Makeupstudion Education

Makeupstudion Education

Ring 08-640 79 01 www.makeupstudion.com

Makeupstudion Education erbjuder sedan 1996 yrkesutbildningar i Stockholm, Göteborg och Malmö till makeupartist, hårstylist och makeupstylist. Du kan dessutom utbilda dig inom fransförlängning och spraytanning hos oss. Vi är internationellt kända, har många framgångsrika elever och många bra praktikkontakter inom branschen....

84 omdömen om Makeupstudion Education

Tereza L
Skrev om Makeupstudion Education

Jag gick Makeupstudions Makeupartist-utbildning kvällstid under vårterminen 2019 vilket var väldigt uppskattande. De lärde mig så mycket mer än vad jag hade förväntat mig. Det var också väldigt skönt att klassen var liten vilket gjorde att läraren hade möjlighet att fokusera på varje enskilt individ. Jag skulle verkligen rekommendera att gå utbildningen, och det sköna är att jag vet att man alltid kan kontakta skolan om jag skulle behöva hjälp i framtiden med diverse olika ting som rör mig som makeupartist.

O Frisör
5.0/5 i betyg av 82 omdömen 5.0 av 82 omdömen
Badge2020

Otroligt bra frisör! Jag rekommenderar varmt!!

Stella johanna K
Skrev om Makeupstudion Education

Jag gick Makeupstudions Makeupartist-utbildning januari-juni 2019. Det passade mig väldigt bra med kvällskurs två gånger i veckan och var en lagom takt. Jag började gå stylistutbildningen vilket är del 1 men insåg snabbt att jag ville fortsätta med del 2. Jag är så glad att jag tog det beslutet. Vår lärare och hennes trainee har varit otroliga genom hela utbildning. Vi möttes av värme varje lektion och fick stöd igenom varje moment. I överlag känner man sig väldigt välkommen på Makeupstudion. Det största för mig...

Cornelia G
Skrev om Makeupstudion Education

Utbildade mig till makeupartist där. Kunde inte valt en bättre skola. Man blev alltid väl bemött, blev sedd och fanns verkligen ingenting att klaga på. Jag älskar makeupstudion!

Creative Headz Odengatan 75
4.6/5 i betyg av 584 omdömen 4.6 av 584 omdömen

Natalie W Natalie W
Elin S
Skrev om Makeupstudion Education

Gick hår + makeup! Underbara lärare, man lär sig enormt mycket. Kunde inte vara annat än nöjd!

Öyku D
Skrev om Makeupstudion Education

Jag gick hår och makeupartist utbildningen med även fransar och spraytan. Mina lärare var helt fantastiska och underbara, det var mycket bättre än vad jag förväntade mig. Jag var en väldigt kul och lärorik period för mig och skulle rekommendera det till alla som är intresserade!!

Creative Headz Scheelegatan
4.8/5 i betyg av 258 omdömen 4.8 av 258 omdömen

Git Ragnhild C Git Ragnhild C
Lejla K
Skrev om Makeupstudion Education

Inte jätte lärorikt tyvärr, annars bra att man kunde välja kvällsutbildning.

Svar från Makeupstudion Education

Hej Lejla, tack för din feedback och vad tråkigt att du känner så! Nu hade ju du valt en betydligt kortare grundutbildning än vår stora makeupartistutbildning och om man då kommer in med mycket förkunskaper kanske den utbildningen känns för basic. Dock kommer jag att be vår verksamhetschef i Göteborg, Erika, att ringa dig så att hon kan kolla vilka delar du tycker saknades fördjupning i. Detta då utifrån det som enligt vår katalog/hemsida ska ingå i utbildningen. Kanske kan vi sedan erbjuda någon eller några fördjupningslektioner...

Margareta G
Skrev om Makeupstudion Education

Jag har gått på Makeupstudion i Göteborg. Min allmänna känsla och erfarenhet av skolan är att jag är väldigt nöjd med utbildningen, upplägget och kunskapsnivån. Det har också varit enkelt för alla att hänga med och vi har fått den hjälp vi behöver för att klara utbildningen. Vi har också fått flera utmaningar i form av praktiker och uppmuntras att bli bästa möjliga makeup artister. Jag är överlag väldigt nöjd med utbildningen och skulle rekommendera inte bara Makeupstudion utan FÄRG. överlag. Fantastisk erfarenhet.

