40 rekommendationer

Stefan Tapay
en del av Mäklarhuset Älvsjö

Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Det allra bästa är att få hjälpa säljare och köpare till en bra affär.

Varför ska man välja dig när man ska göra en bostadsaffär?
Min förmåga att avsluta försäljningen, trots en tuffare marknad. Dessutom är jag mycket engagerad och fokuserar alltid på att ha ett bra samarbete med säljaren.

Vad gör du helst på fritiden?
När jag är ledig tycker jag om att resa, jogga, spela golf, åka långfärdsskridskor och läsa böcker.

Vad vet vi inte om dig?
Jag har rest jorden runt!
Stora Mans Väg 1
125 59 Älvsjö — Visa karta

Vad tror Stefan att er bostad är värd i dagsläget?

Ange ditt postnummer för en kostnadsfri värdering

Läs vad 40 kunder tycker om Stefan Tapay

• Gert B
    Gert B skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Stefan Tapay förmedlade försäljning av en 2.a i Långbropark. Professionnelt och snabbt agerande. Försäljningspriset blev över förväntan. Ett bra och engagerat bemötande. God rådgivning inför försäljningen. Rekommenderas. Läs mer
  • Enikö K
    Enikö K skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Vi köpte en sekelskiftesvilla i Älvsjö som Stefan Tapay förmedlade. Han var en mycket trevlig, kunnig och förtroendeingivande mäklare. Han var hjälpsam och förstående när vi hade frågor och vi kände oss helt trygga med honom. Rekommenderas varmt! /Enikö Koch och Jonas Arnell Läs mer
    2018-05-17 Stefan T svarar Enikö K
    Stort tack! Trygga köpare blir glada köpare! Jag önskar er all lycka i ert nya fantastiska hus!
  • Linda S
    Linda S skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Stefan ingav väldigt stort förtroende redan vid första mötet och det kändes helt rätt att välja Mäklarhuset. Väldigt pricksäker i sin värdering trots skakig marknad. Hela processen kändes väldigt trygg vilket var viktigt då det var en känslomässigt jobbig försäljning. Stort tack till Stefan och hans kollega Henrik! Läs mer
    2018-04-23 Stefan T svarar Linda S
    Tack, vad kul att läsa! Vid en komplicerad affär är det viktigt att välja rätt mäklare. Jag hade hjälp av min kollega och tillsammans med er rodde vi affären i hamn med ett gott slutresultat.
  • Sofie N
    Sofie N skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Utifrån vårt perspektiv som köpare har Stefan hanterat bostadsaffären föredömligt. I det tidiga skedet var han tillgänglig, närvarande vid samtal och påläst. Han var tydlig, effektiv och trygg när vi var redo att lägga bud samt hanterade processen med säljaren på ett ytterst proffesionellt vis. Dessutom motbevisade han våra fördomar mot insmickrande mäklare. Läs mer
    2018-04-10 Stefan T svarar Sofie N
    Hej! Tack för din fina rekommendation! För mig är det viktigt att vara påläst innan en försäljning. Ibland kommer en fråga som jag behöver kolla upp och är då snabb på att återkoppla vilket uppskattas av köparna. Vid den (för köparna) nervösa budgivningen är det extra viktigt att vara tydlig i dialogen så att budgivarna känner sig trygga.
    Bostaden såldes innan omvisning och kontrakt skrevs på lördag eftermiddag. Roligt att jag kunde visa att mäklare ofta är rediga personer :).
  • Elin J
    Elin J skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Stefan var en mycket bra och prestigelös mäklare vid både försäljning och köp av ny bostad. Läs mer
    2018-03-28 Stefan T svarar Elin J
    Stort tack! Ni gjorde i ordning lägenheten fint inför försäljningen och kunde ordna med en förhandsvisning. Den såldes därför innan huvudvisningen på söndagen till ett bra slutpris.
  • Kjell J
    Kjell J skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Från första mötet fick vi ett mycket positivt intryck av Stefan. Han visade verkligen att han gillade vårt hus och vi fick genast förtroende för honom. Stefan har under hela försäljningsprocessen agerat mycket professionellt och vi har fått svar på alla de frågor som uppkommit under resans gång. Läs mer
    2018-03-01 Stefan T svarar Kjell J
    Tack! Det var ett nöje att samarbeta med er och känna er vilja att ta tag i det som stylisten och jag föreslog. Processen blev blixtsnabb där vi hade första visningen på torsdag och skrev kontrakt dagen efter! Stort lycka till i ert splitternya boende!
  • david b
    david b skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Stefan hjälpte oss med en lyckad försäljning trots bomarknadens turbulens. Stefan och Mäklarhusets bemötande har varit av hög servicenivå och flexibilitet. Vi jämförde en rad mäklare innan valet föll på just Stefan och vi har känt oss trygga genom hela processen. Läs mer
