Linnégatans Trafikskola

Linnégatans Trafikskola

www.linnegatanstrafikskola.se
  • BadgeTwoYears

Välkommen till Linnégatans Trafikskola! Här får du en gedigen utbildning som du kan nyttja i trafiken hela livet. Vi utbildar både för bil och mc samt i körkortsteori. I vårt teoripaket ingår teorilektioner, syntest och digitala övningsprov. Du kan självklart även sköta teoristudierna själv och välja att enbart ta körlektioner...

106 omdömen om Linnégatans Trafikskola

Pontus H
Skrev om Linnégatans Trafikskola

Körde en intensivkurs och den lämnade inget i övrigt att önska. 3 veckors körning och sen tog jag körkortet. Extra eloge till Lars Leeman som var en suverän lärare.

Jennifer H
Skrev om Linnégatans Trafikskola

Vår dotter började köra i stora parkeringar men det var ett självklart val att köpa paket hos Linnégatans Trafikskola när hon skulle börja köra i vanlig trafik. Jag var välkommen att följa med ett par lektioner för att bli bättre handledare. Dottern klarade körkortet i februari tack varje denna underbara trafikskola. Patric tog de första lektionerna, Daniel undervisade på de flesta lektionerna, och Lars gjorde provuppkörning för att kolla om dottern var helt redo för att köra upp. Dottern klarade uppkörningen vid första försök. Kan rekommendera varmt Linnégatans Trafikskola!

Pontus F
Skrev om Linnégatans Trafikskola

Duktiga & intresserade utbildare.

Fjalar G
Skrev om Linnégatans Trafikskola

Duktiga lärare och olika bilar att få erfarenhet med mellan de olika instruktörerna. Även ett bra utgångsläge rent geografiskt för att ta sig snabbt till olika typer av miljöer och situationer.

Hjalmar B
Skrev om Linnégatans Trafikskola

Var på habdledarkursen. Mkt trevligt bemötande och bra info.

Milton H
Skrev om Linnégatans Trafikskola

Trevlig och snäll personal samtidigt som det var lärorikt

Mikael P
Skrev om Linnégatans Trafikskola

Fick mycket gott intryck och jag tycker de säljer in sin produkt genom att vara proffsiga snarare än att hålla tillbaka på information. Kommer med stor sannolikhet komma tillbaka.

Kristin L
Skrev om Linnégatans Trafikskola

Professionellt och trevligt bemötande. Vår dotter kommer att ta sina körlektioner där om ett år.

Rikard I
Skrev om Linnégatans Trafikskola

Linnegatans trafikskola har supertrevliga och duktiga körlärare som får en att känna sig trygg som elev. Fredrik och Patrik ska ha en extra eloge, två riktigt härliga killar som var roliga att köra med och som gjorde att jag till slut tog mitt körkort.

Alva K
Skrev om Linnégatans Trafikskola

Jätte bra personal, som verkligen hjälpte än att förbättra sin körning, två tummar upp!!

Gustaf A
Skrev om Linnégatans Trafikskola

Personalen är underbar och man känner sig enormt trygg redan från första steget man tar innanför dörren. Körde med Patric, Daniel och Lars men främst med Lars. Alla handledarna var väldigt trevliga och pedagogiska genom trevliga konversationer som gjorde en mer avslappnad och orsakade att man kände att man kunde göra misstag utan att skämmas, vilket gjorde att det var lättare att gå igenom misstagen utan att man kände sig usel. Jag vill också säga ett extra stort tack till Lars som jag gjorde majoriteten av utbildningen...

Natalia O
Skrev om Linnégatans Trafikskola

Alltid bra bemötande. Väldigt professionella och kunniga lärare. Det blev många körlektioner och en stor mängd parkeringar :-)) men sen klarade jag körprovet galant från första försöket ! Rekommenderas starkt!

Chandraprabha J
Skrev om Linnégatans Trafikskola

Patrik and Fredrik were exceptional. I had bought a package of 20 lessons intensive course. Since, I was learning from scratch and in the beginning I did not had the opportunity to practice at home, after 20 lesson I took a few more lessons to practice with the instructor. They both spoke very good english and were excellent communicators and instructors. I would highly advice non-Swedish speakers to try them out.

