Alla kategorier AC Service Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Luftmiljöbutiken

Luftmiljöbutiken

Birger Jarlsgatan 83, 113 56 Stockholm — Visa karta

Luftmiljöbutiken etablerades 1994. Sedan dess har vi hjälpt företag,
kontor, butiker, bostadsrätts-föreningar och hushåll i hela Mälardalen
att spara energi och få en skönare inomhusmiljö med ren luft och rätt
temperatur året runt.

Vi på Luftmiljöbutiken är stolta över att kunna erbjuda marknadens
bästa produkter för värme, kyla och bättre luftmiljö. Hos oss hittar
du alla de etablerade leverantörerna: Panasonic, Daikin, Bosch,
Electrolux, Mitsubishi och Samsung värmepumpar och luftkonditionering.

Läs vad 59 kunder tycker om Luftmiljöbutiken

• Christina W
    Christina W skrev om Luftmiljöbutiken
    Mycket bra och proffsigt! Tack. Läs mer
  • Nicolaj R
    Nicolaj R skrev om Luftmiljöbutiken
    Anlitade Luftmiljöbutiken för att projektleda och utföra konvertering från direktverkande elvärme till bergvärme. Kompetent och effektivt utfört arbete rakt igenom. Vår CTC GSi-12 går tyst värmer effektivt vårt gamla 1800-tals hus på ca 230 m2 boarea. :-) Läs mer
    2018-01-11 Felix B svarar Nicolaj R
    Hej Nicolaj, ett av mina större projekt och det känns riktigt bra att ni är så nöjda. Tack för din recension och god fortsättning på det nya året!:)
  • Peter S
    Peter S skrev om Luftmiljöbutiken
    Det är vår andra värmepump vi köper från Luftmiljöbutiken. Den förra höll i 11 år. De följde upp flera gånger för att pumpen skulle vara välservad och hålla länge. Denna gång var de mycket hjälpsamma med att hitta en så snabb tid som möjligt för ersättnings-installation i kalla vintern. Rekommenderas! Läs mer
    2018-01-11 Felix B svarar Peter S
    Tack Peter för din recension, god fortsättning på det nya året!:)
  • John J
    John J skrev om Luftmiljöbutiken
    Jättenöjd från början till slut, Felix hjälpte mig ta fram den bästa luftvärmepumpen för just mitt hus och installera den snabbt och effektivt. Kan starkt rekommendera! Läs mer
    2018-01-11 Felix B svarar John J
    Tack John för din recension, god fortsättning på det nya året!:)
  • Bo M
    Bo M skrev om Luftmiljöbutiken
    Jag har köpt en luftvärmepump. Jag blev väl bemött vid mitt första besök i affären. Leverans o montage utfördes på utsatt dag o tid. Jag är mycket nöjd med helheten. Läs mer
    2018-01-11 Felix B svarar Bo M
    Tack Bo för din recension, god fortsättning på det nya året!:)
  • Lotta N
    Lotta N skrev om Luftmiljöbutiken
    Vi har sedan många år haft luft/luft värmepump installerat i vår villa, som vi har varit nöjda med.
    Vi hade funderat på att installera ytterligare en luft/luft värmepump.
    På Älvsjömässa pratade vi med Anders Arvidsson vid Luftmiljöbutikens monter. Vi fick ett väldigt bra bemötande av Anders och bestämde att vi önskade ett besök av Anders. Några veckor senare kom Anders hem till oss.
    Anders som är väldigt kompetent med värmepumpar lyssnade på vårt behov av ytterligare en värmepump.
    Han föreslog Daikin och kom med förslag på placering av inre enhet för att få bra effekt. Yttre enheten placerades på garage-väggen.

Hälsningar
    Lotta Lyberg Läs mer
  • Mikael O
    Mikael O skrev om Luftmiljöbutiken
    Väldigt nöjd med alla delar i processen. Behovsanalys, rekommendation av produkt och installation. Kan varmt rekommendera Luftmiljöbutiken och deras representant sigge.

