Mäklarhuset Älta & Tyresö

Mäklarhuset Älta & Tyresö

Vi på Mäklarhuset kan området runt Älta och Tyresö fullt ut. Vi har lång erfarenhet och förutom bostäder även koll på skolor, kommunikationer och service. Vår breda kunskap har lett till landets nöjdaste kunder, något som vi är mycket stolta över. Vi förmedlar lägenheter, fritidshus, villor och tomter. Dessutom erbjuder vi...

536 omdömen om Mäklarhuset Älta & Tyresö

Katarina V

Jörgen är seriös, trevlig och inlyssnande. Han är ödmjuk, lugn och kompetent. Vi är mycket nöjda med Jörgens insats.

Mäklarhuset Uppsala
4.8/5 i betyg av 2917 omdömen 4.8 av 2917 omdömen

Christer Ö

Proffsig, noggrann samt duktig på att hantera människor!

Gun F

Ett småhus byggt på 1030-talet som varit min familjs sommarboende sedan dess, såldes nu hösten 2019. Eftersom många minnen och känslor för denna fastighet från min sida präglade hur jag ville bli bemött av Jörgen Lundgren ,kan jag säga att han på ett korrekt sätt lyssnade på mina frågor och med tålamod förklarade och inväntade mina svar och beslut. Jag har ingen erfarenhet av husförsäljning, trodde att den skulle vara som annonsering - visning - försäljning, men innehöll så mycket av omtanke och förslag hur Jörgens...

HusmanHagberg Uppsala
4.8/5 i betyg av 1102 omdömen 4.8 av 1102 omdömen

Jan E

Proffsiga och vänliga. Behöver inte sägas mer😊

Jessica S

Rebecca är väldigt proffsig i sitt bemötande. När vi skulle sälja vår lägenhet hittade hon köpare till oss genom att rekommendera till spekulant utanför den "vanliga" visningen där vi inte fick några intressenter alls. Utan hennes nätverk och kontakter skulle vi inte ha sålt när vi behövde. Rebecca överträffar de förväntningar jag har på en mäklare.

HusmanHagberg Solna
4.9/5 i betyg av 932 omdömen 4.9 av 932 omdömen

Maria L

Rebecca sålde vår bostadsrätt, hon har ett proffsigt och varmt bemötande som gör både säljare och potentiella köpare trygga. Sammanfattningsvis har allt överträffat förväntningarna!

Sarah W

Köpt lägenhet på lovisedalsvägen. Mkt trevligt och proffesionellt bemötande från Rebecca. Absolut en mäklare vi gärna återkommer till.

MOHV Uppsala
4.9/5 i betyg av 451 omdömen 4.9 av 451 omdömen

Johan är lugn, trygg och erfaren. Med andra ord en perfekt mäklare i stressiga tider.

Magnus O

Jörgen är kompetent, pedagogisk och tydlig. Köpet kändes tryggt.

Per O

Bra, professionell och tydlig. Alltid nåbar för frågor och funderingar.

Svensk Fastighetsförmedling Botkyrka
4.8/5 i betyg av 1646 omdömen 4.8 av 1646 omdömen

Jesper N

Både sålt och köpt bostad med Jörgen som mäklare. Proffsig, stor yrkesskicklighet och förtroendeingivande.

Robert S

Sålde en bostadsrätt och Rebecca överträffade förväntningarna.

Ludwig J

Vi köpte ett radhus i Älta via Peter. Vi har gått på många visningar och även haft kontakt med många mäklare i samband med egna försäljningar och kan enkelt konstatera att Peter är den bästa mäklaren vi varit i kontakt med. Oavsett om vi skulle köpa eller sälja, skulle vi önskat att någon som Peter var mäklare. Peter har fått oss att känna oss trygga i vårt köp genom ett trevligt bemötande och med en gedigen kunskap om huset han sålt. Han höll en grundlig genomgång om husets möjligheter och brister och har varit...

Alexander V

Vi köpte hus i Älta, fick mycket bra hjälp, korrekt rådgivning, nöjda och längtar till att flytta in!

Gustav H

Genuin mäklare som sätter både säljare och köpare i fokus.

