M5 BYGG AB

M5 BYGG AB, sid 2

Välkommen till oss på M5

Vi är ett företag i Stockholm som skapar trivsel.

Varför jobbar vi inom branschen?
Integritet, kvalitet och service är ledord i mitt liv som företagare, och det är runt dessa värden jag försöker bygga M5 Bygg; med varje kund, i varje projekt, varje dag!
Att bli anförtrodd och få möjligheten att genom min och mina anställdas erfarenhet av bygg och renovering få hjälpa våra kunder att skapa bättre hem är anledning till att jag startade M5 Bygg.

Vare sig du ska bygga ett nytt kök, renovera ditt badrum eller bygga om stora delar av ditt hus, är bygg och renovering en skapande process.
Genom att arbeta med en tydlig kommunikation och uppföljning kommer vi kunna åstadkomma det bästa resultatet för dig som kund, och det är just därför vi lägger stor vikt vid detta under ditt projekt.

Idag är vi ett team om 12 anställda som arbetar med att hjälpa våra kunder med renovering av deras hem.

Vi ser fram emot att höra från dig.
David Pogosian
M5

Läs vad 123 kunder tycker om M5 BYGG AB 2

• 2019-02-14
    Vår förening anlitade M5 Bygg för att renovera föreningens gemensamma badrum i höstas (2018). Styrelsen fick väldigt bra intryck av David som var kontaktman på företaget. Han är supersnabb på att återkoppla och mån om att vi som kunder skulle känna oss nöjda. Jag anlitade dem även som privatperson för att byta blandare, rördragning under diskho samt inkoppling av diskmaskin och blev lika nöjd med det arbetet. De håller tiden och meddelar så fort de är försenade minsta fem minuter. Styrelsen är nöjda och jag är så nöjd att jag bett om en offert för mitt privata badrum. Mitt intryck är att de verkar vara mycket seriösa och kunniga.
    Hej Veronica, Stort tack för fint omdöme och vad roligt att höra att ni i föreningen är nöjda med badrummet! Vi ser fram emot att få hjälpa dig med ditt badrum. Med vänlig hälsning, Alla på M5 Bygg M5 BYGG AB
  • 2019-02-12
    Vi renoverade vårt badrum på Kungsholmen och helhetsuppdraget gick till M5. Vi kom i kontakt med dem via internet och hade inte arbetat med dem tidigare. Under arbetet hade vi tät direktkontakt med David som är väldigt bra att ha och göra med. Davids team gjorde ett mycket bra och genomgående ordentligt jobb. Vi tycker att M5 har varit bra och trevliga att arbeta med och om vi renoverar något igen så kommer vi absolut be M5 att ge offert. Vi rekommenderar gärna M5 bygg till andra!

//Hampus och Veronica
    Hej Hampus, Tack så mycket för ditt omdöme och rekommendation! Så roligt att höra att allt gått bra under projektets gång och att ni är nöjda. Med vänlig hälsning, Alla på M5 Bygg M5 BYGG AB
  • 2019-02-11
    Vi är mer än bara nöjda med badrummet som M5 och teamet renoverade hos oss. Tillmötesgående, super trevliga och pålitliga!!! Projektet blev klart ca 5 dagar innan kontraktstiden. Finishen på arbetet blev en klar 10:a i betyg av 5 möjliga och vi skulle nästan kunna garantera att detta företag är till och med Stockholms trevligaste byggföretag!!!
    Hej Johannes, Stort tack för fina ord och er rekommendation! Väldigt kul att höra att ni är nöjda. Med vänlig hälsning, Alla på M5 Bygg M5 BYGG AB
  • 2019-02-11
    Jag anlitade M5Bygg för totaltenovering av mitt hus, de höll tidplanen, resultatet blev riktigt bra, är också nöjd med hur de hanterade ändringar/tilläggsbeställningar och höll sin del av avtalet. Kan varmt rekommendera M5Bygg
    Hej Milosz, Tack så mycket för ditt omdöme och rekommendation! Vad roligt att höra att ni är nöjda. Med vänlig hälsning, Alla på M5 Bygg M5 BYGG AB
  • 2019-02-04
    Vi blev rekommenderade att anlita M5 för totalrenovering av vårt nyköpta etagelägenhet med två badrum, wc och kök.

