Litabygg.se/Eriell AB

Litabygg.se/Eriell AB

Ring 08-122 251 96 www.litabygg.se

Vi på Litabygg.se/Eriell AB (tidigare byggföreningen "LH&B nätverket i Sverige ek.för.") kan närmare beskrivas som ett internt nätverk som består av flera byggföretag som samarbetar med varandra när vi erbjuder våra tjänster till våra kunder i Stockholm. Några av våra byggföretag som ingår i nätverket är registrerade bara i...

83 omdömen om Litabygg.se/Eriell AB

EMMA D
Skrev om Litabygg.se/Eriell AB

Vi anlitade Litabygg för demontering av befintligt dräneringssystem och befintlig isolering runt om husgrunden. Därefter installerades ett nytt dräneringssystem och ny isolering. Max och hans gäng kom med goda råd och föreslog olika tekniska lösningar allt eftersom arbetet fortgick. När en gömd gammal källartrappa upptäcktes löste dom även det problemet. Vi upplevde Litabygg som mycket kunniga inom detta område och känner oss trygga att vi nu har en väl isolerad husgrund och hållbar dränering. Kommunikationen var toppen...

LPT Construction AB
4.3/5 i betyg av 32 omdömen 4.3 av 32 omdömen
Badge2020

Christer W
Skrev om Litabygg.se/Eriell AB

Enkel och snabb kommunikation. Offert kom snabbt och var tydlig. Arbetet blev sedan jättebra utfört precis som förväntat. Kan rekommenderas till andra som behöver hjälp med byggnation.Tummen upp! - Christer

ANDREAS R
Skrev om Litabygg.se/Eriell AB

Tredje gången vi anlitar LitaBygg och vi har varit lika nöjda varje gång. Denna gången var det utbyggnaden av altanen med lite kluriga vinklar och nivåskillnader. Det blev precis så bra som vi tänkt oss och jobbet gick väldigt mycket fortare än vad vi hoppats. Rekommenderas varmt!

I.K.A Byggkonsult AB
4.8/5 i betyg av 70 omdömen 4.8 av 70 omdömen

Andrius P Andrius P
Håkan S
Skrev om Litabygg.se/Eriell AB

Jag anlitade Litabygg att bygga nytt stort trädäck med staket på delvis befintlig stomme, samt putsa och måla om grundmur på villa. Bra resultat, snabba och punktliga och utmärkt kommunikation. Rekommenderas!

PATRICIA J
Skrev om Litabygg.se/Eriell AB

Efter kontakt via mejl gjorde Max och medarbetare hembesök hos oss inför att kunna lämna offert till en renovering vi ville anlita litabygg till. De återkom aldrig med offert efteråt. Oseriöst och totalt slöseri med tid.

Svar från Litabygg.se/Eriell AB

Hej Patricia, Jag ber så mycket om ursäkt för att det dröjer så länge för oss att ge dig en offert. På grund av rådande omständigheter är administrationen underbemannad - vilket har lett till att beräkningar, offerter och fakturering tar längre tid än vanligt. Vi har inte förrän nu börjat komma ikapp med alla offerter (främst tack vare det vaccineringen), vilket även innebär att du kommer att få en offert från oss inom loppet av nästa vecka. Mvh, Max

Sjöströms Entreprenad AB
4.9/5 i betyg av 61 omdömen 4.9 av 61 omdömen

Veronica O Veronica O
Markus A
Skrev om Litabygg.se/Eriell AB

Vi anlitade Lita för att bygga en altan på våran carport. Bra och snabbt utfört arbete och framförallt en smidig och smärtfri kontakt med arbetsledarna av arbetet.

SPIROS L
Skrev om Litabygg.se/Eriell AB

Vi anlitade Litabygg för att bygga en altan med staket och byta virke vid farstukvist och blev väldigt nöjda. De var kunniga, tillmötesgående och gav ett säkert intryck. Det blev precis som vi önskade oss.

Entreprenadhuset
4.8/5 i betyg av 156 omdömen 4.8 av 156 omdömen

Anna Karin Ulrica A Anna Karin Ulrica A
CHRISTINA Z
Skrev om Litabygg.se/Eriell AB

Vi anlitade Lita Bygg för att gjuta en stödmur, lägga om en uteplats med skiffersten samt bygga ett staket i vår villaträdgård i Spånga. Resultatet blev bra, budgeten hölls och vi är nöjda. Dock tog arbetet längre tid än beräknat. Det gick bra att kommunicera med arbetsledarna under arbetets gång.

