Alla kategorier Mäklare Stockholms län Nacka Mäklarhuset Mäklarhuset Älta & Tyresö

Mäklarhuset Älta & Tyresö

Ältavägen 202, 138 30 Älta — Visa karta

Vi på Mäklarhuset kan området runt Älta och Tyresö fullt ut. Vi har lång erfarenhet och förutom bostäder även koll på skolor, kommunikationer och service. Vår breda kunskap har lett till landets nöjdaste kunder, något som vi är mycket stolta över.

Vi förmedlar lägenheter, fritidshus, villor och tomter. Dessutom erbjuder vi fri värdering och rådgivning vid alla steg i din affär. Vi vill att det ska vara tryggt och säkert att byta bostad. Välkommen till oss, vi lovar att affären blir framgångsrik och enkel!

Läs vad 479 kunder tycker om Mäklarhuset Älta & Tyresö

• Nisar M
    Nisar M skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Köp av hus i Tyresö!

Vi kom i kontakt med Peter Ramani i egenskap av att han var ansvarig mäklare för ett hus vi var intresserade av i Tyresö kommun.

Jag har genom åren haft kontakt med många mäklare då jag både sålt, och köpt ny bostad för att bo i. En vanlig upplevelse har varit att mäklaren enbart har varit intresserad av att sälja till högsta pris utan att leverera särskilt mycket till köparen. Fokus har varit att inkassera provisionen och tillfredställa säljaren. Problemen som sedan uppstått med bostaden har köparen fått ta med säljaren, medan mäklaren lutar sig lugnt tillbaka och njuter av sin flådiga tillvaro. Det har inte funnits någon transparens i hela försäljningsprocessen.

Peter är den mest professionella mäklaren jag träffat. Han tar hand om såväl säljare som köpare. Av ca 70 husvisningar jag varit på tillsammans med min fru är han den enda mäklaren som bjudit in besiktningsmannen för att man skall kunna ställa frågor till honom under själva visningstiden på besiktningsprotokollet som han utfärdat. Han är behjälplig med alla typer av frågor och har alla papper i ordning på visningarna. Det visar mig som köpare att han vet vad han säljer och agerar som ett proffs.
    Detta gör att många bibehåller ett intresse för bostaden som man eventuellt är intresserad av om mäklaren kan svara på frågor och vet vilka åtgärder som eventuellt behövs.

Tyvärr, för vår del, gjorde Peters professionella sätt att agera som mäklare, tillsammans med att många gillade huset att priset stack iväg. Vi köpte dock huset och är superglada med vårt köp.

Om vi någonsin säljer vårt nya hus är det Peter som kommer att få sälja huset.

Han är helt enkelt en toppmäklare!

/N&E Läs mer
  • Erik M skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Upplever Peter som ärlig och mån om att både köpare och säljare ska känna sig trygga med processen. Läs mer
  • Louise O skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Jag sålde mitt hus i Älta med Peter och är supernöjd från start till mål. Peter är engagerad, noggrann och lyhörd. Kan starkt rekommendera honom! Läs mer
  • Michelle C skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Hjälpsam och proffsig! Kunde inte vara nöjdare! Läs mer
  • Yngve C skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Köpt hus via Peter Ramani.
    Peter är en seriös mäklare som ger adekvat information och svar på de frågor som jag som köpare haft.

