Livrädda

Livrädda

Ring 070-255 14 15 www.livradda.nu

Få en tryggare tillvaro på land eller till sjöss och lär dig rädda liv med oss på Livrädda! Vi erbjuder utbildningar för både vuxna och barn inom HLR, första hjälpen och sjösäkerhet. Vår kompetens är bred inom området livräddning och vi kan anpassa utbildningen efter era behov eller de krav som ställs på er verksamhet. Hos...

167 omdömen om Livrädda

Marcela T

-Hlr utbildning -Mycket väl -Förväntade mig att få en uppdatering av tidigare utbildning. Känner att jag lärt mig mer nu än på förra itbildningen med annan ledare. -Pernilla förklarar och berättar mycket tydligt vad som händer i kroppen vid hjärt stopp eller vid syrebrist och hur hlr räddar liv.

Utbildningslandslaget AB
4.5/5 i betyg av 247 omdömen 4.5 av 247 omdömen

Jag var där och gjorde 3 olika kurs (säkra lift, fall skydd och mobila arbetsplataformer). Jag hade ingen förväntningar, måste säga att inst

Annika H

Jag köpte hlr-instruktörskurs. Den var informativ! Vi hade roligt! Jag känner mig inspirerad att starta som instruktör. Kort och gott, jättebra. Och Vi blev trevligt bemötta.

Marie L

Bra bemött, tydligt upplägg. Proffsig och kunnig instruktör

Swedish Wealth Institute AB
4.7/5 i betyg av 44 omdömen 4.7 av 44 omdömen

Swedish Wealth Institute AB is a great company, always replying to your questions and giving opportunities to their clients to increase thei

Isabelle G

Bra kurs! Tydlig och bra instruktör! Rekommenderar denna kurs!

Camilla C

Jag blev bra bemött Företaget uppfyllde mina förväntningar Instruktören var bra att lyssna på och lärde ut bra

Pierre N

Vi beställde an tjänst i form av att få hjälp med att utbilda vår personal i HLR och L-ABC samt i den hjärtstartare vi köpt och skall använda på våra anläggningar i Stockholm. Kursledaren var väldigt duktig och kompetent. Jag tycker att kursen klart levde upp till de förväntningar som fanns före kursen startade. Vi fick även information om att registrera våra hjärtstartare i hjärtstartarregistret samt rekommenderades att även privat aktivt vara en liv räddare genom att ladda ner appen SMS livräddare.

Jörgen H

Bra tempo i utbildningen, bra och engagerad utbildare som fångade gruppens intresse med en gång.

Roger G

Kanonbra kursledare, rolig och intressant att lyssna på! kan varmt rekomendera!!!

Caroline L

Gick HLR med Pernilla. Tydlig information men även en rolig kurs. rekommenderas. Väl bemött av instruktör, uppfyllde förväntningarna! Tack!

Linnea E

Jag tycket HLR kursen var jättebra och jag lärde mig mycket!

Lilian R

Jag tycker att HLR-första hjälpen var jättebra den var mycket lärorikt och en skicklig utbildare. Mvh Lilian Ramstedt

Hanna Å

En bra kurs . Bra bemötande lärorikt , duktig personal .

Mia N

Dydlig och bra. Inget sjabbel om massa annat omkring

Lotta J

Utbildningen i HLR, Första hjälpen var en mycket bra utbildning. Kursledaren Pernilla var mycket duktig och förklarade mycket proffsig. 4 timmar kan dock bli lite mastigt, om möjligt kanske dela upp utbildningen i två delar.

Ulf e

Har ingen större erfarenhet av HLR... tack och lov för det. Men det är absolut en mycket bra utbildning att ha med sig och nu vet man lite mer hur man ska agera när det väl ska användas. Företaget som höll i utbildningen skötte sig exemplariskt på alla plan både bemötande och utbildnings mässigt.

HELENA L

Det var jättebra, bra att få prova att använda hjärtstartare och bli med i sms räddare. Det hade gärna fått stå i inbjudan att det var på Trälhavets båtklubb. Det hade gärna fått finnas vatten framne att dricka.

Svar från HLR

Tack för feedback Helena, det ska jag ta till mig. Vänlig Hälsning Pernilla

Ulf B

HLR kurs Bra bemötande Förväntningarna uppfylldes

Nanna N

Pernilla är engagerad och brinner för sin sak och lär ut på ett levande och pedagogiskt sätt. Kursen var mkt givande! Den behöver alla gå!

Cecilia D

Pernilla är en jätte duktig instruktör med både humor och ett bra bemötande. Alla arbetsgivare ska satsa på HLR och det är viktigt att fler i samhället kan detta. En otroligt bra och viktig utbildning.

Eric U

Mycket trevlig instruktör på HLR utbildningen :)

Lars H

Jag köpte en utbildning i HLR. Kursen var bra upplagd, med en blandning av teori och praktik. Jag hade inga förväntningar innan, men blev mycket positiv till innehållet efteråt.

