Alla kategorier AC Service Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Luftmiljöbutiken
Rekommenderat företag 2016 - Luftmiljöbutiken
Rekommenderat företag 2015 - Luftmiljöbutiken

Luftmiljöbutiken

Birger Jarlsgatan 83, 113 56 Stockholm — Visa karta

Luftmiljöbutiken etablerades 1994. Sedan dess har vi hjälpt företag,
kontor, butiker, bostadsrätts-föreningar och hushåll i hela Mälardalen
att spara energi och få en skönare inomhusmiljö med ren luft och rätt
temperatur året runt.

Vi på Luftmiljöbutiken är stolta över att kunna erbjuda marknadens
bästa produkter för värme, kyla och bättre luftmiljö. Hos oss hittar
du alla de etablerade leverantörerna: Panasonic, Daikin, Bosch,
Electrolux, Mitsubishi och Samsung värmepumpar och luftkonditionering.

Läs vad 45 kunder tycker om Luftmiljöbutiken

• Catharina L
    Catharina L skrev om Luftmiljöbutiken
    Mycket trevligt och professionellt bemötande av säljare Anders Arvidsson när vi kontaktade Luftmiljöbutiken i mitten av oktober. Även montör Rami och elektriker Janne gjorde ett toppenjobb när de kom ut till oss i vårt fritidshus på en ö i skärgården och monterade den daikin luftvärmepump vi valt. Allt sköttes enligt tidplan och ett fel på fakturan rättades genast till.
    Pumpen värmer nu huset gott så vi är mycket nöjda och kan varmt rekommendera Luftmiljöbutiken.
    2016-12-02 Felix B svarar Catharina L
    Hej Catharina, tack för din fina recenssion, Anders, Rami och Janne hälsar så mycket.
    Felix B gillar detta
  • Jeanette R
    Jeanette R skrev om Luftmiljöbutiken
    Jag fick otroligt snabb respons på mitt fel. Min gamla värmepump som bara var 4 år hade gått sönder och Panasonic vägrade hjälpa till. Jag tog då kontakt med Luftmiljöbutiken. Kontaktade dem på onsdagen och fick en offert på fredagen beställdes min nya luftvärmepump och jag fick den installerade onsdagen veckan därpå. Tack snälla Anders för ditt snabba och stora engagemang i mitt bekymmer.
    Jag kommer att rekomendera luftmiljöbutiken till alla som skall installera värmepumpar. mvh jeanette
    Felix B gillar detta
  • Jarmo  H
    Jarmo H skrev om Luftmiljöbutiken
    Jag är mycket nöjda med Luftmiljöbutiken, hur säljare Sigge Bjerregaard skötte sig med att hjälpa oss med genom gång av Daikin R32 luftvärmepumpen samt genomgång hur luftvärmepumpen fungerar på alla sina inställningar bäst/ samt genomgång om vi behöver uppdatera med flera luftvärmepumpar för bättre inomhusklimat/värme, Sigge är väldigt professionell och seriös. Han tog inga genvägar utan berättade lugnt och metodiskt flertal gånger, vilket gör att man känner sig väldigt trygg som kund.
    2016-11-22 Felix B svarar Jarmo H
    Hej Jarmo, tack för din recension, Sigge hälsar också och tackar så mycket.
  • Britt-marie E
    Britt-marie E skrev om Luftmiljöbutiken
    Utmärkt förutom att vi för två år sen försökte få kontakt med Felix han skulle ringa men hörde aldrig av sig där missade ni en stor order .För övrigt idagens läge är vi jättenöjda med leverans av pump och montering samt el.jobb.Har även beställt till tidigare pump Frostavringning som vl väntar på.
    2016-11-03 Felix B svarar Britt-marie E
    Hej Britt-Marie, vad roligt att ni är nöjda, Jens ser till att ni får erat dräneringstråg levererat. Jag ber om ursäkt att vi inte fick tag i varandra för två år sedan.
  • Michael T
    Michael T skrev om Luftmiljöbutiken
    Har bett om en offert på 2st nya luftvärmepumpar. Kan inte ge ett bättre betyg då jag inte ens får en prisuppgift. Känns inte helt ok. Jag respekterar att det är mkt att stå i men kommunicera detta till mig i så fall. Som sagt, väntar fortfarande på ett pris så att jag ev kan spendera pengar hos er?!?!?
    2016-09-27 Felix B svarar Michael T
    Hej Michael,

