Live it Upplevelsepresenter

Live it Upplevelsepresenter

Ring 08-120 182 00 www.liveit.se
1.8

Den perfekta presenten Med över 500 upplevelser i hela landet erbjuder Live it ett fantastiskt utbud av oförglömliga presenter i samarbete med Sveriges bästa arrangörer.

42 omdömen om Live it Upplevelsepresenter

Carl-Johan L
Skrev om Live it Upplevelsepresenter

Akta er. Detta företag säljer mycket dyra och exklusiva upplevelser men har sen inga tider. Jag fick ett kort till ett värde av 4995 kr 2021 och har ännu inte lyckats få till stånd min bokning av upplevelse. Talade med deras support idag och kortets giltighetstid upphör denna månad och inga tider finns att boka. Med andra ord kommer upplevelsen och pengarna att brinna inne. Sällsynt dåligt! Stor bluff!

Swedish Wealth Institute AB
4.7/5 i betyg av 44 omdömen 4.7 av 44 omdömen

Swedish Wealth Institute AB is a great company, always replying to your questions and giving opportunities to their clients to increase thei

Anna L
Skrev om Live it Upplevelsepresenter

Märkligt att sälja upplevelser som sen är svåra att boka (på grund av att det inte finns tillgängliga tider). 1 års giltighetstid och 300 kr för förlängning?! Kundtjänst gör vad de kan för att besvara frågor men uppenbart vad affärsidén går ut på.

Ingela Lena S
Skrev om Live it Upplevelsepresenter

Fullständigt värdelöst VÄRDELÖST att få en "present" genom en upplevelse hos Live it! För det första så gäller upplevelserna för det mesta under lågsäsong då man inte har lust att åka. Sedan om det råkar finnas någon vistelse på sommaren så måste man lägga till mer pengar för att den ska gälla.. Denna information syns först när man har tryckt på boka eller när man ska ringa och boka det specifika datumet. Helt otroligt dåligt. Det är ju inga budgetvarianter man får direkt. Efter att nu har suttit i timmar framför datorn...

Lars-Göran S
Skrev om Live it Upplevelsepresenter

Ganska tråkig present. Det finns inte så mycket att välja på och nästan allt har överpriser. Gratis för mig visserligen, men lite synd att de som gav detta i present mest kastade pengarna i sjön.

Rolf Dennis Torsten S
Skrev om Live it Upplevelsepresenter

Totalt lurad av detta blufföretag. Köpte en upplevelse men när vi skulle utnyttja värdebeviset fanns upplevelsen inte kvar. Företaget hade sagt upp avtalet med Live it. Eftersom Live it redan då vi köpte upplevelsen visste om att den inte skulle finnas kvar, begärde vi pengarna tillbaka. Tror ni vi fick dem? Naturligtvis inte. Vi har betalat för något vi inte fått. Det kallar jag bedrägeri.

Ulla Maria B
Skrev om Live it Upplevelsepresenter

Det finns aldrig några lediga tider för min upplevelse, kollar 8 månader framåt men det är fullbokat på de orter jag kan ta mig till och snart går presentkortet ut och man kan endast förlänga mot en dyr avgift, och vad är det som säger att det kommer finnas fler lediga tider om ett halvår?

Therese H
Skrev om Live it Upplevelsepresenter

Jag fick ett presentkort på helikoptertur i 40-årspresent och köpte ett likadant själv till min man för att vi skulle uppleva det tillsammans. Jag blir sedan gravid & vi vill avvakta med att använda presentkortet och nu när jag ska boka så inser jag att giltighetstiden bara var 12 månader så det var utgått. Kontaktar kundservice för att förklara detta med graviditet osv evt byta mot något annat men det är noll flexibilitet eller förståelse och enbart pengar i sjön. Jag trodde alltid att giltighetstid på presentkort var 24 månader men inte hos Live It .

Anna Katarina H
Skrev om Live it Upplevelsepresenter

Varning för detta oseriösa företag!! Osmidigt att boka upplevelser och använda hela sitt presentkort, verkar som det är deras affärsidé att behålla pengar då det inte går att utnyttja.

Håkan Ingemar P
Skrev om Live it Upplevelsepresenter

Vi fick ett presentkort av våra döttrar för en upplevelse på Musikbåten. Under pandemin så säger Live.it över telefon till oss att de kommer återuppta Musikbåten efter pandemin. När pandemin är slut och musikbåten inte kommer tillbaka och vi undrar hur vi skall göra (boka annan upplevelse) så säger de att värdebeviset är för gammalt. Otroligt jävla dåligt att bara lura folk på pengar genom att oärligt få det att framstå som att en upplevelse tillfälligt är inställt.och sedan bara successivt säga till folk att de pengar man...