M5 lämnade ett takpris för vårt projekt och följde upp från början till slut. Dem oförutsedda fel som uppkom under projektets gång löste M5 utan att debitera eller tjafsa med oss, dem gjorde betydligt mer än dom egentligen behövde enligt vårt avtal vilket vi är otroligt nöjda över.
    Vi som kund fick alltid svar på våra frågor och funderingar kring projektets gång vilket vi tycker är viktigt.
    Leveranserna kom i tid, personalen vad lyhörda, hjälpsamma och kvalitetsmedvetna, kändes som ett komplett bolag med sammansvetsad företagsvärderingar.

Slutresultatet blev bättre än vad vi hade hoppats på, så skönt med seriösa och noggranna byggföretag, vi är mycket nöjda.

Varmt rekommenderas!
    Hej Simon, Vad roligt att höra att ni är nöjda med allt från början till avslut! Vi tackar så mycket för fint omdöme och er rekommendation. Med vänlig hälsning, Alla på M5 Bygg M5 BYGG AB
  • 2018-11-29
    M5 har bland annat totalrenoverat två badrum åt oss, David har varit väldigt mån om att arbetet ska utföras på bästa sätt. David och hans team av hantverkare har kommit med bra råd och dialogen har varit bra från ax till limpa. Vi är nöjda med resultatet och framför allt att han varit extremt snabbfotad med att få hantverkare på plats i rätt tid ibland dagen efter beslut vilket har varit viktigt för oss då det ibland varit tidskritiskt. Kan absolut rekommendera M5 och kommer att kontakta David igen vid framtida projekt. Kan inte nämna något negativt. Referensbilder finns på M5s sida (badrum 12 kvm)
    Hej Rikard! Tusen tack för dem fina orden! Glädjen var på min sida att kunna uppfylla era krav och förväntningar. Vi ser fram emot att höra från er med nya roliga framtida projekt! Stort grattis till ny födda princessan, hoppas hon får många härliga bad stunder i ert nya fina badrum! Hälsningar, David M5 M5 BYGG AB
  • 2018-11-26
    M5 Bygg renoverade mitt badrum och jag fick ett professionellt bemötande och de höll tidsplanen vad mer kan man önska :)
    Resultatet blev också mycket bra!
  • 2018-11-22
    M5 Bygg renoverade badrummet i vår källare och vi blev verkligen mer än nöjda med deras arbete! De var väldigt proffsiga och all kontakt under renoveringens gång skedde otroligt smidigt. Skulle absolut anlita dem igen!
    Hej Anna, Det var trevligt att få förtroendet och renovera förenings badrummet i källaren:) Hälsningar, David M5 M5 BYGG AB
  • 2018-11-06
    Totalrenovering av tvättstuga inklusive stambyte, el och finsnickeri. Mycket noggrant utfört arbete. Jättefint resultat. Flexibla. Lätta att få tag på. Allt levererades i tid precis enligt plan. Mycket nöjda!
  • 2018-11-06
    Vi anlitade M5 för att totalrenovera ett badrum och platsbygga en bastu. Under arbetets gång utökades uppdraget till att även avse uppförande av två nya innerväggar. Vi är väldigt nöjda med såväl processen som resultatet.

Projektet påbörjades i tid, t.o.m. lite tidigare än vi från början hade planerat. Trots att det var semestertider flöt arbetet sedan på i snabb takt och avslutades inom tidsramen. Såväl arbetsledare som hantverkare var väldigt trevliga att ha att göra med och vi kände oss trygga med att de utförde arbetet på ett professionellt sätt. Kommunikationen fungerade väldigt bra, trots att vi var bortresta till och från under projekttiden, och de små missförstånd som uppstod under arbetets gång löste vi utan problem tillsammans. M5 har genomgående varit väldigt tillmötesgående och ingett stort förtroende.

Vi kan varmt rekommendera M5 och vi tvekar inte att anlita dem igen.
    Joakim och Johanna
  • 2018-10-25
    Totalrenovering av badrum under sommaren. Kanonjobb - vi är supernöjda med resultatet. Duktiga hantverkare som kan sitt jobb och vi fick det vi betalat för.