Creative Headz Götgatan
4.7/5 i betyg av 293 omdömen 4.7 av 293 omdömen
BadgeTwoYears

Verkade lite stresad. Ganska hårdhänt/slarvig i sina rörelser. Kändes som han bara ville bli klar och gå vidare till nästa

Andreas S Andreas S
Juni W
Skrev om Makeupstudion Education

Jag gick Makeupstudion's utbildning för makeup-artist. Jag är grymt nöjd med utbildningen. Skolans lärare är kunniga, flexibla och lyckas balansera professionalitet med personlig kontakt mellan lärare och elev. Kursens innehåll var brett och otroligt kul och givande, samt att storleken på klasserna är alldeles lagom. Produkterna vi använde höll en hög kvalitet och efter utbildningen har jag fortsatt att använda dessa. Alla mina personliga behov blev helt enkelt tillgodosedda och jag har ingenting annat än goda ord att ge Makeupstudion.

Birgitta L och Makeupstudion .FÄRG College Of Makeup & Hair gillar detta
Danijela P
Skrev om Makeupstudion Education

Jag valde att utbilda mig till Mua via Makeupstudion Education och är blad det bästa och roligaste jag gjort. Skolan ligger centralt i Stockholm Östermalm och ligger i en fräsch och stor lokal. :) Lärarna är otroligt snälla och hjälper dig genom dina veckor hos dom. Tiden går så otroligt fort så ta verkligen vara på den och våga mycket. Ta för er och våga testa det är verkligen så man lär sig. Men det var verkligen en av dem bästa upplevelserna i mitt liv. Så himla roligt och bra.

Birgitta L och Makeupstudion .FÄRG College Of Makeup & Hair gillar detta
WAU Nyköping
4.9/5 i betyg av 466 omdömen 4.9 av 466 omdömen

Sandra är alltid trevlig, proffsig och lyhörd för önskemål .

Sara O
Skrev om Makeupstudion Education

Jag har utbildat mig till makeupstylist hos Makeupstudion i Stockholm! Jag är supernöjd med utbildningen, de ställde krav och gav mig möjligheten till maximal utveckling under de veckorna jag utbildade mig. De har varit väldigt hjälpsamma vid ytterligare kontakt utöver utbildningen också!

Wida M
Skrev om Makeupstudion Education

Jag gick makeupartist och Hårstylist utbildningen på Makeupstudion skolan i Stockholm och är supernöjd! Utbildningen har varit proffesionellt och lärorik. Jätteduktiga och erfarna lärare som ger rättvisa feedback. Man lär sig mycket utanför skolan på praktik platser vilken är jättebra. Jag kan varmt rekommendera Makeupstudion för de som är intresserad. 👍🏻🌸

Lazy Barber and Coffee
4.8/5 i betyg av 302 omdömen 4.8 av 302 omdömen

Felicia F
Skrev om Makeupstudion Education

Utbildade mig till makeupartist och hårstylist på Makeupstudion och kunde inte vara mer nöjd! Proffsigt, seriöst och kunniga lärare!

Carina R
Skrev om Makeupstudion Education

Riktigt lärorika veckor. Superbra skola med superbra lärare. Bra upplägg av utbildningen, och mentorer som gav bra respons och som såg till att ala kunde följa utbildningen. Bra med avstämningssamtal under studietiden, där man kunde prata om det man lärt sig, vad man önskade mer av, ifall något behövde tas igen och chans att diskutera utbildning och förväntningar.

