Luftmiljöbutiken

Birger Jarlsgatan 83, 113 56 Stockholm — Visa karta

Luftmiljöbutiken etablerades 1994. Sedan dess har vi hjälpt företag,
kontor, butiker, bostadsrätts-föreningar och hushåll i hela Mälardalen
att spara energi och få en skönare inomhusmiljö med ren luft och rätt
temperatur året runt.

Vi på Luftmiljöbutiken är stolta över att kunna erbjuda marknadens
bästa produkter för värme, kyla och bättre luftmiljö. Hos oss hittar
du alla de etablerade leverantörerna: Panasonic, Daikin, Bosch,
Electrolux, Mitsubishi och Samsung värmepumpar och luftkonditionering.

Läs vad 97 kunder tycker om Luftmiljöbutiken

• EMILIA C

2019-07-24

EMILIA C skrev om Luftmiljöbutiken
    Produkten jag beställde passade ej och jag gjorde därför en retur. Allt enligt Luftmiljöbutikens regler ang returer. Dom hämtade enligt DHL notiser ut min retur den 8/7. Än idag 24/7 har inga pengar betalts tillbaka till mitt konto. Dom svarar ej på mail och ej i telefon. Uruselt på alla sätt! Läs mer
  • 2019-04-09

Peter B skrev om Luftmiljöbutiken
    Mycket smidig och snygg installation av luftvärmepump. Läs mer
  • 2019-04-08

Andreas R skrev om Luftmiljöbutiken
    Köpte en AC till radhuset. Blev väl bemött både i telefon samt av säljaren som kom hem och stämde av vart den skulle sitta. Installationen var väl och proffsigt utförd. Trevliga hantverkare som var kunniga på sitt område. Jag är mycket nöjd med hela upplevelsen i denna affär. Rekommenderas väl. Läs mer
  • Jonas O

2019-02-19

Jonas O skrev om Luftmiljöbutiken
    Proffsig och trevlig service rakt igenom, från försäljning till montering och sedan uppföljning av genomfört uppdrag. Rekommenderar luftmiljöbutiken! Läs mer
    2019-02-19 Felix B svarar Jonas O
    Tack Jonas för din fina recenssion.
  • Oskar J

2019-01-22

Oskar J skrev om Luftmiljöbutiken
    Proffsig service rakt igenom, från montering till felsökning och åtgärder. Rekommenderar luftmiljöbutiken! Läs mer
    2019-01-24 Felix B svarar Oskar J
    Hej oskar, tack för din recession!
  • 2018-12-18

S J skrev om Luftmiljöbutiken
    Först bokade dom av en service tid pga av prioritering, vilket jag som kund snällt accpeterade (anledningen var att någon med endast bergvärme hade fått problem). Vid nästa tidpunkt fick deras tekniker problem med bilen och bokade av tiden (sådant kan hända). Men när jag då fick kontakt med butiken så sa dom först att det var vi som hade bokat av tiden och när vi inte gick med på denna felaktiga bortförklaring vilket dom också erkände, så ändrade dom till att dom inte kunde erbjuda en ny tid förrän tidigast om tre månader. Mycket oproffisigt, otrevliga inte intresserade av kundservice. Läs mer
  • 2018-12-14

Alessia L skrev om Luftmiljöbutiken
    VARNING FÖR LUFTMILJÖBUTIKEN – ANMÄLDA TILL ARN!

Den felaktiga installation som Luftmiljöbutiken ursprungligen gjorde hos oss ledde till en omfattande fuktskada när vår 2 år gamla luftvärmepump under sommarens värmebölja användes för kyla. Stora mängder vatten rann in i vår hall och ett stort renoveringsarbete fick ske. När Luftmiljöbutikens egen montör kom på besök efter detta uppgav han att luftvärmepumpen ursprungligen var felaktigt monterad och att det inte var konstigt att det rann in vatten.