Förbättringspotential är kommunikationen - en del missförstånd längs vägen och det var en utmaning just under semestertider. Vi fick bla några sena leveranser av varor (pga semestertider hos leverantörer) och vi kunde haft en tydligare dialog kring hur vi skulle lösa det. Projektet drog lite över tiden men i slutändan så fick vi vårt drömbadrum!

Tilläggas ska också att M5 Bygg har vart flexibla genom hela processen och vi har känt oss trygga med dem!

Tack,

Henrik&Sandra
  • 2018-10-22
    Totalrenovering av badrum. M5 bygg är klockrena och professionella. Snabba i kontakten både innan och under arbetets gång. Höll sig inom tidsramen. Är inte det billigaste alternativet men förmodligen det bästa. Man får det man betalat för. Rekommenderas!
  • 2018-10-20
    Vi valde M5 Bygg för ett stambyte, helrenovering av ett badrum och omläggning av ett parkettgolv.
    Arbetet är perfekt utfört, hantverkarna kompetenta och trevliga och kontakten med arbetsledningen har fungerat bra. De jobbade på bra och blev i stort sett klara på utsatt tid, trots att leveransen av en del material var försenat.
    En jättebra byggfirma!
  • 2018-09-15
    M5 Bygg AB utförde en badrumsrenovering i mitt hus under våren 2018. Från första kontakt och genom hela projektet har bemötandet varit tillmötesgående och professionellt.

Med tanke på min erfarenhet att själv renovera var jag tydlig med att jag hade mycket höga förväntningar på utförandet. När det gäller nivån på deras hantverkare var den genomgående mycket hög. Plattsättningen var toppklass.

Enda förbättringsområdet jag ser är att det ibland var oklart vem jag skulle prata med när det var några frågetecken. Vissa underleverantörer kontaktade mig direkt när det egentligen skulle gå via arbetsledaren. Vi redde ut detta men kommunikationsvägarna blev ibland lite väl långa.

I sin helhet är jag mycket nöjd med M5 bygg AB. De är riktiga hantverkare som kan sitt jobb och håller det de lovar. Dessutom är det kundorienterade vilket jag sätter högt värde på. Jag kan absolut rekommendera denna byggfirma.
    Hej Joel! Tusen tack för dem fina orden! Förbättringsområden finns det självklart hos alla, vi är tacksamma för alla feedback vi kan få, anledningen till varför Viklund VVS tog kontakt direkt med dig var för att minimera risken av fel och göra om jobb, då du hade ett badrum utöver det vanliga med inbyggnadsblandare samt många andra speciell tillval i ditt fina badrum. Vi är otroligt glada att kunna uppfylla dina förväntningar på utförandet och att uppnå resultat på plattsättning från "Bra till Topplass" gör oss väldigt stolta! Att klä in ett helt badrum på ca 10 kvm med 120x60 plattor i granitkeramik var faktiskt första gången vi på M5 gjorde, och känner oss stolta att prestera Toppklass. Återigen tack för förtroendet och hoppas ni njuter av ert badrum. // Gänget från M5 M5 BYGG AB
  • 2018-09-14
    Total badrumsrenovering. Kändes bra från första början. Bra kommunikation, bra pris och jättesnyggt resultat, det blev t.o.m. finare än vi hade förväntat oss. Rekommenderas!
  • 2018-08-24
    M5 har byggt om våra lokaler för att de ska passa för rehabiliterinsverksamhet. De har på ett trevligt och korrekt sätt bemött oss och kontinuerligt stämt av under arbetets gång.
    Arbetet har skett mycket snabbt, snabbare än avtalat!

Man har skött arbetet med stor respekt och förståelse för vår patientverksamhet som pågått i samma lokaler.

Efter avslutat arbete lämnades lokalerna i ett snyggt och prydligt skick.