Mikael Olsson Läs mer
  • Håkan H
    Håkan H skrev om Luftmiljöbutiken
    Hej alla glada
    Efter en del missförstånd så måste jag ändra mig och tacka säljaren på luftmiljöbutiken för all hjälp som jag fått, jag kommer rekommendera er i framtiden..... Läs mer
  • Magnus F
    Magnus F skrev om Luftmiljöbutiken
    Tycker att de har varit väldigt bra att ha att göra med. Installationen flöt på bra och när vår tidigare pump gick sönder så var de väldigt snabbt på plats. De var enkla att få tag på.
    De besitter en oerhörd kompetens kring luftvärmepumpar, jag fick en lite rolig föreläsning om Panasonics pumpar från 90talet och framåt när vi installerade vår nya Daikinmodell.
    Allt flöt på bra vid installationen och installatören var väldigt självgående.
    Skulle rekommendera Luftmiljöbutiken till alla. Läs mer
    2017-03-31 Felix B svarar Magnus F
    Hej Magnus, tack för din fina recenssion.
  • James L
    James L skrev om Luftmiljöbutiken
    Kortfattat!!!
    Betala INTE hela fakturan förens jobbet är helt utfört. Vi väntar fortfarande på kompletteringar mer än 1år efter avslutat arbete.

Klåpare!! Läs mer
    2017-03-04 Felix B svarar James L
    James, de tio centimeter synlig rördragning du framfört klagomål på veckan innan detta inlägg, åtgärdades veckan efter du besökte vår butik.

Du får det att låta som om du inte fått leverans av det du betalt för vilket inte riktigt stämmer, allt var levererat enligt avtal och godkänt av dig när ni betalade fakturan.
    Du har långt senare utryckt missnöje med att tio cm rör är synliga pga ert undertak är för grunt. Det låg utanför vårt avtal men är nu åtgärdat. Vi är ledsna över ditt inlägg och du har sagt till oss att du nu är nöjd.
  • Mia E
    Mia E skrev om Luftmiljöbutiken
    Mycket nöjd med vår nya golvvariant till luftvärmepump som värmer på ett helt annat sätt än förra varianten som satt på väggen. Toppen att det var samma person som var och tittade, gav offert och sedan installerade. Då känns det som det blir rätt gjort när det är en och samma person. Vi har det numera varmt och skönt! Tack Anders för installation och bra information hur den ska användas, vi är mycket nöjda! Läs mer
  • Lovisa W
    Lovisa W skrev om Luftmiljöbutiken
    Jättenöjd med det trevliga och proffsiga bemötandet från både säljaren Anders och installatören! Stort plus för att säljaren avrådde från vårt eget förslag, som skulle blivit dyrare. Han kompenserade också på ett snyggt sätt för att installatören blev sjuk så att installationen drog ut på tiden. Läs mer
  • lottis
    lottis skrev om Luftmiljöbutiken
    Tack för bra service per tel. Ringde polarpumpen som jag köpt min luftvärmepump för att få förklarat hur vissa inställningar fungerade. De kunde inte svara? Mycket märkligt. De hänvisade till Panasonic och de kunde inte heller svara och de hänvisade i sin tur till Luftmiljöbutiken. Ännu märkligare.

Tack Anders och tummen upp för Luftmiljöbutiken för redigt svar trots att det inte är ni som installerat pumpen.

