Alla kategorier Frisör Stockholms län Stockholm Östermalm Makeupstudion .FÄRG College Of Makeup & Hair
Rekommenderat företag 2016 - Makeupstudion .FÄRG College Of Makeup & Hair
Rekommenderat företag 2015 - Makeupstudion .FÄRG College Of Makeup & Hair

Makeupstudion .FÄRG College Of Makeup & Hair

Karlavägen 53, 114 49 Stockholm — Visa karta

Makeupstudion .FÄRG College Of Makeup & Hair erbjuder, sedan 1996, yrkesutbildningar i Stockholm, Göteborg och Malmö till makeupartist, hårstylist & makeupstylist. Vi är internationellt erkända, har mycket framgångsrika elever och mycket bra praktikkontakter inom branschen. Vi vill förmedla yrkesutbildningar av högsta klass inom makeup och hår. Går du en utbildning hos oss ska du vara mer än redo för det som branschen sedan kräver. Vi vill att du ska lyckas!
Du kan dessutom utbilda dig inom fransförlängning och spraytanning hos oss.

Läs vad 44 kunder tycker om Makeupstudion .FÄRG College Of Makeup & Hair

• Ida A
    Ida A skrev om Makeupstudion .FÄRG College Of Makeup & Hair
    Bästa skolan!! Har lärt mig sååå otroligt mycket under dessa tre månader, väldigt givande utbildning! Funderar du på att gå på makeupstudion så rekommenderar jag denna skola starkt. Så mysiga och trevliga lärare som verkligen ser till att du lär dig och må bra under skolans gång. Intensiva men väldigt lärorika veckor! :)
  • Emma D
    Emma D skrev om Makeupstudion .FÄRG College Of Makeup & Hair
    Jag är såååå sååå såååå nöjd med min utbildning hos makeupstudion, fruktansvärt bra skola! Underbara lärare, bra upplägg, intensiva men lärorika dagar, grymt bra produkter att få jobba med och superhärlig stämning att få komma till varje dag under 12 veckor! Jag hade gjort det igen och rekommenderar alla denna skola varmt oavsett om det är längre eller kortare kurser man vill gå.
  • Mireille K
    Mireille K skrev om Makeupstudion .FÄRG College Of Makeup & Hair
    Grymt bred och givande utbildning som jag rekommenderar starkt till alla som vill lära sig allt om smink och hår! Sjukt nöjd över utbildningen och de bästa lärarna fick man också som stöttar en genom hela utbildningen
  • Helene G
    Helene G skrev om Makeupstudion .FÄRG College Of Makeup & Hair
    Jag är så nöjd med min utbildning hos makeupstudion, 12 intensiva veckor med underbara lärare! :)
  • Angelica D
    Angelica D skrev om Makeupstudion .FÄRG College Of Makeup & Hair
    Bästa skolan ever! Underbara lärare och kamrater.
  • Agnes N
    Agnes N skrev om Makeupstudion .FÄRG College Of Makeup & Hair
    Genom hela processen har jag fått ett mycket trevligt och professionellt bemötande. Jag har lärt mig mycket mer än vad jag trodde att jag skulle göra på så kort tid. Det märktes att alla på skolan ville hjälpa mig att uppnå mina mål.
  • Natalie H
    Natalie H skrev om Makeupstudion .FÄRG College Of Makeup & Hair
    Jag är riktigt nöjd med utbildningen bortsett från att man inte fick utnyttja lokalen tillräckligt mycket.
    2016-04-22 Makeupstudion .FÄRG College Of Makeup & Hair svarar Natalie H
    Hej Natalie, nu blir jag lite konfunderad. Vad menar du med att du inte fick utnyttja lokalen? Som vi sa redan första dagen får man jättegärna träna vidare efter lektionerna men uppe i butiken. Det är på sitt sätt lite svårare ljus men också bra övning eftersom det är långt ifrån så bra ljus varje gång man är ute och jobbar. :) Det är jättemånga elever som under kurserna har valt att göra det så det var tråkigt om du/ni missuppfattade detta och inte kom till mig och ifrågasatte så att jag hade kunnat ge dig den infon redan under kursen!