Creative Headz Drottninggatan
4.6/5 i betyg av 277 omdömen 4.6 av 277 omdömen
BadgeTwoYears

Nathalie är otroligt duktig, trevlig och profetionell. ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Claudia Z Claudia Z
Nina B
Skrev om Makeupstudion Education

Jag gick makeupartist och hårstylist utbildningen på Makeupstudion och kunde inte varit mer nöjd! Fantastisk och lärorik upplevelse med grymma lärare, verkligen värt att satsa på om man söker ett yrke inom branschen. Skolan underlättar med att hitta praktikplatser åt eleverna så att man snabbt får in foten och kan skaffa egna kontakter. Lärarna vill verkligen att man ska lyckas och ger alltid rättvis och bra feedback för att man ska utvecklas så mycket som möjligt innan kursen är slut. 3 månader på Makeupstudion gick extremt fort och jag saknar det redan!

Kristin L
Skrev om Makeupstudion Education

Mycket professionella och kunniga lärare, fräscha lokaler, superbra upplägg av hela programmet och ett extra plus i kanten för den fina kursportalen online. Blev positivt överraskad och kursen överförträffade alla mina förväntningar! Kan varmt rekommendera Makeupstudion! Med vänlig hälsning, Kristin Inglot Cosmetics Sverige & Danmark

Creative Headz Regeringsgatan
4.7/5 i betyg av 311 omdömen 4.7 av 311 omdömen
BadgeTwoYears

Inlyssnande och bra bemötande, stabil med sax och trimmer och trevligt samtal.

Björn Axel Marcus G Björn Axel Marcus G
Carolina T
Skrev om Makeupstudion Education

Mina 12 veckor var det bästa jag gjort på länge. Jag blev själv rekommenderad av en vän att gå denna utbildningen och jag skulle absolut nu rekommendera den själv också! Den var professionell, intensiv och mycket lärorikt. Perfekt till dom som vill komma direkt in i jobb världen efteråt. Ett stort tack till Ida vår lärare i Malmö med!

Hannah L
Skrev om Makeupstudion Education

Utbildningen har varit otroligt professionell från början till slut, bra upplägg på klasserna och man har fått gott om tid när man behöver hjälp. Det är intensivt och kräver hårt arbete men det är värt varenda minut. Jag kan varmt rekommendera Make Up Studion för de som verkligen vill få ut så mycket som möjligt av sina studier.

Creative Headz Hornsgatan
4.8/5 i betyg av 383 omdömen 4.8 av 383 omdömen
BadgeTwoYears

Snabb och lyhörd. Man får vad man ber om. Supernöjd.

Kristian E Kristian E
Valentina P
Skrev om Makeupstudion Education

Super bra produkter och super bra skola!

Emmy B
Skrev om Makeupstudion Education

Helt underbar skola, kunde inte haft en bättre och mer lärorik tid. En stor eloge till lärare och verksamhetschef Erika och även lärare Johanna, dom gjorde ett toppenjobb! <3

Creative Headz Skånegatan
4.6/5 i betyg av 290 omdömen 4.6 av 290 omdömen
BadgeTwoYears

Lyhörd, trevlig! Fick mycket bra konsultation för lämpliga produkter och vid klippning 🌟🌟🌟🌟

Anduena B
Skrev om Makeupstudion Education

Jag gick utbildningen på Makeupstudion i Malmö och jag är supernöjd! Hade världens bästa lärare som man fick väldigt mycket hjälp och bra bemötande av! Är verkligen nöjd med val av skola och kommer att rekommendera den till alla jag känner! Fina lokaler och utbildningen är väldigt bra upplagd också, lärde mig väldigt mycket under mina tre månader!

Filippa H
Skrev om Makeupstudion Education

Utbildningen var mycket lärorikt på många olika plan inom smink och hår, men samtidigt otroligt rolig. Även fast det var mycket under utbildningen tyckte jag det var lätt att hänga med, till viss del underlättades det av hur roligt man har haft det där. Men samtidigt tyckte jag utbildningen var tydlig, med bra genomgångar och undervisning. Sällan man inte riktigt hängde med, men då behövde man bara fråga läraren så fick man ett tydligt svar. Även otroligt bra lärare som hjälpte oss elever att hålla oss motiverande!