Frida S
Skrev om Linnégatans Trafikskola

Tillslut fick jag körkortet tack vare alla duktiga lärare på Linnegatans trafikskola! Kan varmt rekommendera att övningsköra hos dem.

Aron P
Skrev om Linnégatans Trafikskola

De var jättebra på att lära ut de praktiska delarna av körning och de hjälpte mig hela vägen till att klara kortet! Ett stort tack till alla mina lärare där!

Sofi B
Skrev om Linnégatans Trafikskola

Grymma och professionella handledare som var den bidragande faktorn att jag fick mitt körkort. Min primära handledare var Lars som pedagogiskt ökade min kunskap, både teoretiskt och praktiskt. Exempel på detta är att jag på ett säkert sätt fick göra ”misstag” och lära mig utav dessa men även under körningen gå igenom teoretiska delar så som ”vad betyder denna skylten, vad gäller här”. Detta bidrog till att jag fick en snabbare helhetsbild och som jag tror resulterade i att jag klarade både teorin och uppkörning på första försöket. Rekommenderar verkligen Linnegatans trafikskola.

Kim Å
Skrev om Linnégatans Trafikskola

Jag är mycket nöjd med den kunskap jag fått genom mina körlektioner med Lars , har lärt mig mer på körlektionerna än vad jag har gjort i teoriboken . tack till alla trevliga men ett extra tack till Lars !

Erik T
Skrev om Linnégatans Trafikskola

Super trevlig personal. Såg fram emot varje körning. Jag förväntade mig att få en stabil grund som gick att bygga vidare på, på egen hand, men jag var så nöjd med framstegen att all körning blev med körskolan. Jag fick köra med tre olika handledare och jag tyckte alla var lugna och pedagogiska samtidigt som jag fick utrymme på ett säkert sätt göra fel. Att kunna utsättas för rusningstrafik och andra kniviga situationer på ett så säkert sätt va super nyttigt och feedbacken efter situationer va super bra! Skolans...

Marie W
Skrev om Linnégatans Trafikskola

Varenda lektion med Lars var givande och gav mig saker att tänka på och jobba vidare med. Lugn pedagogik, uppmuntran och många bra tips. /Mycket nöjd och glad ny körkortsinnehavare

Jessica S
Skrev om Linnégatans Trafikskola

Härlig, kunnig och trevlig personal. Lars gjorde att det kändes enkelt att öva och köra upp. Ett enormt tack till er!

Felicia R
Skrev om Linnégatans Trafikskola

Alla körskollärare var fantastiska. Positiva, peppande och utmärkta pedagoger. Jag hade väldigt roligt när jag övningskörde med dem.

Helena B
Skrev om Linnégatans Trafikskola

Jag hade kört vid en annan körskola tidigare, men missat två körprov. Linnégatans körskola gav mig både självförtroendet tillbaka och tillräckliga kunskaper för att klara körprovet. Särskilt tack till Daniel som lugnt och pedagogiskt lotsade mig hela vägen fram till körkortet!

Emmy R
Skrev om Linnégatans Trafikskola

Lyhörda och pedagogiska körskolelärare som hjälpt mig hela vägen till körkortet. Har kört med fyra av skolans lärare och alla är trevliga, professionella och bra på lära ut bilkörning.

Eric G
Skrev om Linnégatans Trafikskola

När jag först började på Linnégatans Trafikskola var jag nervös på hur interaktionerna skulle vara med dom olika lärarna, men det visade sig att alla där är väldigt trevliga och hjälpsamma. Dom är duktiga på att hålla reda på vad du behöver jobba mer på trotts att du ibland hoppar mellan olika lärare vilket gör det enkelt för dig ifall din vanliga lärare skulle vara borta av någon anledning. Du behöver heller inte vara rädd för att gå ner och ställa en fråga till dom på plats även om du inte bokat en körtid. Min...