    2018-02-19 Stefan T svarar david b
    Stort tack! Ni förberedde noggrant inför fotografering och visning och skapade bra förutsättningar. Tyvärr var marknaden mycket avvaktande och på omvisningen hade vi bara EN besökare. Efter införsäljning blev det paret köparen och med tanke på marknaden blev slutresultatet bra.
  • karin W
    karin W skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Stefan kändes helt rätt från början i vårt val av mäklare: trevlig, engagerad, påläst och proffsig. Han låter inget falla mellan stolarna utan är med i varje steg med allt från fotografering, visning till slutlig lyckad försäljning. Vi kan varmt rekommendera Stefan. Läs mer
    2018-02-16 Stefan T svarar karin W
    Stort tack för era varma ord! Ni har en bra känsla för design och vad som behövs för ett lyckat slutresultat. Bilderna var en stor del av framgången (30 (!) besökare på en avvaktande marknad)och samarbetet med er båda var på topp. Jag är glad att jag hade fel: Slutpriset blev MYCKET högre än vad jag kunnat tro.
  • Ingrid I
    Ingrid I skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Proffsigt, tryggt och säkert. Jag hade fullt förtroende för Stefan under hela processen. Inte minst var den sakliga informationen föredömlig. Läs mer
    2017-12-12 Stefan T svarar Ingrid I
    Hej! Stort tack. Du gjorde i ordning din lägenhet snyggt inför försäljningen och kunde fatta beslut snabbt på en avvaktande marknad. Det ledde till att vi fick lägenheten såld innan julhelgen.
  • Stella M
    Stella M skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Vi är mycket nöjda med Stefans arbete. Under hela säljprocessen var Stefan tillmötesgående, engagerad och gjorde sitt yttersta för att hjälpa oss. Tack för hjälpen med försäljningen! Läs mer
    2017-12-11 Stefan T svarar Stella M
    Hej! Tack för era fina ord. Ni hade gjort huset suveränt fint inför fotografering och visning. På en förändrad marknad krävs uthållighet och efter sju visningar var vi i mål med försäljningen.
  • Tomas j
    Tomas j skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Allt kändes bra och tryggt hela vägen. Jag kan varmt rekommendera Stefan. Läs mer
    2017-12-06 Stefan T svarar Tomas j
    Stort tack för de orden! Ni var väldigt snabba på att förbereda allt och ta till er av de råd som stylisten gav. Detta gjorde att vi snabbt kom ut på marknaden och via en privat visning kunde sälja lägenheten före söndagsvisningen.
  • Christine L
    Christine L skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Vänligt o glatt bemötande.
    Noggrann o saklig med information o hjälp i samband med försäljningen. Läs mer
    2017-10-23 Stefan T svarar Christine L
    Hej! Stort tack för er rekommendation. Det var roligt att samarbeta med er och jättebra att ni tog hjälp med trädgården för att få den fin. Jag är övertygad om att helhetsintrycket för köparna blev bättre och att det ledde till ett högre slutpris.
  • Maria E
    Maria E skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Väldigt vänligt, kompetent och intresserat bemötande. Informerade oss hela tiden i säljprocessen. Läs mer
    2017-08-28 Stefan T svarar Maria E
    Hej! Stort tack för din rekommendation. Tack vare att ni valde en delstyling och gjorde fint fick vi väldigt fina bilder och ett bra slutpris. Samarbete ger resultat!
  • Ivan K
    Ivan K skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    En mycket professionell, förtroendeingivande och tillmötesgående mäklare. Kan med lätthet rekommendera Stefan Tapay! Läs mer
    2017-06-05 Stefan T svarar Ivan K
    Stort tack Ivan! Det var roligt att ni som köpare kände er trygga genom hela processen.
  • Martina S
    Martina S skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Stefan var professionell och väldigt hjälpsam. Skötte allt snyggt och effektivt! Läs mer
    2017-06-05 Stefan T svarar Martina S
    Tack för samarbetet Martina! Det var roligt att de beslut ni tog (delstyling och extra marknadsföring) gav fantastiska bilder och genererade ett rekordpris.
  • Jennie J
    Jennie J skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Öppet, vänligt och professionellt bemötande, jag var i behov av snabb försäljning och det önskemålet uppfylldes. Läs mer
    2017-06-19 Stefan T svarar Jennie J
    Stort tack! Budgivningen gick bra och vi kom till ett snabbt avslut.
  • Jenny K