Tummen ned för Polarpumpen och Panasonic.
    //Liselott Läs mer
    Micke E gillar detta
  • Susanne A
    Susanne A skrev om Luftmiljöbutiken
    Uselt, väntade i mer än 4 veckor på installation efter ideliga löften. Installatören var rädd för att komma hit eftersom jag var jätteförkyld, han skulle till Kanarieöarna på semester samma vecka.
    Jag bor på båt, mitt sovrum hade +2 grader, jag är van vid hårda förhållanden och klagar inte i första taget.
    Faktura fick jag innan arbetet var slutfört. Jag är så trött över att vara besviken och arg.
    Anlita en annan firma, jag var naiv och får stå i mitt kast.
    Susanne Augner Läs mer
    Camilla M gillar detta
  • Andreas S
    Andreas S skrev om Luftmiljöbutiken
    Blev uppringd av en säljare som undrade om vi servat vår luftvärmepump då det var några år sedan dom hade varit ute på service på vår adress. Så långt verkade det proffsigt att hålla koll på när gamla kunder bör ha service på sina produkter.
    Vi bokade en tid för att tekniker skulle komma ut.
    Dagen innan kl 17 får vi meddelande om att teknikern fått förhinder, antagligen för att det är halvdag den dag vi hade bokat och vi hade en eftermiddagstid. Ingen förklaring ges till varför tiden avbokas, bara att besöket behöver skjutas upp ett par veckor.
    Vi uppmanas ta kontakt med dom för att boka ny tid. Vi svarar på meddelandet och ber om förslag på tider. Ingen respons.
    När jag mailar och frågar om dom överhuvudtaget är intresserade av att utföra någon service får vi svar och bokar en tid 1,5 månader efter den första.
    Dagen kommer, men ingen tekniker. Jag ringer serviceboknkningen och frågar var teknikern håller hus. Då konstateras det att det inte ligger någon bokning i teknikerns kalender. Dom erbjuder då att boka om tiden igen. Efter en mindre utskällning lovar dom att försöka lösa så att teknikern dyker upp under dagen. En tid under eftermiddagen bokades. När teknikern väl kom var det ett bra och proffsigt arbete som utfördes, så deras tekniker verkar veta vad dom gör.

Uppenbarligen går det inte att lita på överenskommelser med detta företag och nästa gån blir det till att hitta en annan firma som faktiskt kommer när dom ska Läs mer
    2016-12-20 Felix B svarar Andreas S
    Hej Andreas, jag är ledsen och ber om ursäkt för de besvär du blivit orsakad. Vi är ett mindre företag och det är ett annat företag som hjälper oss att boka servicebesök åt våra tekniker. De kontaktar gamla kunder eller de som flyttat in i huset där vi tidigare installerat en värmepump och erbjuder våra tjänster.

Det händer tyvärr att en tekniker blir sjuk och vad jag förstår så hörde vi av oss dagen innan och meddelade att han inte kunde komma, det var då inte i tillräcklig god tid enligt dig men vi hörde av oss så fort vi visste att han inte kunde komma.

Vi misslyckades tyvärr att omgående ordna en ny tid åt dig men jag tror mig veta att du fick din service utförd igår eftermiddag enligt överenskommelse och enligt uppgift blev du nöjd med den.
    Camilla M gillar detta
  • Catharina L
    Catharina L skrev om Luftmiljöbutiken
    Mycket trevligt och professionellt bemötande av säljare Anders Arvidsson när vi kontaktade Luftmiljöbutiken i mitten av oktober. Även montör Rami och elektriker Janne gjorde ett toppenjobb när de kom ut till oss i vårt fritidshus på en ö i skärgården och monterade den daikin luftvärmepump vi valt. Allt sköttes enligt tidplan och ett fel på fakturan rättades genast till.
    Pumpen värmer nu huset gott så vi är mycket nöjda och kan varmt rekommendera Luftmiljöbutiken. Läs mer
    2016-12-02 Felix B svarar Catharina L
    Hej Catharina, tack för din fina recenssion, Anders, Rami och Janne hälsar så mycket.
  • Jeanette R
    Jeanette R skrev om Luftmiljöbutiken
    Jag fick otroligt snabb respons på mitt fel. Min gamla värmepump som bara var 4 år hade gått sönder och Panasonic vägrade hjälpa till. Jag tog då kontakt med Luftmiljöbutiken. Kontaktade dem på onsdagen och fick en offert på fredagen beställdes min nya luftvärmepump och jag fick den installerade onsdagen veckan därpå. Tack snälla Anders för ditt snabba och stora engagemang i mitt bekymmer.
    Jag kommer att rekomendera luftmiljöbutiken till alla som skall installera värmepumpar. mvh jeanette Läs mer
  • Jarmo  H
    Jarmo H skrev om Luftmiljöbutiken
    Jag är mycket nöjda med Luftmiljöbutiken, hur säljare Sigge Bjerregaard skötte sig med att hjälpa oss med genom gång av Daikin R32 luftvärmepumpen samt genomgång hur luftvärmepumpen fungerar på alla sina inställningar bäst/ samt genomgång om vi behöver uppdatera med flera luftvärmepumpar för bättre inomhusklimat/värme, Sigge är väldigt professionell och seriös. Han tog inga genvägar utan berättade lugnt och metodiskt flertal gånger, vilket gör att man känner sig väldigt trygg som kund. Läs mer
    2016-11-22 Felix B svarar Jarmo H
    Hej Jarmo, tack för din recension, Sigge hälsar också och tackar så mycket.
  • Britt-marie E
    Britt-marie E skrev om Luftmiljöbutiken
    Utmärkt förutom att vi för två år sen försökte få kontakt med Felix han skulle ringa men hörde aldrig av sig där missade ni en stor order .För övrigt idagens läge är vi jättenöjda med leverans av pump och montering samt el.jobb.Har även beställt till tidigare pump Frostavringning som vl väntar på. Läs mer
    2016-11-03 Felix B svarar Britt-marie E
    Hej Britt-Marie, vad roligt att ni är nöjda, Jens ser till att ni får erat dräneringstråg levererat. Jag ber om ursäkt att vi inte fick tag i varandra för två år sedan.
    David gillar detta
  • Michael T
    Michael T skrev om Luftmiljöbutiken
    Har bett om en offert på 2st nya luftvärmepumpar. Kan inte ge ett bättre betyg då jag inte ens får en prisuppgift. Känns inte helt ok. Jag respekterar att det är mkt att stå i men kommunicera detta till mig i så fall. Som sagt, väntar fortfarande på ett pris så att jag ev kan spendera pengar hos er?!?!? Läs mer
    2016-09-27 Felix B svarar Michael T
    Hej Michael,