Morris B
Skrev om Linnégatans Trafikskola

All personal har bara varit trevliga och hjälpsamma, kunde inte ha hoppats på en bättre trafikskola. Mina förväntningar var att jag skulle behöva boka körtider via receptionen på skolan men dem har gjort det väldigt mycket lättare genom att låta elever boka tider via deras app. Dessutom hjälpte dem mig att boka en uppkörnings tid mycket tidigare än vad jag själv hade kunnat göra utanför skolan. Alla uppkörnings tider jag kunde boka som privatperson låg cirka 2-3 månader bort medan Linnégatans trafikskola fixade en uppkörnings tid inom ett par veckor!

Amir A

Otroligt pedagogiska och hjälpasamma

Tim G
Skrev om Linnégatans Trafikskola

Trevliga och riktigt duktiga lärare! Rekommenderar Lars starkt.

Athiná J
Skrev om Linnégatans Trafikskola

Jättebra trafikskola med pedagogiska lärare som ger massa bra tips! Jag lärde mig väldigt mycket efter mina lektioner hos Linnegatans trafikskola:)

Jonathan B
Skrev om Linnégatans Trafikskola

Min upplevelse utav Linnégatans Trafikskola är bara positivt. Alla körlärarna är väldigt proffsiga men också väldigt olika. De vill säga att det finns en typ utav lärare för alla. Eftersom jag endast gick utbildningen för automatkort så var utbudet med lärare lite mer begränsat, men inte på något sätt på ett negativt sätt. Väldigt bra upplägg med deras App. Bokningssystem, teori samt quiz finns tillgänglig där. Alltid positivt bemötande i receptionen. Det finns många års utav erfarenhet i branschen och det...

Laura L
Skrev om Linnégatans Trafikskola

Efter 35 lektioner på en annan skola och 26 lektioner på Linnegatans Trafikskola, tog jag äntligen körkortet! Efter att ha träffat 8 olika lärare från 2 skolor, kan jag definitivt säga att Linnegatans Skola är exceptionellt bra på att träna osäkra och fyrkantiga elever som mig :). Lärarna är inte bara mycket professionella, utan de är mycket bra på att hantera elevens stress (mycket viktigt när man kör upp) genom att alltid bemöta en på ett snällt och avslappnad sätt. Samtidigt är de mycket bra på att förklara trafikregler...

Maria E
Skrev om Linnégatans Trafikskola

Ordning och reda på vägen mot körkortet. Bra utbildning och trevligt bemötande! Rekommenderas!

Ebba B
Skrev om Linnégatans Trafikskola

Superbra & trevliga lärare! Både jag och min bror har tagit lektioner och gått teorikurser på LINNEGATANS trafikskola.

Anna S
Skrev om Linnégatans Trafikskola

Rekommenderar Linnégatans trafikskola till alla. Jag tog mitt körkort på tre månader och klarade första uppkörningen tack vare min proffsiga handledare Lars som snabbt såg mina styrkor och svagheter. Marina i receptionen var väldigt hjälpsam i att boka teoriprov, risk 1-2 och uppkörning. Det är en bra stämning överlag och alla är trevliga . Är jättenöjd med utbildningen som gav mig självförtroende som förare och nu tycker jag det är riktigt kul att köra bil. Även i centrala Göteborg😀

Melissa K
Skrev om Linnégatans Trafikskola

Klarade mitt körkort med hjälp från proffsiga och erfarna lärare! Rekommenderar varmt denna skola!

Sara O
Skrev om Linnégatans Trafikskola

Pedagogisk utbildare. Intressanta exempel. Över min förväntan.

Alva L
Skrev om Linnégatans Trafikskola

Härliga och pedagogiska lärare! Kändes inte heller som att de försökte få mig att ta fler lektioner än vad jag behövde!

Christine L
Skrev om Linnégatans Trafikskola

Deltog i handledarkursen med dottern. Väldigt bra lärare och bra upplägg på kursen. Rekommenderas varmt!

Bo L
Skrev om Linnégatans Trafikskola

Handledarutbildning , mycket bra lagom takt paus med fika , mycket duktig utbildare klargjorde vad som en handledare måste veta

Karina E
Skrev om Linnégatans Trafikskola

Tog mc kort nu i år. Pedagogisk och lugn lärare och var mycket nöjd med utbildningen. Att ta ut mc innan varje lektion tog ca 20 min så det var lite synd med tanke på att lektionerna är dyra. Svårt att få tider så man får vara ute i god tid med att boka upp sig. Servicen jättebra annars och väldigt trevligt bemötande över lag. Rekommenderas skolan varmt!