    Jenny K skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Jag är mycket nöjd med bemötandet och den hjälp vi har fått. Läs mer
    2017-06-05 Stefan T svarar Jenny K
    Hej! Vad roligt att du är nöjd. Försäljningen gick mycket snabbt vilket var viktigt då du redan köpt en lägenhet.
  • Inger B
    Inger B skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Jag är mycket nöjd med bemötandet och fick den hjälp jag behövde. Läs mer
    2017-04-27 Stefan T svarar Inger B
    Tack Inger! Jag är jätteglad att ni känner er nöjda med mitt arbete.
    MvH Stefan
  • Christina F
    Christina F skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Vi fick genast enmycket bra kontakt med Stefan. Han är väldigt serviceminded och har en känsla för vad som ska göras för att det ska bli så bra försäljning som möjligt. Det märks att han har många års erfarenhet i sitt arbete som mäklare. Rekommenderas varmt! Läs mer
    2017-04-25 Stefan T svarar Christina F
    Tack Christina! Ni gjorde alla ett jättearbete med att ställa lägenheten i ordning. Resultatet blev fina bilder, många besökare och ett högt slutpris! Det var roligt att hjälpa er genom försäljningen.
  • Ann L
    Ann L skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Vi rekommenderar gärna Stefan som mäklare. Vid försäljning av vårt hus var han tydlig med sitt ansvar som mäklare samt också vårt ansvar som säljare för att få bästa förutsättningarna till en god affär. Stefan är mycket angelägen om att såväl köpare som säljare skall känna sig trygga genom hela processen. Engagerad och lätt att kommunicera med. Läs mer
    2017-04-24 Stefan T svarar Ann L
    Stort tack för de orden! Ni kämpade på och var mycket engagerande vilket gav resultat i form av ett högt slutpris. Lycka till med det framtida boendet och jag är 100% övertygad om att köparna kommer att trivas i ert fina hus.
  • Hanna G
    Hanna G skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Vi fick bra råd om hur vi skulle tänka kring tidpunkten för försäljning utifrån vår situation. Vi valde att göra en raketsnabb försäljning, och inom tio dagar från första mötet hade vi annonsen uppe på Hemnet. All kontakt mellan oss och Stefan/Mäklarhuset har skett på ett smidigt sätt.
    Vi upplevde Stefan som professionell, förtroendeingivande, trevlig och lätt att ha att göra med. Läs mer
    2017-03-24 Stefan T svarar Hanna G
    Oj vad glad jag blir över dina fina ord! Ni kämpade på bra så allt såg snyggt ut inför fotografering och visning. Vi tog snabbt ett gemensamt beslut att lägga ut er bostad på fredagen med visning redan helgen därpå. Och det gick ju bra!
    Stort lycka till med nya boendet och allt som händer i er familj.
    /Stefan
  • Lasse N
    Lasse N skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Vi är supernöjda med Stefan som sålde våran bostadsrätt. Stefan är mycket professionell, vilket märks i hans bemötande, lyhördhet och tålamod. En tät och snabb kontakt genom hela processen kändes mycket bra. Vi kommer definitivt att anlita Stefan igen när den dagen kommer och kan starkt rekommendera honom. / Familjen Nilsson Läs mer
    2017-03-17 Stefan T svarar Lasse N
    Stort tack för dina fina ord Lasse! I det här fallet behövdes flera visningar innan lägenheten såldes. Vårt fina samarbete gjorde att det var roligt att hela tiden arbeta vidare mot ett avslut.
  • Anette I
    Anette I skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Jag kände mej trygg och omhändertagen på direkten.
    Stefan kan sitt jobb bra! Läs mer
    2016-12-22 Stefan T svarar Anette I
    Tack Anette! Det var roligt att sälja din lägenhet med sitt speciella läge. Ha det nu så skönt med ditt nya boende.
  • Eyüp T
    Eyüp T skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Stefan var väldigt lätt person att samarbeta med. Sälj processen gick väldigt fort och smidigt.
    3 visningar istället för 2 är ett stort plus. Läs mer
    2016-12-22 Stefan T svarar Eyüp T
    Tack till er båda. Ni var ute i god tid så att vi kunde planera tillsammans. I skarpt läge händer ofta ingenting och sedan händer allt på en gång! Vi hade en bra dialog där jag återkopplade och sedan tog vi ett snabbt beslut att skriva kontrakt. Lycka till i nya boendet!
  • carl V
    carl V skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Ambitiös och trevlig mäklare jag kan varmt rekomendera Stefan. Läs mer
    2016-12-07 Stefan T svarar carl V
    Tack för det Carl! Det var roligt att både ni och köparen var nöjda med försäljningen.