  • Jessica P
    Jessica P skrev om Makeupstudion .FÄRG College Of Makeup & Hair
    Hej!
    min upplevelse av att plugga oss makeupstudion har varit toppen! Lärorikt, trevligt folk med härligt energi!
    Något som hade kunna varit bättre: mer tid eftersom jag gick både smink och hår! Annars är jag nöjd och om någon skulle vilja gå en liknade utbildning så kommer jag starkt rekommendera makeupstudion! Tack och bock
  • Jennifer I
    Jennifer I skrev om Makeupstudion .FÄRG College Of Makeup & Hair
    Verkligen en skola jag skulle rekommendera till alla som vill ha allt i ett! Makeup, hår, fransförlängning och spraytan. Grymma lärare och härlig energi. Bra uppläggning. Saknar redan tillbaks!
  • Julia S
    Julia S skrev om Makeupstudion .FÄRG College Of Makeup & Hair
    Jag är verkligen nöjd med hela upplägget, lärarna, schemat,produkterna, lokalerna. Allt var i toppklass förutom projektron & datorn, det tog ofta mycket tid & krångel för att få till en bild på väggen så de är väl de enda annars är jag verkligen nöjd, en så rolig upplevelse & proffsigt!
  • Linnéa S
    Linnéa S skrev om Makeupstudion .FÄRG College Of Makeup & Hair
    Bra och lärorik kurs, lite otydligt med modellkraven emellanåt
    2015-10-31 Birgitta L svarar Linnéa S
    Hej Linnéa,
    Nu får du hjälpa mig lite för jag tycker ju att det är tydligt med modellkraven eftersom de är utskrivna på respektive lektion i schemat. Hur vill du att vi ska förtydliga dem ännu mer? :)
    Birgitta
  • Linnéa H
    Linnéa H skrev om Makeupstudion .FÄRG College Of Makeup & Hair
    Bra lärare och super bra upplägg men att läraren kanske ha kunnat säga lite mer vad eleven ska träna lite extra på, ge mer feedback!
  • Paniz J
    Paniz J skrev om Makeupstudion .FÄRG College Of Makeup & Hair
    Jag köpte Makeupstudions Makeupartist utbildning och är väldigt nöjd med lärarna och produkterna. Älskar att jobba med märket Färg och kommer fortsätta att göra det. Märket var sedan tidigare helt okänt för mig och nu vet jag inte om jag någonsin kommer kunna jobba med något annat märke.
  • Hanna K
    Hanna K skrev om Makeupstudion .FÄRG College Of Makeup & Hair
    Alltid bra bemötande av alla på Makeupstudion. Har köpt flytande Mineralfoundation bland annat som är så himla bra.
    De flesta produkterna som jag använt är så himla bra och är nöjd med allt.
    Jätte nöjd med allt
  • Frida V
    Frida V skrev om Makeupstudion .FÄRG College Of Makeup & Hair
    Jag gick utbildningen Makeup Artist hos Makeupstudion i Stockholm. Jag är nöjd med den höga standarden som skolan håller kunskapsmässigt. Jag har lärt mig mycket grund som bla. färglära, sminka olika ögonformer och hur man sminkar alltifrån mörkhyade till asiater och män vilket är väldigt viktigt!

Det kan kännas utmanande att behöva hitta modeller till "modellkravs dagarna" men det är så givande att få möjligheten att sminka olika hudfärger och drag! Det är ju det som en Makeup Artist ska kunna göra.

Min utbildning var 12 veckor och det är ett minimum om man vill hinna lära sig och utvecklas tillräckligt mycket enligt mig, gå inte en utbildning som är kortare än så!

Jag tycker att det som Makeupstudion har gjort för mig är att de har lärt ut ovärderliga grunder. Vi har enbart jobbat med märket FÄRG som är framtaget främst för Makeup Artister vilket har gjort att det har varit enkelt och inte rörigt. Ifrån början handlar det om att lära sig, efter utbildningen kan man testa på olika märken och produkter.