Marianne E

Har sålt ett radhus via Peter Ramani och han har varit mycket hjälpsam och tillmötesgående samt kunnig. En positiv upplevelse att ha en kompetent och trevlig mäklare.

Niklas J

Vi sålde ett radhus, och är väldigt nöjda med hela affären, från det inledande mötet tills kontraktet var påskrivet. Rebecca guidade oss skickligt hela vägen och hade hela tiden kloka svar på alla frågor som dök upp - allt ifrån styling och förberedelser till rekommendationer hur vi skulle hantera tidiga bud. Extra plus för att hon inte bara nöjde sig med den som lade första budet, utan fortsatte att arbeta med försäljningen tills det fanns en budgivare som både la ett bra pris, kändes seriösa och som var rätt för huset...

Marlene J

Köpt vårt första hus och Rebecca fick och att känna oss trygga hela vägen. Trevlig och proffsig!

Eddie S

Köpt bostad. Blev direkt mött av en glad professionell mäklare i dörren. Han var väldigt mån om vad jag hade rätt till som köpare och gav väldigt bra och ingående information om bostaden. Hade varit på tiotal visningar där mäklare bara ger en broschyr och välkomnar en när man stiger in och sen förväntar dom sig att man som köpare redan ska kunna och veta alla frågor. Som köpare av första bostaden må jag säga att Peter gav ett toppen första intryck och fick mig att känna en trygg känsla direkt. Kan definitivt rekommendera honom till familj och vänner.

Héléne P

Jag har precis fått sålt ett parhus på 108 kvm. Jörgen ger ett varmt, professionellt och pålitligt intryck. Han är lugn, pedagogisk och informativ. Om något skulle jag önska att Mäklarhuset jobbade mer drivande att nå ut till kund via nya kanaler som sociala medier mm. Det ska inte ligga på säljarens ansvar. I det hela är jag dock väldigt nöjd och skulle gärna lita på Jörgen att mäkla åt mig i framtiden.

Åsa O

Sålt villa i Älta. Alltid välbemött av Mäklarhuset och speciellt Peter Ramani. Hade höga förväntningar angående försäljning till ett bra pris som införlivades med professionellt bemötande och arbete. Helhetsintrycket har under hela processen varit professionellt, noggrannhet, värme, intresse, ärlighet och raka besked. Väldigt nöjd!

Niklas L

Ödmjuk, fokuserad på mina och min familjs behov, saklig tar upp risker men framförallt fördelarna, att man inte hoppar in i något ogenomtänkt. Känns som om han värnar om bebyggelsen o dess invånare Mvh Niklas Landin

Anna R

Vi har köpt ett hus och Peter var mycket tillmötesgående och såg till att affären kändes bra från båda parter.

Marianne H

Superbra och ambitiös mäklare som varit otroligt enkel att ha att göra med! Rekommenderas starkt!

Jan E

Vi har sålt vår villa i Älta med hjälp av Peter Ramani. Han var både trevlig och professionell. Peter har en gåva som består i att han får säljare samt köpare att känna sig lugna och trygga. Det känns att man är i kompetenta händer. Vi hade höga förväntningar på Peter i och med rekommendationer från vänner. De överträffades med marginal. Peter Ramani och personalen på Mäklarhuset i Älta förtjänar högsta betyg. Vi är nöjda med hela försäljningsprocessen.

Björn O

Vi är mycket nöjda med Peter Ramani och Mäklarhuset. Peter har på ett professionellt sätt genomfört försäljningen av vårt hus I Älta.

Jesper R

Har köpt ett hus i Älta. Jag tycker Peter känns seriös med ett genuint intresse att det ska bli bra för köpare/säljare.

Sanna J

Vi köpte radhus i Älta! Helt fantastisk mäklarupplevelse av Peter Ramani! Suveränt kundbemötande, trevligt möte med säljaren, jättebra med mycket information till oss köpare. Allt kändes smidigt och vi är mer än nöjda.

Kristjan K

Riktigt bra och förtroendeingivande

Catherine V

Kunnig och trygg. Köpt radhus.