. Läs mer
  • Leif B skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Mycket professionell och mycket aktiv.
    Gäller försäljning av fastighet i Älta Läs mer
  • Anna S skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Personligt och proffsigt. Klockrent hela affären igenom. Läs mer
  • Lars L skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Den utan tveckan trevligaste mäklaren jag varit i kontakt med. Läs mer
  • Erik Å skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Peter har hjälpt oss sälja vårt hus i Älta. Han har tålmodigt och under lång tid ödmjukt bollat hur vi tänker, hur marknaden fungerar samt rakt vad vi kan förvänta oss.
    Peter är en mycket erfaren mäklare med god lokalkännedom och också mycket trevlig. Han är lätt att ha att göra med och även en god psykolog.
    Vi är mycket nöjda med vårt bemötande.
    Med vänlig hälsning, Erik & Anna-Karin Läs mer
  • Susanne M skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Vi köpte en tomt genom Peter Ramani Mäklarhuset Älta. Väldigt professionell, trevlig, ärlig och ett genuint bemötande. Såg till båda parter och vi kunde finna en lösning som kändes bra för både säljare och köpare. Läs mer
  • Lucille Lussan W
    Lucille Lussan W skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Vi har sålt vårt hus och mäklaren har varit väldigt ödmjuk, lyhörd och omtänksam m.a.o. haft ett mycket gott bemötande. Våra förväntningar har uppfyllts och vi är mycket nöjda med hela processen. Läs mer
  • Serdar O skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Fantastiskt duktig mäklare från början till slut. Även mäklarassistenten var över förväntan och mycket bra. Läs mer
  • Carl-henrik S skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Vi köpte en tomt i Älta genVäldigt bra mäklare, seriös, trevlig. positiv! Läs mer
  • Elsy H skrev om Rebecca Nowicka en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Jag har sålt ett radhus och jag blev väl bemött av Rebecca. Hon har varit proffsig och tillmötesgående från första dagen jag tog kontakt med mäklaren. Priset blev mer än vad vi gick ut med, så jag är mycket nöjd.
    Ingegerd Hultquist. Läs mer
  • Jenny L skrev om Jörgen Lundgren en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Vi köpte vårt radhus av Jörgen och var väldigt nöjda med hans snabba återkoppling under budgivningen. Han var dessutom mycket trevlig och kunnig och skötte hela affären på ett otroligt professionellt sätt. Vi är väldigt nöjda köpare! Läs mer
  • Mikaela E skrev om Rebecca Nowicka en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Super trevlig och var till lags under hela processen. Läs mer
  • Mats P skrev om Jörgen Lundgren en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Köpte ett hus och tycker att bemötandet vid visningar och kontakten genom processen varit föredömlig! Jörgen är mycket hjälpsam, påläst och tillgänglig. Är jättenöjd! Läs mer
  • Mark L skrev om Jörgen Lundgren en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Jörgen är väldigt professionell och kunnig, vilket vi upplevt under hela vår ’resa’ från många visningar till att köpa i Älta. Läs mer
  • Karolina R skrev om Jörgen Lundgren en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Väldigt proffsig och kunnig. Tryggt för oss som säljare. Snabb på att svara på frågor. Kan varmt rekommendera Jörgen. Läs mer
  • Johanna A skrev om Rebecca Nowicka en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Vi har köpt ett radhus i Älta och vi blev väldigt bra bemötta av Rebecca. Hon möter våra frågor snabbt och är väldigt hjälpsam när vi behöver det. Väldigt positiv.
    Mycket, mycket nöjda! Läs mer
  • Erik D skrev om Jörgen Lundgren en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Professionellt utfört uppdrag, mycket trevligt bemötande. Utan tvivel bästa mäklarbyrån i trakten. Läs mer
  • Pernilla H skrev om Jörgen Lundgren en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Jag har köpt en lägenhet i älta och då varit i kontakt med Jörgen. Mkt trevlig, professionell, omtänksam o ärlig / rak.
    Mkt nöjd med allt 💕 Läs mer
  • Fredrik F skrev om Jörgen Lundgren en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Mycket trygg och bra mäklare och lätt att ha kontakt med. Läs mer
  • Pontus K
    Pontus K skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Peter Ramani på Mäklarhuset Älta & Tyresö har på vårt uppdrag sålt vårt radhus på Evalundsvägen i Älta.
    Att valet av mäklare föll på Peter Ramani var väl grundat i att jag som ordförande eller styrelseledamot i Evalundsvägens Samfällighetsförening under 9 år observerade hur väl försäljningarna genomförts med både nöjda säljare och köpare som resultat.
    Mäklarhuset Älta & Tyresö i allmänhet och Peter Ramani i synnerhet har en mycket god förmåga att omhänderta alla försäljningsmoment på ett sätt som tydligt kommuniceras så att säljare och köpare är involverade till en adekvat nivå så att båda parter känner att försäljningen/köpet skett kontrollerat och på ett sätt som kunnat förutses och förväntas.
    Peter Ramanis förmåga att mäkla husförsäljning saknar motstycke, statistiskt och upplevelsemässigt, i jämförelse till övriga mäklare i regionen. Trygghet, rak kommunikation och omsorg för säljare och köpare leder till en bra affär för alla. Läs mer
  • Reza M skrev om Jörgen Lundgren en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Jörgen är mycket kunnig, lugn, trevlig och har en positiv inställning samt realistisk. Jörgen gör sitt yttersta så att affären blir bra för alla parter.