• Pontus S
    Pontus S skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Tydlig, rak, bra info! Får en att känna sig omhändertagen, tryggt! Bra tips! Läs mer
    2016-12-06 Stefan T svarar Pontus S
    Hej! Stort tack till er båda för er insats! Samarbetet ledde till fina bilder som till slut genererade ett högt slutpris.
  • Susanna R
    Susanna R skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Stefan Tapay har varit mycket engagerad och pålitlig i sitt arbete med att sälja min bostad. Öppen och lyhörd inför mina önskemål och funderingar. Stefan är mycket professionell, lägg därtill ett trevligt och positivt bemötande.
    Kan varmt rekommendera honom.
    /Susanna Läs mer
    2016-12-06 Stefan T svarar Susanna R
    Hej! Tack för dina ord. Roligt samarbete och din känsla för stil gav fina bilder och slutligen två överlyckliga köpare!
  • Simon D
    Simon D skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Mycket kunnig mäklare med bra koll på försäljningar och värdering av bostad. Stefan är en mäklare som ser till att du blir nöjd med din försäljning. Han har varit hjälpsam hela tiden under försäljningstiden av min bostad samt även nu i efterhand. Rekommenderas starkt! Läs mer
    2016-10-28 Stefan T svarar Simon D
    Hej Simon! Stort tack för dina vänliga ord.
  • Assad A
    Assad A skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Det här var mitt första lägenhetsköp. Stefan Tapay var redan från början väldigt tydlig och uppmuntrade mina frågor/funderingar. Han påpekade att det var fullt naturligt och att det är viktigt för honom att detta bostadsrättsköp kändes bra både för mig och för säljaren. Vid överlåtelsen gick han lugnt och tydligt igenom alla detaljer och pausade för eventuella frågor. Efter överlåtelsen har både han och Alexandra hjälpt till med att besvara frågor på praktiska detaljer, samt förmedlat nya frågor som dykt upp till säljaren. De har även varit väldigt hjälpsamma med att justera ytterligare detaljer som uppstod då jag fick ett bättre lånelöfte från en annan bank.