Tråkigt att du känner dig missnöjd. Vi kan inte se att du försökt ringa oss men vi fick en förfrågan via vår hemsida onsdag 2016-09-21 kl 20:28, klockan 21:04 mejlar vår säljare Sigge dig men det mejlet kommer inte fram pga av att han missat ändra mejladressen. Han har sedan försökt att ringa dig ett antal gånger utan resultat. Vi brukar svara mycket snabbt på alla förfrågningar, men det gäller då också att du är anträffbar för att det ska fungera.
  • Butik Pistill
    Butik Pistill skrev om Luftmiljöbutiken
    Tack för snabb installation och bra service
  • Carl I
    Carl I skrev om Luftmiljöbutiken
    Snabb och rapp service. Kunnig personal. Mkt nöjd
  • Anders Å
    Anders Å skrev om Luftmiljöbutiken
    Vi är mycket nöjda med Luftmiljöbutiken, både hur deras säljare Sigge Bjärgård skötte sitt arbete med att hjälpa oss välja lösning och förbereda oss och hur deras installationsteam arbetade. Sigge är väldigt professionell och seriös. Han tar inga genvägar
    utan arbetar lugnt och metodiskt vilket gör att man känner sig väldigt trygg som kund. Även demonteringen av vår gamla panna och tank fungerade väldigt bra :-)
    2016-08-17 Felix B svarar Anders Å
    Hej Anders, Sigge och hela teamet som installerade hälsar och tackar för din recension.
  • Tony
    Tony skrev om Luftmiljöbutiken
    Kanon nöjd 👍🏾väntar på en skruv bara ;)
    2016-08-17 Felix B svarar Tony
    Hej Tony, tack för din recension, skruven ska vara levererad.
  • Silververket Ab
    Silververket Ab skrev om Luftmiljöbutiken
    Allt gott till er.
    Superproffsig personal samt proffsigt bemötande av alla inblandade.
    Allt sköttes enligt tidsplan.
    Nu har vi kallt o skönt:-)
    2016-08-17 Felix B svarar Silververket Ab
    Anders hälsar och tackar för er fina recension.
  • Alexander B
    Alexander B skrev om Luftmiljöbutiken
    Luftmiljöbutiken gjorde processen oförväntat smidig. Det gick snabbt, de var lösningsorienterade inför mitt tighta schema och framförallt oväntat billiga. Jag installerade en stor AC i min lägenhet. Jag fick ett varmt och tryggt intryck av både koordinator och utförare. Detta var förmodligen det viktigaste i denna situation, med tanke på det kompetensgap som ju föreligger mellan mig som privatperson och den kunniga leverantören. Man inser att man skulle kunna bli lurad till vad som helst eftersom att man inte förstår sig på byggnationen. Därför var det väldigt skönt att få intrycket av att dessa personer kunde man lita på. En magkänsla. Denna magkänsla bekräftades när fakturan kom och till skillnad från alla andra fakturor man får från andra håll så stod där de avtalade beloppet och ingenting annat. Rekommenderas !
    2016-02-10 Representant för Luftmiljöbutike svarar Alexander B
    Hej Alexander och tack för din fina rekommendation!
  • Thomas N
    Thomas N skrev om Luftmiljöbutiken
    Jag fick snabb hjälp och professionell montering av min pump.Jag fick svar på alla mina frågor angående val av pump. Jag kan rekommendera luftmiljöbutiken.
  • Hans E
    Hans E skrev om Luftmiljöbutiken
    Jag köpte en Daikin Luft/Luft värmepump med installation.Allt har fungerat bra även uppföljning av några oklara funktioner som de hjälpte till att räta ut.
  • Lars G
    Lars G skrev om Luftmiljöbutiken
    Fullständigt nöjd med installation och drift! Sommaren är räddad!
    2016-02-05 Representant för Luftmiljöbutike svarar Lars G
    Hej Lars! Vi bugar o bockar för ditt inlägg!
  • Kenneth S
    Kenneth S skrev om Luftmiljöbutiken
    Köpte en luftvärmepump som monterades och fungerade inom 10 dgr. Allting fungerade smidigt. Pumpen brummar fint och värmer i stugan.
  • Camilla M
    Camilla M skrev om Luftmiljöbutiken
    Bra produkt - luftvärmepump. Efter lite stul gällande fakturering gjorde dock företaget rätt för sig.
  • J H
    J H skrev om Luftmiljöbutiken
    Bra produkter och trevliga montörer men värdelöst bemötande av säljare efter montering. Lyssnade inte alls på vad jag hade för fråga utan var direkt aggressiv och otrevlig.
  • Daniel B
    Daniel B skrev om Luftmiljöbutiken
    Är helnöjd med luftmiljöbutiken! Lätt att få kontakt med säljare. Trevligt och kunnigt bemötande. Leverans av pump på utsatt tid, installationen snyggt gjort! Gillar också att de följer upp utfört arbete då jag blev uppringd av säljaren för att se att jag var nöjd!
    Representant för Luftmiljöbutike gillar detta
  • Staffan B
    Staffan B skrev om Luftmiljöbutiken
    Håller leveranstid efter påminnelse.
    Bra installation med bra personer.
    Grejerna funkar klockrent. Visserligen inga minusgrader ännu.
    Faktura helt enligt ök.
  • Tomas S
    Tomas S skrev om Luftmiljöbutiken
    Bra professionellt bemötande med platsbesök innan avlämnad offert.
    Snygg installation och av en väl fungerande anläggning.
  • Ulf G
    Ulf G skrev om Luftmiljöbutiken
    Bra, snabb installation, noggranna killar, och bea bemötande.
  • Per-olof S
    Per-olof S skrev om Luftmiljöbutiken
    Trevlig säljare, bra installatör och bra produkterså här långt.
  • Stefan H
    Stefan H skrev om Luftmiljöbutiken
    Köpt produkt: Luftvärmepump typ Daikin CaldoX25

