Stefan Tapay
Registrerad mäklare sedan 2014
Aktiv på Reco.se sedan 2016
?
Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Det allra bästa är att få hjälpa säljare och köpare till en bra affär.

Varför ska man välja dig när man ska göra en bostadsaffär?
Min förmåga att avsluta försäljningen, trots en tuffare marknad. Dessutom är jag mycket engagerad och fokuserar alltid på att ha ett bra samarbete med säljaren.

Vad gör du helst på fritiden?
När jag är ledig tycker jag om att resa, jogga, spela golf, åka långfärdsskridskor och läsa böcker.

Vad vet vi inte om dig?
Jag har rest jorden runt! Läs mer

Läs vad 46 kunder tycker om Stefan Tapay

• Josefine H skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Stefan har hela tiden hållit kontakten med oss och informerat oss om läget under försäljningen. Han har varit ärlig från start med vad man kan förvänta sig prismässigt i dagens marknad. Vi har varit väldigt nöjda med hans råd och hans expertis. Läs mer
    2018-12-04 Stefan T svarar Josefine H
    Tack! På en tuff marknad hade ni förståelse för vad som krävdes och vi kunde snabbt lägga ut ert objekt på marknaden. Via mina kontakter hade vi en privat visning i ett annat redan färdigställt hus. Det blev avgörande så att att vi fick till ett snabbt avslut.
  • Nick B
    Nick B skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Vi har båda sålt vår lägenhet och köpt ett nytt hus med Stefans hjälp. Vi möter Stefan när vi letar efter en ny bostad, och han var en av de fyra fastighetsmäklare som vi träffade när vi sålde vår gamla bostad. Vi letade efter någon som var intresserad av oss och vår situation, som frågade oss frågor och gav oss råd om vad vi borde göra. Av de fyra fastighetsmäklare var han den enda som startade sin intervju genom att fråga oss om vår situation, alla andra försökte sälja sig själva och pratade om deras historia. Han gav oss utmärkta råd varje steg under vägen och var inte rädd för att utmana oss när vi fattade ett beslut som han ansåg inte var till vårt bästa, särskilt när det gällde pris och hur fastigheten marknaden var. Vi hittade Stefan att vara professionell, direkt, tydlig och ärlig om våra förväntningar och verklighet. Vi är väldigt glada att vi gick med Stefan, och rekommenderar honom starkt till alla som säljer sin bostad. Läs mer
    2018-12-04 Stefan T svarar Nick B
    Hej! Stort tack för er fina rekommendation. Det var väldigt roligt att samarbeta med er och känna att ni förstod vad som behövdes. Inget boende säljer sig självt, speciellt inte på dagens marknad. Ni kämpade och förberedde, tog till er av stylistens råd och valde att gå på mitt förslag om prisstrategi. Bilderna blev fina och slutpriset blev mycket bra.
    Stort lycka till i ert nya boende!
  • Leif T skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Sålt villa. Trevlig och kunnig mäklare. Mycket nöjd med hans arbete. Läs mer
    2018-11-09 Stefan T svarar Leif T
    Stort tack Leif. Det var en del svårigheter som dök upp under vägen. Vi löste problemen tillsammans och slutresultatet blev högt över förväntan. Hälsa alla!
  • Pontus K skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Trevlig och tillmötesgående. Duktig och kunnig inom sitt område vilket gjorde köpet enkelt och smidigt på alla sätt! Läs mer
    2018-10-18 Stefan T svarar Pontus K
    Stort tack Pontus och lycka till med ditt första boende!
  • Michelle J skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    SuperElit och noggrann.kändes tryggt! Läs mer
    2018-08-16 Stefan T svarar Michelle J
    Tack! Det var roligt att ni som köpare kände förtroende för mitt sätt att arbeta.
  • Patrik A
    Patrik A skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Sålde vår bostadsrätt i Fruängen och anlitade Stefan som mäklare. Vi är oberört nöjda med Stefans insats. Han var professionell och vi kände att han gjorde allt han kunde för att hjälpa oss. Han höll oss uppdaterade på ett utomordentligt sätt. Läs mer
    2018-08-16 Stefan T svarar Patrik A
    Stort tack för era ord. Det var ett nöje att samarbeta med er och jag önskar hela familjen lycka till i ert nya boende!
  • Gert B
    Gert B skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Stefan Tapay förmedlade försäljning av en 2.a i Långbropark. Professionnelt och snabbt agerande. Försäljningspriset blev över förväntan. Ett bra och engagerat bemötande. God rådgivning inför försäljningen. Rekommenderas. Läs mer
    2018-08-15 Stefan T svarar Gert B
    Hej Gert! Tack för dina positiva ord. Ni kämpade bra trots att det säkert bitvis var tungt för er. Ni tog en mindre delstyling som kanske gjorde den där lilla pricken över i....och gav ett mycket högt slutpris!

Hälsningar

Stefan
  • Enikö K skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Vi köpte en sekelskiftesvilla i Älvsjö som Stefan Tapay förmedlade. Han var en mycket trevlig, kunnig och förtroendeingivande mäklare. Han var hjälpsam och förstående när vi hade frågor och vi kände oss helt trygga med honom. Rekommenderas varmt! /Enikö Koch och Jonas Arnell Läs mer
    2018-05-17 Stefan T svarar Enikö K
    Stort tack! Trygga köpare blir glada köpare! Jag önskar er all lycka i ert nya fantastiska hus!
  • Linda S
    Linda S skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Stefan ingav väldigt stort förtroende redan vid första mötet och det kändes helt rätt att välja Mäklarhuset. Väldigt pricksäker i sin värdering trots skakig marknad. Hela processen kändes väldigt trygg vilket var viktigt då det var en känslomässigt jobbig försäljning. Stort tack till Stefan och hans kollega Henrik! Läs mer
    2018-04-23 Stefan T svarar Linda S
    Tack, vad kul att läsa! Vid en komplicerad affär är det viktigt att välja rätt mäklare. Jag hade hjälp av min kollega och tillsammans med er rodde vi affären i hamn med ett gott slutresultat.
  • Sofie N skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Utifrån vårt perspektiv som köpare har Stefan hanterat bostadsaffären föredömligt. I det tidiga skedet var han tillgänglig, närvarande vid samtal och påläst. Han var tydlig, effektiv och trygg när vi var redo att lägga bud samt hanterade processen med säljaren på ett ytterst proffesionellt vis. Dessutom motbevisade han våra fördomar mot insmickrande mäklare. Läs mer
    2018-04-10 Stefan T svarar Sofie N
    Hej! Tack för din fina rekommendation! För mig är det viktigt att vara påläst innan en försäljning. Ibland kommer en fråga som jag behöver kolla upp och är då snabb på att återkoppla vilket uppskattas av köparna. Vid den (för köparna) nervösa budgivningen är det extra viktigt att vara tydlig i dialogen så att budgivarna känner sig trygga.
    Bostaden såldes innan omvisning och kontrakt skrevs på lördag eftermiddag. Roligt att jag kunde visa att mäklare ofta är rediga personer :).

Andra mäklare hos Mäklarhuset Älvsjö

Stefan Tapay