Alla kategorier Radio Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Logistik & Distribution i Norden AB

Logistik & Distribution i Norden AB

Frejgatan 27, 113 49 Stockholm — Visa karta

Läs vad 77 kunder tycker om Logistik & Distribution i Norden AB

• Ola H
    Ola H skrev om Logistik & Distribution i Norden AB
    Mycket trevligt bemötande från personalen och bra priser på deras produkter!
    Hälsningar, Toppennöjd kund!!
  • Ivan L
    Ivan L skrev om Logistik & Distribution i Norden AB
    Som jag har förstått det, skriver nöjda kunder ej positiva betyg på grund av att "vi" ej anser att betygen behövs (för vår del) och jag vill nu ändra på detta.

Jag har varit i butiken Billebro i Stockholm ett antal gånger genom årens lopp beroende på att jag bor i Skåne och alltid känt mig varmt välkommen hos Billebro. I omgångar har jag från Billebro köpt eller beställt bland annat högtalare, mixerbord med inbyggd förstärkare och keyboard etc.

Kommer speciellt ihåg en gång en Lördag då jag var i Stockholm och hade problem att komma i tid till stängningsdags till Billebro. Jag hade ringt butiken och velat fråga om det var ok att komma en kvart innan de stängde och Kent Billebro som svarade i butiken då sa att "det är inga problem vi väntar på dig". Efteråt visade det sig sedan att jag varit ganska länge efter stängningsdags hos Billebro och också fått prova att allt fungerade innan jag med hjälp av personalen fått lastat allt i bilen utanför (svårt att hitta en ledig parkeringsplats).

Vill härmed tacka personalen hos Billebro som alltid ställer upp för vänligt och professionellt bemötande samt varmt rekommendera kvalitativa produkter från Billebro som har fungerat och fungerar utmärkt än idag.