Vi är mycket nöjda!
    Tack själva Louise för ett trevligt bemötande samt ett spännande projekt att utföra! M5 BYGG AB
  • 2018-08-14
    Tack M5 bygg för vårt fina välgjorda badrum!
  • 2018-08-06
    Vi totalrenoverade vårt nyköpta hus med M5 och blev otroligt nöjda! Både kommunikationen och slutresultatet blev så bra att vi inte kan göra annat än att varmt rekommendera detta byggföretag!
  • 2018-07-03
    Jag är jättenöjd med min badrumsrenovering som gjordes via M5 Bygg. Allt fungerade väldigt smidigt från början till slut och resultatet blev helt enligt förväntan. Michell hörde av sig när det var oklarheter i hur jag ville ha det så att inget blev fel och det har varit lätt att få kontakt och uppdateringar om hur allt gått. Jag har blivit väldigt bra bemött när jag haft frågor eller synpunkter också vilket är ett stort plus. Det hela gick mycket smidigare än vad jag hade trott från början och nu har jag ett fint och fräscht badrum att njuta av!
  • 2018-06-20
    Det här är ett bra företag, rekommenderas absolut.
    Vi anlitade M5Bygg för att göra ett badrum från grunden. Offererat pris stämde överens med verkligheten och de få extralösningar som kom till i efterhand (pga tidigare byggares misstag) var galanta och väldigt rimliga i pris. Färdigt badrum var identiskt med den ritning vi la fram i samband med beställningen.
    Kvalitetsdokument och Säkert vattenintyg kom rätt så omgående efter färdigställande.

Tips till beställare. Tänk på att komma överens om småsakerna som t.ex överlämning/förvaring av nycklar. Det är ett flertal duktiga hantverkare inom olika områden som behöver tillträde på kort tid.
  • 2018-06-12
    Vi blev supernöjda med vårt nya badrum. Kommunikationen fungerade jättebra med både arbetsledare och byggarbetare. Badrummet blev precis som vi hade tänkt oss och de lyssnade verkligen på små detaljer vi ville ändra. De var även väldigt effektiva och blev klara i tid. Jag rekommenderar detta företag.
  • 2018-06-07
    Vi anlitade M5 Bygg för helrenovering av vårat badrum. Arbetet flöt på bra från startmöte till avslutat arbete. Det mest positiva var de proffsiga och noggranna hantverkarna. Tidplanen följdes helt och hållet, trots vissa oförutsedda händelser under arbetets gång. Klar och tydlig kommunikation från AL/PL när frågor uppstod.
    Vi kan väl rekommendera M5 Bygg, och kommer kontakta dem igen vid eventuellt framtida renovering.

/Niklas
  • 2018-05-22
    Vi fick hjälp av M5 Bygg att totalrenovera vårt hus. De gjorde allt från stambyte, bytte ut all el, hjälpte oss att riva väggar och fixade alla ytskikt som tak, väggar och golv. De hjälpte oss också med kök, badrum och gäst WC och alla blev väldigt fina och välgjorda. Vi uppskattade särskilt att de hela tiden kom med egna idéer och förslag på bra lösningar. De gjorde jobbet inom utsatt tid, höll offerten och resultatet blev jättebra. Vi är särkilt nöjda med vår fina fiskbensparkett som de la in i vårt vardagsrum. De får högsta betyg av oss och vi kan verkligen rekommendera dem till stora som små projekt.
    Hej Natalie och Magnus! Stort tack för förtroendet att göra om ert hus till ett drömbonde! Hoppas ni stortrivs och tusentack för omdömet. Hälsningar M5 M5 BYGG AB
  • 2018-05-21
    Ett företag att varmt rekommendera!
    Vi gjorde om vårt kök, hall, vardagsrum och sovrum i vintras och nu var det dags att göra badrummet och tvättstugan, utan att tveka kontaktade vi M5 och återigen topp resultat och servicenivån var högre än förväntat.
    Även att vi var borta kunde vi bli uppdaterade om projektet i form av bilder och meddelanden.
    Dem höll tidsplanen som var överenskommet, städade efter projektet var slut och när vi kom hem från semestern så stog det en flaska vin med ett fint vykort.
    Vi vill framföra ett stort tack till er på M5 och ett stort tack till alla era samarbetspartners för ett fint utförande och ett städat hus vid överlämning.
    Ett företag att lita på som kommer komma väldigt långt!
  • 2018-05-18
    Vi anlitade M5 för att hjälpa oss att renovera vårt badrum nu i vår.