Bangerhead Studio
4.9/5 i betyg av 1014 omdömen 4.9 av 1014 omdömen

Sofia T
Skrev om Makeupstudion Education

Jag har precis gått klart kursen Fashion& beauty och är supernöjd med utbildningen! Det är en seriös skola vilket märks från dag ett. Lärarna är jätteduktiga och har mycket erfarenhet och de finns alltid där om man vill ha hjälp eller bolla idéer. Vi har fått lära oss allt ifrån brudsminkning och avant garde till att göra research inför jobb. Vi har även fått gå på praktik. Jag har lärt mig massor och kommer sakna skolan och lärarna!

Cindy S
Skrev om Makeupstudion Education

Världens bästa makeup skola! Lärarna är underbara på alla sätt!

WAU Jakobsbergsplatsen
4.8/5 i betyg av 1053 omdömen 4.8 av 1053 omdömen

Karin R
Skrev om Makeupstudion Education

Efter 3 lärorika månader så har jag äntligen fått mitt efterlängtade och välförtjänt diplom. Allting gick som en dans och man ville inte att det skulle sluta. Man kände sig delaktig och fungerade bra som ett team eftersom allting kändes så bra. Lärarna är så duktiga, hjälpsamma och professionella, så bättre lärare och skola får man leta efter! I allmänhet är jag supernöjd och tack vore kritikerna så har jag blivit den makeup-artist jag är dag. Man lär sig av sina misstag, that's it! :)

Melina W
Skrev om Makeupstudion Education

Jag har precis gått en fashion beauty makeup artist utbildning där. Är sjukt nöjd över all kunskap jag fått och är evigt tacksam över deras vänliga bemötande. Fantastiska lärare och härlig miljö!😍

Holland Hair Södermalm
4.6/5 i betyg av 123 omdömen 4.6 av 123 omdömen

Yiassou B Yiassou B
Amanda L
Skrev om Makeupstudion Education

Super duktiga och erfarna lärare! Trevlig personal överlag och får hjälp direkt om det dyker upp problem. Väldigt seriös utbildning som verkligen vill att eleverna ska lyckas. Dem bryr sig verkligen om en som elev. Personliga samtal under hela utbildningen vilket är super skönt då det blir lite mer bekvämt. Hård kritik men på ett snällt sätt, som man lär sig så mycket av och utvecklas.

Sara S
Skrev om Makeupstudion Education

Jag har nyligen avslutat Fashion and Beauty-kusen på Makeupstudion i Stockholm och är fantastiskt nöjd! Kommer verkligen sakna skolan! Det var en intensiv utbildning fullproppad med allt från teori och teknik till avant garde, fantasi och skönhet... Därtill har vi haft praktiker utanför skolan, lärt oss om bl.a. företagande, ljussättning, TV och så mycket mer...! Det märks att det är en seriös och professionell skola redan från dag ett. Det har varit en otroligt lärorik och rolig tid, med toppenlärare som verkligen kan sitt jobb!

Creative Headz Sveavägen
4.8/5 i betyg av 263 omdömen 4.8 av 263 omdömen

Bintou D
Skrev om Makeupstudion Education

Helt klart värt all tid och pengar! Skolan bryr sig genuint om sina elever under och efter studietiden! Jag kan rekommendera alla som är sugna på att bli makeupartist att söka!

Elin V
Skrev om Makeupstudion Education

Är så nöjd med min utbildning! Jättebra skola och fantastiska lärare!

Creative Headz Odengatan 32
4.7/5 i betyg av 473 omdömen 4.7 av 473 omdömen
BadgeTwoYears

Alltid lika nöjd efter att ha varit hos Nea! Känner mig supersnygg i håret, nöjd med både klipp & färg och dessutom är hon så trevlig och a

CAROLINE J CAROLINE J
Ann-christine P
Skrev om Makeupstudion Education

Fantastisk miljö att vara i, härliga lärare och de vill bara lära en med passion. De bryr sig väldigt mycket om en och tar väldigt bra om elever. Stränga men väldigt snälla, perfekt kombination och deras humor. Älskar lärarna och hur de lärde på lektionerna. Mina förväntningar gick mycket bättre än förväntat eftersom att lärarna ville ditt bästa hela tiden och är väldigt förståeliga om det är något som har hänt. Lärde mig smink från grund och botten, färglära till olika sminkningar från fest till årtal och olika uppdrag....