Med vänlig hälsning från en nöjd kund,
    Ivan Lesnik / Skåne
  • Oliver C
    Oliver C skrev om Logistik & Distribution i Norden AB
    Mycket ljud för pengarna. Bra och spelar högt
  • Bill J
    Bill J skrev om Logistik & Distribution i Norden AB
    Beställde högtalare med karaoke funktion hos billebro fick en snabb leverans men tyvärr var det något fabrikationsfel på dom, kontaktade företaget och efter några dagar fick jag ett nytt par men tyvärr samma problem med dom, efter ett samtal där jag blev trevligt bemött så kom vi överens om att dom skicka sitt egna märke i stället och det fungerade kanon, är fruktansvärt nöjd med de dom rekommenderade och skickade omgående (usb-12) mycket bra ljud och karaoke som fungerar perfekt, kanon bra ljud som går att kräma på rejält så det räcker och blir över för hemmabruk, blev väldigt trevligt bemött av personalen jag pratade med i telefonen och fick en mycket bra service.. rekommenderar dom starkt och kommer handla där fler gånger..
    //Mycket nöjd kund
  • Olle H
    Olle H skrev om Logistik & Distribution i Norden AB
    Mycket trevligt bemötande utav personalen, dem hjälpte gärna till att plocka fram högtalarna jag ville köpa till min hemmabio. Kommer definitivt handla igen!
  • Casper Å
    Casper Å skrev om Logistik & Distribution i Norden AB
    Lätt använd hemsida, många produker har dem! Beställde och det kom hem super fort! Spelar bättre än polarens alpine högtalare! Tack billebro!
  • Malvina N
    Malvina N skrev om Logistik & Distribution i Norden AB
    Dem hade verkligen ett stort utbud med produkter! Snabba svar från service och dem är väldigt kunniga. Dem hade inget emot att jag hade många frågor. :) Gick jätte fort att få hem mina nya högtalare och det är dem bästa jag nånsin haft!
  • Sandy L
    Sandy L skrev om Logistik & Distribution i Norden AB
    Jätte nöjd med mina nya billebro högtalare! Spelar högt så passar bra på festen. Sjukt snabb leverans från billebro det tackar vi för!
  • Andrea B
    Andrea B skrev om Logistik & Distribution i Norden AB
    Riktigt nöjd med mina nya högtalare, personalen var trevliga och kunniga. Bra service!
  • Andreas S
    Andreas S skrev om Logistik & Distribution i Norden AB
    Låga priser på grymma produkter! Personalen hjälpte mig att hitta högtalarna som passade mig bäst. Städad och fin butik!
  • Presi J
    Presi J skrev om Logistik & Distribution i Norden AB
    I would certainly recommend your company and products to anyone because I'm a happy customer who is greatly satisfied with the music products I purchased from your company. Your employees/customer service agents respect and value its customers because without us (customers), you won't exist as a business. Your team of employees/customer service are very professional, dedicated with a positive attitude and ready to help at any given time. I'm delighted for your quick delivery and well packaged products are some of the reasons I appreciate your company.
  • Presi J
    Presi J skrev om Logistik & Distribution i Norden AB
  • Kim S
    Kim S skrev om Logistik & Distribution i Norden AB
    Jag som dj rekommenderar denna butik för att dem hjälper med det du behöver och är kunniga på det som dem säljer och vet var du behöver.
  • Anton F
    Anton F skrev om Logistik & Distribution i Norden AB
    Detta är ju kanon! De har sin egna butik, och sin bästa personal. När får man tag i så bra högtalare igen, deras egna märke tillverkade i Stockholm dessutom. Det är ju kanon ur miljösynpunkt!
    Detta är den bästa butiken i Norden och Sverige.
  • Marcus S
    Marcus S skrev om Logistik & Distribution i Norden AB
    sjukt skön personal som alltid vill hjälpa en :D
  • Augusto H
    Augusto H skrev om Logistik & Distribution i Norden AB
    Det är den bästa musikaffär i Sverige! Det bästa priset, den bästa servicen och de bästa personliga behandling som jag någonsin har hittat! Jag använder för att köpa musikinstrument och musik prylar i 20 år och utan tvekan är detta platsen!!!
  • Eirik Sandvik G
    Eirik Sandvik G skrev om Logistik & Distribution i Norden AB
    Kjøpte høyttalere og lys fra billebro. Fikk kjempegod service og god kvalitet på varene, må si jeg er kjempefornøyd!
  • Fredrik S
    Jens K skrev om Logistik & Distribution i Norden AB
    http://www.billebro.se/ jättebra prisar :D
  • John
    John skrev om Logistik & Distribution i Norden AB
    Fantastisk butik med massor av olika erbjudanden. Älskar deras nyhetsbrev också som har en massa grejer till bra priser.
  • Andreas K
    Andreas K skrev om Logistik & Distribution i Norden AB
    mycket bra service, alla är hjälpsamma och vet inte den ena så hämtar dem någon som är expert i just det området.
  • Ivan C
    Ivan C skrev om Logistik & Distribution i Norden AB
    Jag köpte en förstärkare hos Billebro i februari 2014, och några månader senare gick den sönder utan yttre påverkan. Sånt händer och hade Billebro sköt sig så hade jag aldrig skrivit ett negativt omdöme. jag borde ha läst andra recensioner innan jag handlade..

Nu blev det i stället en seg dragkamp som sluter med att jag varken har en reparerad eller ny produkt, ej heller pengarna retur. Det är första gången jag har blivit grundlurad av en webbutik, och jag handlar säkert 50-60gg/år.