M5 har hela tiden varit en professionell entreprenör som har förståelse och besitter bra kunskap över hela byggprocessen.
    David + crew har hela tiden haft ett stort engagemang som sticker ut från mängden byggentreprenörer man haft med att göra under åren som gått.
    Där servicevilja, snabb återkoppling samt bemötandet alltid varit klockrent från samtliga berörda parter (el, bygg och VVS)

M5 har levererat oss ett färdig badrum under överenskommen tid och budget med ett jättebra resultat.
    Rekommenderar detta företag starkt.
  • 2018-05-16
    Vi anlitade M5 för att kakla om vårt badrum, sätta in ett nytt duschset och utföra lite finsnickeri kring ett badrumsskåp. Vi kan varmt rekommendera M5.

+ Vänlig kontakt
    + Otroligt snabbt utfört arbete
    + Hörsammar kundens klagomål
    + Mycket bra pris
    + Generellt mycket väl utfört hantverkararbete

- Några saker som stod i offerten var inte utförda när arbetet enl. M5 färdigställts, vi fick påminna om dessa
    - Arbetarna använde först fog med fel färg, vilket snabbt åtgärdades genom att de skrapade bort fogen innan den hann stelna, och sedan satte ny fog. Några lister fick dock permanenta märken från verktygen de använde för att skrapa bort den ursprungliga fogen.
    - Arbetarna tejpade inte igen en dörr till ett annat rum i lägenheten (trots att jag bett dem göra det) så det kom in massor av byggdamm där och täckte alla saker. För att kompensera oss för detta så var M5 tillmötesgående och bjöd på ett snickeriarbete som annars hade kostat ~2000 kr, vilket förstås uppskattas - men bäst hade givetvis varit om dörren hade tejpats ordentligt.