REBECKA S
Skrev om Litabygg.se/Eriell AB

Vi anlitade företaget för första gången för 10 år sedan och har anlitat dem flera gånger sedan dess. Jag kan varmt rekommendera dem pga god service och fint utfört arbete. De är lösningsinriktade och lyssnar på kundens önskemål.

REBECKA S gillar detta
Damian Bygg i Stockholm AB
4.9/5 i betyg av 118 omdömen 4.9 av 118 omdömen

Josefine B Josefine B
HENRIC W
Skrev om Litabygg.se/Eriell AB

Inte alls nöjd! Killarna som byggde muren hemma oss var verkligen inte noggranna. Det är murbruk på stenarna långt utanför fogarna, riktigt slarvigt!. Dom kunde inte heller Svenska eller Engelska så det var svårt att prata med dem. Dessutom tog dom ett eget beslut när dom stötte på problem och gjorde en ful lösning som vi själva fick riva sen själva innan det brunnit färdigt och sen visa dem själva hur dom kunde göra det snyggt. Tanken var att vi skulle anlita dem för mer arbeten men vi tog en annan firma istället som gjorde...

Svar från Litabygg.se/Eriell AB

Hej Henric W och alla andra som tänker att göra på samma sätt! För det första, ifall Henric W verkligen existerar, så tror jag att hen möjligtvis skrivit här om en fel firma. Vi har inte jobbat hos någon som heter Henric/Henrik, iallafall inte under de senaste månaderna - detta eftersom jag inte hittar några avtalspapper på någon kund med namnet Henric eller Henrik. För det andra, när vi jobbar hos någon så för vi en kontinuerlig dialog med kunden - detta minimerar risker att någon blir missnöjd med vårt jobb. För...

Johan K
Skrev om Litabygg.se/Eriell AB

Blev väldig nöjd med terrassen

Jonas Thür Specialsnickerier
4.9/5 i betyg av 45 omdömen 4.9 av 45 omdömen

Linda Marie G
Skrev om Litabygg.se/Eriell AB

Vi har använt Litabygg för två projekt, stenläggning av uteplats samt gruslägga uppfart. De är proffesionella och snabba, både i kontakt och utförande. Kan varmt rekommendera Max och hans kollegor.

Patrik K
Skrev om Litabygg.se/Eriell AB

Jag anlitade litabygg för att bygga en altan intill vårt hus. Max kommunicerar väldigt väl och jag fick alltid snabba och tydliga svar. Arbetet gjordes på väldigt kort varsel och till överenskommet pris. Jag kan varmt rekommendera dom.

Bygglovshjälpen.se
4.8/5 i betyg av 62 omdömen 4.8 av 62 omdömen
BadgeThreeYears

Kristina L Kristina L
Jens J
Skrev om Litabygg.se/Eriell AB

Litabygg byggde en ramp med staket till vår förskola. Smidig kommunikation och väl utfört arbete!

Lisa-Maria C
Skrev om Litabygg.se/Eriell AB

Effektiva arbetsmyror som är väldigt flexibla i hur mycket man som beställare själv vill hjälpa till och fixa. Vi valde exempelvis att beställa delar av materialet själva för att spara in lite på kostnader. Det finns inge känsla av att de försöker pracka på en mer än vad man behöver utan har siktet inställt på snabbt, bra och kostnadseffektivt.

VillaTakspecialisten
4.7/5 i betyg av 257 omdömen 4.7 av 257 omdömen

Daniel S
Skrev om Litabygg.se/Eriell AB

Har anlitat Litabygg vid ett flertal tillfällen till lite olika projekt och är extremt nöjd med resultatet. Max är klockren med kommunikation och mkt professionell. Även min far samt bröder har anlitat Litabygg med samma goda resultat. Jag kan varmt rekommendera Litabygg!

Andreas T
Skrev om Litabygg.se/Eriell AB

Har anlitat Lita för andra gången, denna gång för en lägenhetsrenovering. Som vanligt bra, tät och vänlig kommunikation, jobbet klart på halva utsatta tiden(!) Och vid slutinspektionen snodde de den enda lilla skavanken rätt under näsan på oss och åtgärdade direkt utan att vi ens hann upptäcka den - vi fick inte ens chans att gnälla på något för sakens skull, för det fanns inget kvar.

