Stefan Tapay
Registrerad mäklare sedan 2014
Aktiv på Reco.se sedan 2016
?
Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Det allra bästa är att få hjälpa säljare och köpare till en bra affär.

Varför ska man välja dig när man ska göra en bostadsaffär?
Min förmåga att avsluta försäljningen, trots en tuffare marknad. Dessutom är jag mycket engagerad och fokuserar alltid på att ha ett bra samarbete med säljaren.

Vad gör du helst på fritiden?
När jag är ledig tycker jag om att resa, jogga, spela golf, åka långfärdsskridskor och läsa böcker.

Vad vet vi inte om dig?
Jag har rest jorden runt! Läs mer

Läs vad 59 Läs vad Stefan Tapay

• Agneta B skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö

2020-03-22

Vi anlitade Stefan för att sälja vår villa i Älvsjö.

Vi är oerhört nöjda med alla delar i säljprocessen. Allt sköttes på ett professionellt sätt.

Det vi tycker utmärker Stefan är att han är engagerad, målinriktad, förtroendeingivande och kunnig.

Vi tycker även att han är personlig och kan varmt rekommendera honom. Läs mer
  • Marie G skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö

2020-03-11

Vi har sålt vårat radhus med Stefan och är jättenöjda. Han har känts professionell och påläst genom hela affären och gav oss realistiska förutsättningar inför försäljningen (något den första mäklaren vi anlitade via en annan firma misslyckades totalt med). Han har varit noggrann med att även potentiella budgivare t.ex. har läst och förstått besiktningsprotokoll och förstått att det var tomträtt vilket minskar risken att vi som säljare får otrevliga överraskningar senare i affären. Stefan har även erbjudit sig att bistå oss om vi behöver hjälp med att se över föreningen i samband av köpet av ny bostad. Vi kan varmt rekommendera Stefan om ni letar en mäklare som kan Älvsjö med omnejd. Läs mer
  • Elin S skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö

2020-01-16

Vi har både köpt och sålt med hjälp av Stefan. Professionell, kunnig, lyhörd och framförallt engagerad. Alltid lätt att få tag i och återkopplar snabbt. Våra varmaste rekommendationer, vi skulle definitivt anlita Stefan igen. Läs mer
    2020-01-16 Stefan T svarar Elin S
    Stort tack för de fina orden! Ni tog tuffa beslut när det behövdes och resultatet blev att ni snart flyttar till ett nytt boende. Jag är övertygad om att ni kommer att trivas. Stort lycka till!
  • Mats W skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö

2020-01-13

Trevligt bemötande, engagerad och målinriktad. Läs mer
    2020-01-16 Stefan T svarar Mats W
    Tack! Ni var suveräna på att ta till er stylistens råd och fixa allt inför fotografering och visning. Samarbetet gjorde att slutresultatet blev bra. Hälsningar Stefan.
  • Fredrik K skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö

2019-10-18

Mycket bra bemötande och proffsig attityd. Läs mer
    2019-11-13 Stefan T svarar Fredrik K
    Stort tack för dina ord. Du kämpade på, målade och plockade undan och vi fick till en bra budgivning. Slutresultatet blev gott.
  • Carolina E skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö

2019-09-03

Information i samband med uppstart och inför försäljning var tydlig och bra. Stylist som anlitades inför försäljningen gav en tydlig bild av hur lägenheten kunde tänkas användas för eventuella köpare. I budgivningen upplevde jag mäklaren som något osäker. Annars var han väldigt opartisk och korrekt. Likaså var allt väl skött i samband med kontrakt skrivning. Läs mer
    2019-11-13 Stefan T svarar Carolina E
    Tack för synpunkterna som jag tar till mig. Ni gjorde fint inför fotografering och visning och det var roligt att höra att stylistens råd uppskattades. Vi hade flera budgivare och resultatet blev klart över förväntan med ett högt slutpris.
  • Per N skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö

2019-09-01

Effektiv försäljning av vår bostadsrätt i Älvsjö.
    Stylad och fina bilder ingick och ökade nog intresse för potentiella köpare... Läs mer
    2019-09-02 Stefan T svarar Per N
    Hej! Tack för de orden. Ni tog till er av de förslag som stylisten kom med. Det gav härliga bilder och ett slutpris klart över förväntan.
  • Åsa E skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö

2019-08-16

Vi anlitade mäklarhuset för att sälja vår villa. Vår mäklare, Stefan Tapay, gav ett kunnigt och engagerat intryck. Han hade också en god lokalkännedom vilket påverkade försäljningen positivt. Vi är mycket nöjda med mäklarhuset och Stefan. Han är en väldigt driven och målinriktad mäklare som hjälpte oss att sälja vårt hus till ett pris betydligt över förväntan. Vi kan varmt rekommendera Stefan och mäklarhuset i Älvsjö. Läs mer
    2019-08-16 Stefan T svarar Åsa E
    Hej! Vid husförsäljningar har jag ofta en extra visning en vardagskväll innan söndagsvisningen. Det ger spekulanterna (pot. köpare) mer tid att ta beslut. Förhandstitten, er handlingskraft och förstås husets välrenoverade skönhet gav ett högt slutpris. Tack för de fina orden, det var ett nöje att samarbeta med er!
  • Anna P skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö

2019-08-07

Vi anlitade Stefan när vi sålde vårt radhus efter att ha träffat honom på en visning av ett annat objekt. Vi fattade direkt tycke för honom. Under hela processen var han trevlig, lyhörd, professionell och allt kändes tryggt och enkelt. När försäljningen sedan gick över all förväntan var det bara att korka upp champagnen! Läs mer
    2019-08-07 Stefan T svarar Anna P
    De fantastiska bilderna tror jag var en stor del till att det gick så bra. Ni gjorde allt tipptopp inför fotografering och visning vilket resulterade i ett högt slutpris. Stort tack för de fina orden, det var jätteroligt att hjälpa till med er försäljning!
  • Mari-Ann R skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö

2019-06-15

Vi sålde vår villa i Älvsjö efter 25 års boende. Stefan mötte oss med stor kunskap om området, professionellt bemötande, tålamod och lyhörd för våra önskemål och krav. Stefan hanterade sent inkommande bud och önskemål från både oss och eventuella köpare på ett mycket respektfullt och professionellt sätt.
    Rekommenderar Stefan Tapay och Mäklarhuset i Älvsjö varmt Läs mer
    2019-06-17 Stefan T svarar Mari-Ann R
    Hej! Jättetack för er fina rekommendation. I slutet av försäljningen dök det upp en ny budgivare som behövde tas omhand. Det ledde fram till ett slutpris klart över förväntan. Önskar er båda ett stort lycka till med ert nya boende!

Andra mäklare hos Mäklarhuset Älvsjö

Stefan Tapay