Tråkigt att du känner dig missnöjd. Vi kan inte se att du försökt ringa oss men vi fick en förfrågan via vår hemsida onsdag 2016-09-21 kl 20:28, klockan 21:04 mejlar vår säljare Sigge dig men det mejlet kommer inte fram pga av att han missat ändra mejladressen. Han har sedan försökt att ringa dig ett antal gånger utan resultat. Vi brukar svara mycket snabbt på alla förfrågningar, men det gäller då också att du är anträffbar för att det ska fungera.
    David, Camilla M gillar detta
  • Butik Pistill
    Butik Pistill skrev om Luftmiljöbutiken
    Tack för snabb installation och bra service Läs mer
  • Carl I
    Carl I skrev om Luftmiljöbutiken
    Snabb och rapp service. Kunnig personal. Mkt nöjd Läs mer
  • Anders Å
    Anders Å skrev om Luftmiljöbutiken
    Vi är mycket nöjda med Luftmiljöbutiken, både hur deras säljare Sigge Bjärgård skötte sitt arbete med att hjälpa oss välja lösning och förbereda oss och hur deras installationsteam arbetade. Sigge är väldigt professionell och seriös. Han tar inga genvägar
    utan arbetar lugnt och metodiskt vilket gör att man känner sig väldigt trygg som kund. Även demonteringen av vår gamla panna och tank fungerade väldigt bra :-) Läs mer
    2016-08-17 Felix B svarar Anders Å
    Hej Anders, Sigge och hela teamet som installerade hälsar och tackar för din recension.
  • Tony
    Tony skrev om Luftmiljöbutiken
    Kanon nöjd 👍🏾väntar på en skruv bara ;) Läs mer
    2016-08-17 Felix B svarar Tony
    Hej Tony, tack för din recension, skruven ska vara levererad.
  • Silververket Ab
    Silververket Ab skrev om Luftmiljöbutiken
    Allt gott till er.
    Superproffsig personal samt proffsigt bemötande av alla inblandade.
    Allt sköttes enligt tidsplan.
    Nu har vi kallt o skönt:-) Läs mer
    2016-08-17 Felix B svarar Silververket Ab
    Anders hälsar och tackar för er fina recension.
  • Alexander B
    Alexander B skrev om Luftmiljöbutiken
    Luftmiljöbutiken gjorde processen oförväntat smidig. Det gick snabbt, de var lösningsorienterade inför mitt tighta schema och framförallt oväntat billiga. Jag installerade en stor AC i min lägenhet. Jag fick ett varmt och tryggt intryck av både koordinator och utförare. Detta var förmodligen det viktigaste i denna situation, med tanke på det kompetensgap som ju föreligger mellan mig som privatperson och den kunniga leverantören. Man inser att man skulle kunna bli lurad till vad som helst eftersom att man inte förstår sig på byggnationen. Därför var det väldigt skönt att få intrycket av att dessa personer kunde man lita på. En magkänsla. Denna magkänsla bekräftades när fakturan kom och till skillnad från alla andra fakturor man får från andra håll så stod där de avtalade beloppet och ingenting annat. Rekommenderas ! Läs mer
    2016-02-10 Felix . svarar Alexander B
    Hej Alexander och tack för din fina rekommendation!
  • Thomas N
    Thomas N skrev om Luftmiljöbutiken
    Jag fick snabb hjälp och professionell montering av min pump.Jag fick svar på alla mina frågor angående val av pump. Jag kan rekommendera luftmiljöbutiken. Läs mer
  • Hans E
    Hans E skrev om Luftmiljöbutiken
    Jag köpte en Daikin Luft/Luft värmepump med installation.Allt har fungerat bra även uppföljning av några oklara funktioner som de hjälpte till att räta ut. Läs mer
  • Lars G
    Lars G skrev om Luftmiljöbutiken
    Fullständigt nöjd med installation och drift! Sommaren är räddad! Läs mer
    2016-02-05 Felix . svarar Lars G
    Hej Lars! Vi bugar o bockar för ditt inlägg!
  • Kenneth S
    Kenneth S skrev om Luftmiljöbutiken
    Köpte en luftvärmepump som monterades och fungerade inom 10 dgr. Allting fungerade smidigt. Pumpen brummar fint och värmer i stugan. Läs mer
  • J H
    J H skrev om Luftmiljöbutiken
    Bra produkter och trevliga montörer men värdelöst bemötande av säljare efter montering. Lyssnade inte alls på vad jag hade för fråga utan var direkt aggressiv och otrevlig. Läs mer
  • Daniel B
    Daniel B skrev om Luftmiljöbutiken
    Är helnöjd med luftmiljöbutiken! Lätt att få kontakt med säljare. Trevligt och kunnigt bemötande. Leverans av pump på utsatt tid, installationen snyggt gjort! Gillar också att de följer upp utfört arbete då jag blev uppringd av säljaren för att se att jag var nöjd! Läs mer
    Felix . gillar detta
  • Staffan B
    Staffan B skrev om Luftmiljöbutiken
    Håller leveranstid efter påminnelse.
    Bra installation med bra personer.
    Grejerna funkar klockrent. Visserligen inga minusgrader ännu.
    Faktura helt enligt ök. Läs mer
  • Tomas S
    Tomas S skrev om Luftmiljöbutiken
    Bra professionellt bemötande med platsbesök innan avlämnad offert.
    Snygg installation och av en väl fungerande anläggning. Läs mer
  • Ulf G
    Ulf G skrev om Luftmiljöbutiken
    Bra, snabb installation, noggranna killar, och bea bemötande. Läs mer
  • Per-olof S
    Per-olof S skrev om Luftmiljöbutiken
    Trevlig säljare, bra installatör och bra produkterså här långt. Läs mer
  • Stefan H
    Stefan H skrev om Luftmiljöbutiken
    Köpt produkt: Luftvärmepump typ Daikin CaldoX25