Badrumsverket AB
4.7/5 i betyg av 81 omdömen 4.7 av 81 omdömen

Charlotte N Charlotte N
Åsa E
Skrev om Litabygg.se/Eriell AB

Vi anlitade Litabygg för målning, tapetsering och nybyggnation av ett rum i vår lgh. Vi fick ett snabbt och väldigt proffsigt och trevligt bemötande, och kände stort förtroende för dem. Renoveringen kom igång omgående och vi är otroligt nöjda. Alla hantverkare var pålitliga, punktliga och trevliga och vi hade också kontinuerlig kontakt med projektledaren som vi verkligen tyckte var kunnig och seriös. Sammanfattningsvis är vi mycket nöjda med Litabygg och rekommenderar dem varmt.

Nelida F
Skrev om Litabygg.se/Eriell AB

De har hjälp oss med mycket olika projekt hemma. Det går att anlita dem till nästan allt! Bra kontakt, de jobbar bra, resultatet blir bra och vi skulle anlita dem igen till framtida projekt.

Precision VVS & Byggteknik AB
4.8/5 i betyg av 40 omdömen 4.8 av 40 omdömen

Tobias J
Skrev om Litabygg.se/Eriell AB

Altanbygge. Färdigt på 1v från byggstart. Snickaren stämde av allt under hand och gjorde ordentligt. Snickaren från Litauen var snäll och noggrann och det märktes att det inte var första altanen han snickrade! Han pratade inte så mycket svenska men mycket duktig och noggrann och duktig på engelska. Han gjorde bara vårt projekt och åkte inte runt på andra projekt så att det drog ut på tiden, utan allt gick mycket snabbt. Skulle gärna anlita igen.

Sofia L
Skrev om Litabygg.se/Eriell AB

Vi ville ha en altan. Processen gick smidigt och resultatet blev utmärkt.

Målabromma Entreprenad
4.7/5 i betyg av 173 omdömen 4.7 av 173 omdömen

Magnus N
Skrev om Litabygg.se/Eriell AB

Har för tredje gången anlitat Lita Bygg. Denna gång för reparation och sättning av klinker på min entretrapp samt ommålning av räcket på trappen. De satte också upp hyllplan i på-plats-liknande hylla samt en del andra jobb. Tidigare har de målat om inomhus och lagt sten på min uppfart. Alltid lika proffsigt och ambitiöst och till en rimlig kostnad. Bra kontakt med företaget och måna om att göra ett bra jobb. Rekommenderar varmt.

Tobias E
Skrev om Litabygg.se/Eriell AB

Renoverade fasad (tjärat trä samt nedtagning av gammal puts och uppsättning av ny). Bra bemötande, har gjort allt som förväntats på ett väldigt bra sätt. Vi är mkt nöjda!

2 Snickare AB
4.6/5 i betyg av 92 omdömen 4.6 av 92 omdömen

Anna-carin B Anna-carin B
Marie K
Skrev om Litabygg.se/Eriell AB

Den här gången hjälpte LitaBygg oss med en fasadrenovering. Byte av panel och ommålning inkl fönsterfoder. Samt stenläggning av en gång och granitblocks trappa. LitaBygg har gjort ett utmärkt jobb. Väldigt noggrant arbete och ett proffsigt bemötande både innan och under hela projektet.

Lars A
Skrev om Litabygg.se/Eriell AB

Vi anlitade LitaBygg för en relativt omfattande ombyggnad och renovering av vår innerstadslägenhet. Arbetet bestod av bl.a. rivning och flytt av väggar, inläggning av plankgolv, målning och tapetsering, platsbyggd garderob. Vi valde LitaBygg eftersom de var noggranna inför sin offert som sedan var detaljerad. Höga betyg och goda omdömen bidrog. De var flexibla under arbetet och i några avseenden utfördes extraåtgärder utan extra debitering. Material, förutom ytskikt, skedde mot löpande som redovisades noggrant mot kvitton....

Briljant Tak & Bygg Stockholm AB
4.7/5 i betyg av 119 omdömen 4.7 av 119 omdömen

Dag S
Skrev om Litabygg.se/Eriell AB

Efter tidigare goda erfarenheter från plattsättning så anlitade vi Litabygg för att uppföra några murar i vår trädgård. De har varit mycket noggranna och gjort ett mycket bra jobb. De har under hela jobbet varit lyhörda för våra önskemål. Speciellt vill vi tacka Saulius och hans team för ett mycket väl utfört arbete. Vi rekommenderar varmt Litabygg.

