppfattningen om att man ska sitta i en kall dragig entre. Servitören var övertrevlig och kändes mer som att han störde och avbröt oss än var serviceminded. Vi fick uppfattningen att de skapat Lilla Paris för att maxa bordsserveringen på stället. Kommer inte gå tillbaka

Johanna S
Escribió sobre Lilla Paris

Otroligt låga fåtöljer (har någon provsuttit?) och för litet bord (eller för stora tallrikar?). Dragit från dörren. Maten (omeletten) mycket god!!! Bra service.

Pischa S
Escribió sobre Lilla Paris

Underbar service och god mat!

Elin F
Escribió sobre Lilla Paris

Ok kvalité på maten (dock den absolut tunnaste entrecote jag någonsin fått på en krog) men servicen är den lägsta av alla de 20 krogar jag brukar besöka i Stockholms innerstad. Exempel: - Vi fick INTE nya bestick mellan för- och huvudrätt (detta är bara absolut inte OK) - Servitören kunde inte svara på frågor gällande menyn och visste inte skillnad mellan en liten och en stor råbiff (detta är i min mening extremt basala kunskaper) - Vi fick förra veckans meny, även flera gäster efter oss (denna ska givetvis kastas om...

Christian S
Escribió sobre Lilla Paris

Dette var ikke bra: - Vi hadde bookat bord, men ble tilbudt bordet nærmest døren der folk går ut og inn, selv om det var mange ledige bord (vi fikk byttet). - Maten var ikke varm da den ble servert. Personalen sa det ikke var tomat med 'steak frites'. Vi måtte vise dem menyen. Deretter kom - forsinket - tomat. - Personalen argumenterte med at bordeaux ikke var bra til 'steak frites'. Og deretter ble vi fortalt at huset ikke hadde bordeaux i glas. Det må være den eneste franske restaurant i verden som ikke har bordeaux...

Staffan S
Escribió sobre Lilla Paris

Maten var ok, miljön sådär men servitören Björn fantastisk!

Katarina G
Escribió sobre Lilla Paris

Mysig och snygg restaurang. Jättetrevlig personal och mycket god mat! En verklig toppenupplevelse på alla sätt!

Karin F
Escribió sobre Lilla Paris

Bemötandet mycket bra. Lokalen varm och mysig. Brödet smarrigt. Min råbiff sådär

Elin E
Escribió sobre Lilla Paris

Trevlig personal, goda drinkar och god mat! Väldigt mysigt och intimt ställe.

Ulrika G
Escribió sobre Lilla Paris

God mat, fin service och härligt miljö!

Cecilia E
Escribió sobre Lilla Paris

Vi fick ett jätte trevligt bemötande redan i dörren. Jätte bra och uppmärksam servitör. Maten var jätte god samt övriga drycker. Jag skulle verkligen rekommendera detta ställe. För mig kommer det bli ett återbesök.

Emelie G
Escribió sobre Lilla Paris

Jättemysigt och trevligt ställe! Servitören var härlig och hjälpsam. Mycket god mat, alla var nöjda.

Eva-lotta B
Escribió sobre Lilla Paris

Mysigt, jättegod mat! Kanske hade önskat lite mer påpasslig personal men ingen större fara. En riktigt bra kväll!

Anja M
Escribió sobre Lilla Paris

Fantastisk mat och mysig lokal men lite konstig placering.

Åsa U
Escribió sobre Lilla Paris

Otydligt koncept och hade behövts någon som brann för det. Inte bra service då vi fick vänta mycket och hög prislapp för den mat och lilla service som var. Jättegoda ostron ett pluss men en hummer som var torr och dränkt i sallad utan specifik dressing. Kommer inte rekommendera vidare. Servitören som tog hand om oss poängterade att han inte jobbade där vanligtvis utan bara hjälpte till den kvällen-ger inte bra känsla!

Lotta N
Escribió sobre Lilla Paris

Trevligt bemötande i dörren, därefter en ganska dryg servitör som tex inte ville ge oss vinlistan eftersom den var så lång... Snorkigt bemötande! Sammanfattningsvis - god mat, dålig service