Snabb leverans och trevligt "upphandlingsbemötende". Smidigt och snabbt montage med proffsigt och trevligt uppträdande!
    Intrycket av produkten är hittills mycket gott med konstant rumstemperatur enl. inställning (har ännu ej prövats i vinterklimat), låg ljudnivå och fin design! Läs mer
  • Håkan L
    Håkan L skrev om Luftmiljöbutiken
    Det är bra om samma person arbetar hos oss vid samtliga besök. Då har vi samma överenskommelser. Annars helt Ok. Läs mer
  • Stefan S
    Stefan S skrev om Luftmiljöbutiken
    Ett bra bemötande från säljare och installatörer. Installatörerna gjorde ett seriöst och gediget arbete med hög precision i sitt utförande. Läs mer
  • Olli L
    Olli L skrev om Luftmiljöbutiken
    Hade bestämt mig för att köpa en luft/luftvärmepump, primärt för kyla på sommaren och sekundärt som reservvärme (hade redan luft/vattenvärmepump för uppvärmning och bruksvatten).
    Huset är i två plan, med svårt att hitta bra placering för innedelen, då övre våningen var viktigare, men ville gärna få kyla även ner. Utedelen skulle också placeras och rörledningarna dras så diskret som möjligt.
    Fick sakkunnig hjälp snabbt, med val av produkt som passade mina behov, med hembesök för att planera placering, och till slut leverans med installation exakt vid utlovad tid.
    Kan inte säga annat än att jag är supernöjd och kan varmt rekommendera Luftmiljöbutiken. Kommer garanterat att anlita dem igen om liknande behov uppkommer pånytt. Läs mer
  • Gunnar Z
    Gunnar Z skrev om Luftmiljöbutiken
    Undertecknad inhandlade hösten 2012 en luft-värme-vattenpump- anläggning av luftmiljöbutiken.