På det hela taget är vi mycket nöjda med M5!
  • 2018-04-17
    Vi kontaktade tre byggfirmor för att få offerter för renovering av vårt badrum. Tove från M5 Bygg svarade samma dag, medan de övriga först efter påstötningar hörde av sig. Efter lite efterforskning så föll valet på M5 Bygg, och det har vi inte ångrat.
    Projektet leddes av David, och vi hade nästan daglig kontakt med honom i form av text och ibland bilder, och det kändes tryggt. Vi hade problem med några grannar, men det löste David på ett bra sätt. Trots lite extrajobb så höll de tidsplanen, och det det var ju bra för båda parter.
    Resultatet av den proffsiga renoveringen blev ett praktiskt, snyggt badrum som vi är väldigt
    nöjda med. Vi kan varmt rekommendera M5 Bygg.
  • 2018-04-15
    Renoverade vårt badrum som inte åtgärdats sedan huset byggdes på 70-talet. Vi tog in offerter från ett antal firmor och M5 var både prismässigt konkurrenskraftiga och ingav stort förtroende. Såväl Tove (kundansvarig) som David (projektledare) och Michel (platschef) gav oss tips, idéer och inspiration som gjorde slutresultatet ett antal snäpp bättre än det blivit utan deras input.
    Som väntat uppdagades några felaktigheter i rörmokeri och el när vi började riva vilket M5 hanterade mycket bra utan att det blev några vansinniga extrakostnader. Trots detta var projektet klart inom den estimerade tiden och kommunikationen under arbetets gång var bra.
    Några få saker att tänka på:
    - Om ni ska ha dolda rör, se till att ni pratar igenom lösning för avlopp vid handfat etc.
    - Om ni ger ut er husnyckel, se till att ni pratar igenom hur de hanterar denna
    - Om det finns möjlighet att bo på annan plats under rivningsveckan, kan jag starkt rekommendera detta men håll ändå ögonen på bygget så att ni kan följa utvecklingen och ha en kontinuerlig dialog med byggfirman.
    Några småsaker var väl inte helt perfekta (tog lite tid att få slutdokumentationen och uppstädningen kunde kanske varit en aning bättre) men jag kan verkligen varmt rekommendera M5 Bygg och har redan ett antal bekanta som är redo att starta sina renoveringsprojekt ihop med dem.
    Hej Eileen och Magnus! Tusen tack för ett fint reco! Vi tar självklart med oss dem synpunkterna ni nämner nedan för att bli ännu ett steg vassare! Vi är oerhört tacksamma för alla rekommendationer vi fått via er! Sista men inte minst ett stort grattis till ert nya badrum. Ha en härlig sommar. David M5 M5 BYGG AB
  • 2018-04-15
    Gjorde ett väldigt fint och bra planerat badrum åt oss. De städade undan efter sig under arbets gång. Var ärliga, arbetade energiskt och löste de problem som uppstod. Vi blev aldrig störda över att vi hade hantverkare hemma då de inte kom i ottan. Vilket vi tyckte var väldigt skönt, vi slapp att ha hantverkare runt oss när vi skulle iväg till jobbet. Vi hade hantverkarna förra sommaren som vi kände tog alldeles för mycket betalt och var oengagerade och var skeptiska till att anlita handverkare för att renovera igen. M5bygg fick oss att tro på hantverkare igen. Vi rekomenderar varmt M5bygg! Vi kommer att anlita dem om vi ska renovera något mer.
  • 2018-03-05
    M5 renoverade mitt badrum från 90-talet. Jag kunde inte vara nöjdare! Under hela renoveringen hade jag kontakt med arbetsledare David som återkopplade och skickade bilder på olika delar i processen. Från början till slutet av projektet kände jag mig 100% trygg och mycket väl bemött. Badrummet blev jättefint! M5 är ett företag som verkligen håller vad de lovar. Mycket god kvalité på arbetet till ett bra pris. Dessutom blev badrummet klart långt innan utsatt slutdatum!!!
  • 2018-02-25
    En firma som håller det dom lovar. Kvalité på hög nivå och bra priser. Att känna sig trygg genom hela processen är guld värt och med M5 Bygg kändes det rätt från start till allt var klart.
    Mvh Johan & John
  • 2018-02-12
    Supertrevligt gäng som är mycket noggranna och skickliga! Vi anlitade M5 Bygg efter att ha tittat på två olika offerter för att göra om vårt badrum. Både deras offert och arbetsbeskrivning var tydliga och bra. När tidsplanen inte höll löstes det proffsigt av David som var tillgänglig och engagerad! Väldigt nöjda med resultatet!
  • 2018-02-06
    Redan 2 veckor efter första kontakt var M5bygg hos oss och hade börjat med badrumsrenoveringen. Och efter lite missförstånd och språkförbistringar så är vi mycket nöjda med slutresultatet. Det gick fort och blev bra.
  • 2018-01-30
    Renovering av kök och sovrum.
  • 2018-01-04
    Jag renoverade mitt badrum och valde M5bygg efter att jag tittat på olika företags referenser. Badrummet blev fint renoverat och jag möttes av gott bemötande av både Tove, Armen och hantverkare. De höll sitt tidspann och kom på lite extra lösning som blev mycket bra med en bänkskiva. Speciellt tack till Armen för sitt proffsiga bemötande vid liten incident med missförstånd hos grannar. Jag rekomenderar M5bygg och kommer anlita dem igen i framtiden om jag behöver.
    Mvh,Sandra Nordström
  • 2017-12-19
    Jag rekommenderar M5 Bygg på alla sätt. De har totalrenoverat vår lägenhet - nytt kök, nytt badrum, golv, väggar och tak i övriga lägenheten och de är fantastiskt bra att ha att göra med. De är duktiga, pålitliga, ordentliga, kunniga, trevliga, hjälpsamma, konstruktiva, lösningsorienterade och slarvar inte.

David är oerhört mån om att kunderna skall bli nöjda, och alla andra under ledning av arbetsledaren Armen gör verkligen ett kanonjobb!!

Tack för en fantastiskt bra insats och grattis till alla era nya kunder!
  • 2017-11-17
    Vår lägenhet från ca 60-tal var i behov av en totalrenovering. Allt i princip behövde bytas ut.
    -nytt badrum ( denna skulle även förstoras )
    -ny liten WC
    -nytt kök
    -nya golv genomgående i lgh
    -rivning av gamla tapeter, spackling, målning av allt och alla snickerier
    -riva väggar, sätta igen dörrar (ny planlösning helt enkelt)
    -nya garderober
    -spottar i lgh
    -mm.

Vi hade via rekommendation fått höra om M5 och valde att ta ett första möte med David.
    För oss var det det ytterst viktigt att personkemin skulle fungera bra då vi visste att vårt projekt skulle behöva löpa under en längre period. David var väldigt tillmötesgående och vi kände på en gång att detta skulle bli bra.