Vi rekommenderar Jörgen Varmast.

Renate & reza Läs mer
  • Terese K skrev om Jörgen Lundgren en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Jörgen har gjort sitt yttersta för att försäljningen av min bostad ska gå i lås till ett pris som jag är nöjd med. Läs mer
  • Aida S skrev om Jörgen Lundgren en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Tydlig, snabb återkoppling, tillmötesgående Läs mer
  • Max S skrev om Jörgen Lundgren en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    *Vi har köpt genom Jörgen
    *Vi blev väl bemötta, det som kan bli bättre är återkopplingen, i synnerhet under pågående budgivning
    *Sammantaget bedömer vi Jörgen som en kompetent och påläst mäklare som vi kan rekommendera andra Läs mer
  • Jennie K skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Vi har köpt en villa av Peter och vi uppskattar hans professionella, flexibla och mycket trevliga bemötande! Läs mer
  • Felicia L skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Peter är en duktig, trevlig och lyhörd mäklare som känner till Älta väldigt väl. Husförsäljningen gick mycket smidigt trots en trög bostadsmarknad. Peter och hans kollegor är tillmötesgående och noggranna, vilket känns tryggt för både köpare och säljare. Vi har fått ett mycket fint bemötande av samtliga medarbetare på Mäklarhuset i Älta och kan varmt rekommendera dem. Läs mer
  • Jenny S skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Saklig, ärlig och förtroendeingivande. Läs mer
  • Karl W skrev om Jörgen Lundgren en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Professionell med positiv attityd, kan rekommenderas! Läs mer
  • Göran Ö
    Göran Ö skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Sålt villa
    Bra
    Jag hade inga förväntningar
    Peter jobbade på bra men han måste veta var han ska nånstans Läs mer
  • Annette T skrev om Rebecca Nowicka en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Vi har sålt en 2:a i Älta med hjälp av Rebecca på Mäklarhuset. Bemötande var alldeles utmärkt gott. Hon hade full koll på allt och förklarade för oss och köparen på ett bra sätt, hon var mycket tydlig och kunnig. Jag kommer att rekommendera Rebecca för mina vänner. Anlitar gärna Mäklarhuset igen. 👍 Läs mer
  • Thomas L skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Han är en person som bryr sig om sina kunder och respekterar vilket stort beslut detta är för dem. Han ser förbi affären och får dig att känna att han är med dig i denna stora ”kanske” livsavgörande händelse. Läs mer
  • Robert L skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    En reko mäklare som talar klarspråk. Läs mer
  • Johanna B skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Vi fick hjälp med att sälja vår lägenhet av Peter Ramani.

