Luftmiljöbutiken

Luftmiljöbutiken

luftmiljobutiken.se
  • BadgeTenYears
4.3

Luftmiljöbutiken etablerades 1994. Sedan dess har vi hjälpt företag, kontor, butiker, bostadsrätts-föreningar och hushåll i hela Mälardalen att spara energi och få en skönare inomhusmiljö med ren luft och rätt temperatur året runt. Vi har egna certifierade kyltekniker som gör snygga och professionella installationer. Vi på...

294 omdömen om Luftmiljöbutiken

Sedan starten hos Reco 2013

Johan Oscar Wilhelm N
Skrev om Luftmiljöbutiken

Mycket bra, lyhörda, proffsiga.

Anders K
Skrev om Luftmiljöbutiken

Bra, men. det saknades skruvar till wifi-insatsen för min Daikin luftvärmepump

Svar från Luftmiljöbutiken

Det låg nog med inlindat i en tejpbit, brukar sitta fast med plastpåsen. Du missade nog den.

Peter J
Skrev om Luftmiljöbutiken

Jag hittade vad jag sökte efter på ett enkelt sätt, och varorna levererades dagen efter. Mycket nöjd.

Tack Peter för en mycket fin recension

Peter M
Skrev om Luftmiljöbutiken

De flesta som säljer luftvärmepumpar skickar bara ut offerter utan att ta hänsyn till hur huset ser ut och vad man vill uppnå. Luftmiljöbutiken bokade istället upp ett möte för att se på möjligheterna och vad som borde vara bäst. Det resulterade i ett helt annat installation än vad vi tänkte oss med resultatet att det blev kanon.

Tack Peter för en mycket fin recension

Claes L
Skrev om Luftmiljöbutiken

Alltid trevlig och kunnig personal

Svar från Luftmiljöbutiken

Hej Claes, tack så mycket för recensionen!

Niklas M
Skrev om Luftmiljöbutiken

Trevligt bemötande och hög kvalitet. Allt gjordes i tid och på rätt sätt. God kommunikation.

Svar från Luftmiljöbutiken

Hej Niclas, tack för din recension!

Erika B
Skrev om Luftmiljöbutiken

Vi har installerat en Toshiba luftvärmepump för två dagar sedan. Installation gick smidigt och allt fungerar som det ska så här långt. Trevligt och proffesionellt bemötande av både installatör och elektriker. Vi är nöjda med vår upplevelse!

Svar från Luftmiljöbutiken

Tack Erika för den fina recensionen

Lennart A
Skrev om Luftmiljöbutiken

Blev mycket bra bemött av samtliga personer som jag var i kontakt med på Luftmiljöbutiken. Nöjd med köpet och instsallationen

Svar från Luftmiljöbutiken

Stort tack Lennart för den fina recensionen

Lennart F
Skrev om Luftmiljöbutiken

I mellandagarna försökte jag lägga en beställning, (trågadapter till en pancake )men blev utkastad innan fullgörande. Försökte gå in igen , men var då blockad! (säkerhet på ip-nivå). Drygt 2,5 månader senare kommer plötsligt meddelande om leverans!! Det är ngt skumt med detta företag. Går det att sätta betyg -5?

Svar från Luftmiljöbutiken

Hej Lennart, något skumt är det inte med oss och vi tycker du överreagerar lite i din recension. Produkten har varit restad hos vår leverantör och tyvärr verkar inte informationen ha nått fram till dig om senare leverans, vilket ber om ursäkt för.

Hans K

Kompetent och trevlig personal

Svar från Luftmiljöbutiken

Stort tack Hans för den fina recensionen

Fredrik G
Skrev om Luftmiljöbutiken

Enkel att ha kontakt med. Tydlig kommunikation. Leverans enligt avtal. Jag återkommer.

Svar från Luftmiljöbutiken

Hej Fredrik tack för din fina recension

Represtntant Bil & Motorteknik

Leverans först efter månader trots utlovat samt många påminnelser. Oftast ingen respons vid efterfrågan av leveransen via hemsidan. Chatfunfunktionen fungerar inte heller, saknas återkoppling, trots utlovad, på avsaknad leverans. Vid telefonkontakt otrevligt bemött före ens hinner framföra min frågeställning. Svaret blev: i otrevlig ton, "du har ringt fel" samt slänger man på luren. Usch och fy. Var på väg att lägga en ny order om ca. 16.000,- vilket jag även meddelat, men avstår självklart på grund av ovan. Den för...