Genom att arbeta som vi gjort så har jag fått kunskap i hur man blandar en individuell och exakt bas vilket är viktigt om man vill jobba frilansande. Det har gett mig trygghet i mitt Makeup Artisteri att även få dessa kunskaper än att bara få lära mig applicering.

Jag tvivlar starkt på att det finns någon utbildning på marknaden idag som kan konkurrera med denna så gå på Makeupstudion om du vill bli en Makeup Artist på riktigt!
  • Cecilia L
    Cecilia L skrev om Makeupstudion .FÄRG College Of Makeup & Hair
    Jag kan inte vara nöjdare med min utbildning på makeupstudion i Göteborg! Härliga lärare och en fantastisk utbildning. Verkligen helt sjukt nöjd. Känner mig väl förbered inför arbetslivet!
  • Alexander L
    Alexander L skrev om Makeupstudion .FÄRG College Of Makeup & Hair
    Jag tycker att utbildningen var riktigt bra. Den var intensiv och hård. Man måste vilja klara den för att klara den. Om man har viljan så lär man sig väldigt mycket . Lärare med mycket erfarenhet. Man lär sig
    Mer än vad jag trodde att man skulle göra
  • Hanna H
    Hanna H skrev om Makeupstudion .FÄRG College Of Makeup & Hair
    Är jättenöjd med utbildningen! Lärarna är superkunniga och noggranna. De är själva ute i branschen just nu och har supermycket tips om hur den funkar. Det är en intensiv kurs men jag har haft fruktansvärt roligt under tiden. Klasserna är små (Max 8 pers) och det är så bra då alla får gott om utrymme och hjälp från lärarna. Skulle inte tänka mig att välja en annan skola än Makeupstudion.
  • Rebecca S
    Rebecca S skrev om Makeupstudion .FÄRG College Of Makeup & Hair
    Superbra skola! Noggranna, hårda men rättvisa lärare. Välutbildade med mycket erfarenhet att lära ut till sina elever. Rekommenderar starkt MakeupStudion Education till den som är seriös med sina mål och vill nå dem med hjälp av en bra skola och hårt arbete!
  • karin s
    karin s skrev om Makeupstudion .FÄRG College Of Makeup & Hair
    Jag har just gått en kvällskurs under våren och är väldigt nöjd! Det var perfekt att hitta en utbildning som jag kunde kombinera med mitt jobb. Bra och väldigt pedagogiska lärare!! Viktigt att man väljer rätt skola och jag är supernöjd!!
  • Evelina K
    Evelina K skrev om Makeupstudion .FÄRG College Of Makeup & Hair
    Jag rekommendera starkt denna skola för blivande makeup artister. Det är en lagom stor klass med skön stämning och jätte trevliga och proffesionella lärare.
  • Laura R
    Laura R skrev om Makeupstudion .FÄRG College Of Makeup & Hair
    Verkligen nöjd med denna utbildningen! Hade bästa läraren och min klass var guld. Saknar dem redan men känner mig redo för vad som väntar. Rekommenderar starkt!
  • Mathilda H
    Mathilda H skrev om Makeupstudion .FÄRG College Of Makeup & Hair
    En fantastisk utbildning! Har lärt mig så otroligt mycket på de här tre månaderna. Väldigt bra att de inte tar in mer än 8 personer per klass. Då hann alla få den hjälp och uppmärksamhet de behövde. Lärarna var väldigt stöttande och hjälpte till med praktiker.
    Skulle verkligen rekommendera kursen!
  • Erika L
    Erika L skrev om Makeupstudion .FÄRG College Of Makeup & Hair
    Gick makeupartist-utbildningne hos makeupstudion! Absolut en underbar utbildning med proffessionellt bemötande och strukturerad undervisning. Rolig men även seriös utbildning som fokuserade mycket på att man som elev faktiskt skulle komma ut i arbetslivet.