Otroligt bra bemötande, intresserad och engagerad precis som en mäklare ska vara. Mäklaren levererade över förväntan! Alla på Mäklarhuset Älta & Tyresö som vi var i kontakt med får högsta betyg! Läs mer
  • Michael N
    Michael N skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Köpte en lägenhet i Älta. Hade inte möjlighet att komma på visningsdagen men då ordnade Peter en annan tid som passade oss bättre. Fick även att träffa säljarna och ställa de frågor vi hade. Peter är oerhört seriös och mycket trevlig att ha att göra med. Rekommenderas varmt Läs mer
  • Richard B skrev om Rebecca Nowicka en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Brf köpt i Älta.
    Mycket bra mäklare.
    Kunnig, ordning och reda.
    Klara besked i snabba svar.
    Hjälpsam med praktiska saker och dito råd för en kund som saknar kunskap om alla regler och bestämmelser som rör nutidens "komplicerade" bostadsköp och försäljning. Läs mer
  • Shakeb R
    Shakeb R skrev om Rebecca Nowicka en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Jag har köpt en lägenhet i Älta. Rebecka är väldigt engagerade i sitt jobb och man kan lita på henne som kund. Hon gör den lilla extra för att båda parterna blir nöjda. Läs mer
  • Torgrim L skrev om Rebecca Nowicka en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Informativ, ärlig och engagerande Läs mer
  • Stina F skrev om Rebecca Nowicka en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Hon förtjänar sitt goda rykte och är en starkt bidragande faktor till lyckade försäljningar. Läs mer
  • Lech B skrev om Jörgen Lundgren en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Jag har sålt en lägenhet i älta.vid ett besök på kontoret har jag tagit kontakt med Jörgen och kontakten var fantastisk.situationen på marknaden är svår så det var bara att vänta men Jörgen var lugn och skön,en mycket trevlig och sympatisk man . Jag är mycket nöjd med försäljningen.Hjärtliga. hälsningar från mig till Jörgen och önskar allt gott samt lycka till med försäljningen /Lech B Läs mer
  • Per E skrev om Jörgen Lundgren en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Jörgen har varit en väldigt bra mäklare att köpa av.
    Kunnig, ärlig, och bra koll.
    Mycket nöjd Läs mer
  • Daniel R skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    sålt en lägenhet med ett bra bemötande från Peter men det är lite snurrigt med sin assistent. tydligare riktlinjer mellan dem, vem som jag vad är bra för kunderna. Läs mer
  • Anita E skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Sålt min bostadsrätt på Oxelvägen 51, 7 tr 2 r o k. Tidigar även samma adres men 3 r o k.
    Peter är alltid proffsig i sitt sätt gentemot säljare och de som är intressenter. Alltid bra information om vad som gäller för säljare och köpare. Glad och trevlig. BÄST

Nöjd båda gångerna med mycket bra försäljningspris. Läs mer
  • Gunilla Maria S skrev om Jörgen Lundgren en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Hej!
    Jag har köpt en bostdsrätt (3:a) i Äta. Vi blev bemött från första början på ett trevligt sätt och mäklaren gav oss tydlig och bra information. Mäklaren var tillmötesgående och ville hjälpa till på bästa sätt. Vi kände oss trygga med det.
    Totalt sätt var vi helt nöjda med köpet och hur vi blev mottagna av mäklaren. Tack för detta. Vänliga hälsningar Gunilla Selldén Läs mer
  • Mikael D skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Vi köpte via Peter och fick verkligen ett bra bemötande på alla sätt och vis. Trevlig, professionell och rutinerad, inte den stress som vi tidigare erfarit hos andra mäklare. Vi hade lite strul med banken och Peter var verkligen flexibel och stödjande när vi kände mest stress. En härligt kille som vi verkligen rekommenderar. Läs mer
  • Jesper H skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Mäklaren Peter va väldigt hjälpsam under hela affären och vi höll hela tiden en dialog. Vi är väldigt nöjda med mäklaren och affären i sin helhet. Läs mer
  • Kajsa N skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Mycket trevlig, ärlig och engagerad. Läs mer

Ältavägen 202, 138 30 Älta