Vi har varit i kontakt med Luftmiljöbutiken och vill att de står för ominstallationen av luftvärmepumpen samt vår självrisk – men har inte fått några svar från företaget trots flera försök. Det enda svar vi får är ett telefonsamtal där de meddelar att de kommer ta fakturan vidare till Kronofogden – trots att vår tvist inte är utredd. Att deras montör sagt att vatten rann in vill de nu inte kännas vid ”Han säger så mycket.” Vi har nu känt oss tvingade att gå vidare till Allmänna Reklamationsnämnden.

Installera luftvärmepump – men välj ett annat företag!
    Lite mer klagomål:
    *Vår faktura för ominstallation och service var saltad med 2-3 timmar – det vet vi eftersom vi var hemma när installationen gjordes. Inte heller detta har Luftmiljöbutiken velat justera.
    *Företaget avbokade ett besök samma dag (eftersom deras kille bara inte dykt upp – och gav oss en ny tid en månad senare). På denna nya tid dök de inte heller upp.
    *Jag räknar med ett aggressivt svar nedan - för det är just det som är Luftmiljöbutikens stora problem, att de inte kan bemöta klagomål på ett seriöst och konstruktivt sätt – utan att de istället går till attack och skyller på kunden. Läs mer
    2018-12-14 Felix B svarar Alessia L
    Hej Alessia, dig eller snarare din man Edwin kan man ju lita på, han hotade oss igår med att du kommer att skriva illa om oss på Reco om vi inte gör som han säger. Bara för att du skriver något betyder det ju inte att det är sant.
    Ert påstående om att vi saltat er räkning:
    Vi har allting loggat via GPS och det du påstår är inte sant. Att vi måste boka om ett besök samma dag när personal har sjukanmält sig på morgonen är ingenting konstigt att vi inte skulle ha kommit på den ombokade tiden kan inte stämma eftersom det är det besöket ni påstår att vi skulle ha saltat. Våra servicebilar har gps-tracking och vår bil var hos er 08:06:47 och åkte därifrån kl 13:02:24, vi har debiterat er 5 timmar vilket vi också har berättat för er att det ungefär tar att göra jobbet. Vi har från början varit väldigt tydliga i all kommunikation med vad saker och ting kostar.

Ni har inte haft några som helst belägg för era påståenden om den tidigare installationen skulle vara felaktig, ni har aldrig tidigare påpekat något till oss eller ert försäkringsbolag när er skada uppstod. Ni hänvisar till en vän som sakkunnig och att han påstår att det skulle varit felinstallerat. Er anläggning har suttit uppe utan problem sedan 2015. Vi har allting dokumenterat hos oss, hur den tidigare husägaren velat ha den installerad och hur den har kontrollerats vid tidigare servicebesök. Inget läckage eller avrinningsproblem har konstaterats.
    Om vattnet år senare kommit ut ur aggregatet har det förmodligen orsakats av damm som satt igen kondensslangen och det är underhållsrelaterat och erat ansvar att se till att det fungerar som det ska innan ni använder utrustningen. Vet ni inte hur den fungerar då ska ni inte använda den.
    Att vi talar om att vi kommer skicka vidare ärendet om ni vägrar betala är helt vanlig praxis för alla företag, sedan står det var och en fritt att bestrida en faktura. Att bestrida en faktura enbart för att slippa betala är rent bedrägligt och inget vi kan acceptera, vi skickar sådan ärenden till tingsrätten.
    Ni får gärna skicka ärendet till ARN och vi kommer att föja deras utslag.
    Som sagt var vi har allting dokumenterat och vi har skickat detta till er, vi har bett att få er dokumentation om på vilket sätt installationen skulle varit felaktigt utförd och ni har bara skickat en bild på ert aggregat som vad vi kan se är helt korrekt installerat.
    2018-12-17 Alessia L svarar Felix B
    UPPDATERING: Luftmiljöbutiken har nu betalat tillbaka för de timmar man hade tagit dubbelt betalt, så det ärendet är löst.
  • 2018-11-08

eva r skrev om Luftmiljöbutiken
    Vi sökte mailkontakt och fick återkoppling redan samma kväll. Mycket kunnig och engagerad säljare, genuint intresserad av att vi skulle få rätt pump och på rätt plats i huset. Teknikern kom på utsatt tid och gjorde snyggt jobb både inne och ute. Uppskattade verkligen att få svar, för- och nackdelar med olika lösningar och att det går att komma i kontakt på telefon utan långa väntetider. Riktigt bra! Läs mer
  • 2018-10-24