Först bråkade butiken och påstod att varan inte gick att skicka retur för att den var mer än 6 månader, ett par mails med citat från konsumentlagen fick Billebro att godkänna en reklamation.
    Sen ville de inte betala för returfrakten, efter flera mails med flera citat från konsumentlagen fick jag en retursedel. Otroligt onödigt och tidskrävande. Billebro vet självfallet hur lagen fungerar men "går den så går den"
    Varan skickas retur och nu börjar det gå åt helvete.
    Ingen bekräftelse på att varan kommit retur. Ingen information om åtgärd, helt tyst från Billebro.
    Efter några veckor ringer jag för att kolla vad som händer, vid första uppringningen påstår den som svarar att jag har fylld i fel på Billebros hemsida och att varan därför ”ligger på fel hylla”. Trots att jag har fylld i på den sida där står reklamation. Men ”nu skal vi titta på den”
    Efter 3 samtal till där jag VAR ENDA GÅNG fick berättat det inte var ett returärende utan ett service ärende fick jag äntligen i mitten av december ett muntligt besked att Billebro skulle skicka en ny produkt som ersättning, (dvs att han som då svarade inte kunde förstå att de inte gjort det tidigare då det var uppenbart att det var den enda lösningen, det skulle bli för dyrt att reparera…)
    Då ingen vara kom ringde jag igen (nog 7 eller 8 samtalet) för att höra vad som hände. Som vanligt var det ingen i luren som presenterar sig med namn, men lik förbannat avkrävdes jag ett svar på vem exakt jag har pratat med senast...... och på en gång fick jag förklaringen att ingenting hade hänt för att det inte var ett returärende och att produkten "står på fel hylla".
    Samma person bad mig vänta för "den produkten har utgått jag måste kolla" efter 10minutter slängdes luren. Ny uppringning: "jaha.. det vet jag ingenting om.. men det är nog för att det är ett serviceärende.. vi har inte gjort något, ska kolla med en annan..." luren åkte på igen efter 15 minuter!!!!!!! trots att jag tydlig hörde honom ropa "Sela du har telefon" 4 gånger.
    Vid nästa uppringning 5 minuter senare ställs jag om till en person som igen drar sagan om den felaktiga hyllan.. men dock lovar att ringa tillbaka samma dag eller dagen efter (idag).
    1530 dagen efter ringer för att höra varför inget händer och får en ytterst otrevlig människa i luren som (även om han förskonar mig för historian om den den felaktiga hyllan) är tydlig med att förklara att det är stängd om INGEN jobbar (???). Han visar tydligt att jag är en besvärlig kund och att jag inte skulle ha besvärat honom.
    Men nu är mitt tålamod slut. Jag känner mig förnedrad åsidosatt negligerat och allmänt idiotförklarat trots att det är Billebro som beter sig som oseriösa opålitliga arroganta a-holes.
    Jag ber om en annan produkt och en ursäkt eller pengarna retur… och då slutar Billebro att maila..
    Undvik denna oseriösa butik.

Efter 8 månader återkopplade Billebro och sa att beloppet för produkten skulle returneras ( se nedan), efter 2 veckor fick jag kontakta företaget igen innan beloppet utbetaldes.....

Ivan Christensen Fra: Kent Billebro www.billebro.se Frejgatan 27 [kent@billebro.se]
    Sendt: 15. august 2015 08:58
    Til: ivan
    Emne: Hej Ivan!

Jag är verkligen ledsen att vi misskött ditt ärende hos oss.
    Har vi återbetalt pengarna för produkten till dig?
    Om inte annat kan jag se till att vi återbetalar hela köpebeloppet till dig på måndag om vi får dina bankuppgifter.
    Kan du sedan ta bort de omdömen du lämnat om oss? De har skadat oss mer än du tror.
  • Rebecca A
    Rebecca A skrev om Logistik & Distribution i Norden AB
    Grymt bra personal som hjälpte oss med ljud till flak i sista sekund och bra priser!
  • Emma A
    Emma A skrev om Logistik & Distribution i Norden AB
    Vi har fått stor hjälp av företaget, vi var sent ute med ljudet till flaket & hjälpen som vi har fått har varit kanon! Rekommenderas!
  • Elin E
    Elin E skrev om Logistik & Distribution i Norden AB
    Väldigt bra service och vi fick ett alldeles exceptionellt erbjudande trots att vi var ute i sista sekund med ljudet till våran student. Fem av fem
  • Norayr M
    Norayr M skrev om Logistik & Distribution i Norden AB
    Har inte vart i butiken än, Men dem har grym service med att skicka ut varor, Och support! Dem glömde mina Speakon kablar, fick dem dagen där på (Extra långa, hade beställt 5 meter, fick 10), Ett element var lödningen kasst på, fick nytt samt att dem sa att garantin fortfarande gäller även fast jag lagar högtalaren själv, Och om jag kan laga elementet som lödningen släpper på så kan jag använda det och använda det andra som reserv utifall det går sönder. bästa företaget inom musik som någonsin existerat! Skulle vilja att dem skickar ut stickers så ja kan lägga på min subbas så dem får sin reklam dem förtjänar! MVH! rekommenderar riktigt varmt!
  • Johan L
    Johan L skrev om Logistik & Distribution i Norden AB
    Jag köpte en DJ-kontroller som var trasig direkt när jag tog den ur kartongen. När jag går tillbaka till butiken FEM dagar efter inköpsdatum så ville de inte byta ut den mot en ny. Istället vill de att jag själv skall posta produkten till tillverkaren i Tyskland och sedan få den reparerad och skickad tillbaka.