Svar från Luftmiljöbutiken

Hej, tack för din recension, det var en tråkig upplevelse du haft och vi beklagar detta. Vi har själva saknat återkoppling från vår leverantör om leveranstiden men det är ingen ursäkt utan det har tagit alldeles för lång tid. Om Chat-tjänster finns det mycket att säga om, de kan vara bra ibland men kan inte vänta sig för mycket utanför kontorstid. Vi tar till oss kritiken och lovar att blir bättre på att återkoppla. Trevlig helg!

Morten H
Skrev om Luftmiljöbutiken

Bra och trevlig service både på telefon och i butiken.

Svar från Luftmiljöbutiken

Hej Morten, tack för din recension!

Harald U
Skrev om Luftmiljöbutiken

Kompetent och snabbt Inga särskilt förväntningar. Positivt överraskad Bra köpupplevelse

Svar från Luftmiljöbutiken

Hej Harald, tack för din recension! Kul att vi överträffade dina förväntningar.

Hans B
Skrev om Luftmiljöbutiken

Proffsiga från bokning till leverans av service. Utmärkt bemötande.

Svar från Luftmiljöbutiken

Tack snälla Hans vi uppskattar verkligen den fina bedömningen.

Jimmy K
Skrev om Luftmiljöbutiken

Bara positivt att säga om Luftmiljöbutiken. Vår luftvärmepump funkar super. Blev en Daikin Perfera.

Svar från Luftmiljöbutiken

Hej Jimmy, tack för din recension, hoppas ni nu har det varmt och skönt.

Ingrid Gunilla Ö
Skrev om Luftmiljöbutiken

Jag köpte två stycken luft/luftvärmepumpar i höstas (2023). Sammantaget är jag mycket nöjd med slutresultatet; den goa värmen och estetiken, både interiört och exteriört. Har fått bra hjälp och fint bemötande från försäljare Lars Dahlman. Hade även kontakt med en annan försäljare som sa att jag hade rätt till statligt bidrag, vilket dock visade sig inte stämma.

Svar från Luftmiljöbutiken

Tack snälla för de fina recensionerna Det värmer verkligen

Helene U
Skrev om Luftmiljöbutiken

Vi fick två helt olika anledningar till uppstått fel på uteagregatet. Tekniker säger en sak och innesupprt säger en annan.

Svar från Luftmiljöbutiken

Hej Helene, tack för din recension, vad vi kan utläsa från vår arbetsorder så har både support och tekniker gett samma information. Hör av dig till supporten om det är några oklarheter.

MARTIN S
Skrev om Luftmiljöbutiken

Utmärkt service från start till slut. Företaget behövde ett par luftvärmepumpar och efter kontakt med Lars på Luftmiljöbutiken blev valet enkelt. Snabbt svar, platsbesök för att kontrollera lägen, digital offert med utförlig beskrivning och möjlighet till justeringar. Dessutom utfördes installationen strålande och installatörerna måste få en eloge för att de gjorde sitt yttersta för att minimera störningar i verksamheten!

Svar från Luftmiljöbutiken

Hej Martin Tack snälla för de fina recensionerna det uppskattas verkligen.

Stefan Å
Skrev om Luftmiljöbutiken

Ska skicka retur får ej bekräfta returen

Svar från Luftmiljöbutiken

Hej Stefan, tack för din recension men vi blir lite konfunderade. Vi kan inte se att du gjort någon retur. Du skickade in en fråga om hur man gör en retur den 9:e och vi svarade dig den 10:e och frågade vad det var du ville returnera och vad det gällde för ordernummer. Vi har sedan inte hört från dig före denna recension. Hur man gör en retur finner du all info om på vår hemsidas kundtjänst och i köpevillkoren.

Ulrika L
Skrev om Luftmiljöbutiken

Fick enorm hjälp både med inköp och installation av luftvärmepump.. Snabbt och proffsigt. Julen blev räddad!

Svar från Luftmiljöbutiken

Hej Ulrika tack för det fina omdömet det värmer

STAFFAN L
Skrev om Luftmiljöbutiken

De gånger jag haft att göra med Luftmiljöbutiken har enbart varit positivt. Den tjänst jag köpte senast var service av innerdelen och information om hur rengöring skulle göras.

Svar från Luftmiljöbutiken

Hej Staffan, tack för din recension men den text du skriver verkar inte stämma överens med det betyg du gett oss.

Björn Ove E
Skrev om Luftmiljöbutiken

Fick min luft- värmepump installerad förra sommaren. Fungerar perfekt. Mycket nöjd med bemötandet i butiken. Fick svar på alla mina frågor och hjälp med att välja rätt modell. Installatören gjorde ett utmärkt arbete och dessutom var han trevlig. Tog med sig all emballage etc. Ett extra plus var hembesöket innan installation för att säkra att allting skulle fungera.