Normalt brukar jag försöka ge konstruktiv feedback till förbättring, då jag uppskattar det själv när andra ger mig det. Dock var det väldigt svårt denna gång, eftersom jag inte hade något konkret att föreslå. Lugnet, tålamodet, tydligheten, det vänliga bemötandet och villigheten att vara flexibel för ändringar var över min förväntan. Jag skulle definitivt rekommendera Stefan (och Alexandra), samt vill passa på att tacka dem för allt! Läs mer
    2016-10-24 Stefan T svarar Assad A
    Stort tack för din återkoppling till mig och berömmet till vår suveräna assistent Alexandra!
    Som köpare är det viktigt att känna sig trygg. För mig finns inga konstiga frågor och jag finns där för både säljare och köpare i deras livs största affär. Lycka till med ditt nya boende och jag är övertygad om att du kommer att trivas.
    MvH Stefan
  • Karin I
    Karin I skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Stefan Tapays arbete med försäljningen av vår lägenhet var rakt igenom smidigt, trevligt och mycket väl genomfört. Dialogen oss emellan har fungerat utmärkt och vi kan varmt rekommendera honom. Läs mer
    2016-09-30 Stefan T svarar Karin I
    Stort tack för det! Tack också till hela familjen som var med och gjorde lägenheten fin inför en försäljning.
  • Sussie
    Sussie skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Flaggan i topp för Stefan, en riktig 10a av 10!
    Väldigt positiv, hjälpsam och tillmötesgående. Alltid på hugget efter potentiella köpare samt uppmuntrande på alla sätt! Läs mer
  • Teddy
    Teddy skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Mycket välrutinerad mäklare som innehar mycket stor kompetens.
    Som kund känner man sig väl omhändertagen från visning till försäljning med goda råd och gott stöd. Läs mer
  • Moni
    Moni skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Trevlig, lätt att kontakta honom, han har kämpat mycket på att sälja min bostad trots att jag inte har fått priset som värderades. Ändå vi är nöjda med hans satsning på att sälja bostaden. Läs mer
  • Peter
    Peter skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Vi är oerhört nöjda att vårt val föll på Mäklarhuset och Stefan Tapay, Det har varit både en trygg och smidig process, där vi aldrig upplevt att våra behov har blivit åsidosatta. Framförallt har vi uppskattat det stöd som vi fått, den trygghet som förmedlats och att det aldrig har varit några problem att ställa frågor vare sig om försäljningen eller framtida spörsmål. Läs mer
  • Maria
    Maria skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Vi anlitade Stefan Tapay, på Mäklarhuset, till vår försäljning av lägenhet i Västertorp.
    Proffsigt, trevligt och seriöst bemötande. En riktigt engagerad mäklare som kör med raka kort. Helt rätt för oss, som även nådde en rekordförsäljning inom föreningens försäljningar. Läs mer
  • Cecilia
    Cecilia skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Bemötandet har varit bra.
    Alltid tillgängligt för frågor och funderingar och snabba svar! Läs mer
  • Alex E
    Alex E skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Jag är så glad att jag valde Stefan som mäklare för att sälja min första bostadsrätt. Han är proffsig, kunnig och noggrann! Jag kommer ringa honom när jag ska sälja nästa lägenhet! Läs mer
  • Elin
    Elin skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Jag rekommenderar Stefan Tapay och Mäklarhuset Älvsjö. Då det var proffsigt bemötande från början till slut. Snygg och säljande annons som drog till sig rätt köpare från början. Vilket gjorde att affären gick snabbt och smidigt. Kommer vända mig till Stefan ifall jag får tillfälle att sälja igen. Läs mer
  • Olof
    Olof skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Stefan Tapay har genomgående visat stort engagemang och mycket intresse för uppgiften. Han har fortlöpande underrättat uppdragsgivaren om hur försäljningen går och utfört sitt uppdrag mycket professionellt i alla delar. Det har känts tryggt att ha Stefan som mäklare, när en äldre villa med stort renoveringsbehov ska säljas. Till detta kommer ett mycket konkurrenskraftigt pris för mäklartjänsten. När det gäller Mäklarhuset i Enskede, där Stefan arbetar, bör framhållas att de kostnadsfritt erbjuder olika extra tjänster såsom flyttkartonger och lån av en stor täckt släpvagn. Verkligen mycket användbart och bra. Sammanfattningsvis är jag klart imponerad av Stefans insats som mäklare i vår försäljning och jag vill gärna varmt och uppriktigt rekommendera honom. Läs mer
  • Huang
    Huang skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    I sold my apartment by Stefan's great service. Stefan has a clear view on market and he is good at making correct schedule and pushing the plan to be reality. He is professional all the time, hard working and has superb communication skills, such as choose the best time to call the potential buyers.
    非常优秀专业的房屋中介! Läs mer
Stefan Tapay