Snabb leverans och trevligt "upphandlingsbemötende". Smidigt och snabbt montage med proffsigt och trevligt uppträdande!
    Intrycket av produkten är hittills mycket gott med konstant rumstemperatur enl. inställning (har ännu ej prövats i vinterklimat), låg ljudnivå och fin design!
  • Håkan L
    Håkan L skrev om Luftmiljöbutiken
    Det är bra om samma person arbetar hos oss vid samtliga besök. Då har vi samma överenskommelser. Annars helt Ok.
  • Stefan S
    Stefan S skrev om Luftmiljöbutiken
    Ett bra bemötande från säljare och installatörer. Installatörerna gjorde ett seriöst och gediget arbete med hög precision i sitt utförande.
  • Olli L
    Olli L skrev om Luftmiljöbutiken
    Hade bestämt mig för att köpa en luft/luftvärmepump, primärt för kyla på sommaren och sekundärt som reservvärme (hade redan luft/vattenvärmepump för uppvärmning och bruksvatten).
    Huset är i två plan, med svårt att hitta bra placering för innedelen, då övre våningen var viktigare, men ville gärna få kyla även ner. Utedelen skulle också placeras och rörledningarna dras så diskret som möjligt.
    Fick sakkunnig hjälp snabbt, med val av produkt som passade mina behov, med hembesök för att planera placering, och till slut leverans med installation exakt vid utlovad tid.
    Kan inte säga annat än att jag är supernöjd och kan varmt rekommendera Luftmiljöbutiken. Kommer garanterat att anlita dem igen om liknande behov uppkommer pånytt.
  • Gunnar Z
    Gunnar Z skrev om Luftmiljöbutiken
    Undertecknad inhandlade hösten 2012 en luft-värme-vattenpump- anläggning av luftmiljöbutiken.

Installationen och inställningen av anläggningen utfördes under en tid <en vecka.
    El-räkningarna har minskat med 40 % samtidigt som en jämnare inomhustemperatur och mer behaglig inomhusluft att inandas blivit ett tydligt resultat.

