Stefan Tapay
Registrerad mäklare sedan 2014
Aktiv på Reco.se sedan 2016
?
Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Det allra bästa är att få hjälpa säljare och köpare till en bra affär.

Varför ska man välja dig när man ska göra en bostadsaffär?
Min förmåga att avsluta försäljningen, trots en tuffare marknad. Dessutom är jag mycket engagerad och fokuserar alltid på att ha ett bra samarbete med säljaren.

Vad gör du helst på fritiden?
När jag är ledig tycker jag om att resa, jogga, spela golf, åka långfärdsskridskor och läsa böcker.

Vad vet vi inte om dig?
Jag har rest jorden runt! Läs mer

Läs vad 50 Läs vad Stefan Tapay

• Mari-Ann R skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö

2019-06-15

Vi sålde vår villa i Älvsjö efter 25 års boende. Stefan mötte oss med stor kunskap om området, professionellt bemötande, tålamod och lyhörd för våra önskemål och krav. Stefan hanterade sent inkommande bud och önskemål från både oss och eventuella köpare på ett mycket respektfullt och professionellt sätt.
    Rekommenderar Stefan Tapay och Mäklarhuset i Älvsjö varmt Läs mer
    2019-06-17 Stefan T svarar Mari-Ann R
    Hej! Jättetack för er fina rekommendation. I slutet av försäljningen dök det upp en ny budgivare som behövde tas omhand. Det ledde fram till ett slutpris klart över förväntan. Önskar er båda ett stort lycka till med ert nya boende!
  • Sören h
    Sören h skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö

2019-05-02

Vid försäljningen av vårat hus upplevde vi att Stefan var mycket noggrann inte minst när det handlade om framtagandet av säljmaterialet. Han var under hela processen mycket behjälplig och pushande på ett positivt sätt, även nära till hands för att svara på frågor som vi hade under förberedelser samt inför och efter försäljningen. Läs mer
    2019-05-03 Stefan T svarar Sören h
    Tack! Jag tycker vi hade ett mycket bra samarbete. Vi skapade förutsättningar för ett högt slutpris och målsättningen infriades. Med råge! Lycka till med nya boendet.
  • Richard M skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö

2019-05-02

Trevligt bemötande både mot oss som säljare och mot köpare.
    Gjorde en bra värdering då slutpriset blev det förväntade, kanske tom lite högre. Läs mer
    2019-05-02 Stefan T svarar Richard M
    Hej! Stort tack för er återkoppling. Det var roligt att hjälpa er med försäljningen. Ni var snabba så vi kunde ta ut bostaden på marknaden kort efter ni hade köpt nytt boende. Vi lade ut er lägenhet och fick en budgivning som gick mycket bra. Lycka till med familjens nya boende!
  • Helena J skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö

2019-02-22

Stefan Tapay är en erfaren mäklare som verkligen gjorde allt för att min försäljning skulle gå så bra som möjligt. Läs mer
    2019-02-26 Stefan T svarar Helena J
    Tack! Om marknaden är trög så gäller det att vara envis och inte ge upp. Stort lycka till i er nya, charmiga lägenhet!
  • Josefine H skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö

2018-11-28

Stefan har hela tiden hållit kontakten med oss och informerat oss om läget under försäljningen. Han har varit ärlig från start med vad man kan förvänta sig prismässigt i dagens marknad. Vi har varit väldigt nöjda med hans råd och hans expertis. Läs mer
    2018-12-04 Stefan T svarar Josefine H
    Tack! På en tuff marknad hade ni förståelse för vad som krävdes och vi kunde snabbt lägga ut ert objekt på marknaden. Via mina kontakter hade vi en privat visning i ett annat redan färdigställt hus. Det blev avgörande så att att vi fick till ett snabbt avslut.
  • Nick B
    Nick B skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö

2018-11-28

Vi har båda sålt vår lägenhet och köpt ett nytt hus med Stefans hjälp. Vi möter Stefan när vi letar efter en ny bostad, och han var en av de fyra fastighetsmäklare som vi träffade när vi sålde vår gamla bostad. Vi letade efter någon som var intresserad av oss och vår situation, som frågade oss frågor och gav oss råd om vad vi borde göra. Av de fyra fastighetsmäklare var han den enda som startade sin intervju genom att fråga oss om vår situation, alla andra försökte sälja sig själva och pratade om deras historia. Han gav oss utmärkta råd varje steg under vägen och var inte rädd för att utmana oss när vi fattade ett beslut som han ansåg inte var till vårt bästa, särskilt när det gällde pris och hur fastigheten marknaden var. Vi hittade Stefan att vara professionell, direkt, tydlig och ärlig om våra förväntningar och verklighet. Vi är väldigt glada att vi gick med Stefan, och rekommenderar honom starkt till alla som säljer sin bostad. Läs mer
    2018-12-04 Stefan T svarar Nick B
    Hej! Stort tack för er fina rekommendation. Det var väldigt roligt att samarbeta med er och känna att ni förstod vad som behövdes. Inget boende säljer sig självt, speciellt inte på dagens marknad. Ni kämpade och förberedde, tog till er av stylistens råd och valde att gå på mitt förslag om prisstrategi. Bilderna blev fina och slutpriset blev mycket bra.
    Stort lycka till i ert nya boende!
  • Leif T skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö

2018-11-08

Sålt villa. Trevlig och kunnig mäklare. Mycket nöjd med hans arbete. Läs mer
    2018-11-09 Stefan T svarar Leif T
    Stort tack Leif. Det var en del svårigheter som dök upp under vägen. Vi löste problemen tillsammans och slutresultatet blev högt över förväntan. Hälsa alla!
  • Pontus K skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö

2018-10-17

Trevlig och tillmötesgående. Duktig och kunnig inom sitt område vilket gjorde köpet enkelt och smidigt på alla sätt! Läs mer
    2018-10-18 Stefan T svarar Pontus K
    Stort tack Pontus och lycka till med ditt första boende!
  • Michelle J skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö

2018-08-16

SuperElit och noggrann.kändes tryggt! Läs mer
    2018-08-16 Stefan T svarar Michelle J
    Tack! Det var roligt att ni som köpare kände förtroende för mitt sätt att arbeta.
  • Patrik A
    Patrik A skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö

2018-08-15

Sålde vår bostadsrätt i Fruängen och anlitade Stefan som mäklare. Vi är oberört nöjda med Stefans insats. Han var professionell och vi kände att han gjorde allt han kunde för att hjälpa oss. Han höll oss uppdaterade på ett utomordentligt sätt. Läs mer
    2018-08-16 Stefan T svarar Patrik A
    Stort tack för era ord. Det var ett nöje att samarbeta med er och jag önskar hela familjen lycka till i ert nya boende!

Andra mäklare hos Mäklarhuset Älvsjö

Stefan Tapay