Svar från Luftmiljöbutiken

Hej Björn, tack för din recension, vad kul att du är nöjd med din anläggning.

Sebastian Å
Skrev om Luftmiljöbutiken

Bra info på mail. Produkten hace pcmh45 gör det den skall!

Svar från Luftmiljöbutiken

Hej Sebastian, tack för din recension, PCMH45 är en riktigt bra luftfuktare.

Gunnar L
Skrev om Luftmiljöbutiken

På ett vänligt och proffsigt sätt. Bra service och att pumpen ska fungera bra. Det verkar den göra. Service av luftvärmepump.

Svar från Luftmiljöbutiken

Hej Gunnar, tack för din recension och God Jul!

Berg E
Skrev om Luftmiljöbutiken

Elektrikern som var här var trevlig och och min luftvärmepump fungerar

Svar från Luftmiljöbutiken

Hej, tack för din recension och God Jul!

Gunilla D
Skrev om Luftmiljöbutiken

Trevlig personal som hjälpte oss att installera vår luftvärmepump.

Svar från Luftmiljöbutiken

Hej Gunilla, tack för din recension!

Cecilia M
Skrev om Luftmiljöbutiken

Har installerat en luft-vatten pump från Daikin via Luftmiljöbutiken och har fått mycket bra service och bemötande. Vill framförallt lyfta Sigge Bjerregaard som visat stort engagemang och varit mycket behjälplig.

Svar från Luftmiljöbutiken

Hej Cecilia, tack för din recension, Sigge hälsar också och tackar så mycket.

Håkan B
Skrev om Luftmiljöbutiken

Lars Dahlman säljaren, var en väldigt trevlig man. (Värmlänning så klart). Visade genuint intresse för arr vi skulle bli nöjda. Värmepumpen (Daikin) blev visserligen försenad 14 dagar men det gjorde inget. Tobias som gjorde installationen gjorde ett proffsigt arbete. Bemötandet från företaget har varit mycket bra..Detta är den andra Daikin vi har köpt av Luftmiljöbutiken. Nöjda kunder kommer tillbaka.

Svar från Luftmiljöbutiken

Hej Håkan, Tack för din recension!

Mannby B
Skrev om Luftmiljöbutiken

Kunde vara lite bättre leverans information Samt installations informationen mm på svenska hade inte skadat.

Svar från Luftmiljöbutiken

Hej, tack för din recension, Daikin brukar skicka med manualer på svenska men det ligger nog mer hos DHL att det är missat. Det går alltid bra att höra av sig via vår hemsida eller ringa om det är något som saknas. Skickar dem till dig via epost.

Henry F
Skrev om Luftmiljöbutiken

Enkelt och snabbt samt att varan uppfyllde mina krav mer än väl.

Svar från Luftmiljöbutiken

Hej Henry, tack för din recension!

Per E
Skrev om Luftmiljöbutiken

Bokningen blev tredje gången gillt Först kom inte andra ringde och sa att hans jobb tog längre tid Tredje kom en service person som gjorde ett utmärkt jobb

Svar från Luftmiljöbutiken

Hej Per, beklagar att du blev avbokad tidigare men jobbet innan ditt tog längre tid än beräknat. Vi i alla fall till det, tredje gången gillt.

Magnus P
Skrev om Luftmiljöbutiken

Proffsigt och enkelt. Mycket nöjd med min nyrengjorda luft/luftvärmepump

Svar från Luftmiljöbutiken

Hej Magnus, tack för din recension!

annika h
Skrev om Luftmiljöbutiken

Bra service vid bokning av tjänst. Trevlig och proffsig tekniket. Toppbetyg på alla sätt!

Svar från Luftmiljöbutiken

Hej Annika, tack för din trevliga recension!

Karin H
Skrev om Luftmiljöbutiken

Trevligt bemötande, noggrann och proffsig tekniker

Svar från Luftmiljöbutiken

Hej Karin, tack för din fina recension!

Magnum A
Skrev om Luftmiljöbutiken

Fick bra och proffsig hjälp att välja rätt produkt. Utmärkt!

Svar från Luftmiljöbutiken

Hej Magnum, vi tackar för din recension!

Per G
Skrev om Luftmiljöbutiken

Snabb och trevlig serviceman. Kom exakt på utsatt tid. Gjorde ett arbete

Svar från Luftmiljöbutiken

Hej Par, tack för recensionen!