MARTIN G
Skrev om Live it Upplevelsepresenter

Besviken på kort utgångstid på presentkortet.(1år) Företaget live it förlorar inte något på att ha längre löptider på korten, men de vinner på att kunderna inte kommer i håg/ inte har tid / inte har möjlighet pga tex pandemi. Riktigt dålig kundservice.

KATHRINE H
Skrev om Live it Upplevelsepresenter

Fick presentkort i 50 årspresent av min arbetsgivare, men inte ens mitt under brinnande pandemi förlänger Live it automatiskt den ovanligt korta giltighetstiden på 1 år och när man sedan kontaktar dem är det blankt nej. Men när man tittar det klena utbudet av upplevelser och betygen det som finns har fått, behöver man ändå inte känna sig ledsen...

Stina Lovisa G
Skrev om Live it Upplevelsepresenter

Jag är mycket missnöjd med er tjänst. Jag fick ett presentkort hos er under pandemin. Av olika skäl hade jag inte möjlighet att nyttja det under giltighetstiden (missade dessutom att den bara var 1 år). När jag bad om förlängning efter att det året fick jag tvärt nej, och fick inte förlänga eftersom giltighetstiden hade gått ut.

LARS L

Ingen hänsyn till Coronapandemin och ingen förlängning, 👎

ANDRÉAS S
Skrev om Live it Upplevelsepresenter

Oj vad dåligt. Samma här som för många andra ser jag. Fick ett presentkort från jobbet på 2000 kr i maj 2020 som jag tänkte använda nu hösten 2021 när det lättar på pandemi restriktioner. Nope. Presentkortet har gått ut och dom behåller pengarna.

ANNA J
Skrev om Live it Upplevelsepresenter

Jag köpte ett presentkort till min biltokige 8-årige son. Han vill mest av allt i hela världen åka lamborghini. Vi bokade in en körning den 4 juli. Samma vecka fick jag ett sms där de sa att lamorghinin var på service. Vi bokade in ett nytt datum, den 6 augusti, och samma vecka fick jag ett sms att lamborghinin hade gått sönder. Nu finns de inga fler datum att boka i Göteborg innan säsongen är slut. Tjejen jag pratade med sa att hon har satt upp mig på en väntelista där jag kommer att få ett mejl när de har släppt tiderna...

SANDRA E
Skrev om Live it Upplevelsepresenter

Otroligt dåligt som företag att inte ta hänsyn till pandemin. De borde som många andra företag, ha automatiskt förlängt giltighetstiden. Då de har vart svårt att boka samt att man tagit sitt ansvar i denna pandemi. Tråkigt måste jag säga då det är väldigt många som har drabbats. Så ett företag som endast verkar bry sig om att få in pengarna.

LISA D
Skrev om Live it Upplevelsepresenter

Som många nämnt, dåligt företag som inte tar hänsyn till Pandemin när det kommer till förlängning av presentkort. Trotts att de som företag redan har fått betalt, kan de inte förlänga presentkorten... Storvinst då de behåller pengarna när inga upplevelser/aktiviteter kan bokas.

Thomas W
Skrev om Live it Upplevelsepresenter

Den sämsta servicen man kan tänka sig. Som många tidigare omdömen påpekat så går Live It presentkort ut inom ett år och företaget tar ingen hänsyn till om det går att utnyttja eller ej. Bara detta borde vara en anledning till att aldrig använda Live it. När man sedan beställer en upplevelse och upptäcker att den är betydligt billigare direkt hos organisatören så ger Live it heller ingen möjlighet att byta utan hänvisar istället till organisatören. Detta är ett service bolag som helt saknar service och existensberättigande.

KIRIAKI G
Skrev om Live it Upplevelsepresenter

Det kan inte bli enklare! Perfekt och enkel hemsida. Smidig service på telefon, som mail och chatt. Fick ett presentkort i 30-års present, skapade ett konto på hemsidan, registrerade presentkortet, bytte ut det till en övernattning med spa och fick mailadress och telefonnummer till hotell, ringde in och bokade. Hur smidigt? Kan inte annat än tala gott om utbudet, servicen och bokningen! Önskar man kunde ge mer än 5 stjärnor!!

Jessica Marina N
Skrev om Live it Upplevelsepresenter

Ingen själ i detta företag! Hjälper inte till att förlänga presentkort som gått ut under pandemin. Alla andra företag gör sitt bästa för att anpassa sig till sina kunders bästa under denna period vi gått igenom, men inte Live it. Känner mig absolut rånad på min 30-årspresent som betydde otroligt mycket för mig. Men enligt dem skulle man tydligen haft en tanke på att gå och boka en upplevelse mitt i pandemin. Kommer aldrig tillbaks hit med sådant bemötande!