Alla mina förväntningar har verkligen uppfyllts! Otroligt glad över att jag valde denna skola!
  • Victoria J
    Victoria J skrev om Makeupstudion .FÄRG College Of Makeup & Hair
    Jag är nöjd med min utbildning på makeupstudion. Mycket att lära sig under en kort tid!! Jag har haft en bra och pedagogisk lärare. Men synd att inte kursen var längre så man hann fördjupa sig mer hehe.
  • Thea S
    Thea S skrev om Makeupstudion .FÄRG College Of Makeup & Hair
    Riktigt bra skola med bästa lärarna!! Bra lokal med perfekt ljus, rekommenderar starkt denna skola! :)
  • Kajsa N
    Kajsa N skrev om Makeupstudion .FÄRG College Of Makeup & Hair
    Att gå på Makeupstudion är det bästa jag gjort i mitt 21 år långa liv! Tack till dig Birgitta som antog mig! Dessutom hade jag världens bästa, hårdaste men goaste läraren Ida! man kan inget annat än att älska henne! Hon är en makeup artist som jag verkligen ser upp till. Hon fick mig att pressa mig till det absolut yttersta och det lönade sig!
    Hon var väldigt duktig på att förklara, visa och berätta en extra gång om jag inte förstod och hon var alltid glad och positiv! Hon var sträng när det gällde men så snäll och förstående när man behövde det. Glömde man någonting så var det första och sista gången man gjorde det, den läxan lärde jag mig! Tough love! Världens bästa skola, fokuserar till 110% på sina elever!
    Älskar produkterna med, ögonskuggorna är att dö för. Det var verkligen värt pengarna! En sak som verkligen är bra är att man har ett halvår på sig, efter avslutad utbildning, att ta professionell och fransstylist vilket jag tycker är ett stort plus!

Till dig Ida! Klassen du aldrig blev av med!
  • Karin F
    Karin F skrev om Makeupstudion .FÄRG College Of Makeup & Hair
    Det är nu 10 år sedan jag gick min utbildning på Makeupstudion och jag har inte ångrat mitt val av skola en enda gång. Jag var på intervju och gjorde intagningsprov på flera andra skolor, men när jag kom på intervju hos Brigitta så föll jag pladask för Makeupstudion. Jag hade förmånen att bli undervisad av Birgitta, men jag har träffat flera andra lärare som jobbar på skolorna nu och jag gillar att de är rättfram, tydliga och väldigt kunniga. Utbildningen är intensiv och det krävs hårt jobb från elevernas sida och det var en bra grund inför det arbetsliv som väntar när du jobbar som makeupartist och hårstylist. Än idag kan jag höra av mig till min lärare och använda henne som bollplank när det behövs. Jag jobbar sedan några år tbx som lärare på en stylistlinje (gick även min utbildning till makeuplärare på Makeupstudion) på en gymnasieskola och där kom jag i kontakt med Färg första gången. Jag har bara gott att säga om produkterna, skuggorna har ett fantastiskt pigment och eleverna älskar dom. Under mina år i branschen har jag testat mig fram bland olika märken, men nu jobbar jag i regel nästan bara med Färg.
  • Ellie I
    Ellie I skrev om Makeupstudion .FÄRG College Of Makeup & Hair
    Jag är mycket nöjd med min utbildning hos makeupstudion och jag skulle rekommendera den till vem som helst! Seriös makeup artist utbildning, inget flum. Känns skönt att man fick komma ut på så olika praktiker, och att fransförlängningskurs ingick i utbildningen.
  • Milena Y
    Milena Y skrev om Makeupstudion .FÄRG College Of Makeup & Hair
    Grymma lärare! Trevlig och hjälpsam personal. Unika produkter. Jag kan varmt rekommendera denna skola, skulle inte valt annorlunda.
  • Ellinore S
    Ellinore S skrev om Makeupstudion .FÄRG College Of Makeup & Hair
    En mycket bra, grundlig och professionell skola. Det förväntas hårt arbete från elevernas sida men det vägs upp av otroligt kompetenta, engagerade och pedagogiska lärare. Jag känner mig väl rustad och förberedd för mitt yrkesliv som makeup artist.
  • Olivia L
    Olivia L skrev om Makeupstudion .FÄRG College Of Makeup & Hair
    Att utbilda mig hos Makeupstudion är bland det bästa jag gjort. Det som gör att jag är så nöjd är läraren Anya Eklund som inte bara är extremt duktig på smink och skönhet utan även är väldigt bra på att motivera och pusha på när man behöver det.
  • Emelie G
    Emelie G skrev om Makeupstudion .FÄRG College Of Makeup & Hair
    Riktig bra skola med superduktiga lärare! Man får verkligen lära sig allt man behöver för att bli en duktig makeup artist och hur man ska gå vidare efter utbildningen. Det märks verkligen att dom vill att man ska lyckas och jag kan starkt rekommendera Makeupstudion!
  • Sandra U
    Sandra U skrev om Makeupstudion .FÄRG College Of Makeup & Hair
    Superbra skola! Bra utbildningsplan som täcker allt man behöver, underbara lärare, grymma produkter.
  • Annica E
    Annica E skrev om Makeupstudion .FÄRG College Of Makeup & Hair
    Fantastisk utbildning men otroligt duktiga lärare! :)
  • Kerstin H
    Kerstin H skrev om Makeupstudion .FÄRG College Of Makeup & Hair
    Är mycket nöjd med utbildningen!
    Tyvärr ett stort minus till väskan/rullväskn som inte höll dessa 12 veckor. Men som sagt annars väldigt nöjd.
    2014-12-05 Birgitta L svarar Kerstin H
    Hej Kerstin, vad kul att du gillar utbildningen. Väskan ska självklart hålla längre än så! Maila oss din nuvarande bostadsadress på kontakt@makeupstudion.com så kan vi skicka en ny väska!
    mvh Birgitta L
  • Linn R
    Linn R skrev om Makeupstudion .FÄRG College Of Makeup & Hair
    Min erfarenhet av Makeupstudion Education har varit jätte bra.
    Alla som jobbar där har varit hur trevliga som helst.
    Har även fått väldigt bra hjälv, lärt mig otroligt mycket och lyckades få motivation till att plugga!