Eftersom luft-miljöbutiken är kundorienterad och dessutom kundanpassar alla sina sålda produkter är det rimligt och riktigt att giva luftmiljöbutiken bästa rekommendationer.

Gunnar Evert Nilsson
    Stockholm
  • Halldòr H
    Halldòr H skrev om Luftmiljöbutiken
    Bemötandet från företaget har varit bra vid alla tillfällen. Jag bad om hembesök för rådgivning kring köp av luftvärmepump till min villa och de rekommendationer jag fick var i linje med det jag själv hade tänkt skulle vara ett bra alternativ. Jag fick indikationer om hur länge det skulle dröja innan installationen skulle utföras och den informationen stämde väl. Själva installationen var proffsigt gjord, även där ett trevligt bemötande och bra information om den installerade produkten. Det enda jag kan klaga på är att jag fick påminna några gånger om information som företaget skulle skicka till mig kring köpet och att vid installationen fanns inte alla delar på lager så de skulle levereras vid ett senare tillfälle. Dessa har jag inte fått än, men har blivit lovat att det ska ske nu i veckan.
  • Janne N
    Janne N skrev om Luftmiljöbutiken
    Ett av de bästa service företag jag har anlitat.
  • Niklas
    Niklas skrev om Luftmiljöbutiken
    På ytan seriösa, men har fått en otroligt osympatisk bemötelse från deras säljare. Otrevlig, kort i tonen.

Gick in till deras butik, hälsar vänligt på första anställda jag ser och förklarar att jag behöver hjälp att välja en produkt. Han tittar på mig, vänder på klacken och säger till sin kollega: kan du ta killen i dörren, jag orkar inte.

Efter en kortare tids dialog angående vilken produkt som passar (ordet dialog används lätt här, för det var främst han som anklagade mig att jag inte kunde deras affärsområde) så säger han: om inte du säger vilken produkt du vill ha så tar det här för lång tid, och jag vill gå på lunch nu.

Så kontentan är: de är säkert kompetenta, kanske har de bra priser, men behöver du hjälp att välja din produkt - gå någon annanstans. Servicen är dålig, osympatisk och rent av aggressiv.

Och måste du prata med dem, gå inte till deras butik. Och måste du gå till deras butik, gå inte 13:00.

Var länge sedan jag blev så otrevligt bemött.

Tilläggas bör är att jag gick till deras butik för att jag kände att det var svårt att kommunicera med dem via e-post för att de hade en väldigt kort ton och osympatisk attityd.

Nej, jag kan inte allt om värmepumpar. Jag kan inte allt om luftkonditionering. Jag vet inte vilken av deras produkter som passar mig bäst. Där är just DÄRFÖR jag vänder mig till dem.

När jag tackar för mig, skakar hand med säljaren och ska gå från butiken avslutar han med "Du kanske ska lära dig att ställa rätt frågor innan du kommer hit igen"
    2015-04-27 Representant för Luftmiljöbutike svarar Niklas
    Hej Niklas,

För det första så vill jag be om ursäkt och tycker det är synd hur du uppfattat oss och vår verksamhet. Jag själv som mötte dig i dörren och hälsade på dig, jag vände inte på klacken, jag hade precis hämtat det jag skulle ute i butiken och gick för att lämna det på mitt skrivbord.

Jag bad samtidigt min kollega att hjälpa dig för att jag skulle gå på lunch. Du citerar mig helt fel.

Du får sedan hjälp av min kollega,. han ställer frågor för att komma fram till vad det är du behöver. Det framkommer att du bor i en hyresrätt och att du har talat med din hyresvärd och fått tillstånd att göra en installation, senare så ändrar du dig till att du inte fått tillstånd utan bara talat med dem förra sommaren och sedan inte fått svar från dem.

När du ska gå så säger min kollega till dig, har du inte fått svar från fastighetsägaren sedan förra sommaren så kan det vara bra att kontakta dem igen och då ge dem en korrekt beskrivning av vad det är du vill göra och om de har några frågor du inte kan svara på kan de vända sig till oss.