Anita Å

Jörgen har på ett både professionellt och personligt sätt hjälp mig att sälja mitt hus. Tydligt och lätt att kommunicera med, snabb att återkomma med svar och gav många goda råd som visar på lång och gedigen erfarenhet. Stort TACK!

Silvije A

Vi har sålt vår 5-rummare på Stensövägen och det gick så smidigt. Rebecca ordnade en VIP-visning och efter den fick vi ett bud som vi accepterade. Så skönt och snabbt! Rebecca känns proffsig på alla sätt. Hon kan sin kund. Hon gör allt för att hitta det man söker och gör allt för att sälja till ett bra pris. Jag kan rekommendera Rebecca till alla jag känner :)

Joakim A

Kunnig och har ett bra bemötande, får både köpare och säljare att känna sig trygga och väl informerade.

Marianne E

Jag har köpt en bostadsrätt om tre rum och kök. Jag blev mycket bra bemött av mäklaren och besåg bostadsrätten först ensam och vid visningen. Jag fick bra och tydlig information om bostadsrättsföreningens ekonomi och situation. Mäklaren var tillmötesgående och kunnig så det är en positiv upplevelse av att ha köpt denna bostadsrätt.

Erik K

Vi sålde vår lägenhet och är mycket nöjda med Rebeccas professionella bemötande, personliga service och snabba återkoppling. Rebecca överträffade förväntningarna och vi kan varmt rekomendera henne.

Karin S

Rebecca har sålt två lägenhet åt mig. Alltid tillgänglig för återkoppling, svar på frågor osv. Proffsig, tydlig och inte minst engagerad i just din lägenhetsaffär.

Sandra T

Vi har köpt en 5:a och sålt en 3:a i Älta. Vi blev bemötta på ett professionellt sätt och vi är supernöjda med både köp och försäljning av lägenhet. Vi förväntade oss att allt skulle ta längre tid än vad vi trodde. Men med hjälp av Rebecca, som visste vad vi var ute efter att köpa och vad vi ville sälja för, hittade hon både säljare och köpare som passade oss utmärkt.

Linda T

Trygg, kunnig, uppmuntrande. Bra service också av mäklarassistenten på kontoret💕 Familjär och nära känsla. Omhändertagen från start till mål.

Per W

Kunnig och påläst verkade som hon har koll på fakta. Det gick fort och vi fick mer än vad vi väntade oss Vi sålde en bostadsrätt i Tyresö.

Rickard H

Köpte villa. Trevlig, proffsig och seriös. Jörgen och Mäklarhuset ser till både säljare och köpare för att alla inblandade ska landa bra i affären tillsammans. Jag har tidigare sålt genom Mäklarhuset och uppfattningen är likadan nu, som då.

Charlotta S

Peter är en toppenmäklare som har sålt vårt radhus. Han utstrålar kunnighet med värme och skapar trygghet till både säljaren och köparen. Rekommenderar varmt Peter från Mäklarhuset.

Linda T

Det kändes tryggt att ha Peter som bollplank o stöd när jag köpte mitt hus. Han förkladrade processens olika steg o vägledde mig med van o stadig hand fram tills allt var klart. Såg till att det skulle bli bra både för mig som köpare samt för säljarna.

Grazyna N

Har bara bra erfarenheter med kontakt med Rebecca. Mycket proffsig

Anna S

Personlig men samtidigt professionell. Ger kontinuerlig återkoppling processen igenom. Allt man som säljare kan önska. Toppen!

Christian B

Vi köpte bostad där Jörgen var mäklare och han skötte allt exemplariskt.

Ulrika R

Köpare av lägenhet. Mäklaren var kunnig och förtroendeingivande.

Pernilla P

Trevlig, kunnig o tillmötesgående.

Ulrika A

Han är varm och personlig och han tar sig tid

Ola H

Har bara bra erfarenheter. Alltid bra bemötande, tydlig, noggrann och ärlig.

Juliën L

Peter really helped us getting to know the tips and tricks of the Swedish house market and was very thorough in pointing out the good and the not so good parts of the house we bought. We were very happy with his help.

Regina U

Vi köpte ett hus i Älta och Peter lyckades verkligen sälja in området.