Stefan Tapay är mäklare på Mäklarhuset Enskede

och har varit registrerad mäklare sedan 2014. Stefan Tapay har varit aktiv på Reco.se sedan 2016 och har fått 66 omdömen sedan 2016-03-08. Stefan Tapay har haft 1 försäljningar det senaste året och har tillfrågat 100% av sina kunder efter omdömen.

Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Det allra bästa är att få hjälpa säljare och köpare till en bra affär.

Varför ska man välja dig när man ska göra en bostadsaffär?
Min förmåga att avsluta försäljningen, trots en tuffare marknad. Dessutom är jag mycket engagerad och fokuserar alltid på att ha ett bra samarbete med säljaren.

Vad gör du helst på fritiden?
När jag är ledig tycker jag om att resa, jogga, spela golf, åka långfärdsskridskor och läsa böcker.

Vad vet vi inte om dig?
Jag har rest jorden runt!
    Försäljningar 2019-10 - 2020-09

Läs vad 66 Läs vad Stefan Tapay

• Recommended . Very transparent with entire process
    Vikash K köpte sin lägenhet med hjälp av Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Enskede
    2020-10-23
    • 3:a
    • 79.0 m²
    • Långbro Park
    2020-10-23
  • Vi har sålt vår villa i Långbro, Älvsjö, Stockholm. Mycket bra och professionellt bemött av Stefan Tapay. Stefan levde väl upp till våra förväntningar. Sammanfattningsvis var försäljningen en unik händelse i våra liv. Vi har bott i villan sedan 1967!! Med Stefans hjälp och stöd har allt gått smidigt och relativt smärtfritt till. Att lämna sitt hem efter så många år är nog alltid förenat med viss sorg och smärta....
    Jan T sålde sitt hus med hjälp av Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Enskede
    2020-10-22
    • 185.0 m²
    • Långbro
    2020-10-22
  • Vi köpte ett hus genom Stefan, han är tydlig, förtroendeingivande och har en rak kommunikation, Stefan delade med sig av all nödvändig information om objektet vilket gav oss som som köpare en trygghet i processen.
    Karolina M köpte sitt hus med hjälp av Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Enskede
    2020-10-21
    • 185.0 m²
    • Långbro
    2020-10-21
  • Vi var ganska petiga när vi skulle sälja vår lägenhet i Västertorp. Vi gick på många visningar, både för att titta på själva husen såklart men ibland mest för att se hur mäklarna var. Och en man som stack ut utöver det vanliga var vår Stefan. Hans engangemang och vilja att möta varje spekulants funderingar (hur tokiga och konstiga de än lät i våra öron) var väldigt härligt att se. På en visning började han och ett par till och med att flytta på möbleringen i köket för att han ville visa hur mysigt det skulle vara att äta frukost framför den öppna spisen. När Stefan sedan kom hem till oss så gav han ett väldigt vaket och bra intryck. Och det var ingen tvekan från vår sida om vem som skulle sälja vår lägenhet efter det besöket. Under hela processen som fortlöpte så hade vi en konstant dialog kring tajmingen om när vi skulle gå ut på marknaden och hur bostaden bäst skulle presenteras. De tips Stefan gav kring visningsstylingen lyfte dessutom den övergripande känslan till en helt ny nivå. Coronatiderna medförde att det blev många privata visningar och det engagemang och pusslande som Stefan genomförde för att maximera antalet intressenter som fått se vår lägenhet var imponerande. Grannarna klagade till och med lite skojfriskt över kön utanför lägenheten vid visningarna.. ;) Slutpriset blev också därefter, vi fick ett mycket högre pris än vad vi ens hade kunnat hoppas på och nervositeten inför kontraktsskrivningen var stor. Tänk om de inte skulle dyka upp, tänk om vi skulle behöva börja om, tänk om... Men Stefan lugnade oss på ett bra sätt och har varit ett otroligt bra stöd igenom hela processen. Vi är, som du kanske märker, lite mer än vanligt nöjda med vårt val av mäklare och kan verkligen rekommendera dig att anlita Stefan Tapay när du ska sälja din bostad!
    Andreas L
    Andreas L skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Enskede
    2020-09-09
    2020-09-09
  • För försäljningen av vår bostadsrätt i Långbro park valde vi Stefan efter att ha träffat ytterligare några mäklare. Redan från första stund kände vi det förtroende som är så viktigt i en så stor affär som en bostadsförsäljning. Vi tvivlade aldrig på att vi valt rätt mäklare och processen förflöt helt enligt våra önskemål. Mvh Viola & Jan Österlund
    Jan Ö skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Enskede
    2020-05-29
    Stort tack! Stylisten, fotografen och framför allt ert fix innan gav ett bra slutresultat. Viktigt att ha förtroende för sin mäklare, speciellt i dessa tider.

