Live It Experiences AB

2.5 i betyg av av 8 omdömen

Läs vad 8 kunder tycker om Live It Experiences AB

• 2019-11-27

Tomas Gunnar G skrev om Live It Experiences AB
    Fick ett presentkort av arbetsgivaren så jag bjuckade alla polarna på gokartkörning vid Tele2arenan. Askul men som alltid hade man ju velat köra meeeeer! Läs mer
  • 2019-11-26

LINA K skrev om Live It Experiences AB
    Min man blev så glad för sitt presentkort. Han registrerade sitt presentkort på Live it och tyckte det var enkelt att boka. Hoppas jag får följa med :) Läs mer
  • SABINA L

2019-11-25

SABINA L skrev om Live It Experiences AB
    Super trevlig personal i butikerna! Har köpt många upplevelser genom åren och har alltid varit super nöjd. Ett stort plus i kanten är kundtjänsten! Bästa är att dom har 1 års bytesrätt! Läs mer
  • 2019-09-18

Marie Elisabeth A skrev om Live It Experiences AB
    Kan bara instämma med tidigare recensioner, tyvärr. En del i affärsidén hos detta företag är att göra det svårt att kunna utnyttja en present man fått, eller göra det omöjligt att hitta en lämplig "leverantör" i rätt tid inom giltighetstiden. Jag talade med en tidigare försäljare för bolaget som bekräftar att en stor del av vinsten ligger i just outnyttjade värdebevis. Har försökt få kontakt via mail, men där ignorerades upprepat min fråga om att få tala med någon ansvarig. Vid telefonkontakt från min sida ( 2 ggr) uppgavs att den kundserviceansvariga skulle ringa upp. Vad hennes fullständiga namn var fick de inte lämna ut. När jag själv sökte henne kände inte den som svarade till henne. Bad att få tala med VD Stefan Osmund istället, men fick till svar att han tar inte kundsamtal. Kan ju bara hoppas att någon hör av sig och rättar till detta, så ska jag gladeligen redigera min recension, men mina förhoppningar är små. Gör ett eget presentkort istället till din käresta/vän som då också får uppleva det du vill ge. Stor varning på detta! Läs mer
  • Agneta B

2014-12-20

Agneta B skrev om Live It Experiences AB
    Live it väljer att stänga av sina missnöjda kunder på facebook och skriver:"Vi kommer inte att besvara dig på sociala medier och jag vill påtala att om du fortsätter att uppdatera felaktig information där så kommer vi att behöva se över riktlinjer och lagar för vad som gäller vid förtal och därefter vidta eventuella åtgärder."

Man vet inte om man ska skratta eller gråta! Deras mail har en underton som kan tolkas som ett hot, håll tyst, eller vi vidtar åtgärder. ALDRIG MER LIVE IT Läs mer
  • 2014-08-04

Markus O skrev om Live It Experiences AB
    Helt värdelös kundtjänst, god dag yxskaft bemötande.

Bokning fungerar ej. Upplevelse bokad innan boxens utgångsdatum. Hos arrangören av upplevelsen går det ej att boka tid utanför säsongstid. När det sen ska bokas är boxen värdelös enligt live-its egna kundtjänst.
    Beskrivs med fem bokstäver.
    U S E L T !

Aldrig mer live it! Läs mer
  • 2014-07-17

Mikael L skrev om Live It Experiences AB
    Live it suger!

Efter allt strul jag haft med er kan jag inte dra någon annan slutsats än att er affärsidé går ut på att kränga presentkort till dyra och lockande upplevelser som mottagarna glömmer av eller inte kan/hinner utnyttja inom den korta giltighetstiden. Jag kan inte förstå att jag, som ofrivillig kund
    hos er, skall behöva lägga massa meningslös och onödig energi på att kunna utnyttja mina presentkort på ett sätt som passar mig. Det kan ju knappast ha varit givarnas avsikt!