Det kunde inte varit bättre! Längtar redan tillbaks!
  • Marie Ö
    Marie Ö skrev om Makeupstudion .FÄRG College Of Makeup & Hair
    Jag har köpt en makeuputbildning på Makeupstudion Education. Trevlig men bestämd personal. Noggranna och kunniga.

Med tanke på kursavgiften så tycker jag att t ex sminkväskan var av ganska dålig kvalité, samt skuggorna kunde vara mkt svårjobbade, vilket man kan se positivt ifall man stöter på liknande produkter när man är ute på jobb,så vet man hur man löser detta. Locken på fetbaserna skruvades upp lätt.

Superrolig utbildning!Ångrar inte en sekund att jag sökte!
    Ger en 4 pga väskan och vissa produkter, borde vara bättre kvalite med tanke på kursavgiften. Annars toppen!Rekomenderas verkligen!
    2014-10-28 Birgitta L svarar Marie Ö
    Tack för att du ger oss feedback och vad roligt att du gillade utbildningen och lärarna! Har din väska gått sönder? Då ska du naturligtvis kunna kvittera ut en ny! :) Tyvärr kan man ju alltid råka ut för ett måndagsexemplar men om vi då byter ut den så hoppas vi på att du känner dig glad och nöjd. Här i Stockholm har vi, vad jag vet, inte haft någon med problem. Om du kontaktar oss via kontakt@makeupstudion.com med ditt fullständiga namn och din adress så reder vi upp detta! Sen vad gäller din feedback på sminket - Jag tror att det är en smaksak för jag kan tyvärr inte hålla med dig om att det är dålig kvalitet på sminket. Jag tycker att det är jättebra kvalitet! Men! Naturligtvis får man tycka precis vad man vill. :) Smaken är ju som bekant väldigt olika. Jag har själv, personligen, jobbat mig igenom mängder av produkter för att få fram precis den typ av makeup jag vill jobba med och framför allt stå för och det resulterade i .FÄRG. Idag säljs .FÄRG till närmare 100 gymnasieskolor med makeupstylistprogram och vi får överlag väldigt bra recensioner för framför allt skuggorna som är så högpigmenterade och våra fina mineralprodukter. Detta både från skolorna, deras elever och framför allt på Youtube och i bloggvärlden. Till exempel ÄLSKAR Therese Lindgren på Youtube våra skuggor och deras pigment: https://www.youtube.com/watch?v=3TaFAyQL1Y8
    Men som sagt: ALL respekt för att man kan tycka olika!! :)
  • Nellie S
    Nellie S skrev om Makeupstudion .FÄRG College Of Makeup & Hair
    Jag är jättenöjd med min utbildning! Lärarna va underbara och allt gick jättebra! Det enda jag, personligen, hade velat ändra på är hårdare intagning och hårdare bedömning. Det är tråkigt att få samma betyg och omdöme som nån som är hundra gånger sämre bara för att lärarna är för snälla för att säga vad de egentligen tycker.
    Förövrigt är jag supernöjd!
    2014-10-28 Birgitta L svarar Nellie S