Nina W skrev om Luftmiljöbutiken
    Köpte värmepump. Installationen utfördes på ett mycket fackmannamässigt sätt där installatör och elektriker var mycket lyhörda och noggranna. Har rekommenderat er till kollegor och bekanta. Läs mer
  • 2018-10-22

Carsten D skrev om Luftmiljöbutiken
    Jag köpte en DAIKIN värmepanna med luftvärmepump. Pannan/ pumpen fungerar bra. Det fanns några små brister efter installationen pga brister i avstämning mellan installatör och företaget. Det var sedan krångligt att få kundtjänsten att fixa detta, jag behövde ringa/ mejla/ skata flera gånger. Företaget levde inte upp till mina höga förväntningar vad det gäller service. I slutändan blev det bra och pannan fungerar bra. Läs mer
  • 2018-10-21

Anders E skrev om Luftmiljöbutiken
    Köpte 2 st luftvärmepumpar säljaren som va här va kanonbra fick förtroende av butiken
    Sen kom det en elgubbe som va suverän med en tekniker från butiken jobbade o slet hela dagen hel otroligt bra o trevliga killar mitt betyg är det högsta kommer att rekommendera luftmiljöbutiken till alla som ska köpa värmepumpar Läs mer
  • 2018-10-08

Tobias S skrev om Luftmiljöbutiken
    Helt fantastisk support

Stort tack för hjälpen Anders!!!👍 Läs mer
    2018-10-21 Felix B svarar Tobias S
    Hej Tobias, tack för din recension, Anders hälsar!
  • Johan C

2018-10-08

Johan C skrev om Luftmiljöbutiken
    Bra service och kunnig personal! Läs mer
    2018-10-08 Felix B svarar Johan C
    Hej Johan, tack för din recenssion!
  • Freddy H

2018-08-16

Freddy H skrev om Luftmiljöbutiken
    Trevlig säljare. Duktig o kunnig installatör. Läs mer
    2018-08-16 Felix B svarar Freddy H
    Hej Freddy, tack för din recenssion:)
  • 2018-08-15

Bengt M skrev om Luftmiljöbutiken
    Jag och min flickvän gjorde ett köp via hemsidan som lovar runt och håller tunt.

Kanske fungerar att köpa grejer för 100.000 kr +, men akta er väldigt noga att beställa något på hemsidan. På lager betyder att det finns på någon annans lager. Leveranstid förklaras att det kan man aldrig veta, du vet hur postnord är. Vet inte när vi får den och när du får den kan vara +- 10 dagar. Det enda skälet jag valde att beställa från denna för mig okända firma var just att de hade den "på lager".

Att när man fått reda på detta avbeställa både per telefon och mail fungerade till viss del. Prylen dök inte upp i brevlådan (bra), någon utlovad återbetalning har ännu inte kommit (dryg månad).

En växel med val att bli kopplad till ekonomi och faktura avdelning, där svarar ingen, någonsin. Någon möjlighet att lämna meddelande finns inte bara en röst som uppmanar dig att ringa senare...

Lagen om returer/avbeställning och återbetalning finns ingen som helst kunskap kring. Det handlar bara om 600 kr men det som skiljer 600 från större belopp är bedrägeri och grovt bedrägeri.

Hoppas ni som framåt har några garantiärenden på era kostsamma installationer blir behandlade på det vis som lagen kräver.

