Alla kategorier Begagnade bilar Skåne Svedala Lundavägens Bil KB

Höfjärilgatan 3, 233 36 Svedala — Visa karta

Emblagatan 4, 26271, ÄNGELHOLM
Bilförmedlingen Ängelholm
Panu H:
Jag planerade att köpa en viss bil från Stockholm och ta den med mig till Finland. Bilen var inte 100% vad jag sökte. Jag tänkte att åka til...

Läs vad 7 kunder tycker om Lundavägens Bil KB

• Magnus C
    Magnus C skrev om Lundavägens Bil KB
    BILSKOJARE!!! Köp inte din bil hos Lundavägens bil!
    Vi hittde en BMW hos Lundavägens bil. Säljare sade den var nybesiktigad, när vi kollade upp det så skulle den besiktigas i november.
    Lars (säljare sade att det var inga problem för denna bil gick igenom besiktningen och skulle den inte göra det så skulle vi ringa för då fixade dom felen.
    Innan vi köpte bilen så skulle dom fixa baksätet för det gick inte att fälla. När vi kom dit och skulle köpa bilen så hade dom inte fixat sätet.
    Lars sade att han skulle ta fram en tid så kunde vi komma tillbaka med bilen och fixa sätet.
    Det gick 2 veckor ingen ringde. Jag ringde dit och då var Lars irreterad och sade att han skulle ringa när dom hade tid.
    Till slut fixade dom sätet. Vi besiktiga bilen och då gick den inte igenom. Ringde Lars som sade att han aldrig hade lovat fixa felen.
    Airbag lampan lyste, handbromsen fungerade inte som den skulle.
    Lundavägens bil sade att Airbag fixar dom inte (kostade 3000:-) handbromsen kunde dom fixa (kostade 200:-).
    Om ni skall köpa bil hos Lundavägens bil, få allt på papper så dom inte lurar er som dom gjorde med oss.
  • Anders P
    Anders P skrev om Lundavägens Bil KB
    VARNING!!! Köp inte din bil hos Lundavägens bil! De är väldigt trevliga och tillmötesgående innan alla papper är klara men skulle det dyka upp problem har dom en helt annan attityd. Otrevliga och inte alls lika tillmötesgående längre. Oseriöst!
  • P
    P skrev om Lundavägens Bil KB
    Håller med Johanna R till 100%. Jag råkade på värsta sortens bilhandlare som var väldigt trevlig och tillmötesgående i början men när jag skulle hämta bilen och inte saker var åtgärdade som överenskommet blev han fruktansvärt otrevlig och påstod att jag ljög!!! Fy fan. Ska ni tvunget handla bil där så prata direkt med Paul, chefen för stället, han verkar vara reko. Och skriv ner eller spela in allt ni kommer överens om för att slippa "missförstånd" och anklagelse för lögn. Denne mycket otrevliga och oseriöse bilförsäljaren har tyvärr spätt på mina fördomar om bilhandlare och är anledning till att jag kommer att köpa mina bilar privat i fortsättningen istället.
    Bör nämnas att jag är mycket nöjd med bilen förutom de saker som inte blev åtgärdade.
  • therese m
    therese m skrev om Lundavägens Bil KB
  • Per A
    Per A skrev om Lundavägens Bil KB
    Riktiga skojare!!!! Varning!!!!!!!
  • Johanna R
    Johanna R skrev om Lundavägens Bil KB
    Jag håller med föregående talare fullkomligen! Jag upptäckte skador som inte syntes vid köp. Givetvis måste man få fråga sin bilhandlare hur detta kan komma sig, men de som var väldigt tillmötesgående när jag skulle köpa bilen skriker och gapar nu istället, helt oförmögna att resonera, vilket vi ville! Extremt oproffisionellt att skrika "Ni har inte här att göra!" med mera och bara rusa in utan att på något vis komma överens om hur vi kan gå vidare. Vi behöver inte komma överens om vem som tar skadorna, det får ARN eller mitt försäkringsbolag avgöra, men åtminstånne lite kundvård och rädd om sitt rykte borde man som företagare vara. Jag har blivit fruktansvärt illa bemött av detta bolag. REKOMENDERAR I DAGSLÄGET INTE DESSA HANDLARE, om de är tillmötesgående och slutar skrika o gapa kan jag ändra åsikt!
  • Silvio B
    Silvio B skrev om Lundavägens Bil KB
    Rekommendera? ALDRIG!! Oärliga. Jag har byt en bil mot två andra. Skatten för dessa fick jag betala, men skatten för bilen jag lämnat in behöll de trots löften om att de skulle skicka pengarna till mig. 1275 kr. Det är tydligen så att de har satt detta i system. Och de tjänar grova pengar på det. Jag var med 4 andra personer och alla uppfattade att de skulle betala när de i sin tur skulle få pengarna från Vägverket. Bojkotta de eller ställ av bilen 1-2 dagar innan ni gör affären med dessa lögnare/bedragare.

Höfjärilgatan 3, 233 36 Svedala