    Tack Nellie, vad roligt att du är så nöjd!! Vad gäller intagningen så gör vi vårt bästa genom att hålla antagningsintervjuer och där går man på det eleverna svarar på det olika, noggrant utvalda frågorna och därefter gör man en helhetsbedömning av vilken person man tror ska fungera bra hos oss. Vissa blir antagna, vissa inte. Naturligtvis kan den urvalsprocessen ibland fallera och personer kommer in på utbildningarna som egentligen skulle ha passat bättre någon annanstans men till skillnad mot många andra gör vi ändå vårt bästa för att göra ett ordentligt urval. I många fall har vi till och med valt att inte fylla vissa kurser helt. Detta därför att vi har bedömt att de som har ansökt inte har varit tillräckligt mogna eller lämpade för just vår utbildning. Vad gäller bedömningar är det tråkigt om du upplever att någon skulle ha fått för höga betyg men vi har ett antal kriterier som vi följer och dessa är väldigt strikta samt att vi alltid kan motivera våra olika betyg utifrån de noteringar som görs efter lektionerna. Allt för att det inte ska bli godtyckligt. Lärarna är dessutom väldigt tränade i att göra bedömningar och kanske det fanns nyanser i deras bedömningar som du missade? Jag vill dock tacka för - och säga att jag verkligen tar din feedback på största allvar och kommer att kontrollera om lärarna upplever det på samma sätt som du och vad vi i sånt fall kan göra för att åtgärda det.
  • Lovisa L
    Lovisa L skrev om Makeupstudion .FÄRG College Of Makeup & Hair
    Makeupstudion Education är en superbra skola med många härliga människor. Den har gett mig otroligt mycket lärdom och hjälpt mig mycket på traven in i mitt nya yrke.
  • Susan H
    Susan H skrev om Makeupstudion .FÄRG College Of Makeup & Hair
    Otroligt bra skola! Där klasserna inte är mer än Max 8 elever, man får den hjälp man behöver till fullo. Birgitta är som en positiv solstråle som kommer in då och då och bara lyser upp och får en att vilja kämpa mer! Anya Eklundh är en utav de bästa lärare jag någonsin haft. Tålamodet till 100 och förklarar på ett sätt som är lätt förståeligt. Ska man bli en riktigt duktig make up artist borde man studera hos de på Makeup studion. Det har varit de roligaste 12 veckorna i mitt liv!
  • Regina N
    Regina N skrev om Makeupstudion .FÄRG College Of Makeup & Hair
    Makeupstudion har verkligen förändrat mitt liv! Att gå denna utbildning är det bästa beslut jag någonsin har tagit. Klasskompisar för livet och lärare som verkligen tror på en och visar hög standard. Kort och gott - världens bästa skola, enligt mitt tycke.
  • Jenny K
    Jenny K skrev om Makeupstudion .FÄRG College Of Makeup & Hair
    Absolut den bästa skolan jag gått på. Kunniga lärare som ser till att man når sina mål, roliga praktiker och även otroligt bra smink!
  • Ditte B
    Ditte B skrev om Makeupstudion .FÄRG College Of Makeup & Hair
    En toppen skola, tar tid för eleverna, lärarna är jätte bra

Karlavägen 53, 114 49 Stockholm