Peter Ramani

Läs vad 182 kunder tycker om Peter Ramani

• Nisar M
    Nisar M skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Köp av hus i Tyresö!

Vi kom i kontakt med Peter Ramani i egenskap av att han var ansvarig mäklare för ett hus vi var intresserade av i Tyresö kommun.

Jag har genom åren haft kontakt med många mäklare då jag både sålt, och köpt ny bostad för att bo i. En vanlig upplevelse har varit att mäklaren enbart har varit intresserad av att sälja till högsta pris utan att leverera särskilt mycket till köparen. Fokus har varit att inkassera provisionen och tillfredställa säljaren. Problemen som sedan uppstått med bostaden har köparen fått ta med säljaren, medan mäklaren lutar sig lugnt tillbaka och njuter av sin flådiga tillvaro. Det har inte funnits någon transparens i hela försäljningsprocessen.

Peter är den mest professionella mäklaren jag träffat. Han tar hand om såväl säljare som köpare. Av ca 70 husvisningar jag varit på tillsammans med min fru är han den enda mäklaren som bjudit in besiktningsmannen för att man skall kunna ställa frågor till honom under själva visningstiden på besiktningsprotokollet som han utfärdat. Han är behjälplig med alla typer av frågor och har alla papper i ordning på visningarna. Det visar mig som köpare att han vet vad han säljer och agerar som ett proffs.
    Detta gör att många bibehåller ett intresse för bostaden som man eventuellt är intresserad av om mäklaren kan svara på frågor och vet vilka åtgärder som eventuellt behövs.

Tyvärr, för vår del, gjorde Peters professionella sätt att agera som mäklare, tillsammans med att många gillade huset att priset stack iväg. Vi köpte dock huset och är superglada med vårt köp.

Om vi någonsin säljer vårt nya hus är det Peter som kommer att få sälja huset.

Han är helt enkelt en toppmäklare!

/N&E Läs mer
  • Erik M skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Upplever Peter som ärlig och mån om att både köpare och säljare ska känna sig trygga med processen. Läs mer
  • Louise O skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Jag sålde mitt hus i Älta med Peter och är supernöjd från start till mål. Peter är engagerad, noggrann och lyhörd. Kan starkt rekommendera honom! Läs mer
  • Michelle C skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Hjälpsam och proffsig! Kunde inte vara nöjdare! Läs mer
  • Yngve C skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Köpt hus via Peter Ramani.
    Peter är en seriös mäklare som ger adekvat information och svar på de frågor som jag som köpare haft.

. Läs mer
  • Leif B skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Mycket professionell och mycket aktiv.
    Gäller försäljning av fastighet i Älta Läs mer
  • Anna S skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Personligt och proffsigt. Klockrent hela affären igenom. Läs mer
  • Lars L skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Den utan tveckan trevligaste mäklaren jag varit i kontakt med. Läs mer
  • Erik Å skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Peter har hjälpt oss sälja vårt hus i Älta. Han har tålmodigt och under lång tid ödmjukt bollat hur vi tänker, hur marknaden fungerar samt rakt vad vi kan förvänta oss.
    Peter är en mycket erfaren mäklare med god lokalkännedom och också mycket trevlig. Han är lätt att ha att göra med och även en god psykolog.
    Vi är mycket nöjda med vårt bemötande.
    Med vänlig hälsning, Erik & Anna-Karin Läs mer
  • Susanne M skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Vi köpte en tomt genom Peter Ramani Mäklarhuset Älta. Väldigt professionell, trevlig, ärlig och ett genuint bemötande. Såg till båda parter och vi kunde finna en lösning som kändes bra för både säljare och köpare. Läs mer

Andra mäklare hos Mäklarhuset Älta & Tyresö

Peter Ramani