Isabella M
Skrev om Makeupstudion Education

Utbildade mig till makeupartist nu i vår och har tyckt att hela kursen varit jättebra. Hade inga förväntningar när jag gick dit första dagen men allt var så himla strukturerat, tydligt och följde en röd tråd! Läraren Erika var väldigt pedagogisk, informerande och lyhörd! En väldigt duktig makeupartist och väldigt engagerad i sitt jobb. Man fick all stöd man ville ha och man puschades till att klara av allting (speciellt för mig som pendlade varje dag)! Väldigt seriös och bra utbildning!

Oh Yes
4.9/5 i betyg av 2017 omdömen 4.9 av 2017 omdömen

Annette W Annette W
Sara I
Skrev om Makeupstudion Education

Jättesnälla och goa lärare! Erika känns väldigt erfaren och duktig. Jag har tack vare min utbildning också fått praktik vilket är ett stort plus. Jag hade nog förväntat mig att lära mig mer, det är synd att bara ha en lektion i veckan! Sen hade jag också velat få med styling av kort hår/killar/afrohår... Och det känns inte jättebra att ha en "lärare" som precis själv utbildat sig, månaden före, till hårstylist... Man vill gärna ha någon som har mycket kunskap och erfarenhet... Men Erika är super!!!

Sandra S
Skrev om Makeupstudion Education

Så otroligt nöjd med min utbildning! Tre tuffa månader men verkligen på det bästa sättet. Skulle inte valt annorlunda om jag fick göra om det!

Creative Headz Sankt Eriksgatan
4.6/5 i betyg av 231 omdömen 4.6 av 231 omdömen
BadgeTwoYears

Sadeek var trevlig och tillmötesgående. Han gjorde ett proffsigt arbete och kändes noggrann.

Fredrik N Fredrik N
Hanna W
Skrev om Makeupstudion Education

Den absolut bästa makeupskolan! Otroligt begåvade lärare med bra utlärningsförmåga och duktiga på att anpassa sig och lära ut efter varje individ i klassen! Bästa tiden i mitt liv och man blir verkligen GRYM om man väljer makeupstudion.

Nathalie S
Skrev om Makeupstudion Education

Fantastisk utbildning! Att ha lärare som verkligen vill att vi ska lyckas och hjälpa oss in i arbetslivet var suveränt! Hade inte kunnat ha en bättre utbildning, har lärt mig så mycket som jag nu använder dagligen i mitt arbete som MUA. Kan Inget annat än att rekommendera makeupstudion till alla som vill läsa till MUA, ni kommer inte ångra er, jag lovar!

Monas Klippotek
4.8/5 i betyg av 176 omdömen 4.8 av 176 omdömen

Emma T
Skrev om Makeupstudion Education

Jag bokade två makeup artiser för min 30års fest som sminkade både mig och mina toastmadames! Tjejerna kom ut till vår lokal där festen var och hade med allt. De va både super trevlig och duktiga på att sminka oss, alla tre var supernöjda och hoppas kunna använda dem snart igen!=)

Fathiya S
Skrev om Makeupstudion Education

Bra skola med kunnig personal/lärare. Alltid behjälpliga! Bra variation på kursens upplägg och lagom med antal elever i klassen. Kan varmt rekommendera denna skola oavsett vilken utbildning man tar!

WAU Notuddskajen
4.8/5 i betyg av 1040 omdömen 4.8 av 1040 omdömen

Amanda W
Skrev om Makeupstudion Education

Kursen jag gick 24/10-16 till 19/1-17 var otroligt bra! Lärarna blev som mina bästa vänner och min klass blev väldigt tajta, produkterna blev jag mycket nöjd med och dessutom själva utbildningen. Jag tyckte det var extra bra att min klass hade två olika lärare för att då fick man lära sig tekniker på kanske olika sätt om de lärarna utförde samma teknik på olika sätt och då blev det som en bredare utbildning då man fick testa sig fram och fick känna av vilket man tyckte om bäst. Jag som "bara" gick makeup kursen skulle...