Installationen och inställningen av anläggningen utfördes under en tid <en vecka.
    El-räkningarna har minskat med 40 % samtidigt som en jämnare inomhustemperatur och mer behaglig inomhusluft att inandas blivit ett tydligt resultat.

Eftersom luft-miljöbutiken är kundorienterad och dessutom kundanpassar alla sina sålda produkter är det rimligt och riktigt att giva luftmiljöbutiken bästa rekommendationer.

Gunnar Evert Nilsson
    Stockholm Läs mer
  • Halldòr H
    Halldòr H skrev om Luftmiljöbutiken
    Bemötandet från företaget har varit bra vid alla tillfällen. Jag bad om hembesök för rådgivning kring köp av luftvärmepump till min villa och de rekommendationer jag fick var i linje med det jag själv hade tänkt skulle vara ett bra alternativ. Jag fick indikationer om hur länge det skulle dröja innan installationen skulle utföras och den informationen stämde väl. Själva installationen var proffsigt gjord, även där ett trevligt bemötande och bra information om den installerade produkten. Det enda jag kan klaga på är att jag fick påminna några gånger om information som företaget skulle skicka till mig kring köpet och att vid installationen fanns inte alla delar på lager så de skulle levereras vid ett senare tillfälle. Dessa har jag inte fått än, men har blivit lovat att det ska ske nu i veckan. Läs mer
  • Janne N
    Janne N skrev om Luftmiljöbutiken
    Ett av de bästa service företag jag har anlitat. Läs mer
  • Niklas
    Niklas skrev om Luftmiljöbutiken
    På ytan seriösa, men har fått en otroligt osympatisk bemötelse från deras säljare. Otrevlig, kort i tonen.

Gick in till deras butik, hälsar vänligt på första anställda jag ser och förklarar att jag behöver hjälp att välja en produkt. Han tittar på mig, vänder på klacken och säger till sin kollega: kan du ta killen i dörren, jag orkar inte.

Efter en kortare tids dialog angående vilken produkt som passar (ordet dialog används lätt här, för det var främst han som anklagade mig att jag inte kunde deras affärsområde) så säger han: om inte du säger vilken produkt du vill ha så tar det här för lång tid, och jag vill gå på lunch nu.

Så kontentan är: de är säkert kompetenta, kanske har de bra priser, men behöver du hjälp att välja din produkt - gå någon annanstans. Servicen är dålig, osympatisk och rent av aggressiv.

Och måste du prata med dem, gå inte till deras butik. Och måste du gå till deras butik, gå inte 13:00.

Var länge sedan jag blev så otrevligt bemött.

Tilläggas bör är att jag gick till deras butik för att jag kände att det var svårt att kommunicera med dem via e-post för att de hade en väldigt kort ton och osympatisk attityd.