Roland C
Skrev om Luftmiljöbutiken

Enkelt att beställa arbetet, Värmepump service genomfördes på ett lugnt och strukturerat sätt, Och bra fortlöpande information om vad som gjordes och varför, Rent och snyggt resultat, arbetet genomfördes ju även innomhus, Tack

Svar från Luftmiljöbutiken

Hej Roland, tack för din recension!

Mats H
Skrev om Luftmiljöbutiken

Trevligt bemötande! Kom snabbt på plats för offert. Informationen om utseende av ovandel av innerdel gavs inte (fanns inte?). Information om konsekvensen av placeringen i trapputrymme för fjärrkontrollen gavs inte. Utestativet inte optimalt ur estetisk synvinkel. Utedelen med stativ står svajigt på gummifötter. Offerten gavs utan hänsyn till avrinningen vid kylning inomhus. Den frågan kom upp i efterhand under installationen. Bra information och kommunikation om anpassning till platsen saknades från luftmiljöbutikens...

Svar från Luftmiljöbutiken

Hej Mats, tack för din recension, är det något du vill ha åtgärdat när det gäller markstativet. Det ska inte vara svajigt om underlaget är okey. Hör i sådana av dig till säljaren eller vårt kontor.

Bo L
Skrev om Luftmiljöbutiken

Positivt Bra köpte inget hade service

Svar från Luftmiljöbutiken

Hej Bo, tack för din recension!

Centiljon A
Skrev om Luftmiljöbutiken

Bra utfört jobb, men väldigt svår/omöjlig att få svar från teknikern eftersom han inte gick att nås om vad som defakto gjordes?

Svar från Luftmiljöbutiken

Hej, jag läcksökte anläggningen utan att kunna konstatera något läckage. Fyllde på anläggningen med nytt köldmedium och körde igång den, meddelade din personal på plats vad jag gjort för något och att om problemet återkommer. så ska ni kontakta kontoret. Detta står också i min arbetsorder vilket borde följt med som info i bår faktura.

Elaine J
Skrev om Luftmiljöbutiken

Det började dåligt men slutade toppen!

Svar från Luftmiljöbutiken

Hej Elaine, tack för din recension!

Susanna G
Skrev om Luftmiljöbutiken

Alltid väl bemött. Sämre på att återkoppla vid fördröjning samt ordentligt informera oss vad som förväntades vara klart vid installation.

Svar från Luftmiljöbutiken

Hej Susanna, tack för din recension, jag vidarebefordrar din feedback. Trevlig helg!

Sofia L
Skrev om Luftmiljöbutiken

Väl bemötta och duktiga människor.

Svar från Luftmiljöbutiken

Hej Sofia, tack för din recension!

Patrik M
Skrev om Luftmiljöbutiken

Bra service, trevlig personal päoch nöjda med resultatet

Svar från Luftmiljöbutiken

Hej Patrik, tack för din recension!

Klas D
Skrev om Luftmiljöbutiken

Trevligt bemötande från både säljare och installatör. Installationen av luftvärmepumpen blev mycket bra och bättre än mina förväntningar.

Svar från Luftmiljöbutiken

Hej Klas, tack för din recension och lycka till med din nya luftvärmepump

Hans C
Skrev om Luftmiljöbutiken

Mycket god service med snabb återkoppling f& god kunskap från deras kontor/kundtjänst. Bokade lagning & Service av två trasiga LG Värmepumpar, Serviceteknikern som kom ut på plats var även han mycket kunnig och gjorde ett väl utfört arbete. Rekommenderar Luftmiljöbutiken starkt. Nästa Värmepump kommer jag att köpa från dem.

Svar från Luftmiljöbutiken

Hej Hans, tack för din fina recension!

?
Skrev om Luftmiljöbutiken

Vår trälåda som täcker anläggningen utomhus, hade börjat lossna genom.felaktigt uppsatta vinkeljärn i väggen! Vi önskade få detta åtgärdat och samtidigt beställde vi en första service på pumpen efter två år! Serviceteknikern kom efter ett par dagar och gjorde som vi kunde uppfatta ett utmärkt jobb! Trälåda är nu fastsatt på väggen på ett korrekt sätt! Dessutom var teknikern utomordentligt trevlig och en perfekt serviceman! Mvh Lars Stigberg

Svar från Luftmiljöbutiken

Hej Lars, tack för din feedback!

Sven E
Skrev om Luftmiljöbutiken

Bra o snabbt bemötande .Bra hantering av saknad produkt. Trevlig och kunnig personal.

Svar från Luftmiljöbutiken

Hej Sven, tack för din recension!

Pataya H
Skrev om Luftmiljöbutiken

Riktigt bra service! Installationen var smidig och professionell!

Svar från Luftmiljöbutiken

Hej Pataya, tack för din recension!