Fick efter en mailkonversation tillslut besked om att jag kunde få en ny. Skönt att det löste sig, men klart onödigt att det inte går att sköta på plats utan att man måste ta det upp en nivå först.
  • Ella E
    Ella E skrev om Logistik & Distribution i Norden AB
    Superbra butik med grymt bra sortiment!
    bra och kunnig personal!/ nöjdkund
  • Josephine G
    Josephine G skrev om Logistik & Distribution i Norden AB
    Ritkigt bra grejer, både högtalare och mixbord. Superbra service och kunnig personal!
  • Johanna N
    Johanna N skrev om Logistik & Distribution i Norden AB
    Jätte bra butik med trevlig personal och snabb service! Och bara dem bästa produkterna! Hade inte kunnat varit nöjdare!
  • Emelie W
    Emelie W skrev om Logistik & Distribution i Norden AB
    Mycket bra service, trevlig personal. Den perfekta butiken för event evenemang. Snabb frakt och prisvärda produkter. Mycket bra!!
  • Victoria C
    Victoria C skrev om Logistik & Distribution i Norden AB
    Jag hyrde ett par mikrofoner till ett stort event och är jättenöjd med Billebro. Supersnabbt och trevligt kundbemötande till bra pris och snabb leverans. Rekommenderas!
  • Mogis11 E
    Mogis11 E skrev om Logistik & Distribution i Norden AB
    Rekommenderar ej. Okej grejer men ingen ide att försöka diskutera med dem om något går fel
  • Patrik W
    Patrik W skrev om Logistik & Distribution i Norden AB
    Totalt värdelöst! Service, kundbemötande och reklamationshantering ekar med sin frånvaro. Skulle varan/varorna vara trasiga vid leverans (vilket är fallet i många fall) så kan ni glömma ersättning/lösning. Vill ni ha huvudvärk så handlar ni på Billebro!
  • emil  e
    emil e skrev om Logistik & Distribution i Norden AB
    Kanonbra ljud

Visst har man hört en hel del om billebro och visst kan man tycka att organisationen är sådär men vid mitt köp av citronic line-array så gick allt smidigt, och vilket ljud!! Ett tips är att inte göra så otroligt mycket reklam och inte överdriva kapaciteten på andra produkter
  • Yui A
    Yui A skrev om Logistik & Distribution i Norden AB
    lågpris och hög kvalitet på trådlös mikrofon.
    super nöjd !! tack
  • Robin J
    Robin J skrev om Logistik & Distribution i Norden AB
    Grym butik med Tarm-manglande kraft i bashögtalarna till ett riktigt bra pris! Väldigt tillmötesgående personal i denna butik! Ska man köpa PA eller ljus anläggning så kolla alltid med billebro först! Rekommenderar varmt!
  • Per S
    Per S skrev om Logistik & Distribution i Norden AB
    Det finns dom som klagar på Billebro, och tycker att dom är skit.

Dom har INTE lyssnat på deras Högtalare kan jag ju säga.

Jag köpte 2 st TNT 215A, (med nervösa musklick pga vad andra sagt), och tyckte dom var svinstarka med tanke på storleken.

Nu har jag ändrat åsikt eftersom att dom blivit inspelade , dom är helsjuka.

Fattar inte att dom kan prestrera som dom gör, pappret säger en sak

högtalarna tarm-manglar en helt annan.

De ska ha mycket beröm för det låga pris och höga kvalitet de ger, i mina ögon är deras varor i princip gratis, i syn sett till vad dom levererar åt kunden.

Dom som snackar skit om Billebro AB, och deras varor borde få sej en spark i räva så dom flög till Amerika.

Jag kommer i fortsättningen enbart att köpa ljud&ljus från dem.

Nu kommer ni väl dravlandes med, "du är säkert anställd av Billebro.

Men nej, Kent är inte min chef.

Däremot är han en man, vars vision är att ge sjukt ljud, till en sjukt liten prislapp.

Hur kan detta gå runt?