Kurriosa: Prylen, ett tillbehör som får portabla ac att fungera, hittade jag på Amazon UK för 220 kr, 3 dagars garanterad leveranstid (kom fram på två). Läs mer
    2018-08-16 Felix B svarar Bengt M
    Hej Bengt, det stod klart och tydligt med feta bokstäver att produkten skulle komma hem till vårt lager i början på nästa vecka. Att du inte läser det innan du beställer är inget vi kan rå över. Att du hittar en liknande produkt på Amazon och att de är billigare är ingen kuriosa, det är väl en självklarhet och kräver ingen Einstein att förstå, de betalar ingen ju inga skatter överhuvudtaget.

Vi har under de varma dagarna varit helt nedringda, det har via hemsidan kommit in över tusen förfrågningar om dagen, mitt i semestern och den person som då jobbade och vi som hade semester försökte svara så gott det gick, det står också om detta på vår hemsida med feta bokstäver.

Vi svarade på dina meddelanden tämligen omgående.

Du har först själv beställt och sedan avbokat, det har inte gott ut någon faktura så du har inte betalt något. Din flickvän har också beställt av oss för leverans till dig och sedan avbokat, de pengarna är återbetalda till hennes kontokort.

Du verkar ha fått stora problem av att flera gånger beställa och avbeställa via vår webbshop. Vi ber om ursäkt för de besvär det kan ha orsakat dig.
  • 2018-06-11

Benny M skrev om Luftmiljöbutiken
    Beställde ett rörpaket 7m och lite kanallister och filter på hemsidan. På en torsdag.
    Ringde på fredagen för att kolla om dem visste när det skulle skickas på ett ungefär och ifall dem hade det på lager.
    Får prata med en person som är riktigt otrevlig, arrogant, kaxig. Värre än Svergie Telefonis kundtjänst.
    Han säger att man kan inte kolla eller trixa eller något, det kommer när det kommer och det skickas när det skickas.
    Försökte förklara att kyltekniker skulle komma på tisdagen och att jag var lite sent ute. Ifall det skulle hinna fram tills tisdag.
    Direkt efter det sa han till mig att det är bara att avbeställa, nästan uppmana mig till att göra det.
    Ingen flexibilitet elller service minded överhuvud taget.

Kontaktar personen på måndagen för att se till så att avbeställningen gått igenom som jag gjorde senare på fredagen på hemsidan. Samma otrevliga ton och prat. Han säger till mig att "först beställer du, sen avbeställer du, fattar du hur mycket jobb det skapar för oss". Säger då till honom att "men du sa att jag kunde avbeställa". Sa även till honom hur man brukar vara mot kunder, om man nu har ett jobb där kunder ingår. Frågade honom också vad hans problem var. För jag var trevlig hela tiden och diplomatisk även fast han kasta skit. Men alla har en gräns och den nådde han så han fick höra vilken typ han var. Sparka denna person, han såg till att ni förlora mig som kund enbart på hans attityd.
    Sen meddelar han mig att dem inte jobbar med kunder utan enbart luftpumpar och det är varmt nu. Han nekar mig också att vi hade pratat i telefon i fredags, det måste vara någon annan säger han. Det var han, går inte och ta miste om det.

Fick prata med två andra där istället och dem var jättebra och trevliga och tillmötesgående. Och var inga problem att fixa så enkla saker. Med andra ord normala människor.

Mvh Benny Läs mer
    2018-06-11 Felix B svarar Benny M
    Hej Benny,

Tack för din recenssion och vi ber om ursäkt för att du råkade ut för vår kollegas "inte ätit lunch ännu dåliga humör". Vad jag förstår så fick du sen hjälp av en annan kollega.
    2018-06-11 Benny M svarar Felix B
    Inte ätit luch ännu dåliga humör? Både på fredagen och måndagen samma beetende. Skulle spelat in det så du fått höra det själv. Det där var en dålig förklaring till hans beetende.
    Sa även till mig på fredagen "att man får det man betalar för", innebar att det var billigt och då får man ingen service. Köpte det av Polo AB i Varberg istället och blev ännu billigare där. Med jättebra service och kunde hämta direkt samma dag på deras lager.
    Han är ju direkt ingen bra presentation för erat företag.
  • Bengt A