Cecilia A
Skrev om Litabygg.se/Eriell AB

LitaBygg bytte samtliga golv till plankgolv, slog ut två väggar, byggde en vägg, målade och tapetserade. Allt flöt på mycket bra. Vänligt och professionellt bemötande. Lätta att kommunicera med. Vi är mycket nöjda med slutresultatet även om arbetet drog ut på tiden med några veckor. Jag kan verkligen rekommendera Lita Bygg, tryggt och professionellt hantverk.

Albin Mur & Puts AB
4.8/5 i betyg av 71 omdömen 4.8 av 71 omdömen

Noggranna och duktig. Trevlig chef som bjuder på fika 😎

Tobbias L Tobbias L
Mats W
Skrev om Litabygg.se/Eriell AB

Vi anlitade Litabygg för en avväxling i taket då vi ville riva bärande väggar. Vi fick besked om att arbetet var möjligt att genomföra. Då vi ville ha en öppen planlösning blev vi glada över beskedet. Arbetet gick fort och blev proffsigt utfört. Killarna som utförde arbetet var otroligt noggranna och snabba som sagt. Trodde det skulle ta längre tid. Vi är jättenöjda med Lita och tänker anlta dem igen. Mats Wegmann Örby

Svar från Litabygg.se/Eriell AB

Stort tack för dina goda ord, Mats! Du är alltid välkommen till oss i fortsättningen, kom ihåg - vi är bra inte bara på inomhusuppdrag utan även på utomhusuppdrag. Speciellt nu på sommaren är vi extra kända för byggnation av stödmurar, stensättningar, dräneringar och övriga markarbeten; men även alla snickeriarbeten såsom altanbyggnationer, om- och tillbyggnationer, etc är vi mycket bra på. Med andra ord - välkommen tillbaka oavsett uppdrag och årstid :)

Peter G
Skrev om Litabygg.se/Eriell AB

Resultatet av deras arbete blev mycket bra ! Rekommenderar varmt detta företag!

JCS Company AB
4.9/5 i betyg av 90 omdömen 4.9 av 90 omdömen

Gabriel E
Skrev om Litabygg.se/Eriell AB

Diverse markarbeten Är mycket nöjd med Litabygg. Trevliga, punktliga, bra prismässigt men framför allt ett välgjort arbete. Vill särskilt uppmärksamma Saulius och hans professionella team.

Frank V
Skrev om Litabygg.se/Eriell AB

Great service as usual. Have been using their services over the course of 5 years. From smaller to bigger projects, estimating, local assessments and formal agreements are made simple and sorted out over half a day. Delivery has always been to specification, would recommend them anytime!

Badrumsrenoverarna
4.4/5 i betyg av 73 omdömen 4.4 av 73 omdömen
Badge2019

Emelie Elsa Birgitta O Emelie Elsa Birgitta O
Elin Linnea G
Skrev om Litabygg.se/Eriell AB

Proffsiga och flexibla, höll tiden exakt, bra på att kommunicera, lösningsorienterade. Varma rekommendationer!!!!

Anna M
Skrev om Litabygg.se/Eriell AB

Litabygg var mycket trevliga och hjälpsamma! Snabbt och oklanderligt utfört arbete, rent och snyggt! Tack!

EnskedeByggarna AB
4.7/5 i betyg av 31 omdömen 4.7 av 31 omdömen
Badge2018

Åsa K
Skrev om Litabygg.se/Eriell AB

Väldigt proffsigt och bra bemötande! Väldigt trevliga och duktiga och noggranna hantverkare som arbetade väldigt bra och passade tider. Vill anlita dessa hantverkare flera gånger kan rekommenderas!

Robert W
Skrev om Litabygg.se/Eriell AB

Vi anlitade Litabygg i samband med vår köksrenovering, Trevligt och roligt bemötande och efter första offert bokades ett byggmöte/startmöte in på Litabyggs initiativ, seriöst! Själva genomförandet sköttes klanderfritt, lätta att ha dialog med och de står för vad de lovar, inga konstigheter. Flexibla i planeringen också! Inga ockerpriser. Rekommenderas varmt!

Målerispectrum
4.7/5 i betyg av 131 omdömen 4.7 av 131 omdömen

Carolina S Carolina S
Lisa R
Skrev om Litabygg.se/Eriell AB

Jag är mycket nöjd med det arbete som Litabygg utförde! De var punktliga och kommunikativa hela vägen. Om jag behöver renovera något mer i min lägenhet kommer jag höra av mig till dem igen!

Andreas B
Skrev om Litabygg.se/Eriell AB

Vi är mycket nöjda med Litabygg. Dom gjorde ett bra jobb i vårat badrum. Rekommenderas starkt.