Snezana M
Skrev om Live it Upplevelsepresenter

Köp inget från live it. Deras service är den sämsta jag upplevt. De svarar inte på mail och man måste vänta i telefonkö väldigt länge. Lyckades aldrig få svar i tid så mitt presentkort gick ut. Den fanns det inget överseende med att hjälpa till. 'Värdebeviset har inaktiverats'. De tjänar alltså pengar på att göra det extremt svårt för folk att använda sin upplevelse.

EMIL S
Skrev om Live it Upplevelsepresenter

Hade fått ett presentkort på en helikoptertur över Stockholm i 40 års present i september 2019. Planen var att få uppleva helikopterturen under våren 2020, men så kom covid. Därför hoppades vi på att kunna nyttja presentkortet till hösten istället. Till vår förvåning var utgångsdatumet endast 1 år, vilket vi missat när vi tog kontakt med LiveIt. Det fanns noll intresse från LiveIt att vara behjälpliga och förlänga pga att vi missat datumet, men de svalde glatt de 3000 kr min familj betalt in för presentkortet. Hade kunnat...

LINA K
Skrev om Live it Upplevelsepresenter

Min man blev så glad för sitt presentkort. Han registrerade sitt presentkort på Live it och tyckte det var enkelt att boka. Hoppas jag får följa med :)

Emma L
Skrev om Live it Upplevelsepresenter

Riktigt bra utbud med många unika upplevelser som inte går att hitta nån annanstans. Bra att deras kundservice finns både på chatt, mail och telefon. Blandade ihop koderna en gång men fick snabb och proffsig hjälp av kundservice som hjälpte mig att boka. Kommer handla där fler gånger!

JOHAN B
Skrev om Live it Upplevelsepresenter

Brett utbud av roliga, minnesvärda och unika upplevelser. Rekommenderas som present eller om man vill göra något ovanligt själv. Enkelt att genomföra köp på siten och bra butiker med kunnig personal.

SABINA L
Skrev om Live it Upplevelsepresenter

Super trevlig personal i butikerna! Har köpt många upplevelser genom åren och har alltid varit super nöjd. Ett stort plus i kanten är kundtjänsten! Bästa är att dom har 1 års bytesrätt!

Marie Elisabeth A
Skrev om Live it Upplevelsepresenter

En ansvarig för företagets kundservice hörde av sig och ordnade upp detta, så därför ändrar jag i min recension från 1 till 3. Nedan är vad jag skrev före det. //Kan bara instämma med tidigare recensioner, tyvärr. En del i affärsidén hos detta företag är att göra det svårt att kunna utnyttja en present man fått, eller göra det omöjligt att hitta en lämplig "leverantör" i rätt tid inom giltighetstiden. Jag talade med en tidigare försäljare för bolaget som bekräftar att en stor del av vinsten ligger i just outnyttjade värdebevis....

Robert K
Skrev om Live it Upplevelsepresenter

Om ni tänker köpa ett presentkort i från detta företaget för att ge bort i födelsedagspresent så tänk på att inte beställa det för långt i förväg. Deras så kallade ångerperiod på 14 dagar tog slut innan jag ens fick min present och ville ångra mig. Dessutom kan jag lösa samma upplevelse för halva priset genom ett samtal.

Fredrik J
Skrev om Live it Upplevelsepresenter

Riktigt trevliga och utomordentlig service. Rekommenderas. Mvh Fredrik Jonsson SBK Moving

Mats Olof Yngve L
Skrev om Live it Upplevelsepresenter

Egentligen är det för högt betyg att sätta en "plupp" på denna tjänst. Företaget lever på att leverera ingenting. Mycket begränsat med tillfällen då man kan utnyttja presentkortet, dessutom prissätter man evenemangen extra högt. Vi åkte till Stockholm för att hoppa fallskärm. Det visade sig att hoppet skulle ske drygt 10 mil norr om staden. Till slut, efter mycket väntan, blev hoppet inställt pga dåligt väder. Bara att köra hem till Skåne igen...Då vi skulle boka om presentkortet visade det sig att man hade registrerat det...

