Stefan Tapay
Registrerad mäklare sedan 2014-06-04
Aktiv på Reco.se sedan 2016-03-08
2019-07 - 2020-06
Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Det allra bästa är att få hjälpa säljare och köpare till en bra affär.

Varför ska man välja dig när man ska göra en bostadsaffär?
Min förmåga att avsluta försäljningen, trots en tuffare marknad. Dessutom är jag mycket engagerad och fokuserar alltid på att ha ett bra samarbete med säljaren.

Vad gör du helst på fritiden?
När jag är ledig tycker jag om att resa, jogga, spela golf, åka långfärdsskridskor och läsa böcker.

Vad vet vi inte om dig?
Jag har rest jorden runt! Läs mer

Läs vad 62 Läs vad Stefan Tapay

• Jan Ö skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Enskede

2020-05-29

För försäljningen av vår bostadsrätt i Långbro park valde vi Stefan efter att ha träffat ytterligare några mäklare. Redan från första stund kände vi det förtroende som är så viktigt i en så stor affär som en bostadsförsäljning. Vi tvivlade aldrig på att vi valt rätt mäklare och processen förflöt helt enligt våra önskemål.
    Mvh Viola & Jan Österlund Läs mer
    2020-06-05 Stefan T svarar Jan Ö
    Stort tack! Stylisten, fotografen och framför allt ert fix innan gav ett bra slutresultat. Viktigt att ha förtroende för sin mäklare, speciellt i dessa tider.
  • Pirjo B skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Enskede

2020-05-29

Vi har sålt vårt hus med hjälp av Stefan Tapay. Vi uppskattar Stefans professionalitet och hans personliga bemötande och engagemang. Vi är glada för att vi valde Stefan! Läs mer
    2020-06-05 Stefan T svarar Pirjo B
    Tack till er båda! Ni gjorde ett bra jobb som märktes i att huset upplevdes som prydligt och välskött på visningen.
  • Stavroula A köpte sin lägenhet med hjälp av Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Enskede

2020-04-28

4:a
    Långbro Park
    Erfaren, snabb, effektiv mäklare. Vänlig i samtliga kontakter. Insatt i detaljer kring objektet.

Han var mäklaren när vi köpte vår lägenhet i Långbro. Läs mer
  • Agneta B skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Enskede

2020-03-22

Vi anlitade Stefan för att sälja vår villa i Älvsjö.

Vi är oerhört nöjda med alla delar i säljprocessen. Allt sköttes på ett professionellt sätt.

Det vi tycker utmärker Stefan är att han är engagerad, målinriktad, förtroendeingivande och kunnig.

Vi tycker även att han är personlig och kan varmt rekommendera honom. Läs mer
    2020-06-05 Stefan T svarar Agneta B
    Ni båda ska ha ett stort tack. Till sist hittade ni ert drömboende och då var allt förberett för en försäljning. Er fina vill lades ut direkt och slutresultatet blev HÖGT.
  • Marie G skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Enskede

2020-03-11

Vi har sålt vårat radhus med Stefan och är jättenöjda. Han har känts professionell och påläst genom hela affären och gav oss realistiska förutsättningar inför försäljningen (något den första mäklaren vi anlitade via en annan firma misslyckades totalt med). Han har varit noggrann med att även potentiella budgivare t.ex. har läst och förstått besiktningsprotokoll och förstått att det var tomträtt vilket minskar risken att vi som säljare får otrevliga överraskningar senare i affären. Stefan har även erbjudit sig att bistå oss om vi behöver hjälp med att se över föreningen i samband av köpet av ny bostad. Vi kan varmt rekommendera Stefan om ni letar en mäklare som kan Älvsjö med omnejd. Läs mer
    2020-06-05 Stefan T svarar Marie G
    Stort tack för er fina rekommendation! Att gå igenom förutsättningarna och att ALLTID vara med på besiktningen gör att köparna känner sig trygga. Ni har hittat nytt boende och jag önskar hela familjen ett stort lycka till!
  • Elin S skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Enskede

2020-01-16

Vi har både köpt och sålt med hjälp av Stefan. Professionell, kunnig, lyhörd och framförallt engagerad. Alltid lätt att få tag i och återkopplar snabbt. Våra varmaste rekommendationer, vi skulle definitivt anlita Stefan igen. Läs mer
    2020-01-16 Stefan T svarar Elin S
    Stort tack för de fina orden! Ni tog tuffa beslut när det behövdes och resultatet blev att ni snart flyttar till ett nytt boende. Jag är övertygad om att ni kommer att trivas. Stort lycka till!
    Hälsningar Stefan
  • Mats W sålde sin lägenhet med hjälp av Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Enskede

2020-01-13

Telefonplan/Västberga
    Trevligt bemötande, engagerad och målinriktad. Läs mer
    2020-01-16 Stefan T svarar Mats W
    Tack! Ni var suveräna på att ta till er stylistens råd och fixa allt inför fotografering och visning. Samarbetet gjorde att slutresultatet blev bra. Hälsningar Stefan.
  • Fredrik K skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Enskede

2019-10-18

Mycket bra bemötande och proffsig attityd. Läs mer
    2019-11-13 Stefan T svarar Fredrik K
    Stort tack för dina ord. Du kämpade på, målade och plockade undan och vi fick till en bra budgivning. Slutresultatet blev gott.
  • Carolina E skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Enskede

2019-09-03

Information i samband med uppstart och inför försäljning var tydlig och bra. Stylist som anlitades inför försäljningen gav en tydlig bild av hur lägenheten kunde tänkas användas för eventuella köpare. I budgivningen upplevde jag mäklaren som något osäker. Annars var han väldigt opartisk och korrekt. Likaså var allt väl skött i samband med kontrakt skrivning. Läs mer
    2019-11-13 Stefan T svarar Carolina E
    Tack för synpunkterna som jag tar till mig. Ni gjorde fint inför fotografering och visning och det var roligt att höra att stylistens råd uppskattades. Vi hade flera budgivare och resultatet blev klart över förväntan med ett högt slutpris.
  • Per N skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Enskede

2019-09-01

Effektiv försäljning av vår bostadsrätt i Älvsjö.
    Stylad och fina bilder ingick och ökade nog intresse för potentiella köpare... Läs mer
    2019-09-02 Stefan T svarar Per N
    Hej! Tack för de orden. Ni tog till er av de förslag som stylisten kom med. Det gav härliga bilder och ett slutpris klart över förväntan.

Andra mäklare hos Mäklarhuset Enskede

Tommy Sundvall