Nej, jag kan inte allt om värmepumpar. Jag kan inte allt om luftkonditionering. Jag vet inte vilken av deras produkter som passar mig bäst. Där är just DÄRFÖR jag vänder mig till dem.

När jag tackar för mig, skakar hand med säljaren och ska gå från butiken avslutar han med "Du kanske ska lära dig att ställa rätt frågor innan du kommer hit igen" Läs mer
    2015-04-27 Felix . svarar Niklas
    Hej Niklas,

För det första så vill jag be om ursäkt och tycker det är synd hur du uppfattat oss och vår verksamhet. Jag själv som mötte dig i dörren och hälsade på dig, jag vände inte på klacken, jag hade precis hämtat det jag skulle ute i butiken och gick för att lämna det på mitt skrivbord.

Jag bad samtidigt min kollega att hjälpa dig för att jag skulle gå på lunch. Du citerar mig helt fel.

Du får sedan hjälp av min kollega,. han ställer frågor för att komma fram till vad det är du behöver. Det framkommer att du bor i en hyresrätt och att du har talat med din hyresvärd och fått tillstånd att göra en installation, senare så ändrar du dig till att du inte fått tillstånd utan bara talat med dem förra sommaren och sedan inte fått svar från dem.

När du ska gå så säger min kollega till dig, har du inte fått svar från fastighetsägaren sedan förra sommaren så kan det vara bra att kontakta dem igen och då ge dem en korrekt beskrivning av vad det är du vill göra och om de har några frågor du inte kan svara på kan de vända sig till oss.

Vi försöker alltid hjälpa alla så gott det går, när någon inte riktig vet vad de vill eller om de har möjlighet att göra något så är det dock svårt alla gånger att hitta en lösning.
  • Mats O
    Mats O skrev om Luftmiljöbutiken
    Jag fick ett bra och proffessionellt bemötande i samband med service och senare en reparation av vår luftvärmepump. Läs mer
  • Martin E
    Martin E skrev om Luftmiljöbutiken
    Mycket bra bemötande, framförallt kundservice. Det var en kille som var mycket bra. Läs mer
  • Anna B
    Anna B skrev om Luftmiljöbutiken
    Köpte en värmepump på webben. Helhetsupplevelsen var bra. Kan ju ingenting själv så jag ställde många och dumma :-) frågor och fick bra hjälp. Läs mer
  • Nikola T
    Nikola T skrev om Luftmiljöbutiken
    Min uppfattning är att Luftmiljöbutiken är ett ytterst seriöst företag som alltid ser till att kunden blir nöjd hela vägen. Alla företag gör fel ibland, skillnaden mellan bra och dåliga företag är att dem bra tar ansvar, återkopplar och åtgärdar eventuella fel och misstag. Dem installerade bergvärme i min morbrors kåk och han var nöjd. Jag vet att Felix har fått rätt i Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) mot flera personer som jag tar mig rätten att kalla rättshaverister. Läs mer
    2013-12-28 Felix . svarar Nikola T
    Tack Nicola, vår ambition är alltid att se till att våra kunder är nöjda. Vi har idag över 18.000 registrerade kunder och och ibland kan det uppstå missförstånd. Vi försöker alltid rätta till eventuella misstag men vid sällsynta tillfällen så låter man sig inte nöjas med det. Vi har dock endast haft ett fall i ARN och vi fick då rätt. Det handlade då endast om att kunden inte ville göra rätt för sig. Roligt att din morbror är så nöjd att han berättat det för dig./Felix
  • Stefan D
    Stefan D skrev om Luftmiljöbutiken
    Installerade luftkonditioneringen på mitt kontor. Hjälpte mig att välja optimal lösning. Ärlig dialog och bra genomfört arbete. Läs mer
  • Theodor T
    Theodor T skrev om Luftmiljöbutiken
    Köpte en värmepump via deras hemsida till fritidshuset på 120 m2. Allt gick bra. Bra svar på de få frågor jag hade. Läs mer

Birger Jarlsgatan 83, 113 56 Stockholm