Dryft Sverige AB
4.8/5 i betyg av 182 omdömen 4.8 av 182 omdömen

Proffsig och snabb service, kan verkligen rekommenderas

Fredrik Göran Walter L Fredrik Göran Walter L
Ingmar R
Skrev om Litabygg.se/Eriell AB

Anlitade litabygg för att ordna med finplanering på hustomten. De levererade enligt plan och mycket proffsigt utfört

Annie W
Skrev om Litabygg.se/Eriell AB

Viss renovering av kök. Väldigt lyhörda för mina önskningar. Snabbt och bra jobbat. Snyggt resultat. Höll beräknad tid trots vissa oförutsedda problem som uppkom längst vägen. Bra bemötande!

Palma Bygg
4.8/5 i betyg av 434 omdömen 4.8 av 434 omdömen

Tomas B
Skrev om Litabygg.se/Eriell AB

Snyggt och noggrant altantanjobb. Tack Max och Dainis.

Jacob P
Skrev om Litabygg.se/Eriell AB

Bra offert, bra jobb och bra information rakt igenom! Rekommenderas!

Tollberg Bygg & Inredning
4.8/5 i betyg av 72 omdömen 4.8 av 72 omdömen

Bostadsrättsföreringen M Bostadsrättsföreringen M
Malkiel B
Skrev om Litabygg.se/Eriell AB

Jag är så nöjd med renoveringen av min lägenhet! Max, Alex och teamet är proffsiga, snabba och kommunikationen var enkel och effektiv. Jag planerar även att renovera mitt badrum i framtiden och kommer säkert att anlita dom igen. Stort Tack!

Axel N
Skrev om Litabygg.se/Eriell AB

Kan tyvärr inte rekommendera firman. Gjorde ett dåligt jobb och höll inte tidschemat.

M5 BYGG AB
4.7/5 i betyg av 168 omdömen 4.7 av 168 omdömen

Ingmar R

Ola W
Skrev om Litabygg.se/Eriell AB

Litabygg håller vad de lovar, är mycket professionella och har kreativa lösningar på uppkomna hinder. Deras noggrannhet i detaljerna och sättet att hålla arbetsplatsen snygg imponerar.

Värmdö Kakel & Design AB
4.0/5 i betyg av 100 omdömen 4.0 av 100 omdömen

Evelina T Evelina T
Eleni A
Skrev om Litabygg.se/Eriell AB

Ett välutfört arbete! Mycket nöjd med vårt samarbete gällande en lgh renovering; punktliga, kompetent och ett fint omhändertaganden och engagemang. Jag ger tummen upp!

Tommy G
Skrev om Litabygg.se/Eriell AB

Litabygg har gjort en stenläggning för trädgårdsmöbler och grillplats vid vår kolonistuga. Arbetet var mycket bra gjort, mycket proffsigt och vi kan verkligen rekommendera Litabygg. De som utförde arbetet var tillmötesgående och vänliga. Vi är mycket nöjda!

Annedal entreprenad AB
4.7/5 i betyg av 123 omdömen 4.7 av 123 omdömen

therese b therese b
Peter K
Skrev om Litabygg.se/Eriell AB

Vi är mycket nöjda med Våran trapp som litabylagg har byggt. Ett gediget hantverk och resultatet överträffade vår förväntan med råge. Det hela sköttes mycket proffsigt med både arbetsledare och utförare på plats för måttning och offert. Även bra närvaro och avstämning under själva bygget ifrån arbets ledning. Vi var även mycket imponerade av den höga arbetsmoral och punktlighet som snickarna hade. Jag skulle därför vilja rekommendera dessa duktiga hantverkare för flera uppdrag. //Peter

Ulf S
Skrev om Litabygg.se/Eriell AB

Omdränering av ca 50% av fastigheten gjordes på ett utmärkt sätt och man höll både tidsram och uppgjort kostnad.

PJ Parkettgolv AB
4.8/5 i betyg av 478 omdömen 4.8 av 478 omdömen

Seriöst företag. Mycket nöjd.

Johnny L
Skrev om Litabygg.se/Eriell AB

Grymma snubbar funkat bra smidigt och enkelt att anlita kör på grabbar ;)

Jf Måleriteam

Badge2023

DM TAK
4.6/5 i betyg av 191 omdömen 4.6 av 191 omdömen
BadgeFourYears

Är helnöjd med det jobb dom utförde med takomläggningen i vår bostadsrättsförening