Delia E
Skrev om Makeupstudion Education

Mina upplevelser hos dem har bara varit positivt. Superduktig och härlig personal som hjälper dig gärna.

Emma S
Skrev om Makeupstudion Education

Fantastiska lärare, saknade dock vissa saker som jag tycker borde ha ingått i sitt paket till utbildningen.

Ida A
Skrev om Makeupstudion Education

Bästa skolan!! Har lärt mig sååå otroligt mycket under dessa tre månader, väldigt givande utbildning! Funderar du på att gå på makeupstudion så rekommenderar jag denna skola starkt. Så mysiga och trevliga lärare som verkligen ser till att du lär dig och må bra under skolans gång. Intensiva men väldigt lärorika veckor! :)

Emma D
Skrev om Makeupstudion Education

Jag är såååå sååå såååå nöjd med min utbildning hos makeupstudion, fruktansvärt bra skola! Underbara lärare, bra upplägg, intensiva men lärorika dagar, grymt bra produkter att få jobba med och superhärlig stämning att få komma till varje dag under 12 veckor! Jag hade gjort det igen och rekommenderar alla denna skola varmt oavsett om det är längre eller kortare kurser man vill gå.

Mireille K
Skrev om Makeupstudion Education

Grymt bred och givande utbildning som jag rekommenderar starkt till alla som vill lära sig allt om smink och hår! Sjukt nöjd över utbildningen och de bästa lärarna fick man också som stöttar en genom hela utbildningen

Helene G
Skrev om Makeupstudion Education

Jag är så nöjd med min utbildning hos makeupstudion, 12 intensiva veckor med underbara lärare! :)

Angelica D
Skrev om Makeupstudion Education

Bästa skolan ever! Underbara lärare och kamrater.

Agnes N
Skrev om Makeupstudion Education

Genom hela processen har jag fått ett mycket trevligt och professionellt bemötande. Jag har lärt mig mycket mer än vad jag trodde att jag skulle göra på så kort tid. Det märktes att alla på skolan ville hjälpa mig att uppnå mina mål.

Natalie H
Skrev om Makeupstudion Education

Jag är riktigt nöjd med utbildningen bortsett från att man inte fick utnyttja lokalen tillräckligt mycket.

Svar från Makeupstudion Education

Hej Natalie, nu blir jag lite konfunderad. Vad menar du med att du inte fick utnyttja lokalen? Som vi sa redan första dagen får man jättegärna träna vidare efter lektionerna men uppe i butiken. Det är på sitt sätt lite svårare ljus men också bra övning eftersom det är långt ifrån så bra ljus varje gång man är ute och jobbar. :) Det är jättemånga elever som under kurserna har valt att göra det så det var tråkigt om du/ni missuppfattade detta och inte kom till mig och ifrågasatte så att jag hade kunnat ge dig den infon redan under kursen!

Jessica P
Skrev om Makeupstudion Education

Hej! min upplevelse av att plugga oss makeupstudion har varit toppen! Lärorikt, trevligt folk med härligt energi! Något som hade kunna varit bättre: mer tid eftersom jag gick både smink och hår! Annars är jag nöjd och om någon skulle vilja gå en liknade utbildning så kommer jag starkt rekommendera makeupstudion! Tack och bock

Jennifer I
Skrev om Makeupstudion Education

Verkligen en skola jag skulle rekommendera till alla som vill ha allt i ett! Makeup, hår, fransförlängning och spraytan. Grymma lärare och härlig energi. Bra uppläggning. Saknar redan tillbaks!

Julia S
Skrev om Makeupstudion Education

Jag är verkligen nöjd med hela upplägget, lärarna, schemat,produkterna, lokalerna. Allt var i toppklass förutom projektron & datorn, det tog ofta mycket tid & krångel för att få till en bild på väggen så de är väl de enda annars är jag verkligen nöjd, en så rolig upplevelse & proffsigt!