Visa svar
  • Vi har sålt vårt hus med hjälp av Stefan Tapay. Vi uppskattar Stefans professionalitet och hans personliga bemötande och engagemang. Vi är glada för att vi valde Stefan!
    Pirjo B skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Enskede
    2020-05-29
    Tack till er båda! Ni gjorde ett bra jobb som märktes i att huset upplevdes som prydligt och välskött på visningen.

Visa svar
  • Erfaren, snabb, effektiv mäklare. Vänlig i samtliga kontakter. Insatt i detaljer kring objektet. Han var mäklaren när vi köpte vår lägenhet i Långbro.
    Stavroula A köpte sin lägenhet med hjälp av Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Enskede
    2020-04-28
    • 4:a
    • 103.5 m²
    • Långbro Park
    2020-04-28
  • Vi anlitade Stefan för att sälja vår villa i Älvsjö. Vi är oerhört nöjda med alla delar i säljprocessen. Allt sköttes på ett professionellt sätt. Det vi tycker utmärker Stefan är att han är engagerad, målinriktad, förtroendeingivande och kunnig. Vi tycker även att han är personlig och kan varmt rekommendera honom.
    Agneta B skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Enskede
    2020-03-22
    2020-03-22
    Ni båda ska ha ett stort tack. Till sist hittade ni ert drömboende och då var allt förberett för en försäljning. Er fina vill lades ut direkt och slutresultatet blev HÖGT.

Visa svar
  • Vi har sålt vårat radhus med Stefan och är jättenöjda. Han har känts professionell och påläst genom hela affären och gav oss realistiska förutsättningar inför försäljningen (något den första mäklaren vi anlitade via en annan firma misslyckades totalt med). Han har varit noggrann med att även potentiella budgivare t.ex. har läst och förstått besiktningsprotokoll och förstått att det var tomträtt vilket minskar risken att vi som säljare får otrevliga överraskningar senare i affären. Stefan har även erbjudit sig att bistå oss om vi behöver hjälp med att se över föreningen i samband av köpet av ny bostad. Vi kan varmt rekommendera Stefan om ni letar en mäklare som kan Älvsjö med omnejd.
    Marie G skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Enskede
    2020-03-11
    2020-03-11
    Stort tack för er fina rekommendation! Att gå igenom förutsättningarna och att ALLTID vara med på besiktningen gör att köparna känner sig trygga. Ni har hittat nytt boende och jag önskar hela familjen ett stort lycka till!

Visa svar
  • Vi har både köpt och sålt med hjälp av Stefan. Professionell, kunnig, lyhörd och framförallt engagerad. Alltid lätt att få tag i och återkopplar snabbt. Våra varmaste rekommendationer, vi skulle definitivt anlita Stefan igen.
    Elin S skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Enskede
    2020-01-16
    2020-01-16
    Stort tack för de fina orden! Ni tog tuffa beslut när det behövdes och resultatet blev att ni snart flyttar till ett nytt boende. Jag är övertygad om att ni kommer att trivas. Stort lycka till! Hälsningar Stefan

Senaste försäljningarna

Husumsgränd