Alla kategorier Turistservice Stockholms län Stockholm Södermalm Live it Upplevelsepresenter

Live it Upplevelsepresenter

Rosenlundsgatan 60, 118 63 Stockholm — Visa karta

Den perfekta presenten
Med över 500 upplevelser i hela landet erbjuder Live it ett fantastiskt utbud av oförglömliga presenter i samarbete med Sveriges bästa arrangörer.

Läs vad 12 kunder tycker om Live it Upplevelsepresenter

• Karin A
    Karin A skrev om Live it Upplevelsepresenter
    Trist. Live-IT är inte en upplevelseleverantör som ger mersmak. Hade läkarintyg då jag inte kunde vara med på inbokad aktivitet. Blev sjuk och hade läkarintyg. Fick ändå inte pengar tillbaka eller ny upplevelse. Istället tråkupplevelse....Varning. Läs mer
  • Eva A
    Eva A skrev om Live it Upplevelsepresenter
    Akta er för live it. Jättekrångligt. Bättre att få pengar i present och kunna välja. Bor i Umeå. Få upplevelser finns att boka i Umeå Där finns inga mat och vinupplevelse. Vi måste åka till Stockholm och då finns det mesta under veckan, inte på helgen. Svårt att få datum för upplevelsen. Fick ringa många samtal till live it och de var dåliga på att åtrtkoppla, dålig service men duktig på att skicka extra räkningar innan vi bestämt oss för upplevelsen som vi var tvungna att betala trots att vi inte ville uppgradera oss. Blev till slut massage i Umeå för tusen kronor. Vi fick betala 180kr extra för allt strul som de orsakat. Svårt att fatta. Tummen ner. Stor besvikelse. Eva o Mats från Umeå Läs mer
  • Jakob J
    Jakob J skrev om Live it Upplevelsepresenter
    De kräver att man ska betala innan man kan se tillgängliga bokningsdatum för upplevelsen. Nu fanns det ingen tid som passade mig på ett företag, så jag bytte upplevelse. På den nya upplevelsen fungerade inte boknings systemet, och gick inte heller att få tag på företaget som höll i upplevelsen varken via telefon eller mejl. Så jag bytte en tredje gång, på den här upplevelsen var jag tvungen att ringa företaget och boka tid, den här upplevelsen kostade 995 kr för mig via liveit men hos företaget kostade det mindre än 895kr! Hon sa så här via telefon "Du kommer få ett kvitto via en annan "bokningsite" som det står 895kr men det är i själva verket ännu billigare" !!

Jag blev då förbannad och tog kontakt med liveIt om att jag ville ha tillbaka mellanskillnaden för att jag var tvungen att betala ett högre pris via dem i onödan. Då svara de följande
    "Hej Jakob, tack för din kontakt.

Anledningen till att vissa upplevelser är billigare om man går direkt via dem beror b la på att de själva håller i det.
    Live it är en mellanhand och helt separat bolag som samlar olika upplevelser av alla slag från arrangörer som utför olika aktiviteter. Vi erbjuder också upplevelsen i hela Sverige.
    Vi utför inte någon upplevelse själva.
    Vidare har vi en giltighetstid på 1 år och fri bytesrätt om du köper via Live it samt försäkring vilket också är tjänster som kostar." Läs mer
  • viktor s
    viktor s skrev om Live it Upplevelsepresenter
    Dyrt och måste avboka minst 14 dagar innan. Läs mer
  • Peter J
    Peter J skrev om Live it Upplevelsepresenter
    Liveit är ett skojarföretag. VARNING för dem! De tar ockerbatalt för tjänster som kostar nästan hälften om man bokar själv. Sedan är de direkt otrevliga vid kontakt och det kostar 300kr att förlänga ett presentkort 6 månader .. Sjukt dålig service! Läs mer
  • PA J
    PA J skrev om Live it Upplevelsepresenter
    Fick ett presentkort på 1000 kr som skull gälla ett år. Tyvärr fick jag upplevelsen (köra bil) sent på hösten och det gick ut på våren. Tyvärr hann det gå ut innan jag bokade. Skulle få betala 600 kr extra för att kunna utnyttja upplevelsen = 1600:-. Konkurrenterna är ca 30-50% billigare så valet var mycket lätt. Tyvärr så blir dom som köpte upplevelsen lika besvikna som jag!

Varning för Liveit!!!! Gå direkt till leverantören i stället och spar en massa pengar! Personalen är inte direkt trevliga heller... Läs mer
  • A
    A skrev om Live it Upplevelsepresenter
  • inger W
    inger W skrev om Live it Upplevelsepresenter
    Fick ett presentkort på 2000:-,beställde en upplevelse och fick betala ytterligare 1025:-.Själva upplevelsen visade sig kosta endast 2400:- ,är mellanskillnaden på 625:- ren vinst för liveit? Ocker kallas det. Det är billigare att önska sig en upplevelse direkt, utan mellanhand. Läs mer
  • johan s
    johan s skrev om Live it Upplevelsepresenter
    Riktigt dåligt!! Missade sista datumet marginellt och då var man helkörd och de behöll pengarna de hade fått in av boxen utan att behöva leverera, smart affärsidé men mycket tråkigt för den som "fått" upplevelsen.Håller med tidigare inlägg beställ direkt av leverantören istället Läs mer
  • andreas J
    andreas J skrev om Live it Upplevelsepresenter
    Fick ett precent kort på 1700 bokade ett evenemang som kostade 1500 ringer å frågar om jag har mina 200 hundra tillgodo? Får ett spydigt svar att det inte funkar så utan då skulle jag ha bokat något som kostade 1700! Arg som jag blev så ringde jat till leverantören av evenemanget å kollade vad dom tog för upplevelsen .. fick då pris uppgiften 1100. Fy fan Liveit rånade mig på på 600 och var dessutom spydiga å otrevliga i telefon. Fyra dagar innan evenmanget ska gå av stapeln så bryter jag armen och ringer för att boka om datumet. Får då till svars att ombokningar måste ske en månad i förväg och att jag borde läst deras boknings policy bättre. Blir då djävligt irreterad å får då svaret att jag får skylla mig själv om jag går å rammlar! Fy fan vilket skit företag Beställ inget här ifrån gå dirrekt på leverantören istället! Läs mer
  • Ingvar F
    Ingvar F skrev om Live it Upplevelsepresenter
    Verkar vara slut på allt man vill gå på och det öppetköpdatum gäller från det att den som gett gåvan köpt den. Ganska usel behandling av dem också. Läs mer
  • Daniel T
    Daniel T skrev om Live it Upplevelsepresenter
    Fick en box från Liveit som innehöll en rallyupplevelse. Arrangemanget var riktigt bra (se rallyworks). Liveit gjorde ett bra jobb och hela arrangemanget kring själva upplevelsen var proffsigt. Jag kommer absolut att göra fler affärer med Liveit. Bra jobbat! Läs mer

Rosenlundsgatan 60, 118 63 Stockholm