2018-04-12

Bengt A skrev om Luftmiljöbutiken
    Bara bra.
    Kunnig, engagerad, trevlig försäljare
    Snyggt montage, tog det lugnt, metodiskt, var försiktig med allt runt omkring montageplatserna. Höll tiden när han skulle komma.👍👍👍😃 Läs mer
  • 2018-04-05

Ulf U skrev om Luftmiljöbutiken
    Köpte en ny luftvärmepump av Luftmiljöbutiken då den gamla var slut. Allt gick smidigt från första samtalet med säljaren och tydlig offert till installation enligt överskommelse. Bra uppföljning efter installation också. Jag rekommenderar företaget varmt. Varit kund sedan 1999. Läs mer
  • 2018-03-29

Carl W skrev om Luftmiljöbutiken
    Väldigt bra service och installation. Tydlig genomgång från första mötet. Nöjd med min aircondition!
    Calle Läs mer
  • 2018-03-11

Gabriel Ö skrev om Luftmiljöbutiken
    Bra service mingamla pump servades promt och bra även den nya kom på plats direkt elegant och bra och har nu funkat oklanderligt
    i en och en halv vecka! Tack för det
    även om man tar det för givet att nya grejer ska fungera! Läs mer
  • Nillan G

2018-03-07

Nillan G skrev om Luftmiljöbutiken
    Tack för snabb proffsig service, trevligt bemötande, och för att du rekommenderade denna tysta och superbra Daikin Luftvärmepump.
    Vi har ett 10 meter långt hus, det är jämn värme i hela huset, och värmen räcker in till det sista rummet, Pumpen står på 21 °, och i det sista rummet är det 19°... toppen. Tack till den snabba och duktiga montören som monterade vår pump. Jag kan varmt rekommendera denna firma ..... tack. ( det är andra gången vi beställer en Luftvärmepump från denna firma) Läs mer
    2018-03-09 Felix B svarar Nillan G
    Hej Nillan, tack för din fina recenssion.
  • 2018-03-01

Berit A skrev om Luftmiljöbutiken
    Är mycket nöjd med informationen och servicen jag fick av Luftmiljöbutiken vid val av värmepump. Affären genomfördes på ett utmärkt sätt.
    Installationen av pumpen gjordes av montören snabbt och proffsigt.
    Nöjd kund i vinterkylan!
    Berit A. Läs mer
    2018-03-01 Felix B svarar Berit A
    Hej Berit, tack för din fina recension, Anders och jonas hälsar och tackar.
  • Fernando S

2018-02-25

Fernando S skrev om Luftmiljöbutiken
    Quick and Professional service. It is obvious that they know what they are doing.

If you one quality that is what I would recommend you Läs mer
    2018-02-26 Felix B svarar Fernando S
    Hi Fernando, many thanks for your nice review.
  • Åke P

2018-02-21

Åke P skrev om Luftmiljöbutiken
    Vi kontakta luftmiljöbutiken för en service.Service killen konstaterade att kompressorn var trasig.Han ringde en säljare som ringde oss om ett hembesök.Sen gick allt fort.Han som kom och bytte till en ny Daikin gjorde ett jättefint jobb.Han frågade hur vi ville ha det och vi är jättenöjda. Läs mer
    2018-02-26 Felix B svarar Åke P
    Hej Åke, tack för din fina recenssion.
  • 2018-02-20

Sassa L skrev om Luftmiljöbutiken
    Installerade en luftvärmepump i en lokaln som rymmer en yogastudio. Mycket bra service. Lösningsorienterade och kunniga. Läs mer
    2018-02-21 Felix B svarar Sassa L
    Hej Sassa, tack för din recenssion!
  • 2018-02-18

Katja F skrev om Luftmiljöbutiken
    Hej! Eftersom min värmepump slutade fungera ringde jag supporten, som kom inom en halvtimme samma dag. Efter konsultationen bestämdes att jag beställde en ny pump, en annan fabrikat. Pumpen kom inom en vecka,installationen fördröjdes pga otillräckligt ström tillförsel. Anders Arvidsson löste problemet på ett både snabbt och professionellt sätt Läs mer
    2018-02-19 Felix B svarar Katja F
    Hej Katja, Tack för din recenssion, Anders hälsar.
  • 2018-02-18

