Stefan Tapay

Stefan Tapay

Stefan Tapay är mäklare på Mäklarhuset Enskede

Stefan Tapay har varit registrerad mäklare sedan 2014-06. Stefan Tapay har varit aktiv på Reco.se sedan 2016-03 och har fått 80 omdömen med ett betyg på 4.7. Stefan Tapay har haft 18 försäljningar sen 2020-06 och har tillfrågat 94% av sina kunder efter omdömen.

Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Det allra bästa är att få hjälpa säljare och köpare till en bra affär.

Varför ska man välja dig när man ska göra en bostadsaffär?
Min förmåga att avsluta försäljningen, trots en tuffare marknad. Dessutom är jag mycket engagerad och fokuserar alltid på att ha ett bra samarbete med säljaren.

Vad gör du helst på fritiden?
När jag är ledig tycker jag om att resa, jogga, spela golf, åka långfärdsskridskor och läsa böcker.

Vad vet vi inte om dig?
Jag har rest jorden runt!

Försäljningar 2020-06 - 2021-05

Läs vad 80 Läs vad Stefan Tapay

• köpte sin lägenhet med hjälp av Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Enskede
    2020-12-03
    Först var Stefan tillmötesgående. Efter att kontrakten var påskrivna så blev Stefan svår att nå.

Det uppstod dispyter mellan säljare/köpare kring huruvida utrustning i bostadsrätten hade gått sönder sedan besiktningen. Stefan var ett vittne i denna fråga men hade andra prioriteringar. Flera månader senare har vi fortfarande inte hört något från Stefan.
    Hej! Ni köpte lägenheten av mig i april och flyttade in den 2a juli. Under juli sökte ni mig men jag var då på semester och svår att nå. Jag pratade med säljaren i augusti som sade att ni hade varit i kontakt med varandra. Mitt intryck av samtalet var att ni hade löst problemet. Det var anledningen till att jag inte hörde av mig efter sommaren och jag ber om ursäkt för detta. Hoppas att ni stortrivs i er lägenhet och att uteplatsen flödar av sol! Hälsningar Stefan Stefan Tapay
    2020-12-03
    Stefan har på ett mycket professionellt och smidigt sätt hjälpt mig med försäljningen av en bostadsrätt. Stefan har varit mycket trevlig och ständigt informerad om hur försäljningen gått. Jag kan varmt rekommendera Stefan som mäklare.
    Hej! Stort tack för era fina ord. Vi hade ett bra samarbete under hela försäljningen och slutresultatet blev ett högt slutpris. Ni vet var jag finns när det i framtiden blir dags att sälja villan!!! Hälsningar Stefan Stefan Tapay
    • Farsta
    2020-11-20
    Sålt en lägenhet i Farsta Strand.
    Kontaktade 4 olika mäklare, men Stefan var den enda vi fick förtroende för.
    Höll bra kontakt med oss både före, under och efter försäljning.
    • Farsta
    2020-11-20
    •Filipsstadsbacken 48

•Mycket bra

•Stefan levde upp till mina förväntningar

•lägenheten blev såld snabbt.Smidigt och förtroendefullt
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Enskede
    • Långbro Park
    2020-10-23
    Recommended . Very transparent with entire process
  • sålde sitt hus med hjälp av Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Enskede
    • Långbro
    2020-10-22
    Vi har sålt vår villa i Långbro, Älvsjö, Stockholm.
    Mycket bra och professionellt bemött av Stefan Tapay.
    Stefan levde väl upp till våra förväntningar.
    Sammanfattningsvis var försäljningen en unik händelse i våra liv. Vi har bott i villan sedan 1967!! Med Stefans hjälp och stöd har allt gått smidigt och relativt smärtfritt till. Att lämna sitt hem efter så många år är nog alltid förenat med viss sorg och smärta....
  • köpte sitt hus med hjälp av Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Enskede
    • Långbro
    2020-10-21
    Vi köpte ett hus genom Stefan, han är tydlig, förtroendeingivande och har en rak kommunikation, Stefan delade med sig av all nödvändig information om objektet vilket gav oss som som köpare en trygghet i processen.
  • Andreas L
    sålde sin lägenhet med hjälp av Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Enskede
    2020-09-09
    Vi var ganska petiga när vi skulle sälja vår lägenhet i Västertorp. Vi gick på många visningar, både för att titta på själva husen såklart men ibland mest för att se hur mäklarna var.

Och en man som stack ut utöver det vanliga var vår Stefan. Hans engangemang och vilja att möta varje spekulants funderingar (hur tokiga och konstiga de än lät i våra öron) var väldigt härligt att se. På en visning började han och ett par till och med att flytta på möbleringen i köket för att han ville visa hur mysigt det skulle vara att äta frukost framför den öppna spisen.

När Stefan sedan kom hem till oss så gav han ett väldigt vaket och bra intryck. Och det var ingen tvekan från vår sida om vem som skulle sälja vår lägenhet efter det besöket.

Under hela processen som fortlöpte så hade vi en konstant dialog kring tajmingen om när vi skulle gå ut på marknaden och hur bostaden bäst skulle presenteras. De tips Stefan gav kring visningsstylingen lyfte dessutom den övergripande känslan till en helt ny nivå.

Coronatiderna medförde att det blev många privata visningar och det engagemang och pusslande som Stefan genomförde för att maximera antalet intressenter som fått se vår lägenhet var imponerande. Grannarna klagade till och med lite skojfriskt över kön utanför lägenheten vid visningarna.. ;)

Slutpriset blev också därefter, vi fick ett mycket högre pris än vad vi ens hade kunnat hoppas på och nervositeten inför kontraktsskrivningen var stor. Tänk om de inte skulle dyka upp, tänk om vi skulle behöva börja om, tänk om... Men Stefan lugnade oss på ett bra sätt och har varit ett otroligt bra stöd igenom hela processen.

Vi är, som du kanske märker, lite mer än vanligt nöjda med vårt val av mäklare och kan verkligen rekommendera dig att anlita Stefan Tapay när du ska sälja din bostad!
    • Långbro Park
    2020-05-29
    För försäljningen av vår bostadsrätt i Långbro park valde vi Stefan efter att ha träffat ytterligare några mäklare. Redan från första stund kände vi det förtroende som är så viktigt i en så stor affär som en bostadsförsäljning. Vi tvivlade aldrig på att vi valt rätt mäklare och processen förflöt helt enligt våra önskemål.
    Mvh Viola & Jan Österlund
    Stort tack! Stylisten, fotografen och framför allt ert fix innan gav ett bra slutresultat. Viktigt att ha förtroende för sin mäklare, speciellt i dessa tider. Stefan Tapay
  • sålde sitt hus med hjälp av Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Enskede
    • Herrängen
    2020-05-29
    Vi har sålt vårt hus med hjälp av Stefan Tapay. Vi uppskattar Stefans professionalitet och hans personliga bemötande och engagemang. Vi är glada för att vi valde Stefan!
    Tack till er båda! Ni gjorde ett bra jobb som märktes i att huset upplevdes som prydligt och välskött på visningen. Stefan Tapay