Vi gick grundligt igenom vad vi ville göra och vad som var möjligt att göra. Vi hade ett antal önskemål om utformning på bland annat kakel. Det vi hade tänkt var inte en hållbar lösning men med hjälp av mindre ändringar fick vi ändå som vi ville fast till och med bättre då lösningen var hållbar. Vad jag vill ha med detta sagt är att M5 hittar lösningar i de utmaningar de ställs inför. Och utmaningar ställs man Alltid inför när man renoverar då man inte alltid vet vad som gömmer sig bakom väggar och under golv förrän man river allt.

M5 skötte detta suveränt. De höll den tidplan de utlovade trots att det dök upp problematik med leveranser som de inte kunde styra. När vi ville göra ändringar mitt i renoveringen var det aldrig något problem utan de gjorde alltid sitt bästa för att uppfylla våra önskemål.

Jag och min fru är ytterst nöjda att vi valde M5 som totalentreprenör till vår renovering och rekommenderar dem alla dagar i veckan. De är en professionell firma som har förstått vad service innebär och håller alltid kunden i fokus.

Tack M5 och alla ni anställda som kämpade med vår lägenhet!
  • 2017-11-14
    Supertrevliga killar som ser lösningar istället för problem. Hade svar på alla mina frågor. Är supernöjd med resultatet! Tack M5 för mitt nya badrum!
  • 2017-10-31
    Vår nya lägenhet hade stort behov av renovering. Samtliga rum inklusive badrum, gästtoalett och kök 60-talsstandard.
    Vi bad om flera offerter och hade en del möten med olika byggfirmor innan vi bestämde oss för att anlita M5 Bygg AB.
    David, som var vår kontaktperson under hela projektet gjorde direkt ett bra intryck.
    Han är:
    - lätt att kommunicera med (återkommer snabbt med svar på de frågor man har)
    - har värdefull erfarenhet från tidigare renoveringar vilket gör att han kan komma med råd och lösningsförslag som passar bra
    - serviceminded
    - ärlig (som vi värderar högt, då man diskuterar både lösningsförslag och tidsram)

Förutom David så har M5 även andra proffsiga medarbetare. Vår byggledare, Artur, som är precis lika trevlig att ha att göra med besitter den expertis som behövdes för att vi skulle känna oss trygga att arbetet utförs på ett korrekt och kvalitetsmässigt sätt.

Sammanfattningsvis så utfördes vårt projekt på utlovad tid, problem eller hinder som dök upp under vägens gång löstes på bästa möjliga sätt och vi fick ett fint resultat efter projektet var färdigt.
  • 2017-10-26
    M5 bygg totalrenoverade mitt badrum. De gjorde ett väldigt proffesionellt jobb. De levde upp till de förväntningar jag hade. Hantverkarna var noggranna, höll tiden och var enkla att ha göra med. Löpande kontakt med arbetsledaren underlättade färdigställandet av projektet.