Vi försöker alltid hjälpa alla så gott det går, när någon inte riktig vet vad de vill eller om de har möjlighet att göra något så är det dock svårt alla gånger att hitta en lösning.
  • Mats O
    Mats O skrev om Luftmiljöbutiken
    Jag fick ett bra och proffessionellt bemötande i samband med service och senare en reparation av vår luftvärmepump.
  • Martin E
    Martin E skrev om Luftmiljöbutiken
    Mycket bra bemötande, framförallt kundservice. Det var en kille som var mycket bra.
  • Anna B
    Anna B skrev om Luftmiljöbutiken
    Köpte en värmepump på webben. Helhetsupplevelsen var bra. Kan ju ingenting själv så jag ställde många och dumma :-) frågor och fick bra hjälp.
  • Nikola T
    Nikola T skrev om Luftmiljöbutiken
    Min uppfattning är att Luftmiljöbutiken är ett ytterst seriöst företag som alltid ser till att kunden blir nöjd hela vägen. Alla företag gör fel ibland, skillnaden mellan bra och dåliga företag är att dem bra tar ansvar, återkopplar och åtgärdar eventuella fel och misstag. Dem installerade bergvärme i min morbrors kåk och han var nöjd. Jag vet att Felix har fått rätt i Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) mot flera personer som jag tar mig rätten att kalla rättshaverister.
    2013-12-28 Representant för Luftmiljöbutike svarar Nikola T
    Tack Nicola, vår ambition är alltid att se till att våra kunder är nöjda. Vi har idag över 18.000 registrerade kunder och och ibland kan det uppstå missförstånd. Vi försöker alltid rätta till eventuella misstag men vid sällsynta tillfällen så låter man sig inte nöjas med det. Vi har dock endast haft ett fall i ARN och vi fick då rätt. Det handlade då endast om att kunden inte ville göra rätt för sig. Roligt att din morbror är så nöjd att han berättat det för dig./Felix
  • Stefan D
    Stefan D skrev om Luftmiljöbutiken
    Installerade luftkonditioneringen på mitt kontor. Hjälpte mig att välja optimal lösning. Ärlig dialog och bra genomfört arbete.
  • Theodor T
    Theodor T skrev om Luftmiljöbutiken
    Köpte en värmepump via deras hemsida till fritidshuset på 120 m2. Allt gick bra. Bra svar på de få frågor jag hade.
  • Lilian T
    Lilian T skrev om Luftmiljöbutiken
    Vi köpte vår Panasonic luft-luftvärmepump från Luftmiljöbutiken och dem stod även för installationen. Upplevde dem som väldigt kunniga och proffsiga. Håller med om mycket som Björn E skriver. Dem engagerade sig helhjärtat och vi lärde oss en hel del i processen.
  • Björn E
    Björn E skrev om Luftmiljöbutiken
    Jag kom i kontakt med Luftmiljöbutiken (Fredrik Ekstrand) eftersom vi letade efter en auktoriserad servicefirma som kunde göra en funktionskontroll av luft-vattenvärmepumpar av andra fabrikat än sina egna. Hade en pump av ett märke som gått i konkurs och behövde någon som hade övergripande kompetens i ämnet och således kunde ta sig an även pumpar av mindre kända märken (i det här fallet ett misstänkt blufföretag). Måste säga att vi fick ett otroligt snabbt, proffsigt och engagerat bemötande. Redan dagen efter vår kontakt med dem hade vi en tekniker på plats! Har haft flera samtal med Fredrik och tycker att Luftmiljöbutiken har visat ett genuint engagemang och intresse för vårt problem och försökt hjälpa oss på alla sätt. Upplevde ett stort och brett kunnande om hela fastighetens värmesystem och vi har lärt oss massor om vårt eget hus efter vår kontakt med dem!
  • Janet A
    Janet A skrev om Luftmiljöbutiken
    VARNING VARNING LURAR SINA KUNDER. SA EN SAK I TELEFON NÄMLIGEN ATT MINA INSTÄLLNINGAR STÄMDE MEN ATT DET MÅSTE VARA FEL PÅ NÅN KOMPONENT OCH ATT DET SKULLE INGÅ I GARANTIN SKICKADE UT EN TEKNIKER OCH SEN FICK JAG EN FAKTURA PÅ 2500 KR. SKULLE INTE REKOMMENDERA DETTA FÖRETAG TILL NÅGON. SE UPP
  • Anna L
    Anna L skrev om Luftmiljöbutiken
    Jag instämmer i korthet med det som "Magnus H" och "Anders v" har skrivit innan mig.