Pernilla A

Jag fick en bra upplevelse av kursen då vi hann med mycket och fick bra praktisk övning. Kursläsaren var kompetent och erfaren. Det hade varit bra med ett kompendium eller häfte med informationen som gicks igenom då det var viktiga saker som sades och alla hade inte penna och papper med sig men man kände att man ville anteckna vissa saker för att komma ihåg. Med ett litet blad med info hade man kunnat följa med bättre. Kanske ett blad som man kan sätta upp på väggen hemma sen?

Svar från HLR

Hej Pernilla, Böcker är inget som ingår i denna kurs när man utbildar enligt den pedagogik som HLR rådets riktlinjer säger. På ditt kompetenskort finns handlingsplaner kort formulerat vad det är vi ska göra och i vilken ordning, för att lättare komma ihåg. Vill du ha mer information som böcker eller större planscher kan du beställa det här: http://www.hlrwebbutik.se/produkter/ Eller titta på de utbildningsfilmer som finns här: https://www.hlr.nu/utbildningsfilmer/

Anneli F

En hlr kurs den var mycket givande o bra förstår hur viktigt det är att kunna rädda liv . Kursledaren var professionell. Har varmt rekommenderat kursen vidare

Lotten I

Jättebra utbildning! Lugnt och tydligt genom alla steg!/Lotten

Björn W

Mycket bra o konkret kurs. Lärde mig mycket. Pernilla är en bra kursledare.

Laisan L

Bra ledare och mycket lärorikt!

anette l

Det var en jättebra utbildning, med en mycket bra och engagerad instruktör.

Matilda A

Otroligt bra bemötande och tyckte verkligen om kursen och var precis som jag förväntade mig! Lärde mig mycket samt bra med upprepning av kunskaper!

Eva K

Det var en bra kurs som jag hoppas att jag aldrig får användning av

Cecilia M

Mycket nyttig och lärorik kurs. Bra genomförd.

Björn W
Skrev om Livrädda

Proffisig instruktör. Praktiska övningar. Värt varenda krona. Rekommenderar starkt att alla ska gå denna kurs. Björne W. Svartsö

Anders A

Bra upplägg och med praktiska övningar och handledning.

Isak E

Mycket bra kurs, kan varmt rekommenderas

Hans B

Trevligt och lärorikt, nya saker att lära

Henrik C

Bra utbildning och trevligt bemötande.

Roland N

Bra kurs med proffsig utbildare. Mycket praktiska övningar. Kursen levde verkligen upp till mina förväntningar.

Michaela L

Kursen var väldigt informativ och vi fick en väldigt bra genomgång både praktiskt och teoretiskt.

Mattias S

Trevligt och engagerat bemötande

Kristina A

Mkt bra kurs. Särskilt bra tycker jag om att få öva samtliga moment. Uppskattar jag, för sånt är viktigt för mig

Annika W

Hlr/l-ABC utb för arbetsplatsen sommar fantastiskt väl utförd! Hade höga förväntningar som infriades med råge! Vi fick bra och tydlig teoretisk genomgång varvat med många bra praktiska övningar.

Anette B

Utbildningen var väldigt bra, har gått på flera utbildningar tidigare. Men det var flera nya saker vi fick höra. Mycket träning av HLR, väldigt bra. Pernilla var energisk o duktig! Om jag saknade något kunde det vara hjärtstartern. Även den bra att ha sett o tränat med den, även om inte vi har en sådan på arbetsplatsen.

Svar från Barn HLR

Hej Anette, Tack för din feedback. Utbildning på hjärtstartare ingår inte i kursen Barn HLR. Grundkurs i Vuxen HLR innehåller även hjärtstartare enligt HLR Rådets riktlinjer i Sverige. Vänliga Hälsningar Pernilla

Ylva E

Så bra kurs. Lärorikt och viktigt. Kursledaren fångade oss verkligen.

Jenni R

Så nöjd! Pernilla Rosén var jättebra på att lära ut. Vi fick verkligen jobba praktiskt flera gånger vilket hjälpte mig att komma ihåg lättare. Kan verkligen rekommendera henne!

Birgitta S

Bra, engagerad lärare! Det var bra att få bekräftat vad jag minns och fylla i luckorna.

Emma B

Livrädda hjälpte mig att uppdatera och informera om HLR samt Heimlich. Kursen innehöll mycket bra information och kursledaren gjorde det intressant och höll liv i diskussionerna under hela kursens gång. Är mycket nöjd med kursen!

Ellen B

Bemötande och tjänsten var mycket bra! Jag lärde mig på ett pedagogiskt och tydligt sätt hur jag ska agera vid bland annat misstänkt hjärtstopp.

Linnea M

Toppen kurs! Otroligt viktig. Tack:)

Johan Ö

Det var mycket bra och informativt. Bra och tydliga instruktör

Kim L

Kursen levde upp till mina förväntningar. Bra och tydlig lärare

Erling T

Mycket kompetent kursledare alla medborgare borde delta i en sådan utbildning