Magnus R skrev om Luftmiljöbutiken
    Köpt en ny luftvärmepump att ersätta en tidigare. I stort bra och proffsigt. Säljaren borde vid sitt besök ha gjort en bättre studie av ev kommande installation. Bättre logik i säljsamtalet vore bra. Installatören duktig och trevlig. Läs mer
    2018-02-19 Felix B svarar Magnus R
    Hej Magnus, tack för din recenssion.
  • 2018-02-12

Amad O skrev om Luftmiljöbutiken
    Proffsig och väkdigt bra utförande. Mycket nöjd. Läs mer
    2018-02-12 Felix B svarar Amad O
    Hej Amad, tack för din recenssion!
  • 2018-02-11

Harry W skrev om Luftmiljöbutiken
    Vi har fått en ny innerdels fläktmotor i vår Daikin luftpump.
    Arbetet sköttes av en perfekt social och mycket kunnig ung man från företaget Luftmiljöbutiken.
    Mycket bra.
    Harry Weckström
    Tumba Läs mer
    2018-02-12 Felix B svarar Harry W
    Hej Harry, tack för din recenssion!
  • 2018-02-09

Kent L skrev om Luftmiljöbutiken
    En XR40 luft/luft pump har installerats och är hur nöjd som helst, snyggt sköt från början till slut. Läs mer
    2018-02-09 Felix B svarar Kent L
    Hej Kent tack för din recension, Rami hälsar.
  • 2018-02-01

Marie E skrev om Luftmiljöbutiken
    Återkoppling inom 5 minuter med tidpunkt när jag skulle bli uppringd.
    Och detta trots att klockan inte ens hunnit på 7 på morgonen.
    Perfekt Service! Läs mer
    2018-02-01 Felix B svarar Marie E
    Hej Marie, tack för din recension.
  • 2018-01-31

Jan-Olof N skrev om Luftmiljöbutiken
    Jag köpte en luftvärmepump, den kom en säljare som kollade behovet och rekommenderade modell och placering. Bra kontakt, planering och uppföljning. Montering gick på några timmar montören var mån om att det skulle se bra ut. Tyvärr var det leveransförsening på pumpskyddet annars inte några problem och ett bra bemötande. Läs mer
    2018-02-01 Felix B svarar Jan-Olof N
    Hej Jan-Olof, tack för din recension. Förseningen av värmepumpsskyddet låg tyvärr utanför vår möjlighet att påverka, det var beställt av oss i god tid före installationen men blev då restnoterat hos vår leverantör. Så fort vi fått hem det hör vi av oss och bokar upp en leverans.
  • Tryggve M

2018-01-31

Tryggve M skrev om Luftmiljöbutiken
    Fantastiskt bra bemötande .
    Bra service .
    Märks att dom har koll på sina produkter
    Och vet vad dom pratar om.
    Känner mig alltid trygg i vad jag behöver .
    Efter att ha rådfrågat Luftmiljöbutiken .
    Hälsning Tryggve på Briggen Läs mer
    2018-01-31 Felix B svarar Tryggve M
    Hej Tryggve, tack för din fina recension.
  • 2018-01-30

Anneli B skrev om Luftmiljöbutiken
    Trevligt ock mycket bra bemötande både vid offertarbet och installation av luftvärmepump/AC.
    Bra utfört arbete av kunniga hantverkare! Läs mer
    2018-01-31 Felix B svarar Anneli B
    Hej Anneli, tack för din recension.
  • 2018-01-28