På ytan verkar Luftmiljöbutiken seriösa, men jag har upplevt stora brister i både bemötande och servicekvalité. Defekta produkter, brutna löften, ovillighet att stå för sitt ord och mot slutet rent av fientligt bemötande. De har kostat mig tid, pengar och främst av allt huvudbry. En liten firma som detta kan vara något positivt, men inte i det här fallet. Köp hellre av någon större och mer seriös firma och undvik problem. En lärdom för mig.
    Niklas gillar detta
  • Jan H
    Jan H skrev om Luftmiljöbutiken
    Köpte en Panasonic luftvärmepump via nätet med installation och 5 års garanti. Allt fungerade perfekt, snabb leverans, snygg och proffsig installation.
  • Anders v
    Anders v skrev om Luftmiljöbutiken
    Köpt luft/luft pump av dom. Det enda som fungerade från deras sida var att skicka fakturan. Dom kom inte på avtalad tid för monteringen, när dom monterade stack montören utan att vara klar, dök upp efter ett antal telefonsamtal . Visade sig att han hade missat att täta hålet i ytterväggen för rörinstallationen men vad värre var att han även missade monteringen av slangen för kondensvattnet. Vi har efter det ett skadat golv som Luftmiljöbutiken inte vill ta ansvar för. ANVÄND DOM INTE!!
    2013-03-14 Representant för Luftmiljöbutike svarar Anders v
    Hej Anders,
    Ledsen att du inte fick den installation och omedelbara hjälp du förväntat dig. Bristerna från installationen åtgärdades dock omgående när du anmälde dem till oss. Vi har haft kontakt med dig och erbjudit dig att skicka golvspecialister för att se hur golvskadan kan åtgärdas och Fredrik E väntar på att höra ifrån dig.
    Mvh Felix
    2013-09-06 Anders v svarar Representant för Luftmiljöbutike
    Golvspecialisten var på plats 24/3 2013. Skulle lämna offert till Fredrik som sedan skulle återkomma vilket försäkringsbolag som skulle stå för kostnaderna. Det har han inte gjort. Tycker att Ni sköter det här helt bedrövligt. Att du sedan skriver att ni åtgärdade bristerna i installationen omgående är ju en fin omskrivning,installatören smiter från ett ofärdigt jobb och jag får jaga Bertil på alla telefonnummer jag hittar.
    Läs mer genom att expandera tråden +
    Nikola T, Anna L gillar detta
  • justyn r
    justyn r skrev om Luftmiljöbutiken
    Hej Alla,
    jag köpte för en vecka sedan Panasonic Luftvärmepump via internet från Luftmiljobutiken.Firman skickade mail och hade kontakt via telefon med mig.
    Även ringde efter leveransen och undrade om allt var ok.
    Kan varm rekommendera företaget,den var billigast och bra service.
    Tack Justyn
  • Mac J
    Mac J skrev om Luftmiljöbutiken
    Efter att ha kontaktat ett antal företag gällande en trasig värmepump löste Luftmiljöbutiken mitt problem.
    Då kundservice är i mina ögon extremt viktigt skulle jag inte tveka en sekund på att välja detta företag igen. Nästa gång blir det förmodligen en Luft/vatten installation och jag har största förtroende för Luftmiljöbutiken.
  • Magnus H
    Magnus H skrev om Luftmiljöbutiken
    Företaget kan på ytan verka seriöst men jag måste nog ifrågasätta det. Har försökt beställa service på min Panasonic värmepump som jag köpt från dem. Om man överhuvudtaget får tag på någon i telefonen så säger de bara att de skall ringa tillbaka inom en kvart. Detta händer naturligtvis aldrig :-). Konstigt eftersom jag faktiskt vill köpa tjänster av dem. men det finns fler företag som servar dessa pumpar så det får bli någon annan. Kanske är de på väg att gå i konkurs. Skulle passa mig för att handla av dem
    Niklas, Anna L gillar detta

Birger Jarlsgatan 83, 113 56 Stockholm