Fredrik G
Skrev om Live it Upplevelsepresenter

Live it (och andra presentboxföretag) lever gott på att de förmedlar presentkort till andra företag och inte minst att folk inte utnyttjar sitt presentkort i tid (vilket dom tar 50 kr extra per månad för om man vill förlänga giltighetstiden). Det är både billigare och bättre att gå direkt och boka eller köpa presentkort hos det företag man tänkt sig eller bara köpa ett vanligt grattiskort och skriva i att man bjuder på tex Folkrace en dag som ni kommer överens om. Varför betala extra för ingenting liksom? Redigera

Karin A
Skrev om Live it Upplevelsepresenter

Trist. Live-IT är inte en upplevelseleverantör som ger mersmak. Hade läkarintyg då jag inte kunde vara med på inbokad aktivitet. Blev sjuk och hade läkarintyg. Fick ändå inte pengar tillbaka eller ny upplevelse. Istället tråkupplevelse....Varning.

Eva A
Skrev om Live it Upplevelsepresenter

Akta er för live it. Jättekrångligt. Bättre att få pengar i present och kunna välja. Bor i Umeå. Få upplevelser finns att boka i Umeå Där finns inga mat och vinupplevelse. Vi måste åka till Stockholm och då finns det mesta under veckan, inte på helgen. Svårt att få datum för upplevelsen. Fick ringa många samtal till live it och de var dåliga på att åtrtkoppla, dålig service men duktig på att skicka extra räkningar innan vi bestämt oss för upplevelsen som vi var tvungna att betala trots att vi inte ville uppgradera oss....

Jakob J
Skrev om Live it Upplevelsepresenter

De kräver att man ska betala innan man kan se tillgängliga bokningsdatum för upplevelsen. Nu fanns det ingen tid som passade mig på ett företag, så jag bytte upplevelse. På den nya upplevelsen fungerade inte boknings systemet, och gick inte heller att få tag på företaget som höll i upplevelsen varken via telefon eller mejl. Så jag bytte en tredje gång, på den här upplevelsen var jag tvungen att ringa företaget och boka tid, den här upplevelsen kostade 995 kr för mig via liveit men hos företaget kostade det mindre än 895kr!...

viktor s
Skrev om Live it Upplevelsepresenter

Dyrt och måste avboka minst 14 dagar innan.

Peter J
Skrev om Live it Upplevelsepresenter

Liveit är ett skojarföretag. VARNING för dem! De tar ockerbatalt för tjänster som kostar nästan hälften om man bokar själv. Sedan är de direkt otrevliga vid kontakt och det kostar 300kr att förlänga ett presentkort 6 månader .. Sjukt dålig service!

Pa J
Skrev om Live it Upplevelsepresenter

Fick ett presentkort på 1000 kr som skull gälla ett år. Tyvärr fick jag upplevelsen (köra bil) sent på hösten och det gick ut på våren. Tyvärr hann det gå ut innan jag bokade. Skulle få betala 600 kr extra för att kunna utnyttja upplevelsen = 1600:-. Konkurrenterna är ca 30-50% billigare så valet var mycket lätt. Tyvärr så blir dom som köpte upplevelsen lika besvikna som jag! Varning för Liveit!!!! Gå direkt till leverantören i stället och spar en massa pengar! Personalen är inte direkt trevliga heller...

A

inger W
Skrev om Live it Upplevelsepresenter

Fick ett presentkort på 2000:-,beställde en upplevelse och fick betala ytterligare 1025:-.Själva upplevelsen visade sig kosta endast 2400:- ,är mellanskillnaden på 625:- ren vinst för liveit? Ocker kallas det. Det är billigare att önska sig en upplevelse direkt, utan mellanhand.

johan s
Skrev om Live it Upplevelsepresenter

Riktigt dåligt!! Missade sista datumet marginellt och då var man helkörd och de behöll pengarna de hade fått in av boxen utan att behöva leverera, smart affärsidé men mycket tråkigt för den som "fått" upplevelsen.Håller med tidigare inlägg beställ direkt av leverantören istället

andreas J
Skrev om Live it Upplevelsepresenter

Fick ett precent kort på 1700 bokade ett evenemang som kostade 1500 ringer å frågar om jag har mina 200 hundra tillgodo? Får ett spydigt svar att det inte funkar så utan då skulle jag ha bokat något som kostade 1700! Arg som jag blev så ringde jat till leverantören av evenemanget å kollade vad dom tog för upplevelsen .. fick då pris uppgiften 1100. Fy fan Liveit rånade mig på på 600 och var dessutom spydiga å otrevliga i telefon. Fyra dagar innan evenmanget ska gå av stapeln så bryter jag armen och ringer för att boka om...

Ingvar F
Skrev om Live it Upplevelsepresenter

Verkar vara slut på allt man vill gå på och det öppetköpdatum gäller från det att den som gett gåvan köpt den. Ganska usel behandling av dem också.