Jesper G skrev om Luftmiljöbutiken
    Trevlig och kunnig personal som via telefon över en helg, guidade mig genom menyn på min Daikin altherma för att ta reda på vad som ev kunde vara fel, då vi inte fick ngn värme i huset. Man konstaterade att kretskortet på innerdelen förmodligen var trasigt. Efter några dagar monterades ett nytt kretskort och nu funkar det som det ska igen. Efter installation blev jag uppringd av Fredrik på luftmiljöbutiken, som ville kolla att allt hade gått bra. Han hjälpte mig också att ställa in "rätt" värden på systemet. Kan "varmt" rekommendera dem. Läs mer
    2018-01-29 Felix B svarar Jesper G
    Hej Jesper, tack för din fina recension, Fredirk hälsar också och tackar så mycket.
  • 2018-01-26

Lars B skrev om Luftmiljöbutiken
    Jag köpte en luft/luft värmepump och det gick väldigt smidigt. Först hembesök för val av produkt och några veckor senare installation. Inga problem. Läs mer
    2018-01-26 Felix . svarar Lars B
    Hej Lars och tack för en fin recension:)
  • 2018-01-25

Daniel F skrev om Luftmiljöbutiken
    Ett professionellt bemötande där de var noga med att jag skulle göra så stor besparing som möjligt. De kunde argumentera och förklara vad jag skulle tänka på gällande placering av inom- och utomhusdel. Efter en del bollande av idéer var det ändå jag som fick välja var allt skulle sitta, men jag kunde göra ett mer genomtänkt val.

Installationen gick smidigt och jag är nöjd med mitt system. Läs mer
    2018-01-26 Felix B svarar Daniel F
    Hej Daniel,
    Tack för din fina recension, Fredrik hälsar.
  • 2018-01-25

Jeanette B skrev om Luftmiljöbutiken
    Fick ett fantatisk bemötande samt hjälp direkt, även uppföljning dagen efter. Imponerande support! Läs mer
    2018-01-25 Felix B svarar Jeanette B
    Hej Jeanette, tack för din fina recension!
  • 2018-01-11

Christina W skrev om Luftmiljöbutiken
    Mycket bra och proffsigt! Tack. Läs mer
    2018-01-25 Felix B svarar Christina W
    Christina, tack för din recension!
  • 2018-01-10

Nicolaj R skrev om Luftmiljöbutiken
    Anlitade Luftmiljöbutiken för att projektleda och utföra konvertering från direktverkande elvärme till bergvärme. Kompetent och effektivt utfört arbete rakt igenom. Vår CTC GSi-12 går tyst värmer effektivt vårt gamla 1800-tals hus på ca 230 m2 boarea. :-) Läs mer
    2018-01-11 Felix B svarar Nicolaj R
    Hej Nicolaj, ett av mina större projekt och det känns riktigt bra att ni är så nöjda. Tack för din recension och god fortsättning på det nya året!:)
  • 2017-12-14

Peter S skrev om Luftmiljöbutiken
    Det är vår andra värmepump vi köper från Luftmiljöbutiken. Den förra höll i 11 år. De följde upp flera gånger för att pumpen skulle vara välservad och hålla länge. Denna gång var de mycket hjälpsamma med att hitta en så snabb tid som möjligt för ersättnings-installation i kalla vintern. Rekommenderas! Läs mer
    2018-01-11 Felix B svarar Peter S
    Tack Peter för din recension, god fortsättning på det nya året!:)
  • 2017-12-12

John J skrev om Luftmiljöbutiken
    Jättenöjd från början till slut, Felix hjälpte mig ta fram den bästa luftvärmepumpen för just mitt hus och installera den snabbt och effektivt. Kan starkt rekommendera! Läs mer
    2018-01-11 Felix B svarar John J
    Tack John för din recension, god fortsättning på det nya året!:)
  • 2017-12-12

Bo M skrev om Luftmiljöbutiken
    Jag har köpt en luftvärmepump. Jag blev väl bemött vid mitt första besök i affären. Leverans o montage utfördes på utsatt dag o tid. Jag är mycket nöjd med helheten. Läs mer
    2018-01-11 Felix B svarar Bo M
    Tack Bo för din recension, god fortsättning på det nya året!:)
  • 2017-06-20