PRANEE P
Skrev om Linnégatans Trafikskola

Risk 1 med patrik februari 20 riktigt bra, tiden flög iväg.En härlig blandning av allvar och humor och kunskap. Korta raster med fika,mackor och frukt gjorde att skärpan bibehölls, perfekt.Kontoristen Marina peppade oss på rasterna, TACK. Linnegatans Trafikskola,med sin underbara personal,rekommenderas varmt. Vänlig hälsning THE MAN

Jacob H
Skrev om Linnégatans Trafikskola

Väldigt kompetenta lärare och bra lektioner. Svårt att få tider ibland men om man tittar ofta på den digitala bokningen dyker det upp nya tider när folk avbokar. Ha en tidsplan för när körkortet ska vara klart och följ den målsättningen. Jag upplevde att körskolans bedömning av när jag var redo för utbildningskontroll svävade något. Det tog också lång till att få tid för uppkörning när jag väl var redo för det. Summa summarum: Väldigt bra och kompetenta lärare och bra körskola. Men slutprocessen mot uppkörning kunde bli tydligare.

Katyan B
Skrev om Linnégatans Trafikskola

Köpte ett kör och teorilektionspaket med 10 körlektioner, och sedan ett med 5. Teorilektionerna var väldigt givande och läraren väldigt pedagogisk och rolig att lyssna på med sina liknelser, exempeloch personliga erfarenheter kring körsituationer. Var också nyttigt att köra med olika lärare som hade olika styrkor och sätt att lära ut. Kände mig väl bemött av samtliga på trafikskolan. Var skönt att kunna boka tider online och att det fanns sena körtider. Det som var mindre bra var dokumentationen som fördes efter körningarna....

Stina C
Skrev om Linnégatans Trafikskola

Jag hade körlektioner för bil. Jag tycker att all personal var jättebra. Förutom en som heter Daniel, han var väldigt otrevlig mot mig på utbildningskontrollen. Jag är dock sjukt besviken på hur lång tid det tog att få mitt körkort. För det första fanns det inte mycket lektioner. För det andra så var de så stränga med allt när jag vet att jag hade blivit godkänd för samma körning på en annan bilskola. Och för det tredje så lovade de att jag kunde få en uppkörning och teoriprov bara Max 2 veckor efter utbildningskontrollen...

Adam S
Skrev om Linnégatans Trafikskola

Fantastiskt trevliga och kompetent personal!

Frans P
Skrev om Linnégatans Trafikskola

Jag köpte styckvis lektioner o datorfrågorspaket för att kunna sitta hemma o plugga Väldigt bra bemötande från början till slut Lätt att få körtider eftersom jag har ett flexibelt arbete Jag är väldigt nöjd o kan varmt rekommendera de som trafikskola

André M
Skrev om Linnégatans Trafikskola

Tog mitt körkort innan sommaren med stor hjälp av Linnegatans all underbara personal. Marina en hjälte i receptionen. Lars alltid lycklig när man kom in på morgonkaffe innan körlektionerna. Patric jätteduktig på de teoretiska och gjorde Risk1an lärorik och spännande. Fredrik och Daniel som jag körde med är riktigt duktiga båda två, lyssnar och är mycket duktiga på att anpassa lektionerna. Rekommenderas varmt till alla där ute på jakt efter hjälp med körkortet! Tack!

Sara A
Skrev om Linnégatans Trafikskola

Fick en suverän utbildning och hjälp för att ta mitt mc-kort. Jätte trevlig personal i receptionen likväl som lärare. Trodde inte att det skulle gå så fort som det gick och jag utvecklades hela tiden. Kan varmt rekommendera dom!

Karl G
Skrev om Linnégatans Trafikskola

Grym service och trevliga människor som jobbar där! Framförallt bra trafiklärare!

Dan I
Skrev om Linnégatans Trafikskola

Jsg köpte en klrkortsutbildning för motorcykel. Jag är glad för utbildningen och den avslutade på bästa sätt, nytt körkort.

Yvonne A
Skrev om Linnégatans Trafikskola

Bästa skolan, bästa läraren, bästa sommaren