Tack M5 Bygg!
  • 2017-10-26
    Vi anlitade M5 Bygg för att totalrenovera vår lägenhet, vi är mycket nöjda med slutresultatet och tyckte mycket om deras upplägg samt projektledning. Dem höll tiderna då projektet blev klar innan avsatt tid.
    Deras arbetsledaren Armen var mycket proffsig och fanns tillgänglig för samtliga frågor som vi hade, den kundansvarige David som vi hade kontakt med dag ett höll det han lovade och även han fanns tillgänglig vid konsultation och hjälpte oss vid köp och leveranser av tillval.
    Vi är framför allt glada och tacksamma över att dem problem som uppstod löste dem mycket på egen hand och blandade in oss så lite som möjligt.
    I övrigt tycker vi att M5 visade respekt och hög servicegrad och vi kan inte göra annat än att rekommendera detta företag
  • 2017-10-22
    Vi anlitade m5 bygg för att renovera vårat badrum. Vi valde just m5 pga bra bemötande av David. Dom började på utsatt tid med jobbet, i början vart det rätt stökigt ( som man kan förstå) men det städa dom upp rätt fort när vi sagt till. Jobbet tog lite längre än väntat men dom höll sig ändå inom överenskommen tidsplan. Slutresultatet är vi väldigt nöjda med. Kommunikationen fungerade också bra.
    Hej Jesper! Vi tackar och gratulerar med nya badrummet! Tack för ett fint omdöme, vi ses på måndag för en efterkontroll över en kopp kaffe! Trevlig helg! Gänget på M5 M5 BYGG AB
  • 2017-10-21
    M5 Bygg har hjälpt mig att renovera badrum, kök och hall, samt lägga nytt golv i vardagsrum.De hade koll och ställde bra frågor under det första mötet vilket gjorde mig trygg i mitt val att låta dem ta hand om detta arbete. Jag är väldigt nöjd med resultatet, och det enda jag kan klaga på är att vissa saker i köket inte kopplades in så snabbt som jag önskat så jag var utan kök väldigt länge.
    Men i det stora hela så gjorde de ett bra jobb och jag kommer högst troligen kontakta dem igen nästa gång jag behöver göra något hemma.
  • 2017-10-21
    Toppenfirma som gjort ett utmärkt jobb med renoveringen av mitt kök! Är mycket nöjd med deras insats och skulle utan tvekan anlita dom igen.
  • 2017-10-01
    M5 bygg har precis bytt panelen samt isolerat om min villa. Jag är mycket nöjd med arbetet, det är noggrant utfört, killarna som utförde jobbet hade verkligen ett öga för detaljer. Kontaken med arbetsledningen funkade mycket bra med kontinuerling uppföljning. Jag kommer garanterat använda M5 bygg nästa gång.
  • 2017-09-15
    M5 Bygg har totalrenoverat min lägenhet. Rivning av vägg, nytt badrum, nytt kök, slipa golv, måla väggar, el etc. Hantverkarna är duktiga och jag är mycket nöjd med slutresultatet. Det ända som har varit på minussidan är kommunikationen och att det var svårt att räkna på kostnaden av hela projektet. I övrigt mycket bra.
  • 2017-09-05
    M5 Bygg har gjort en totalrenovering av mitt badrum och jag är mycket nöjd med slutresultatet! Projektledaren David får 5:a i betyg för sitt proffsiga bemötande från första stund. Redan i offertstadiet visade han att han hade mer kunskap om regler för byggnationer i badrum jämfört med de andra byggfirmor jag pratade med. Under arbetet fanns han alltid tillgänglig och svarade på frågor, han fixade direkt de tillägg jag ville göra och löste de små problem som uppstod. Byggledare och personal som jobbade i projektet var trevliga. Det blir inte 5:a i betyg pga några små missar och att bygget blev några dagar försenat samt en oförklarligt stor miss i ventilationen. Men som sagt alla dessa saker åtgärdades direkt när de uppmärksammades så jag kan ändå varmt rekommendera M5 Bygg.
  • 2017-08-25
    M5Bygg är den lilla byggfirman med det stora personliga engagemanget. Deras motto är 1. Följa alla regler för Säker Vatten osv. 2. Göra kunden nöjd. / Jag anlitade M5Bygg för att renovera min lilla toa i källaren så att det blev ett 2kvm badrum med dusch, handfat och WC.
    Resultatet blev över förväntan. / Vi tog in 6 offerter från kända bolag inom badrumsrenovering. Vi valde M5Bygg pga det stora personliga engagemanget, inte bara föŕ att priset låg rätt till. Nu i efterhand kan jag konstatera att vi gjorde det bästa valet. / Jag rekommenderar M5BYGG till alla som vill renovera sitt badrum eller kök.
  • 2017-08-08
    Vi är jättenöjda med M5! De renoverade vårat kök, badrum och matsal samt drog jordad el i huset vi köpte som hade stora renoveringsbehov. Kontakten fungerade jättebra, hantverkarna var trevliga och mycket tillmötesgående och resultatet blev bättre än vi vågat drömma om! Arbetet blev några dagar försenat pga leveranser etc men vi hade en bra dialog med M5 så på det stora hela är det försumbart. Vi kommer framöver fortsätta renovera hela huset samt uteplats och då är det tryggt att ha hittat en pålitlig hantverkare som är bra att ha att göra med!
    Hej Mia och Gustav, Tack för det fina omdömet:) och tusen tack för förtroendet att utföra ert projekt! Vi hoppas att ni kommer trivas i ert fina hus innan ni bestämmer er för att sälja och flytta till Gotland:) Vi ser fram emot att ses igen och fortsätta med uppfräschningen utav huset:) Hälsningar från oss på M5! M5 BYGG AB