Lotta N skrev om Luftmiljöbutiken
    Vi har sedan många år haft luft/luft värmepump installerat i vår villa, som vi har varit nöjda med.
    Vi hade funderat på att installera ytterligare en luft/luft värmepump.
    På Älvsjömässa pratade vi med Anders Arvidsson vid Luftmiljöbutikens monter. Vi fick ett väldigt bra bemötande av Anders och bestämde att vi önskade ett besök av Anders. Några veckor senare kom Anders hem till oss.
    Anders som är väldigt kompetent med värmepumpar lyssnade på vårt behov av ytterligare en värmepump.
    Han föreslog Daikin och kom med förslag på placering av inre enhet för att få bra effekt. Yttre enheten placerades på garage-väggen.

Hälsningar
    Lotta Lyberg Läs mer
  • Mikael O

2017-06-04

Mikael O skrev om Luftmiljöbutiken
    Väldigt nöjd med alla delar i processen. Behovsanalys, rekommendation av produkt och installation. Kan varmt rekommendera Luftmiljöbutiken och deras representant sigge.

Mikael Olsson Läs mer
  • 2017-05-16

Verifierad kundrelation
    Håkan H skrev om Luftmiljöbutiken
    Hej alla glada
    Efter en del missförstånd så måste jag ändra mig och tacka säljaren på luftmiljöbutiken för all hjälp som jag fått, jag kommer rekommendera er i framtiden..... Läs mer
  • Magnus F

2017-03-31

Magnus F skrev om Luftmiljöbutiken
    Tycker att de har varit väldigt bra att ha att göra med. Installationen flöt på bra och när vår tidigare pump gick sönder så var de väldigt snabbt på plats. De var enkla att få tag på.
    De besitter en oerhörd kompetens kring luftvärmepumpar, jag fick en lite rolig föreläsning om Panasonics pumpar från 90talet och framåt när vi installerade vår nya Daikinmodell.
    Allt flöt på bra vid installationen och installatören var väldigt självgående.
    Skulle rekommendera Luftmiljöbutiken till alla. Läs mer
    2017-03-31 Felix B svarar Magnus F
    Hej Magnus, tack för din fina recenssion.
  • James L

2017-02-20

James L skrev om Luftmiljöbutiken
    Kortfattat!!!
    Betala INTE hela fakturan förens jobbet är helt utfört. Vi väntar fortfarande på kompletteringar mer än 1år efter avslutat arbete.

Klåpare!! Läs mer
    2017-03-04 Felix B svarar James L
    James, de tio centimeter synlig rördragning du framfört klagomål på veckan innan detta inlägg, åtgärdades veckan efter du besökte vår butik.

Du får det att låta som om du inte fått leverans av det du betalt för vilket inte riktigt stämmer, allt var levererat enligt avtal och godkänt av dig när ni betalade fakturan.
    Du har långt senare utryckt missnöje med att tio cm rör är synliga pga ert undertak är för grunt. Det låg utanför vårt avtal men är nu åtgärdat. Vi är ledsna över ditt inlägg och du har sagt till oss att du nu är nöjd.
  • 2017-02-04

Mia E skrev om Luftmiljöbutiken
    Mycket nöjd med vår nya golvvariant till luftvärmepump som värmer på ett helt annat sätt än förra varianten som satt på väggen. Toppen att det var samma person som var och tittade, gav offert och sedan installerade. Då känns det som det blir rätt gjort när det är en och samma person. Vi har det numera varmt och skönt! Tack Anders för installation och bra information hur den ska användas, vi är mycket nöjda! Läs mer
  • 2017-01-02

Lovisa W skrev om Luftmiljöbutiken
    Jättenöjd med det trevliga och proffsiga bemötandet från både säljaren Anders och installatören! Stort plus för att säljaren avrådde från vårt eget förslag, som skulle blivit dyrare. Han kompenserade också på ett snyggt sätt för att installatören blev sjuk så att installationen drog ut på tiden. Läs mer

Birger Jarlsgatan 83, 113 56 Stockholm