Givetvis kan han ju inte ha 50 pers anställda i sitt 1000kvm stora lager.

Så med andra ord är det en plocka och betala butik.

Var glada att han och hans 2 anställda erbjuder er service överhuvudtaget.

Mina TNT215A ger studiokvalitet i ljudet.

omöjligt säger ni.

Nej säger jag, jag var nämligen inne till Hifiklubben, och bad dom ta fram deras finaste studiohögtalare,
    mina högtalare spelade med en varmare och mer detaljerad ljudbild.
  • Robin J
    Robin J skrev om Logistik & Distribution i Norden AB
    Riktigt bra butik med kunnig personal! Billebro har ett enormt utbud av högtalare och ljus i alla prisklasser! Även de billiga högtalarna har hög kvalitet! Mycket välsorterad och bra! Rekommenderas Varmt!
  • Erik  B
    Erik B skrev om Logistik & Distribution i Norden AB
    Välsorterad butik på Frejgatan 27 och kunnig personal, rekommenderas!
  • Tomas L
    Tomas L skrev om Logistik & Distribution i Norden AB
    Säljer samma decibelmätare 600.652 som clasolsson fast för dubbla priset!!
    VARNING!!!
  • Dj C
    Dj C skrev om Logistik & Distribution i Norden AB
    Smidigt, snabbt och proffsigt, är tre nyckelord som Billebro håller. Att de sedan har bland de bästa priserna och superbra utrustning, är ju självklart som en dröm för oss kunder! Love it.
  • Dj Peppe J
    Dj Peppe J skrev om Logistik & Distribution i Norden AB
    Billebro är ett fantastiskt företag med kunnig personal.
    Prisvärda produkter med hög kvalité & standard!
    Jag var tveksam från början pga ogrundade skitsnacks rykten,
    Men efter jag inledde mitt sammarbete med Billebro
    Så kunde jag snabbt sudda ut de rykten jag hört.
    Billebro är och kommer vara min leverantör i framtiden.
    Pris, kvalité, kundservice är TOPPEN! Tveka INTE!

Hälsningar DJ Peppe
  • Mauritz C
    Mauritz C skrev om Logistik & Distribution i Norden AB
    köpte lasrar och ljudanläggning och är nöjd över produkten...dom kunde matcha prismässigt
  • Andreas B
    Andreas B skrev om Logistik & Distribution i Norden AB
    Bra priser, snabba leveranser och väldigt tillmötesgående och trevlig personal.

Älskar också att de inte drar sig en sekund för att demonstrera sina prylar. Det gör att man känner sig väldigt trygg som kund.

Keep it up! :-)
  • robert s
    robert s skrev om Logistik & Distribution i Norden AB
    Grym utrustning. Grym service. Grymma priser.
  • Göran S
    Göran S skrev om Logistik & Distribution i Norden AB
    beställde en mixer , betalade direkt med kort, det har nu gått två månader och jag har inte sett skymten av den beställda mixern.och intefått pengar tillbaka. har avbeställt mixern,,, jag blev åxå blåst på affären,,, har inte hört något från billebro . det där med snabb leverans,, jo tjenare. det ska inte ta mer än ett par dagar att skicka iväg en liten mixer.. måste avråda andra att handla på billebro..tyvärr..hälsn, göran s
  • Conny B
    Conny B skrev om Logistik & Distribution i Norden AB
    Vårt företag Arena Europe AB har 5 års avtal gällande 160 kvm ledskärmar på Allsvenskan och Superettan med exponering av sponsorer i tv-sändningar, samt placerar skärmar på elitbandy och elithandboll. Vi arrangerar ofta evenemang på idrottsarenor och publika platser. Vi har under 2 års tid anlitat Billebro.se som vår huvudleverantör gällande ljud & ljus till våra evenemang, och kan varmt rekommendera dem, både gällande kvalitet och kundservice.
    Conny Bunjevac, VD
    Arena Europe AB
  • Stefan Z
    Stefan Z skrev om Logistik & Distribution i Norden AB
    Köpte ett litet PA sk sub/sat-system för "nästan inga pengar alls"!
    Fungerar skitbra och till MYCKET lägre pris än motsvarande i musikaffärerna!

Frejgatan 27, 113 49 Stockholm