I början på juni i år vann jag ett presentkort (det nya presentkortet) utfärdat av er sedan jag vunnit en tävling på mitt jobb.

I mitten på juni försökte jag lösa in det nya presentkortet mot en upplevelse tillsammans med ett presentkort (det äldre presentkortet) med utgångsdatum 2014-06-24 som jag fick förra året. Det gick sådär. Orkar ni så läs vidare…

Det nya presentkortet kunde jag inte lösa in eftersom fakturan (ställd till givaren) inte var betald. Fakturan hade sista betalningsdag i början på juli.

För att ge mig lite andrum och ge givaren viss tid till att betala fakturan accepterade er kundtjänst endast att förlänga giltighetstiden för det äldre presentkortet med en vecka till den 1 juli. Trots att jag förklarade att jag den 26 juni påbörjade min semester och åkte utomlands och skulle ha svårt
    att boka en upplevelse var ni inte beredda att förlänga giltighetstiden för det äldre kortet med t.ex. en månad. Ni förlängde inte ens giltighetstiden för det äldre presentkortet till efter sista betalningsdag för det nya presentkortet. Sedan jag mailat er VD som i sin tur vidarebefordrade
    ärendet till er customer service fick jag till slut förlängt giltighetstiden för det äldre presentkortet till 2014-07-31. Nu var jag nöjd och trodde att alla problem var lösta och att jag skulle slippa att
    behöva lägga mer meningslös energi på att få mina två presentkort inlösta mot en upplevelse men icke…

Igår var jag i kontakt med er kundtjänst för att lösa in mina två presentkort (tillsammans värda ca 1200 kr) mot en upplevelse till en kostnad om ca 1800 kr för vilken jag självklart själv skulle betala
    mellanskillnaden om ca 600 kr. Er kundtjänst meddelade mig att jag skulle få ett värdebevis till upplevelsen med utgångsdatum 2014-07-31. Er medarbetare vid kundtjänsten menade inledningsvis att jag inte kunde få längre giltighetstid för värdebeviset till upplevelsen eftersom det äldre presentkortet har utgångsdatum 2014-07-31. Först sedan jag mycket irriterat förklarat mitt tidigare ärende med er och min kontakt med er VD och er customer service samt, fortsatt irriterat, förklarade att min egen betalning om 600 kr och värdet om 500 kr på det nya
    presentkortet (med utgångsdatum i juni 2015) borde berättiga mig till senare utgångsdatum så ändrade er medarbetare plötsligt utgångsdatumen till juni 2015.

Jag kan i sammanhanget inte förstå ert problem! Ni har ju fått betalt av givarna för presentkorten
    och det bör ju vara i ert främsta intresse att i ett ärende som detta, enkelt och smidigt, ordna så att en innehavare av presentkort får dem inlösta mot en upplevelse.

Jag har nu betalt mellanskillnaden om ca 600 kr och ser trots allt fram mot upplevelsen. Jag hoppas dock att jag (eller någon annan) aldrig mer skall behöva lägga massa onödig energi på ärenden som er kundtjänst kan lösa smidigt och enkelt. Läs mer
  • 2014-06-13

Daniel P skrev om Live It Experiences AB
    Det finns endast ett ledigt datum när man skall boka upplevelsen, vilken är Ost- & ölprovning. I min förhoppning tänkte jag att detta kanske är en förmildrande omständighet, och att mitt presentkort förlängs tills fler lediga datum ges.
    Till svar får jag då, att detta kostar 50:- /månad. Jag vädjar då om att detta kanske kan vara ett undantagsfall, men den oresonliga kvinnan, med en 50-årig gul blend-klingande röst var bestämd med att så här ser villkoren ut.
    Jaha, hon är bestämd insåg jag, och hopplösheten över Live It:s bemötanden är total.
    Vilken raggarföretag. Jag uppmanar verkligen ingen att göra sig själv, eller någon annan björntjänsten i att köpa en upplevelse eller presentkort av det här pajasföretaget. Läs mer